Who knows... maar het was niet de Hurley 800!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dus welk bootje heeft ze volgens jou dan wel weer in het weekend van 24-3-2010 naar een nieuwe eigenaar gevaren? Het was niet de Hurley 700, want die was allang verkocht en afgeleverd. Het is ook niet de Jeanneau Gin Fizz Ketch, want daar vaart ze op dit moment mee. Het enige bootje dat op die datum naar een nieuwe eigenaar kan zijn gebracht, is de gekregen Hurley 800.
Er zijn anders weinig alternatieven. Het kan enkel de Hurley 800 zijn.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:40 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Who knows... maar het was niet de Hurley 800!
24-3-2010
"Ik moest dit weekend ZOALS WEL VAKER (!!!) weer een boot delivery doen."
30-4-2010
"Gisteren heb ik een boot vanuit Loosdrecht naar Zeeland gevaren."
Nee hoor, want dat is altijd heel duidelijk geweest in al Laura haar uitspraken daarover.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef tjoptjop het volgende:
Tjongejonge jullie kunnen wel oeverloos door blijven reutelen over het vermeende eigendom van een boot
"In maart [2010] verkopen wij mijn eerste Guppy van zeven meter lang, [...] warmee ik naar Engeland ben gevaren." Mijn verhaal, R. Dekker, site 92quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Er zijn anders weinig alternatieven. Het kan enkel de Hurley 800 zijn.
Precies, ik heb je zelfs een link gegeven naar de advertentie daarvan.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
"In maart [2010] verkopen wij mijn eerste Guppy van zeven meter lang, [...] warmee ik naar Engeland ben gevaren." Mijn verhaal, site 92
Haar eerste Guppy was de Hurley 700 (= zeven meter lang). De Hurley 800 is 8 meter lang.
Gewoon een kwestie van naar de data kijkenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef tjoptjop het volgende:
Ze heeft het steeds over "een boot" niet die 800. Heeft ze niet gewoon bij wijze van oefening een boot voor iemand anders gevaren. Gebeurt wel vaker.
Bij de Dekkertjes staat wel meer niet expiciet benoemd. Kwestie van goed lezen, en vooral letten op de data van alle berichten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef tjoptjop het volgende:
Waar staat dan expliciet dat het om die 800 gaat, dat lijk ik even te missen.
Maar is het dan wel uitgesloten dat het gewoon om een delivery ging als dienst? Ik heb ook geregeld eens voor kennissen en vage bekenden een boot ergens heengevaren. Puur omdat ik het leuk vond en zij die boot ergens anders wilden hebben.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bij de Dekkertjes staat wel meer niet expiciet benoemd. Kwestie van goed lezen, en vooral letten op de data van alle berichten.
Dat is gewoon heel simpel. Om een boot over te mogen varen, moet je aan bepaalde vereisten voldoen. Ten eerste moet je minimaal de leeftijd van 18 jaar hebben, en ten tweede (but first) moet je in het bezit zijn van alle benodigde papiertjes om dat ook werkelijk te mogen doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar is het dan wel uitgesloten dat het gewoon om een delivery ging als dienst? Ik heb ook geregeld eens voor kennissen en vage bekenden een boot ergens heengevaren. Puur omdat ik het leuk vond en zij die boot ergens anders wilden hebben.
vwb dat eerste, geen idee waar je het over hebt, ik heb het iig gewoon over een afspraak tussen twee particulieren. Soort van uitlenen zeg maar (al was ik nooit alleen)quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is gewoon heel simpel. Om een boot over te mogen varen, moet je aan bepaalde vereisten voldoen. Ten eerste moet je minimaal de leeftijd van 18 jaar hebben, en ten tweede (but first) moet je in het bezit zijn van alle benodigde papiertjes om dat ook werkelijk te mogen doen.
Laura Dekker, mocht niet eens uitvaren uit Nederland, nee, ook niet uit Portugal. Toen maar Gibraltar...
Ze heeft twice een boot naar een nieuwe eigenaar gevaren in Nederland: de Hurley 700, en een paar maanden daarna de Hurley 800. En ze heeft het nog in haar weblog weggeschreven ook.
In haar weblog schrijft ze dat ze hem iig heeft afgeleverd. Ik neem aan, dat ze hem niet gratis en voor niets cadeau heeft gedaanquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
vwb dat eerste, geen idee waar je het over hebt, ik heb het iig gewoon over een afspraak tussen twee particulieren. Soort van uitlenen zeg maar (al was ik nooit alleen)
Ok, dus in de wegblog staat dat ze de 800 verkocht en bezorgd heeft.
De Hurley 700 was zelf aangeschaft en ook verkocht (advertentie daarvan heb ik in een link in een eerdere post gegeven.).quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien teruggegeven aan de schenkers![]()
Of was dat weer de 700
Voor de rechter ging het vooral om de veiligheid.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:22 schreef tjoptjop het volgende:
Ach, zoveel probleem zie ik niet om die boot te verkopen en er een nieuwe boot (zelfde functie) voor terug te kopen.
Verkopen en bijv. een auto kopen zou imho wel laakbaar zijn
Leten we het zo stellen, de Hurley 800 met alle toebehoren, was een heel stuk veiliger dan de grotere maar kale Jeanneau Gin Fizz Ketch.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Nu snap ik er geen moer meer van . Eerder in dit topic las ik weer dat de reden van die grotere boot was dat er zoveel nieuwe veiligheidseisen waren dat die 800 te klein werd
Heb je naar die radiointerviews geluisterd? Vooral in dat interview van YachtBlast, komt dat ter sprake. Daar blijkt ook, dat Laura zelf geen toegang heeft tot weersinformatie, maar dat haar vader die info telefonisch aan haar doorgeeft.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:48 schreef tjoptjop het volgende:
En wat is de uitrusting van de Jeanneau dan? Ook dat is niet echt ergens te vinden (behalve dan die Hyves info die volgens jou niet klopt)
Deze Jeanneau Gin Fizz Ketch opknapper staat voor het kleine bedrag van ¤ ¤ 39.000,00, te koop.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als die Hurley 800 werd verpatst voor die andere boot, wat is er dan met de opbrengst van de Hurley 700 gebeurd?
De Jeanneau heeft 26.000 ¤ gekost.quote:Op donderdag 24 maart 2011 13:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Deze Jeanneau Gin Fizz Ketch opknapper staat voor het kleine bedrag van ¤ ¤ 39.000,00, te koop.
http://www.tweedehands.nl(...)-ketch-49523810.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |