abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94786786
De Komeet Elenin (C/2010 X1) werd door Leonid Elenin op 10 december 2010 ontdekt. De ellipsvormige baan rijkt zo ver de ruimte in dat hij elke 10.000 jaar langs de zon komt.

De staart van een komeet wijst altijd van de zon af in verband met de zonnewind. Dit betekent dat vanaf 25 september de aarde in de staart van de komeet zit!

Tussen 6 en 11 november doorkruist de aarde de baan van de komeet, die daar nog maar net gepasseerd is.

Als een komeet als Leonid die al tientallen jaren geleden de baan van de aarde gepasseerd is nog sterrenregens veroorzaakt op aarde, wat moet een komeet die de baan de aarde nog maar enkele dagen geleden gepasseerd is dan wel niet veroorzaken?

- Satellieten zullen wellicht worden vernietigd
- De ISS zal geraakt worden
- Sommige brokstukken zullen het oppervlak van de aarde bereiken met alle gevolgen van dien.

Orbit diagram

Worst case scenario: Een zonnevlam of coronal mass ejection op 25 september: De staart van de komeet zou nog veel sterker worden, en de vraag is of de aarde, die dan IN de staart van de komeet zit dit zou overleven! Dat er een CME plaatsvindt op het moment dat de aarde in de staart zit is niet ontdenkbaar, gezien de zon nu zeer actief is en veel CME's plaatsvinden.

* Graag een topictitelchange naar "eind september".

[ Bericht 4% gewijzigd door semexo op 29-03-2011 22:54:26 ]
Veni vidi foetsie
pi_94786973
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door jogy op 29-03-2011 22:57:35 ]
pi_94786978
Interessant!
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:48:57 #4
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_94787137
Er gebeurd niks
  Forum Admin dinsdag 29 maart 2011 @ 22:49:31 #5
35723 crew  GGMM
pi_94787182
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:48 schreef Tinos85 het volgende:
Er gebeurd niks
gebeurt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_94787251
Kunnen satellieten tegen het materiaal van de staart van de komeet met de hoge densiteit als in september plaats gaat vinden? Ik meende dat de kleinste deeltjes al grote beschadigingen kunnen opleveren vanwege de hoge snelheid? En wat te denken van het ISS?

Kunnen de mensen zonder satellieten? Zonder GPS? Communicatie?
Veni vidi foetsie
pi_94787405
Geen angst, het is dan nog 2011
'En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!'
pi_94788048
ISS gaat gewoon achter de aarde schuilen, samen met paar zeer belangrijke satellieten.
ISS heeft natuurlijk ook motortje bij voor de noodgeval hoor.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94788680
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:50 schreef semexo het volgende:
Kunnen de mensen zonder satellieten? Zonder GPS? Communicatie?
Ja hoor, prima. Hebben we al zeker 200.000 jaar gedaan, maak je geen zorgen.

Ok, vrouwen misschien niet. Wel jammer voor hen. Eindelijk begint hun orientatievermogen in de buurt van dat van een man te komen. Zonder GPS enz. worden het weer eindeloze ruzies wanneer ze weer eens de kaart verkeerd lezen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 07:47:37 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94796264
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:44 schreef semexo het volgende:
* Graag een topictitelchange naar "eind september".
The truth was in here.
pi_94797454
Kon niet uitblijven, een eigen topic voor Elenin. Google er maar op, is al langer wat "ophef" over :). O.a. ook dat dankzij deze komeet er voor gaat zorgen dat er wat aardbevingen ontstaan, al voor september (aantrekkingskracht gok ik?). Tevens word de massa inkoop van rampenvoedsel door FEMA (overheidsinstelling USA) hier aan gelinkt. Conspiracy theorieen gaan o.a. over het feit dat deze komeet een gelijkende naam heeft als in de film Deep Impact (ELE). Komt nog bij dat hij al door amateur ruimte mensen (ff het woord kwijt) is gespot op telescopen, en in Google Earth op die coordinaten een zwart vlak aanwezig is.

http://www.sott.net/articles/show/221672-Comet-Elenin-is-Coming-

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread675535/pg1

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread675288/pg1 <- grappig, al diverse aardbevingen voorspeld "dankzij" Elenin. Oa. Nieuw Zeeland, Chile en jawel, de laatste, Japan.

Ook word beweert dat de betreffende ontdekker nooit heeft bestaan.

Let op: ik zeg niet dat bovenstaande klopt, waar is, of dat we er allemaal aangaan. Ik vind het interessant om te lezen wat andere mensen hierover denken, en dat zet mij weer aan het denken. Motivatie zeg maar.
  donderdag 31 maart 2011 @ 10:55:06 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94846192
Er is inderdaad wel wat ophef over te vinden.. zojuist las ik over de mogelijkheid dat de maan geraakt zou kunnen worden. :X

quote:
If this approach is real, it's not going to hit the Earth, by my calculations it will hit the moon after a near miss of the Earth, should just corner it spraying the Earth with debris along it's rotation.

This is based on the "new information" of course but looking at this we would have the debris thrown from both the moon and comet raining down from the first few hrs after an 8:00 pacific time impact (estimate)smallest fragments hitting the Midwest of the USA, growing larger in size and petering off (the bulk over a 12 hr run touching down variably all the way across the Atlantic and slowing down to smaller fragments in the Pacific off China and Japan, the largest chunks of debris would fall somewhere along a line between Turkey and China

Based on simulation of approach distance
quote:
I'd figure 1/3 to 50% of the main body could deflect back at us in a single chunk, that close to a Mile size rock give or take, figure somewhere between eastern Europe/Turkey - Western China/Northern India, long shots being as Far as the Mid Atlantic on a really steep fast reentry to The far western pacific, really depends on the exact angle and then lots of smaller rocks all along the way, many city killers, tsunami generators, likely some in the Atlantic and Pacific both... truely a day of suck ass if it were to happen some smaller rocks would fall for months, maybe years. The Earth will be moving into the spray while rotating that's why the arc...
quote:
I wouldn't go anywhere because the odds of anything landing on you even with hundreds of smaller rocks falling everywhere over 2/3rds of the northern hemisphere are slim and none, it's altitude i'd be after locally...for Tsunamis, after that it's all luck being a mile up from even a large strike within a few hundred miles should help unless it's that big chunk, that will take out a whole nation state where it hits, no running.

But again as I see it at it's angle of approach and factoring the earths Gravity and position of the Moon it should run right into the Edge of the Moon

Which makes sense, this is what happens, The earths Gravity swings anything that is coming close right to it 90% of the time and the angle and position seems perfect.

We could get lucky and the bulk of the mass deflects away being a comet we MIGHT have not much left but vapor... what really will determine what kind of spray and how large the largest fragment is ...is the core of the Comet if it's highly rocky, well it could blow right back at us at the worst case scenario/ 1/3 to 1/2 it's current size, if it's mostly Ice or a core of mixed separate rocks that scatter biggest thing that sprays out could be maybe 1/8 mile... hard to say.

At that size the odds of landing on a real city, infinitesimal, but water strikes will happen particularly in the Atlantic.. Tsunami, stay off the coast

but again this is likely bs tragectories
quote:
There is actually a bigger question here it seems in regards to unusual numbers of comets heading our way at the moment.

For me I don't see a collision with either of the comets at this time, but I do see comets coming mighty close in unusual numbers, this there could be a reason for.

Likely we go through periods of this and mostly we don't get hit 99% of the time, but it seems something does regularly disturb that Kupier Belt.

Worth watching
The truth was in here.
pi_94850542
ELEnin is idd meer dan een eigen topic waard , heb zelf nog getwijfeld er een over te maken, maar ben blij dat Semexo het dan toch gedaan heeft ^O^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_94850670
Snap alleen niet dat dit niet meer besproken word in de reguliere media. Er zijn toch genoeg feiten om wat vragen te stellen aan "experts"? Normaal zijn ze er als de kippen bij.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:08:19 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94850924
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:01 schreef Scrummie het volgende:
Snap alleen niet dat dit niet meer besproken word in de reguliere media. Er zijn toch genoeg feiten om wat vragen te stellen aan "experts"? Normaal zijn ze er als de kippen bij.
Het is nog te vroeg om paniek te gaan zaaien.
We hebben de tsunami, de reactor, lybie.. wacht maar als het straks komkommertijd gaat worden :P
The truth was in here.
pi_94851159
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:08 schreef Bastard het volgende:
Het is nog te vroeg om paniek te gaan zaaien.
We hebben de tsunami, de reactor, lybie.. wacht maar als het straks komkommertijd gaat worden :P
Ik denk dat we dit jaar weinig komkommertijd gaan krijgen :N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:23:36 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94851547
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit jaar weinig komkommertijd gaan krijgen :N
Dat zou zomaar kunnen inderdaad, er zou nog heel veel in korte tijd kunnen gaan gebeuren.
The truth was in here.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:31:54 #18
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_94851883
quote:
4s.gif Op maandag 20 juli 2009 15:41 schreef Bastard het volgende:
Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.
...
Ik geloof niet in bovennatuurlijke kometen. Ik geloof alleen in tastbare, meetbare, identificeerbare kometen.

Ik zag eerst het subforum niet, ik dacht echt dat er een komeet op ramkoers met de maan aankwam heel even. :') 8)7
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_94851933
Misschien een schopje naar DE?
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:12:27 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_94853535
Het is geen probleem om ook een topic in DE aan te maken hoor, sommige onderwerpen zijn nou eenmaal op meerdere fora van toepassing en allemaal met hun eigen insteek. Hier is het in verband te brengen met 2011/2012 en de komende grote drama's (aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's etc) (maar er is ook genoeg plek om de positieve kanten te brengen waarvan men denkt/voelt dat ze komen/er al zijn.)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:24:37 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_94854058
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:31 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ik geloof niet in bovennatuurlijke kometen. Ik geloof alleen in tastbare, meetbare, identificeerbare kometen.

Ik zag eerst het subforum niet, ik dacht echt dat er een komeet op ramkoers met de maan aankwam heel even. :') 8)7
Zoek eens of je wetenschappelijk materiaal hierover kan vinden als je wilt ;)
The truth was in here.
pi_94854304
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:12 schreef jogy het volgende:
Het is geen probleem om ook een topic in DE aan te maken hoor, sommige onderwerpen zijn nou eenmaal op meerdere fora van toepassing en allemaal met hun eigen insteek. Hier is het in verband te brengen met 2011/2012 en de komende grote drama's (aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, tsunami's etc) (maar er is ook genoeg plek om de positieve kanten te brengen waarvan men denkt/voelt dat ze komen/er al zijn.)
Ik durf geen topics aan te maken :@
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:31:27 #23
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94854377
weinig kans dat die in botsing komt met zowel de maan als aarde.
Hij passeert op +/- 90LD, dus flink wat
pi_94854602
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:31 schreef lipjes het volgende:
weinig kans dat die in botsing komt met zowel de maan als aarde.
Hij passeert op +/- 90LD, dus flink wat
Volgens mij is 90LD best wel kortbij toch? Zovaak komt zoiets niet zo dichtbij of wel? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:45:22 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94855010
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij is 90LD best wel kortbij toch? Zovaak komt zoiets niet zo dichtbij of wel? :@
1LD = ~384000 KM

dus 90LD = ~34.560.000km'
niet echt dichtbij dus ;)

1LD is gemiddeld de afstand van de aarde naar de maan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')