abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94552991
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:30 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

De Jeanneau heeft 26.000 ¤ gekost.

http://www.hyves.nl/media(...)65&media_secret=IP0W

(linksboven, "Hoe betaal je dat?")
Dat bedoel ik, dat is dus niet (bij lange na niet) van slechts de opbrengst van de Hurly 700 gedaan ;)
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 13:44:51 #252
137949 Disana
pi_94553137
Ik vind het helemaal niet spannend meer met al die bootverhalen... waar blijven de nieuwe blogs waarom we kunnen lachen? -O-
pi_94553660
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
Ik vind het helemaal niet spannend meer met al die bootverhalen... waar blijven de nieuwe blogs waarom we kunnen lachen? -O-
Ze heeft het nu denk ik even te druk met feestvieren en de inheemse bevolking bestuderen.

En ik vind die bootverhalen best leuk eigenlijk
pi_94553682
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, dat is dus niet (bij lange na niet) van slechts de opbrengst van de Hurly 700 gedaan ;)
Nee, maar ze had toch ook de opbrengst van die 800?
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 14:04:57 #255
137949 Disana
pi_94553866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:59 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ze heeft het nu denk ik even te druk met feestvieren en de inheemse bevolking bestuderen.

En ik vind die bootverhalen best leuk eigenlijk
Maar ik had eigenlijk allang een conclusie verwacht in de trant van 'dus bedriegen de Dekkertjes hun sponsors want ze hebben geld zat van de opbrengst van die boot'. Ofzo. Daar zitten we hier toch voor? :P
pi_94554381
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ik had eigenlijk allang een conclusie verwacht in de trant van 'dus bedriegen de Dekkertjes hun sponsors want ze hebben geld zat van de opbrengst van die boot'. Ofzo. Daar zitten we hier toch voor? :P
Nah, das ook weer waar. Maar volgens papa hebben ze helemaal niet genoeg centjes, want de droom van zijn oogappeltje kost echt klauwen met geld. Ondanks dat ze heel veel krijgen is er toch ook nog veel geld nodig. O.a. om de familie etc. op en neer te laten vliegen.
En of ze hun sponsoren echt bedriegen weet ik niet, maar ze zijn wel erg goed in het vertellen van halve waarheden!

Ik ga naar buiten, hoe is het weer bij jou?
  † In Memoriam † donderdag 24 maart 2011 @ 14:27:51 #257
137949 Disana
pi_94554808
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nah, das ook weer waar. Maar volgens papa hebben ze helemaal niet genoeg centjes, want de droom van zijn oogappeltje kost echt klauwen met geld. Ondanks dat ze heel veel krijgen is er toch ook nog veel geld nodig. O.a. om de familie etc. op en neer te laten vliegen.
En of ze hun sponsoren echt bedriegen weet ik niet, maar ze zijn wel erg goed in het vertellen van halve waarheden!

De zon is hier verdwenen. Ik hoop dat Laura het beter heeft op die eilandjes met lekkere etentjes gevaarlijke stromingen waar je loodsen voor nodig hebt.
pi_94558549
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:27 schreef Disana het volgende:

[..]

De zon is hier verdwenen. Ik hoop dat Laura het beter heeft op die eilandjes met lekkere etentjes gevaarlijke stromingen waar je loodsen voor nodig hebt.
Ze heeft weer een stukkie geschreven hoor :) Nog een week vakantie en dan vaart ze verder om het papierwerk voor het Panamakanaal in orde te maken.
En vrienden maken gaat haar goed af........

quote:
De laatste 2 dagen heeft het nauwelijks nog geregend. Na de party voor alle jachten heb ik aardig wat mensen leren kennen waarvan ik er met een paar goed bevriend ben geraakt
Het zal mijn Groninger inslag zijn, maar ik noem mensen niet snel vrienden.
pi_94558593
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:59 schreef spuitje het volgende:

[..]

vol laten blaffen door een paar negers bedoel je? :)
pi_94559088
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 14:17 schreef spuitje het volgende:

[..]

Het is perfect zeilweer voor zeeheldinnen: Zonnig en weinig wind.
pi_94559411
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 13:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heb je naar die radiointerviews geluisterd? Vooral in dat interview van YachtBlast, komt dat ter sprake. Daar blijkt ook, dat Laura zelf geen toegang heeft tot weersinformatie, maar dat haar vader die info telefonisch aan haar doorgeeft.
Nee niet geluisterd,

Maar het klinkt wel heel debiel :{
pi_94559700
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

De Hurley 800 werd NIET verkocht!
pi_94559786
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:35 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

De Hurley 800 werd NIET verkocht!
Wat heb ik gemist? Waar is dat ding gebleven dan? terug naar de gulle gevers?
pi_94559840
Uit een berichtje in haar gastenboek...........het moet toch ook niet veel gekker worden!! Nu gaan haar fans al bepalen wat anderen zouden moeten/kunnen doneren!

quote:
Astra, Intelsat of Hotbird zouden best een appratuur voor een satellietkanaal en de bijbehorende bandbreedte aan je kunnen doneren, lijkt me. Misschien eens contact met ze opnemen?
pi_94559909
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:37 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat heb ik gemist? Waar is dat ding gebleven dan? terug naar de gulle gevers?
De Hurley 800 was en is eigendom van de sponsor.
  donderdag 24 maart 2011 @ 19:51:04 #266
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94567622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:38 schreef spuitje het volgende:
Uit een berichtje in haar gastenboek...........het moet toch ook niet veel gekker worden!! Nu gaan haar fans al bepalen wat anderen zouden moeten/kunnen doneren!

[..]

Nog los daarvan.. weten ze wel niet hoeveel dat gaat kosten?? Laura op een eigen satellietkanaal... :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94567777
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Precies. Dat is dus wat ik al steeds zeg :D
pi_94573134
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:40 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Dus die boot is weer teruggegaan naar de gulle gever?
En bedankt he? Zal ie wel gedacht hebben.

Of was het misschien een schijnvertoning om de rechtspraak te beinvloeden?

Kortom: Weer voldoende stof tot speculaties!
pi_94598576
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:40 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? En waar is de boot waar ze nu mee vaart dan van betaald? Als ik alle vehalen moet geloven heeft haar vader geen nagel om zijn kont te krabben. Of is deze boot ook in "bruikleen"?
pi_94600090
"Hoe weet jij dat?"

Dit is het resultaat van de feiten; zie mijn berichten.

"En waar is de boot waar ze nu mee vaart dan van betaald?"

Zie http://inweerenwind.hyves(...)id=AMT0XOAV0TCGOK8SG

"De boot hebben wij zelf betaald: 26 duizend EURO, alles wat ik had gespaard."

Zie ook Mijn verhaal, site 91 onderaf.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 14:56:59 #271
137949 Disana
pi_94600374
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:50 schreef Borkum1994 het volgende:
"Hoe weet jij dat?"

Mijn mond valt open. Een veertienjarige die zoveel geld heeft gespaard? Nu wil ik ook weten waarvan.
pi_94602551
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn mond valt open. Een veertienjarige die zoveel geld heeft gespaard? Nu wil ik ook weten waarvan.
Volgens mij komt die uitspraak uit een interview met pa Dekker. Maar LD scheen ook te kunnen beschikken over de nodige middelen, anders had ze nooit alleen de trein- en vliegreis kunnen maken toen het haar allemaal teveel werd. En bovendien ook nog eens ¤ 3.500,-- op kunnen nemen om een boot te kunnen kopen. Een puber die zomaar kan beschikken over zoveel geld, ik geloof er niets van!
pi_94603031
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:50 schreef Borkum1994 het volgende:
"Hoe weet jij dat?"

Dat boek ga ik dus echt niet kopen, zelfs niet lenen!! Ik weiger echt om op wat voor manier dan ook de vakantie van dat kind te sponsoren! Geef liever onze eigen kinderen een zakcentje als ze op vakantie gaan, al hebben ze die vakantie dan wel zelf bij elkaar verdiend! Gewoon door hard te werken.
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 16:07:26 #274
137949 Disana
pi_94603547
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:46 schreef spuitje het volgende:

[..]

Volgens mij komt die uitspraak uit een interview met pa Dekker. Maar LD scheen ook te kunnen beschikken over de nodige middelen, anders had ze nooit alleen de trein- en vliegreis kunnen maken toen het haar allemaal teveel werd. En bovendien ook nog eens ¤ 3.500,-- op kunnen nemen om een boot te kunnen kopen. Een puber die zomaar kan beschikken over zoveel geld, ik geloof er niets van!
Ja dat is waar, die vliegreis kon er ook zomaar af. Ik snap het gewoon niet, want nu wordt er vaak geklaagd dat er meer geld nodig is.
pi_94604708
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 16:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat is waar, die vliegreis kon er ook zomaar af. Ik snap het gewoon niet, want nu wordt er vaak geklaagd dat er meer geld nodig is.
Pa moet ook nog een boot afbouwen he?
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 16:38:44 #276
137949 Disana
pi_94604946
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 16:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Pa moet ook nog een boot afbouwen he?
Waar verdient pa zijn geld eigenlijk mee?
pi_94605068
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 16:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Heb wel ergens gelezen dat hij maar halve dagen werkt(e) zodat hij de rest van zijn tijd kon besteden aan het bouwen van zijn boot. Ook pa heeft een droom
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:37:01 #278
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_94607058
quote:

[..]

Fondsenwerven - dat is echt een vak!
pi_94607306
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:37 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Welkom op Fok! :)
  † In Memoriam † vrijdag 25 maart 2011 @ 17:57:21 #280
137949 Disana
pi_94607675
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 17:37 schreef MrFoureyes het volgende:

[..]

Ha, daar heb je nog gelijk in ook.

Maar een halve dag is niet veel. In elk geval niet genoeg om de hobby van zijn oogappel te kunnen financieren, lijkt me.
pi_94616174
quote:

[..]

Ehm... Met Laura? O-)
pi_94623714
quote:

[..]

Hij was toch klusjesman.. Keukens inbouwen en dat soort dingen? Alleen dat bracht niet voldoende op om zijn woonboot mee af te bouwen..
pi_94623882
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij was toch klusjesman.. Keukens inbouwen en dat soort dingen? Alleen dat bracht niet voldoende op om zijn woonboot mee af te bouwen..
Hij deed het ook nog eens part-time. En dan moet je een gezin onderhouden en een boot afbouwen, geen goede combinatie lijkt me
pi_94624195
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:37 schreef spuitje het volgende:

[..]

Hij deed het ook nog eens part-time. En dan moet je een gezin onderhouden en een boot afbouwen, geen goede combinatie lijkt me
Dus schop je je eigengereide 13-jarige dochter, die toch niet meer naar school wilde, de zee op. Of ze komt thuis met een zak geld, of ze komt niet meer thuis. win-win.
pi_94626780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus schop je je eigengereide 13-jarige dochter, die toch niet meer naar school wilde, de zee op. Of ze komt thuis met een zak geld, of ze komt niet meer thuis. win-win.
Dat klinkt zelfs mij wel heel cru in de oren.

Feit is wel, dat Pa Dekker Laura al wel vaker op zeer jonge leeftijd voor zijn eigen karretje wist te spannen.

Oa bij deze actie:

quote:
Behalve recente nieuwsberichten waarin zijn naam valt, vond ik twee documenten. Het eerste was een oud exemplaar van de Wijkse Courant (8 maart 2006), over een actie bij het gemeentehuis van Wijk bij Duurstede. Schoolkinderen boden de burgemeester een petitie aan tegen de uitzetting van hun klasgenootje, Laura Dekker, die met haar vader op een boot in de jachthaven van Wijk bij Duurstede woonde. Dat is illegaal. De foto toont een klein blond meisje, bepakt een met bontgekleurde rugzak en omringd door leeftijdsgenoten, in gesprek met de burgervader.
http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker

De foto in kwestie, stond eerder gewoon online, maar is als bij toverslag verdwenen.
pi_94630215
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 00:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat klinkt zelfs mij wel heel cru in de oren.

Feit is wel, dat Pa Dekker Laura al wel vaker op zeer jonge leeftijd voor zijn eigen karretje wist te spannen.

Oa bij deze actie:

[..]

http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker

De foto in kwestie, stond eerder gewoon online, maar is als bij toverslag verdwenen.
Dat was ook wel een beetje cru om het zo te stellen. :P

Dat verhaal van die school kende ik ia.
Toen moesten de Dekkers per sé op hun boot in de haven blijven wonen. Tegen alle regels in. Stel je voor dat dochterlief naar een andere school zou moeten.
Een verhuizing was veel te ingrijpend en ze had net hier haar vriendjes en vriendinnetjes en wat vastigheid enzo.

In schrijnende tegenstelling daarmee staat dat ze amper een paar jaar later helemaal niet meer naar school wilde en die vastigheid ook niet meer nodig had omdat ze een paar jaar 'losbandig' wilde leven met een recordpoging als dekmantel.

Saillant detail is dat Laura bij die eerdere actie 10 jaar was. Ze moet toen al van plan zijn geweest de leerplicht te verzaken voor haar reis. Die actie was dus aanstellerij, of het andere verhaal is niet waar. Of allebei, dat kan ook :P We kennen de Dekkers inmiddels..

Hier zou eens naar gevraagd moeten worden op een persconferentie })

Het is ook illustratief voor dat bootreisje naar Engeland. Ben toch benieuwd wat daar achter zit. Heeft pa een een of andere persoonlijkheidsstoornis of andere issues waardoor hij niet met gezag kan omgaan? Is hij een totale narcist? Zijn pa en dochter eindeloos arrogant? Heeft pa ook een rare opvoeding gehad, zodat hij nu hetzelfde doet met zijn dochter?
pi_94631057
Laura heeft het niet van een vreemde Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - Ook de vader van Laura Dekker, het dertienjarige meisje dat solo de wereld rond wil zeilen, ging piepjong in zijn uppie de zee op. Twaalf jaar oud was Dick Dekker, toen hij in een zelf opgeknapte boot bij IJmuiden het ruime sop koos

Ook toen leidde de onbedwingbare drang naar de zee tot spanningen. Niet dat de zaak mondiaal werd uitgemeten in de pers, zoals nu, maar in huize Dekker liep de onenigheid dusdanig op, dat Dick op zijn veertiende het ouderlijk huis verliet. Later kwam het overigens weer goed tussen ouders en zoon.

bron
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 11:35:26 #288
137949 Disana
pi_94633609
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 23:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nu je het zegt, staat mij ook bij dat ik dat ergens heb gelezen. Hoe betalen ze dan zo'n reis naar Laura in de tropen, dat is voor zo iemand toch niet goedkoop?
pi_94635575
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 11:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Nu je het zegt, staat mij ook bij dat ik dat ergens heb gelezen. Hoe betalen ze dan zo'n reis naar Laura in de tropen, dat is voor zo iemand toch niet goedkoop?
Hoe heeft Laura die vliegreis naar St. Maarten kunnen betalen? Hoe heeft ze daar een boot kunnen kopen (Dat is nog onroerend goed ook.. Ze is NB minderjarig!)
Hoe heeft ze op haar leeftijd 26.000 ballen kunnen sparen om daar haar boot mee te kopen?

Ik denk dat dat allemaal bekostigd wordt uit sponsorgelden. Deze mensen verkeren in de waan dat je sponsorgeld best naar eigen goeddunken kunt besteden. Ze blijken ook niet vies te zijn van het verkondigen van hele en halve onwaarheden en (valse) voorwendsels om hun zin te krijgen.
(Zoals spelen op de senitmenten die een klein meisje oproepen als ze gedwongen moet verhuizen, terwijl pa gewoon bedacht had dat hij op zijn boot wilde wonen, ondanks dat hij wist dat je niet in een haven mag wonen. Ik vraag me ook af of deze mensen bewust rebelleren of dat ze zichzelf gewoon belangrijker vinden dan wat en wie dan ook.)

Ik denk dat 'gespaard' dan ook in de betekenis van 'overgehouden' werd gebruikt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2011 @ 12:50:22 #290
137949 Disana
pi_94635743
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe heeft Laura die vliegreis naar St. Maarten kunnen betalen? Hoe heeft ze daar een boot kunnen kopen (Dat is nog onroerend goed ook.. Ze is NB minderjarig!)
Hoe heeft ze op haar leeftijd 26.000 ballen kunnen sparen om daar haar boot mee te kopen?

Ik denk dat dat allemaal bekostigd wordt uit sponsorgelden. Deze mensen verkeren in de waan dat je sponsorgeld best naar eigen goeddunken kunt besteden. Ze blijken ook niet vies te zijn van het verkondigen van hele en halve onwaarheden en (valse) voorwendsels om hun zin te krijgen.
(Zoals spelen op de senitmenten die een klein meisje oproepen als ze gedwongen moet verhuizen, terwijl pa gewoon bedacht had dat hij op zijn boot wilde wonen, ondanks dat hij wist dat je niet in een haven mag wonen. Ik vraag me ook af of deze mensen bewust rebelleren of dat ze zichzelf gewoon belangrijker vinden dan wat en wie dan ook.)

Ik denk dat 'gespaard' dan ook in de betekenis van 'overgehouden' werd gebruikt.
Afgaande op de houding van Laura, denk ik dat ze zichzelf erg belangrijk vinden. Rebelleren vergt nog enige vorm van contact, deze mensen lijken zich niets van anderen aan te trekken.

Blijft de vraag hoe ze al in een voorstadium van haar reis aan zoveel sponsorgeld kwamen. Of heeft pa ook altijd voor zichzelf lopen leuren.
pi_94635912
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

St. Maarten: zie Mijn verhaal vanaf site 75.

Laura's vader had de 26.000 EUR gespaard. Het citaat "De boot hebben wij zelf betaald: 26 duizend EURO, alles wat ik had gespaard" is vanuit een interview met hem (december 2010).
pi_94636143
quote:

[..]

Ze hebben in ieder geval ¤ 25.000,-- van een sponsor gehad. Plus veel spullen om de boot op te knappen etc. Ook zijn er sponsoren op die boot aan het werk geweest al doet LD graag voorkomen dat ze het grotendeels zelf heeft gedaan.
Zat de afgelopen week wat te googlen en toen kwam ik terecht op de site van het bedrijf die haar boot strak in de lak heeft gezet. Kan even niet terug vinden welk bedrijf het was.
Het geld was voor de kerst al op en dus verscheen pa ineens heel toevallig in de pers.
En het verhaal dat laptops waren gehacked
En.......
En.......
En ze houdt niet van de pers, want die stellen vervelende vragen en hebben geen verstand van zeilen. Maar af en toe heb je ze nodig anders droogt de geldstroom op.
Kortom: ze vinden het heel normaal dat ze leven op andermans kosten.
pi_94636218
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 12:55 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Laura's vader had de 26.000 EUR gespaard. Het citaat "De boot hebben wij zelf betaald: 26 duizend EURO, alles wat ik had gespaard" is vanuit een interview met hem (december 2010).
Maar dat is geen antwoord op de vraag hoe ze als 13/14 jarige kon beschikken over het geld om de reis naar St. Maarten te maken!
pi_94636377
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:04 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar dat is geen antwoord op de vraag hoe ze als 13/14 jarige kon beschikken over het geld om de reis naar St. Maarten te maken!
Nogmaals: zie Mijn verhaal, vanaf site 75!
pi_94637098
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval ¤ 25.000,-- van een sponsor gehad.

Klopt, deze sponsor was Jongert Shipyard.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:02 schreef spuitje het volgende:

Zat de afgelopen week wat te googlen en toen kwam ik terecht op de site van het bedrijf die haar boot strak in de lak heeft gezet. Kan even niet terug vinden welk bedrijf het was.
Dit bedrijf?

http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
pi_94637685
quote:

[..]

Hij verdiende niet voldoende om zijn boot af te bouwen, maar had wel 26.000 euro achter de hand?
pi_94637860
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:08 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

Nogmaals: zie Mijn verhaal, vanaf site 75!
Probeer jij me dat boek nu door de strot te douwen? Vertel het nu maar gewoon.
pi_94638128
quote:

[..]

Staat er ook bij hoe een kind een ticket heeft kunnen kopen en hoe ze een boot heeft kunnen aanschaffen?
pi_94638346
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Staat er ook bij hoe een kind een ticket heeft kunnen kopen en hoe ze een boot heeft kunnen aanschaffen?
:Y
pi_94638566
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:09 schreef Borkum1994 het volgende:

[..]

:Y
Maar je gaat het ons niet vertellen want je vindt dat we het boek maar moeten kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')