Levert te weinig vermogen denk ik.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Nu het bericht dat de noodstroomvoorziening weer op gang is en dat er water gepompt kan worden.
Goed nieuws dus.
Wat ik niet begrijp is dat er niet simpel een aggregaat onder een heli kan worden gehangen, desnoods ook nog een pomp, die dan vervolgens worden aangezet. Dat zoiets niet binnen 2 uur geregeld is snap ik. Maar binnen 5 dagen toch wel?
Zal ongetwijfeld een reden voor zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Nu het bericht dat de noodstroomvoorziening weer op gang is en dat er water gepompt kan worden.
Goed nieuws dus.
Wat ik niet begrijp is dat er niet simpel een aggregaat onder een heli kan worden gehangen, desnoods ook nog een pomp, die dan vervolgens worden aangezet. Dat zoiets niet binnen 2 uur geregeld is snap ik. Maar binnen 5 dagen toch wel?
Of zet er een op een boot... het ligt aan het water toch? Maar goed, waarschijnlijk kon het niet anders en denken we te simpel erover.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Goed nieuws dus.
Ja natuurlijk. Het zal wel niet zo simpel zijn. Of het systeem is niet zo ontworpen dat het aansluiten van een extern aggregaat eenvoudig is. De Japanners zijn niet dom.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:44 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Of zet er een op een boot... het ligt aan het water toch? Maar goed, waarschijnlijk kon het niet anders en denken we te simpel erover.
Zijn ze al 5 dagen met die kabel bezig dan? Daar had ik nog niks over gelezen? Weet iemand dat?quote:Op woensdag 16 maart 2011 20:18 schreef superworm het volgende:
Update 20.12: In Japan wordt de laatste hand gelegd aan een elektriciteitskabel die de energietoevoer naar de Fukushima Daiichi-kerncentrale moet herstellen. Dat heeft het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco vanavond gezegd, meldt Novum. Met de nieuwe elektriciteitskabel kunnen de elektrische koelpompen van de centrale weer worden gebruikt om de oververhitte kernreactoren af te koelen. Betrokkenen hopen de kabel zo vlug mogelijk te testen.
dat zou dan een soortgelijke doch langdurigere (is dat een woord?) actie zijn als (dan? tis laat, ik ben moe) de grondlui die nu actief zijn daar. met als extra complicatie: hoe had je die luitjes willen afwisselen dan? je kan daar niet langer dan x uur inhangen voordat je duizelig enzo wordt, had ik begrepen iig.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Goed nieuws dus.
Ze hebben toch geen stroom? Dat was het plan, maar volgens mij zijn veel omroepen een beetje te vlug met dit nieuws.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef Ermanon het volgende:
Ik snap er niks meer van.
Ze hebben nu dus wel weer stroom, maar ondertussen wordt van alles weer warm en gaat koken en er komt geen koeling?? Huh wat klopt er niet?
Heb je de foto's van die centrale gezien?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef Ermanon het volgende:
Ze hebben nu dus wel weer stroom, maar ondertussen wordt van alles weer warm en gaat koken en er komt geen koeling?? Huh wat klopt er niet?
Iemand moet de stekker er nog indoenquote:Op woensdag 16 maart 2011 21:48 schreef Ermanon het volgende:
Laten we hopen dat dit zo blijft. Klinkt egoistisch, maar soms mag dat wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef ACT-F het volgende:
Het waait nog de goede kant op, dat scheelt dan weer![]()
http://derstandard.at/129(...)der-Strahlungswolken
Er zijn aggregaten aangerukt, het is niet helemaal duidelijk waarom die niet werkten. Bronnen zeggen van alles: niet compatible, ongebruikelijke voltages, of niet bruikbaar vanwege tsunamischade aan vaste installaties. Ik vind de laatste verklaring het meest plausibel. Misschien spelen logistieke problemen ook een rol, het halve land ligt op z'n gat. Ik denk dat we het achteraf pas zullen weten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:43 schreef LXIV het volgende:
Goed nieuws dus.
Meltdowns in de Hollywood-vorm zouden niet mogelijk moeten zijn (volgens de theorie - klop klop), worst case is een beetje dit soort shit maar dan met (veel) meer straling in de omgeving.quote:
NRCquote:Update 21.47: Volgens de BBC waarschuwen experts dat als het stralingsniveau bij Fukushima te hoog wordt, de Japanse technici niet alleen niet meer bij reactor 4 kunnen komen, maar ook de andere reactoren die kampen met defecte koelsystemen.
Was gister een gast bij P&W die heeft uitgelegd dat het niet zomaar een pompje is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:52 schreef eleusis het volgende:
[..]
Er zijn aggregaten aangerukt, het is niet helemaal duidelijk waarom die niet werkten. Bronnen zeggen: niet compatible, ongebruikelijke voltages, of niet bruikbaar vanwege tsunamischade aan vaste installaties. Misschien spelen logistieke problemen ook een rol, het halve land ligt op z'n gat. Ik denk dat we het achteraf pas zullen weten.
5 pompjes van 1000pk geen optie?quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:55 schreef hahahaiklachmedood het volgende:
[..]
Was gister een gast bij P&W die heeft uitgelegd dat het niet zomaar een pompje is.
Ding neemt meer ruimte in de de studio van P&W en leverd(uit mn hoofd) 5000 pk
Het is dus echt een gigantisch apparaat die je dus niet zomaar even op een aanhanger gooit oid:P
Ik begin me af te vragen of een meltdown wel perse zo slecht is. Als je met water koelt en daardoor steeds van die waterstof explosies krijgt dan blaas je stukje bij beetje alles op dat straling tegen kan houden. Een meltdown veroorzaakt veel straling, maar als dat binnen de centrale gehouden kan worden dan lijkt me het risico voor de burgerbevolking juist kleiner.quote:
En die langzamerhand steeds slechter wordt, en eigenlijk vervangen zou moeten worden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef LSD.tv het volgende:
Het bouwen van de sarcofaag over Tjernobyl duurde zes maanden,
(welke toen nog vol meters grote gaten zat en gebouwd was op de fundering van een half ge-explodeerd gebouw).
Nu maar hopen dat het in Japan niet zo ver gaat komen, ben wel benieuwd hoe de situatie er daar over een maand uit ziet...
I know! Maar je hebt ze ook in wat meer draagbare vorm, bijvoorbeeld precies in een zeecontainer.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:55 schreef hahahaiklachmedood het volgende:
Was gister een gast bij P&W die heeft uitgelegd dat het niet zomaar een pompje is.
Ding neemt meer ruimte in de de studio van P&W en leverd(uit mn hoofd) 5000 pk
Het is dus echt een gigantisch apparaat die je dus niet zomaar even op een aanhanger gooit oid:P
Zou wel kunnen ja:P maar ze zitten wel in een ramp gebied en die tsunami is over het terein van de centrale heen geknald, opzich niet zo gek dat het lastig is.quote:
Eigenlijk zou je je moeten afvragen waarom we ons hier in Europa zorgen maken om de straling in Japan terwijl er vlak bij huis een veel groter nucleair probleem te vinden is. Als die sarcofaag in Tjernobyl in elkaar stort dan zorgt de vrijgekomen radioactieve stofwolk er voor dat we weer een flinke tijd geen spinazie mogen eten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:56 schreef TommyGun het volgende:
[..]
En die langzamerhand steeds slechter wordt, en eigenlijk vervangen zou moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |