abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:07:40 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94208088

Status reactoren Fukushima I (wo 21:00, laatste wijzigingen onderstreept)

Bijna alle units (reactorgebouwen) in de Daiichi-centrale (Fukushima I) hebben ernstige problemen met koeling. Door gebrek aan koeling is brand ontstaan en radioactieve straling vrijgekomen. Er wordt gewerkt aan het herstellen van de stroomtoevoer en normale koelsystemen.

Unit 1: Zaterdag was hier een explosie door vrijgelaten stoom/waterstof die het dak heeft weggeblazen. De eenheid lijkt nu onder controle.

Unit 2: Dinsdag om 0:10 vond een explosie plaats rond de 'suppression chamber', een expansievat (plaatje). Hieruit kan radioactief stoom en water naar buiten lekken. Dit lek lijkt nu onder controle.

Unit 3: Hier is woensdagnacht veel straling vrijgekomen na een explosie. Deze reactor bevat deels plutonium, wat giftiger is dan uranium en moeilijker te beheersen. Tevens bevat ook dit gebouw een koelbad voor oude brandstof. De temperatuur van het koelbad stijgt. Als dit gaat koken en de staven blootliggen, kan veel straling vrijkomen. Het koelbad moet dringend gekoeld worden.

Unit 4: Hier heeft dinsdagnacht en woensdagnacht enkele keren brand gewoed. Deze reactor was niet in gebruik, maar er is wel gebruikte brandstof opgeslagen in een koelbad. De brandstofstaven liggen waarschijnlijk bloot aan de lucht en geven veel straling af. Het koelbad moet dringend gekoeld worden. Het is momenteel onmogelijk om dichtbij te komen, vanwege de grote hoeveelheden straling. Er wordt een plan gemaakt om bluswagens en bluskanonnen te gebruiken.

Unit 5 en 6: Ook hier zijn koelbaden waar problemen bestaan met het koelen. Als dit niet tijdig wordt opgelost, kunnen ook deze units kritiek worden. (NRC, wo 13:46).

Er is aan de grens van het complex (buiten de centrales) een aantal keer zeer hoge straling gemeten. Deze straling is later weer lager geworden, wat er op duidt dat er grote lekken zijn geweest, maar dat de hoeveelheid gelekte radioactieve stof daarna weer is verminderd. Woensdagnacht is men even gestopt met blussen vanwege de straling.

Om verdere lekken te voorkomen is het zeer belangrijk dat de reactorvaten en gebruikte brandstof goed gekoeld blijven. Het koelen is een zeer moeilijke taak geworden door de hoge straling op locatie. De tsunami heeft alle afstand-besturingssystemen onklaar gemaakt. Alle technici behalve degenen die direct bij de koeloperatie betrokken zijn, zijn geëvacueerd.

De bevolking in de 20km omgeving van de Daiichi-centrale (totaal 200.000 mensen) is geëvacueerd. Tot 30 km afstand moet men binnen blijven. Enkele tientallen medewerkers van de Daiichi-centrale zijn gewond geraakt bij de herstelwerkzaamheden en explosies, één is overleden, twee zijn vermist sinds een explosie.

Live stream Japanse TV: NHK World TV

Tepco statusoverzicht en grafische timeline (geüpdatet wo 13:00)

Status overige kerncentrales (geüpdatet wo 13:00)
• Daini-centrale (Fukushima II): Hier is op zaterdag de druk op de reactor verlaagd door vrijlaten van licht-radioactief gas. Op dit moment is de situatie onder controle.
• Onagawa-centrale: Hier was een verhoogde straling gemeten, maar dit is nu normaal. Waarschijnlijk van de Daiichi-centrale afkomstig. (nu.nl)
• Tokai 2-centrale: Eén koelsysteem uitgevallen op zondag, koeling is inmiddels overgenomen door backupsysteem. (De Morgen)

Eerder nieuws

quote:
Gebruikte brandstof in kernreactor 4 kookt (NRC, dinsdag)

Het Japanse Atoomgenootschap meldt aan Reuters dat er na een explosie twee gaten van acht vierkante meter in een muur van het buitenste gebouw rond kernreactor nummer 4 van centrale Fukushima 1 zitten. Daarbij is een zeer gevaarlijke situatie ontstaan: het bad waarin gebruikte brandstof wordt bewaard is naar alle waarschijnlijkheid gaan koken. Update 11:20 De Japanse autoriteiten bevestigen dat het water inderdaad kookt.

Als een splijtstaaf gebruikt is, wordt deze met een kraan uit de reactor gehaald en in een bad getakeld. Daar moet de staaf een jaar afkoelen. Maar door de explosies en de ontstane druk stijgt de temperatuur in dit bad tot een kookpunt. Als het water verdampt is, zijn de splijtstaven onbeschermd.

Volgens onze wetenschapsredacteur Karel Knip kan dit zeer gevaarlijk zijn. De staven in de reactor zelf zijn goed beschermd door een paar lagen staal en beton, maar het bad voor de gebruikte staven is dat niet. Het dak daarboven is door de explosies kapot, waardoor het radioactief materiaal uit de gebruikte stoffen vrij spel kan krijgen als het water kookt en verdampt.

Eerder vandaag woedde er een brand in reactor 4. Ook is er een explosie geweest in reactor 2. Hierbij is een hoeveelheid straling vrijgekomen die schadelijk kan zijn voor de gezondheid. In Tokio is verhoogde radioactiviteit in de lucht gemeten.
quote:
Kans op meltdown in Japan neemt toe (NRC, ma 12:06)
door Ernst-Jan Pfauth

De splijtstofstaven in de door de aardbeving getroffen kernreactor van Fukushima 1 staan nu compleet zonder water, meldt een woordvoerder via persbureau Jiji. Daarmee neemt de kans op een meltdown toe. Een meltdown verhoogt de kans op een radioactief lek.
Wetenschapsredacteur Karel Knip schreef vanmorgen in nrc.next over de pijnlijke consequenties van het droog staan van de splijtstofstaven:

De druk binnen de staven neemt zo toe dat zij hier en daar openbarsten en hun sterk radioactieve inhoud vrijgeven. En er ontstaat een chemische reactie tussen de hete stoom en het zeer speciale metaal dat voor de splijtstofomhulling wordt gebruikt (een legering met zirconium: zircaloy). Daarbij vormt zich het explosieve waterstof. Kennelijk heeft zich dat in het gebouw van reactor 1 opgehoopt, met fatale gevolgen. Het had, net zoals de vluchtige radioactieve stoffen, via filters naar de omgeving geloosd moeten worden.

Een ramp met de omvang van Tjsernobyl zal het niet worden, schreef Knip eerder.

Er zullen radioactieve stoffen vrijkomen, maar niet in de mate zoals gebeurde bij Tjernobyl in 1986. Reactor 4 van die centrale bevatte grafiet, dat prompt in brand vloog. Die aanhoudende brand in Tjernobyl heeft toen enorme hoeveelheden radioactief materiaal over de omgeving verspreid. De inhoud van de kernreactoren van Fukushima kan niet branden.
Info: Status van de centrales
NRC Liveblog 16 maart (continu geüpdatet)
BBC News liveblog
Yahoo timeline
Kyodo headlines (Japans persbureau)
Persberichten van energiebedrijf Tepco
Fukushima I nuclear accidents (Wikipedia)

Info: Achtergronden
In alle drie de reactors dreigt nu een meltdown. Wat nu? Drie mogelijkheden. (Volkskrant, ma 14:25)
Nuclear energy 101: Inside the "black box" of power plants - Hoe werkt kernenergie en wat ging er mis in Fukushima?
How a Reactor Shuts Down and What Happens in a Meltdown (NYTimes, infographic)
Japan's nuclear crisis and Chernobyl: Key differences (Christian Science Monitor)

Plaatjes

Video's

SPOILER: Bekijk video's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekende hoaxes

SPOILER: Bekijk hoaxes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere topics
Kerncentrales Japan in problemen #1
Kerncentrales Japan #2
Kerncentrales Japan #3
Kerncentrales Japan #4
Kerncentrales Japan #5
Kerncentrales Japan #6
Kerncentrales Japan #7
Kerncentrales Japan #8
Kerncentrales Japan #9
Kerncentrales Japan #10
Kerncentrales Japan #11
Kerncentrales Japan #12
Kerncentrales Japan #13
Kerncentrales Japan #14
Kerncentrales Japan #15

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 16-03-2011 22:03:42 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94208122
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:47 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Als alles in Japan rustig is zit Khadaffi weer net zo in zijn troon als 1 jaar geleden _O-
Weet je ook waarom? Omdat wij, Het Westen, dat goed vinden en dat komt omdat Rusland bezig is met een wapenorder van ongeveer 2,2 miljard om te leveren aan Libië.

En laat nou net Rusland tegen dat vliegverbod zijn boven Libië.

Goh, waarom zou dat nou zijn :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_94208221
Iemand een metalen armband kopen?
pi_94208231
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:08 schreef vosss het volgende:

[..]

Weet je ook waarom? Omdat wij, Het Westen, dat goed vinden en dat komt omdat Rusland bezig is met een wapenorder van ongeveer 2,2 miljard om te leveren aan Libië.

kuch...

Dus de Russen hebben de aardbeving veroorzaakt! :|W
pi_94208306
Gezellig he!
pi_94208334
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:05 schreef aloe_vera het volgende:
Zoveel dingen die ik me afvraag. Het ligt allemaal vlakbij de zee, kunnen ze daar geen waterkanonnen op boten zetten of tenminste noodgeneratoren aanvoeren? Of desnoods een noodstroomkabel aanleggen. Dat het niet te bereiken is door schade aan de wegen, lijkt me daarmee te omzeilen. Bovendien had ook prioriteit gegeven kunnen worden aan het vrijmaken van de weg naar de centrale.
Ik denk dat je er gerust van uit kan gaan dat men elk mogelijk en onmogelijk scenario al talloze malen de revue heeft laten passeren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:13:11 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208479
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:09 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

kuch...

Dus de Russen hebben de aardbeving veroorzaakt! :|W
nee daar heeft deze dame mede voor gezorgd http://www.dumpert.nl/med(...)god_is_zo_goed_.html
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:13:54 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94208535
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:13 schreef rubbereend het volgende:
nee daar heeft deze dame mede voor gezorgd http://www.dumpert.nl/med(...)god_is_zo_goed_.html
Dat is toch een troll of niet :P
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94208650
Nog maar even een tvp dan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:16:46 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208703
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:13 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is toch een troll of niet :P
Ik heb de dame even gebeld en ze meent het echt
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 20:16:56 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94208715
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:00 schreef eleusis het volgende:
NHK live nu: Er gaan nieuwe stroomverbindingen aangelegd worden naar de centrales zodat de normale koelsystemen weer gebruikt kunnen worden.
Als het slechts een kwestie van elektriciteit was kun je je afvragen waarom er niet vanaf het begin mobiele generators naartoe zijn gereden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:16:57 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208718
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog maar even een tvp dan.
daar is een knop voor :P
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:17:15 #13
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94208732
Die Europese baas over kernenergie etc vermelde vanmiddag dat de situatie niet meer onder controle is, en dus afstevent op een ramp.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:17:47 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94208761
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als het slechts een kwestie van elektriciteit was kun je je afvragen waarom er niet vanaf het begin mobiele generators naartoe zijn gereden.
Ik neem aan de koelsystemen, zeker aan de buitenkant, ook aardig beschadigd moeten zijn.....
DeLuna vindt me dik ;(
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 20:18:50 #15
145738 superworm
is erbij
pi_94208824
Update 20.12: In Japan wordt de laatste hand gelegd aan een elektriciteitskabel die de energietoevoer naar de Fukushima Daiichi-kerncentrale moet herstellen. Dat heeft het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco vanavond gezegd, meldt Novum. Met de nieuwe elektriciteitskabel kunnen de elektrische koelpompen van de centrale weer worden gebruikt om de oververhitte kernreactoren af te koelen. Betrokkenen hopen de kabel zo vlug mogelijk te testen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94208896
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar is een knop voor :P
Ik weet het, maar dit vind ik leuker. :)
pi_94208985
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef superworm het volgende:
Update 20.12: In Japan wordt de laatste hand gelegd aan een elektriciteitskabel die de energietoevoer naar de Fukushima Daiichi-kerncentrale moet herstellen. Dat heeft het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco vanavond gezegd, meldt Novum. Met de nieuwe elektriciteitskabel kunnen de elektrische koelpompen van de centrale weer worden gebruikt om de oververhitte kernreactoren af te koelen. Betrokkenen hopen de kabel zo vlug mogelijk te testen.
Mooi, dan loopt het nog relatief goed af. Is een complete catastrofe afgewend :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:21:42 #18
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_94208996
quote:
Eindelijk eens goed nieuws! ^O^

Maar als je zo de foto's van de beschadigingen aan de reactor-gebouwen ziet dan vraag je je af of de koelpompen nog wel werken. :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:21:59 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209006
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:16 schreef NorthernStar het volgende:
Dat is uiteraard meteen gedaan.

Er zijn verschillende geluiden waarom dit niet heeft gewerkt. Ik heb serieuze bronnen de volgende twee dingen horen beweren:
1) de aangerukte apparaten waren niet compatible met de centrale
2) de aangerukte apparaten waren wel goed, maar de elektrische installatie was te erg beschadigd door de tsunami

Optie 1 lijkt mij sterk, optie 2 lijkt mij plausibel. Wat ook nog zou kunnen, is dat de situatie rond de centrale zo snel verergerd is, dat het niet meer mogelijk was om lang genoeg daar aanwezig te zijn om nieuwe apparatuur aan te koppelen.

Maar dit zullen we waarschijnlijk achteraf pas weten.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:23 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94209104
Ik lees overal dat een echte kettingreactie niet kan gebeuren, omdat de regelstaven in de core zitten. Dat snap ik. Maar stel dat de core smelt, en een vloeibaar prutje uranium naar beneden lekt, dan zijn de regelstaven toch niet meer mooi aanwezig en kan er alsnog een kettingreactie ontstaan?
censuur :O
pi_94209154
En wanneer bereiken we het punt waarop het gewoon niet meer mogelijk is om de ractoren te koelen door de hoge straling en zal dus in alle 6 reactoren een meltdown plaatsvinden?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:24:18 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209160
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik lees overal dat een echte kettingreactie niet kan gebeuren, omdat de regelstaven in de core zitten. Dat snap ik. Maar stel dat de core smelt, en een vloeibaar prutje uranium naar beneden lekt, dan zijn de regelstaven toch niet meer mooi aanwezig en kan er alsnog een kettingreactie ontstaan?
Een kettingreactie kan zeer zeker ontstaan. Daar draait de centrale op! Het klopt dat als de brandstof smelt, je vloeibare pockets kritische massa krijgt.

Alleen zou die kettingreactie in dit reactorontwerp gelimiteerd moeten zijn, dus hij kan niet exponentieel stijgen (hyperkritisch gaan) zoals bij een kernbom of Chernobyl.

De spent fuel pits zijn ook een probleem. Die hebben niet de beveiligingen, maar die zouden ook een stuk minder warmte moeten afgeven (wel levensgevaarlijk voor wie in dezelfde ruimte is).
pi_94209216
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:24 schreef kilon het volgende:
En wanneer bereiken we het punt waarop het gewoon niet meer mogelijk is om de ractoren te koelen door de hoge straling en zal dus in alle 6 reactoren een meltdown plaatsvinden?
Niet. De stroomtoevoer wordt binnenkort hersteld waardoor ze weer normaal afgekoeld kunnen worden :) .
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 20:25:24 #24
145738 superworm
is erbij
pi_94209243
http://derstandard.at/129(...)der-Strahlungswolken

Duitse animatie van besmetting wereldwijd, gegeven de huidige weersvoorspellingen.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94209256
Ik moet nog zien dat ze met stroom op die pompen de boel weer aan de gang krijgen.
Als er scheuren in de buizen zitten pomp je overal water heen, behalve waar het heen moet...
pi_94209341
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:25 schreef MaGNeT het volgende:
Ik moet nog zien dat ze met stroom op die pompen de boel weer aan de gang krijgen.
Als er scheuren in de buizen zitten pomp je overal water heen, behalve waar het heen moet...
Lekker allemaal tegenstrijdig, die berichten die ze rondsturen
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:27:25 #27
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94209374
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:24 schreef QBay het volgende:

[..]

Niet. De stroomtoevoer wordt binnenkort hersteld waardoor ze weer normaal afgekoeld kunnen worden :) .
Welke bron zegt dit? Ik hoop ook dat het lukt, maar zou er nog maar niet al te zeker van zijn.
pi_94209390
quote:
Daar ben ik ook bang voor, zou niet de 1e keer zijn met deze ramp dat er iets goed misgaat :P
pi_94209412
gaat er alvast iemand apeldoorn bellen?
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:28:04 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209414
quote:
De buizen zouden intact moeten zijn: er is nog acht uur lang gepompt op de koelsystemen met gebruik van accu's. Ik denk zelf dat het probleem meer in de electronica zit... Maar zou dat te fixen zijn onder deze barre omstandigheden?
pi_94209543
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:23 schreef RemcoDelft het volgende:
n.a.v. deze vraag :)

mijn gedachte hierover: het is al een kettingreactie. well duh, wat denken jullie wat de procedure inhoudt dan? het probleem nu is dat doordat er niet meer gekoeld kan worden, ook de snelheid van het proces niet (of slecht) beinvloed kan worden en er dus steeds meer warmte ontwikkeld wordt waarmee het proces steeds versneld wordt waarmee, etc...

dames en heren experts: begrijp ik dat nu goed of niet? ik ben niet zo thuis in de kernfysica
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94209547
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

De buizen zouden intact moeten zijn: er is nog acht uur lang gepompt op de koelsystemen met gebruik van accu's. Ik denk zelf dat het probleem meer in de electronica zit... Maar zou dat te fixen zijn onder deze barre omstandigheden?
Maar dat was vóórdat er explosies zijn geweest...

Afijn, ze hebben vast beter zicht op de situatie dan wij... Maar ik ben toch niet zo optimistisch...
pi_94209548
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat was voor alle branden en explosies.... je weet niet hoe de systemen nu eraan toe zijn.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:30:09 #34
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209559
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Welke bron zegt dit? Ik hoop ook dat het lukt, maar zou er nog maar niet al te zeker van zijn.
Journaal op NHK World TV (Japanse publieke omroep). Maar daar werd niet bij gezegd op welke termijn dit gerealiseerd werd... Dagen, weken?
pi_94209590
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:27 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Tepco zegt dat, als iemand het weet zijn zij dat wel :)
pi_94209617
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef eleusis het volgende:

[..]

Journaal op NHK World TV (Japanse publieke omroep). Maar daar werd niet bij gezegd op welke termijn dit gerealiseerd werd... Dagen, weken?
NRC spreekt van "de laatste hand gelegd aan", dus dan zal het hooguit urenwerk zijn lijkt me.
pi_94209652
Ách jezus... NOS weerbericht over het weer en voornamelijk de windrichting in Japan..

:')

Ik stop nu ff met dit gelul en zie wel of en wanneer die zooi daar klapt. Ciao!
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:31:38 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209665
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef Fireblast het volgende:
NRC spreekt van "de laatste hand gelegd aan", dus dan zal het hooguit urenwerk zijn lijkt me.
Maar NRC zat hetzelfde journaal te kijken als wij, en volgens mij is het wishful thinking :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:32:20 #39
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94209717
#AJE: International Atomic Energy Agency states the situation in Japan is still critical.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:32:38 #40
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94209737
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:29 schreef aloe_vera het volgende:
Dat was voor alle branden en explosies.... je weet niet hoe de systemen nu eraan toe zijn.
Toegegeven. Ik ben ook niet zo optimistisch hoor :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:34:29 #41
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94209848
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:29 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn gedachte hierover: het is al een kettingreactie. well duh, wat denken jullie wat de procedure inhoudt dan? het probleem nu is dat doordat er niet meer gekoeld kan worden, ook de snelheid van het proces niet (of slecht) beinvloed kan worden en er dus steeds meer warmte ontwikkeld wordt waarmee het proces steeds versneld wordt waarmee, etc...

dames en heren experts: begrijp ik dat nu goed of niet? ik ben niet zo thuis in de kernfysica
In grote lijnen klopt het. De reactie wordt heviger, als er niet gekoeld wordt. Koeling houdt de kernbom die daar draait, in toom.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:34:44 #42
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94209863
Het koelen is tijdelijk totdat er wat anders bedacht is
There is only one religion
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 20:36:15 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94209952
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef QBay het volgende:

[..]

mwah, Tepco heeft er volgens mij vaker naast gezeten.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94210134
20u35: Vijf werknemers van de kerncentrale in Fukushima zijn overleden, 22 raakten gewond en 2 zijn vermist. Over de doodsoorzaak is evenwel niets bekend, al is het vooralsnog waarschijnlijker dat de tsunami de schuldige is, eerder dan de straling.

HLN.be
geen goud zonder schuim
pi_94210198
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, Tepco heeft er volgens mij vaker naast gezeten.
Geen beste reputatie ook.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94210216
Echt waar ze moeten die dingen allemaal sluiten zo snel mogelijk zeg ik dan.

Er is 1 grote energie bom in de ruimte genaamd de zon, laten we daar eens wat meer mee doen zou ik zeggen.

Dit is allemaal rotzooi.
Het binneste van onze planeet is van nature tering heet en de zon ook, dus waarom dan kunstmatig ook weer hitte op willen wekken voor turbines etc middels kerncentrales!
Zet zo'n turbine bovenop een vulkaan klaar of begraaf hem diep in de grond.
Water stroomt er met zwaartekracht in en komt vanzelf met waterdamp er weer uit zo moeilijk is het toch allemaal niet?

Boren naar olie kunnen we toch.
Waarom niet die diepte in om water te verhitten? Ipv die nucleaire rotzooi op het aardoppervlak.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:41:40 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94210259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:29 schreef simmu het volgende:

[..]

Een kettingreactie houdt in dat elke splijting meerdere nieuwe splijtingen oplevert: 1 ==> 3 ==> 9 ==> 27 ... Dan knalt de boel heel snel uit elkaar. Doordat de regelstaven de vrijkomende deeltjes opvangen, komt er geen kettingreactie.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:44:00 #48
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94210395
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:40 schreef again1928 het volgende:
Echt waar ze moeten die dingen allemaal sluiten zo snel mogelijk zeg ik dan.

Er is 1 grote energie bom in de ruimte genaamd de zon, laten we daar eens wat meer mee doen zou ik zeggen.

Dit is allemaal rotzooi.
Het binneste van onze planeet is van nature tering heet en de zon ook, dus waarom dan kunstmatig ook weer hitte op willen wekken voor turbines etc middels kerncentrales!
Zet zo'n turbine bovenop een vulkaan klaar of begraaf hem diep in de grond.
Water stroomt er met zwaartekracht in en komt vanzelf met waterdamp er weer uit zo moeilijk is het toch allemaal niet?

