quote:Dit is het moment waarop Laura voor het eerst wereldnieuws wordt. Daarna laat de pers Laura niet meer los. Dat heeft ook gunstige kanten want spoedig bieden sponsors hulp aan. Hulp die welkom is want in tegenstelling tot wat we dachten is er maar heel weinig geld om de plannen van Laura te realiseren. Laura krijgt zelfs een zeewaardig zeiljacht van een echtpaar cadeau. Andere sponsors helpen haar aan de nieuwste navigatieapparatuur en een krachtige motor. Ook krijgt Laura trainingen aangeboden waar ze dankbaar gebruik van maakt.
http://www.kovandijkverte(...)9D-door-riek-dekker/quote:De vader van Laura is geen vermogende zakenman die zijn dochter een pleziertje gunt, zoals we hebben gedacht. Integendeel. Het boek beschrijft hoe met klusjes, hard werken, dubbeltjes omdraaien en handvaardigheid langzaam de droom gerealiseerd wordt. Laura blijkt ook zeer handig met het werven van sponsors. Zelfs handiger dan haar vader. Over haar handelsgeest en zelfstandigheid hoeven we ons geen zorgen te maken.
O dat doen ook heel veel mensen hoor! Ze doen het alleen wel op eigen kosten etc. en liggen niet constant om geld etc. te schooien!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:19 schreef okiokinl het volgende:
dit topic leest als de story of de weekend.
raar misschien, maar ik vindt het gewoon wel stoer, zo'n zeilmeisje. lekker schijt aan alles, en je dromen waarmaken. zouden meer mensen moeten doen.
Jij kan het boek ook lenen. Misschien vind jij ook een sponsor...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar je gaat het ons niet vertellen omdat je vindt dat we het boek maar moeten kopen?
In dit topic proberen mensen feiten boven water te halen. Jammer dat je informatie achterhoudt en eigenlijk gewoon een beetje zit te trollen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:03 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Jij kan het boek ook lenen. Misschien vind jij ook een sponsor...
Denk niet dat het in Frankrijk in de bibliotheek staatquote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:03 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Jij kan het boek ook lenen. Misschien vind jij ook een sponsor...
In het artikel van Ko van Dijk staat dat ze het heeft gekregen, maar volgens mij was het Borkum die in het vorige topic beweerde dat ze het in bruikleen had. Dus wat nu waar is en wat niet weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:11 schreef Disana het volgende:
[..]
In dit topic proberen mensen feiten boven water te halen. Jammer dat je informatie achterhoudt en eigenlijk gewoon een beetje zit te trollen.
Spuitje, begrijp ik nu goed dat de boot van Laura dus een gift van een echtpaar is? Of gaat het om een andere boot. Ik kan er verder niets over vinden.
Ko van Dijk haalt hier iets door elkaar. De boot van de echtpaar was een Contest uit 1968, niet de Hurley 800 (Mijn verhaal, site 91). Dat was in het voorjaar 2010. De Contest werd inderdaad verkocht omdat ze al de Jeanneau gekocht hadden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het artikel van Ko van Dijk staat dat ze het heeft gekregen, maar volgens mij was het Borkum die in het vorige topic beweerde dat ze het in bruikleen had. Dus wat nu waar is en wat niet weet ik ook niet.
De Hrurley 800 was een gift van een stel.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:11 schreef Disana het volgende:
[..]
In dit topic proberen mensen feiten boven water te halen. Jammer dat je informatie achterhoudt en eigenlijk gewoon een beetje zit te trollen.
Spuitje, begrijp ik nu goed dat de boot van Laura dus een gift van een echtpaar is? Of gaat het om een andere boot. Ik kan er verder niets over vinden.
Je haalt hier zelf de boel door elkaarquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:12 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Ko van Dijk haalt hier iets door elkaar. De boot van de echtpaar was een Contest uit 1968, niet de Hurley 800 (Mijn verhaal, site 91). Dat was in het voorjaar 2010. De Contest werd inderdaad verkocht omdat ze al de Jeanneau gekocht hadden.
Ik begrijp er echt geen fluit meer van hoorquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De Hrurley 800 was een gift van een stel.
Laura's Book:quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik begrijp er echt geen fluit meer van hoorDus deze Hurley 800 is verkocht, was dat de boot die 26.000 euro opleverde?
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=108quote:In the weeks after the England trip, Laura's wish for a world circumnavigation becomes more concrete. She writes mails to several companies whether they would like to sponsor her. She receives positive answers. A couple offers a bigger boat to her, a Hurley 800. It seems that nothing can stop Laura.
Maar ik begreep toch eerder dat dit niet de boot is waarop ze nu zit?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura's Book:
[..]
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=108
De Hurley 800, voorzien van alle benodigde apparatuur inclusief AIS, was ineens toch te klein voor Laura. Deze werd toen vervangen voor een opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch. Die is zelf gekocht met eigen geld (zoals ze beweren.). De Hurley 700 stond te koop op internet voor ¤ 6.500, het hoogste bod was ¤ 4.000 ( http://watersport.tweedeh(...)an-laura-dekker.html), Vlak voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch is aangeschaft, deed ze volgens haar eigen weblog een 2e boot delivery (de Hurley 800 dus). Maar de Jeanneau Gin Fizz Ketch, kostte ¤ 26.000. Met de ¤ 4.000 opbrengst van de Hurley 700, en laten we dat voor de Hurley 800 ruim nemen en gewoon verdubbelen naar ¤ 8000 (dat is wellicht wel heel erg ruim genomen), blijft er dus nog een gigantisch gat van ¤ 14.000 open staan. Dat is toch best veel geld voor mensen die beweren geen nagel te hebben om aan de eigen kont te kunnen krabben. En daarbij zijn dan nog niet eens de kosten van het opknappen (schilderwerk, nieuwe boeg, etc etc etc, inbegrepen.).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik begreep toch eerder dat dit niet de boot is waarop ze nu zit?
Dat klopt. Volgens haar eigen zeggen moest ze nu aan zoveel eisen voldoen dat de Hurley 800 daarvoor te klein was. En is er dus een andere boot aangeschaft.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik begreep toch eerder dat dit niet de boot is waarop ze nu zit?
Dat opknappen is grotendeels betaald door sponsoren waarvan dit er eentje is.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De Hurley 800, voorzien van alle benodigde apparatuur inclusief AIS, was ineens toch te klein voor Laura. Deze werd toen vervangen voor een opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch. Die is zelf gekocht met eigen geld (zoals ze beweren.). De Hurley 700 stond te koop op internet voor ¤ 6.500, het hoogste bod was ¤ 4.000 ( http://watersport.tweedeh(...)an-laura-dekker.html), Vlak voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch is aangeschaft, deed ze volgens haar eigen weblog een 2e boot delivery (de Hurley 800 dus). Maar de Jeanneau Gin Fizz Ketch, kostte ¤ 26.000. Met de ¤ 4.000 opbrengst van de Hurley 700, en laten we dat voor de Hurley 800 ruim nemen en gewoon verdubbelen naar ¤ 8000 (dat is wellicht wel heel erg ruim genomen), blijft er dus nog een gigantisch gat van ¤ 14.000 open staan. Dat is toch best veel geld voor mensen die beweren geen nagel te hebben om aan de eigen kont te kunnen krabben. En daarbij zijn dan nog niet eens de kosten van het opknappen (schilderwerk, nieuwe boeg, etc etc etc, inbegrepen.).
Het is niet jullie schuld hoor, maar het duizelt me nog steeds. Waar komt die Hurley 700 nou weer vandaan?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:00 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De Hurley 800, voorzien van alle benodigde apparatuur inclusief AIS, was ineens toch te klein voor Laura. Deze werd toen vervangen voor een opknapper Jeanneau Gin Fizz Ketch. Die is zelf gekocht met eigen geld (zoals ze beweren.). De Hurley 700 stond te koop op internet voor ¤ 6.500, het hoogste bod was ¤ 4.000 ( http://watersport.tweedeh(...)an-laura-dekker.html), Vlak voor de Jeanneau Gin Fizz Ketch is aangeschaft, deed ze volgens haar eigen weblog een 2e boot delivery (de Hurley 800 dus). Maar de Jeanneau Gin Fizz Ketch, kostte ¤ 26.000. Met de ¤ 4.000 opbrengst van de Hurley 700, en laten we dat voor de Hurley 800 ruim nemen en gewoon verdubbelen naar ¤ 8000 (dat is wellicht wel heel erg ruim genomen), blijft er dus nog een gigantisch gat van ¤ 14.000 open staan. Dat is toch best veel geld voor mensen die beweren geen nagel te hebben om aan de eigen kont te kunnen krabben. En daarbij zijn dan nog niet eens de kosten van het opknappen (schilderwerk, nieuwe boeg, etc etc etc, inbegrepen.).
Terwijl die boot weer helemaal niet zo goed uitgerust was..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:01 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat klopt. Volgens haar eigen zeggen moest ze nu aan zoveel eisen voldoen dat de Hurley 800 daarvoor te klein was. En is er dus een andere boot aangeschaft.
Dat was de boot die ze al had, waarmee ze in de eerste instantie op wereldreis wilde.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet jullie schuld hoor, maar het duizelt me nog steeds. Waar komt die Hurley 700 nou weer vandaan?
Okeee... en wat is een boat delivery?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat was de boot die ze al had, waarmee ze in de eerste instantie op wereldreis wilde.
Wat ook al in tegenstrijd is met haar weblog, want daar beweert Laura namelijk ook dat ze dat allemaal zelf hebben gedaan (en vooral ook zelf hebben betaald).quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:07 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat opknappen is grotendeels betaald door sponsoren waarvan dit er eentje is.
Vraag me weleens af of die mensen het allemaal nog zo geweldig vinden nu is gebleken dat het kind helemaal geen solo zeilreis rond de wereld maakt en er ook al geen record valt te vestigen.
quote:17-3-2010
Gisteren heb ik de verf voor mijn boot besteld, er gaat aardig wat verf op zon grote boot zeg.
Wel 10 blikken!!! En dat is alleen nog maar de rode verf.
Binnen ben ik ook al begonnen met schuren,er moet namelijk veel opnieuw gelakt worden.
Het nieuwe roer is ook al bijna klaar, er moeten nog nieuwe lagers gedraaid worden en dan kan hij worden gemonteerd.
Dan is het toch op zijn minst een beetje vreemd, om van een sponsor de volgende tekst te lezen:quote:Ik wil iedereen nog een geweldige kerst en een gelukkig nieuw jaar wensen.Ik zal me met de kerst niet vervelen.Er staat heel wat leuks op de planning en alles is al in volle kerstsfeer hier.Ik loop al de hele dag met een kerstmuts op en overal staan kerstbomen,dus het zal vast wel heel gezellig worden.Verder wil ik nog even mijn geld probleem toelichten dat vandaag in de media was. Het zit zo; Wij (mijn vader en ik) hebben nooit echt veel geld gehad, ik heb dus geleerd met heel weinig geld heel ver te komen.We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.Sponsoren heb ik niet veel omdat die zich vorig jaar hebben terug getrokken vanwege de onzekerheid of ik nu wel of niet mocht vertrekken.Toen dat uit de wereld was ben ik meteen weggegaan, en is er van sponsoring niet veel meer terecht gekomen.Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.Ik overleef het best, maar ik wil er niet over liegen dat wat extra wel fijn zou zijn. Guppy is niet uitgerust met overbodige apperatuur, natuurlijk heb ik alles wat ik echt nodig heb, maar iets extra zou niet overbodig zijn.Ik wil wel alle sponsoren en iedereen die mij op wat voor wijze dan ook geholpen heeft, heel erg bedanken.Zonder hen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.htmlquote:Aan haar nieuwe boot een Jeanneau Gin Fizz Ketch tweemaster is inmiddels al veel werk verricht.
Een extra schroefas gemonteerd en in de romp gelamineerd voor de nieuwe Yanmar back up motor.
Zwemplateau met epoxy versterkt en extra vast gelamineerd dit ivm de windvaan stuurinrichting en het rek voor de zonnepanelen.
Zwemplateau strak gemaakt met epoxy.
Diverse gelcoat reparaties.
Scheg van het roer vergroot en met vinylester gelamineerd vanwege het nieuwe en grotere roer.
Onderwaterschip behandeld. Laura wilde graag een rode boot met een wit dek dus werd de romp rood en door ons afgelakt in helder rode kleur.
Diverse andere kleine werkzaamheden en technische ondersteuning.
Tevens levering van diverse materialen voor het gereed maken van de boot.
ik kende de term niet... maar ik ging ervan uit dat dat de overdracht van de eigendomsrechten van een boot is. Zoals het werd gesteld leek het ook alsof de boot dan bij de nieuwe eigenaar werd afgeleverd..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Okeee... en wat is een boat delivery?
De Hurley 700, is het bootje waarmee ze naar Engeland is gevarenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is niet jullie schuld hoor, maar het duizelt me nog steeds. Waar komt die Hurley 700 nou weer vandaan?
Pubers vinden het vaak stoer om engelse termen te gebruikenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik kende de term niet... maar ik ging ervan uit dat dat de overdracht van de eigendomsrechten van een boot is. Zoals het werd gesteld leek het ook alsof de boot dan bij de nieuwe eigenaar werd afgeleverd..
Maar goed, dat is gewoon invulling he?
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Oké, dus eerst verkoopt ze de 700 en dan is die boat delivery de verkoop van de 800. Ben ik nu weer bij?
Phew, ik ben eruitquote:
Dat klopt iig voor geen meterquote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Phew, ik ben eruit![]()
Maar dat van dat zelf opknappen versus opknappen door een sponsor is wel raar.
nou ja, als mensen haar geld willen geven, prima toch? en sponsoren betekend ook dat ze er wat voor terug krijgen, reclame.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
O dat doen ook heel veel mensen hoor! Ze doen het alleen wel op eigen kosten etc. en liggen niet constant om geld etc. te schooien!
Nou, ik denk dat ze daar bij Nimbus wel anders over denken! Je sponsort iemand, zodat diegene vervolgens mond tot mond reclame voor je zal gaan maken. In plaats daarvan, hebben de Dekkertjes alle sponsoractiviteiten van Nimbus (het gehele opknappen van de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart), op hun eigen naam en rekening geschreven.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:33 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nou ja, als mensen haar geld willen geven, prima toch? en sponsoren betekend ook dat ze er wat voor terug krijgen, reclame.
trouwens, over dat terugvliegen, ze hebben volgens mij nooit gezegd dat ze non-stop de wereld rond zou gaan. was wel nog stoerder geweest natuurlijk, maar dat is weer een ander soort recordpoging.
Die stond idd op haar naam.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:38 schreef roomba het volgende:
En de Hurley 800 die volgens Borkum in bruikleen was...lijkt mij gezien het boek van of over Laura toch eigendom
quote uit het boek
Ik kan mijn oren bijna niet geloven. Een grotere boot zou best fijn zijn. We maken kennis met deze sponsor en praten alle kanten van mijn plannetje door. Nog geen drie weken later kan ik een Hurley 800 ophalen. Wel moeten we hem zelf schilderen en het een en ander e-raan versterken
voor de reis. De sponsor belooft dat hij deze Hurley ook op mijn naam zal zetten.
Ik vraag mijn vader of hij mij even in de arm wil knijpen.
Er wordt nergens gezegd dat Laura alles zelf aan het opknappen was. Alleen maar dat ze verf heeft besteld en binnen wat aan het schuren is geweest.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat ook al in tegenstrijd is met haar weblog, want daar beweert Laura namelijk ook dat ze dat allemaal zelf hebben gedaan (en vooral ook zelf hebben betaald).
[..]
[ afbeelding ]
En vooral dit:
[..]
Dan is het toch op zijn minst een beetje vreemd, om van een sponsor de volgende tekst te lezen:
[..]
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
1e: Dit is niet van Laura's boek maar een recensie.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Laura's Book:
[..]
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=108
kijk daar heb je het al, maak jij zelfs even reclame voor ze.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat ze daar bij Nimbus wel anders over denken! Je sponsort iemand, zodat diegene vervolgens mond tot mond reclame voor je zal gaan maken. In plaats daarvan, hebben de Dekkertjes alle sponsoractiviteiten van Nimbus (het gehele opknappen van de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart), op hun eigen naam en rekening geschreven.
Er is geen recordpoging, waar Laura aan deelneemt![]()
Zelfs niet, als ze non-stop zou varen.
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Echt wel, hier wordt dat heel stellig beweerd:quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er wordt nergens gezegd dat Laura alles zelf aan het opknappen was. Alleen maar dat ze verf heeft besteld en binnen wat aan het schuren is geweest.
(althans, op het aangehaalde stukje)
Dat lijkt mss. handig, om van alles te suggereren maar waarom sturen ze zoveel verhalen de wereld in die in tegenspraak met elkaar lijken te zijn?
Zelfs als je jezelf grootpraat en laat grootpraten door sponsors en belanghebbende media en zelfs als je de zaak een beetje bezwendelt, dan kun je toch met een consistent verhaal uit het bos komen?
Waarom lopen lullen dat je zelf een boot opknapt, terwijl sponsoren dat deden?
Waarom roepen dat je geen geld hebt, terwijl pappie tienduizenden euro's spendeerde aan een boot terwijl een sponsor een compleet uitgeruste boot beschikbaar stelde? Waarom roepen dat je sneller de oceaan overstak dan Mike Perham, terwijl ze op de motor voer en dat nog in haar blog zette ook? Om een paar voorbeelden te noemen..
quote:Ik wil iedereen nog een geweldige kerst en een gelukkig nieuw jaar wensen.Ik zal me met de kerst niet vervelen.Er staat heel wat leuks op de planning en alles is al in volle kerstsfeer hier.Ik loop al de hele dag met een kerstmuts op en overal staan kerstbomen,dus het zal vast wel heel gezellig worden.Verder wil ik nog even mijn geld probleem toelichten dat vandaag in de media was. Het zit zo; Wij (mijn vader en ik) hebben nooit echt veel geld gehad, ik heb dus geleerd met heel weinig geld heel ver te komen.We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.Sponsoren heb ik niet veel omdat die zich vorig jaar hebben terug getrokken vanwege de onzekerheid of ik nu wel of niet mocht vertrekken.Toen dat uit de wereld was ben ik meteen weggegaan, en is er van sponsoring niet veel meer terecht gekomen.Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.Ik overleef het best, maar ik wil er niet over liegen dat wat extra wel fijn zou zijn. Guppy is niet uitgerust met overbodige apperatuur, natuurlijk heb ik alles wat ik echt nodig heb, maar iets extra zou niet overbodig zijn.Ik wil wel alle sponsoren en iedereen die mij op wat voor wijze dan ook geholpen heeft, heel erg bedanken.Zonder hen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.
Dus vader die wel zelf een kotter bouwt, kan niet een boot klaarmaken voor Laura's reis.. Vreemde keuze voor iemand die geen geld zegt te hebben.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:47 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
1e: Dit is niet van Laura's boek maar een recensie.
2de: Een beetje Engels voor beginners:
to offer = aanbieden. Maar dat bedoelt niet 'cadeau geven'; dat is to give. Ze mocht de Hurley 800 gebruiken voor haar reis, maar ze was niet haar eidendom. Bewijs: "Hadden wij maar een eigen boot, dat zou fijn zijn", Mijn verhaal, R. Dekker, site 90 boven. Dat was in het voorjaar 2010. De Hurley 800 stond bij een werf in Aalst op de kant en de sponsor had er nog verder niets aan gedaan om ze klaar te maken voor Laura's reis. Dan hebben ze de samenwerking met de sponsor beeindigt en de Jeanneau gekocht.
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
By the way, in februari 2010 heeft Laura haar oude Hurley 700 op haar eigen website te koop aangeboden (voor rond 5000 EUR).
Het is geen recensie, maar een verslag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:47 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
1e: Dit is niet van Laura's boek maar een recensie.
2de: Een beetje Engels voor beginners:
to offer = aanbieden. Maar dat bedoelt niet 'cadeau geven'; dat is to give. Ze mocht de Hurley 800 gebruiken voor haar reis, maar ze was niet haar eidendom. Bewijs: "Hadden wij maar een eigen boot, dat zou fijn zijn", Mijn verhaal, R. Dekker, site 90 boven. Dat was in het voorjaar 2010. De Hurley 800 stond bij een werf in Aalst op de kant en de sponsor had er nog verder niets aan gedaan om ze klaar te maken voor Laura's reis. Dan hebben ze de samenwerking met de sponsor beeindigt en de Jeanneau gekocht.
De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
By the way, in februari 2010 heeft Laura haar oude Hurley 700 op haar eigen website te koop aangeboden (voor rond 5000 EUR).
oeps! Leesfoutjequote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Echt wel, hier wordt dat heel stellig beweerd:
[..]
Er bestaat geen record Jongste of Oudste wereldomzeiler meer. Daarom blijft Jesse Martin voor altijd recordhouder Jongste Wereldomzeiler. Zelfs de geslaagde pogingen van Mike Perham en Jessica Watson blijven daarom ongeregistreerd.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:48 schreef okiokinl het volgende:
[..]
kijk daar heb je het al, maak jij zelfs even reclame voor ze.![]()
en hoezo niet? jongste solo-zeiler rond de werled toch?
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.htmlquote:1. Youngest non stop, single-handed Round the World. (Category discontinued)
Jesse Martin AUS
Lionheart
1999
327d 12h 52m
Melbourne to Melbourne 21760 nm
Het IS een recensie!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is geen recensie, maar een verslag.
Engels voor beginners, mag je zelf gaan oefenen, ik ben een native speaker. De Hurley 800, is een gift geweest van een stel, en later op haar naam geschreven (en dus eigendom geworden).
Het is een verslag!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Het IS een recensie!
Wat is jouw verklaring voor "Hadden wij maar een eigen boot..." ?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is een verslag!
Een eigen boot? Eentje maar? De Dekkertjes verslijten eigen bootjes alsof het broodjes zijn.
Op het moment dat ze hem kreeg, nog niet. Niet veel later is hij op haar naam gezet en daarmee was het haar eigendom geworden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:09 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
"Hadden wij maar een eigen boot [...]" = de boot, de HURLEY 800, was NIET hun eigendom. Logisch toch?
Die vat ik ook niet helemaal. Ze had die Hurley 700 sowieso toch al?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Wat is jouw verklaring voor "Hadden wij maar een eigen boot..." ?
En daarvoor had ze een eigen optimistje.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die vat ik ook niet helemaal. Ze had die Hurley 700 sowieso toch al?
Hoewel het een vreemde uitspraak is, lijkt het erop dat ze daarmee een wens uitspreekt. Als bij toverslag verschijnt er daarop een weldoener die belooft een boot op haar naam te zetten. Of dat gebeurd is weet ik niet, Het contact werd verbroken vanwege de unieke eigenschap van de Dekkers om met van alles en iedereen in aanvaring te komen zonder dat ze zelfs maar op een boot zitten.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Het IS een recensie!
Wat is jouw verklaring voor "Hadden wij maar een eigen boot..." ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |