Ik zou er als gulle gever iig niet heel vrolijk van wordenquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
eigenlijk best een klap in het gezicht van de gulle gever..
En eigenlijk best bot van de Dekkers om zo met een gift om te gaan.
Dat laatste is ook leuk als je van varen houdt! Kennissen van ons brachten weleens boten van Ned. naar ergens in Frankrijk. Moesten ze door dat kanaal (ben de naam even kwijt) met die vele sluizen. Die genoten altijd enorm!quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat een kind van deze leeftijd veel slaap nodig heeft, staat buiten kijf. Alle pubers hebben veel slaap nodig, Laura is daarop geen uitzondering. Maar tegelijkertijd is dat ook een reden, waarom lange afstanden solozeilen niet geschikt is voor zulke jonge mensen. Een jong mens is er (in de meeste gevallen) fysiek niet toe in staat om met zo weinig slaap goed te kunnen functioneren.
Dat is leuk, om op die manier een camper van A naar B te brengen! Mijn partner, doet dat regelmatig met bootjes. Meestal gaat het dan om bootjes die vanuit de USA naar Europa gevaren moeten worden.
Dat dacht ik dus ook, maar misschien hebben ze met de gever overlegd?quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
eigenlijk best een klap in het gezicht van de gulle gever..
En eigenlijk best bot van de Dekkers om zo met een gift om te gaan.
Mijn partner vindt dat ook altijd enorm leuk om te doen. Ook, omdat hij op die manier steeds weer nieuwe mensen leert kennen. Een eigenaar huurt meestal 2 á 3 man in, om een boot op lange afstand over te varen. Dus naast het avontuur, is het meestal vooral ook heel gezelligquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:09 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat laatste is ook leuk als je van varen houdt! Kennissen van ons brachten weleens boten van Ned. naar ergens in Frankrijk. Moesten ze door dat kanaal (ben de naam even kwijt) met die vele sluizen. Die genoten altijd enorm!
Het bootje van Jessica Watson, was even groot als de Hurley 800.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar misschien hebben ze met de gever overlegd?
Want als ik me goed herinner schrijft LD ergens dat ze nu aan zoveel eisen moest voldoen dat de Hurly daarvoor te klein was. Wat ik me amper voor kan stellen want ze is maar alleen op die boot!
Maar Jessica had dan ook nooit gasten aan boordquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het bootje van Jessica Watson, was even groot als de Hurley 800.
Dat is helemaal correctquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar Jessica had dan ook nooit gasten aan boord
Dit klopt niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 17:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het bootje van Jessica Watson, was even groot als de Hurley 800.
Volgens Laura welquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:16 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dit klopt niet.
Hurley 800: 8,30 m
Sparkman and Stephens 34 (Jessica's boot): 10,23 m
De Hurley 800 wordt trouwens niet verkocht.
De Hurley 700 (Guppy I) werd verkocht, niet de Hurley 800 (Guppy II).quote:
Ingeruild dan misschien?quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:23 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
De Hurley 700 (Guppy I) werd verkocht, niet de Hurley 800 (Guppy II).
Het is een systeem waarbij je data ontvangt van die schepen, dus naast het visuele (oog, radar), weet je dan ook welke koers en hoe snel het vaart, naam van de boot, of dat het voor anker ligt etc.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Aha, zo wordt het verhaal een stuk duidelijker! Maar dat ze zelfs een compleet ingerichte boot heeft gekregen wist ik niet. Moet dan ook eerlijk toegeven dat ik niet alles heb gelezen en geluisterd. En bovendien zit ik niet in het zeilwereldje, scheelt misschien ook. Maar hoe belangrijk is het systeem wat ze niet heeft? In het kort?
En uit haar weblog:quote:In augustus kreeg ik de mogelijkheden een iets grotere Hurley te gaan zeilen, de Hurley 800.
Dit is net als de Hurley 700 een volledig zeewaardige boot, maar iets groter en met iets meer
comfort.
Hier is de Hurley 700 in de verkoop gegaan voor de prijs: ¤ 6.500,-, het bootje heeft ze zelf bij de nieuwe eigenaars afgeleverd:quote:27-2-2010
In het vorige nieuws schreef ik dat ik op zoek ben naar een nieuwe boot, omdat ik nu aan zoveel eisen moet voldoen dat de hurley 800 echt te klein werd.
Ik kan nu met zeer veel vreugde melden dat ik een andere boot gekregen heb om te gebruiken voor mijn reis. Ik ga nu de wereld rond met een jeaneau gin fizz ketch.
http://www.lauradekker.nl(...)it=VIEW&STARTPOS=140quote:24-3-2010
Ik moest dit weekend zoals wel vaker weer een boot delivery doen. Deze keer naar friesland.
http://www.facebook.com/topic.php?uid=107777619273164&topic=108quote:In the weeks after the England trip, Laura's wish for a world circumnavigation becomes more concrete. She writes mails to several companies whether they would like to sponsor her. She receives positive answers. A couple offers a bigger boat to her, a Hurley 800. It seems that nothing can stop Laura.
Leuke boot inderdaad! Ik vond het wel komisch om een dergelijk stoer avontuur in een volledig Barbieroze boot te doenquote:Op woensdag 23 maart 2011 18:42 schreef tjoptjop het volgende:
Die S&S van Watson zijn geweldige botenuitermate geschikt voor zeetochten ivm de lange kiel en gebouwd als een tank
Ze heeft dat ooit ergens verteld, en in haar weblog staat de datum genoteerd wanneer ze hem zelf heeft afgeleverd (zie een vorige post van me).quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar is die hurley 800 nou verkocht of niet?
Nee. De Hurley 800 was niet haar eigendom.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar is die hurley 800 nou verkocht of niet?
Ze had hem niet zelf gekocht idd, ze heeft hem gekregen. De Hurley 700 was gewoon zelf gekocht. Daarna kwam de gekregen Hurley 800 met alles erop en eraan, en daarna werd de Hurley 800 verpatst om een Jeanneau Gin Fizz Ketch opknapper te kunnen aanschaffen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:00 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Nee. De Hurley 800 was niet haar eigendom.
"Hadden we maar een eigen boot, [...]" Mijn Verhaal, site 90.
De Hurley 800 was (en is nog steeds?) eigendom van de sponsor.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze had hem niet zelf gekocht idd, ze heeft hem gekregen. De Hurley 700 was gewoon zelf gekocht. Daarna kwam de gekregen Hurley 800 met alles erop en eraan, en daarna werd de Hurley 800 verpatst om een Jeanneau Gin Fizz Ketch opknapper te kunnen aanschaffen.
Dus welk bootje heeft ze volgens jou dan wel weer in het weekend van 24-3-2010 naar een nieuwe eigenaar gevaren? Het was niet de Hurley 700, want die was allang verkocht en afgeleverd. Het is ook niet de Jeanneau Gin Fizz Ketch, want daar vaart ze op dit moment mee. Het enige bootje dat op die datum naar een nieuwe eigenaar kan zijn gebracht, is de gekregen Hurley 800.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
De Hurley 800 was (en is nog steeds?) eigendom van de sponsor.
Wikipedia.nl says: "Voor de tocht had Dekker de beschikking (!) over een grote zeewaardige zeilboot, een Hurley 800."
Laura heeft de 800 ter beschikking gekregen. Beschikking bedoelt niet eigendom. Dus konden ze de Hurley 800 ook niet verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |