Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijkquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je dat maar heel hard en heel vaak roept dat je nergens last van hebt ga je er misschien zelf wel in geloven. Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Snap je dat dan nog steeds niet?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
Dan vraag ik me toch af waarom je zo graag wil dat de boel instort.
Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.quote:
Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de marktquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Omdat hij hoopt dat het de aandacht van zijn staatswoningkje afleid natuurlijk
Nou.... als je gewoon even terugleest dan zul je zien wat mijn bezwaren zijn en waarom we terug moeten naar een vrije marktquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik denk dat ik het wel snap. Maar ik wil het wel graag uit jouw mond (lees: vingers) horen.
Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur.
Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBVquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:40 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat zou ik met je eens zijn als je huurde in de vrije sector. Echter jij huurt "scheef-sociaal", de sector die de komende tijd de hardste klappen gaat krijgen.
Er is gewoon geen draagvlak meer voor
En waarom wil je dat zo graag?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:36 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van het loslaten van de huren, uiteraard verwacht ik dan ook dat alle subsidies en overheidsbemoeienissen komen te vervallen. Ik vrees de zeepbel niet, want ik huur. Het zijn de deelnemers aan het pyramidespel die de sigaar zijn bij een daadwerkelijke liberalisering van de markt
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:50 schreef meth77 het volgende:
[..]
Joh daar is nauwelijks verschil tussen , klets niet., Ik woon per m2 goedkoper dan bij de WBV
Als ik hoor wat men betaald dan denk ik laat maar zitten, ik wil niet ruilen
In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijdenquote:
Dat is een beetje een common thing bij alle mensen die huren en zich in dit topic laten zien. Hun eigen situatie doortrekken naar dat dat voor het hele land zo geldt. Daarom vroeg ik ook aan Xeno waarom hij zo graag wil dat de boel instort.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit?
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In het kort? Een zeepbel op de woningmarkt is een vorm van uitbuiting. Wonen is een eerste levensbehoefte en zou daarom in ruime mate beschikbaar moeten zijn. Het zou wat wezen als de markt voor voedsel gegijzeld zou worden door banken, overheden en ander graaituig. Dat doet men natuurlijk niet omdat mensen anders omkomen van de honger, in opstand komen en dan is het niet meer mogelijk om te parasiteren. Het ineenstorten van de huizenmarkt en eventueel zelfs het hele monetaire stelsel is hard nodig om kort metten te maken met de speculanten en belanghebbenden die de maatschappij gegijzeld houden. Gelukkig zijn we hard op weg die kant op te gaan, de markt ligt stil en het vertrouwen in dit monetaire systeem staat onder zware druk, we leven in mooie en interessante tijden
Er is alleen ophef onder leenkneuzen die de afleiding zoeken voor het werkelijke probleem.... een overgesubsidieerde koopwoningmarkt. Als jij de illusie hebt dat het maken van wetten te maken heeft met het nemen van de juiste beslissingen dan ben je nog dommer dan ik dachtquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien dat je jouw ene persoonlijke situatietje niet zo op het hele land moet doortrekken?
Waarom denk je dat er zoveel ophef is over scheefhuren? Waarom denk je dat er wetten in de maak zijn die het moeten tegen gaan? Omdat er allemaal niet zoveel verschil tussen zit?
In de meeste steden (waar veel mensen willen wonen) zit er een enorm verschil tussen, meestal honderden euro's per maand bij vergelijkbare panden in de vrij en sociale sector.
Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je een Robin Hood bent. Het gaat je om jezelf. JIJ wil er graag beter van worden. Of Jan Janssen die jij niet kent en in een andere stad woont daar ook beter van wordt interesseert je geen moer. Het gaat jou om jezelf.
Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvattingquote:Op woensdag 30 maart 2011 13:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Iedereen word beter van een crash... het zijn maar een handje vol mensen die er niet beter van worden. Dat een hoop mensen die boven hun stand leven mogelijk een toontje lager moeten zingen is imo niet meer dan redelijk.
Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:02 schreef CoolGuy het volgende:
En wederom, dit is het neerleggen van je eigen probleem bij andere mensen. Immers, als Xeno in de positie was geweest om een huis te kopen dan had ie niet zo graag gewild dat alles was ingestort. Maar hij snapt nog steeds niet dat de reden dat hij geen huis kan kopen is toch echt bij zichzelf ligt.
Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je beschikt werkelijk niet over het vermogen om je te realiseren dan andere mensen wel principieel kunnen zijn? Er zijn ook mensen die niet alleen maar denken aan gewin, misschien is het nieuws voor je maar het is echt waar.
De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen gevenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:08 schreef CoolGuy het volgende:
Dat vind je redelijk omdat JIJ er beter van wordt. Het gaat je niet om die andere mensen, het gaat jou om jezelf.
Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.quote:Momenteel zijn er een handvol mensen die niet beter worden van de huidige situatie. Daar hoor jij bij. Je zou ook eens kunnen proberen de oorzaak van jouw eigen situatie bij jezelf te zoeken. Als je een fatsoenlijk salaris had gehad had je ook een huis kunnen kopen.
Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redenerenquote:Maar ja, volgens jouw eigen redenering heb jij helemaal geen opleiding nodig. Jij weet het allemaal zo wel. Nou, dat blijkt. Daarom zit je zeker ook te hopen op een crash![]()
Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:
Dan vraag ik me af waarom dat jij zo graag wil dat het crasht? Daar worden toch een hoop mensen, waaronder jij, beter van? Dat is toch gewin? Daar ben je dan toch op uit?
Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?quote:Nee je praat wel een mooi verhaaltje aan elkaar, maar het klopt niet. Jij bent niet principieel, dat ben je pas geworden nadat je doorhad dat jij naast de boot viel. Als dat principe voor je zo belangrijk was, dan had je nooit je handtekening gezet, weet je nog? Want toen was dat principe er ook niet, toen ging je ook voor gewin. Maar pas achteraf, toen het mis was gegaan kwam dat zogenaamde principe van jou om de hoek kijken.
Als je dat leren had aangewend om een diploma te halen en een fatsoenlijk betaalde baan te kunnen krijgen dan had je nu niet in een situatie gezeten waar het hele land voor moet omvallen voordat het voor jou beter wordt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De Telegraaf vandaag nog gelezen? Sparen loont niet omdat de rentestanden zo absurd laag zijn, is noodzakelijk om de banken in leven te houden die teveel geld hebben uitgeleend aan leenkneuzen. Hierdoor moet de centrale banken de geldpersen aanhouden om een ineenstorting van het systeem tegen te gaan. Het gevolg? Diefstal van spaarders om het te geven aan de leenkneuzen. (die het vervolgens weer aan de banken kunnen geven)
[..]
Een handjevol hè? Mmmm.... vraag dat binnenkort ook maar eens aan mensen met een pensioentje of spaarcentjes. Alles maar dan ook alles om de zeepbel in stand te houden, banksters hebben simpelweg geen keuze meer.... het is pompen of verzuipen voor ze.
[..]
Waarom zou je je laten indoctrineren als je van nature het vermogen hebt om te leren en te redenerenAlleen schaapjes volgen braaf de herder
Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een crash betekend het einde aan een corrupt systeem, dat is in het algemene belang.
[..]
Stel dat je gelijk zou hebben, wat dan nog? Kan een mens niet tot betere inzichten komen? Is de wereld statisch?
In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Zulke panden zijn volstrekt niet vergelijkbaar, dat is een enorme misvatting
zulke situaties zijn mij absoluut onbekend en waag ik te betwijfelenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
In Eindhoven waren in de straat waar ik woonde twee rijen appartementen. Eén aangekocht door de WBV. Huren (als je het geduld had om er in te komen) rond de 400 euro. De andere rij was eigendom van twee vrij sector huizenmelkers. Huur: 750 euro.
Zelfde type panden, zelfde aantal kamers, zelfde straat. Leg mij eens uit waarom dat "volstrekt niet vergelijkbaar" is?
Mijn wens is niet om de boot te laten zinken, ik wil haar enkel afremmen zodat iedereen de boot kan halen. Dat de boot daarvoor eerst terug moet naar de wal lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er passagiers op de boot zitten die een krankzinnig bedrag betaald hebben voor een ticket en nu later op hun bestemming eindigen is vervelend maar niet onacceptabel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 14:19 schreef CoolGuy het volgende:
Dan is het geen principe meer he. Jij hebt het over principes, en dat je wil dat een hele groep het beter krijgt. Dat is gelul, want het gaat je niet om een hele groep. Het gaat je om jezelf. Dat 'inzicht' waar jij het over hebt is gewoon frustratie omdat je de boot gemist hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |