abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94783250

Welkom in hét Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

Het topic heeft een flink aantal vaste posters, elk met hun eigen standpunten en veelal verdeeld in twee "kampen" te weten de huurders en de kopers met her en der een realist die het geheel met lede ogen aanziet. Gelukkig gaat dit alles gepaard met wederzijds respect en zinvolle discussies en argumentatie! ;)

Deze topicreeks loopt al meer dan 100 delen. Ruim 30000 posts vol met voorspellingen, interessante (al dan niet onderbouwde) meningen en vurige betogen.
Hier is een overzicht van de hele reeks, voor zover bekend.

De eerste 100 topics (min of meer):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppen
Huizenmarkt # 117: Het is weer lente... dus ik heb zin in appeltaart!
Huizenmarkt # 118: Ik kan geen appeltaart meer zien!
Huizenmarkt # 119: IMF: "weg met de HRA"
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:03:56 #2
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_94783719
De topics worden wel vol gejankt zeg. En ondertussen gaat de huur harder omhoog dan de prijzen dalen...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_94784045
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:03 schreef Sjabba het volgende:
De topics worden wel vol gejankt zeg. En ondertussen gaat de huur harder omhoog dan de prijzen dalen...
Werkelijk? Nog niets van gemerkt eigenlijk.

Momenteel stijgt de rente dus prijzen zullen zeker harder gaan dalen als voorheen :W
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 22:09:22 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94784288
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:07 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Werkelijk? Nog niets van gemerkt eigenlijk.

Momenteel stijgt de rente dus prijzen zullen zeker harder gaan dalen als voorheen :W
Ja, en dan? Dan wil je uiteindelijk een huis kopen?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:10:42 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94784384
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en dan? Dan wil je uiteindelijk een huis kopen?
Als je die professor moet geloven de eerste 5 jaar niet en dan komt de babyboom verkoop pas goed op gang, die wegtrekken naar Spanje, om daar de HRA te gaan genieten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94784487
Dit is trouwens de reden dat de huizen niet meer verkocht worden in Nederland: http://www.powned.tv/nieu(...)iljoen_voor_hui.html - ze zijn knettergek geworden met z'n allen.
En dan als excuus gebruiken dat er 'veel geklust' is. :D

Ik wil ook wel 100% rendement in 4 jaar op een huis maken. w/

En de teller tikt maar door... :Y
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:11:46 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_94784489
Ben blij dat ik vorig jaar een hypotheek heb gesloten, weinig gezeik nog met financiering en een prima rente voor tien jaar vast :o
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_94784799
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Adelante het volgende:
Ben blij dat ik vorig jaar een hypotheek heb gesloten, weinig gezeik nog met financiering en een prima rente voor tien jaar vast :o
Ik zou maar alvast gaan sparen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94784936
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:10 schreef michaelmoore het volgende:
Als je die professor moet geloven de eerste 5 jaar niet en dan komt de babyboom verkoop pas goed op gang, die wegtrekken naar Spanje, om daar de HRA te gaan genieten
Je moet niet alles geloven wat je hoort. Welke gek wil er nou bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd naar Spanje? Niemand toch zeker...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:21:09 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_94785163
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zou maar alvast gaan sparen :)
Sparen? :P
Niks, ik doe 100% afossingsvrij en trek het systeem nog zo goed mogelijk leeg.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_94785225
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Rprp het volgende:
Dit is trouwens de reden dat de huizen niet meer verkocht worden in Nederland: http://www.powned.tv/nieu(...)iljoen_voor_hui.html - ze zijn knettergek geworden met z'n allen.
Ah.... Dus als 1 iemand een veel te hoge prijs vraagt, dan is dat de totale reden, en is dus iedereen knettergek?

8)7
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:28:15 #12
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94786055
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:28 schreef Censuur-152 het volgende:

Je valt bij herhaling in herhaling. :X

(Als je dat zelf niet beseft, dan heb ik niks gezegd. Als je het wel beseft, dan hoef ik niks te zeggen. ^O^ )
pi_94786805
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

(Als je dat zelf niet beseft, dan heb ik niks gezegd. Als je het wel beseft, dan hoef ik niks te zeggen. ^O^ )
Gewoon in ieder topic herhalen om de boodschap te verspreiden ^O^
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:44:52 #15
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94786839
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na 12 uur leuteren op forum 52. De huizenmarkt valt toch niet te redden...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94787204
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:44 schreef Censuur-152 het volgende:
Ga maar lekker slapen, dat heb je verdiend na 12 uur leuteren op forum 52. De huizenmarkt valt toch niet te redden...
:? Ik ben pas vanaf begin van de avond online....

Ik had het te druk met geld verdienen wat jij nimmer in de NL begroting zult terugvinden. :D
pi_94787448
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:44 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon in ieder topic herhalen om de boodschap te verspreiden ^O^
Goede wijn behoeft geen krans....
pi_94787462
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef Adelante het volgende:

[..]

Hopen dat je nooit meer hoeft te verhuizen dan. En dat de bank je gunstig gezind is. :')
pi_94788851
quote:

[..]

:D
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:14:03 #20
324665 meth77
to do or not to do
pi_94796464
quote:

[..]

Zo is dat jongen, profiteren zolang het kan
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:15:11 #21
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94796483
Haha, vanochtend op het nieuws. De huurverhoging van 5% wordt uitgesteld naar volgend jaar, omdat er nieuwe wetgeving nodig is. Welke wetgeving heb je daar voor nodig dan zou je denken?
Nou... het was nu namelijk onmogelijk om de huur in de sociale sector te baseren op inkomen, omdat de verhuurder dan het salaris te horen zou krijgen van de huurder en dat schaadt de privacy van de huurder _O-
Dat geeft maar weer eens aan hoe achterlijk het huurstelsel is he. Moet je eens vrije sector gaan huren. Het éérste dat je verhuurder zal vragen is een kopie van je loonstrook, om te toetsen of je wel aan de inkomenseis voldoet. |:(

Wat nou privacy? Als scheefhuurder woon je in een staatswoning, je bent in principe gewoon eigendom van de staat en hebt helemaal geen recht op privacy. Ik stel voor dat we gewoon de systemen van de WBV's rechtstreeks koppelen aan de systemen van de belastingdienst.
Als een WBV dat wil, dient het zelfs rechtstreeks gekoppeld te worden aan de salarisadministratie van de werkgever, om problemen met de Asfyxia's van deze wereld te voorkomen ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:17:32 #22
324665 meth77
to do or not to do
pi_94796509
quote:
[[quote]1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:15 schreef Whuzz het volgende:
Haha, vanochtend op het nieuws.
Gewoon huren vrijlaten en HRA afschaffen dat is het beste

En dan kijken wie er sterft van de honger die kan een toeslag op zijn uitkering gaan halen

Zal ook een hoop topics schelen
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:22:49 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94796585
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:17 schreef meth77 het volgende:

[..]

Gewoon huren vrijlaten en HRA afschaffen dat is het beste

En dan kijken wie er sterft van de honger die kan een toeslag op zijn uitkering gaan halen

Zal ook een hoop topics schelen
Dat zou wel het makkelijkst zijn ja. Maar ik denk dat het hoofd van Harry van Bommel dan ontploft. En dat van geertje misschien ook wel. Een beetje de hardsnurkende, uitkeringstrekkende medelander uitknijpen, kun je wel? Sjonnie heeft er heus niet om gevraagd om werkeloos op een krat bier te moeten zitten hoor. Die heeft ook gewoon recht op een grote tuin, 4 slaapkamers en een BMW.
Elitaire belhamel dat je d'r bent! :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:50:18 #24
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94796966
Priemus blijft een beetje hangen in het verleden.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:50:36 #25
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94796974
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:15 schreef Whuzz het volgende:
Wat nou privacy? Als scheefhuurder woon je in een staatswoning, je bent in principe gewoon eigendom van de staat en hebt helemaal geen recht op privacy.
Dus ook alle mensen met minimaal inkomen zijn eigendom van de staat en hebben geen recht op privacy?

Ik weet dat er nu een zondebok gezocht moet worden.

Met de scheeftwoners heb je er eentje. Mensen die zich los hebben gemaakt van groter-meer-duurder ondanks hun hogere salaris.
Wat denken ze wel niet, hebben ze geen vertrouwen in de huizenmarkt?

Het echte probleem; koop- en huursubsidies en mensen die er afhankelijk van zijn geworden.

Draai er maar lekker omheen. Het IMF heeft toch geen leger.

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 30-03-2011 09:03:46 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:51:36 #26
324665 meth77
to do or not to do
pi_94796992
Uiteraard naast de HRA ook de NHG afschaffen , de staat moet niet garant staan voor gokkende medelanders
En Huren volledig vrijlaten, zodat men kan gaan bouwen naar behoefte
En de huursubsidie moet alleen voor echte krepeergevallen gaan gelden

Mijn broer heeft AOW en die krijgt huursubsidie (ondanks zijn kleine vermogen) en zijn vriendin (met een parttime baan ook), als ze samenwonen krijgen ze geen cent, dus gaan ze niet samenwonen ^O^

quote:
wo 30 mrt 2011, 07:12 | 5 reacties
Schaf NHG snel af

AMSTERDAM - Economen die onderzoek deden in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), adviseren de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) zo snel mogelijk af te schaffen.

De NHG stimuleert volgens hen banken en huiseigenaren tot het nemen van te grote risico's. Ooit bedoeld als steuntje in de rug voor starters of mensen met een laag inkomen, komt de koopgrens nu overeen met twee maal modaal. Dat werkt marktverstorend, dus: NHG weg ermee!, aldus Barbara Baarsma, directeur SEO Economisch Onderzoek in de Volkskrant.

[ Bericht 4% gewijzigd door meth77 op 30-03-2011 09:00:44 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:05:30 #27
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94797259
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef BertV het volgende:

[..]

Dus ook alle mensen met minimaal inkomen zijn eigendom van de staat en hebben geen recht op privacy?
Laat ik het zo zeggen: Als je netto ontvanger bent van de staat, hoort dat niet in te houden dat de staat een bepaalde mate van zeggenschap heeft over je doen en laten? ;)

/advocaatvandeduivel

Uiteraard overdrijf ik de zaak. Maar ik vond het argument voor uitstel van de huurverhoging echt te achterlijk voor woorden. Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:07:51 #28
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94797302
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]
Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Wellicht is er wel iets mis met de vrije-sector (en de koopmarkt die deze prijzen omhoog trekt)
ow, wacht, dat is de reden van deze topic-reeks... :+
pi_94797474
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:15 schreef Whuzz het volgende:
Haha, vanochtend op het nieuws. De huurverhoging van 5% wordt uitgesteld naar volgend jaar, omdat er nieuwe wetgeving nodig is. Welke wetgeving heb je daar voor nodig dan zou je denken?
Nou... het was nu namelijk onmogelijk om de huur in de sociale sector te baseren op inkomen, omdat de verhuurder dan het salaris te horen zou krijgen van de huurder en dat schaadt de privacy van de huurder _O-
Dat geeft maar weer eens aan hoe achterlijk het huurstelsel is he. Moet je eens vrije sector gaan huren. Het éérste dat je verhuurder zal vragen is een kopie van je loonstrook, om te toetsen of je wel aan de inkomenseis voldoet. |:(
Je bent ook zo heerlijk dom en naief Whuzz.... natuurlijk is het een kwestie van privacy, het gaat je verhuurder toch niet aan wat jij verdient? Als je een auto gaat kopen vraagt de verkoper toch ook niet wat je inkomen is? Dat vragen ze alleen maar als je gaat LENEN.

Wel is het zo dat als je een sociale huurwoning wilt huren ze vragen wat je inkomen is, maar als je eenmaal huurt mag men je hier niet meer naar vragen.

quote:
Wat nou privacy? Als scheefhuurder woon je in een staatswoning, je bent in principe gewoon eigendom van de staat en hebt helemaal geen recht op privacy. Ik stel voor dat we gewoon de systemen van de WBV's rechtstreeks koppelen aan de systemen van de belastingdienst.
Als een WBV dat wil, dient het zelfs rechtstreeks gekoppeld te worden aan de salarisadministratie van de werkgever, om problemen met de Asfyxia's van deze wereld te voorkomen ;)
Het zijn geen staatswoningenWhuzz.... als bankslaaf hoor jij te weten dat je geen eigendom bent van de staat maar van de bank. Huurders zijn vrije vogels die geen meester hebben of erkennen en dat willen we graag zo houden ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_94797507
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:50 schreef BertV het volgende:

Draai er maar lekker omheen. Het IMF heeft toch geen leger.
Whuzz wil het gewoon niet begrijpen, typisch gevalletje CD :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_94797534
Wow..... de terugkeer van het verstand?

http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:21:13 #32
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94797578
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het zijn geen staatswoningen Whuzz.... als bankslaaf hoor jij te weten dat je geen eigendom bent van de staat maar van de bank.
We zijn allemaal slaven van de overheid. Probeer maar 's van je abonnement af te komen.

Bij dalende woningprijzen ben je als woningeigenaar meer van de bank dan een huurder van een verhuurder.
pi_94797580
quote:

[..]

Laat ik het zo zeggen: Als je netto ontvanger bent van de staat, hoort dat niet in te houden dat de staat een bepaalde mate van zeggenschap heeft over je doen en laten? ;)

/advocaatvandeduivel

Uiteraard overdrijf ik de zaak. Maar ik vond het argument voor uitstel van de huurverhoging echt te achterlijk voor woorden. Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Het is wel degelijk een geldig argument en vergis je niet hè... aan deze maatregel kleven nog wel wat meer haken en ogen. Voer voor juristen en advocaten.... maar goed.... uit de mond van Donner klinkt wel vaker een hoop onzin w/
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:29:25 #34
324665 meth77
to do or not to do
pi_94797767
quote:

[..]

Mensen die door de staat gesubsidieerd huren hebben meer privacy dan hun 3x zo veel betalende vrije-sector hurende buurman? Dat lijkt me niet de bedoeling.
ik huur vrije sector en betaal niet erg veel meer dan een tokkie op een flat hoor, ik twijfel dan ook of huren loslaten een grote schok te weeg zou brengen, denk het niet

Maar ik ben voor om de NHG, huursubsidie en de HRA af te schaffen en de huren los te laten
Ik denk dat afschaffen van huursubsidie een hoop lege flats op zou leveren
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:34:14 #35
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94797896
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:15 schreef xenobinol het volgende:
Je bent ook zo heerlijk dom en naief Whuzz....
En dat gesproken door iemand die zijn handtekening onder een woekerpolis heeft gezet. Pas je op dat door de massa van die ironie de maan niet uit zijn baan getrokken wordt? _O-

quote:
natuurlijk is het een kwestie van privacy, het gaat je verhuurder toch niet aan wat jij verdient?
Wel als die huurder wellicht een scheefhuurder is die misbruik maakt van je sociale stelsel dat bedoeld is voor de zwakken in de samenleving. Die zwakken zullen er geen probleem mee hebben om hun inkomen prijs te geven. Dat is vaak tóch al bekend bij diverse instanties, aangezien ze recht hebben op subsidies.
Meneer scheefhuurder wil echter zijn inkomen liever verborgen houden, uit angst zijn onterechte "privileges" op te moeten geven. Ik snap het wel hoor Xeno. Ik ben het er alleen niet mee eens.

quote:
Wel is het zo dat als je een sociale huurwoning wilt huren ze vragen wat je inkomen is, maar als je eenmaal huurt mag men je hier niet meer naar vragen.
Hoog tijd dus dat we dat veranderen. Jammer dat dat kennelijk zoveel tijd kost dat de verhoging dit jaar dus beperkt blijft tot 1.3%

quote:
Het zijn geen staatswoningen
Tuurlijk wel. Gebouwd door een corporatie die is gestart met gemeenschapsgeld, die de grond aankocht tegen gereduceerd tarief en waarvan de woningen bedoeld zijn voor mensen die afhankelijk zijn van staatssubsidie. Dat zijn gewoon staatswoningen. :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:35:18 #36
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94797928
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:29 schreef meth77 het volgende:

[..]

...en betaal nauwelijks meer dan een tokkie op een flat hoor.
Tokkies in flats? Het probleem is dat juist veel Tokkies het recht denken te hebben om te kopen.

Het recht dat ze jaren lang hebben gehad, maar NU EVEN NIET... :P
Verder zitten ballen in te dure HRA woningen... hebben we nu alle hokjes gehad? :+
  woensdag 30 maart 2011 @ 09:53:48 #37
324665 meth77
to do or not to do
pi_94798475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Tokkies in flats? Het probleem is dat juist veel Tokkies het recht denken te hebben om te kopen.

Het recht dat ze jaren lang hebben gehad, maar NU EVEN NIET... :P
Verder zitten ballen in te dure HRA woningen... hebben we nu alle hokjes gehad? :+
Ik denk dat je gelijk hebt dat tegenwoordig tokkies in ex-WBV-koopflats met betonrot terechtkomen met erfpacht, hoge servicekosten en NHG garantie en afhankelijk zijn van de HRA, en uit bittere noodzaak stemmen ze nu maar VVD

De VVD is van plan om nog veel meer corporatieflats aan tokkies te verkopen, en zodoende de kosten van de HRA op te jagen, maar de corporaties worden er wel beter van, dat dan weer wel

[ Bericht 0% gewijzigd door meth77 op 30-03-2011 12:30:21 ]
pi_94800450
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je hoort. Welke gek wil er nou bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd naar Spanje? Niemand toch zeker...
Hoezo niet? Pensionado is tenslotte een Spaans woord.
Maar kan net zo goed naar Turkije of Thailand ofzo zijn natuurlijk.
Goud kan je niet bijdrukken
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:08:19 #39
324665 meth77
to do or not to do
pi_94802654
Bijzonder plan om de NHG af te schaffen. Wij konden juist een hogere hypotheek krijgen zonder NHG, en anderen die ik ken ook. Gewoon vanwege de eisen die bij NHG gesteld worden aan aflossing ed, 100% aflossingsvrij kon niet. Met een NHG-hypotheek betaal je wel minder rente maar juist door die aflossingseisen worden tophypotheken niet gestimuleerd.
pi_94802886
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder plan om de NHG af te schaffen. Wij konden juist een hogere hypotheek krijgen zonder NHG, en anderen die ik ken ook. Gewoon vanwege de eisen die bij NHG gesteld worden aan aflossing ed, 100% aflossingsvrij kon niet. Met een NHG-hypotheek betaal je wel minder rente maar juist door die aflossingseisen worden tophypotheken niet gestimuleerd.
Goh hoe zou dat nou komen? :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:02:19 #42
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94802944
hee, de NHG... dat is toch de landelijke organisatie ter bescherming van het piramide spel?
pi_94803015
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:53 schreef poemojn het volgende:
Bijzonder plan om de NHG af te schaffen. Wij konden juist een hogere hypotheek krijgen zonder NHG
Inderdaad, dat was hier ook zo, zonder NHG kon ik 100k meer lenen en mocht alles aflossingsvrij.

Ik heb uiteindelijk een hypotheek genoemen met NHG, 60k onder mijn max leenbedrag.

NHG krijg je niet zomaar.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:13:24 #44
324665 meth77
to do or not to do
pi_94803332
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:02 schreef BertV het volgende:
hee, de NHG... dat is toch de landelijke organisatie ter bescherming van het piramide spel?
vroeger wel , maar nu hebben ze de grens verdubbeld, dus nu is het een aanjager geworden
pi_94803394
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:02 schreef BertV het volgende:
Precies, banken zijn dol op de NHG. De overheid staat garant en daardoor zijn deze leningen zonder enkel risico voor de banken. Dat de banken bereid zijn meer risico te nemen buiten de NHG uit zich in een hogere rente en hogere aflossingsvrije sommen (lees: dat is mooi melken voro de banken). Zelfs al moeten er meer mensen defaulten dan is dit kennelijk geen probleem voor de banken omdat wij hier in NL al te hoge rente tarieven hebben vanwege de HRA w/
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 12:41:00 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_94804186
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 09:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz wil het gewoon niet begrijpen, typisch gevalletje CD :Y
Hop, en daar ga je weer. Komt die CD weer om de hoek kijken :') Die is behoorlijk van toepassing op je zelf, Xeno, hoe hard je ook roept.
pi_94805179
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hop, en daar ga je weer. Komt die CD weer om de hoek kijken :') Die is behoorlijk van toepassing op je zelf, Xeno, hoe hard je ook roept.
Nee hoor, ik heb nergens last van :)
Gebrek aan nuance, cognitieve dissonantie, het zijn mede veroorzakers voor een huizenmarkt-zeepbel :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_94805288
NHG == Nederlandse versie subprime w/
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 13:15:08 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_94805514
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb nergens last van :)
Gebrek aan nuance, cognitieve dissonantie, het zijn mede veroorzakers voor een huizenmarkt-zeepbel :Y
Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:22:34 #50
324665 meth77
to do or not to do
pi_94805826
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Ach het is gewoon een te verwachten effect, ik heb drie koopwoningen gehad maar ik zou het nu niet doen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:23:17 #51
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94805854
quote:

[..]

Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijk ;)
pi_94806279
quote:
Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Snap je dat dan nog steeds niet?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 13:36:41 #53
16180 crew  CoolGuy
pi_94806379
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Snap je dat dan nog steeds niet?
Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.
pi_94806395
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijk ;)
Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de markt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94806443
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.
Nou.... als je gewoon even terugleest dan zul je zien wat mijn bezwaren zijn en waarom we terug moeten naar een vrije markt :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:40:49 #56
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94806568
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur.
Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.
Er is gewoon geen draagvlak meer voor :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:50:27 #57
324665 meth77
to do or not to do
pi_94806947
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.
Er is gewoon geen draagvlak meer voor :)
Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBV
Als ik hoor wat men betaald dan denk ik laat maar zitten, ik wil niet ruilen
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 13:53:38 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_94807071
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de markt :)
En waarom wil je dat zo graag?
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:55:49 #59
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94807159
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef meth77 het volgende:

[..]

Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBV
Als ik hoor wat men betaald dan denk ik laat maar zitten, ik wil niet ruilen
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit? |:(
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
pi_94807410
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En waarom wil je dat zo graag?
In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijden :Y
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:02:44 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_94807413
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit? |:(
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
Dat is een beetje een common thing bij alle mensen die huren en zich in dit topic laten zien. Hun eigen situatie doortrekken naar dat dat voor het hele land zo geldt. Daarom vroeg ik ook aan Xeno waarom hij zo graag wil dat de boel instort.

De reden is persoonlijk gewin. Want hij wordt daar uiteindelijk beter van (denkt hij). Want volgens hem zijn er veel mensen de shit ingegaan door een huis te kopen, maar nu wil hij, omdat hij er dan zelf beter van wordt, dat de hele zooi instort, waardoor er nóg meer mensen in de shit komen, en dat allemaal, omdat hij denkt dat hij daar zelf beter van wordt.

Maar dan wel de mond vol hebben over de 'leenkneuzen' die alleen maar aan zichzelf denken :')

En wederom, dit is het neerleggen van je eigen probleem bij andere mensen. Immers, als Xeno in de positie was geweest om een huis te kopen dan had ie niet zo graag gewild dat alles was ingestort. Maar hij snapt nog steeds niet dat de reden dat hij geen huis kan kopen is toch echt bij zichzelf ligt.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:03:57 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_94807457
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijden :Y
Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.
pi_94807471
quote:

[..]

Er is alleen ophef onder leenkneuzen die de afleiding zoeken voor het werkelijke probleem.... een overgesubsidieerde koopwoningmarkt. Als jij de illusie hebt dat het maken van wetten te maken heeft met het nemen van de juiste beslissingen dan ben je nog dommer dan ik dacht :X
I'll sing you a lullaby.
pi_94807544
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.
Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:07:57 #65
324665 meth77
to do or not to do
pi_94807638
quote:

[..]

Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvatting

Vrije sector woningen doen bij verkoop ook 250.000 euro bij huur 750 euro
WBV woningen doen bij verkoop 150.000 euro bij huur 450 euro
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:08:10 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_94807649
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.
Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.

Momenteel zijn er een handvol mensen die niet beter worden van de huidige situatie. Daar hoor jij bij. Je zou ook eens kunnen proberen de oorzaak van jouw eigen situatie bij jezelf te zoeken. Als je een fatsoenlijk salaris had gehad had je ook een huis kunnen kopen.

Maar ja, volgens jouw eigen redenering heb jij helemaal geen opleiding nodig. Jij weet het allemaal zo wel. Nou, dat blijkt. Daarom zit je zeker ook te hopen op een crash :')
pi_94807668
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:

En wederom, dit is het neerleggen van je eigen probleem bij andere mensen. Immers, als Xeno in de positie was geweest om een huis te kopen dan had ie niet zo graag gewild dat alles was ingestort. Maar hij snapt nog steeds niet dat de reden dat hij geen huis kan kopen is toch echt bij zichzelf ligt.
Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:11:19 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_94807762
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.
Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?

Nee je praat wel een mooi verhaaltje aan elkaar, maar het klopt niet. Jij bent niet principieel, dat ben je pas geworden nadat je doorhad dat jij naast de boot viel. Als dat principe voor je zo belangrijk was, dan had je nooit je handtekening gezet, weet je nog? Want toen was dat principe er ook niet, toen ging je ook voor gewin. Maar pas achteraf, toen het mis was gegaan kwam dat zogenaamde principe van jou om de hoek kijken.
pi_94807882
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef CoolGuy het volgende:

Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.
De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen geven :') )

quote:
Momenteel zijn er een handvol mensen die niet beter worden van de huidige situatie. Daar hoor jij bij. Je zou ook eens kunnen proberen de oorzaak van jouw eigen situatie bij jezelf te zoeken. Als je een fatsoenlijk salaris had gehad had je ook een huis kunnen kopen.
Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.

quote:
Maar ja, volgens jouw eigen redenering heb jij helemaal geen opleiding nodig. Jij weet het allemaal zo wel. Nou, dat blijkt. Daarom zit je zeker ook te hopen op een crash :')
Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redeneren :? Alleen schaapjes volgen braaf de herder :W
I'll sing you a lullaby.
pi_94807970
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?
Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.

quote:
Nee je praat wel een mooi verhaaltje aan elkaar, maar het klopt niet. Jij bent niet principieel, dat ben je pas geworden nadat je doorhad dat jij naast de boot viel. Als dat principe voor je zo belangrijk was, dan had je nooit je handtekening gezet, weet je nog? Want toen was dat principe er ook niet, toen ging je ook voor gewin. Maar pas achteraf, toen het mis was gegaan kwam dat zogenaamde principe van jou om de hoek kijken.
Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:17:36 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_94807988
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen geven :') )

[..]

Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.

[..]

Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redeneren :? Alleen schaapjes volgen braaf de herder :W
Als je dat leren had aangewend om een diploma te halen en een fatsoenlijk betaalde baan te kunnen krijgen dan had je nu niet in een situatie gezeten waar het hele land voor moet omvallen voordat het voor jou beter wordt. :W
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:19:10 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_94808042
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.

[..]

Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?
Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.

Overigens, nogmaals, je bent Robin Hood niet, doe je dan ook niet zo voor. Dat algemene belang waar jij het over hebt...je bedoelt eigenlijk 'je eigen belang'. Want stel dat het voor een hele grote groep beter zou worden, maar voor jou niet. Tja, dat is dan collateral damage. Accepteer je dat dan ook? Want he, het gaat om het principe, en je kunt beter een grote groep hebben die het goed heeft en een kleine groep die het minder goed heeft. Maar als jij nu bij die kleinere groep zou zitten, zou je dat dan ook prima vinden? Dat is immers volgens jouw 'principe'.

Ik denk dat het antwoord daarop "Nee" is. Ergo, het gaat jou niet om 'de grote groep'. Het gaat jou om jou.

[ Bericht 28% gewijzigd door CoolGuy op 30-03-2011 14:25:51 ]
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:20:40 #73
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94808112
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:07 schreef meth77 het volgende:

[..]

Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvatting
In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.
Zelfde type panden, zelfde aantal kamers, zelfde straat. Leg mij eens uit waarom dat "volstrekt niet vergelijkbaar" is? :D
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:22:49 #74
324665 meth77
to do or not to do
pi_94808188
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.
Zelfde type panden, zelfde aantal kamers, zelfde straat. Leg mij eens uit waarom dat "volstrekt niet vergelijkbaar" is? :D
zulke situaties zijn mij absoluut onbekend en waag ik te betwijfelen
pi_94808293
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:

Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.
Mijn wens is niet om de boot te laten zinken, ik wil haar enkel afremmen zodat iedereen de boot kan halen. Dat de boot daarvoor eerst terug moet naar de wal lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er passagiers op de boot zitten die een krankzinnig bedrag betaald hebben voor een ticket en nu later op hun bestemming eindigen is vervelend maar niet onacceptabel.
I'll sing you a lullaby.
pi_94808364
Zoals het er nu uitziet kunnen mensen op de boot doorvaren, daarom moeten er meer boten bijgebouwd worden zodat iedereen het schip in kan gaan :P
Helaas zijn de mensen die veel geld betaald hebben voor hun ticket daar niet blij mee, want die kunnen hun ticket straks niet meer met woekerwinsten verkopen -O-
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:28:58 #77
16180 crew  CoolGuy
pi_94808407
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mijn wens is niet om de boot te laten zinken, ik wil haar enkel afremmen zodat iedereen de boot kan halen. Dat de boot daarvoor eerst terug moet naar de wal lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er passagiers op de boot zitten die een krankzinnig bedrag betaald hebben voor een ticket en nu later op hun bestemming eindigen is vervelend maar niet onacceptabel.
Nee, die mensen zitten op een jacht. Jij moet (letterlijk :') ) in het roeibootje en roeien met de riemen die je hebt. Als jij nou een opleiding en een fatsoenlijke baan had gehad, dan had jij ook een kaartje kunnen kopen voor het jacht.

Maar dat hoefde voor jou allemaal niet, en nu zie je dat dat jacht toch wel wat fijner is dan dat roeibootje, en nu moet dus dat jacht maar terug komen zodat jij ook mee kunt. Op dat jacht zitten is geen recht, al denk jij van wel. Je vaart toch? Maar wel in een roeiboot. Die mensen die op het jacht zitten kunnen dat omdat ze nou eenmaal meer geld hebben.

Daar is geld voor. Hoe meer geld je hebt, hoe meer je kunt. Das heel jammer voor de mensen die dat geld niet hebben, maar dat is niet het probleem van de mensen die op dat jacht zitten, maar van de mensen in het roeibootje.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:30:33 #78
16180 crew  CoolGuy
pi_94808476
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:27 schreef xenobinol het volgende:
Zoals het er nu uitziet kunnen mensen op de boot doorvaren, daarom moeten er meer boten bijgebouwd worden zodat iedereen het schip in kan gaan :P
Helaas zijn de mensen die veel geld betaald hebben voor hun ticket daar niet blij mee, want die kunnen hun ticket straks niet meer met woekerwinsten verkopen -O-
Die mensen interesseert het niet zoveel of dat niet kan. Die mensen willen namelijk prettig varen, niet rijk worden door het ticket door te verkopen. De enige mensen die die gedachte hebben, zijn de mensen die achter in het roeibootje zitten.
pi_94808603
Een rijtjescontainer op een postzegel vergelijken met een villa _O-
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 30 maart 2011 @ 14:41:03 #80
16180 crew  CoolGuy
pi_94808878
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:34 schreef xenobinol het volgende:
Een rijtjescontainer op een postzegel vergelijken met een villa _O-
Jij hebt toch ook een rijtjescontainer? Ook op een postzegel, als je een beetje geluk hebt? Je woont toch? Immers, iedereen heeft het recht op een huis kopen volgens jou. Jij hebt toch een dak boven je hoofd? Wat nou als je straks een huis kunt kopen? Wat dan? Dan moet iedereen die een villa heeft d'r aan geloven? Immers, je kunt ook stellen dat iedereen het recht heeft op een villa, nietwaar.

Overigens kun je momenteel ook een huis kopen. Alleen moet je dan net wat meer geld hebben dan een paar grijpstuivers.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:42:59 #81
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94808958
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:22 schreef meth77 het volgende:

[..]

zulke situaties zijn mij absoluut onbekend en waag ik te betwijfelen
Zoek eens een eensgezinswoning (dus iets met een tuintje en minimaal 3 slaapkamers) in Eindhoven in de vrije-sector huur voor onder de 500 euro. Ik neem aan dat je het daarna wel begrijpt? Die zijn er namelijk niet.
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:45:57 #82
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809074
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
Immers, iedereen heeft het recht op een huis kopen volgens jou.
In Xeno's defence... dat heeft hij nooit gezegd. Iedereen heeft recht op fatsoenlijke goedkope woonruimte volgens hem.
Dat ben ik overigens met hem eens. Alleen hebben veel mensen een onrealistisch beeld van de combinatie fatsoenlijk en goedkoop.
(hint: Een goed onderhouden huis met, 3+ slaapkamers, een tuin, ruime keuken en badkamer met bad + douche in een stad voor 400 in de maand zonder subsidie en/of scheefhuur is onrealistisch)
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:48:05 #83
324665 meth77
to do or not to do
pi_94809156
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zoek eens een eensgezinswoning (dus iets met een tuintje en minimaal 3 slaapkamers) in Eindhoven in de vrije-sector huur voor onder de 500 euro. Ik neem aan dat je het daarna wel begrijpt? Die zijn er namelijk niet.
Nee, maar moderne royale vrijesector woningen van 750 euro met overal dubbel glas, badkamer met ligbad en royale tuin wel.

Maar je gaat nu zoeken.

Er zal best ergens een huisjesmelker zijn die 700 euro voor een krot weet te krijgen, dat zijn geen langdurende overeenkomsten hoor
En woningen uit 1970 met achterstallig onderhoud van 450 euro in een kneuzenbuurt die hoef ik niet, iemand die huursubsidie wil hebben wel denk ik
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:53:15 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809359
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:48 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nee, maar moderne royale vrijesector woningen van 750 euro met overal dubbel glas, badkamer met ligbad en royale tuin wel.
Nou, dan zoek je die toch even voor me op? Ik zou beginnen met zoeken vanaf 950 euro als ik jou was. Misschien dat je er dan één vindt.
Je weet uiteraard dat je met 750 euro al buiten de sociale huur aan het zoeken bent he?

quote:
Er zal best ergens een huisjesmelker zijn die 700 euro voor een krot weet te krijgen, dat zijn geen langdurende overeenkomsten hoor
En woningen uit 1970 met achterstallig onderhoud in een kneuzenbuurt die hoef ik niet
Die hoef je niet? Je kunt niets anders krijgen in Eindhoven, tenzij je meer dan 900 per maand gaat betalen. Of scheefhuurt in de sociale sector natuurlijk. :)
Maar je bent het dus met mij eens begrijp ik. Het is belachelijk dat je in Eindhoven niet eens een fatsoenlijk huis kunt huren in de vrije sector voor 500-700 euro. Ofwel, open de hele huursector. Laat WBV alleen aan mensen verhuren die dat nodig hebben en de rest gewoon de vrije sector in.
Tja, dan gaat Xeno wel een paar honderd euro meer betalen. Maar mensen in de vrije sector een paar honderd euro minder. Wel zo eerlijk :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:55:01 #85
324665 meth77
to do or not to do
pi_94809422
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nou, dan zoek je die toch even voor me op? Ik zou beginnen met zoeken vanaf 950 euro als ik jou was. Misschien dat je er dan één vindt.
Je weet uiteraard dat je met 750 euro al buiten de sociale huur aan het zoeken bent he?

[..]

Die hoef je niet? Je kunt niets anders krijgen in Eindhoven, tenzij je meer dan 900 per maand gaat betalen. Of scheefhuurt in de sociale sector natuurlijk. :)
kletspraat

Ik huur vrije sector voor onder de 700 euro, vloeroppervlak 6 x 9 x 3 op het zuiden met vrij uitzicht op een park en parkeerplaats
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:56:25 #86
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809480
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:55 schreef meth77 het volgende:

[..]

kletspraat

Ik huur vrije sector voor onder de 700 euro, vloeroppervlak 6 x 9 x 3
Jij woont ook in Dronten?
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:56:54 #87
324665 meth77
to do or not to do
pi_94809493
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jij woont ook in Dronten?
nee randstad, utrecht
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:57:47 #88
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809530
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:56 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee randstad, utrecht
I call bullshit. Ik denk dat je je vloeropp nog eens moet meten en je kamers moet natellen _O-
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:58:34 #89
324665 meth77
to do or not to do
pi_94809562
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

I call bullshit. Ik denk dat je je vloeropp nog eens moet meten en je kamers moet natellen _O-
hoeft niet heb er vorig jaar nw laminaat in laten leggen, en zelf opgemeten
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:00:02 #90
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809623
http://www.funda.nl/huur/(...)oning/4+kamers/tuin/

Hoppa. 0 gevonden. Dikke vette bullshit dus Meth.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:01:28 #91
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809707

Opgehoogd naar 900 euro. Nog niets gevonden. _O-
Tja, wat een onzin allemaal he Meth! Scheelt toch niets joh, WBV en vrije sector :D
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:02:26 #92
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94809755

Opgehoogd naar 1250 euro per maand. Eeeeeeen... WE HAVE A WINNER!

1 hit! *O*

Maar geen uitzicht op een park :'(
pi_94809864
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:11 schreef Rprp het volgende:
En dan als excuus gebruiken dat er 'veel geklust' is. :D

Ik wil ook wel 100% rendement in 4 jaar op een huis maken. w/

En de teller tikt maar door... :Y
Je zou dat soort mensen toch een pak slaag geven :D
Hopelijk staat het lang leeg en trekken er wat van die ongewassen krakers uit Oost-Europa met hun ranzige honden in :P
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:10:20 #94
324665 meth77
to do or not to do
pi_94810114
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:01 schreef Whuzz het volgende:

Opgehoogd naar 900 euro. Nog niets gevonden. _O-
Tja, wat een onzin allemaal he Meth! Scheelt toch niets joh, WBV en vrije sector :D
ik heb toch niet gezegd dat er leeg staan ?/
Degenen die leeg komen worden verkocht
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:11:47 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94810172
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:10 schreef meth77 het volgende:

[..]

ik heb toch niet gezegd dat er leeg staan ?/
Degenen die leeg komen worden verkocht
Huizen in de vrije huursector die leeg staan worden verkocht? Da's een hele nieuwe, die hadden we hier nog niet gehoord. Leg dat eens uit? Waarom doen die verhuurders dat? Het huis dat ze voor 1000 euro per maand kunnen verhuren gaan ze in de verkoop doen?
(Overigens staan op Funda ook huurhuizen die binnen nu en 6 maanden beschikbaar komen, ze hoeven dus niet per direct beschikbaar te zijn. Maar zoals je al ziet: ook die vond Funda niet onder de 1000 euro. En waarom niet? Omdat ze er niet zijn. Sim-pel.)
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:13:21 #96
324665 meth77
to do or not to do
pi_94810233
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Huizen in de vrije huursector die leeg staan worden verkocht? Da's een hele nieuwe, die hadden we hier nog niet gehoord. Leg dat eens uit? Waarom doen die verhuurders dat? Het huis dat ze voor 1000 euro per maand kunnen verhuren gaan ze in de verkoop doen?
kennelijk gaan ze uit de woningmarkt met hun geld, en waarom, nou raad eens

zijn ze soms bang voor waardedaling ??? of rentestijging
pi_94810249
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:58 schreef meth77 het volgende:

[..]

hoeft niet heb er vorig jaar nw laminaat in laten leggen, en zelf opgemeten
Met huren houd je nog eens geld over om een nieuw vloertje te leggen ;)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:15:05 #98
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94810308
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:13 schreef meth77 het volgende:

[..]

kennelijk gaan ze uit de woningmarkt met hun geld, en waarom, nou raad eens
_O-

Sure. ALLE vrije sector woningen in heel utrecht en eindhoven gaan aaaaallemaal ion de verkoop en daarom kun je ze niet huren op Funda! En dat gebeurd al jaaaaaaren! (Want 5 jaar terug was het precies hetzelfde) :D :D

Net als ik dacht dat je niet dommer over kon komen overstijg je al mijn verwachtingen :')

Hee, DIT verklaart natuurlijk de stijgende Funda-teller Xeno!! Dat zijn allemaal die vrije sector woningen die in de verkoop gaan! Meth heeft het even opgelost :D _O-
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:14 #99
324665 meth77
to do or not to do
pi_94810347
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:15 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-

Sure. ALLE vrije sector woningen in heel utrecht en eindhoven gaan aaaaallemaal ion de verkoop en daarom kun je ze niet huren op Funda!
|Je kunt ze wel kopen , dat dan weer wel, er komen er steeds meer te koop, alleen die verzekeraars hanteren verkoopprijzen en geen vraagprijzen die 30.000 boven de markt liggen

Dus de verkoop gaat prima , binne twee weken zijn ze weg , trouwens ook de WBV woningen hoor
  woensdag 30 maart 2011 @ 15:19:17 #100
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94810473
Psst. Meth. Moet je hier eens kijken. Leg eens uit... waarom zijn die niet in de verkoop? Zie daar jonge! Allemaal vrije sector huurwoningen in Utrecht! Alleen nog steeds niet onder de 700 euro, dat dan weer niet... _O-

Maar goed. I rest my case. Blijf jij lekker geloven dat er geen verschil zit tussen WBV en vrije sector prijzen, ook al kun je het nergens aantonen. Geeft nix! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')