Boren naar olie kunnen we toch.
Waarom niet die diepte in om water te verhitten? Ipv die nucleaire rotzooi op het aardoppervlak.
't valt wel tegen hoor. Zie dat met die gedoe met die BP oil well. 25 km diep boren is toch wel aardig aan de grenzen van het menselijk kunnen.
How can I make this topic about me?
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 20:44:29 #49
236264 crew  capricia
pi_94210434
Het lijkt me moeilijk om hier stroomkabels op aan te sluiten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94210502
Wie is de grapjas die wolkjes op de muren van de reactors heeft geverfd?
pi_94210510
Hoe ver waren we nou met kern-fusie?
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 20:45:43 #52
145738 superworm
is erbij
pi_94210513
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:44 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94210550
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:45 schreef outcast_within het volgende:
Wie is de grapjas die wolkjes op de muren van de reactors heeft geverfd?
Gezellig toch :)?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_94210582
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:44 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Nee nee deze mensen hebben verstand van zaken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:47:08 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94210608
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Een kettingreactie houdt in dat elke splijting meerdere nieuwe splijtingen oplevert: 1 ==> 3 ==> 9 ==> 27 ... Dan knalt de boel heel snel uit elkaar. Doordat de regelstaven de vrijkomende deeltjes opvangen, komt er geen kettingreactie.
Er zijn nog wel meer beperkende factoren. Er is bij dit type brandstof ook een moderator nodig, namelijk water. De moderator vertraagt snelle neutronen die vrijkomen bij een splijting, naar langzame 'thermische' neutronen die kunnen deelnemen aan een nieuwe splijting.

Dit is een essentieel veiligheidsmechanisme, want bij een sterke temperatuurstijging zal het omringend water verdampen. De moderator is dan weg zodat veel minder neutronen deelnemen aan een nieuwe splijting.

Er kan nog steeds een kettingreactie plaatsvinden maar op een veel minder heftig niveau.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:48:34 #56
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94210777
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94210855
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen beste reputatie ook.
Alsof Tepco nu ook nog echt zijn/haar reputatie op het spel gaat zetten...die liegen nu op dit moment echt niet. Als zij denken de stroomtoevoer weer opgang te kunnen brengen, dan is dat ook zo. In het verleden zijn ze misschien dubieus geweest, maar nu in tijde van een ramp gaan ze echt niet lopen liegen.
pi_94210865
Wat heeft die kerel een verschrikkelijke stem trouwens :{
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_94210939
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:34 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

In grote lijnen klopt het. De reactie wordt heviger, als er niet gekoeld wordt. Koeling houdt de kernbom die daar draait, in toom.
ik hoopte eigenlijk dat verkeerd begrepen te hebben :{
pi_94211109
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ik hoopte eigenlijk dat verkeerd begrepen te hebben :{
Er draait daar geen kernbom, daarvoor kan er geen kritieke massa bereikt worden :)
pi_94211124
over twee uurtjes weten we echt meer dan ontwaakt de boel daar weer.
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 20:55:13 #63
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94211142
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef QBay het volgende:

[..]

Tepco roept al sinds zaterdag dat ze de zaak onder controle hebben. Tussen de explosies door dan.

Het zou heel mooi zijn als ze de koelsystemen (die nog intact zijn that is) weer op gang krijgen maar ik wacht nog wel even af voor ik ga juichen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:55:46 #64
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94211169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef krullendoos het volgende:
het land van de rijzende straling begint een nieuwe dag
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 20:55:54 #65
145738 superworm
is erbij
pi_94211182

Satellietfoto. Stoom uit reactor 3.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94211188
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:55 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

het land van de rijzende straling begint een nieuwe dag
;(
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:56:04 #67
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94211192
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:50 schreef QBay het volgende:

[..]

Alsof Tepco nu ook nog echt zijn/haar reputatie op het spel gaat zetten...die liegen nu op dit moment echt niet. Als zij denken de stroomtoevoer weer opgang te kunnen brengen, dan is dat ook zo. In het verleden zijn ze misschien dubieus geweest, maar nu in tijde van een ramp gaan ze echt niet lopen liegen.
Ze hebben al gelogen tijdens de ramp. Samen met de premier.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:56:12 #68
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94211204
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:54 schreef krullendoos het volgende:
Als de afgelopen dagen een voorbeeld zijn, beginnen dan de explosies weer :{
pi_94211218
quote:
3s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:08 schreef vosss het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik heel die vn echt lachwekkend.. veto recht :'), wat is dat voor achterlijks...
pi_94211232
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:56 schreef eleusis het volgende:

[..]

ja de laatste dagen beginnen ze wel zo met een boem
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:58:03 #71
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94211305
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:55 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
Satellietfoto. Stoom uit reactor 3.
Wat een schade! Jemig.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:58:15 #72
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94211312
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:56 schreef eleusis het volgende:

[..]

een dagelijks ritueel aan het worden
pi_94211346
TOKIO - De noodstroomvoorziening bij de kerncentrale in het Japanse Fukushima zou op gang zijn gekomen. Dat zou betekenen dat de elektrische pompen in de kernreactoren weer kunnen gaan werken. De inmiddels oververhitte splijtstofstaven zouden daardoor weer gekoeld kunnen worden.

Als dit waar is _O_
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_94211356
Hulde aan de mensen die daar nu in de kerncentrales bezig zijn, ze doen hun best voor de anderen maar zelf zijn ze bezig aan een verkapte zelfmoordactie :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:59:35 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94211378
Waarom zijn die reactorgebouwen eigenlijk vierkant? Hier zijn ze altijd mooi rond, wat me optimaal lijkt qua benodigd materiaal, maar ook qua drukbestendigheid.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:59:47 #76
38114 beantherio
pi_94211384
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ze hebben al gelogen tijdens de ramp. Samen met de premier.
Hoezo hebben ze gelogen? Ik vond ze juist opvallend open over de situatie.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 20:59:59 #77
145738 superworm
is erbij
pi_94211400
quote:
15s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Wat een schade! Jemig.
Idd. Zoals ik al zei, die reactor 1 (rechts op de foto) lijkt wel aardig, maar die splijtstaven in no.4 liggen gewoon bloot, en de betonnen huls van 3 lijkt ernstig beschadigd.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94211405
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ik bedoelde niet een kettingreactie in de zin die jij nu beschrijft (een kernreactie. die is exponentieel 1 ==> 3 ==> 9 ==> 27 ... ) maar een oorzaak-gevolg kettingreactie (lineair a ==> b ==> c ==> d ... ).

zoals je zelf zegt: het kernproces vindt nog steeds plaats. het proces is controleerbaar via koeling.
pi_94211409
[/quote]
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:39 schreef amsoor het volgende:
20u35: Vijf werknemers van de kerncentrale in Fukushima zijn overleden, 22 raakten gewond en 2 zijn vermist. Over de doodsoorzaak is evenwel niets bekend, al is het vooralsnog waarschijnlijker dat de tsunami de schuldige is, eerder dan de straling.

HLN.be
Dat is ouder nieuws:

quote:
The few details Tokyo Electric has made available paint a dire picture. Five workers have died since the quake and 22 more have been injured for various reasons, while two are missing. One worker was hospitalized after suddenly grasping his chest and finding himself unable to stand, and another needed treatment after receiving a blast of radiation near a damaged reactor. Eleven workers were injured in a hydrogen explosion at reactor No. 3.
http://www.nytimes.com/2011/03/16/world/asia/16workers.html

Verder weet ik dat er een medewerker bij de eerste explosie in nr 3 omkwam.
pi_94211424
quote:
11s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef Temlin het volgende:
TOKIO - De noodstroomvoorziening bij de kerncentrale in het Japanse Fukushima zou op gang zijn gekomen. Dat zou betekenen dat de elektrische pompen in de kernreactoren weer kunnen gaan werken. De inmiddels oververhitte splijtstofstaven zouden daardoor weer gekoeld kunnen worden.

Als dit waar is _O_
eerst zien en horen,dan geloof ik het pas
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:01:14 #81
145738 superworm
is erbij
pi_94211466
Update 20.55: Kyodo meldt dat ruim 80.000 Japanse militairen, politieagenten en brandweermannen op dit moment zijn ingezet in de rampgebieden. Ook zijn voor het eerst reservisten opgetrommeld, 10.000 man sterk, sinds de oprichting van de Japanse Zelfverdedigingskrachten (het leger) in 1954.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94211467
update NRC

Update 20.55: Kyodo meldt dat ruim 80.000 Japanse militairen, politieagenten en brandweermannen op dit moment zijn ingezet in de rampgebieden. Ook zijn voor het eerst reservisten opgetrommeld, 10.000 man sterk, sinds de oprichting van de Japanse Zelfverdedigingskrachten (het leger) in 1954.
pi_94211505
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:01 schreef aloe_vera het volgende:
update NRC

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:01 schreef superworm het volgende:
:D
pi_94211515
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:01 schreef aloe_vera het volgende:
update NRC

Oud nieuws! :P
pi_94211536
20u43: De Amerikaanse producent van jodiumtabletten Anbex meldt dat de voorraad uitgeput is.

HLN.be
geen goud zonder schuim
pi_94211553
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef amsoor het volgende:
20u43: De Amerikaanse producent van jodiumtabletten Anbex meldt dat de voorraad uitgeput is.

HLN.be
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:03:03 #87
145738 superworm
is erbij
pi_94211554
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef Temlin het volgende:

[..]

[..]

1 seconde, wtf :P
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:03:05 #88
104963 ETA
European Travel Author
pi_94211558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef Temlin het volgende:

[..]

[..]

grappig dat juist de niet-frontpage redacteur een bronvermelding geeft :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:03:47 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94211598
Ik zit die BBC docu over chernobyl te kijken nu... indrukwekkend zeg... :{
pi_94211600
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

't valt wel tegen hoor. Zie dat met die gedoe met die BP oil well. 25 km diep boren is toch wel aardig aan de grenzen van het menselijk kunnen.
dat was feitelijk domme mensen werk, we kunnen het wel, zolang we onze hoofden erbij houden en niet bezuinigen..
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:04:29 #91
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94211635
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zijn die reactorgebouwen eigenlijk vierkant? Hier zijn ze altijd mooi rond, wat me optimaal lijkt qua benodigd materiaal, maar ook qua drukbestendigheid.
Vierkant is veel praktischer (lees: goedkoper), want je kunt er veel meer in kwijt. Zoals een spent fuel pool boven de reactor, in het hoekje van het gebouw.
pi_94211655
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:03 schreef ETA het volgende:

[..]

:)
pi_94211659
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:45 schreef -Datdus- het volgende:
Hoe ver waren we nou met kern-fusie?
http://nl.wikipedia.org/wiki/ITER
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:05:20 #94
145738 superworm
is erbij
pi_94211673
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit die BBC docu over chernobyl te kijken nu... indrukwekkend zeg... :{
Die nagespeelde uit 2006? Ja 1 van de YT comments was 'het lijkt wel een real life horrorfilm', en dat is het ook. Bizar om te zien hoe ze ermee om gingen de 1e paar dagen. En die helibemanning die onbeveiligd zandzakken in de smeltende kern dumpt... rillingen echt.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:05:29 #95
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_94211686
Mar. 16, 2011 3:49 PM ET
NRC: No water in spent fuel pool of Japan plant

WASHINGTON (AP) The chief of the U.S. Nuclear Regulatory Commission says all the water is gone from one of the spent fuel pools at Japan's most troubled nuclear plant. This means there's nothing to stop the fuel rods from getting hotter and ultimately melting down.

The outer shell of the rods could also ignite with enough force to propel the radioactive fuel inside over a wide area.

Gregory Jaczko did not say Wednesday how the information was obtained, but the NRC and U.S. Department of Energy both have experts on site at the Fukushima Dai-ichi complex of six reactors.

He says officials believe radiation levels are extremely high, and that could affect workers' ability to stop temperatures from escalating.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:06:19 #96
145738 superworm
is erbij
pi_94211730
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:03 schreef ETA het volgende:

[..]

:{w Iedereen die meeleest weet dat er 2 liveblogs gequote worden, BBC en NRC. Die van HLN herken je door de verknipte grammatica en het vage woordgebruik.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:07:16 #97
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94211772
NRC
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:09:44 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94211890
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:05 schreef Darklight het volgende:
Mar. 16, 2011 3:49 PM ET
NRC: No water in spent fuel pool of Japan plant

WASHINGTON (AP) The chief of the U.S. Nuclear Regulatory Commission says all the water is gone from one of the spent fuel pools at Japan's most troubled nuclear plant. This means there's nothing to stop the fuel rods from getting hotter and ultimately melting down.

The outer shell of the rods could also ignite with enough force to propel the radioactive fuel inside over a wide area.

Gregory Jaczko did not say Wednesday how the information was obtained, but the NRC and U.S. Department of Energy both have experts on site at the Fukushima Dai-ichi complex of six reactors.

He says officials believe radiation levels are extremely high, and that could affect workers' ability to stop temperatures from escalating.
:{ De hele trent is neerwaards. Dit gaat gruwelijk fout.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:10:09 #99
145738 superworm
is erbij
pi_94211916
Ik dacht opeens bij het opsommen van de 3 liveblogs: Guardian deed dat ook altijd. En verhip:

http://www.guardian.co.uk(...)unami-aftermath-live

Nog één om te volgen dus!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:11:47 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_94212013
quote:
17s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:49 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Hup naar BNW.
vanaf vrijdag heeft hij wel alles goed voorspeld wat er was/ging gebeuren!
pi_94212047
hln.be zegt ook het volgende:
"Paniek over straling maskeert het echte probleem"

http://www.hln.be/hln/nl/(...)echte-probleem.dhtml

Hier komt echt nog lang geen einde aan.
Wordt echt een meeslepende energieslurpende update aan nieuws uit Japan ben ik bang.
Ik weet niet hoe lang ik hier op de forums blijf volgen hoe het gaat met de laatste updates maar ik volg het alleen nog maar omdat ik denk dat er nog een hoogtepunt aan dit alles lijkt te gaan komen. Een klapper op de vuurpijl.
pi_94212067
Ik moet het toch even zeggen: Ik vind de live updatende topics functie van Fok! nu wel heel erg relaxed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 21:13:05 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94212087
quote:
Dodewaard is ook een doos.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94212108
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:12 schreef Bigs het volgende:
Ik moet het toch even zeggen: Ik vind de live updatende topics functie van Fok! nu wel heel erg relaxed.
Klopt ja, eleusis houdt het erg goed bij ^O^

oh, je bedoelt dat de posts er vanzelf bij komen O-)
pi_94212151
quote:
ach, regelmatig loopt de browser vast als je een video aan het kijken bent, update niet (terwijl er wel updates zijn) en update als er geen updates zijn...
wat mij betreft laten ze het achterwege als het maar voor een deel werkt..
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:15:08 #107
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94212207
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:14 schreef mschol het volgende:

[..]

ach, regelmatig loopt de browser vast als je een video aan het kijken bent, update niet (terwijl er wel updates zijn) en update als er geen updates zijn...
ik ben zeker iemand die gaat klagen als er ook maar iets niet werkt, en van die auto-update heb ik nog welgeteld 0x last gehad :)
pi_94212244
quote:

[..]

Dan zou ik toch maar eens naar een andere browser gaan kijken want hier werkt het prima ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:17:47 #109
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94212356
quote:
Inderdaad. Ik heb dit topic aanstaan, en die blog van het nrc. Op werk alleen die nrc, omdat fok te snel gaat met updates.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:19:08 #110
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94212442
Wat doen ze daar allemaal bij NHK. Modellen (knutselwerk) van de reactors en zo, waarom geen 3D beelden?
pi_94212501
quote:
maar je moet niet op appeltje + R klikken dan ben je fucked.
pi_94212524
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:15 schreef StM het volgende:

[..]

Dan zou ik toch maar eens naar een andere browser gaan kijken want hier werkt het prima ;)
met ff heb ik hetzelfde probleem.. maarja ik heb er maar mee leren leven.. ik heb fok inmiddels echt niet hoog meer in favorieten lijstje staan..
pi_94212661
add blocker voor fok uitzetten
pi_94212691
Even ontopic weer?
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:22:56 #115
238141 SevD
Boventitel
pi_94212705
Update 21.19: Een speciale politiewagen is zojuist gearriveerd bij de Fukushima Daiichi kerncentrale. TEPCO hoopt met het waterkannon op de wagen het waterniveau in het brandstofbassin van reactor 4 van Fukushima Daiichi weer op niveau te brengen, meldt de BBC. De kracht van de straal is hopelijk sterk genoeg voor technici om van veilige afstand te kunnen werken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:23:04 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94212721
quote:

[..]

Dat ligt toch echt aan je browser. 't gaat hier heel aardig.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:23:46 #117
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_94212768
quote:
Een speciale politiewagen is zojuist gearriveerd bij de Fukushima Daiichi kerncentrale. TEPCO hoopt met het waterkannon op de wagen het waterniveau in het brandstofbassin van reactor 4 van Fukushima Daiichi weer op niveau te brengen, meldt de BBC. De kracht van de straal is hopelijk sterk genoeg voor technici om van veilige afstand te kunnen werken.

:'). Klinkt dit nu zo amateuristsch of ligt het aan mij.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 21:25:05 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94212868
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:23 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het is gewoon van noodgreep naar noodgreep. Maar je moet wat.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94212887
quote:

[..]

klinkt eerder als:
we hebben geen professionele optie's meer, dus moeten nu houtje-touwtje werk doen..
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:26:02 #120
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94212938
quote:

[..]

Ik krijg erg de indruk dat de control room compleet in puin ligt, was misschien wel flooded met die tsunami. Dat niets meer te regelen valt en alles ter plekke gedaan moet worden, handmatig.
pi_94213388
Je kunt het ook lezen als: we proberen alles om te voorkomen dat er nog meer straling vrijkomt.
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 21:34:13 #122
145738 superworm
is erbij
pi_94213483
Guardian live:

8pm: According to the Kyodo news agency, Japan's nuclear agency has said that the water level has been dropping in the No 5 reactor as well:

The agency said it will closely monitor data on the reactor to prevent the problems that occurred at other reactors.

Given what has happened elsewhere this isn't a surprise and we should expect the same thing in No 6 as well. Reactors 4, 5 and 6 were actually out of commission at the time of the earthquake and tsunami, but the danger remains because of the highly radioactive used fuel stored in the reactors. In the case of No 4, it may have had more spent fuel, and it was harmed by the nearby explosions in the 1, 2 and 3 reactors, which was most likely to cause of the first fire in No 4.
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:41:37 #123
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_94213947
Het waait nog de goede kant op, dat scheelt dan weer :7

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:43:04 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94214034
Nu het bericht dat de noodstroomvoorziening weer op gang is en dat er water gepompt kan worden.
Goed nieuws dus.

Wat ik niet begrijp is dat er niet simpel een aggregaat onder een heli kan worden gehangen, desnoods ook nog een pomp, die dan vervolgens worden aangezet. Dat zoiets niet binnen 2 uur geregeld is snap ik. Maar binnen 5 dagen toch wel?
The End Times are wild
pi_94214086
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Nu het bericht dat de noodstroomvoorziening weer op gang is en dat er water gepompt kan worden.
Goed nieuws dus.

Wat ik niet begrijp is dat er niet simpel een aggregaat onder een heli kan worden gehangen, desnoods ook nog een pomp, die dan vervolgens worden aangezet. Dat zoiets niet binnen 2 uur geregeld is snap ik. Maar binnen 5 dagen toch wel?
Levert te weinig vermogen denk ik.
pi_94214151
quote:
Goed nieuws dus.

Zal ongetwijfeld een reden voor zijn.
pi_94214158
quote:
Goed nieuws dus.

Of zet er een op een boot... het ligt aan het water toch? Maar goed, waarschijnlijk kon het niet anders en denken we te simpel erover.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:44:59 #128
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94214174
Update 21.39: Het Japanse Nuclear and Industrial Safety Agency laat weten dat het nu ook bezorgd is om het brandstofbassin van reactor 3 van de Fukushima Dai’ichi, meldt de BBC. De bassins van zowel reactor 3 en 4 koken en in de laatste is er waarschijnlijk bijna geen koelwater meer aanwezig. Als de splijtstofstaven in de reactoren niet snel afgekoeld worden, kan er een grote hoeveelheid radioactieve straling vrijkomen. Al eerder ontsnapte er al radioactief stoom uit reactor 3. Het Japanse agentschap waarschuwt dat als de bassins niet snel afgekoeld worden, de situatie binnen een paar dagen kritiek kan worden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:47:59 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94214387
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:44 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Of zet er een op een boot... het ligt aan het water toch? Maar goed, waarschijnlijk kon het niet anders en denken we te simpel erover.
Ja natuurlijk. Het zal wel niet zo simpel zijn. Of het systeem is niet zo ontworpen dat het aansluiten van een extern aggregaat eenvoudig is. De Japanners zijn niet dom.

Het is sowieso erg lastig om een concreet beeld te krijgen van wat de toestand daar nu precies is. De media gooit liever olie op het vuur dan objectief verslag te geven. Zeker de telegraaf maakt zich hier -zoals gebruikelijk- schuldig aan. Als ze spreken over 'Een wolks des doods over Tokio', wat moet ik dan nog van ze geloven?
The End Times are wild
pi_94214402
quote:
Zijn ze al 5 dagen met die kabel bezig dan? Daar had ik nog niks over gelezen? Weet iemand dat?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_94214425
quote:
Goed nieuws dus.

dat zou dan een soortgelijke doch langdurigere (is dat een woord?) actie zijn als (dan? tis laat, ik ben moe) de grondlui die nu actief zijn daar. met als extra complicatie: hoe had je die luitjes willen afwisselen dan? je kan daar niet langer dan x uur inhangen voordat je duizelig enzo wordt, had ik begrepen iig.
pi_94214453
Ik snap er niks meer van.
Ze hebben nu dus wel weer stroom, maar ondertussen wordt van alles weer warm en gaat koken en er komt geen koeling?? Huh wat klopt er niet?
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:49:37 #133
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94214510
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef Ermanon het volgende:
Ze hebben nu dus wel weer stroom, maar ondertussen wordt van alles weer warm en gaat koken en er komt geen koeling?? Huh wat klopt er niet?
Ze hebben toch geen stroom? Dat was het plan, maar volgens mij zijn veel omroepen een beetje te vlug met dit nieuws.
pi_94214512
quote:
Heb je de foto's van die centrale gezien? :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:49:39 #135
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_94214516
quote:
Iemand moet de stekker er nog indoen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_94214561
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef ACT-F het volgende:
Het waait nog de goede kant op, dat scheelt dan weer :7

Laten we hopen dat dit zo blijft. Klinkt egoistisch, maar soms mag dat wel.
En mijn zus zit de komende maand in Thailand dus dat is even iets dichterbij dan ons landje.
Al is het natuurlijk niet realistisch dat de wind zo lang goed blijft. En weet ik niet in hoeverre het in Thailand terecht komt.

Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om alle straling op te vangen in een soort ballon dat je over de centrale hangt. Was het maar so simpel...
pi_94214638
Ik zie nu op de camera ineens alleen nog maar... Ehm... Stoom?

http://cs2.town.yanaizu.f(...)EST_ID=1299884840737

edit: nu zie ik de bomen weer...
edit: ah, die camera kan bewegen :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:52:03 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94214704
quote:
Goed nieuws dus.

Er zijn aggregaten aangerukt, het is niet helemaal duidelijk waarom die niet werkten. Bronnen zeggen van alles: niet compatible, ongebruikelijke voltages, of niet bruikbaar vanwege tsunamischade aan vaste installaties. Ik vind de laatste verklaring het meest plausibel. Misschien spelen logistieke problemen ook een rol, het halve land ligt op z'n gat. Ik denk dat we het achteraf pas zullen weten.
pi_94214715
Nog steeds geen meltdown? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:52:57 #140
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94214754
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:52 schreef vosss het volgende:
Meltdowns in de Hollywood-vorm zouden niet mogelijk moeten zijn (volgens de theorie - klop klop), worst case is een beetje dit soort shit maar dan met (veel) meer straling in de omgeving.
pi_94214808
quote:
Update 21.47: Volgens de BBC waarschuwen experts dat als het stralingsniveau bij Fukushima te hoog wordt, de Japanse technici niet alleen niet meer bij reactor 4 kunnen komen, maar ook de andere reactoren die kampen met defecte koelsystemen.
NRC
pi_94214898
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:52 schreef eleusis het volgende:

[..]

Er zijn aggregaten aangerukt, het is niet helemaal duidelijk waarom die niet werkten. Bronnen zeggen: niet compatible, ongebruikelijke voltages, of niet bruikbaar vanwege tsunamischade aan vaste installaties. Misschien spelen logistieke problemen ook een rol, het halve land ligt op z'n gat. Ik denk dat we het achteraf pas zullen weten.
Was gister een gast bij P&W die heeft uitgelegd dat het niet zomaar een pompje is.

Ding neemt meer ruimte in de de studio van P&W en leverd(uit mn hoofd) 5000 pk
Het is dus echt een gigantisch apparaat die je dus niet zomaar even op een aanhanger gooit oid:P
pi_94214907
Lijkt me logisch
pi_94214967
Het bouwen van de sarcofaag over Tjernobyl duurde zes maanden,
(welke toen nog vol meters grote gaten zat en gebouwd was op de fundering van een half ge-explodeerd gebouw).
Nu maar hopen dat het in Japan niet zo ver gaat komen, ben wel benieuwd hoe de situatie er daar over een maand uit ziet...
pi_94214972
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:55 schreef hahahaiklachmedood het volgende:

[..]

Was gister een gast bij P&W die heeft uitgelegd dat het niet zomaar een pompje is.

Het is dus echt een gigantisch apparaat die je dus niet zomaar even op een aanhanger gooit oid:P
5 pompjes van 1000pk geen optie? :7
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:56:14 #146
38114 beantherio
pi_94214974
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:52 schreef vosss het volgende:
Ik begin me af te vragen of een meltdown wel perse zo slecht is. Als je met water koelt en daardoor steeds van die waterstof explosies krijgt dan blaas je stukje bij beetje alles op dat straling tegen kan houden. Een meltdown veroorzaakt veel straling, maar als dat binnen de centrale gehouden kan worden dan lijkt me het risico voor de burgerbevolking juist kleiner.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:56:58 #147
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_94215030
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef LSD.tv het volgende:
Het bouwen van de sarcofaag over Tjernobyl duurde zes maanden,
(welke toen nog vol meters grote gaten zat en gebouwd was op de fundering van een half ge-explodeerd gebouw).
Nu maar hopen dat het in Japan niet zo ver gaat komen, ben wel benieuwd hoe de situatie er daar over een maand uit ziet...
En die langzamerhand steeds slechter wordt, en eigenlijk vervangen zou moeten worden.

http://www.express.be/bus(...)nancieerd/139915.htm
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:57:50 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94215093
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:55 schreef hahahaiklachmedood het volgende:

I know! Maar je hebt ze ook in wat meer draagbare vorm, bijvoorbeeld precies in een zeecontainer.

Maar wie weet is er een heel raar voltage nodig waar geen omvormer voor beschikbaar is of zo?

Ik weet wel dat er bepaalde productlijnen token ring- en andere compleet verouderde technologieën netwerkapparatuur nog in leven gehouden worden, puur omdat ze tientallen jaar geleden in dit soort installaties zijn gebruikt, zijn gecertificeerd en niet zomaar vervangen kunnen worden omdat de hele centrale dan jaren eruit ligt en weer getest moet worden.

Dus de kans is groot dat je in die systemen een hoop antieke onderdelen tegenkomt. Misschien dat het dan toch écht wel een kwestie is van niet het apparaat met juiste specs kunnen vinden.
pi_94215176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef mschol het volgende:

[..]

5 pompjes van 1000pk geen optie? :7
Zou wel kunnen ja:P maar ze zitten wel in een ramp gebied en die tsunami is over het terein van de centrale heen geknald, opzich niet zo gek dat het lastig is.

Vind het alleen wel vaag dat ze een centrale bouwen die tegen aardbevingen kan, maar daarbij niet aan het gevaar van een tsunami denken. Als je die pomp een eindje landinwaarts in een verhoogd gebouw plaatst, staat het apparaat droog. Het kost dan waarschijnlijk meer energie om te pompen maar het werkt wel.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:50 #150
38114 beantherio
pi_94215230
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef TommyGun het volgende:

[..]

En die langzamerhand steeds slechter wordt, en eigenlijk vervangen zou moeten worden.
Eigenlijk zou je je moeten afvragen waarom we ons hier in Europa zorgen maken om de straling in Japan terwijl er vlak bij huis een veel groter nucleair probleem te vinden is. Als die sarcofaag in Tjernobyl in elkaar stort dan zorgt de vrijgekomen radioactieve stofwolk er voor dat we weer een flinke tijd geen spinazie mogen eten. :')
pi_94215257
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef TommyGun het volgende:

[..]

http://www.express.be/bus(...)nancieerd/139915.htm
Klopt, het instorten ervan zou kunnen zorgen voor een nieuwe ramp
(de radioactieve stof die er ligt zou opgaan in de wolken en de omgeving zou opnieuw de lul zijn). :N
pi_94215266
Wel heel veel stoom...

Maar waar stoom is, is koelwater... Pas als de stoom ophoudt is er echt een probleem?
pi_94215287
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:00 schreef MaGNeT het volgende:
Wel heel veel stoom...

Maar waar stoom is, is koelwater... Pas als de stoom ophoudt is er echt een probleem?
Jeps, of dan is alles zover afgekoeld dat er geen stoom meer vrijkomt :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:01:28 #154
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94215341
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je je moeten afvragen waarom we ons hier in Europa zorgen maken om de straling in Japan terwijl er vlak bij huis een veel groter nucleair probleem te vinden is. Als die sarcofaag in Tjernobyl in elkaar stort dan zorgt de vrijgekomen radioactieve stofwolk er voor dat we weer een flinke tijd geen spinazie mogen eten. :')
Europa maakt zich daar heus wel zorgen over, alleen niemand wil het betalen 8)7
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:01:49 #155
38114 beantherio
pi_94215365
quote:
Wel heel veel stoom...

Maar wat als er nu weer explosies ontstaan door die stoom? :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:03:04 #156
24533 ACT-F
pi_94215443
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:57 schreef eleusis het volgende:
Maar wie weet is er een heel raar voltage nodig waar geen omvormer voor beschikbaar is of zo?
Voltage is relatief makkelijk om te zetten met transformatoren, maar bij grote vermogens zijn die ook niet bepaald klein. Bij een frequentieverschil heb je een frequentieregelaar nodig waarvan ik me afvraag of ze die wel hebben voor zeer grote vermogens. Het beste is uiteindelijk een generator met de juiste spanning en frequentie.
pi_94215464
Oh jeeh hebben we die webcam stream weer :')
Een beetje raar dat er sneeuw ligt, maar op foto's en beelden op NHK tv niets qua sneeuw te zien is :P
pi_94215514
hoe meer stoom, hoe minder koelwater. het onttrekt wel energie aan het gehele systeem
pi_94215571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:01 schreef OEM het volgende:

[..]

Europa maakt zich daar heus wel zorgen over, alleen niemand wil het betalen 8)7
Daar zullen ze nu hopelijk anders over denken

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:03 schreef LSD.tv het volgende:
Een beetje raar dat er sneeuw ligt, maar op foto's en beelden op NHK tv niets qua sneeuw te zien is :P
Archiefbeelden? :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:05:57 #160
38114 beantherio
pi_94215640
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:04 schreef kilon het volgende:

[..]

Ja, dit is nog van de vorige meltdown. :Y
pi_94215668
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:04 schreef kilon het volgende:

Ja en die bergen op de achtergrond zijn er zeker ook bijgekomen door een na-schok :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:07:26 #162
38114 beantherio
pi_94215741
Een intelligente opmerking op de BBC-feed:

quote:
2057: Andreas Persbo, director of the London-based Verification Research, Training and Information Centre, has told Bloomberg that although Japan is legally obliged to provide information to the IAEA and its member states, officials in Tokyo simply may not be able to do so. "In a crisis situation, the only ones that really know what is going on are at the site and they don't have time to pick up the telephone," he explained.
pi_94215797
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:07 schreef beantherio het volgende:
Een intelligente opmerking op de BBC-feed:

[..]

wow, bestaat er zowaar iemand met zinnige opmerkingen? :o
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:09:36 #164
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94215857
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:08 schreef mschol het volgende:

[..]

wow, bestaat er zowaar iemand met zinnige opmerkingen? :o
Kun je zo'n open deur nog een zinnige opmerking noemen?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:10:06 #165
104963 ETA
European Travel Author
pi_94215883
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:09 schreef OEM het volgende:

[..]

open deur, maar iets wat veel mensen toch kunnen vergeten.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_94215933
quote:

[..]

Als zoveel officials zeuren dat ze niet geinformeerd worden over de situatie en niet over deze mogelijkheid hebben nagedacht, dan was die deur niet open genoeg blijkbaar.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:10:59 #167
24533 ACT-F
pi_94215940
quote:
Dat zijn inderdaad beelden van Yanaizu, ruim 100 km ten westen van de centrale. Staat gewoon in de URL :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:11:06 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94215952
quote:
De druk bestendigheid is vooral nodig in het reactorvat, en de betonnen omhulzing er om heen.... daaromheen kun je gewoon een vierkant gebouw zitten.

Wij noemen "onze" kern centrale (half uurtje hier vandaan) de "Two Big Tits":

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94215997
quote:
Hmm, goed punt.
Wat is het dan wel?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:12:38 #170
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94216071
quote:
Wel heel veel stoom...

Ik krijg steeds maar 1 plaatje te zien?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:13:07 #171
24533 ACT-F
pi_94216096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, goed punt.
Wat is het dan wel?
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad beelden van Yanaizu, ruim 100 km ten westen van de centrale. Staat gewoon in de URL :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:13:09 #172
38114 beantherio
pi_94216100
quote:

[..]

Als ik veel van de reacties op tv zo aanhoor dan krijg ik de indruk dat deze open deur aan weinig mensen besteed is. Iedereen roept dat men onvoldoende geïnformeerd wordt terwijl er daar bij die centrale mensen keihard vechten (en sterven) om dit probleem onder controle te krijgen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:13:36 #173
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94216127
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:11 schreef maartena het volgende:

Wij noemen "onze" kern centrale (half uurtje hier vandaan) de "Two Big Tits":

[ afbeelding ]
Was dat ding ook niet in de film the naked gun 2 1/2 ? ofzo?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:13:45 #174
24533 ACT-F
pi_94216137
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik krijg steeds maar 1 plaatje te zien?
En het verkeerde, dit is niet de centrale.
pi_94216173
Deze beter?

http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/camera/index-j.html

Lijkt niet zo vaak bijgewerkt te worden...
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:14:23 #176
24533 ACT-F
pi_94216178
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:13 schreef gebrokenglas het volgende:

"Everything I see reminds me of her"

[ Bericht 0% gewijzigd door ACT-F op 16-03-2011 23:18:11 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:14:49 #177
24533 ACT-F
pi_94216207
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:14 schreef MaGNeT het volgende:
Deze beter?

Dat is de juiste webcam.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:16:16 #178
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94216307
quote:
Deze beter?

Een vreedzaam beeld..
pi_94216308
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is de juiste webcam.
je ziet wel een beetje stoom/rook
pi_94216379
hier heb je een filmpje van alle webcambeelden van 16 mrt (japanse tijd). Nu is het daar al de 17e natuurlijk.
Zo te zien verse update elk heel uur.

[ Bericht 4% gewijzigd door aloe_vera op 16-03-2011 22:23:29 ]
pi_94216405
Gaat ie al bijna ontploffen? :)
pi_94216429
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef NietTeVolgen het volgende:
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 22:18:26 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94216444
Uitleg over straling en wanneer het gevaarlijk is bij Nieuwsuur
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94216448
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:17 schreef NietTeVolgen het volgende:
heeft ie al gedaan

:P
pi_94216514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

heeft ie al gedaan

:P
2-3x al...
pi_94216751
Gaat het nog spectaculairder worden dan dit? Want ik hoor dus dattie al ontploft is en een (gedeeltelijke) meltdown geweest is. Wat kan er nu dan nog meer gebeuren en wat is het vooruitzicht?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:24:29 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94216845
Nu.nl houdt de moed erin :
quote:
TOKIO - De pogingen om de geplaagde kerncentrale Fukushima I te stabiliseren, concentreren zich op het herstellen van de energievoorziening. Dat moet de koelingssystemen van de centrale weer op gang brengen. Dat meldde exploitant Tepco donderdag (lokale tijd).
© ANP

Medewerkers zijn inmiddels druk bezig een nieuwe elektriciteitsleiding aan te leggen en beschadigde onderdelen van de elektrische systemen te repareren
Doettie 't of doettie 't niet ? :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_94216948
Niet echt goed nieuws volgens mij...

Japan Reactor Loses Cooling Water for Spent Fuel, Jaczko Says
http://www.businessweek.c(...)uel-jaczko-says.html

We believe that the secondary containment has been destroyed and there is no water in the spent-fuel pool, he said today at a hearing of a House Energy and Commerce Committee panel in Washington. We believe that radiation levels are extremely high, which could possibly impact the ability to take corrective measures.
pi_94217015
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef aerdt het volgende:

We believe that the secondary containment has been destroyed and there is no water in the spent-fuel pool, he said today at a hearing of a House Energy and Commerce Committee panel in Washington. We believe that radiation levels are extremely high, which could possibly impact the ability to take corrective measures.
En hoe wil die knakker in de VS dat zo weten?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:27:56 #190
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94217071
Het kloteuurtje van de dag is weer aangebroken. De afgelopen dagen was het ook al raak in dit uur.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:28:45 #191
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_94217117
quote:
We believe
Geloven doe je maar in de kerk, daarbuiten moet je 't zeker weten !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_94217129
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:27 schreef DemonRage het volgende:
Het kloteuurtje van de dag is weer aangebroken. De afgelopen dagen was het ook al raak in dit uur.
ja dat is waar,maar het is nu heeeeeeel stil.
pi_94217215
Tjernobyl heeft wel hele mooie natuur ervoor terug gekregen lees ik nu.
pi_94217259
Aan de andere kant zijn er al best veel dingen niet goed gegaan, het kan ook gewoon zomaar meezitten.

De omvang is duidelijker en ook toegangswegen en benodigde middelen zijn misschien wel beschikbaar.

Als het nu hierbij blijft valt het eigenlijk wel mee qua omvang (in een straal van 30 km ronden de centrale alles dicht gooien en that's it.
Built for Speed
pi_94217282
Echt tergend dat er zo weinig ontwikkelingen/updates te vinden zijn,
ik kan mij totaal niet inbeelden of de situatie nou weer de goede kant op
gaat of dat dit alleen maar slechter wordt ivm geen koelwater etc. :P
Hoop maar dat het geen stilte voor de storm is, zoals al eerder werdt gemeld :{
pi_94217297
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:30 schreef again1928 het volgende:
Lees ik vaker op Fok!... En daarna reacties dat het niet zo is...
Dus ik ben nog niet overtuigd...
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:32:21 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94217325
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:28 schreef krullendoos het volgende:

[..]

ja dat is waar,maar het is nu heeeeeeel stil.
Japan wordt nu wakker. Het wordt tijd voor wat info van officiele zijde, is wel erg stil nu....
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_94217359
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik heb het op wikipedia gelezen in ieder geval.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:33:09 #199
38496 Perrin
pi_94217367
quote:

[..]

Natuur daar is in goede staat. Natuurlijk hebben dieren en in mindere mate planten daar last van straling. Maar de mens blijft weg, dat scheelt 't meest.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:33:35 #200
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94217393
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:32 schreef again1928 het volgende:

[..]

Ik heb het op wikipedia gelezen in ieder geval.
De natuur kan er zn gang gaan, zonder gestoord te worden door De Mens.
pi_94217410
Half nederland staat al klaar met de tweets en posts van 'Zunne grote vuurbal jonge' :P
pi_94217417
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef Ermanon het volgende:

[..]

En hoe wil die knakker in de VS dat zo weten?
Geen idee.

Maar het feit dat een hoop landen hun burgers oproepen te vertrekken (Frankrijk, US, UK, Rusland, China) zegt naar mijn mening wel genoeg hoeveel geloof ze hechten aan veel van de informatie dat naar buiten komt...
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:34:33 #203
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94217448
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Natuur daar is in goede staat. Natuurlijk hebben dieren en in mindere mate planten daar last van straling. Maar de mens blijft weg, dat scheelt 't meest.
Zou Google maps daar ook streetviews maken? :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:34:37 #204
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94217456
quote:
Er groeien zelfs schimmels in de reactor
pi_94217471
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Schijnt ook te zijn dat de levenscyclus van een dier mee kan zitten etc en het is een nogal groot gebied. Mensen willen er pas zitten als ze er kunnen blijven leven. En dieren hoeven er niet zo lang te leven. Genoeg om voort te planten, dat is het enige waar de natuur iets om geeft.
pi_94217543
Voor de mensen die weinig weten omtrend Tjernobyl, een erg interessante docu
(waarin de angst voor radiation erg wordt weg genomen, als je ziet wat de scientists daar
allemaal nog hebben gedaan zonder ernstige gevolgen).
pi_94217712
Heb al die filmpjes over de natuur bij Tsjernobyl ook bekeken en het ziet er absoluut niet slecht uit voor ze. Troepen wolven, beren, katten,roofvogels, slangen en wilde zwijnen leven er.

Bovenin de voedselketen is de radioactiviteit hoog, omdat die dieren weer andere dieren eten met radioactiviteit. Dieren die dicht bij de grond leven of in een winterslaap gaan (ondergronds) hebben ook veel radioactiviteit.

Deze dieren krijgen in ieder geval nog de kans om een onbezorgd leven te leiden zonder auto's, mensen en hun jacht. Zolang ze inderdaad lang genoeg leven om zich voort te plante gaat de zogenaamde "dead zone" niet meer op.

Wat ik wel bizar vind, moeten die dieren geen last krijgen van die "radiation sickness"?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_94217854
Het ergste wat er op dit moment kan gebeuren is dat die "spent fuel rods" daadwerkelijk droog staan (zoals gemeld door die U.S. officials). Dit zou de situatie verhogen naar het niveau van Tjernobyl

http://reut.rs/eWmffF
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:45:27 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94218021
quote:
Het enige wat dit zegt is dat de aarde beter af is zonder de mens. Maar dat is weinig nieuws, wat dat betreft klopt de Agent Smith stelling "humans are a plague" wel...
pi_94218103
Kunnen ze die centrale niet gewoon uitzetten? Dan koelt het vanzelf af lijkt mij. (Is immer ooit ook aangezet)
pi_94218112
Japan nuclear crisis escalates
EU expert says Fukushima is out of control as UK and France advise their citizens to leave Tokyo because of radiation fears

http://www.guardian.co.uk(...)ear-crisis-escalates

Snap Analysis: Japan nuclear crisis reaches new danger level

http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72F8VN20110316
"Nuclear experts said that if they don't get water to these spent fuel pools in view of the containment breaches in the other plants the actual radiation releases could approach that category of Chernobyl," said Victor Gilinsky, who was an NRC commissioner at the time of the Three Mile Island accident in 1979, which was the worst nuclear accident in U.S. history

De NRC heeft 11 mensen in Tokyo die samenwerken met de japanners, dus ik neem aan dat zij ook redelijk wat informatie hebben. De Amerikaanse regering heeft hun staats burgers opgeroepen naar de NRC te luisteren en niet naar de Japanse regering.
pi_94218147
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:46 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Kunnen ze die centrale niet gewoon uitzetten? Dan koelt het vanzelf af lijkt mij. (Is immer ooit ook aangezet)
Mooiste opmerking van de dag. Ik zal ze even bellen, of ze de on/off switch kunnen vinden. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 22:49:01 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:47:25 #213
24533 ACT-F
pi_94218150
quote:
pi_94218174
quote:
De centrale staat al uit sinds de beving...
pi_94218184
quote:
Ja natuurlijk kan dat, maar dat hebben ze kennelijk vergeten...
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:47:58 #216
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94218186
quote:

[..]

Was laatst een mooie docu over. Bij de VPRO geloof ik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:48:06 #217
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94218193
quote:
Door die tsunami is de aan/uit knop kapot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 maart 2011 @ 22:48:29 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94218213
quote:
verrek, dat nog niemand daar aan gedacht heeft, bel Japan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_94218227
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:47 schreef Silven het volgende:

[..]

Mooiste opmerking van de dag. :') Ik zal ze even bellen, of ze de on/off switch kunnen vinden.
Daarom maakte ik hem ook. _O-
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:49:28 #220
238141 SevD
Boventitel
pi_94218272
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:48 schreef rubbereend het volgende:

[..]

verrek, dat nog niemand daar aan gedacht heeft, bel Japan
Godverdomme, ik ben weer klaarwakker nu. Bedankt :') _O-
pi_94218284
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:48 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:

[..]

Als je het serieus meende was het nog mooier geweest. :D
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:49:48 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94218288
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Yep, weet alleen niet meer welke Naked Gun.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94218305
quote:
Dat is de oplossing natuurlijk ; gewoon de stekker uit het stopcontact trekken ! :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:50:13 #224
238141 SevD
Boventitel
pi_94218311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:48 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:

[..]

Joah, daar trappen we niet in hoor! :N
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2011 @ 22:50:24 #225
145738 superworm
is erbij
pi_94218328
BBC#
2142: The Governor of the Fukushima region has criticised the official handling of the evacuation. Yuhei Sato said the people of Fukushima had reached the limits of "fear and anxiety". He said that if an evacuation was necessary, it would be difficult. "How do we move people, transport people?" he said. He said they had secured the "minimum food" but that daily supplies are all in shortage.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94218405
Mag de quote van Geflipte-Koelkast in de volgende OP? :D
pi_94218409
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Yep, weet alleen niet meer welke Naked Gun.
San Onofre Nuclear Generating Station - California, weinig Japans dus :P
quote:
The plant's two large containment structures are briefly shown in the 1988 movie The Naked Gun when detective Frank Drebin (Leslie Nielsen) talks about how everything reminds him of his ex-girlfriend (quote: Everywhere I look something reminds me of her).
Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)r_Generating_Station
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:52:54 #228
238141 SevD
Boventitel
pi_94218452
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:52 schreef Silven het volgende:
Mag de quote van Geflipte-Koelkast in de volgende OP? :D
Kerncentrales Japan #17; Waar de stekker er gewoon uit moet!

Zoiets?
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:54:01 #229
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94218506
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Wat ik wel bizar vind, moeten die dieren geen last krijgen van die "radiation sickness"?
Wel last van kanker en mutaties. Maar ach als een wild beest in zijn derde levensjaar leukemie oploopt heeft ie al 2 nestjes op de wereld gezet. Waarvan altijd wel een paar jonkies 'goed gelukt' zijn. Dieren hoeven niet oud te worden om de soort in stand te houden.
pi_94218537
(Reuters) - The United States is trying to deploy equipment in Japan that can detect radiation exposure at the ground level, U.S. Energy Secretary Steven Chu told Congress on Wednesday.
Chu declined to tell lawmakers, when asked, whether he was satisfied with Japan's response so far to its nuclear crisis.

"I can't really say. I think we hear conflicting reports," Chu said.

The detection system is part of the 17,200 pounds (7,800 kg) of equipment and 39 personnel from the Energy Department sent to Japan, Chu said.

The department has also provided equipment to monitor airborne radiation, Chu said.

"We continue to offer assistance in any way we can as well as informing ourselves of what the situation is," he said at a congressional hearing.

Chu said the Energy Department is in contact, almost on an hourly basis, with its people to get information on what is happening in Japan. He noted Japan was a very advanced country.
pi_94218547
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De centrale staat al uit sinds de beving...
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:56:01 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94218628
quote:
Oh ja, we bellen ze even..... dat ze DAAR nog niet op gekomen zijn. :')

Nee: De reactie blijft gewoon doorgaan. Het kan JAREN duren voordat de gebruikte brandstofstaven echt goed afgekoeld zijn, daarom liggen ze ook in een bad, zoals bij reactor 4, 5 en 6. - En bij reactor 1 t/m 3 kan de reactie nog wel een jaar of 10 doorgaan, totdat ze helemaal zijn afgekoeld.

Hoe dan ook zullen reactoren 1, 2 en 3 nooit meer worden ingezet, en ik denk dat 4, 5, en 6 ook buiten werking zullen blijven. Het is gedaan met deze centrale, en zal gesloten worden.
-
pi_94218755
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Oh ja, we bellen ze even..... dat ze DAAR nog niet op gekomen zijn. :')

Nog een keer: :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:59:15 #234
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94218834
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:52 schreef LSD.tv het volgende:

[..]

San Onofre Nuclear Generating Station - California, weinig Japans dus :P

[..]

Bron: http://en.wikipedia.org/w(...)r_Generating_Station
De bouw ervan had ook een redelijk Naked Gun gehalte:
quote:
The firm Bechtel was further embarrassed in 1977, when it installed a 420-ton nuclear-reactor vessel backwards at a San Onofre, Calif., power plant.
pi_94218958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef OEM het volgende:

[..]

[..]

Even achterstevoren neerzetten. :')
pi_94219108
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:01 schreef Silven het volgende:

[..]

Even achterstevoren neerzetten. :')
Ach, klein detail.
pi_94219120
quote:

[..]

[..]

:o
geen goud zonder schuim
  † In Memoriam † woensdag 16 maart 2011 @ 23:04:12 #238
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94219126
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef aerdt het volgende:

Helemaal niet goed. Die van nummer 4 zijn als eerste drooggekookt omdat ze net uit de reactor kwamen. De staven waren nog erg actief. Maar de andere reactors gaan ook (of zijn al bezig) als ze te lang geen nieuw koelwater krijgen.

4 reactors met spent fuel baden. Ieder bad met reactorstaven uit zes cyclussen.

Omgerekend heb je potentieel de hoeveelheid staven van 6 keer 4 is 24 kernen die kunnen opbranden.

Komt nog bij dat het niet explosief gaat. De deeltjes worden niet heel hoog de atmosfeer ingeblazen maar vormen laaghangende wolken.

Het is gewoon heel erg link voor de omgeving tot x aantal kilometers.
pi_94219132
quote:
Mail ze dit briljante idee zou ik zeggen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:04:48 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_94219145
Dus ze zijn nu een stroomverbinding aan het aanleggen náár de kerncentrale? :')
pi_94219149
Gewoon die reactoren into space schieten als het over is, bye afval.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:05:30 #242
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94219186
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:04 schreef remlof het volgende:
Dus ze zijn nu een stroomverbinding aan het aanleggen náár de kerncentrale? :')
Die lag er al, een kerncentrale heeft stroom nodig voor koelen. :P Normaal krijgt hij die stroom van andere centrales. Maar dat is door de aardbeving beschadigd.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:06:19 #243
38114 beantherio
pi_94219228
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
Dan mag jij die dingen naar de raket sjouwen. :P
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:06:52 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_94219259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dan mag jij die dingen naar de raket sjouwen. :P
En betalen voor de kosten van de lancering :P
pi_94219278
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:04 schreef NietTeVolgen het volgende:
lol dumb-ass, waarheen en weet je hoeveel dat kost? 1 foutje en je hebt de grootste nucleare ramp ooit.
pi_94219298
Ik snap sowieso niet zo goed.

Dit hele gebeuren staat een paar honderd meter van de grote oceaan.
En we hebben koelingsproblemen?

Ja hoor..
Ik zou willen dat er nu een tsunami zou komen!
Nu weer niet he, nee als je hem een keer nodig hebt.
Nergens te bekennen..
pi_94219301
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:06 schreef remlof het volgende:

[..]

En betalen voor de kosten van de lancering :P
En besturen van de raket als piloot aan boord.
life goes by...
pi_94219331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:07 schreef again1928 het volgende:

Het is niet als of men daar met een paar emmers heen en weer kan gaan lopen :P
pi_94219344
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:07 schreef again1928 het volgende:

Ja hoor..
Ik zou willen dat er nu een tsunami zou komen!
Nu weer niet he, nee als je hem een keer nodig hebt.
Nergens te bekennen..
tis niet een kwestie van water erop klaar, het moet er continue, dagen lang langs gaan.
pi_94219389
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:08 schreef mg794613 het volgende:

[..]

tis niet een kwestie van water erop klaar, het moet er continue, dagen lang langs gaan.
Nou goed het ligt er wel in ieder geval..
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:10:32 #251
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94219437
P&W: Diederik Samson en Maria vd Hoeven (ohjee)
pi_94219533
Ze houden het vooralsnog onder controle zo te zien. Ik drink er nog een... op de Japanners!
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:13:44 #253
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94219586
Pssst reactors 5 en 6 koken ook al en hebben nog geen kritieke boem gedaan
pi_94219599
Ze gaan opnieuw water proberen te dumpen in die "spent nuclear rod pools" met 2 chinook heli's hoor ik op NHK tv
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:14:30 #255
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94219626
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef LSD.tv het volgende:
Ze gaan opnieuw water proberen te dumpen in die "spent nuclear rod pools" met 2 chinook heli's hoor ik op NHK tv
onbemande !
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:15:07 #256
104871 remlof
Europees federalist
pi_94219662
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:10 schreef OEM het volgende:
P&W: Diederik Samson en Maria vd Hoeven (ohjee)
Straks effe in de herhaling kijken.
pi_94219700
quote:
Deze beter?

ik wilde weer eens kijken en nu doet ie het helemaal niet meer? de officiele tepco cam?
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:17:03 #258
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94219756
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:16 schreef aloe_vera het volgende:
ik wilde weer eens kijken en nu doet ie het helemaal niet meer? de officiele tepco cam?
Beetje overbelast denk ik :P
pi_94219762
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:16 schreef aloe_vera het volgende:

[..]

Ah, de boel zal wel ontploft zijn daar.
pi_94219812
Klopt dit metertje nog? En is die van Fukushima?
pi_94219813
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, de boel zal wel ontploft zijn daar.
vandaar die stilte
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:19:23 #262
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94219864
FLASH: Japan nuclear agency says radiation level steadily decreasing over last 12 hours at Fukushima Daiichi plant (Reuters)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:19:59 #263
24533 ACT-F
pi_94219892
quote:

http://www.panoramio.com/photo/17343737
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:21:14 #264
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94219963
Samsom nu op P&W over verspreiding van straling.
pi_94220055
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef eleusis het volgende:

[..]

Beetje overbelast denk ik :P
En eerder niet?
pi_94220147
Als die staven drie jaar af moeten koelen, zijn ze nog wel even bezig.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:25:17 #267
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94220160
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
FLASH: Japan nuclear agency says radiation level steadily decreasing over last 12 hours at Fukushima Daiichi plant (Reuters)
Beter :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:25:25 #268
38114 beantherio
pi_94220169
quote:
De architecten achter deze centrale waren echte bazen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:25:30 #269
38496 Perrin
pi_94220172
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef LSD.tv het volgende:
Prima om die dingen te koelen, het nadeel van dit plan is dat het water zo een enorme impact heeft als het van die afstand naar beneden dondert dat mogelijk keurig gestapelde staven door elkaar worden gegooid en zo elkaar meer aanstralen.

Maar goed, geen enkele optie is zonder nadelen nu.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:25:59 #270
38496 Perrin
pi_94220192
-dubbel-
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:26:14 #271
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_94220203
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
Ah mooi. Zal denk ik deels komen door de gunstige wind, waait momenteel uit noordwesten en drijft radioactieve straling goeddeels de zee op.
It ain't no joke if you don't pay that note!
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:27:05 #272
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_94220244
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef exile79 het volgende:
Heb ik met mijn staaf ook ooit gehad. Moest 3 jaar lang met een onderbroek van asbest rondlopen... en boh wat schuurt dat zeg!
pi_94220252
Voor zover ik begrepen had zitten die staven in speciale rekken,
dus door elkaar gehusseld worden zullen ze vast niet :)
pi_94220257
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:27 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Heb ik met mijn staaf ook ooit gehad. Moest 3 jaar lang met een onderbroek van asbest rondlopen... en boh wat schuurt dat zeg!
Ik moest lachen
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:28:01 #275
38114 beantherio
pi_94220280
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef exile79 het volgende:
Na de afgelopen dagen is deze centrale toch al afgeschreven. Als de boel eenmaal stabiel is hebben ze dus de tijd en de ruimte.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:30:31 #276
38114 beantherio
pi_94220378
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Prima om die dingen te koelen, het nadeel van dit plan is dat het water zo een enorme impact heeft als het van die afstand naar beneden dondert dat mogelijk keurig gestapelde staven door elkaar worden gegooid en zo elkaar meer aanstralen.

Maar goed, geen enkele optie is zonder nadelen nu.
Hoe worden die dingen in een normale situatie eigenlijk op hun plek gehouden? Van wat voor materiaal zijn de houders gemaakt? Zouden die dingen het op een gegeven moment door de hitte al niet gaan begeven?
pi_94220397
http://www.businessweek.c(...)id-japan-crisis.html

Nuclear Lobby Works to Assure Lawmakers Amid Japan Crisis

Ik ben niet pro of anti kerncentrales, maar ik erger me altijd aan die types die zeggen:'Dat kan hier nooit gebeuren'.
Dat is de grootste onzin, het kan namelijk overal gebeuren en het enige wat je echt kan doen is de risico's minimaal maken.

Discussies moeten dus ook niet gaan of het veilig is kernenergie te gebruiken -is namelijk nooit 100 procent veilig-, maar of het veilig genoeg is om een aanvaardbaar risico te nemen.
pi_94220401
quote:
Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
De berichten spreken elkaar steeds meer tegen....
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:33:44 #279
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_94220526
Ik weet niet of iemand deze link al gepost heeft ergens in deze reeks, ik kom net binnenvallen als het ware.
Maar ik vind dit toch wel een heel informatieve link in de chaos de berichten van de reguliere nieuwssites.

MITNSE Nuclear Information Hub

Ik ben zelf gestopt met het volgen van nieuwssites over dit onderwerp, ik volg zelf alleen deze nog. :)
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:35:19 #280
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94220601
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef Devz het volgende:
Er zijn soms pieken in de stralingsintensiteit, inderdaad. Samsom gaf daar net bij P&W de hypothese over dat er in die koelbaden soms een brandstofstaaf openbarst door het opwarmen. Dit geeft dan weer een piek in straling af.

Maar aangezien het ook weer verwaait, gaat het niveau weer terug.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:36:20 #281
38114 beantherio
pi_94220645
Nog twee zinnige opmerkingen op de BBC-feed:

quote:
2231: John Luke from Nerimaku, Tokyo writes: "Remember, many people are wearing masks now because it's 'hay-fever season' NOT because they are worried about radiation. Your report gives the impression people are wearing masks because of fear. Please correct this."
quote:
2226: Nick Bikkal from Tokyo writes: "I live within Tokyo city limits. I keep reading of radiation coming into the city from the plant 200 km north of us. Technically NE of the city. Embassies are urging their citizens to leave the city and country. How can radioactivity head our way when for the last few days all the weather reports have said the wind keeps blowing from the west or NW? The official weather reports back up my statement. Either I'm still underinformed or am being misinformed. Family and friends abroad are in a panic over me and my family but I say there is an attempt to confuse and create panic. It's a media tactic to keep people glued to them. I see little support given to those working hard to help, clean up&rescue. Instead of running away people should give what they can to those in need."
De media is nauwelijks te vertrouwen met deze crisis. Sensatie scoort dus men publiceert maar elk angstaanjagend gerucht dat voorbij komt zetten. :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:37:23 #282
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94220681
Centrale cam nu live op NHK. Edit: oh, nu niet meer. :')

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:23 schreef aloe_vera het volgende:
En eerder niet?
Weet ik niet. Bij mij deed hij het gister ook niet.
pi_94220693
Er is weer beeld op cam, voor nu vredig en minder stoom/rook dan eerder http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/camera/index-j.html

http://pointscope02.jp/cgi-local/f1np/f1np1/newimage.cgi
pi_94220739
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:35 schreef eleusis het volgende:

[..]

Er zijn soms pieken in de stralingsintensiteit, inderdaad. Samsom gaf daar net bij P&W de hypothese over dat er in die koelbaden soms een brandstofstaven openbarst door het opwarmen. Dit geeft dan weer een piek af.

Maar aangezien het ook weer verwaait, gaat het niveau weer terug.
Ik vond hem wel heldere uitleg geven. Ik kende de feiten weliswaar al, maar het zou niet verkeerd zijn wanneer o.a. de Telegraaf ook dit soort uitleg zou geven ipv te berichten over "ATOOMWOLKEN DES DOODS" en zulke hysterie op te wekken, dat de gemiddelde SBS6-kijker morgen bij de apotheek om jodiumtabletten vraagt...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_94220909
Ziet er dus alweer beter uit, dan vanmiddag. Al zegt het toch niet veel het geeft wel hoop.
pi_94220916
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:36 schreef beantherio het volgende:
Nog twee zinnige opmerkingen op de BBC-feed:

[..]

[..]

De media is nauwelijks te vertrouwen met deze crisis. Sensatie scoort dus men publiceert maar elk angstaanjagend gerucht dat voorbij komt zetten. :{
Sorry, maar als die gast zich veilig voelt omdat de wind de andere kant op staat dan heb ik nieuws voor hem: De wind kan draaien!!
En zodra dit gebeurt en toevallig is er een radio-actieve wolk in de lucht, dan schreeuwen deze mensen het hardst dat ze geevacueerd willen worden.

De regeringen hebben niet geeist dat mensen vertrekken, maar het aangeraden. Wat mensen met dat advies doen is hun eigen zaak, maar ze kunnen later niet klagen dat ze niet gewaarschuwd werden.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:43:28 #287
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_94220933
Kan deze link in de OP?

http://www.boston.com/big(...)ntinuing_crisis.html

Een goed overzicht van hoe het nu in Japan is, waar het inmiddels sneeuwt. :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:44:01 #288
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94220960
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef Devz het volgende:

[..]

Lijkt Libië wel :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94221227
Ik ga bedje opzoeken. Tot morgen!
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:06:21 #290
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94222002
Er komt nu (dus 8:00u local time) nog een klein beetje rook uit reactor 3, maar die is niet noemenswaardig schadelijk qua straling, aldus NHK:
pi_94222046
net weer even lopen rommelen met wat links vanuit japan en ik vond dit toch wel erg interesant.

als ik het goed heb zijn dit allemaal outage reports waarin per moment en gebeurtenis is vast gelegd wat er precies is gebeurd.

de tijden kloppen soms niet en de document staan onder het jaar 2010 maar als ik random berichten bekijk dan lijkt het toch wel te maken te hebben met deze atoom ramp :

- http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/press_f1/2010/2010-j.html

De tekst heb ik vertaald via :

- http://translate.google.com/#

laat het me weten of dit enigszins juist is of niet :

Hieronder een vertaling van 1 van die pdf bestanden :

quote:
<Notice Van planten en voorwaarden in Fukushima Daiichi kerncentrale Station>
(15 maart, 5:00 pm)
05 01 Maart 1990 3
Azuma Miyako Syakai aandelen macht
Hara Rikiko eerste energiecentrale Fukushima
Fukushima Daiichi kerncentrale Unit totaal (1 tot nr. 6) zijn gestopt.
Unit 1 (Down)
- Maar we hebben aan de reactor, ongeveer 36 minuten op 15:00 op 12 maart, een grote aardbeving plaatsgevonden onder de soort te stoppen,
Witte rook is opgetreden in de buurt van de nummer 1 grote geluid. Er kan een potentiële waterstof ontploffing veroorzaakt
Het.
- Wij zijn het injecteren van water in een kernreactor.

Nr. 2 (Down)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en het water werd gemaakt door het isoleren van de reactor koelsysteem, reactor septum
Het koelsysteem haltes, reactor waterniveau daalt met toenemende druk in de reactor. De richtingen van het land
Meer volledig bevestigd over de veiligheidsmaatregelen die we afname van de druk in de reactor insluitingsvat,
Aangezien het zeewater in de koelmiddel van de reactor, heeft de reactor druk en reactor waterpeil hersteld.
- Delen met de druk afneemt en ruis wordt gegenereerd in de buurt van de druk onderdrukking kamer op ongeveer 6.
Ga naar een veilige plaats - zoals tijdelijke werknemers en onderaannemers om onze medewerkers niet rechtstreeks betrokken bij het werk
Gestart.
- We uitgevoerd de injectie van water in de reactor continu.
Unit 3 (Down)
- Maar we hebben aan de reactor, ongeveer 1 minuut te stoppen om 11 uur op 14 maart met een hard geluid als de No
Het optreden van witte rook kunnen potentiële waterstof ontploft.
- Ook, tijdelijk op te schorten Orimashita waterinjectie in de reactor om 2:30 op 15 maart
We hervatten waterinjectie.
Nr. 4 (Beneden in de periodieke inspectie)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en de reactor waterpeil te zorgen dat we niet hebben voor de veiligheid zorgen.
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd.
- Bevestigd de vijfde verdieping dakschade in de buurt van het reactorgebouw.
- Check de site later in het noordwestelijke deel van de vierde verdieping in de buurt van het reactorgebouw, bevestigde dat het vuur,
Elke zijkant en contact opgenomen met de brandweer.
- Wat de brand heeft bevestigd dat onze medewerkers van nature uit vuur rond 11.00 uur.
Zal toezien op de voet.
Nr. 5 (Down in periodieke inspectie)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en de reactor waterpeil te zorgen dat we niet hebben voor de veiligheid zorgen.
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd. No 6 (Down in periodieke inspectie)
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd.
Gewonden
- Eerst de aardbeving, waardoor verwondingen aan twee bedrijven samen te werken bij de campus kerncentrale werknemers, ziekenhuis
Staan voor de staat - werd overgelaten bedrijf de borst een van onze medewerkers, het ziekenhuis per ambulance
- Er is geen besef van een gebouw in de buurt van de werknemers zijn onderaannemers Kaname Shigeru isolement, overgebracht naar het ziekenhuis per ambulance
- Een dosis van onze medewerkers zijn werkzaam in meer dan 100mSv reactor, naar het ziekenhuis
Twee personen - twee medewerkers klaagden over overstuur we dragen maskers tijdens het werken in de centrale controlekamer kamer vol met raket, de tweede Hukushima
Arts bezoeken zullen een kerncentrale industrie, het vervoer naar
Vier mensen raakten gewond - in het geval van rook en harde geluiden rond in Unit 1 tot en met het ziekenhuis
11 - raakten gewond in het geval van rook in de buurt van de Unit 3 heeft een groot geluid, en
Overgebracht.
Onze medewerkers in het veld - twee namen, verblijfplaats onbekend
Andere
- Op dit moment is aan het koelwater ervoor te zorgen dat de verbruikte splijtstof zwembad in Unit 1, aan elke kant en aan te passen
We verder gaan.
Auto campus energiecentrales - Monitoring (outdoor) van radioactief materiaal (zoals jodium) worden meestal gemeten
Dan de waarde is gestegen, als volgt: De bepalingen van paragraaf 1 van artikel 15 van Wet op de bijzondere maatregelen ten aanzien Kernongevallenbestrijding
Op basis van bepaalde gebeurtenissen (abnormale stijging van de terreingrens stralingsdosis) is vastbesloten zich te hebben voorgedaan.
17:04 uur - minute beslissing 03 december (MP4 sluiten)
8.00 - 56 minuten besluit kan 13 3 (MP4 sluiten)
- Bepaal de 13 om 2:15 pm 3 (MP4 sluiten)
03:00 - 50 minute beslissing 14 mei 3 (MP6 sluiten)
04:15 - Een rechter kan 14 3 (MP2 en rond) (of, pre-Nieuws)
9 uur - 27 minute beslissing 14 mei 3 (MP3 omgeving)
21:00 - 37 minute beslissing 14 maart (in de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
06:00 - 51 minute beslissing op 15 maart (in de buurt van de kerncentrale hoofdpoort)
11:08 - minute beslissing op 15 maart (de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
17:04 uur - minute beslissing op 15 maart (de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
Vervolgens bepaalde gebeurtenissen op grond van artikel 15, paragraaf 1 van nucleaire Ramp Wet bijzondere maatregelen (milieu site
Abnormale stijging van de hoeveelheid straling veld) optreedt, zullen wij graag willen weten.
* Omdat de mogelijkheid van vrijkomen van radioactief materiaal in een straal van 20km punten te evacueren bewoners binnen een land
De show is afgegeven, van ongeveer 30km ten straal van 20 km is ook afgegeven instructies om te schuilen binnenshuis.
- Vandaag, Unit 3 reactor bouwen in het binnenland rond 10:00 400mSV geïdentificeerd binnen de Unit 4 reactorgebouw
Het land is bevestigd in 100mSV.
* Geslagen met alles in het werk in de richting van het veiligstellen van de veiligheid, de voortdurende bewaking van de omgeving
We zullen blijven volgen
En meer dan
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:08:16 #292
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94222087
Gaat over dit incident idd. Je weet dat ze ook een Engelse site hebben met al die bovenstaande info wél begrijpelijk? :P
pi_94222145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:08 schreef eleusis het volgende:
Je weet dat ze ook een Engelse site hebben met al die bovenstaande info wél begrijpelijk? :P
aha serieus ?
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:10:16 #294
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94222176
http://www.tepco.co.jp/en/press/corp-com/release/index-e.html :P

Meeste info uit de OP haalde ik hier vandaan tot het echt te snel begon te gaan, ze posten 1x per uur een update en vaak posten ze een paar uur niet...
pi_94222238
Ik ga slapen. *O*
hopen dat alles morgen nog heel is :o

@ eleusis: succes met je lapo hunt straks :')
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:16:16 #296
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94222403
Dank, 295 posts gemeten in dit topic momenteel :')

Hartverscheurende reportage momenteel op NHK met mensen die terugkeren naar het tsunami-rampgebied en hun hele familie verloren zijn :{
pi_94222586
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef eleusis het volgende:

Hartverscheurende reportage momenteel op NHK met mensen die terugkeren naar het tsunami-rampgebied en hun hele familie verloren zijn :{
dat is inderdaad (zacht uitgedrukt) bijzonder kut...
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:23:26 #298
299059 bokaal
De man van staal!
pi_94222675
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef eleusis het volgende:

Nou gas er op met dat nieuwe topic dan :P

de Yen vliegt touwens omhoog in de koers.
pi_94222687
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=8225005
quote:
A nearly completed new power line could restore electric cooling systems in Japan's tsunami-crippled nuclear plant, its operator said on Thursday, raising hopes of easing the crisis that has threatened a meltdown.
:)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_94222693
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:12 schreef Fireblast het volgende:
Ik ga slapen. *O*
hopen dat alles morgen nog heel is :o

@ eleusis: succes met je lapo hunt straks :')
trusten
pi_94222704
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')