abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92178288
Hallo fokkers,

in mijn voortdurende zoektocht naar informatie over de mysteries van het alles stuitte ik op de volgende site: http://www.thenewcall.org/rare_insights.htm

Met het risico dat veel lezers na drie zinnen al compleet zullen afhaken wil ik even toelichten waar het volgens deze site op neerkomt: er staat ons inderdaad een Nieuwe Tijd te wachten. Echter, tot die tijd is er een strijd gaande tussen kwaadaardige krachten die niet van deze wereld zijn, die de wereld al decennia lang onderdrukken en ons daardoor blind maken voor het pad wat naar de Waarheid leidt. Hoe dit zich in onze wereld manifesteert is duidelijk om ons heen te zien: oorlog, onderdrukking en geweld is aan de orde van de dag. Weliswaar zal de gemiddelde Nederlander niet zoveel merken van oorlog en geweld in het dagelijks leven, maar onderdrukking is er zeker, ook al zijn veel mensen zich hier niet van bewust. En ja, nu gaat het inderdaad de richting op van de complottheorieen.

Aangezien we het eind van een cyclus naderen en op de vooravond staan van een nieuwe zullen de gebundelde kwaadaardige krachten dubbel zo hard te werk gaan en alles uit de kast halen om nog steeds zo veel mogelijk mensen blind te houden of te misleiden voor wat komen gaat. Waar het hen vooral om gaat is om de wereld van dualiteit, goed vs. kwaad, of licht vs. donker in stand te houden. Het "kwade" is duidelijk om ons heen te zien, en daar ga ik dan ook niet over uitwijden. Dit brengt ons dan vervolgens naar de illusie van het "goede" en daar waar ik het in dit topic eigenlijk over wil hebben.

Dat we in een turbulente periode leven zal veel mensen niet zijn ontgaan. Iedereen kent de doomsday theorie dat de aarde op 21-12-2012 zal eindigen. Echter zijn er ook veel mensen die geloven dat het het begin zal zijn van een nieuwe periode, een nieuwe aarde. Er zal een wereld komen die prachtig is, mooier dan we ons kunnen voorstellen, waarin ons bewustzijn wordt verbreed, onze frequentie wordt verhoogd, zelfs ons DNA is zich nu al aan het aanpassen!!, en waarin we allemaal zullen transformeren tot prachtige lichtwezen die geen ziekte en ellende meer ervaren. En als er maar genoeg mensen zijn die dit geloven, die de god in zichzelf erkennen, zichzelf als co-scheppers zien, zullen we uiteindelijk de kritische massa bereiken die deze nieuwe wereld mogelijk maakt. Oftewel, wij zijn de scheppers en het lot van de wereld ligt in onze handen, en het zal gebeuren als we het maar hard genoeg willen of visualiseren.

Het is dus deze laatste boodschap wat je veel zal tegenkomen in de leer van veel new age leraren of goeroes. Er zijn ontelbare sites te vinden geschreven door allerlei soorten mensen, van de man met de pet, die deze boodschap verkondigen, tot ook de welbekende spirituele goeroes zoals Tolle, Chopra of Neale Donald Walsh in zijn boek "Ongewoon gesprek met God". Sommige mensen zullen dit soort boodschappen doorkrijgen d.m.v. channeling met zogenaamde lichtwezens, of wezens van een bepaalde planeet of zelfs (aarts)engelen. Het probleem is echter dat veel mensen die zich bezighouden met channelen contact maken met entiteiten uit de astrale sfeer. Dit is een sfeer die zich, net als onze wereld, zich nog steeds in de sfeer van de dualiteit bevindt. Hierin zweeft van alles rond, van goedbedoelende wezens tot minder zuivere wezens die er vooral genoegen in scheppen om mensen te treiteren of te misleiden. Deze wezens doen zich graag voor als meer dan ze in werkelijkheid zijn. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat Neale Donald Walsh een astrale entiteit te pakken had toen hij zijn bestsellers schreef. Vooral de passages waarin god zelf het idee opperde van 1 wereldorde, en zelfs Bush sr noemde als voorbeeld van een pioneer met al zijn wijsheid laten de alarmbellen rinkelen. Echter, er zullen ook best wezens zijn die zelf geloven dat ze de waarheid weten, van het "licht" zijn, en hun kennis aan mensen doorgeven, maar die zelf eigenlijk, zonder er zelf van bewust te zijn, ook misleid zijn. Het is een voorbeeld van the blind leading the blind.

Waar het echt om gaat is dat het belangrijk voor ons is om de illusie van de dualiteit te doorzien, en daar bovenuit te stijgen. De illusie van dualiteit laat ons geloven dat we gescheiden van elkaar zijn. Dat er een ik is, het ego, in tegenstelling tot een jij, en alle anderen. De illusie van dualiteit laat ons geloven dat er daadwerkelijk slecht bestaat, en dat er daadwerkelijk goed bestaat in deze wereld. Echter, het slechte en het goede van wat wij op aarde kennen en ervaren zijn allebei onderdeel van de illusie van dualiteit. Jouw eigen persoonlijkheid, jouw lichaam is ook onderdeel van de illusie van dualiteit. Al je gedachten, al je intenties die gericht en gefocussed zijn op iets van deze wereld, oftewel, de illusie, zijn illusies die erop gericht zijn om de dualiteit in stand te houden. En dit is het probleem van alle new age propaganda. Ook al hamert Eckhart Tolle erop dat je het ego moet laten doodgaan, mensen zijn nog steeds bezig met zelfontwikkeling. Het is heel erg gericht op jezelf: spirituele groei voor jezelf, selfhealing, selfempowerment. Slogans als "empower yourself"', "heal yourself", "create your own happiness" zijn her en der verspreid in tijdschriften en boeken en lectures die vallen onder "new age". Het klinkt allemaal zo aantrekkelijk, en daarom trekt het ook zoveel mensen aan. Want wat geloven we graag dat we inderdaad onze eigen schepper zijn, dat we zelf de kracht in ons hebben om van alles te creeren wat ons hartje begeert. En wat voelt het goed om te lezen uit de eigen mond van god (in het boek van Neale Donald Walsh) dat wij goden zijn, dat wij de hemel op aarde kunnen creeren, en dat god er is om ons te dienen ipv andersom. Maar waarom voelt het dan precies zo goed? Omdat het onze ego voedt. Zolang mensen zich blijven richten op hun eigen geluk, hun eigen ontwikkeling, zullen ze hun aandacht blijven richten op het zelf, het ego, ofwel, een illusie. Daar waar je focus is, dat geef je energie. Zolang je je focus gericht houdt op een illusie, hou je die illusie in stand. En op die manier zul je nooit de dualiteit ontstijgen. Veel mensen die zich met new age bezighouden worden op die manier misleid en afgeleid van wat echt belangrijk is. Zolang men wordt voorgehouden dat zij god zijn, en hun eigen wereld kunnen creeren zullen ze zich nooit over kunnen geven aan het Goddelijk Plan. Ze denken te weten hoe het zit, wat de waarheid is, wat dus gepaard kan gaan met een bepaalde zelfingenomenheid. Helaas zie je die zelfingenomenheid vaak terug bij mensen die zichzelf als meer verheven en verlicht achten dan de medemens. Ziehier de ironie.

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel begaan zijn met het grotere goed. Dit zijn het soort mensen die tijdens het mediteren visualiseren dat ze allerlei liefde de wereld in sturen, of bidden voor vrede op aarde. Het is goedbedoeld, maar ook hier geldt dat de mensen zich focussen op een illusie. Alles op aarde is een illusie, alle persoonlijkheden zijn een illusie. Ook alle geweld op aarde is een illusie. Daarom geldt ook, vecht niet tegen geweld, want op die manier steek je energie in het leven houden van de illusie. In plaats daarvan, houdt je focus gericht op de Waarheid, en heb vertrouwens in Gods Plan. Laat je ego doodgaan, maak jezelf leeg (wees als het lege kopje, niet als het kopje dat reeds overstroomt van zijn eigen ideeen en overtuigingen), en durf jezelf over te geven, want alleen op die manier kun je het Goddelijk licht in je laten branden, wat dan vanzelf naar buiten zal stromen. Dit is dus heel wat anders dan tijdens het mediteren visualiseren dat je zelf, vanuit je eigen wil en dus vanuit je ego, liefde laat stromen, want dit zal altijd een gebrekkige vorm van liefde zijn.

Dit is ongeveer in een notendop ( 8)7 ) wat de boodschap is van deze site. En ik moet zeggen dat het mij erg aanspreekt. En ik ben benieuwd wat jullie visie hierop is. Het is veel leeswerk, maar misschien heeft iemand van jullie er wat aan. Met betrekking tot het onderwerp van dit topic verwijs ik in het bijzonder naar "imitation spirituality", "the light spirits" en "the sinister side of the new age".
pi_92180341
Even een opmerking, Ik begin ook een beetje ingevoerd te raken in het hele ego verhaal en dat het niet ophoud bij het ego.
Echter wat je zegt over het 'doden' van het ego ben ik niet met je eens.
Je ego is jouw ervaring van het leven, waarom zou je dit moeten doden dat is echt bullshit.
Je niet met je ego identificeren zou al een stuk slimmer zijn.
ik heb hier een mooi boek staan 'het begin van het nu' van Jeff Foster, hij stelt: wie/wat anders dan een ego, zou een einde willen maken aan het ego?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:25:17 #3
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92181465
Ben tot alinea 3 gekomen :P

Gut, kon het echt niet wat beknopter ???
De notendop van een olienoot ofzo, ipv 's werelds grootste kokosnoot ? :o

Ieder eind van het één is overigens altijd het begin van iets anders.

quote:
Er zal een wereld komen die prachtig is, mooier dan we ons kunnen voorstellen, waarin ons bewustzijn wordt verbreed,
Waarin tijgers chillen met antilopes ? Krokodillen tranen laten bij een gewonde vis ? Vogels elkaars eieren niet plunderen ? Slangen die muizen innig omhelzen, en een kusje geven ?

Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook niet :Y)

quote:
onze frequentie wordt verhoogd, zelfs ons DNA is zich nu al aan het aanpassen!!
Mag ik vragen om bewijs voor deze nog al baude uitspraak ?

Goed & kwaad zijn overigens BEIDE volstrekt menselijke begrippen. BEIDE zijn een 'illusie'.
Zonder licht geen duisternis.

quote:
waarin we allemaal zullen transformeren tot prachtige lichtwezen die geen ziekte en ellende meer ervaren.
& dat is gebaseerd op wetenschappelijke waarneming, of ... iemands levendige fantasie ?

quote:
Oftewel, wij zijn de scheppers en het lot van de wereld ligt in onze handen, en het zal gebeuren als we het maar hard genoeg willen of visualiseren.
Klopt helemaal. Met die toevoeging, dat je na het bepalen dat je het 'wil' & hebt 'gevisualiseerd' je gewoon ouderwets je handen uit de mouwen steekt en aan de slag gaat :P

Er is in deze wereld geen gebrek aan goede ideen. Het gebrek zit 'm in de uitvoering !

De rest brand lees ik vanavond wel af ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:44:41 #4
262117 jimihendrix
my State of Mind's alll
pi_92182428
Harde woorden : p heb zelf wel altijd geloofd in de new age,
snap niet dat het egoïstisch overkomt, want een zijn met jezelf en je daardoor goed voelen lijkt me zo dat het een uitstraling heeft op andere mensen, en je ze daardoor ook weer positief beinvloed

en zowieso het hele leven is een dikke illusie,
Bevind me ergens in t luchtledige, want als de vlieger niet zweeft valt die diep . ☯ ☯
pi_92183748
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:05 schreef DeZoektocht het volgende:
Echter wat je zegt over het 'doden' van het ego ben ik niet met je eens.
Je ego is jouw ervaring van het leven, waarom zou je dit moeten doden dat is echt bullshit.
Je niet met je ego identificeren zou al een stuk slimmer zijn.
Ja, ik ben het met je eens dat je ego een zeer bruikbaar, en onmisbaar instrument is om je door dit huidige leven heen te bewegen. Dus wellicht waren mijn woorden "dood je ego" niet zo slim gekozen. Wat je zegt, identificeer je niet met je ego, en durf het ook los te laten als de tijd daar is, beter.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:44 schreef jimihendrix het volgende:
Harde woorden : p heb zelf wel altijd geloofd in de new age,
snap niet dat het egoïstisch overkomt, want een zijn met jezelf en je daardoor goed voelen lijkt me zo dat het een uitstraling heeft op andere mensen, en je ze daardoor ook weer positief beinvloed

en zowieso het hele leven is een dikke illusie,
Het probleem met de new age is dat het zaken maar van 1 kant bekijkt. De waarheid is dat de wereld ziek is, inclusief de mensheid. De new age groeperingen sugarcoaten het hele verhaal. Ondanks dat het inderdaad een illusie is betekent nog niet dat je het moet ontkennen.
Het is waar dat als je zelf lekker in je vel zit, dat dat een positieve invloed heeft op andere mensen, maar wat is dan precies je "goed" voelen? Mensen die tevreden zijn met zichzelf voelen zich goed, maar dit "goede" gevoel is een illusie. De tijd is er niet voor om zelfgenoegzaam achterover te leunen.

@Ron1n: lees nou maar eerst het hele verhaal door voordat je begint met afbranden. ;)
pi_92183772
Mooi topic KV ^O^

Dat het DNA zich aan het aanpassen is ...hoe dan?
Frequentie vind ik ook nogal vaag. Kun je dit nog wat nader toelichten?

Verder denk ik dat het eerst op een enorme clash uitdraait en daarna? Misschien een nieuwe wereld, maar vergeet niet dat mensen mensen blijven, met alle eigenschappen die een mens nu eenmaal heeft, dus volmaakt zal het niet worden, dat bestaat niet volgens mij.

Goed en kwaad, daar zal het denk ik eeuwig om blijven draaien.
En waar je mensen van goede wil hebt heb je ook mensen met kwade wil.

Maar we kunnen hopen en proberen zelf er wat moois van te maken, wat Jimmy Hendriks hierboven ook al zei, beginnen bij onszelf met de verbetering, wellicht werkt het aanstekelijk :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:15:39 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92183787
Super topic KV :)
The truth was in here.
pi_92184905
quote:
De new age groeperingen sugarcoaten het hele verhaal.
Ik zie hierin geen verschil.
pi_92184987
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:38 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik zie hierin geen verschil.
Met wát Loppe?
pi_92185071
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:14 schreef Kroketvulling het volgende:
Het probleem met de new age is dat het zaken maar van 1 kant bekijkt. De waarheid is dat de wereld ziek is, inclusief de mensheid. De new age groeperingen sugarcoaten het hele verhaal. Ondanks dat het inderdaad een illusie is betekent nog niet dat je het moet ontkennen.
Het probleem ligt bij jezelf, je hebt de zaken tot nu toe zelf maar van 1 kant bekeken. Logisch ook wel, je kunt beter naar het slechte in de wereld kijken (als je de illusie wil doorzien) met een herinnering aan het goede. En oppervlakkig gezien, niemand wil luisteren naar iemand die doemscenario's verkondigd (tenzij het een al gevestigde religie betreft natuurlijk).

quote:
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel begaan zijn met het grotere goed. Dit zijn het soort mensen die tijdens het mediteren visualiseren dat ze allerlei liefde de wereld in sturen, of bidden voor vrede op aarde. Het is goedbedoeld, maar ook hier geldt dat de mensen zich focussen op een illusie. Alles op aarde is een illusie, alle persoonlijkheden zijn een illusie. Ook alle geweld op aarde is een illusie. Daarom geldt ook, vecht niet tegen geweld, want op die manier steek je energie in het leven houden van de illusie. In plaats daarvan, houdt je focus gericht op de Waarheid, en heb vertrouwens in Gods Plan. Laat je ego doodgaan, maak jezelf leeg (wees als het lege kopje, niet als het kopje dat reeds overstroomt van zijn eigen ideeen en overtuigingen), en durf jezelf over te geven, want alleen op die manier kun je het Goddelijk licht in je laten branden, wat dan vanzelf naar buiten zal stromen. Dit is dus heel wat anders dan tijdens het mediteren visualiseren dat je zelf, vanuit je eigen wil en dus vanuit je ego, liefde laat stromen, want dit zal altijd een gebrekkige vorm van liefde zijn.
Misschien werkt zoiets voor vrouwen die zich hun leven overgeven aan hun mannelijke partner en daardoor van nature geestelijk ook ontvankelijker zijn maar mannen zullen zichzelf liever niet geestelijk opgevuld zien door God (wat meestal toch een soort mannelijk iets lijkt, no thanx). Daarnaast ben ik toch liever een kopje gevuld met een waarheid die ik mezelf eigen heb gemaakt na vele jaren dan een kopje zonder inhoud. En ik weet zeker dat mijn Goddelijk licht al brand, of ik er nu wel of niet naar kijk.

Waarom hoort de wil volgens jou bij het ego?
pi_92185292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Met wát Loppe?
met dit verhaal

maar dat geeft niet, want ik ben een illusie :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 19:56:28 #12
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92188917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:14 schreef Kroketvulling het volgende:
<snip>
@Ron1n: lees nou maar eerst het hele verhaal door voordat je begint met afbranden. ;)
:D Vooruit. Moet toch ook m'n messen nog slijpen })
... maar eerst ff chillen met m'n matties. (op z'n hollands: Eerst even op bezoek bij wat vrienden ;) )

Wel even een quick scan gedaan en ... probeer het nu eens los van god te zien. Laat die er (alsjeblieft !) buiten, en ik kan me al een stuk beter in je verhaal vinden ;)

of als je toch zonodig god erbij wil betrekken, zie 'hem' dan ook zoals (zelfs!) in de bijbel staat:
Het begin en het eind, het licht en de duisternis. Dus: god = goed & kwaad !!!
God is niet alleen liefde, maar ook de haat. (En in het oude testament zit ie er vol mee :P )
pi_92200131
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 16:23 schreef Kroketvulling het volgende:
Alles op aarde is een illusie, alle persoonlijkheden zijn een illusie.
Dat lijkt op het boek "de verdwijning van het universum" van Gary Renard (die overigens in maart naar Nederland komt en waarvan ik een lezing ga bijwonen :9 ).

Maar een ding begrijp ik niet. Je zegt dat alles een illusie is. Alle andere personen zijn dat dus ook. Jij bent voor mij dus ook een illusie, en wat je schrijft ook. Dus als je zegt dat alles een illusie is, is die uitspraak ook een illusie.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 2 februari 2011 @ 00:41:24 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92206551
... Zo, heb de rest van het verhaal nu ook gelezen.

Het klinkt allemaal bekend.

1 tik verwijderd van 'the matrix' ;)
& 'the hidden hand' achtig.
Ik mis de 'illuminati' & de 'shapeshifters' nog in het verhaal & het zou zo van David Icke kunnen zijn :P

Heerlijk leesvoer (al die verhalen) zo af en toe, maar voor een groot deel oude wijn in nieuwe zakken, waar ik persoonlijk niet zo veel mee kan. Het zou allemaal kunnen, zou het echt geweldig vinden, maar die kans acht ik niet zo groot. Zelfs al zie ik het universum wel als één (geheel). (waar alles dus 'verbonden' is, etc. maar dan zonder 'god')

Ook dit verhaal gaat uit van een 'intelligentie' als 'creator'. De vraag waar die dan vandaan komt is nog moeilijker te verklaren dan de oorzaak van de Big Bang. :P

Ook dat hele 'dualiteit' verhaal is echt iets puur menselijks, imho.
Onze zelf bedachte manier om dingen in te delen in deze wereld. Maar als je er echt diep over nadenkt, wat is goed, wat is slecht ? Zoals het spreekwoord al luid "de een z'n dood, is de ander z'n brood". De natuur is even mooi als dat zij wreed is. Er is geen 'strijd' tussen goed & kwaad, ze gaan eerder hand in hand. 2 zijdes van de medaille, zo iets.

Was trouwens niet alles wat we doen in zekere zin uit egoisme ? (aangezien we er zelf altijd een zeker voordeel uit halen. Anders doen 'we' het niet.) Zonder 'ego' kom je dan dus helemaal nergens.

Het bestaan van een vrije wil staat ook steeds meer onder druk, overigens. Al je keuzes zijn "voorgeprogrammeerd" via het sociale, culturele, scholing & ervaring. ALLES wat je meemaakt tot vóór je 'keuze' bepaald je keuze en is theoretisch voorspelbaar. Je denkt alleen maar dat je op dat moment pas kiest. De werkelijkheid zou wel eens anders kunnen zijn. Lastige materie overigens, want hoe zit het dan met verantwoordelijkheid e.d. maar goed, zonder die 'vrije wil' valt het hele fundament weg onder dit verhaal. Helemaal, echt, volledig, vrij - is die 'wil' sowieso niet, imho, en er is om te beginnen al totaal geen enkele gelijkheid in deze wereld, de één heeft het voor het kiezen, de ander absoluut niet.

Kortom, dit verhaal vereist een aanname op het gebied van god, dualiteit, vrije wil & reincarnatie (& dus een "losse" ziel). Dat is mij iets te veel ;)
pi_92208252
quote:
Dit is ongeveer in een notendop ( 8)7 ) wat de boodschap is van deze site.
kokosnoot zeker? :7
pi_92215620
Het loslaten van het ego heb ik altijd het moeilijkste iets gevonden om te begrijpen, ik ken het van het boeddhisme en van nog andere stromingen, ook het christendom e.d. kennen zoiets.
Voor mij is het een loslaten van jezelf, een loslaten van het leven, van de banden met de aarde, van realiteit en is het niet zozeer een goed iets, het klinkt als een vlucht, als weer een de mens is speciaal en eigenlijk geen onderdeel van de aarde, dat moeten we maar ontgroeien!

Je niet door ego laten leiden om maar alles te doen wat je wil zonder rekening met anderen te houden dat is een goed iets in mijn ogen, maar het ego compleet loslaten en alle banden verbreken, je overgeven aan "god"en maar niet meer teveel nadenken klinkt mij niet goed in de oren.

Ja, een boeddhist die ergens in eenzaamheid boven op een berg zit te mediteren kan alles los laten, kan vluchten in zichzelf en zwelgen in de stilte in hemzelf.
Maar hij doet niet meer mee met de wereld dan, sterker nog, dat gaat niet samen, zou hij terugkomen naar de wereld dan kan hij niet in die "verlichte" staat blijven.

Ikzelf denk dat het goed is goed en kwaad niet zo los van elkaar te zien en de verandering die op til zou zijn wat realistischer te bekijken.
De kusje kroel wereld waarin het lam ligt met de leeuw, komop nou, dat is niet realistisch, maar misschien is wel het tijdperk der roofdieren aan zijn eind.
Dat betekend in deze wereld, in deze realiteit niet dat die roofdieren ineens roofdier af zullen zijn, maar dat steeds meer roofdieren zullen uitsterven, wat niet zo'n sprookjesplaatje oplevert, maar een tijd van treurnis waarin die roofdieren zullen verdwijnen door jacht, uithongering en andere ellende.
Misschien zal een enkele soort instaat zijn zich aan te passen, maar geen enkele geboorte op deze aarde gaat zonder moeite!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_92215784
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:15 schreef Lavenderr het volgende:
Mooi topic KV ^O^

Dat het DNA zich aan het aanpassen is ...hoe dan?
Frequentie vind ik ook nogal vaag. Kun je dit nog wat nader toelichten?

Verder denk ik dat het eerst op een enorme clash uitdraait en daarna? Misschien een nieuwe wereld, maar vergeet niet dat mensen mensen blijven, met alle eigenschappen die een mens nu eenmaal heeft, dus volmaakt zal het niet worden, dat bestaat niet volgens mij.

Goed en kwaad, daar zal het denk ik eeuwig om blijven draaien.
En waar je mensen van goede wil hebt heb je ook mensen met kwade wil.

Maar we kunnen hopen en proberen zelf er wat moois van te maken, wat Jimmy Hendriks hierboven ook al zei, beginnen bij onszelf met de verbetering, wellicht werkt het aanstekelijk :)
Lavenderr, over het DNA verhaal, dat heb ik zeg maar overgenomen van heel veel spirituele sites die dit soort uitspraken doen. Ik geloof er zelf wel zeker in dat er grote veranderingen staan te gebeuren, en dit heeft effect op niet alleen de aarde, maar ook de mensheid, en de onzichtbare sferen om ons heen, en wellicht op het hele zonnestelsel waar we in ons bevinden. En ja, dat zal dus ook wel effect hebben op onze fysieke opmaak, maar wat ik me daar verder bij voor moet stellen, ik weet het niet. Ik heb verschilllende dingen gelezen, ons DNA wat uit 2 strengen bestaat wordt uitgebreid naar 12 strengen, dat soort dingen. Maar ja, wie kan het zeker weten? Ik in ieder geval niet. Ik zal daar zelf ook geen uitspraken over doen, over DNA en quantum physics en dat soort dingen, want ik heb daar gewoon geen kaas van gegeten.

Over het frequentieverhaal. Alles is energie en heeft dus een bepaalde trilling. Wat wij zien als vaste materie heeft een zeer lage frequentie, maar in werkelijkheid is geen enkele voorwerp wat wij zien als vast, zoals een tafel, ook echt vast. Het is altijd vloeibaar, en altijd in beweging. Dit soort dingen krijg je ook gewoon bij scheikunde op school. Ik had ook een verhaal gehoord dat de ramen van eeuwenoude kerken aan de onderkant dikker geworden waren dan de bovenkant vanwege de zwaartekracht, terwijl ze in het begin overal even dik waren.
Het verhaal is nu dus dat de aarde en alles eromheen ook in frequentie aan het toenemen is, en dat zal automatisch een bewustzijnsverhoging met zich meebrengen. Je kan het ook aan jezelf merken, soms voel je je "down" en voel je je letterlijk zwaar, je rug en schouders naar voren gebogen en heb je nergens zin in. En dan voel je je weer vrolijk, en stap je door het leven met je borst vooruit, vol van energie e.d. Dus als je vrolijk bent is je trilling hoger of sneller dan wanneer je down bent. Echter, het is ook een kwestie van, wat resoneert met je? Als je zelf een hoog trillingsgehalte hebt zul je je prettig voelen met mensen die dat ook hebben. Maar er hoeft maar iemand bij te komen die laag vibreert (ik noem het nu maar even zo banaal hoor) en de sfeer kan gelijk omslaan, en zo iedereen "omlaag" trekken. Maar als je zelf depressief bent en je bevindt je in een blij gezelschap kunnen er twee dingen gebeuren. Of de vrolijkheid van andere mensen werkt aanstekelijk en je wordt er zelf ook blijer van, of je wordt juist nog depressiever omdat je niet met je omgeving resoneert en zult je willen terugtrekken. En dit is dus de theorie die de ronde doet over de nieuwe aarde, of de nieuwe tijd. De aarde verhoogt in frequentie, en alles wat niet hoog genoeg meetrilt kan niet langer leven op de aarde. Het in- en in slechte zal dus van de aarde verdwijnen omdat het er niet langer mee zal resoneren.

Sorry voor het lange verhaal mensen.
pi_92216061
Boeiend topic k ga t straks nog een keer doorlezen, mn broer praat hier namelijk ook vaak over en we hebben al dikke discussies gehad over t ego. Hij leest de boeken van Tolle en ik niet.. Ik ben het er dus niet mee eens dat je t ego moet loslaten, want zonder mn ego ben ik niet ik.
Ego=ik
pi_92216169
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:41 schreef loop het volgende:
Het probleem ligt bij jezelf, je hebt de zaken tot nu toe zelf maar van 1 kant bekeken. quote]

Ja, het probleem zal bij mensen zelf liggen, maar de oplossing ervoor dus ook. Maar ja, de vraag is natuurlijk altijd, wat is dan die oplossing? Welke richting moet ik op kijken? En daar ben ik heel erg mee bezig. Ik weet het niet, dus iedereen die kan helpen, graag!

[quote]
Misschien werkt zoiets voor vrouwen die zich hun leven overgeven aan hun mannelijke partner en daardoor van nature geestelijk ook ontvankelijker zijn maar mannen zullen zichzelf liever niet geestelijk opgevuld zien door God (wat meestal toch een soort mannelijk iets lijkt, no thanx).
Je moet het je natuurlijk ook niet zo voorstellen dat God je volblaft terwijl jij voorovergebogen in de ontvangende positie staat hoor!

quote:
Daarnaast ben ik toch liever een kopje gevuld met een waarheid die ik mezelf eigen heb gemaakt na vele jaren dan een kopje zonder inhoud. En ik weet zeker dat mijn Goddelijk licht al brand, of ik er nu wel of niet naar kijk.
Of je zelf vol of leeg wil zijn is geheel aan jezelf. Mag ik dan weten wat jouw versie van de waarheid is? Misschien heb ik er wat aan in mijn eigen zoektocht.

quote:
Waarom hoort de wil volgens jou bij het ego?
Ik zie het meer zo dat als jij iets wilt dat het vaak gebeurt vanuit de persoonlijkheid, dus het ego. Ik wil een huis, ik wil nu een koekje, ik wil vrede op aarde etc. Terwijl het, mijns insziens, niet zozeer gaat om wat ik wil, maar om wat god wil (sorry ron1n, ik kan het niet loslaten ;) ) Tenzij je er zelf voor kiest dat je zelf wilt dat gods wil uitgevoerd wordt. Maar dan moet je dus wel bereid zijn om dat wat je eigen ego wil los te laten.
pi_92217670
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 18:46 schreef Loppe het volgende:
met dit verhaal

maar dat geeft niet, want ik ben een illusie :)
Geeft niet, ik ben ook een illusie. Maar als je je nader wilt verklaren hoor ik het graag.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:56 schreef R0N1N het volgende:
... maar eerst ff chillen met m'n matties. (op z'n hollands: Eerst even op bezoek bij wat vrienden ;) )
Ook niet onbelangrijk. ;)

quote:
Wel even een quick scan gedaan en ... probeer het nu eens los van god te zien. Laat die er (alsjeblieft !) buiten, en ik kan me al een stuk beter in je verhaal vinden ;)

of als je toch zonodig god erbij wil betrekken, zie 'hem' dan ook zoals (zelfs!) in de bijbel staat:
Het begin en het eind, het licht en de duisternis. Dus: god = goed & kwaad !!!
God is niet alleen liefde, maar ook de haat. (En in het oude testament zit ie er vol mee :P )
Sorry ron1n, als jij niet in god wilt geloven is dat zo, maar god is voor mij alles, en datgene waar ik echt vertrouwen in heb. Alleen ben ik nu dus bezig met de vraag, wat is god precies en wat is het plan? In god geloven is 1 ding, ernaar leven weer een ander. Maar om ernaar te kunnen leven lijkt het me geen luxe om een begrip te hebben wat zo dicht mogelijk de waarheid benadert. God is geen kinderachtig wezen dat van kinderen eist dat zij hem aanbidden en hem offers brengen en ongelovigen doden in zijn naam. Dat is dus een voorbeeld van een blind vertrouwen in god hebben, maar dus een verdraaid beeld hebben van wat hij is.
En ja, god zal ook het zogenaamde kwade omvatten ja, maar het is een kwaad wat zelf deels gecreeerd en deels aangetrokken is door de mensheid op aarde. Haat komt niet direct van god zelf, dat wordt gecreeerd door onze vrije wil. En uiteindelijk is het kwaad een illusie.
pi_92218211
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:50 schreef Kroketvulling het volgende:

Geeft niet, ik ben ook een illusie. Maar als je je nader wilt verklaren hoor ik het graag.

Ik kan me vinden in veel punten die je aanhaalt, ik ga me niet concentreren op de verschillen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:24:17 #22
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92218955
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:05 schreef Kroketvulling het volgende:
<snip>
Sorry voor het lange verhaal mensen.
Ben je gek. Liever zo'n persoonlijk verhaal dan een OP met een linkje naar andermans verhaal met (minstens) eenzelfde lengte ;)

Wie het te lang vind om te lezen, dat is toch zijn/haar probleem ?
Dus die 'excuses' zijn hier NIET op z'n plaats ;)

Kijk, het had ook zo gekund:
quote:
Hallo fokkers,

in mijn voortdurende zoektocht naar informatie over de mysteries van het alles stuitte ik op de volgende site: http://www.thenewcall.org/rare_insights.htm

Ik moet zeggen dat het mij erg aanspreekt. En ik ben benieuwd wat jullie visie hierop is. Het is veel leeswerk, maar misschien heeft iemand van jullie er wat aan. Met betrekking tot het onderwerp van dit topic verwijs ik in het bijzonder naar "imitation spirituality", "the light spirits" en "the sinister side of the new age".
Maar zeg nou zelf, a) verplicht je dan iedereen om de link te volgen en aldaar te lezen waar het over gaat & b) zo mist het die persoonlijke 'touch' een beetje ;)
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:57:04 #23
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92220457
quote:
<snip>
Sorry ron1n, als jij niet in god wilt geloven is dat zo, maar god is voor mij alles, en datgene waar ik echt vertrouwen in heb.
Ik wil het wel, maar kan het niet ;)

quote:
Alleen ben ik nu dus bezig met de vraag, wat is god precies en wat is het plan? In god geloven is 1 ding, ernaar leven weer een ander. Maar om ernaar te kunnen leven lijkt het me geen luxe om een begrip te hebben wat zo dicht mogelijk de waarheid benadert.
Als er al een god is, is er dan wel een plan ? Misschien is het gewoon één groot 'experiment'.
Weten wat nou de waarheid zo dicht mogelijk benadert omtrent god is nagenoeg onmogelijk. Aannemen dat ie er niet is, maar wel een 'goed' leven willen leiden, in dienstbaarheid naar je medemens etc. is wellicht de beste benadering (?)

quote:
God is geen kinderachtig wezen dat van kinderen eist dat zij hem aanbidden en hem offers brengen en ongelovigen doden in zijn naam. Dat is dus een voorbeeld van een blind vertrouwen in god hebben, maar dus een verdraaid beeld hebben van wat hij is.
En ja, god zal ook het zogenaamde kwade omvatten ja, maar het is een kwaad wat zelf deels gecreeerd en deels aangetrokken is door de mensheid op aarde. Haat komt niet direct van god zelf, dat wordt gecreeerd door onze vrije wil. En uiteindelijk is het kwaad een illusie.
Nou, er is eigenlijk maar 1 bron die het geloof in 1 god uberhaubt 'rechtvaardigt' & dat is Abraham.
De god van Abraham (= Joden, Christenen & Moslims) is echter wel degelijk een zeer kinderachtig 'wezen'. Vol haat, jaloezie, ijdelheid, onverdraagzaamheid etc.etc. die zogezegd ons heeft gemaakt zoals we zijn, compleet met die dubieuze 'vrije wil', maar dan boos wordt als je je niet aan zijn 'geboden' houdt (!?!?!?) - om over dat hele 'erf zonde' verhaal nog maar te zwijgen.

Steeds meer mensen menen dat je god hier los van moet zien. Vooral binnen de new age beweging. Het is echter in mijn ogen slechts een aanpassing op de menselijke creatie genaamd 'god' zodat ie weer even mee kan. Het loslaten van thora/bijbel/koran betekend het loslaten van de 'bron'.

De god waar jij het over hebt is NIET de god uit die boeken, maar gewoon weer een nieuwe 'despoot' aan het firmament.

& God is 'alles'. Dus ook het 'kwade'. Maar zoals je al zegt (& ik al probeerde duidelijk te maken), het 'kwade' bestaat helemaal niet. Het is een kwestie van perceptie. Zelfde voor het 'goede'.
Sowieso kan het niet anders dan dat god OOK verantwoordelijk is voor alle haat etc.

Anders is 'hij' niet de enige, absolute, heerser & schepper. ;)

Jezus & Satan zijn dus in zekere zin 2 gezichten van 'god'.

We zijn, omdat we zijn. Waarom moet daar perse een bedoeling/doel achter zitten ?
Wat is de zin van het hele spirituele gedoe met hogere dimensie's e.d. ?

[ Bericht 0% gewijzigd door R0N1N op 02-02-2011 14:33:42 ]
pi_92221464
quote:

Als je echt eerlijk kijkt naar al het leven hier op aarde, kan je dit dan nogsteeds volhouden?
Mieren hebben dus ook kwaad naar zichzelf toegetrokken aangezien ze oorlogen voeren, dolfijnen die verkrachten zijn maar een illusie?

Niets wat de mens doet is deze aarde echt vreemd, ok we gebruiken er andere middelen voor vaak, maar het is niets nieuws en ook niets dat alleen bij de soort mens voorkomt.
Van xenofobie tot moord, het is vrij normaal op aarde, is onlosmakelijk verbonden met alles, net als al het goede dat is.
Sterker nog, in sommige gevallen zijn die negatieve zaken broodnodig om te overleven, het is niet zwart vs wit, goed vs kwaad, het gaat hand in hand en kent vele glijdende schalen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_92225069
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:01 schreef erodome het volgende:
Het loslaten van het ego heb ik altijd het moeilijkste iets gevonden om te begrijpen, ik ken het van het boeddhisme en van nog andere stromingen, ook het christendom e.d. kennen zoiets.
Voor mij is het een loslaten van jezelf, een loslaten van het leven, van de banden met de aarde, van realiteit en is het niet zozeer een goed iets, het klinkt als een vlucht, als weer een de mens is speciaal en eigenlijk geen onderdeel van de aarde, dat moeten we maar ontgroeien!
Ik vind het zelf ook erg moeilijk om te begrijpen. Ik vind het erg interesssant en daarom wil ik er mijn best voor doen om het te begrijpen, maar ik ben nog steeds lerende en zoekende. Toch zie ik de bereidheid om het ego te zien als wat het is, een tijdelijke illusie, en los te kunnen laten, niet als een vlucht. Ik denk wel dat het het allemaal meer in perspectief kan plaatsen om zo het mentale plaatje voor jezelf te kunnen verbreden. Juist door jezelf en ook andere mensen los te zien van hun ego (hun persoonlijkheden of lichamen, wat in onze ogen dus wel gescheiden is) en datgene in hen te herkennen wat ons allemaal verbind met elkaar (namelijk het goddelijke, dat wat eeuwig en waar is) zul je dus allesbehalve willen vluchten voor wat dan ook en juist het beste willen voor allemaal en daar ook naartoe willen werken. En datzelfde geldt voor moeder aarde. We zijn zeker deel van moeder aarde, immers zij draagt ons al millennia lang met zich mee. Als ik zeg dat we de illusie van dualiteit moeten ontgroeien bedoel ik niet in de zin van een ruimtelijke verplaatsing, maar in bewustzijn. Dat moeten we samen doen met de aarde.

quote:
Je niet door ego laten leiden om maar alles te doen wat je wil zonder rekening met anderen te houden dat is een goed iets in mijn ogen, maar het ego compleet loslaten en alle banden verbreken, je overgeven aan "god"en maar niet meer teveel nadenken klinkt mij niet goed in de oren.
Oke, wat ik dus bedoel is dat je je niet teveel moet identificeren met het ego, maar het ego te zien voor wat het is, een bruikbaar en onmisbaar instrument, maar desalniettemin een instrument wat uiteindelijk wel zal sterven wanneer je er klaar voor bent om opgenomen te worden in iets groters. Zeg dan maar dag tegen je lichaam, je persoonlijkheid, je hobbies, je politieke voorkeur, je titels en alles wat jouw identiteit maakt tot wat het is. En nadenken is altijd belangrijk, kritisch blijven en onderscheid kunnen blijven maken tussen je gedachtes. Want als je iets denkt of iets wil, is dat dan iets wat het ego wil voor zichzelf, of is het iets wat voordelig is voor het grotere geheel? Ik zou nergens willen beweren dat je een blind schaap moet zijn, maar tegelijkertijd denk ik wel dat je zodanig vertrouwen moet hebben in god en zijn plan om je, als de tijd daarvoor is, je over te durven geven.

quote:
Ja, een boeddhist die ergens in eenzaamheid boven op een berg zit te mediteren kan alles los laten, kan vluchten in zichzelf en zwelgen in de stilte in hemzelf.
Maar hij doet niet meer mee met de wereld dan, sterker nog, dat gaat niet samen, zou hij terugkomen naar de wereld dan kan hij niet in die "verlichte" staat blijven.
Ik denk dat echte, ware meesters misschien wel tijd voor zichzelf nodig hebben, om niet bloot te staan aan afleidingen en verleidingen, en op die manier de verlichting te bereiken. Maar de ware meester zal daarna ook naar de wereld terugkeren om zijn boodschap aan de gewone man aan te reiken. Maar voordat hij dat kan doen is een tijd van bezinning toch wel nodig. Want hoe kan je aan mensen de waarheid gaan verkondigen, als je die zelf nog niet eens doorhebt?

quote:
Ikzelf denk dat het goed is goed en kwaad niet zo los van elkaar te zien en de verandering die op til zou zijn wat realistischer te bekijken.
De kusje kroel wereld waarin het lam ligt met de leeuw, komop nou, dat is niet realistisch, maar misschien is wel het tijdperk der roofdieren aan zijn eind.
Dat betekend in deze wereld, in deze realiteit niet dat die roofdieren ineens roofdier af zullen zijn, maar dat steeds meer roofdieren zullen uitsterven, wat niet zo'n sprookjesplaatje oplevert, maar een tijd van treurnis waarin die roofdieren zullen verdwijnen door jacht, uithongering en andere ellende.
Misschien zal een enkele soort instaat zijn zich aan te passen, maar geen enkele geboorte op deze aarde gaat zonder moeite!
Het is ook inderdaad niet realistisch om paradijs op aarde te verwachten in de huidige stand van zaken hier op de wereld. Maar ik denk dat de huidige stand van zaken wel op exploderen staat om het zo maar te zeggen. Hoe en wat precies, dat weet niemand, behalve god.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')