SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppen
Huizenmarkt # 117: Het is weer lente... dus ik heb zin in appeltaart!
Huizenmarkt # 118: Ik kan geen appeltaart meer zien!
Huizenmarkt # 119: IMF: "weg met de HRA"Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Werkelijk? Nog niets van gemerkt eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:03 schreef Sjabba het volgende:
De topics worden wel vol gejankt zeg. En ondertussen gaat de huur harder omhoog dan de prijzen dalen...
Ja, en dan? Dan wil je uiteindelijk een huis kopen?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Werkelijk? Nog niets van gemerkt eigenlijk.
Momenteel stijgt de rente dus prijzen zullen zeker harder gaan dalen als voorheen
Als je die professor moet geloven de eerste 5 jaar niet en dan komt de babyboom verkoop pas goed op gang, die wegtrekken naar Spanje, om daar de HRA te gaan genietenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan? Dan wil je uiteindelijk een huis kopen?
Ik zou maar alvast gaan sparenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Adelante het volgende:
Ben blij dat ik vorig jaar een hypotheek heb gesloten, weinig gezeik nog met financiering en een prima rente voor tien jaar vast
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Welke gek wil er nou bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd naar Spanje? Niemand toch zeker...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
Als je die professor moet geloven de eerste 5 jaar niet en dan komt de babyboom verkoop pas goed op gang, die wegtrekken naar Spanje, om daar de HRA te gaan genieten
Sparen?quote:
Ah.... Dus als 1 iemand een veel te hoge prijs vraagt, dan is dat de totale reden, en is dus iedereen knettergek?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Rprp het volgende:
Dit is trouwens de reden dat de huizen niet meer verkocht worden in Nederland: http://www.powned.tv/nieu(...)iljoen_voor_hui.html - ze zijn knettergek geworden met z'n allen.
Je valt bij herhaling in herhaling.quote:
Gewoon in ieder topic herhalen om de boodschap te verspreidenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je valt bij herhaling in herhaling.![]()
(Als je dat zelf niet beseft, dan heb ik niks gezegd. Als je het wel beseft, dan hoef ik niks te zeggen.)
Ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na 12 uur leuteren op forum 52. De huizenmarkt valt toch niet te redden...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je valt bij herhaling in herhaling.![]()
(Als je dat zelf niet beseft, dan heb ik niks gezegd. Als je het wel beseft, dan hoef ik niks te zeggen.)
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:44 schreef Censuur-152 het volgende:
Ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na 12 uur leuteren op forum 52. De huizenmarkt valt toch niet te redden...
Goede wijn behoeft geen krans....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:44 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon in ieder topic herhalen om de boodschap te verspreiden
Hopen dat je nooit meer hoeft te verhuizen dan. En dat de bank je gunstig gezind is.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Sparen?
Niks, ik doe 100% afossingsvrij en trek het systeem nog zo goed mogelijk leeg.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Sparen?
Zo is dat jongen, profiteren zolang het kanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Sparen?
Gewoon huren vrijlaten en HRA afschaffen dat is het bestequote:
Dat zou wel het makkelijkst zijn ja. Maar ik denk dat het hoofd van Harry van Bommel dan ontploft. En dat van geertje misschien ook wel. Een beetje de hardsnurkende, uitkeringstrekkende medelander uitknijpen, kun je wel? Sjonnie heeft er heus niet om gevraagd om werkeloos op een krat bier te moeten zitten hoor. Die heeft ook gewoon recht op een grote tuin, 4 slaapkamers en een BMW.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:17 schreef meth77 het volgende:
[..]
Gewoon huren vrijlaten en HRA afschaffen dat is het beste
En dan kijken wie er sterft van de honger die kan een toeslag op zijn uitkering gaan halen
Zal ook een hoop topics schelen
Dus ook alle mensen met minimaal inkomen zijn eigendom van de staat en hebben geen recht op privacy?quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:15 schreef Whuzz het volgende:
Wat nou privacy? Als scheefhuurder woon je in een staatswoning, je bent in principe gewoon eigendom van de staat en hebt helemaal geen recht op privacy.
quote:wo 30 mrt 2011, 07:12 | 5 reacties
Schaf NHG snel af
AMSTERDAM - Economen die onderzoek deden in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), adviseren de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) zo snel mogelijk af te schaffen.
De NHG stimuleert volgens hen banken en huiseigenaren tot het nemen van te grote risico's. Ooit bedoeld als steuntje in de rug voor starters of mensen met een laag inkomen, komt de koopgrens nu overeen met twee maal modaal. Dat werkt marktverstorend, dus: NHG weg ermee!, aldus Barbara Baarsma, directeur SEO Economisch Onderzoek in de Volkskrant.
Laat ik het zo zeggen: Als je netto ontvanger bent van de staat, hoort dat niet in te houden dat de staat een bepaalde mate van zeggenschap heeft over je doen en laten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Dus ook alle mensen met minimaal inkomen zijn eigendom van de staat en hebben geen recht op privacy?
Wellicht is er wel iets mis met de vrije-sector (en de koopmarkt die deze prijzen omhoog trekt)quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Je bent ook zo heerlijk dom en naief Whuzz.... natuurlijk is het een kwestie van privacy, het gaat je verhuurder toch niet aan wat jij verdient? Als je een auto gaat kopen vraagt de verkoper toch ook niet wat je inkomen is? Dat vragen ze alleen maar als je gaat LENEN.quote:Op woensdag 30 maart 2011 08:15 schreef Whuzz het volgende:
Haha, vanochtend op het nieuws. De huurverhoging van 5% wordt uitgesteld naar volgend jaar, omdat er nieuwe wetgeving nodig is. Welke wetgeving heb je daar voor nodig dan zou je denken?
Nou... het was nu namelijk onmogelijk om de huur in de sociale sector te baseren op inkomen, omdat de verhuurder dan het salaris te horen zou krijgen van de huurder en dat schaadt de privacy van de huurder
Dat geeft maar weer eens aan hoe achterlijk het huurstelsel is he. Moet je eens vrije sector gaan huren. Het éérste dat je verhuurder zal vragen is een kopie van je loonstrook, om te toetsen of je wel aan de inkomenseis voldoet.![]()
Het zijn geen staatswoningenWhuzz.... als bankslaaf hoor jij te weten dat je geen eigendom bent van de staat maar van de bank. Huurders zijn vrije vogels die geen meester hebben of erkennen en dat willen we graag zo houdenquote:Wat nou privacy? Als scheefhuurder woon je in een staatswoning, je bent in principe gewoon eigendom van de staat en hebt helemaal geen recht op privacy. Ik stel voor dat we gewoon de systemen van de WBV's rechtstreeks koppelen aan de systemen van de belastingdienst.
Als een WBV dat wil, dient het zelfs rechtstreeks gekoppeld te worden aan de salarisadministratie van de werkgever, om problemen met de Asfyxia's van deze wereld te voorkomen
Whuzz wil het gewoon niet begrijpen, typisch gevalletje CDquote:Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef BertV het volgende:
Draai er maar lekker omheen. Het IMF heeft toch geen leger.
We zijn allemaal slaven van de overheid. Probeer maar 's van je abonnement af te komen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zijn geen staatswoningen Whuzz.... als bankslaaf hoor jij te weten dat je geen eigendom bent van de staat maar van de bank.
Het is wel degelijk een geldig argument en vergis je niet hè... aan deze maatregel kleven nog wel wat meer haken en ogen. Voer voor juristen en advocaten.... maar goed.... uit de mond van Donner klinkt wel vaker een hoop onzinquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Als je netto ontvanger bent van de staat, hoort dat niet in te houden dat de staat een bepaalde mate van zeggenschap heeft over je doen en laten?
/advocaatvandeduivel
Uiteraard overdrijf ik de zaak. Maar ik vond het argument voor uitstel van de huurverhoging echt te achterlijk voor woorden. Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
ik huur vrije sector en betaal niet erg veel meer dan een tokkie op een flat hoor, ik twijfel dan ook of huren loslaten een grote schok te weeg zou brengen, denk het nietquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
En dat gesproken door iemand die zijn handtekening onder een woekerpolis heeft gezet. Pas je op dat door de massa van die ironie de maan niet uit zijn baan getrokken wordt?quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef xenobinol het volgende:
Je bent ook zo heerlijk dom en naief Whuzz....
Wel als die huurder wellicht een scheefhuurder is die misbruik maakt van je sociale stelsel dat bedoeld is voor de zwakken in de samenleving. Die zwakken zullen er geen probleem mee hebben om hun inkomen prijs te geven. Dat is vaak tóch al bekend bij diverse instanties, aangezien ze recht hebben op subsidies.quote:natuurlijk is het een kwestie van privacy, het gaat je verhuurder toch niet aan wat jij verdient?
Hoog tijd dus dat we dat veranderen. Jammer dat dat kennelijk zoveel tijd kost dat de verhoging dit jaar dus beperkt blijft tot 1.3%quote:Wel is het zo dat als je een sociale huurwoning wilt huren ze vragen wat je inkomen is, maar als je eenmaal huurt mag men je hier niet meer naar vragen.
Tuurlijk wel. Gebouwd door een corporatie die is gestart met gemeenschapsgeld, die de grond aankocht tegen gereduceerd tarief en waarvan de woningen bedoeld zijn voor mensen die afhankelijk zijn van staatssubsidie. Dat zijn gewoon staatswoningen.quote:Het zijn geen staatswoningen
Tokkies in flats? Het probleem is dat juist veel Tokkies het recht denken te hebben om te kopen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef meth77 het volgende:
[..]
...en betaal nauwelijks meer dan een tokkie op een flat hoor.
Ik denk dat je gelijk hebt dat tegenwoordig tokkies in ex-WBV-koopflats met betonrot terechtkomen met erfpacht, hoge servicekosten en NHG garantie en afhankelijk zijn van de HRA, en uit bittere noodzaak stemmen ze nu maar VVDquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Tokkies in flats? Het probleem is dat juist veel Tokkies het recht denken te hebben om te kopen.
Het recht dat ze jaren lang hebben gehad, maar NU EVEN NIET...
Verder zitten ballen in te dure HRA woningen... hebben we nu alle hokjes gehad?
Hoezo niet? Pensionado is tenslotte een Spaans woord.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Welke gek wil er nou bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd naar Spanje? Niemand toch zeker...
Goh hoe zou dat nou komen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder plan om de NHG af te schaffen. Wij konden juist een hogere hypotheek krijgen zonder NHG, en anderen die ik ken ook. Gewoon vanwege de eisen die bij NHG gesteld worden aan aflossing ed, 100% aflossingsvrij kon niet. Met een NHG-hypotheek betaal je wel minder rente maar juist door die aflossingseisen worden tophypotheken niet gestimuleerd.
Inderdaad, dat was hier ook zo, zonder NHG kon ik 100k meer lenen en mocht alles aflossingsvrij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder plan om de NHG af te schaffen. Wij konden juist een hogere hypotheek krijgen zonder NHG
vroeger wel , maar nu hebben ze de grens verdubbeld, dus nu is het een aanjager gewordenquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:02 schreef BertV het volgende:
hee, de NHG... dat is toch de landelijke organisatie ter bescherming van het piramide spel?
Precies, banken zijn dol op de NHG. De overheid staat garant en daardoor zijn deze leningen zonder enkel risico voor de banken. Dat de banken bereid zijn meer risico te nemen buiten de NHG uit zich in een hogere rente en hogere aflossingsvrije sommen (lees: dat is mooi melken voro de banken). Zelfs al moeten er meer mensen defaulten dan is dit kennelijk geen probleem voor de banken omdat wij hier in NL al te hoge rente tarieven hebben vanwege de HRAquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:02 schreef BertV het volgende:
hee, de NHG... dat is toch de landelijke organisatie ter bescherming van het piramide spel?
Hop, en daar ga je weer. Komt die CD weer om de hoek kijkenquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz wil het gewoon niet begrijpen, typisch gevalletje CD
Nee hoor, ik heb nergens last vanquote:Op woensdag 30 maart 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hop, en daar ga je weer. Komt die CD weer om de hoek kijkenDie is behoorlijk van toepassing op je zelf, Xeno, hoe hard je ook roept.
Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb nergens last van![]()
Gebrek aan nuance, cognitieve dissonantie, het zijn mede veroorzakers voor een huizenmarkt-zeepbel
Ach het is gewoon een te verwachten effect, ik heb drie koopwoningen gehad maar ik zou het nu niet doen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijkquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Snap je dat dan nog steeds niet?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.quote:
Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de marktquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijk
Nou.... als je gewoon even terugleest dan zul je zien wat mijn bezwaren zijn en waarom we terug moeten naar een vrije marktquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.
Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur.
Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBVquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.
Er is gewoon geen draagvlak meer voor
En waarom wil je dat zo graag?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de markt
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef meth77 het volgende:
[..]
Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBV
Als ik hoor wat men betaald dan denk ik laat maar zitten, ik wil niet ruilen
In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijdenquote:
Dat is een beetje een common thing bij alle mensen die huren en zich in dit topic laten zien. Hun eigen situatie doortrekken naar dat dat voor het hele land zo geldt. Daarom vroeg ik ook aan Xeno waarom hij zo graag wil dat de boel instort.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit?
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijden
Er is alleen ophef onder leenkneuzen die de afleiding zoeken voor het werkelijke probleem.... een overgesubsidieerde koopwoningmarkt. Als jij de illusie hebt dat het maken van wetten te maken heeft met het nemen van de juiste beslissingen dan ben je nog dommer dan ik dachtquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit?
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.
Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvattingquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.
Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
En wederom, dit is het neerleggen van je eigen probleem bij andere mensen. Immers, als Xeno in de positie was geweest om een huis te kopen dan had ie niet zo graag gewild dat alles was ingestort. Maar hij snapt nog steeds niet dat de reden dat hij geen huis kan kopen is toch echt bij zichzelf ligt.
Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.
De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen gevenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef CoolGuy het volgende:
Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.
Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.quote:Momenteel zijn er een handvol mensen die niet beter worden van de huidige situatie. Daar hoor jij bij. Je zou ook eens kunnen proberen de oorzaak van jouw eigen situatie bij jezelf te zoeken. Als je een fatsoenlijk salaris had gehad had je ook een huis kunnen kopen.
Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redenerenquote:Maar ja, volgens jouw eigen redenering heb jij helemaal geen opleiding nodig. Jij weet het allemaal zo wel. Nou, dat blijkt. Daarom zit je zeker ook te hopen op een crash![]()
Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?
Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?quote:Nee je praat wel een mooi verhaaltje aan elkaar, maar het klopt niet. Jij bent niet principieel, dat ben je pas geworden nadat je doorhad dat jij naast de boot viel. Als dat principe voor je zo belangrijk was, dan had je nooit je handtekening gezet, weet je nog? Want toen was dat principe er ook niet, toen ging je ook voor gewin. Maar pas achteraf, toen het mis was gegaan kwam dat zogenaamde principe van jou om de hoek kijken.
Als je dat leren had aangewend om een diploma te halen en een fatsoenlijk betaalde baan te kunnen krijgen dan had je nu niet in een situatie gezeten waar het hele land voor moet omvallen voordat het voor jou beter wordt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen geven)
[..]
Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.
[..]
Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redenerenAlleen schaapjes volgen braaf de herder
Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.
[..]
Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?
In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvatting
zulke situaties zijn mij absoluut onbekend en waag ik te betwijfelenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.
Zelfde type panden, zelfde aantal kamers, zelfde straat. Leg mij eens uit waarom dat "volstrekt niet vergelijkbaar" is?
Mijn wens is niet om de boot te laten zinken, ik wil haar enkel afremmen zodat iedereen de boot kan halen. Dat de boot daarvoor eerst terug moet naar de wal lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er passagiers op de boot zitten die een krankzinnig bedrag betaald hebben voor een ticket en nu later op hun bestemming eindigen is vervelend maar niet onacceptabel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.
Nee, die mensen zitten op een jacht. Jij moet (letterlijkquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mijn wens is niet om de boot te laten zinken, ik wil haar enkel afremmen zodat iedereen de boot kan halen. Dat de boot daarvoor eerst terug moet naar de wal lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er passagiers op de boot zitten die een krankzinnig bedrag betaald hebben voor een ticket en nu later op hun bestemming eindigen is vervelend maar niet onacceptabel.
Die mensen interesseert het niet zoveel of dat niet kan. Die mensen willen namelijk prettig varen, niet rijk worden door het ticket door te verkopen. De enige mensen die die gedachte hebben, zijn de mensen die achter in het roeibootje zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:27 schreef xenobinol het volgende:
Zoals het er nu uitziet kunnen mensen op de boot doorvaren, daarom moeten er meer boten bijgebouwd worden zodat iedereen het schip in kan gaan![]()
Helaas zijn de mensen die veel geld betaald hebben voor hun ticket daar niet blij mee, want die kunnen hun ticket straks niet meer met woekerwinsten verkopen
Jij hebt toch ook een rijtjescontainer? Ook op een postzegel, als je een beetje geluk hebt? Je woont toch? Immers, iedereen heeft het recht op een huis kopen volgens jou. Jij hebt toch een dak boven je hoofd? Wat nou als je straks een huis kunt kopen? Wat dan? Dan moet iedereen die een villa heeft d'r aan geloven? Immers, je kunt ook stellen dat iedereen het recht heeft op een villa, nietwaar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:
Een rijtjescontainer op een postzegel vergelijken met een villa
Zoek eens een eensgezinswoning (dus iets met een tuintje en minimaal 3 slaapkamers) in Eindhoven in de vrije-sector huur voor onder de 500 euro. Ik neem aan dat je het daarna wel begrijpt? Die zijn er namelijk niet.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:22 schreef meth77 het volgende:
[..]
zulke situaties zijn mij absoluut onbekend en waag ik te betwijfelen
In Xeno's defence... dat heeft hij nooit gezegd. Iedereen heeft recht op fatsoenlijke goedkope woonruimte volgens hem.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
Immers, iedereen heeft het recht op een huis kopen volgens jou.
Nee, maar moderne royale vrijesector woningen van 750 euro met overal dubbel glas, badkamer met ligbad en royale tuin wel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zoek eens een eensgezinswoning (dus iets met een tuintje en minimaal 3 slaapkamers) in Eindhoven in de vrije-sector huur voor onder de 500 euro. Ik neem aan dat je het daarna wel begrijpt? Die zijn er namelijk niet.
Nou, dan zoek je die toch even voor me op? Ik zou beginnen met zoeken vanaf 950 euro als ik jou was. Misschien dat je er dan één vindt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nee, maar moderne royale vrijesector woningen van 750 euro met overal dubbel glas, badkamer met ligbad en royale tuin wel.
Die hoef je niet? Je kunt niets anders krijgen in Eindhoven, tenzij je meer dan 900 per maand gaat betalen. Of scheefhuurt in de sociale sector natuurlijk.quote:Er zal best ergens een huisjesmelker zijn die 700 euro voor een krot weet te krijgen, dat zijn geen langdurende overeenkomsten hoor
En woningen uit 1970 met achterstallig onderhoud in een kneuzenbuurt die hoef ik niet
kletspraatquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nou, dan zoek je die toch even voor me op? Ik zou beginnen met zoeken vanaf 950 euro als ik jou was. Misschien dat je er dan één vindt.
Je weet uiteraard dat je met 750 euro al buiten de sociale huur aan het zoeken bent he?
[..]
Die hoef je niet? Je kunt niets anders krijgen in Eindhoven, tenzij je meer dan 900 per maand gaat betalen. Of scheefhuurt in de sociale sector natuurlijk.
Jij woont ook in Dronten?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:55 schreef meth77 het volgende:
[..]
kletspraat
Ik huur vrije sector voor onder de 700 euro, vloeroppervlak 6 x 9 x 3
I call bullshit. Ik denk dat je je vloeropp nog eens moet meten en je kamers moet natellenquote:
hoeft niet heb er vorig jaar nw laminaat in laten leggen, en zelf opgemetenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
I call bullshit. Ik denk dat je je vloeropp nog eens moet meten en je kamers moet natellen
Je zou dat soort mensen toch een pak slaag gevenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Rprp het volgende:
Dit is trouwens de reden dat de huizen niet meer verkocht worden in Nederland: http://www.powned.tv/nieu(...)iljoen_voor_hui.html - ze zijn knettergek geworden met z'n allen.
En dan als excuus gebruiken dat er 'veel geklust' is.![]()
Ik wil ook wel 100% rendement in 4 jaar op een huis maken.
En de teller tikt maar door...
ik heb toch niet gezegd dat er leeg staan ?/quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:01 schreef Whuzz het volgende:
http://www.funda.nl/huur/(...)oning/4+kamers/tuin/
Opgehoogd naar 900 euro. Nog niets gevonden.
Tja, wat een onzin allemaal he Meth! Scheelt toch niets joh, WBV en vrije sector
Huizen in de vrije huursector die leeg staan worden verkocht? Da's een hele nieuwe, die hadden we hier nog niet gehoord. Leg dat eens uit? Waarom doen die verhuurders dat? Het huis dat ze voor 1000 euro per maand kunnen verhuren gaan ze in de verkoop doen?quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:10 schreef meth77 het volgende:
[..]
ik heb toch niet gezegd dat er leeg staan ?/
Degenen die leeg komen worden verkocht
kennelijk gaan ze uit de woningmarkt met hun geld, en waarom, nou raad eensquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Huizen in de vrije huursector die leeg staan worden verkocht? Da's een hele nieuwe, die hadden we hier nog niet gehoord. Leg dat eens uit? Waarom doen die verhuurders dat? Het huis dat ze voor 1000 euro per maand kunnen verhuren gaan ze in de verkoop doen?
Met huren houd je nog eens geld over om een nieuw vloertje te leggenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef meth77 het volgende:
[..]
hoeft niet heb er vorig jaar nw laminaat in laten leggen, en zelf opgemeten
quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:13 schreef meth77 het volgende:
[..]
kennelijk gaan ze uit de woningmarkt met hun geld, en waarom, nou raad eens
|Je kunt ze wel kopen , dat dan weer wel, er komen er steeds meer te koop, alleen die verzekeraars hanteren verkoopprijzen en geen vraagprijzen die 30.000 boven de markt liggenquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sure. ALLE vrije sector woningen in heel utrecht en eindhoven gaan aaaaallemaal ion de verkoop en daarom kun je ze niet huren op Funda!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |