Waar verdient pa zijn geld eigenlijk mee?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Pa moet ook nog een boot afbouwen he?
Geen idee eigenlijk. Heb wel ergens gelezen dat hij maar halve dagen werkt(e) zodat hij de rest van zijn tijd kon besteden aan het bouwen van zijn boot. Ook pa heeft een droomquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar verdient pa zijn geld eigenlijk mee?
Fondsenwerven - dat is echt een vak!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Welkom op Fok!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:37 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Fondsenwerven - dat is echt een vak!
Ha, daar heb je nog gelijk in ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:37 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Fondsenwerven - dat is echt een vak!
Ehm... Met Laura?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij was toch klusjesman.. Keukens inbouwen en dat soort dingen? Alleen dat bracht niet voldoende op om zijn woonboot mee af te bouwen..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Hij deed het ook nog eens part-time. En dan moet je een gezin onderhouden en een boot afbouwen, geen goede combinatie lijkt mequote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij was toch klusjesman.. Keukens inbouwen en dat soort dingen? Alleen dat bracht niet voldoende op om zijn woonboot mee af te bouwen..
Dus schop je je eigengereide 13-jarige dochter, die toch niet meer naar school wilde, de zee op. Of ze komt thuis met een zak geld, of ze komt niet meer thuis. win-win.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hij deed het ook nog eens part-time. En dan moet je een gezin onderhouden en een boot afbouwen, geen goede combinatie lijkt me
Dat klinkt zelfs mij wel heel cru in de oren.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus schop je je eigengereide 13-jarige dochter, die toch niet meer naar school wilde, de zee op. Of ze komt thuis met een zak geld, of ze komt niet meer thuis. win-win.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekkerquote:Behalve recente nieuwsberichten waarin zijn naam valt, vond ik twee documenten. Het eerste was een oud exemplaar van de Wijkse Courant (8 maart 2006), over een actie bij het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede. Schoolkinderen boden de burgemeester een petitie aan tegen de uitzetting van hun klasgenootje, Laura Dekker, die met haar vader op een boot in de jachthaven van Wijk bij Duurstede woonde. Dat is illegaal. De foto toont een klein blond meisje, bepakt een met bontgekleurde rugzak en omringd door leeftijdsgenoten, in gesprek met de burgervader.
Dat was ook wel een beetje cru om het zo te stellen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat klinkt zelfs mij wel heel cru in de oren.
Feit is wel, dat Pa Dekker Laura al wel vaker op zeer jonge leeftijd voor zijn eigen karretje wist te spannen.
Oa bij deze actie:
[..]
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
De foto in kwestie, stond eerder gewoon online, maar is als bij toverslag verdwenen.
Nu je het zegt, staat mij ook bij dat ik dat ergens heb gelezen. Hoe betalen ze dan zo'n reis naar Laura in de tropen, dat is voor zo iemand toch niet goedkoop?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij was toch klusjesman.. Keukens inbouwen en dat soort dingen? Alleen dat bracht niet voldoende op om zijn woonboot mee af te bouwen..
Hoe heeft Laura die vliegreis naar St. Maarten kunnen betalen? Hoe heeft ze daar een boot kunnen kopen (Dat is nog onroerend goed ook.. Ze is NB minderjarig!)quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu je het zegt, staat mij ook bij dat ik dat ergens heb gelezen. Hoe betalen ze dan zo'n reis naar Laura in de tropen, dat is voor zo iemand toch niet goedkoop?
Afgaande op de houding van Laura, denk ik dat ze zichzelf erg belangrijk vinden. Rebelleren vergt nog enige vorm van contact, deze mensen lijken zich niets van anderen aan te trekken.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe heeft Laura die vliegreis naar St. Maarten kunnen betalen? Hoe heeft ze daar een boot kunnen kopen (Dat is nog onroerend goed ook.. Ze is NB minderjarig!)
Hoe heeft ze op haar leeftijd 26.000 ballen kunnen sparen om daar haar boot mee te kopen?
Ik denk dat dat allemaal bekostigd wordt uit sponsorgelden. Deze mensen verkeren in de waan dat je sponsorgeld best naar eigen goeddunken kunt besteden. Ze blijken ook niet vies te zijn van het verkondigen van hele en halve onwaarheden en (valse) voorwendsels om hun zin te krijgen.
(Zoals spelen op de senitmenten die een klein meisje oproepen als ze gedwongen moet verhuizen, terwijl pa gewoon bedacht had dat hij op zijn boot wilde wonen, ondanks dat hij wist dat je niet in een haven mag wonen. Ik vraag me ook af of deze mensen bewust rebelleren of dat ze zichzelf gewoon belangrijker vinden dan wat en wie dan ook.)
Ik denk dat 'gespaard' dan ook in de betekenis van 'overgehouden' werd gebruikt.
St. Maarten: zie Mijn verhaal vanaf site 75.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe heeft Laura die vliegreis naar St. Maarten kunnen betalen? Hoe heeft ze daar een boot kunnen kopen (Dat is nog onroerend goed ook.. Ze is NB minderjarig!)
Hoe heeft ze op haar leeftijd 26.000 ballen kunnen sparen om daar haar boot mee te kopen?
Ze hebben in ieder geval ¤ 25.000,-- van een sponsor gehad. Plus veel spullen om de boot op te knappen etc. Ook zijn er sponsoren op die boot aan het werk geweest al doet LD graag voorkomen dat ze het grotendeels zelf heeft gedaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat dat allemaal bekostigd wordt uit sponsorgelden. Deze mensen verkeren in de waan dat je sponsorgeld best naar eigen goeddunken kunt besteden. Ze blijken ook niet vies te zijn van het verkondigen van hele en halve onwaarheden en (valse) voorwendsels om hun zin te krijgen.
(Zoals spelen op de senitmenten die een klein meisje oproepen als ze gedwongen moet verhuizen, terwijl pa gewoon bedacht had dat hij op zijn boot wilde wonen, ondanks dat hij wist dat je niet in een haven mag wonen. Ik vraag me ook af of deze mensen bewust rebelleren of dat ze zichzelf gewoon belangrijker vinden dan wat en wie dan ook.)
Ik denk dat 'gespaard' dan ook in de betekenis van 'overgehouden' werd gebruikt.
Maar dat is geen antwoord op de vraag hoe ze als 13/14 jarige kon beschikken over het geld om de reis naar St. Maarten te maken!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
St. Maarten: zie Mijn verhaal vanaf site 75.
Laura's vader had de 26.000 EUR gespaard. Het citaat "De boot hebben wij zelf betaald: 26 duizend EURO, alles wat ik had gespaard" is vanuit een interview met hem (december 2010).
Nogmaals: zie Mijn verhaal, vanaf site 75!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat is geen antwoord op de vraag hoe ze als 13/14 jarige kon beschikken over het geld om de reis naar St. Maarten te maken!
Klopt, deze sponsor was Jongert Shipyard.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze hebben in ieder geval ¤ 25.000,-- van een sponsor gehad.
Dit bedrijf?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef spuitje het volgende:
Zat de afgelopen week wat te googlen en toen kwam ik terecht op de site van het bedrijf die haar boot strak in de lak heeft gezet. Kan even niet terug vinden welk bedrijf het was.
Hij verdiende niet voldoende om zijn boot af te bouwen, maar had wel 26.000 euro achter de hand?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Laura's vader had de 26.000 EUR gespaard. Het citaat "De boot hebben wij zelf betaald: 26 duizend EURO, alles wat ik had gespaard" is vanuit een interview met hem (december 2010).
Probeer jij me dat boek nu door de strot te douwen? Vertel het nu maar gewoon.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:08 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Nogmaals: zie Mijn verhaal, vanaf site 75!
Staat er ook bij hoe een kind een ticket heeft kunnen kopen en hoe ze een boot heeft kunnen aanschaffen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Staat er ook bij hoe een kind een ticket heeft kunnen kopen en hoe ze een boot heeft kunnen aanschaffen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |