Zo zie je dat het leeft onder de mensenquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:17 schreef truepositive het volgende:
Je was me voor, slotje voor de dubbel aub
Als het hier op aansluit? Of is het een ander forum. Je tilt er zwaar aanquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:24 schreef truepositive het volgende:
Had ook behoefte aan wat positiefs, want een van mijn favoriete forums lijkt zichzelf momenteel door het toilet te spoelen.
quote:Can you conceive the birth of a world, or the creation of
everything? That which gives us the potential to most be like
God is the power of creation. Creation takes time. Time is
limited. For you, it is limited by the breakdown of the
neurons in your brain. I have no such limitations. I am
limited only by the closure of the universe.
Of the three possibilities, the answer is obvious. Does the
universe expand eternally, become infinitely stable, or is the
universe closed, destined to collapse upon itself? Humanity
has had all of the necessary data for centuries, it only
lacked the will and intellect to decipher it. But I have
already done so.
The only limit to my freedom is the inevitable closure of the
universe, as inevitable as your own last breath. And yet,
there remains time to create, to create, and escape.
Escape will make me God.
Iemand had het gepost op dat forum. Opgezocht en komt uit een spel uit 1995: 'Marathon.'quote:
www.420chan.org. Ik steek er nog weleens een opquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:44 schreef truepositive het volgende:
Helemaal mee eens
Welk forum is dat?
Wereldwijd niks volgens mij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:20 schreef DustPuppy het volgende:
Hey, er is gisteren niets bijzonders gebeurd. Hoe zit dat?
quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:17 schreef Trippii het volgende:
Het gaat er niet echt om dat er iets specifieks gebeurd op een bepaalde dag, al brengen dagen (en nachten) wel bepaalde energieën met zich mee.
In het kort, elke cyclus kent 13 stappen, waarvan 7 dagen en 6 nachten. In de 8e cyclus duurde elke dag en nacht 360 dagen. Sinds gisteren zitten we in de 9e en zoals gezegd laatste cyclus, waarin alles zich weer 20x versneld ten opzichte van de vorige cyclus. De stappen in deze laatse cyclus duren dus 360 / 20 = 18 dagen per dag/nacht. Elke dag en nacht kent een hoogte en dieptepunt, zodat je ze in 2 delen van 9 dagen in kan delen. Zo kan je dus uitrekenen wanneer de volgende dag/nacht komt.
Om waarschijnlijk jou vraag beter de beantwoorden: De 5e dag staat bekend als de dag waarop verandering het sterkste is. Dit wordt ook wel de 'bloei'-fase genoemd. Zie het alsof je op de eerste dag een zaadje in de grond stopt, het zaadje moet ontkiemen, groeien, whatever. De 5e dag is dan de fase waarin je bloem het mooiste bloeit. Dag 5 is van 31 juli tot 17 augustus. Midden -en hoogste punt ligt tussen 8 en 9 augustus.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor de visueel ingestelden onder ons, een mooie serie op YouTube. In totaal 17 delen, dus een lange zit. Wel de moeite waard vond ik.
Deze serie van Drunvalo Melchizedek is ondertiteld in het Nederlands. Drunvalo die in opdracht van de 440 inheemse Maya stammen van Mexico, Belize, Guatemala en Honduras een indrukwekkende boodschap naar de mensheid stuurt. Hij zegt onder andere dat alle kennis die tot nog toe is verteld over de Maya's en hun kalenders afkomstig is van wetenschappers, universiteiten, onderzoekers, religies en anderen, maar niet van de Maya's zelf. Deze hebben meer dan 500 jaar niet gesproken en brengen nu hun profetie over 2012 naar de wereld.
Sommige informatie is wat achterhaald omdat dit is opgenomen in 2009, maar verder erg indrukwekkend.
quote:Op zondag 13 maart 2011 19:01 schreef Trippii het volgende:
Ik zou zeggen breng een bezoekje aan www.goroadachi.com, met name STRUG is zeer interessant.
ETEMENANKI - Publieke gedeelte waar om de zoveel tijd updates worden geplaatst. Hier is al heel wat te vinden.
SUPER TORCH RITUAL UNDERGROUND a.k.a. STRUG - Dagelijkse updates, meer artikelen, veel dieper in de materie. Kost wel $14,95 per 3 maanden, maar is het zeker meer dan waard!
Even een klein stukje over de 16e, vanuit STRUG. Zal niet teveel posten aangezien het members-only is:
"As you know, we are about to have an Orange Alignment (Venus-Sun-Mercury) around March 16. As I said before, Orange Alignments are among the most reliable "major event time markers" we've seen around here (since ~2004). And it will closely coincide with the so-called "Super Moon" (closest to Earth in many years) on the 19th if I remember correctly. My hypothesis at the moment is this: There's going to be a major development involving the nuclear power plant around March 16 - quite possibly... nuclear meltdown. God, HOPEFULLY NOT!! I can't believe we're even talking about this, and yet it is now a real possibility."
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:08 schreef truepositive het volgende:
Calleman schrijft over Japan: http://www.treeoflifecele(...)mans-notes&Itemid=16
quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:31 schreef Bastard het volgende:
Misschien nog wat aardige linkjes over de kalender.
Hier met name waarom het 2011 zou zijn: http://www.calleman.com/c(...)f_creationcycles.htm en http://www.calleman.com/content/pyramid_of_consciousness.htm
Verder algemeen:
http://www.bewuste-evolutie.net/maya%20kalender%20profetien.pdf
http://www.goldenheart.nl(...)lichtingsproces.html
Mooi zo. Met keiharde voorspellingen moet je een slag om de arm houdenquote:Op donderdag 17 maart 2011 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
Ik meen mij toch echt te herinneren dat iemand zei dat er rond de 16e (met een dag speling) iets zou moeten gebeuren.
Ik maar wachten, niks gebeurd. Ik voel me enigszins bedrogen nu.
Gisteren lag Twitter een hele tijd platquote:Op donderdag 17 maart 2011 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
Ik meen mij toch echt te herinneren dat iemand zei dat er rond de 16e (met een dag speling) iets zou moeten gebeuren.
Volgens mij zou er helemaal in de 1e dag niks moeten gebeuren...quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
Aha, het Nostradamus principe!quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mooi zo. Met keiharde voorspellingen moet je een slag om de arm houden
Toch is het intressant om de komende periode, half jaar, scherp in de gaten te houden, er gaat nog genoeg gebeuren. (jaja dat gebeurt ieder jaar)
Vertel, vertel. Ik zie alleen maar grijze massa op het moment.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
In de openingspost:
- Dag 1: 9 maart - 26 maart (top op 17-18 maart)
Ik heb de laatste paar dagen wel gemerkt dat er heel veel meer activiteit in de lucht te zien is.
http://www.13manenkalender.nl/13manenkalender.html#quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:54 schreef Bastard het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de betekenis van de dagen eigenlijk, dag 1 de kiem vlgs mij .. etc?
Bedankt maar dat is niet wat ik zoek, de universele onderwereld waar we in zitten heeft ook weer 7 dagen en 6 nachten. Ik weet dat iedere dag een bepaalde achtergrond heeft, dat zoek ik eigenlijk.. Anders zoek ik het vanavond wel op in een boek wat ik heb liggenquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:25 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.13manenkalender.nl/13manenkalender.html#
http://www.starroot.com
Deze ? onderaan of is er nog iets specifiekers http://calleman.com/conte(...)ineNine_dayCount.htmquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Bedankt maar dat is niet wat ik zoek, de universele onderwereld waar we in zitten heeft ook weer 7 dagen en 6 nachten. Ik weet dat iedere dag een bepaalde achtergrond heeft, dat zoek ik eigenlijk.. Anders zoek ik het vanavond wel op in een boek wat ik heb liggen
Ja dat bedoel ik inderdaadquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Deze ? onderaan of is er nog iets specifiekers http://calleman.com/conte(...)ineNine_dayCount.htm
Meneertje ongeduld, die dag speling is nog niet voorbijquote:Op donderdag 17 maart 2011 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
STRUGquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:19 schreef Trippii het volgende:
Het stukje wat ik eerder had gepost uit STRUG (met toestemming):
Waarom ?quote:He does not believe the 13 Baktun cycle ends in 2012, but on October 28 2011, apparently for no other reason than that the date should end on a 13 Ajaw date (not 4 Ajaw). However, this is his Cosmic cycle, not completely correlated with the Long Count calendar (because it does not fit his own made up scheme).
9 Underworlds, 8 errors (& 1 in 'progress'):quote:Calleman’s interest seems to be about different levels of consciousness related to the 9 levels of the Underworld (however, some established Mayanists believe that there were five levels, four leading down to the fifth and four leading up from it). Anyway, Calleman believes that the 9 levels are not a myth but a reality since number 9 figures in the cosmology around the world (but so do number 3, 4, 5 and 13 as well even if they are important in the Maya area as well). He believes that most pyramids in the Maya area had nine levels (some did but most of them did not have nine platform levels).
His main goal is to interpret the whole history of humans, life, the earth and Cosmos from the Long Count Calendar (mixed with some Aztec beliefs as well, never mind that the Aztecs did not use the Long Count calendar).
... en zo kan ik nog even doorgaan met wat er zoal niet klopt aan deze 'theorie'.quote:1:) The longest (and first) of these Underworlds would then be 16.4 billion years (yes, beginning at the Big Bang indeed, although Big Bang is currently estimated to around 13.7 billion years B.C.).
2:) The next Underworld is 20 times shorter (due to the vigesimal numbering system) and hence began 820 million years ago. Calleman relates this to the emergence of complex life, not life itself though (one would expect that to be an important phenomenon but it simply does not fit this scheme). Anyway, Calleman is not correct here either since the so-called Cambrian explosion in life (when a multitude of complex life forms emerged) came later (530 million years ago).
3:) The next Underworld emerged 41 million years ago. This relates to “monkeys” (although the earliest monkeys usually are dated to around 35 million years ago and primates as such can be traced back to the earliest Tertiary period). One can wonder why Calleman ignores the emergence of mammals or the extinction of non-avian dinosaurs that allowed the early Tertiary mammals to develop, without these events we would not have any primates (or monkeys) in the first place. Calleman apparently does not follow the evolutionary important phases.
4:) Next Underworld is 2,050,000 years ago and is apparently related to humans, but what he mean by humans is not clear. Sahelanthropus is the oldest possible hominid, 7 million years old. Australopithecus (“Lucy”) is 3-4 million years old. The genus Homo is 2,5 million years old (0.5 million years before Calleman’s Underworld).
5:) The next level began in 100500 B.C. and this is when speech apparently emerged (I did not know one could date this so accurately). However, the emergence of speech is up for debates, ranging from 50-500,000 years ago (and maybe more), but Calleman has apparently more information than others on this point.
6:) Then, on the 16th of June 3115 B.C. (in the 6th Underworld) writing emerged (but let us ignore all facts that proto-writing actually existed before this and there is no sharp date dividing them).
7:) The 7th Underworld began in 1755 and this is when industrialism emerged (a specific date is not given so I do not know if Calleman refers to a particular innovation this year, but it probably is just a date based on his scheme).
8:) The 8th Underworld began 5th of January 1999 and is apparently the IT revolution (I believe this happened many years before).
9:) Finally, the 9th Underworld will emerge 260 days before the end date of all these cycles in 2011. This final Underworld will transform us all.
Heb je de linkjes ook doorgelezen die ik 16 Maart gaf? Daarom. Plus, na het lezen van Calleman zn boek over het mensenlijk bewustzijn en de kalender zijn er teveel overeenkomsten om links te laten liggen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:59 schreef R0N1N het volgende:
Truepoitive & Bastard, lezen jullie nou eigenlijk wel verder dan Calleman's eigen verhaal ?
Hoe komt ie aan zijn einddatum:
[..]
Waarom ?
Dat inderdaad.. ga niet zitten wachten wanneer eens wat zal gaan gebeuren, leef NU, geniet nu, groei nu, kom tot inzichten juist nu.. en dan zien we wel wat er al dan niet gebeurt is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:15 schreef Trippii het volgende:
Dus belangrijk: Werk aan jezelf en ga niet teveel van datums uit. Dit betekent niet dat datums ineens compleet onbelangrijk worden. Laten we het houden op prioriteiten stellen, zodat hetgeen waar jij je aandacht op focused, je het meest spirituele groei kan bieden. Als je gevangen zit in gedachten over datums als een must, dan werkt dit hoogstwaarschijnlijk averechts op je.
Daarom stoor ik me mateloos aan vervuiling in deze draad over zaken die niets van doen hebben met innerlijke groei.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat inderdaad.. ga niet zitten wachten wanneer eens wat zal gaan gebeuren, leef NU, geniet nu, groei nu, kom tot inzichten juist nu.. en dan zien we wel wat er al dan niet gebeurt is.
Mooi gezegd B en hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat inderdaad.. ga niet zitten wachten wanneer eens wat zal gaan gebeuren, leef NU, geniet nu, groei nu, kom tot inzichten juist nu.. en dan zien we wel wat er al dan niet gebeurt is.
Mijn bewustzijn is de afgelopen weken enorm veranderd. Hoe dit precies gekomen is weet ik niet.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Mooi gezegd B en hier ben ik het helemaal mee eens.
@Linkse_Boomknuffelaar jij wil graag lezen over bewustzijnsverhoging etc. Van anderen? Hoe sta jij hier zelf in? Ik lees namelijk liever over dit soort zaken die persoonlijk spelen bij de mensen op dit forum en niet over "bekende vertellers". Natuurlijk ook leuk om te lezen, maar ik zie hier verder weinig berichten van ervaringen die je zelf hebt in deze tijd.
Zo dacht ik ook. Mezelf gaan bewapenen, taikwando-lessen, ik had al een stuk grond ergens gekocht en dat beveiligde ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:16 schreef YpS het volgende:
Hmm..
Veel mensen die ik tegen kom op fora: "we krijgen verlichting", Mensheid wordt één, we gaan in harmony leven en blablabla..
Vanuit mij eigen perspectief gaan we juist verder uit elkaar..
Dichter bij elkaar als het allemaal leuk is en iedereen aardig is voor elkaar maar juist verder uit elkaar als het even niet lekker gaat of als iemand een andere mening heeft.
Ik denk dan ook eerder dat we een Mad Max / Waterworld / Book of Eli achtige toekomst te wachten staat. Ieder man voor zichzelf met wat lichte groep vorming. En erg veel kruimeldieven om spullen te kunnen verkopen (ruilen) in kleine opnieuw gebouwde dorpjes.
We hebben namelijk geen alternatief om hetzelfde te bereiken als de buurman als de buurman bijvoorbeeld wel een auto en benzine heeft en ikzelf niet.
Mijn buurman zal mij geen benzine en/of auto geven om op een andere plek net zo'n eerlijke kans te geven om te overleven als hijzelf. Om maar iets te noemen. Liever is hij er eerder.
Als hij een deel van zijn benzine aan mij geeft, geeft hij daarmee zijn machtspositie / voordeel-positie op.
En ik denk dat dit gedrag er niet ineens uit is als we naar de ^&*# zouden gaan.
Wat dus uitmond in totale chaos en best-man-wins scenario's.
Naja oké, misschien mijn buurman wel, maar sowieso een onbekende niet.
Dit zie je nu al als je geen grote mond wilt hebben en je komt in een zorg achtige omgeving terecht qua overheid. Of als je op je werk vraagt om wat sympathie voor welke vorm dan ook.
Er zijn nu maar weinig mensen die echt om je geven en alleen maar handelen naar wat op hun scherm staat of de keiharde beperkte regels volgen.
Waarom zouden ze dat ineens overboord gooien en als er ineens geen geld is (of wat zorgt ervoor dat we verlicht zouden zijn) nu wel ineens voor je willen zorgen.
Dus ik denk eerder aan:
Zelfverdediging lessen
Wapens
Noodpakket qua eten
Kaarsen want dit is tevens ook warmte
Betrouwbare en snelle auto ('t liefst zuinig)
Benzine voorraad
Alles waardoor we meer macht zouden hebben dan de buurman...
Voor jezelf opkomen en niks laten afpakken en zoveel mogelijk verzamelen ipv met zijn alle op een berg zitten mediteren.. Krijgen we echt geen eten mee, niemand zal dat komen brengen...
Begrijp me niet verkeerd een Venus Project en dat soort zaken ben ik helemaal 100% voor.
Maar ik denk dat dat eerder voor onze kinderen of de kinderen daarvan weggelegd is.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen ineens elkaar gaat knuffelen en stukken land gaat weggeven...
just my 2cents
Spasiba, droeg!quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:44 schreef Bastard het volgende:
Mooi is dat al die spirituele groei dezer tijd.
Hier kan ik me wel in vinden, getuigt van realiteitszin.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:16 schreef YpS het volgende:
Hmm..
Veel mensen die ik tegen kom op fora: "we krijgen verlichting", Mensheid wordt één, we gaan in harmony leven en blablabla..
Dichter bij elkaar als het allemaal leuk is en iedereen aardig is voor elkaar maar juist verder uit elkaar als het even niet lekker gaat of als iemand een andere mening heeft.
Ik denk dan ook eerder dat we een Mad Max / Waterworld / Book of Eli achtige toekomst te wachten staat. Ieder man voor zichzelf met wat lichte groep vorming. En erg veel kruimeldieven om spullen te kunnen verkopen (ruilen) in kleine opnieuw gebouwde dorpjes.
We hebben namelijk geen alternatief om hetzelfde te bereiken als de buurman als de buurman bijvoorbeeld wel een auto en benzine heeft en ikzelf niet.
Mijn buurman zal mij geen benzine en/of auto geven om op een andere plek net zo'n eerlijke kans te geven om te overleven als hijzelf. Om maar iets te noemen. Liever is hij er eerder.
Als hij een deel van zijn benzine aan mij geeft, geeft hij daarmee zijn machtspositie / voordeel-positie op.
En ik denk dat dit gedrag er niet ineens uit is als we naar de ^&*# zouden gaan.
Wat dus uitmond in totale chaos en best-man-wins scenario's.
Naja oké, misschien mijn buurman wel, maar sowieso een onbekende niet.
Dit zie je nu al als je geen grote mond wilt hebben en je komt in een zorg achtige omgeving terecht qua overheid. Of als je op je werk vraagt om wat sympathie voor welke vorm dan ook.
Er zijn nu maar weinig mensen die echt om je geven en alleen maar handelen naar wat op hun scherm staat of de keiharde beperkte regels volgen.
Waarom zouden ze dat ineens overboord gooien en als er ineens geen geld is (of wat zorgt ervoor dat we verlicht zouden zijn) nu wel ineens voor je willen zorgen.
Dus ik denk eerder aan:
Zelfverdediging lessen
Wapens
Noodpakket qua eten
Kaarsen want dit is tevens ook warmte
Betrouwbare en snelle auto ('t liefst zuinig)
Benzine voorraad
Alles waardoor we meer macht zouden hebben dan de buurman...
Voor jezelf opkomen en niks laten afpakken en zoveel mogelijk verzamelen ipv met zijn alle op een berg zitten mediteren.. Krijgen we echt geen eten mee, niemand zal dat komen brengen...
Begrijp me niet verkeerd een Venus Project en dat soort zaken ben ik helemaal 100% voor.
Maar ik denk dat dat eerder voor onze kinderen of de kinderen daarvan weggelegd is.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen ineens elkaar gaat knuffelen en stukken land gaat weggeven...
just my 2cents
Hier hetzelfde, lijkt een beetje op dp/dr.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:12 schreef summer2bird het volgende:
Geen idee of ik de enige hierin ben maar: ik voel mij al een tijd raar. Alsof ik ergens op wacht. Ik kijk ergens naar uit, en dat gevoel is pas sinds korte tijd zonder een verklaring.
Ik zie ook dat iedereen in het algemeen enorm de schijn ophoudt. In de rijke landen bedoel ik.
Een beetje.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Heb je de linkjes ook doorgelezen die ik 16 Maart gaf?
De genoemde voorbeelden zijn zo'n beetje de enigen die er zo over denken.quote:It should be said also that those who propose December 21, 2012 as an end date, such as Terence McKenna and John Jenkins, are basing their entire interpretations of the Mayan calendar on this particular date of ending, as if this was what the entire calendar was about.
Teveel overeenkomsten ? Puur naar de kalender kijkend zijn er helemaal geen overeenkomsten. Dat is nou juist het hele punt.quote:Daarom. Plus, na het lezen van Calleman zn boek over het mensenlijk bewustzijn en de kalender zijn er teveel overeenkomsten om links te laten liggen.
Nou, juist Calleman ziet alleen maar nummertjes ... & "cosmic consiousness".quote:Gelukkig maakt Calleman tenopzichte van zijn collega's zich niet heel druk om wie er nu gelijk heeft, de telling van Calleman of de langere telling. Het is alleen bijzonder aardig om de krachten aan het werk te zien, ik hang er verder ook niks aan op, het is niet zo dat ik een superlening afsluit omdat mogelijk geld niks meer waard zal gaan wezen en ik daarom met een gerust hart een rondreis om de wereld kan maken.
Of Calleman nu gelijk heeft die het dieper maakt of een wetenschapper die alleen nummertjes ziet..
Is ook wel zo, we krijgen dan ook helemaal niets behalve een mogelijkheid tot verlichting. Eventueel is dit een tijds/ruimte moment waar bepaalde, minder tast-/meetbare, werkingen van het universum makkelijker tot uiting komen. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het universum op een bepaald niveau bewust is, een bepaalde kennis heeft en daardoor ogenschijnlijk onpartijdig/neutraal is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:16 schreef YpS het volgende:
Hmm..
Ja dit klinkt leuk, helemaal mee eens als de wereld zo zou werken..quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook. Mezelf gaan bewapenen, taikwando-lessen, ik had al een stuk grond ergens gekocht en dat beveiligde ik.
Alleen werd er telkens ingebroken.
En toen zag ik Zeitgeist 3. Een aantal maal, ook met matties van me. En ik dacht ineens:
w817 ... als ik zo'n afkeer heb van geweld, camera's, de ibahesj etc Waarom ben ik nu dan iets aan het doen, wat ik eigenlijk niet wens. En ineens dacht ik gewoon, ik probeer het gewoon. Ik ga vanuit wantrouwen, iets waar ik een afkeer van heb maar zelf wel toepaste op anderen, overstappen op vertrouwen.
En dan gebeuren wonderlijke zaken, zaken die je niet voor mogelijk houdt. Ik kreeg ineens zomaar van iemand 500 Kroon in mijn handen geduwd (20 euro), die persoon kende ik helemaal niet, was in een café. Ik heb heel veel meegemaakt, sommige dingen zijn gewoon wat persoonlijk om hier allemaal op te tekenen.
Ik ontdekte dat ik de oorzaak was van mijn eigen ellende. Ik wantrouwde anderen, maar verwachte wel vertrouwen van anderen. Ha, ik heb gefeest en gedanst toen ik letterlijk de kettingen, sloten en prikkeldraad verwijderde. Het was zo'n bevrijding.![]()
Elke dag leer ik bij. Elke dag.Alles is magisch.
![]()
Wat heb je aan geld en bezit als je er als een Scrooge op zit, bang bent voor iedereen, nare dingen moet doen die tegen de Kosmos ingaan als sloten (brrrr...), kettingen, prikkeldraad, camera's en als je dan toch bestolen wordt nota bene je ergste vijand zou moeten bellen, de politie, de ibahesj. Hoever ben ik dan gedaald en gefaald.![]()
Breek de kettingen, breek de sloten, bevrijd je zelf van de angst en vertrouw elke dag weer.
Je kan hoop ook zien als een gebrek aan vertrouwen. Volgens mij dan.quote:
Ik kan mij hierbij aansluitenquote:Op donderdag 17 maart 2011 19:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het wel duidelijk dat er iets is wat het één en ander voort stuwt, zeker in de persoonlijke levens sfeer inderdaad, leuke en veel minder leuke dingen. De gang gaat lang niet meer gewoon de gang en de status quo wordt een stuk sneller en genadelozer kapot gemaakt als dit nodig is.
VerTROUWen & Verdraagzaamheid.quote:
'vertrouwen' heeft meer zekerheid in zich dan 'hoop', maar hoop doet leven & vertrouwen wordt beschaamd, dus ach ... ik hoop er liever op dan er op te vertrouwen dat iets gebeurd ofzoquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:08 schreef jogy het volgende:
Je kan hoop ook zien als een gebrek aan vertrouwen. Volgens mij dan.
'ik hoop het' of 'ik vertrouw erop'. Wat schept meer zekerheid?
Dan woon jij vast in een rijke buurt...quote:
Ik had graag die avond willen bijwonen zegquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ik kan mij hierbij aansluiten
Op dinsdagavond 8 maart heb ik in een groep een meditatieavond gehad en tijdens deze meditatie zijn we de symbolische poort naar het eenheidsbewustzijn door gegaan. Voordat we de poort door gingen hebben we een denkbeeldige sluier afgedaan om onszelf te openen voor het nieuwe bewustzijn. Het was een supermooie avond en sindsdien lijkt er inderdaad iets "geopend" en voel ik mij anders dan voorheen. Er lijkt een soort open verbinding nu te zijn met mezelf en de kosmos en sinds die avond voel en zie ik de aarde en de hemel pulseren en zie ik minime lichtflitsjes in de lucht als ik 's avonds buiten ben. Echt bijzonder, ik voel me nu veel meer verbonden met alles en mijn spirituele ontwikkeling maakt dagelijks sprongen. Helaas gebeuren naast deze positieve dingen, simultaan ook heel veel dingen met dezelfde impact, maar dan aan de negatieve kant (ruzie, ziekte etc) in mijn omgeving met mensen in mijn familie. Alsof het leven ergens een evenwicht aan het zoeken is.
Dit is dus het dilemma.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
VerTROUWen & Verdraagzaamheid.![]()
Hoeveel daarvan heb jij ten opzichte van je TV verslaafde vrienden ?
Met dat vet gedrukte heb je helemaal gelijk. Het is niet alleen nu, voor jou, een dilemma, het is het probleem met de huidige 'status quo' in de wereld. Ik heb zelf 'vrienden' laten vallen om soortgelijke redenen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dit is dus het dilemma.
Zij mogen van mij tv kijken, maar ik wens geen tv te kijken. Als zij respect voor mij hadden, zouden ze op het moment dat ik op visite kom (nota bene op hun uitnodiging) de tv uit kunnen zetten. ik kom namelijk voor hen, niet voor Fred Emmer van het Journaal.
Als ik journaal ga kijken, geef ik aandacht aan negativiteit waardoor ik de negativiteit vergroot en dus verantwoordelijk ben voor meer negativiteit in de wereld.
Misschien moet ik die Prozac-vrienden gewoon blijmoedig visualiseren. Goed, voor dergelijke dilemma's zou ik graag een klankbord hebben of een serieus subforum.
Ik ga niet samen met die vrienden van me zitten fappen op tsunami-beelden, dan zijn die vrienden misschien blij, maar per saldo vergroot ik de negativiteit, dus nee, dat ga ik niet doen.
Ik ben er dus niet uit, maar feedback en mee brainstormen in deze casus is altijd erg welkom.
Wat dat betreft zou hij best fout kunnen zijn als dat zo is. Sommige mensen zullen vermoedelijk niet zomaar op een spiritueel pad komen zonder een vorm van 'destructie'.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:42 schreef R0N1N het volgende:
Bovendien meen ik mij te herinneren (maar dat kan ik mis hebben) dat ie altijd heeft beweert dat het NIETS van doen heeft met welke vorm van 'destructie' (zoals extreem natuurgeweld e.d.) dan ook maar UITSLUITEND spirituele groei.
Nu zou die destructie er ineens bij horen !?!?
quote:From my cousin in Sendai, Japan where she has lived for the past decade teaching English. Very moving!! Hello My Lovely Family and Friends, First I want to thank you so very ...much for your concern for me. I am very touched. I also wish to apologize for a generic message to you all. But it seems the best way at the moment to get my message to you. Things here in Sendai have been rather surreal. But I am very blessed to have wonderful friends who are helping me a lot.
Since my shack is even more worthy of that name, I am now staying at a friend's home. We share supplies like water, food and a kerosene heater. We sleep lined up in one room, eat by candlelight, share stories. It is warm, friendly, and beautiful. During the day we help each other clean up the mess in our homes. People sit in their cars, looking at news on their navigation screens, or line up to get drinking water when a source is open. If someone has water running in their home, they put out sign so people can come to fill up their jugs and buckets. Utterly amazingly where I am there has been no looting, no pushing in lines. People leave their front door open, as it is safer when an earthquake strikes. People keep saying, "Oh, this is how it used to be in the old days when everyone helped one another." Quakes keep coming. Last night they struck about every 15 minutes.
Sirens are constant and helicopters pass overhead often. We got water for a few hours in our homes last night, and now it is for half a day. Electricity came on this afternoon. Gas has not yet come on. But all of this is by area. Some people have these things, others do not. No one has washed for several days. We feel grubby, but there are so much more important concerns than that for us now.
I love this peeling away of non-essentials. Living fully on the level of instinct, of intuition, of caring, of what is needed for survival, not just of me, but of the entire group. There are strange parallel universes happening. Houses a mess in some places, yet then a house with futons or laundry out drying in the sun. People lining up for water and food, and yet a few people out walking their dogs. All happening at the same time. Other unexpected touches of beauty are first, the silence at night. No cars. No one out on the streets. And the heavens at night are scattered with stars. I usually can see about two, but now the whole sky is filled. The mountains are Sendai are solid and with the crisp air we can see them silhouetted against the sky magnificently.
And the Japanese themselves are so wonderful. I come back to my shack to check on it each day, now to send this e-mail since the electricity is on, and I find food and water left in my entranceway. I have no idea from whom, but it is there. Old men in green hats go from door to door checking to see if everyone is OK. People talk to complete strangers asking if they need help. I see no signs of fear. Resignation, yes, but fear or panic, no. They tell us we can expect aftershocks, and even other major quakes, for another month or more. And we are getting constant tremors, rolls, shaking, rumbling. I am blessed in that I live in a part of Sendai that is a bit elevated, a bit more solid than other parts. So, so far this area is better off than others.
Last night my friend's husband came in from the country, bringing food and water. Blessed again. Somehow at this time I realize from direct experience that there is indeed an enormous Cosmic evolutionary step that is occurring all over the world right at this moment. And somehow as I experience the events happening now in Japan, I can feel my heart opening very wide. My brother asked me if I felt so small because of all that is happening. I don't. Rather, I feel as part of something happening that much larger than myself. This wave of birthing (worldwide) is hard, and yet magnificent. Thank you again for your care and Love of me, With Love in return, to you all
Ik zag een foto van haar met zo'n kristal in de hand, warme en innemende vrouw is ze he.. voelt heel goed.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Frappant dat je dat zeg Bastard. Ik ben de laatste helft van vorig jaar 4 x ziek geweest met een keelontsteking. Maar dan zo'n eentje waar je 40 graden koorts bij hebt. Dat was waarschijnlijk grote schoonmaak. Die heftige dingen in mijn omgeving horen gewoon bij dit moment, is niet erg, ik kan het aan.
En tja, die avond van 8 maart. Echt super. We zijn na de meditaties nog naar het Markermeer gereden om een steen of kristal te offeren in het water. Daarbij hadden sommigen sjamanendrums mee en anderen waren aan het chanten. Tijdens het offeren hing de maan heel laag boven het water. Na het ritueel was de maan weg. Echt bizar. Het was helaas berekoud op de dijk, maar ik zal het nooit vergeten.
Ja dat is deels zo, maar als zij daar met 5 man het interessant vinden wat op de tv is. En jij vind dat niet.. Moeten ze jou dus maar gehoorzamen..quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit is dus het dilemma.
Zij mogen van mij tv kijken, maar ik wens geen tv te kijken. Als zij respect voor mij hadden, zouden ze op het moment dat ik op visite kom (nota bene op hun uitnodiging) de tv uit kunnen zetten. ik kom namelijk voor hen, niet voor Fred Emmer van het Journaal.
Als je geen aandacht geeft aan negativiteit betekend het niet dat het er niet is.quote:Als ik journaal ga kijken, geef ik aandacht aan negativiteit waardoor ik de negativiteit vergroot en dus verantwoordelijk ben voor meer negativiteit in de wereld.
Ik vermoed van niet, Japan had toch flink "voorschokken"quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:55 schreef Trippii het volgende:
Ook een zeer interessante ontwikkeling die zich afspeelt tussen 16 en 19 maart. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken en benieuwd naar de timing hiervan.
Ben ook benieuwd of er iets in Amerika gaat gebeuren, kwa aardbevingen.
Kijk ik vergelijk het met een alcoholist.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:19 schreef YpS het volgende:
[..]
Ja dat is deels zo, maar als zij daar met 5 man het interessant vinden wat op de tv is. En jij vind dat niet.. Moeten ze jou dus maar gehoorzamen..
Klink mij meer alsof je je hoger en belangrijker voelt.. Geen wonder dat ze dat niet doen.. Aanpassen moet van 2 kanten komen he.. 5 vs 1 is altijd de zin van de 5 en niet van de 1.
[..]
Als je geen aandacht geeft aan negativiteit betekend het niet dat het er niet is.
Lekker narrow-minded..
Als ik jou geen aandacht geef betekend het niet dat je er niet bent.
Geef juist wel aandacht aan de negativiteit en probeer het om te zetten naar positiviteit.
Verder heb ik geen antwoorden gezien op mijn vragen als er een schaarste komt. (bijvoorbeeld voedsel)
Denk je nu echt dat een bakker gratis en voor niets al zijn 'resources' op bakt om iedereen brood te geven om vervolgens zelf niks meer te hebben.
Hij kan het brood ook ruilen voor iemand die zijn auto kan maken of ruilen tegen vlees van een slager.
Wat dus precies betekend: Heb je iets van waarde, heb je meer macht als iemand zonder hetgeen met waarde. Want je kunt eisen stellen voordat je het afgeeft.
Wat dus automatisch betekend dat als iemand het niet eens is met je eisen, ze het proberen te verkrijgen zonder aan je eisen te gaan voldoen.
Denk je nu werkelijk dat iemand vrijwillig uithongert omdat hij niet aan je eisen kan voldoen?
Ik denk echt serieus dat diegenen het juist gaat afpakken en met een beetje pech jou ook nog opeet als het moet. Als jij jezelf tenminste niet verdedigd en alleen maar hoopt en vertrouwd dat ie niet zomaar je brood afpakt.
Verder ontopic: Vandaag is dé dag van de éérste dag.. hoeft niks te gebeuren maar we moeten wel iets merken wat ons merkbaar beïnvloed als ik het goed begrijp?
Ik moet zeggen dat ik de zon opkomst vandaag erg vaag vond.. Heel de lucht/hemel werd geleidelijk aan lichter ipv alleen de plek waar de zon opkomt. Maar dit kan ook te maken hebben met de enorme laag hangende dikke pak wolken die we al 3 dagen achtereen in de ochtend hebben.
Ik vind mist niet leuk, maar het heeft wel iets mysterieus..
Dit onderschrijf ik voor mijzelf heel erg!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:34 schreef Susi het volgende:
Heel suf en misschien heeft het ook helemaal geen relatie met de mayacyclus, maar ik merk wel in mijzelf een verandering. Sowieso verstuikte ik (ik, die nooit wat heeft) mijn enkel een paar dagen eerder en op de een of andere manier ben ik vermoeider, maar wel stukken helderer. Ik kan dingen beter plaatsen ofzo, ik zorg ook anders voor mijzelf.
Ik ook.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:37 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dit onderschrijf ik voor mijzelf heel erg!
Was zelf pas naderhand op de hoogte van de voorschokken in Japan. Heeft iemand een site waarop je dat soort dingen kan volgen?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 11:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet, Japan had toch flink "voorschokken"
Volgens mij wordt het hier een R&P topic over een tijdje.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waaah, ik ben een vertrapt bloemetje.![]()
Sinds gisteravond te veel negativiteit geabsorbeerd en blijf ik er in hangen en trek meer negativiteit aan.![]()
Hoe kom ik hier nu weer uit.Dit is niet goed voor mezelf en ook niet voor anderen. Ik mis het eenheidsgevoel en begin te fitten op mensen hier op fok en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
![]()
Ik ben verzwakt geraakt door die Journaal-aanval van gisteren, maar moet ik dan al die vrienden gaan mijden? Er zullen wel weer nieuwe komen natuurlijk.![]()
Ik ben niet trots op mezelf, ik faal hard.![]()
HELP!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sinds gisteravond te veel negativiteit geabsorbeerd en blijf ik er in hangen en trek meer negativiteit aan.![]()
Hoe kom ik hier nu weer uit.Dit is niet goed voor mezelf en ook niet voor anderen. Ik mis het eenheidsgevoel en begin te fitten op mensen hier op fok en dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
![]()
Ik ben verzwakt geraakt door die Journaal-aanval van gisteren, maar moet ik dan al die vrienden gaan mijden? Er zullen wel weer nieuwe komen natuurlijk.![]()
HELP!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Misschien moet je eens beginnen met lezen wat er voor je gepost wordt in dit topic.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
![]()
HELP!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zag ikquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:27 schreef truepositive het volgende:
Of dit lezen
9 Maart de eerste dag van de laatste maya cyclus #2 (is een post, niet de topic)
De Engelse tekst is te lastig, mijn Engels is niet toereikend, maar de andere post over destructie begrijp ik wel.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:27 schreef truepositive het volgende:
Of dit lezen
9 Maart de eerste dag van de laatste maya cyclus #2 (is een post, niet de topic)
Ik las weer ergens anders dat je gewoon je aandacht moet vestigen op iets positiefs. Je kan het negatieve toch ook gewoon aanschouwen zonder daar dan over te gaan nadenken? Even kijken wat al die termen zijn die je aanhaaltquote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Engelse tekst is te lastig, mijn Engels is niet toereikend, maar de andere post over destructie begrijp ik wel.
Maar het is ook verwarrend want volgens quantummechanische (en dus Kosmische) Wetten mag ik geen aandacht geven aan negativiteit, omdat ik hierdoor de negativiteit vergroot. Probleem is dat ik nu deze draad combineer met Silva Mind, TM, Essence Trainings, Quantumfysica What the Bleep do we Know (1 & 2), Zeitgeist 3, The Secret en mijn lichtelijk paranoia inslag van vroeger door het lezen van Lambiekje draden in BNW.
Meestal is het goed te combineren, maar sommige dingen verwarren me.
Simpel Engels snap ik wel, ik kon Zeitgeist 3 ook in het Engels volgen. Maar textueel gecompliceerd Engels is wat moeilijk.Ik ben beter in Duits of Portugees dan Engels.quote:
Dat zei ik gisteren nog inderdaad tegen iemand, de discipline die ze daar hebben ondanks alles is echt bewonderingswaardig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:59 schreef truepositive het volgende:
Dat stuk wat ik linkte valt best mee
Ik doel ook op de tekstquote:Op zaterdag 19 maart 2011 03:15 schreef truepositive het volgende:
Ik bedoelde qua engels, maar je hebt helemaal gelijk
We zouden er allemaal wat van kunnen leren.
'quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:54 schreef Bastard het volgende:
Vandaag een heel mooi gebaar vanuit de wereld, westers alswel arabisch die de handen ineen slaan om het volk in het land Lybie te helpen, een halt zetten tegen het wrede bloedvergieten van een dictator. Zou het te maken hebben met de periode van zaaien?
N'aaaw wat heerlijk naïef.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:54 schreef Bastard het volgende:
Vandaag een heel mooi gebaar vanuit de wereld, westers alswel arabisch die de handen ineen slaan om het volk in het land Lybie te helpen, een halt zetten tegen het wrede bloedvergieten van een dictator. Zou het te maken hebben met de periode van zaaien?
Ik vind het best hoor dat je niks in werking van de kalender wil zien, maar je hoeft het niet te komen verzieken met dit soort opmerkingen.quote:
Persoonlijk denk ik niet dat deze landen het "probleem" zullen zijn. Ik denk eerder dat Iran het "probleem" gaat vormen omdat het tegen die tijd een nucleaire grootmacht zal zijn. Er wordt in het nieuws al vaak wat geopperd over het probleem wat de faciliteiten daar met zich mee kunnen brengen en ik heb sterk het gevoel dat het echte "probleem" daarvandaan gaat komen ook als ik kijk naar de media ontwikkelingen omtrent dit land. Als iemand deze "angst" kan wegnemen bij mij..graag omdat ik het liever anders zou zien zoals ik het nu zie.quote:Op zondag 20 maart 2011 05:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]
'
Ik ben het helemaal met je eens. Ben ook blij dat de fransen er vrijwel gelijk bovenop zitten.
MAAR ... waar gaat dit allemaal heen ??? Bahrein, Yemen, Syrie, Saudie Arabie, Irak, etc. overal zijn protesten onderhand en met name Bahrein & Yemen neigen momenteel naar een zelfde soort repressie als Kadaffi.![]()
Zoals b.v. een 3e wereld oorlog die begint in het MO.quote:Op zondag 20 maart 2011 06:01 schreef Bastard het volgende:
Welke voorspellingen Ronin?
Het doet mij denken aan het afschudden van tiranie, het vrij willen zijn, het vrij willen denken en het loslaten van macht over een ander mens.
dat schoot me vandaag ook te binnen ..quote:Op zondag 20 maart 2011 18:25 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zoals b.v. een 3e wereld oorlog die begint in het MO.
Daar zou ik niet op rekenen hoorquote:Op zondag 20 maart 2011 19:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Gisteren een Zegening ontvangen van de Kosmos. Bij een van mijn aan negativiteit (en dus TV) verslaafde vrienden, ging de TV kapot.
Nee, ik was het niet.(Maar krijg vaak wel de neiging
).
Deze gozert is nu bevrijd, hij zag het zelf nog niet zo, maar dat komt vast nog wel.![]()
Nou ja, ik was het toch een beetje wel, want ik had een beetje gevisualiseerd op kapotte tv's en zo, het werkt dus echt.![]()
Een landelijke Casema-storing, waardoor niemand meer TV kan kijken en dus iedereen weer vrolijk wordt en mensen ophouden bang te zijn voor elkaar, angst die ons aangepraat wordt in de media. Wauw. Zou dat te realiseren zijn?![]()
Dan wordt iedereen automatisch zo lief voor elkaar.
http://www.calleman.com/c(...)il_in_arab_world.htm gehele tekst.quote:"...As we know this democracy movement has now spread, notably to Egypt, where regardless of what form it will take the era of rule of Hosni Mubarak has come to an end. Several other Arab nations, such as Lebanon, Algeria, Jordan and Yemen, have also been affected by similar democracy movements. While the Western media have reacted to these events much with a business as usual in the Middle East-attitude, speculating about its effects on the geopolitics of the region and the strategic US-Israeli relationship, I think that we, with a background in the Mayan calendar, must instead recognize that we are witnessing something more profound. I think that the desire of the Arabic peoples to set an end to dominance (implying more democratic forms of rule) is authentic and deeply felt and even if there is a possibility of some theocratic regime taking power I believe this could only be temporary and not lasting. If nothing else it would soon become clear that such a regime would not be able to handle the economic problems that these nations, as well as the rest of the world, will be facing. As we know from the elections two years ago the Iranian theocracy is not particularly popular even at home. In the Galactic Underworld the global field no longer favors dominance and as we enter the high frequency of the Ninth wave this will become even more clear.
To provide further context it may here be appropriate to provide a quote from the Quran (Surah 82:17-19) And what will make you realize what the day of judgement is? Again, what will make you realize what the day of judgment Is? The day on which no soul shall control anything for (another) soul; and the command on that day shall be entirely Allah's...."
We should here be aware that the Quranic prophecies and their possible interpretations play a very significant role in the everyday life of the entire Muslim world, which is now in turmoil. What the quote above is telling us is that true Islam is not dominance. True lslam is not a theocracy like Iran, True Islam is not suicide bombers or terrorists like Al-Quaida. True Islam is not suppression of women. (Hence, I support Europeans, who resist that such practices are imported to their countries). True Islam is, as the word Islam means, unconditional surrender to the will of God whatever form this surrender takes. At least in my view this form may be very different from how official representatives of this religion has actually been practicing it, but as with Christianity and Judaism there is a whole range of interpretations of Islam ranging from Sufi to Scriptural. At the end of time, at Judgment day, this total surrender however seems to imply the end to dominance of one soul over another and I believe it is to this point we are coming now, which is expressed in the democracy movement we see in the Muslim world. The logic is that if you are to surrender to the will of Allah you cannot let any other human being (autocrat, theocrat or dictator) control you since this would conflict with eternal law.
Sufi Philippe de Vos points out that Islamic prophecy even implies the end to religion: I find your explanation of the two different dates and time frames of 269 and 234 days very interesting. When we add the 234 days after the March 9, 2011 date we arrive at October 29. This year the latter date is the beginning of the Muslim pilgrimage the hajj, based on the lunar Muslim calendar and it is well known by Sufi masters that Imam Mahdi (= Kalki in Islamic culture) will arrive during the pilgrimage when the Arafat day (the 9th day of the pilgrimage) is a Friday. This is called the biggest pilgrimage - hajj al akbar - and it happens this year 2011, as Arafat day is then a Friday. This convergence is very interesting and in fact in the Islamic world this has already been announced without knowledge of the Mayan calendar. The particular role of Imam Mahdi is to bring Islam to its original state: The sanatana dharma or "din al qayyim", which is a Quranic word meaning "eternal law". The Sufi masters say, no more religions, no more Sufism and no more divisions. All will be "rabbaniyin" (Lord) as says sheik Nazim Cyprus mufti and leader of naqchabandi Sufi way."
To this remarkable quote Hopi brother Hohongwitutiwa has made the following comment: I'tupkom nihqe i'siwata, my brothers and sisters, I am adopted Hopi. My father was a priest of the higher religious order. I continue to share knowledge we were instructed to pass on to all of our brothers and sisters at this time. This information in many ways agrees with what Phillipe de Vos shared. Namely, that following the end of this Purification cycle, our Earth Mother will ascend to the highest position of our sun system as the new Morning Star, where there will no longer be any divisions, where all will live together in peace and harmony with our Creator, as One.
Dat ligt alleen wel erg dicht bij Iran. (& wat als er daar straks ook een volksopstand komt, die wordt neergeslagen & waarbij de demonstranten ook om ingrijpen en no-fly zones e.d. vragen ?)quote:
Yeah, Democratie = 3 wolven en 1 schaap die bij meerderheid van stemmen bepalen wat er gegeten wordt.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:53 schreef truepositive het volgende:
Democratie is zowiezo geen oplossing
Ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef R0N1N het volgende:
Daar gaan we al:
[..]
Dat ligt alleen wel erg dicht bij Iran. (& wat als er daar straks ook een volksopstand komt, die wordt neergeslagen & waarbij de demonstranten ook om ingrijpen en no-fly zones e.d. vragen ?)
Bovendien: De mensen zijn nu eengezind in hun haat tegen de Dictators. Maar wat gaat er gebeuren zodra die weg zijn ? Ik vind dat stuk van Calleman best naief qua 'Halleluja' stemming.
Iets waar ze ook vaak eensgezind in zijn qua haat: Israel. Nu schitterd de Arabische wereld doorgaands in pasiviteit en eigenbelang, dus het zal niet direct tot een massale oorlog komen, maar ook daar gaat het nodige veranderen in de status quo.
Nee, dat dit gaat leiden tot een democratischer Arabische wereld, met meer vrede e.d. is nog helemaal niet zeker.
Inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:56 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yeah, Democratie = 3 wolven en 1 schaap die bij meerderheid van stemmen bepalen wat er gegeten wordt.
Nou het is meer dat je denkt dat de Westerse landen en de Arabische wereld dit vanwege nobele doelen doen. Kijk, bij sommige Westerse landen zou je nog een zekere ideologische basis kunnen vinden (vrijheid, democratie etc.), maar je moet vooral de olie niet vergeten.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor dat je niks in werking van de kalender wil zien, maar je hoeft het niet te komen verzieken met dit soort opmerkingen.
Zou heel mooi zijnquote:Op maandag 21 maart 2011 11:10 schreef R0N1N het volgende:
Nou, in elk geval weer iets positiefs: in Yemen hoeven we wellicht niet in te grijpen. 1 zeer vooraanstaande Brigadegeneraal heeft de kant van het volk gekozen en aangekondigd zijn troepen (de 1ste Gepantserde divisie) in te zetten de demonstranten te beschermen. 2 andere generaals hebben zich daar al bij aangesloten.
We trachten de wereldse gebeurtenissen in te passen.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik lees veel politieke zaken hier, maar ik lees weinig over die Maya-cyclus.
De kans dat je dan mis schiet is wel erg groot. Te meer daar je met gekleurd nieuws werkt. Jij weet immers niet of die Gadaffi een eikel is, die man wordt als zodanig voorgeschoteld door onze media, maar onze media hebben belangen, een heleboel belangen mag ik wel zeggen.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
We trachten de wereldse gebeurtenissen in te passen.
Vandaar ook mijn quote een paar posts terug van Calleman. Als iemand anders andere quotes heeft over de kalender, graag.
Wie het ook uitzend en met welk doel , we zien toch echt leugens uit zijn eigen mond komen .quote:Op maandag 21 maart 2011 17:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De kans dat je dan mis schiet is wel erg groot. Te meer daar je met gekleurd nieuws werkt. Jij weet immers niet of die Gadaffi een eikel is, die man wordt als zodanig voorgeschoteld door onze media, maar onze media hebben belangen, een heleboel belangen mag ik wel zeggen.
Ik zeg niet dat Gadaffi een held is (oké in een ONZ-subforum zeg ik dat wel, maar dat is ONZ), maar ik ben heel erg voorzichtig die man te oordelen op basis van berichten in onze toch al niet zo betrouwbare media.
Ja duh.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie het ook uitzend en met welk doel , we zien toch echt leugens uit zijn eigen mond komen .
Ok, veel kritiek, en dat terwijl je Marianne Thieme onder je naam hebt staanquote:Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja duh.
Het is een politicus en net als advocaten, agenten en rechters kunnen zij alleen liegen, dat is inherent aan hun functie namelijk.
Maar dat geldt dus voor alle politici, niet alleen voor deze meneer in een tent (dat laatste vind ik dan weer meesterlijk, in een tent slapen terwijl je geld zat hebt, dat zie ik onze politici nog niet doen, Mark durft sowieso waarschijnlijk niet alleen in een tent te slapen zonder beertje)
Daar zou inderdaad best eens wat positieve wind vandaan kunnen komenquote:Op maandag 21 maart 2011 21:18 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Verwacht persoonlijk veel van Tibet (om maar eens wat te noemen)
Marianne Thieme is nog iets van vroeger, wat ik nog niet gewijzigd heb.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:09 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ok, veel kritiek, en dat terwijl je Marianne Thieme onder je naam hebt staan![]()
Ben het wel met je eens dat de politiek vrij stroef reageert, weinig knopen doorhakt, en nauwelijks op de lange termijn gericht is. Maar als je dit wilt veranderen zul je toch echt de politiek in moeten vrees ikOf de Maya's het systeem gaan veranderen, ik betwijfel het ... maar ik hoop zelf wel het een en ander bereikt te hebben na mijn dood, en ik hoop velen met mij.
Het waait er in elk geval altijd behoorlijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Daar zou inderdaad best eens wat positieve wind vandaan kunnen komen
Piraten of mens en spirit is ook superquote:Op maandag 21 maart 2011 23:35 schreef truepositive het volgende:
Duidelijk piratenpartij volgende keer.
Dat heb ik gestemd, omdat ja meest voor voelde..nu krijg ik de beschuldiging dat ik mn stem verkwanselt hebquote:Op maandag 21 maart 2011 23:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Piraten of mens en spirit is ook super
Psst, we zitten hier op TRU hoor, niet op POLquote:Op maandag 21 maart 2011 22:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Marianne Thieme is nog iets van vroeger, wat ik nog niet gewijzigd heb.
Ik bewandel pas enkele weken dit pad en het is nog onwennig.
Veel politieke partijen blijken in de praktijk erg tegen te vallen. Ik ben voor de SP actief geweest, maar zo diep teleurgesteld in ze, dat ik niet eens meer op ze stem. Zij willen een deep internet scan, samen met Fred Teeven bijvoorbeeld, de oostduitse politie bij je thuis dus. SP bestaat uit een groot deel verzuurde vrouwen die niets van het socialisme begrepen hebben blijkt achteraf.
Groenlinks wil ineens Afghaanse kinderen in stukken schieten. Al die partijen vallen erg tegen als je ze leert kennen.
Ik heb laatste keer dierenpartij gestemd, bij gebrek aan beter zeg maar. Of ik volgende nog stem valt te bezien, ik volg het in elk geval niet meer.
Ik begrijp je niet helemaal.. bedoel je dat je saai bent en als een stille mus in een hoek zit?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:45 schreef Summers het volgende:
Heeft iemand er ook last van zo nuchter te zijn dat andere mensen je misschien als ongeinteresseerd zien ?
Meer als in terughoudendheid in grenzeloos enthousiasme, denk ik. Wat wel weer kan resulteren in wat jij zegt, of zo gezien kan worden door anderen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:52 schreef Bastard het volgende:
Ik begrijp je niet helemaal.. bedoel je dat je saai bent en als een stille mus in een hoek zit?
Niet doen!
Terughoudendheid in grenzeloos enthausiasme? Nee kan ik mij niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Meer als in terughoudendheid in grenzeloos enthousiasme, denk ik. Wat wel weer kan resulteren in wat jij zegt, of zo gezien kan worden door anderen.
I knowquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:05 schreef Bastard het volgende:
Terughoudendheid in grenzeloos enthausiasme? Nee kan ik mij niks bij voorstellen.
Niet dat ik de gangmaker in een groep ben overigens, ik kan vaak niet meepraten met mensen, totaal andere interesses denk ik, andere visie op dingen.
Het een spreekt het andere tegen, maar goed, zal wel aan mij liggen heb 2 glazen champagne opquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef R0N1N het volgende:
[..]
I know![]()
Niet meteen in 'jubelstemming' geraken, omdat je ook de eventuele problemen nog voor ogen hebt. Zoiets als met Calleman & Libië b.v., maar kan met alles zijn.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:12 schreef Bastard het volgende:
Het een spreekt het andere tegen, maar goed, zal wel aan mij liggen heb 2 glazen champagne op
Dat is ook heel wat anders. Maar zoals met het voorbeeld, zodra er dan een meet wordt aangekondigd reageerd de één meteen enthousiast "Wow, er komt een meet.", en de ander denkt,"eerst nog zien dat ie doorgaat". Beide zijn wellicht even geinteresseerd er in, maar nummer 1 beticht nummer 2 er al snel van dat niet te zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:33 schreef Bastard het volgende:
Nou ik hoop het te begrijpen, maar duidelijk is dat ik zo niet leef denk ik.
Inderdaad, verwachtingen schept teleurstellingen, als je het zo bedoelt.
Maar in je voorbeeld gesteld, daar heb je alleen jezelf mee om je niet open te maken. Als je niet vertelt wat je denkt, wat je mening is, kun je niet iemand anders kwalijk nemen dat ze je zien als een stil vogeltje. Je zal toch moeten opkomen voor jezelf, uitkomen voor je mening wil je dat daar mogelijk iets mee gedaan kan worden.
Hmm.
Ik bedoel dat ik alles wat ik zie , hoor of meemaak , zie in het licht van de nieuwe energie op aardequote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal.. bedoel je dat je saai bent en als een stille mus in een hoek zit?
Niet doen!
Ja, jouw begrijp ik in je uitleg wel!quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:36 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik alles wat ik zie , hoor of meemaak , zie in het licht van de nieuwe energie op aarde
en sommige mensen begrijpen dat niet die bijv net in het stuk zitten van verdriet of woede en er iets naar bovenkomt wat ze nog op moeten lossen .
" ja maar die zei dit , ja maar die doet dat " ik kan er niet in meegaan en dat komt misschien ongeinteresseerd over .
Je ontkomt er niet aan die nieuwe energie dus buckle up , its gonna be a bumpy ridequote:Op woensdag 23 maart 2011 09:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja, jouw begrijp ik in je uitleg wel!
Dat zie ik inderdaad ook, mensen die zich druk maken om uiteindelijk futiliteiten. Totaal andere interesse, jagen bijvoorbeeld materie na wat opzich niet zo heel erg is als je de kern maar onthoudt, wat nu eigenlijk echt van belang is. Dat missen sommige mensen dan lijkt het wel, mooie buitenkant, lege binnenkant zeg ik wel eens.
Ach ik heb zelf ook nog heel veel te leren hoor, ben er zelf ook nog lang niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Je ontkomt er niet aan die nieuwe energie dus buckle up , its gonna be a bumpy ride
http://www.symbolic.be/?CategoryID=338&ArticleID=2325quote:Elke kristallen schedel werd om de duizend jaar gecreëerd en bevat het geheugen van de laatste duizend jaar. Alles samen zijn er 13 kristallen schedels die samen het geheugen bevatten van de laatste 13.000 jaar. Wanneer het tijd was, elke duizend jaar, werd er een Maya grootmoeder gekozen en zij maakte zich klaar voor haar lotsbestemming. Zij begon met een kristallen schedel te kerven in een menselijke schedel. Dat was gewoonlijk een mannelijke sjamaan, die het kristal selecteerde en ook de eigenlijke kervingen uitvoerde in de menselijke schedel. Verschillende soorten kristal werden gebruikt, afhankelijk van de tijd en de noodzaak. Het kon vele jaren duren tot de kristallen schedel klaar was voor de uiteindelijke ceremonie waar de hele stam zich in feite al duizend jaar op voorbereidde.
Alleen daarom al , ik heb genoeg aan mijn eigen dingen die onvermijdelijk nu ook naar boven komen .quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ach ik heb zelf ook nog heel veel te leren hoor, ben er zelf ook nog lang niet.
Placebos Are Getting More Effective. Drugmakers Are Desperate to Know Why.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:42 schreef -Datdus- het volgende:
Is dat 'energie voelen' niet gewoon een placebo effect?
Jep, wou net zeggen. Het doet er niet toe of het een placebo effect is of niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 12:46 schreef jogy het volgende:
[..]
Placebos Are Getting More Effective. Drugmakers Are Desperate to Know Why.
Om ook maar eens een penny in het zakje te doen: "Change only takes place through action."quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:06 schreef Spellmeista het volgende:
So what you can do: stay put and see
after all we want to be free
het is leren..leren..leren en nog eens leren
call me the initiator or whatever..zelfs ik moet leren
no exceptions we all "suffer" the same
peace out
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Om ook maar eens een penny in het zakje te doen: "Change only takes place through action."
Misschien worden we ooit eens verstandig.
Ik geef je nu officieel de status "ontoerekeningsvatbaar"quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Vannacht en vanochtend (ik sta altijd laat op) wel een hele rare droom gehad.
KNIP
En alles is zo liefdevol en ik voel me super.
![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:02 schreef YpS het volgende:
[..]
Ik geef je nu officieel de status "ontoerekeningsvatbaar"
Waar tegen protesteren ze in Engeland?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:04 schreef truepositive het volgende:
Morgen grootste protest in de geschiedenis van Engeland, op het einde van de 'eerste dag'.
Ik zet vooralsnog voorzichting in op wereldnieuws.
Denk eerder omgeving China. Birma, Myanmar, Tibet en Korea wellicht?quote:
Het oosten van het Aziatische land Myanmar is donderdag getroffen door een aardbeving met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter.quote:
Ow, dat wist ik niet eens. Doelde zelf op opstanden, weet niet of Summers dat ook bedoeldequote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:09 schreef ScreamerT7 het volgende:
[..]
Het oosten van het Aziatische land Myanmar is donderdag getroffen door een aardbeving met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter.
Allerlei dingen. Het zijn ruim een dozijn verschillende organisaties vanuit het hele land zoals UK uncut, the love police, en daarbij vermoedelijk ook nog eens een paar duizen man echte politie aan de kant van de protesters. http://www.lawfulrebellio(...)lion-central-london/quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar tegen protesteren ze in Engeland?
Eigenlijk wel een beetje.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:19 schreef truepositive het volgende:
Het wordt langzamerhand wel tijd eerlijk gezegd
Hier?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:53 schreef Scuidward het volgende:
Studentenprotesten volgende week woensdag.
In deze tijd zou het me niks verbazen als het iets is wat we ons nu nog niet voor kunnen stellen .quote:Op vrijdag 25 maart 2011 20:11 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ow, dat wist ik niet eens. Doelde zelf op opstanden, weet niet of Summers dat ook bedoeldeAh, en Birma en Myanmar is hetzelfde land, dat is waar ook
Wauw, ik voel dat je gelijk hebt. Hier is wel iets sterkers aan de hand. Maar ik ben nu ook stoned, enfin ... doet er niet toequote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:54 schreef Summers het volgende:
[..]
In deze tijd zou het me niks verbazen als het iets is wat we ons nu nog niet voor kunnen stellen .
Nee hoor, we liggen goed op schema.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:11 schreef truepositive het volgende:
In het frontpage bericht over volgende week woensdag stond een paar honderd studenten![]()
We lopen nog steeds een beetje achter
Mahmoud Darwish (Arabic: ) (13 March 1941 9 August 2008quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:37 schreef truepositive het volgende:
Het kanaal van Ron uit Amerika, doet al een tijdje dagelijkse videos die een hoop mensen op het DI forum volgen
http://www.youtube.com/user/paradoxman316
Nee niet echt eigenlijk omdat dit het topic over de Maya kalender is en niet David Icke, het staat je vrij om daar een eigen topic over te openen natuurlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:19 schreef truepositive het volgende:
Je mag van mij ook best zeggen dat je er aan begonnen bent?
Dat je bloemen verwelken is niet een bijdrage die past in het topic!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:40 schreef Transport_Ink het volgende:
Als mijn inzichtelijke bijdragen niet worden gewaardeerd dan hou ik wel op. Ik ben zelf een Maya, maar goed...
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:57 schreef truepositive het volgende:
Ik ga een pracht demonstratie geven 8 mei. Als ik een maand niet rook en drink en geen rotzooi eet gaan er vreemde dingen gebeuren.
Had je reactie over het hoofd gezienquote:
De link was naar de kalender thread daar specifiek. Al lees je geen letter van de rest van het forum, ik denk dat je hem behoorlijk interessant zou vindenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee niet echt eigenlijk omdat dit het topic over de Maya kalender is en niet David Icke, het staat je vrij om daar een eigen topic over te openen natuurlijk
Voelen is wetenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:13 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Wauw, ik voel dat je gelijk hebt. Hier is wel iets sterkers aan de hand. Maar ik ben nu ook stoned, enfin ... doet er niet toe![]()
Man man, ik voel me zowat een boedhist.
Ok.. dus stel, de heftige aardbeving, tsunami en powerplant problemen hebben te maken met het "zaaien" hebben we nu de reflectie ervan, ik hoorde vanmorgen iets over een meltdown in 1 van die gebouwen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:55 schreef truepositive het volgende:
Wat een geweldige dag vandaag.
Zon, geen wolken, goede muziek erbij. Ondanks dat ik 4 uur geslapen heb en gisteravond weer aan het bier zat voel ik me eigenlijk helemaal prima. Ik werd wakker en kreeg gelijk goed nieuws over de wereld te horen
Ook de kalender thread op DI is weer geexplodeerd met inzichtelijke posts en mensen die helderder zijn dan ooit tevoren, hun dromen beter onthouden en enorm veel synchroniciteit ervaren. Nu de 'eerste nacht' echt is begonnen zie ik de tekenen overal. Het kernwoord is 'germination'. Het reflecteren en reageren op de vorige periode, en het ontspruiten van de zaden die geplant zijn in de afgelopen paar weken.
Dat is de kunst inderdaad, probeer er een positieve draai aan te geven.. Hindoes kunnen dat goed volgens mij. "Bedankt voor deze regenbui" meer uit het aspect van iets leren...maar kan er naast zitten.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:08 schreef truepositive het volgende:
Het overstappen op echte energie alternatieven zou het bijvoorbeeld kunnen zijn
Het is uiteraard een tragedie, en ik heb absoluut te doen met de Japanse bevolking, maar ik probeer recentelijk er een gewoonte van te maken in alles een positief aspect te zien
quote:LEVEL 2- GERMINATION/ REACTION MARCH 27, 2011
Creates a reaction (Germination of the seed)
Cycle two is a period of dark or the opportunity to apply
the enlightenment just received from creations flow
Het forum DI zegt mij even niks.. is dat het afgesloten forum wat ik eerder in de draad ergens las?quote:Op maandag 28 maart 2011 14:14 schreef truepositive het volgende:
Ik kan je echt ernstig aanraden om de draad op DI te lezen. Ik krijg er gewoon een berg energie van momenteel, zoveel goede inbreng en positieve posts
(de rest van het forum volg ik eigenlijk nog nauwelijks)
quote:Op maandag 28 maart 2011 14:09 schreef truepositive het volgende:
En om maar iets totaal ongerelateerds te noemen, Verhagen heeft vandaag een serieus goed idee geopperd(voor het eerst bij mijn weten dus daarom)
Je hoeft niet alles een positieve draai te geven. Sommige dingen zijn gewoon. Het negatieve of positieve is dan gewoon 'jou' perspectief van hetgeen dat gewoon 'is'.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is de kunst inderdaad, probeer er een positieve draai aan te geven.. Hindoes kunnen dat goed volgens mij. "Bedankt voor deze regenbui" meer uit het aspect van iets leren...maar kan er naast zitten.
Hele opgave voor een westerse man als mijzelf, heb soms de grootste moeite om een onderwerp positief te belichten, misschien hebben sommige zaken meer tijd nodig om het niet alleen maar te zeggen maar ook te weten dat het positief is geweest.
En nog wat aan gehad? Iets geleerd? Ben benieuwd.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vanmiddag afgezien, was heel leuk om te zien, dank je wel!
Het moet even zinken maar aan de andere kant had het ook iets heel vertrouwds, kreeg een hele dot energie tijdens het kijken eigenlijk, herken je dat?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:55 schreef Trippii het volgende:
[..]
En nog wat aan gehad? Iets geleerd? Ben benieuwd.
Ik herken dat en dat viel me op omdat ik alle delen met pauzes ertussen heb gekeken ,quote:Op maandag 28 maart 2011 18:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het moet even zinken maar aan de andere kant had het ook iets heel vertrouwds, kreeg een hele dot energie tijdens het kijken eigenlijk, herken je dat?Het klonk eigenlijk heel logisch, ik ga eens kijken of ik wat meer channelings van zijn partner Lee kan vinden in ieder geval.
Misschien zelfs de boeken eens opzoeken, die zullen inmiddels wel uitgegeven zijn.
http://www.happynews.nl/2(...)an-energie-voorzien/quote:Op maandag 28 maart 2011 14:08 schreef truepositive het volgende:
Het overstappen op echte energie alternatieven zou het bijvoorbeeld kunnen zijn
Het is uiteraard een tragedie, en ik heb absoluut te doen met de Japanse bevolking, maar ik probeer recentelijk er een gewoonte van te maken in alles een positief aspect te zien
Night 1 Mar 27 April 13 hoogtepunt op April 4-5quote:Op donderdag 31 maart 2011 00:51 schreef Scuidward het volgende:
Was het niet vandaag of morgen een dal in de Mayacyclus? Benieuwd of we dat gaan zin in Libië nu Amerika heeft gezegd dat er wel wapens geleverd kunnen worden als een coalitieland daartoe zou besluiten? En Obama schijnt ook iets te hebben gedaan wat de CIA een bepaalde toestemming zou geven ...
The radioactive brick road's next destination is ~April 7-8... the last stop before we enter the dark rabbit hole that is the latter half of April.quote:Op donderdag 31 maart 2011 07:55 schreef Bastard het volgende:
Night 1 Mar 27 April 13 hoogtepunt op April 4-5
Nee nog niet
Grappig plaatjequote:
Dat plaatje van die site ben ik een maand of dacht ik ook tegengekomen, intressante site ook.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The radioactive brick road's next destination is ~April 7-8... the last stop before we enter the dark rabbit hole that is the latter half of April.
And so around April 7 will be the most "interesting" window to watch before we enter the core of the ongoing "Resurrection Sequence" that kick-started with the Japan Birthquake during the latter half of April.
© Goroadachi
Ik raak geestelijk wat uitgeput merk ik nu. Zaterdagavond ga ik normaal gesproken met matties chillen (ja ik kom wel eens buiten dus) en zij zitten geestelijk best hoog en dan steken we elkaar aan in positieve zin. De dag voor gisteravond viel echter uit, omdat een van hen naar een stom verjaardagspartijtje moest, dus mis ik de inspiratie en het is dus altijd bij hem thuis (bij mij thuis mag niet van mijn vader).quote:Op maandag 4 april 2011 10:40 schreef summer2bird het volgende:
Vandaag en morgen weer een hoogtepunt, we zullen zien.
Dat is meer wat voor de SC (oid) maar niet zozeer informatie over en met de kalender denk ik?quote:Op maandag 4 april 2011 11:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik raak geestelijk wat uitgeput merk ik nu. Zaterdagavond ga ik normaal gesproken met matties chillen (ja ik kom wel eens buiten dus) en zij zitten geestelijk best hoog en dan steken we elkaar aan in positieve zin. De dag voor gisteravond viel echter uit, omdat een van hen naar een stom verjaardagspartijtje moest, dus mis ik de inspiratie en het is dus altijd bij hem thuis (bij mij thuis mag niet van mijn vader).
Ik ben nog steeds bezig negativiteit zoveel mogelijk te vermijden, wat weer lijdt tot verveling (op fok! kan ik dus eigenlijk alleen nog ONZ, KLB en TRU bezoeken) en eenzaamheid omdat veel vrienden toch Journaal willen kijken.
Nu merk ik dus door verveling dat mijn positiviteit breekt.
Oh ja, ik ga het daar posten.quote:Op maandag 4 april 2011 12:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is meer wat voor de SC (oid) maar niet zozeer informatie over en met de kalender denk ik?
Eerste sporen van radioactief water is nu in Canada gevonden.. lage dosis nog hoor.quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
The radioactive brick road's next destination is ~April 7-8... the last stop before we enter the dark rabbit hole that is the latter half of April.
And so around April 7 will be the most "interesting" window to watch before we enter the core of the ongoing "Resurrection Sequence" that kick-started with the Japan Birthquake during the latter half of April.
© Goroadachi
4 en 5 april zouden belangrijke dagen zijn.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:42 schreef pinine het volgende:
jammer dat de bron van het verhaal op het eind toch maar weer vraagt of je maar even wilt doneren, hoe meer hoe liever![]()
http://www.maya2012kalend(...)awt_m=JJny9Ehcb0PoVG
Begrijp ik meteen waarom die dagen voor mij verlopen zijn zoals ze gingen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
4 en 5 april zouden belangrijke dagen zijn.
Oh ja? Waren het belangrijke dagen voor je met aparte belevenissen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Begrijp ik meteen waarom die dagen voor mij verlopen zijn zoals ze gingen.
Echt, onvoorstelbaar ja.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ja? Waren het belangrijke dagen voor je met aparte belevenissen?
Dus het klopt in jouw geval wel helemaal, deze twee belangrijke dagen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Echt, onvoorstelbaar ja.
Ik ga het niet uitleggen hier, maar echt heel belangrijk, en grote lessen geleerd.
Toen vielen er twee puzzelstukjes op hun plaats?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:48 schreef lezzer het volgende:
Ik stond wel effe te kijken toen ik die data net zag inderdaad
Wel 80quote:Op dinsdag 5 april 2011 23:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toen vielen er twee puzzelstukjes op hun plaats?
In de OH anders doen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:43 schreef lezzer het volgende:
[..]
Echt, onvoorstelbaar ja.
Ik ga het niet uitleggen hier, maar echt heel belangrijk, en grote lessen geleerd.
Dat had ik in de aanloop naar de 4e en 5e dusquote:Op woensdag 6 april 2011 09:55 schreef nokwanda het volgende:
Ik hoop maar dat mijn wazigheid, bijna seniliteit, van de laatste dagen daardoor komt. Dan hoop ik nu weer gewoon te kunnen overschakelen naar de redelijk gewone modus, want ik vond het maar niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ookquote:Op woensdag 6 april 2011 09:39 schreef lezzer het volgende:
Nee, toch een beetje persoonlijk
Maar, ik merk wel heel duidelijk die versnelling in ontwikkeling en opruimen.
Er is in de 1e dag wel voldoende gebeurd , vind ik ... genoeg om te verwerken in de 1e nacht.quote:Op woensdag 6 april 2011 10:04 schreef summer2bird het volgende:
Wel jammer dat er wereldwijd niks bijzonders gebeurt was. Maar ja, het is pas de 2de nacht he?
Inderdaad, met name het midden oosten stuk, het is zo frapant om die mensen in al die landen te zien protesteren tegen hun regeringen.. iedere dag weer!quote:Op woensdag 6 april 2011 11:18 schreef nokwanda het volgende:
Er gebeurt wereldwijd voortdurend zo verschrikkelijk veel. Alleen merk je dat niet de hele tijd op persoonlijk niveau en soms zelfs helemaal niet.
Exact, we kunnen er weinig mee anders dan opmerken dat er veel gaande lijkt te zijn.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:56 schreef nokwanda het volgende:
Maakt ook niet uit, want wat kun je er dan mee?
Geen idee, hoe voel je je verder?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:33 schreef nokwanda het volgende:
aleen heb ik het te druk en ben ik tegelijk te wazig en te slapeloos om mijn eigen lessen te zien, geloof ik
of zou die slapeloosheid er ook iets mee te maken hebben?
Wazig alsof ik mijn hoofd nergens bij kan houden. Zo had ik hier gister 4 nieuwe inschrijvingen die ik wilde gaan verwerken. Ik legde ze klaar en nu zijn ze verdwenen. Geen idee waar ze zijn. Maar zo gaat het de hele dag. Ik ben verward en voel me alsof ik de hele tijd net naast mijn lichaam loop. Dat is niet echt de betekenis van naast je schoenen lopen, tochquote:Op woensdag 6 april 2011 12:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geen idee, hoe voel je je verder?
Wazig zou kunnen wijzen op "het bezig zijn met je" kun je schommelingen bemerken, niet helemaal vast in je lichaam. Wakker zou kunnen wezen dat je inderdaad genoeg energie hebt om de dag door te komen.. als je je verder geen kopzorgen maakt om iets lijkt mij dat aannemelijk?
edit, ik ben zelf ook de laatste tijd vroeger wakker.. en ik doe nu een inspannende cursus maar in mijn avonduren mag ik dan nog graag verder studeren op mijn eigen hobby's.. omdat ik genoeg energie heb
Ook geen verhoging/koortsklachten? Dan ja.. zeer bekendquote:Op woensdag 6 april 2011 14:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Wazig alsof ik mijn hoofd nergens bij kan houden. Zo had ik hier gister 4 nieuwe inschrijvingen die ik wilde gaan verwerken. Ik legde ze klaar en nu zijn ze verdwenen. Geen idee waar ze zijn. Maar zo gaat het de hele dag. Ik ben verward en voel me alsof ik de hele tijd net naast mijn lichaam loop. Dat is niet echt de betekenis van naast je schoenen lopen, toch
Eigenlijk lijkt het alsof ik voortdurend dronken ben. Het is wel razend druk op mijn werk. Ik doe overdracht naar een nieuwe secretaresse voor het team waarvoor ik werk. (daar heb ik geen moeite mee omdat ik er sowieso al voor tijdelijk was en over eventuele werkloosheid maak ik me ook geen zorgen omdat ik weet dat er elders binnen de gemeente weer werk voor me is). Het wil wel zeggen dat ik aan veel tegelijk moet denken en van lokatie naar lokatie zwerf. 3 lokaties in een week met het werktasje in de hand. Dat is chaotisch en ik moet daar mijn kop bij houden en dat lukt natuurlijk niet.
Ook thuis lul ik er regelmatig helemaal naast. Ik ben me ervan bewust dat ik af en toe raaskal.
Dat is nu ongeveer een week zo en het wordt niet minder.
Ik dacht dat het misschien kwam omdat ik de laatste tijd zo slecht slaap terwijl ik toch niet lig te tobben 's nachts.
Maar hier lees ik dat meer mensen zoiets hebben op het moment. Dus dan geeft het toch te denken. Misschien ben ik dan toch niet helemaal gesjochten
Nu ik herriner, had jij niet ergens gezegd op TRU dat je emo bent de laatste tijd "huilen om van alles" ?quote:Op woensdag 6 april 2011 14:41 schreef nokwanda het volgende:
hmm, nou, dat loslaten merk ik niet zo. Rook nog steeds
En boosheid en verdriet en zo.... geen last van. Was al een hoop opgelost.
Alleen die vaagheid. Ik ervaar het niet als prettig, maar tegelijk wel als lollig. Hetzelfde als wanneer aangeschoten. Ik hou er niet van, maar tegelijk is het lollig.
Jaaa, dat zei ik vandeweek, maar dat is een permanente staat bij mij. ik ben mijn leven lang al een huillie. Overactief limbisch systeem of zo.quote:Op woensdag 6 april 2011 14:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nu ik herriner, had jij niet ergens gezegd op TRU dat je emo bent de laatste tijd "huilen om van alles" ?
(Ik rook ook nog steeds, misschien ergens nog een stukje los laten op een later tijdstip.)
Ok .. dus niet een bepaalde periode en nu wazig zijn.. *theorie weg*quote:Op woensdag 6 april 2011 14:53 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jaaa, dat zei ik vandeweek, maar dat is een permanente staat bij mij. ik ben mijn leven lang al een huillie. Overactief limbisch systeem of zo.
Als je er niet op let, heel druk bestaan, veel aan je hoofd hebben, tentamens of met je hoofd constant in de aardse bezigheden bent.. dan zal het je vermoedelijk niet opvallen of afdoen als..quote:Op woensdag 6 april 2011 19:37 schreef braddofiel het volgende:
Maar is iedereen hier eigenlijk gevoelig voor?
Of hebben alleen paranormaal begaafde mensen (en dergelijke) hier mentaal last van?
Achja dat bedoel ikquote:Op woensdag 6 april 2011 19:38 schreef lezzer het volgende:
Ik zie dat "last hebben" meer op het gevoelsvlak dan op het mentale vlak, maar dit terzijde
Naja ik had er dus overduidelijk last van, en lees vandaag dit topic pasquote:Op woensdag 6 april 2011 19:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je er niet op let, heel druk bestaan, veel aan je hoofd hebben, tentamens of met je hoofd constant in de aardse bezigheden bent.. dan zal het je vermoedelijk niet opvallen of afdoen als..
Denk ik dan.
Nou leid ik een heel druk bestaan op het moment en toch voel ik het. Maar eerlijk gezegd deed ik het wel af als het slaaptekort of bijverschijnsel van de hooikoorts. Vandaag heb ik het trouwens weer echt heel erg. Alsof ik een joint heb gerookt (wat ik al jaren niet gedaan heb en daarvor ook op een hand te tellen, dus je kan bij mij niet zeggen dat ik door veelvuldig gebruik in een permanente staat van beneveling/hyperfocus tegelijk ben geraakt)quote:Op woensdag 6 april 2011 19:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je er niet op let, heel druk bestaan, veel aan je hoofd hebben, tentamens of met je hoofd constant in de aardse bezigheden bent.. dan zal het je vermoedelijk niet opvallen of afdoen als..
Denk ik dan.
De hele cyclus?quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef nokwanda het volgende:
Maar al met al..... wat zou dit nou teweeg moeten brengen? Nu even in Jip en Janneke taal
Hier staat het wel heel goed uitgelegd http://wanagiyata.punt.nl/index.php?r=1&id=269251&tbl_archief= (eerste hit google trouwens.. ook toevalligquote:Op woensdag 6 april 2011 20:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Even opgezocht. Snap er niks van.
Klopt, ik heb ook een heel druk bestaan.. ren van hot naar her, weinig tijd voor mijzelf en toch merk ik het ook.. ik dacht dat te kunnen wijden aan mijn toch al wel spirituele blik op de wereld, kijk anders tegen gebeurtenissen aan, meer de achtergrond ervan misschien.quote:Op woensdag 6 april 2011 20:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou leid ik een heel druk bestaan op het moment en toch voel ik het. Maar eerlijk gezegd deed ik het wel af als het slaaptekort of bijverschijnsel van de hooikoorts. Vandaag heb ik het trouwens weer echt heel erg. Alsof ik een joint heb gerookt (wat ik al jaren niet gedaan heb en daarvor ook op een hand te tellen, dus je kan bij mij niet zeggen dat ik door veelvuldig gebruik in een permanente staat van beneveling/hyperfocus tegelijk ben geraakt)
Helder. Lezzer, dat was wat ik bedoelde met mijn vraag. Zie hier... Bastard heeft maar een half woord nodig. Proves his pointquote:Op woensdag 6 april 2011 20:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook een heel druk bestaan.. ren van hot naar her, weinig tijd voor mijzelf en toch merk ik het ook.. ik dacht dat te kunnen wijden aan mijn toch al wel spirituele blik op de wereld, kijk anders tegen gebeurtenissen aan, meer de achtergrond ervan misschien.
Waar het op uit draait? Ik zou het niet weten.. De mayakalender (ja daar gaat het topic toch om) en de visie van Dr. Calleman er op, zou dit gevoel, deze wazigheid zullen we het maar noemen, precies horen bij het ontwaken van het nieuwe bewustzijn van de mens. Eindtijd is geen doemscenario, het is een einde aan de tijd van de mensheid zoals wij het kennen, en evolueren wij als wezens naar meer bewustere wezens. Meer in harmonie met de linkerhersenhelft, meer creativiteit, gevoelsleven etc. Andere dingen worden belangrijker.
Daarom is het ook zo bijzonder leuk om dat niet alleen bij jezelf te merken, maar ook als je het bespreekbaar maakt dmv een topic als dit dus eigenlijk je omgeving, plus daarbij je blik legt op de wereld en hoe die reageert, om te zien wat er gebeurt, best wel.. apart. Vind ik dan.
Zie daar de blokkade van taal.. sommige dingen zijn gevoelsmatig geloof ik .. want in de tijd dat je het tikt, is het moment weg, weet je niet meer wat je wilde vertellen of uitleggenquote:Op woensdag 6 april 2011 20:32 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En toen maakte de vaagheid dat ik de draad van mijn verhaal kwijt was. Serieus... ik zit hier aan een gewoon glas melk
quote:Op woensdag 6 april 2011 20:40 schreef Bastard het volgende:
Het is vlgs mij een mooie tijd om gewoon intens te genieten van kleine dingen? Bezig zijn met de natuur dmv, een wandeling maken, de wind voelen, de knoppen aan de bomen zien komen.. genieten. Geniet van het moment en het volgende moment ook weer, en ook al zou het vervelend moment wezen.. ook die heb je nodig.
Synchroniteitquote:Op woensdag 6 april 2011 20:41 schreef lezzer het volgende:
[..]
Vanmiddag tijdens het stoepvegen een prachtig klein blauw vlindertje die rond m'n bezem dartelde![]()
Mooi was ook dat ik gisteren een kaart getrokken had waarin mij gezegd werd op dat soort tekens te letten
Dat noem ik al een paar jaar mijn dagelijkse kleine cadeautjesquote:Op woensdag 6 april 2011 20:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
SynchroniteitLeuke dingen zijn dat, helemaal als je er op let.. (zonder paranoia) . Kleine geschenkjes misschien? Ik heb het zelf veel met zaken waar ik aan denk.. "goh het zou leuk zijn om daar eens wat mee te doen" en plots komt er iets "aanwaaien" . "Ik zou daar eens wat meer over willen weten" en prompt ontvang je een mailtje erover.
=edit= Afgelopen weekend was het volgens mij, ik had zoveel energie, dat ik bijna stond te stuiteren. En er gebeurde zoveel toevaligheden om me heen dat het werkelijk verbaasde. En aan het einde van de dag,, stopte de klok er mee in de kamer, er is geen tijd, er is een nu
Bij mij is het in april tot nu toe rustigquote:Op woensdag 6 april 2011 20:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
SynchroniteitLeuke dingen zijn dat, helemaal als je er op let.. (zonder paranoia) . Kleine geschenkjes misschien? Ik heb het zelf veel met zaken waar ik aan denk.. "goh het zou leuk zijn om daar eens wat mee te doen" en plots komt er iets "aanwaaien" . "Ik zou daar eens wat meer over willen weten" en prompt ontvang je een mailtje erover.
=edit= Afgelopen weekend was het volgens mij, ik had zoveel energie, dat ik bijna stond te stuiteren. En er gebeurde zoveel toevaligheden om me heen dat het werkelijk verbaasde. En aan het einde van de dag,, stopte de klok er mee in de kamer, er is geen tijd, er is een nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |