Ik denk eerlijk gezegd dat het andersom is en dat een volwassene de gevaren beter kent en dus banger kan zijn dan een kind.quote:Op maandag 11 april 2011 16:03 schreef redflower het volgende:
Ik denk dat een volwassene er al moeite mee zou hebben om helemaal alleen in zo'n bootje te zitten, laat staan zo'n jong meisje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze niet bang is als ze daar helemaal alleen op die grote oceaan dobbert. Ik vind het al eng als mijn 15 jarige dochter alleen naar huis moet fietsen in het donker.
Maar jij liet je kind toen het 10 was ook vast niet wekenlang alleen op vakantie gaan!!quote:Op maandag 11 april 2011 16:03 schreef redflower het volgende:
Ik denk dat een volwassene er al moeite mee zou hebben om helemaal alleen in zo'n bootje te zitten, laat staan zo'n jong meisje. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze niet bang is als ze daar helemaal alleen op die grote oceaan dobbert. Ik vind het al eng als mijn 15 jarige dochter alleen naar huis moet fietsen in het donker.
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.quote:Op maandag 11 april 2011 17:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar jij liet je kind toen het 10 was ook vast niet wekenlang alleen op vakantie gaan!!
En wat Disana zegt: ouderen zien meer gevaren dan kinderen. Dat is althans wel mijn ervaring met onze kinderen en dat zullen veel ouders hebben.
Ze zal ongetwijfeld angstige momenten mee hebben gemaakt of nog gaan meemaken. Want als ze echt in een flinke storm terecht komt en ze krijgt serieuze averij aan haar boot zal het haar waarschijnlijk dun door de broek lopen!quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef redflower het volgende:
[..]
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.
Natuurlijk is ze bang. Ze twijfelt meer aan haar eigen vaardigheden dan haar vader en gezien de begeleiding die ze krijgt.. en haar arrogante gedrag. Als ze niet vreselijk onzeker was hoefde ze zich ook niet zo op te blazen.quote:Op maandag 11 april 2011 18:04 schreef redflower het volgende:
[..]
Daar hebben jullie natuurlijk gelijk in maar je kunt me niet zeggen dat dat kind niet bang is als ze tijdens een storm in haar eentje op dei boot zit.
Nee, denk niet dat ze zelf op de Guppy is, denk dat ze met de trein is gegaan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Op de website van Laura staan foto's van het Panamakanaal, maar of Laura zelf op Guppy zit valt niet te zien, te klein formaat. Guppy ligt aan een grotere boot vast, samen met nog een klein bootje.
Ze kan zo toch nooit meer claimen solo rond de wereld gezeild te hebben!!quote:Op dinsdag 12 april 2011 19:38 schreef BabeWatcher het volgende:
Op de website van Laura staan foto's van het Panamakanaal, maar of Laura zelf op Guppy zit valt niet te zien, te klein formaat. Guppy ligt aan een grotere boot vast, samen met nog een klein bootje.
Natuurlijk kun je haar dat wel verwijten. Ze had gewoon een andere route moeten nemen. Maar dat maakt toch allemaal allang niets meer uit want ze heeft ook 2-3 dagen op de motor gevaren, dus solo zeilen was het toch al niet meer.quote:Op woensdag 13 april 2011 07:25 schreef livelink het volgende:
Nou, solo door het Panamakanaal behoort echt niet tot de opties, dat kun je Laura niet kwalijk nemen. Ik ben benieuwd naar de oversteek die nu moet komen en waar ze volgens mij niet al te lang mee zou wachten. Natuurlijk wel saai qua blog, maar het gaat dan hopelijk eindelijk weer eens om het zeilen voor Laura.
Dan is solo rond de wereld iets wat een 15-jarige niet aan kan. Of ze had inderdaad een andere route moeten nemen.quote:Op woensdag 13 april 2011 07:25 schreef livelink het volgende:
Nou, solo door het Panamakanaal behoort echt niet tot de opties, dat kun je Laura niet kwalijk nemen.
Ze had dus hulp aan boord. Ook die waren natuurlijk enorm lastig, want alles lag zomaar door elkaar en ze lopen je maar voor de voeten.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:07 schreef spuitje het volgende:
Had eigenlijk wel een verslag over het Panamakanaal verwacht op haar weblog, maar ze praat er amper over!
Raar kind is het ook.
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 14 april 2011 14:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Is ze nu nog niet klaar met varen?
Naja, ik wens haar veel succesquote:Op donderdag 14 april 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.
ik wordt toch steeds weer bijna jaloers als ik die verhalen op haar weblog lees.... dikke party's over de hele wereld....quote:Op donderdag 14 april 2011 14:48 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze heeft twee jaar uitgetrokken voor deze solo-zeiltocht vakantie en ze is nog niet op de helft. Gaat nog wel even duren dus.
En toch blijf je haar maar volgen....quote:Op donderdag 14 april 2011 14:07 schreef spuitje het volgende:
Had eigenlijk wel een verslag over het Panamakanaal verwacht op haar weblog, maar ze praat er amper over!
Raar kind is het ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |