abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94644260
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ik kende de term niet... maar ik ging ervan uit dat dat de overdracht van de eigendomsrechten van een boot is. Zoals het werd gesteld leek het ook alsof de boot dan bij de nieuwe eigenaar werd afgeleverd..
Maar goed, dat is gewoon invulling he?
Pubers vinden het vaak stoer om engelse termen te gebruiken :Y Wij zouden het inderdaad gewoon een overdracht noemen.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 17:28:21 #27
137949 Disana
pi_94644361
Oké, dus eerst verkoopt ze de 700 en dan is die boat delivery de verkoop van de 800. Ben ik nu weer bij? :)
pi_94644380
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:28 schreef Disana het volgende:
Oké, dus eerst verkoopt ze de 700 en dan is die boat delivery de verkoop van de 800. Ben ik nu weer bij? :)
:Y
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 17:32:16 #29
137949 Disana
pi_94644478
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:28 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

:Y
Phew, ik ben eruit *O*

Maar dat van dat zelf opknappen versus opknappen door een sponsor is wel raar.
pi_94644499
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Phew, ik ben eruit *O*

Maar dat van dat zelf opknappen versus opknappen door een sponsor is wel raar.
Dat klopt iig voor geen meter :N
pi_94644507
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:30 schreef spuitje het volgende:

[..]

O dat doen ook heel veel mensen hoor! Ze doen het alleen wel op eigen kosten etc. en liggen niet constant om geld etc. te schooien!
nou ja, als mensen haar geld willen geven, prima toch? en sponsoren betekend ook dat ze er wat voor terug krijgen, reclame.

trouwens, over dat terugvliegen, ze hebben volgens mij nooit gezegd dat ze non-stop de wereld rond zou gaan. was wel nog stoerder geweest natuurlijk, maar dat is weer een ander soort recordpoging.
pi_94644565
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:33 schreef okiokinl het volgende:

[..]

nou ja, als mensen haar geld willen geven, prima toch? en sponsoren betekend ook dat ze er wat voor terug krijgen, reclame.

trouwens, over dat terugvliegen, ze hebben volgens mij nooit gezegd dat ze non-stop de wereld rond zou gaan. was wel nog stoerder geweest natuurlijk, maar dat is weer een ander soort recordpoging.
Nou, ik denk dat ze daar bij Nimbus wel anders over denken! Je sponsort iemand, zodat diegene vervolgens mond tot mond reclame voor je zal gaan maken. In plaats daarvan, hebben de Dekkertjes alle sponsoractiviteiten van Nimbus (het gehele opknappen van de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart), op hun eigen naam en rekening geschreven.

Er is geen recordpoging, waar Laura aan deelneemt :N
Zelfs niet, als ze non-stop zou varen.

http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html

[ Bericht 6% gewijzigd door Banjerkanjer op 26-03-2011 17:44:50 ]
pi_94644653
En de Hurley 800 die volgens Borkum in bruikleen was...lijkt mij gezien het boek van of over Laura toch eigendom

quote uit het boek

Ik kan mijn oren bijna niet geloven. Een grotere boot zou best fijn zijn. We maken kennis met deze sponsor en praten alle kanten van mijn plannetje door. Nog geen drie weken later kan ik een Hurley 800 ophalen. Wel moeten we hem zelf schilderen en het een en ander e-raan versterken
voor de reis. De sponsor belooft dat hij deze Hurley ook op mijn naam zal zetten.
Ik vraag mijn vader of hij mij even in de arm wil knijpen.
pi_94644683
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:38 schreef roomba het volgende:
En de Hurley 800 die volgens Borkum in bruikleen was...lijkt mij gezien het boek van of over Laura toch eigendom

quote uit het boek

Ik kan mijn oren bijna niet geloven. Een grotere boot zou best fijn zijn. We maken kennis met deze sponsor en praten alle kanten van mijn plannetje door. Nog geen drie weken later kan ik een Hurley 800 ophalen. Wel moeten we hem zelf schilderen en het een en ander e-raan versterken
voor de reis. De sponsor belooft dat hij deze Hurley ook op mijn naam zal zetten.
Ik vraag mijn vader of hij mij even in de arm wil knijpen.
Die stond idd op haar naam.
pi_94644944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wat ook al in tegenstrijd is met haar weblog, want daar beweert Laura namelijk ook dat ze dat allemaal zelf hebben gedaan (en vooral ook zelf hebben betaald).

[..]

[ afbeelding ]

En vooral dit:

[..]

Dan is het toch op zijn minst een beetje vreemd, om van een sponsor de volgende tekst te lezen:

[..]

Er wordt nergens gezegd dat Laura alles zelf aan het opknappen was. Alleen maar dat ze verf heeft besteld en binnen wat aan het schuren is geweest.
(althans, op het aangehaalde stukje)
Dat lijkt mss. handig, om van alles te suggereren maar waarom sturen ze zoveel verhalen de wereld in die in tegenspraak met elkaar lijken te zijn?
Zelfs als je jezelf grootpraat en laat grootpraten door sponsors en belanghebbende media en zelfs als je de zaak een beetje bezwendelt, dan kun je toch met een consistent verhaal uit het bos komen?
Waarom lopen lullen dat je zelf een boot opknapt, terwijl sponsoren dat deden?
Waarom roepen dat je geen geld hebt, terwijl pappie tienduizenden euro's spendeerde aan een boot terwijl een sponsor een compleet uitgeruste boot beschikbaar stelde? Waarom roepen dat je sneller de oceaan overstak dan Mike Perham, terwijl ze op de motor voer en dat nog in haar blog zette ook? Om een paar voorbeelden te noemen..
pi_94644951
quote:
1e: Dit is niet van Laura's boek maar een recensie.

2de: Een beetje Engels voor beginners:

to offer = aanbieden. Maar dat bedoelt niet 'cadeau geven'; dat is to give. Ze mocht de Hurley 800 gebruiken voor haar reis, maar ze was niet haar eidendom. Bewijs: "Hadden wij maar een eigen boot, dat zou fijn zijn", Mijn verhaal, R. Dekker, site 90 boven. Dat was in het voorjaar 2010. De Hurley 800 stond bij een werf in Aalst op de kant en de sponsor had er nog verder niets aan gedaan om ze klaar te maken voor Laura's reis. Dan hebben ze de samenwerking met de sponsor beeindigt en de Jeanneau gekocht.

De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml

By the way, in februari 2010 heeft Laura haar oude Hurley 700 op haar eigen website te koop aangeboden (voor rond 5000 EUR).
pi_94645008
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat ze daar bij Nimbus wel anders over denken! Je sponsort iemand, zodat diegene vervolgens mond tot mond reclame voor je zal gaan maken. In plaats daarvan, hebben de Dekkertjes alle sponsoractiviteiten van Nimbus (het gehele opknappen van de Jeanneau Gin Fizz Ketch waar ze nu mee vaart), op hun eigen naam en rekening geschreven.

Er is geen recordpoging, waar Laura aan deelneemt :N
Zelfs niet, als ze non-stop zou varen.

kijk daar heb je het al, maak jij zelfs even reclame voor ze. :)
en hoezo niet? jongste solo-zeiler rond de werled toch?
pi_94645119
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er wordt nergens gezegd dat Laura alles zelf aan het opknappen was. Alleen maar dat ze verf heeft besteld en binnen wat aan het schuren is geweest.
(althans, op het aangehaalde stukje)
Dat lijkt mss. handig, om van alles te suggereren maar waarom sturen ze zoveel verhalen de wereld in die in tegenspraak met elkaar lijken te zijn?
Zelfs als je jezelf grootpraat en laat grootpraten door sponsors en belanghebbende media en zelfs als je de zaak een beetje bezwendelt, dan kun je toch met een consistent verhaal uit het bos komen?
Waarom lopen lullen dat je zelf een boot opknapt, terwijl sponsoren dat deden?
Waarom roepen dat je geen geld hebt, terwijl pappie tienduizenden euro's spendeerde aan een boot terwijl een sponsor een compleet uitgeruste boot beschikbaar stelde? Waarom roepen dat je sneller de oceaan overstak dan Mike Perham, terwijl ze op de motor voer en dat nog in haar blog zette ook? Om een paar voorbeelden te noemen..
Echt wel, hier wordt dat heel stellig beweerd:

quote:
Ik wil iedereen nog een geweldige kerst en een gelukkig nieuw jaar wensen.Ik zal me met de kerst niet vervelen.Er staat heel wat leuks op de planning en alles is al in volle kerstsfeer hier.Ik loop al de hele dag met een kerstmuts op en overal staan kerstbomen,dus het zal vast wel heel gezellig worden.Verder wil ik nog even mijn geld probleem toelichten dat vandaag in de media was. Het zit zo; Wij (mijn vader en ik) hebben nooit echt veel geld gehad, ik heb dus geleerd met heel weinig geld heel ver te komen.We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Ik heb vroeger altijd heel hard gewerkt, dus ik heb zeker wat centjes om eten te kopen,maar rijk ben ik niet.Sponsoren heb ik niet veel omdat die zich vorig jaar hebben terug getrokken vanwege de onzekerheid of ik nu wel of niet mocht vertrekken.Toen dat uit de wereld was ben ik meteen weggegaan, en is er van sponsoring niet veel meer terecht gekomen.Nu ben ik weg, en denken de meeste natuurlijk dat het allemaal wel goed is.Ik overleef het best, maar ik wil er niet over liegen dat wat extra wel fijn zou zijn. Guppy is niet uitgerust met overbodige apperatuur, natuurlijk heb ik alles wat ik echt nodig heb, maar iets extra zou niet overbodig zijn.Ik wil wel alle sponsoren en iedereen die mij op wat voor wijze dan ook geholpen heeft, heel erg bedanken.Zonder hen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.
pi_94645189
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:47 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

to offer = aanbieden. Maar dat bedoelt niet 'cadeau geven'; dat is to give. Ze mocht de Hurley 800 gebruiken voor haar reis, maar ze was niet haar eidendom. Bewijs: "Hadden wij maar een eigen boot, dat zou fijn zijn", Mijn verhaal, R. Dekker, site 90 boven. Dat was in het voorjaar 2010. De Hurley 800 stond bij een werf in Aalst op de kant en de sponsor had er nog verder niets aan gedaan om ze klaar te maken voor Laura's reis. Dan hebben ze de samenwerking met de sponsor beeindigt en de Jeanneau gekocht.

De contacten tussen Laura en de sponsor, die achter haar aan zou zeilen en haar bovendien een boot had gegeven, zijn beëindigd. Beiden dachten verschillend over de voorbereidingen, zegt advocaat Peter de Lange. Dat leverde zon spanning op dat het niet verstandig was om door te gaan.

By the way, in februari 2010 heeft Laura haar oude Hurley 700 op haar eigen website te koop aangeboden (voor rond 5000 EUR).
Dus vader die wel zelf een kotter bouwt, kan niet een boot klaarmaken voor Laura's reis.. Vreemde keuze voor iemand die geen geld zegt te hebben.
Ook opvallend is het dat ze wel heel snel contacten met sponsoren beëindigen.
pi_94645206
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:47 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Het is geen recensie, maar een verslag.

Engels voor beginners, mag je zelf gaan oefenen, ik ben een native speaker. De Hurley 800, is een gift geweest van een stel, en later op haar naam geschreven (en dus eigendom geworden).
pi_94645308
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Echt wel, hier wordt dat heel stellig beweerd:

[..]

oeps! Leesfoutje :P

Maar dat bedoelde ik dus met mijn vorige stukje.. Waarom al die leugenachtige praatjes? Ik begrijp die mensen niet :P
pi_94645358
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:48 schreef okiokinl het volgende:

[..]

kijk daar heb je het al, maak jij zelfs even reclame voor ze. :)
en hoezo niet? jongste solo-zeiler rond de werled toch?
Er bestaat geen record Jongste of Oudste wereldomzeiler meer. Daarom blijft Jesse Martin voor altijd recordhouder Jongste Wereldomzeiler. Zelfs de geslaagde pogingen van Mike Perham en Jessica Watson blijven daarom ongeregistreerd.

quote:
1. Youngest non stop, single-handed Round the World. (Category discontinued)
Jesse Martin AUS
Lionheart
1999
327d 12h 52m
Melbourne to Melbourne 21760 nm
http://www.sailspeedrecor(...)ce-certificates.html

Oja, had ik al gezegd dat Nimbus de Jeanneau Gin Fizz Ketch heeft opgeknapt? ;)

pi_94645454
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 17:54 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is geen recensie, maar een verslag.

Engels voor beginners, mag je zelf gaan oefenen, ik ben een native speaker. De Hurley 800, is een gift geweest van een stel, en later op haar naam geschreven (en dus eigendom geworden).
Het IS een recensie!

Wat is jouw verklaring voor "Hadden wij maar een eigen boot..." ?
pi_94645471
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Het IS een recensie!

Het is een verslag!

Een eigen boot? Eentje maar? De Dekkertjes verslijten eigen bootjes alsof het broodjes zijn.
pi_94645710
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het is een verslag!

Een eigen boot? Eentje maar? De Dekkertjes verslijten eigen bootjes alsof het broodjes zijn.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

"Hadden wij maar een eigen boot [...]" = de boot, de HURLEY 800, was NIET hun eigendom. Logisch toch?
pi_94645733
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:09 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

"Hadden wij maar een eigen boot [...]" = de boot, de HURLEY 800, was NIET hun eigendom. Logisch toch?
Op het moment dat ze hem kreeg, nog niet. Niet veel later is hij op haar naam gezet en daarmee was het haar eigendom geworden.

Logisch toch?
pi_94645852
quote:

[..]

Die vat ik ook niet helemaal. Ze had die Hurley 700 sowieso toch al?
pi_94645933
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Die vat ik ook niet helemaal. Ze had die Hurley 700 sowieso toch al?
En daarvoor had ze een eigen optimistje.

De halfklare kotter van haar vader, is ook gewoon eigendom.
pi_94646403
quote:

[..]

Het IS een recensie!

Hoewel het een vreemde uitspraak is, lijkt het erop dat ze daarmee een wens uitspreekt. Als bij toverslag verschijnt er daarop een weldoener die belooft een boot op haar naam te zetten. Of dat gebeurd is weet ik niet, Het contact werd verbroken vanwege de unieke eigenschap van de Dekkers om met van alles en iedereen in aanvaring te komen zonder dat ze zelfs maar op een boot zitten.

Kan een minderjarige eigenlijk wel eigenaar zijn van een boot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')