Astrologie is echt grote onzin.quote:
Als mieren die een 4x zo grote biomassa heeft dan mens dan moet dat kunnen. Maar dan moeten we niet willen dat we om het halfjaar een walgelijk onding van een iPad in ons bezit hebben of een andere auto kopen als het asbakje vol is.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit weet jij na je uitvoerige universitaire opleiding tot bioloog en je jarenlange ervaring in het veld, neem ik aan?
enge leeghoofden zijn datquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Astrologie is echt grote onzin.
Check de Penn & Teller's Bullsh!t aflevering erover maar eens. Dan wordt dit wel pijnlijk duidelijk.
Penn&Teller zijn zelf bullshitquote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Check de Penn & Teller's Bullsh!t aflevering erover maar eens. Dan wordt dit wel pijnlijk duidelijk.
Mieren? In relatie tot hoe groot de planeet is hebben die wel iets meer ruimte om te groeien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als mieren die een 4x zo grote biomassa heeft dan mens dan moet dat kunnen. Maar dan moeten we niet willen dat we om het halfjaar een walgelijk onding van een iPad in ons bezit hebben of een andere auto kopen als het asbakje vol is.
Wow. Sterk argumentquote:
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.quote:Op donderdag 10 maart 2011 00:53 schreef R0N1N het volgende:
Ik vraag me overigens af wat het effect zou zijn op de wereld economie ... als we allemaal gaan 'zweven' ... hoe gaat die 'overgang' ??? Zonder 'consumptie drang' stort de boel pas echt in.
Krijgen we dan niet gewoon een financiele crisis x 1000 om de oren ? (met alle narigheid die daar dan weer bij hoort (werk/dak/voedsel loos))
Zie daar de reden waarom communisme altijd gepaard gaat met een autocratische/aristocratische staatsinrichting.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.
Een deel van de mensen zal wellicht meedoen, een ander deel houdt vast aan de manier van leven nu omdat dat goed bevalt en men de luxe niet kwijt wil en men eigenlijk best tevreden is.
Ik kom ook steeds terug op de praktijk, omdat het uiteindelijk niet bij zweven blijft maar écht veranderen, en hoe gaat die 'overgang' dan?
Je kunt mensen toch niet dwingen?
Het zal dus een utopie blijven.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zie daar de reden waarom communisme altijd gepaard gaat met een autocratische/aristocratische staatsinrichting.
Hoewel ik die discussie niet echt op zijn plaats vind hier, toch kleine randbedenking.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is de vraag die ik ook heb. De overgang van hoe we nu leven naar die 'ideale wereld' zonder geld. Het lijkt mij onmogelijk, praktisch gezien.
Een deel van de mensen zal wellicht meedoen, een ander deel houdt vast aan de manier van leven nu omdat dat goed bevalt en men de luxe niet kwijt wil en men eigenlijk best tevreden is.
Ik kom ook steeds terug op de praktijk, omdat het uiteindelijk niet bij zweven blijft maar écht veranderen, en hoe gaat die 'overgang' dan?
Je kunt mensen toch niet dwingen?
Nul denk ik. Maar dan zijn we sowieso niks meer waard, als alle electriciteit uitvalt, kunnen we dat als mensheid niet meer handelen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoewel ik die discussie niet echt op zijn plaats vind hier, toch kleine randbedenking.
De waarde van geld is op niets meer gebaseerd. Het meeste geld zijn slechts cijfertjes op een computerscherm/database ...
Stel je voor dat we getroffen worden door een extreme CME die alle electrische dingen op Aarde platlegt ... wat is dan nog de waarde van geld ?
Penn&Teller "Bullshit" is ongeveer objectief als Mike Quinsey met zijn Galactic federation of light channelings dus mocht je een discussie willen starten over de bullshit van astrologie en het willen winnen op feitelijkheden en objectieve informatie zal je met iets beters moeten komen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 09:52 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee sorry, je komt hierbij niet weg met een ad Hominem.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Penn&Teller "Bullshit" is ongeveer objectief als Mike Quinsey met zijn Galactic federation of light channelings dus mocht je een discussie willen starten over de bullshit van astrologie en het willen winnen op feitelijkheden en objectieve informatie zal je met iets beters moeten komen.
Whatever, Penn & Teller zijn verre van objectief, zo simpel is het, ze zoeken de meest slimme medestanders en daarna de meest idiote tegenstanders voor hun stelling om een conclusie te vormen. Maar ok, volg Penn & Teller maar als je wil, dan gaan we hier weer ontopic hallelujeren over de bezig zijnde laatste cyclusquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee sorry, je komt hierbij niet weg met een ad Hominem.
Over de inhoud mag je het rustig hebben, maar kom niet met 'hunnie zeggen het en hunnie zijn stom'. Dat soort drogredeneringen mag je thuis laten.
Goed punt: Astrologie, de discussie! Bestaat natuurlijk allangquote:Op donderdag 10 maart 2011 11:40 schreef UncleScorp het volgende:
Start een topic "Zin en onzin van astrologie" ofzo ...
Ook een parel inderdaad.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Goed punt: Astrologie, de discussie! Bestaat natuurlijk allang.
Ik heb astrologie er niet bijgehaald.quote:Op donderdag 10 maart 2011 11:40 schreef UncleScorp het volgende:
Start een topic "Zin en onzin van astrologie" ofzo ...
15 maart 2011 Pole Shift ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef -Datdus- het volgende:
Wanneer is de volgende 'dag' dat er wat zou moeten gebeuren?:P
Ik heb begrepen dat het een periode betreft die tot oktober duurt. In die periode gaan er allerlei dingen gebeuren.quote:Op donderdag 10 maart 2011 15:02 schreef -Datdus- het volgende:
Wanneer is de volgende 'dag' dat er wat zou moeten gebeuren?:P
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mooi topic! Er moest een berichtje op facebook en een passmailer aan te pas komen om mij weer naar Fok te krijgen, maar dit onderwerp is het zeker waardHeb nog wel wat bij te lezen geloof ik, dus ik reageer later inhoudelijk.
Jompels,
Slaapmeisje
ik dacht 2012 of is dat weer iets anders?quote:Op donderdag 10 maart 2011 17:58 schreef truepositive het volgende:
En de 'einddatum' is dus 28 oktober.
Wat betreft het overbevolkingsverhaal, zoals verwacht wordt er een autoriteitsargument bij gehaald, ik heb daar echter weinig boodschap aan. Hedendaagse scholing is geen knip voor zijn neus waard. Ik kan in een avond eigen onderzoek meer leren dan in weken op de meeste 'scholen'. Of je het gelooft of niet is mijn probleem niet
Om het even heel kort te zeggen: verdiep je eens in de voedselindustrie, de energieindustrie, groeiende onvruchtbaarheidsproblemen in de 'westerse' wereld en vervangingsratio's die constant zakken, vrijwel nergens meer boven de 1.3 (= gegarandeerde bevolkingsafname op de lange termijn).
Het heeft niks te maken met overbevolking, maar alles met een gebrek aan efficiency in bijna alle takken van sport die met ons dagelijks leven te maken hebben. Kijk naar al het voedsel dat we weggooien, kijk naar de vleesindustrie, kijk naar de organisatie van onze stroomnetwerken (lange afstands hoogspanning = grootschalig verlies). Ik kan zo nog een tijdje doorgaan maar laat het even hierbij.
Verdorie, loopt de kalender nu in 2011 aan zijn eind.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef truepositive het volgende:
2012 is nogal gehyped maar heeft vermoedelijk weinig te maken met de essentie van de mayaanse kalender. Wat wel kan is dat de '2012 einddatum' een verband heeft met de 'izapan long cycle' die te maken zou hebben met een astronomisch verschijnsel. Ik moet hier nog wat meer over lezen om duidelijk informatie te geven though. Wat wel zo goed als zeker is, is dat voor de maya's 2011 het belangrijkste punt was, en 2012 daar aan ondergeschikt.
New age propagandaquote:Op donderdag 10 maart 2011 18:26 schreef truepositive het volgende:
2012 is nogal gehyped maar heeft vermoedelijk weinig te maken met de essentie van de mayaanse kalender. Wat wel kan is dat de '2012 einddatum' een verband heeft met de 'izapan long cycle' die te maken zou hebben met een astronomisch verschijnsel. Ik moet hier nog wat meer over lezen om duidelijk informatie te geven though. Wat wel zo goed als zeker is, is dat voor de maya's 2011 het belangrijkste punt was, en 2012 daar aan ondergeschikt.
Lees maar hierquote:Op donderdag 10 maart 2011 19:00 schreef truepositive het volgende:
Klopt, met als kanttekening dat 'New Age' geen groot homogeen blok is. Dat er enorm veel onzin verspreid wordt onder dit kopje is duidelijk, maar er zit ook waardevolle informatie bij
Klopt, ik weet nog dat ik gewoon eens wat wilde lezen over de kalender en een boek van Calleman doornam, ik viel eigenlijk van de ene opmerkelijke vergelijking in de ander. En ben daarna vgs mij was het 2004 de zaken gaan volgen zoals hij het in het boek aangaf en zag nog steeds de overeenkomsten.quote:Op donderdag 10 maart 2011 18:49 schreef truepositive het volgende:
Mja er zijn verschillende interpretaties. Het is zo dat ik, en een aantal anderen hier het meeste krediet geven aan het werk van Ian Lungold en Carl Calleman. Dat wil niet zeggen dat het meteen een universele waarheid is.
Deze serie van Drunvalo Melchizedek is ondertiteld in het Nederlands. Drunvalo die in opdracht van de 440 inheemse Maya stammen van Mexico, Belize, Guatemala en Honduras een indrukwekkende boodschap naar de mensheid stuurtquote:Op donderdag 10 maart 2011 23:01 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor de visueel ingestelden onder ons, een mooie serie op YouTube. In totaal 17 delen, dus een lange zit. Wel de moeite waard vond ik.
Deze serie van Drunvalo Melchizedek is ondertiteld in het Nederlands. Drunvalo die in opdracht van de 440 inheemse Maya stammen van Mexico, Belize, Guatemala en Honduras een indrukwekkende boodschap naar de mensheid stuurt. Hij zegt onder andere dat alle kennis die tot nog toe is verteld over de Maya's en hun kalenders afkomstig is van wetenschappers, universiteiten, onderzoekers, religies en anderen, maar niet van de Maya's zelf. Deze hebben meer dan 500 jaar niet gesproken en brengen nu hun profetie over 2012 naar de wereld.
Sommige informatie is wat achterhaald omdat dit is opgenomen in 2009, maar verder erg indrukwekkend.
True, ik begin zo ook stilaan mn twijfels te krijgen ...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 00:15 schreef truepositive het volgende:
Ik heb ook mensen gehoord die hun twijfels hadden over hem. Melchizedek is een naam waar nog al het een en ander aan kleeft. Maar ook als het deels disinfo zit zal er vast ook wat nuttigs tussen zitten.
Aren't we all ?quote:Op donderdag 10 maart 2011 23:35 schreef Boswachtertje het volgende:
(zoals dat hij bv een geincarneerde buitenaardse is - was dat het niet?)
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:06 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True, ik begin zo ook stilaan mn twijfels te krijgen ...
[..]
Aren't we all ?
ik dacht dat rampen etc in. De nacht zouden moeten gebeuren?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Grootste ooit in seismische geschiedenis :x
Is dit een van de dingen die we vaker gaan zien nu we in deze 'laatste stap' zitten?
livestream http://www.ustream.tv/channel/foxtokimekitonight
En daarna een tsunamiquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Is dit een van de dingen die we vaker gaan zien nu we in deze 'laatste stap' zitten?
Rampen horen inderdaad bij deze laatste jaren, de voorspelling voor 2011 die ik maakte over veel meer rampen was makkelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
Zeer triest ja. ook met die Tsunami er nog bij.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef YpS het volgende:
japan aardbeving 8.9
De 7 krachtigste in menselijke geschiedenis is niet een kleine beving.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:53 schreef R0N1N het volgende:
Melchizedek ? Zo heet ie echt ?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melchizedek
[..]
Zeer triest ja. ook met die Tsunami er nog bij.
Maarre: Grootste ooit ??? - "De aardbeving is de zwaarste in zeven jaar.", volgens de krant
Niet als je aanhanger van Calleman's spirituele ontwaking bent. Want wat heeft ons 'bewustzijn' e.d. met natuurrampen van doen ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 09:50 schreef Bastard het volgende:
Rampen horen inderdaad bij deze laatste jaren, de voorspelling voor 2011 die ik maakte over veel meer rampen was makkelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |