onbemande !quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef LSD.tv het volgende:
Ze gaan opnieuw water proberen te dumpen in die "spent nuclear rod pools" met 2 chinook heli's hoor ik op NHK tv
Straks effe in de herhaling kijken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:10 schreef OEM het volgende:
P&W: Diederik Samson en Maria vd Hoeven (ohjee)
ik wilde weer eens kijken en nu doet ie het helemaal niet meer? de officiele tepco cam?quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:14 schreef MaGNeT het volgende:
Deze beter?
http://www.tepco.co.jp/nu/f1-np/camera/index-j.html
Lijkt niet zo vaak bijgewerkt te worden...
Beetje overbelast denk ikquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:16 schreef aloe_vera het volgende:
ik wilde weer eens kijken en nu doet ie het helemaal niet meer? de officiele tepco cam?
Ah, de boel zal wel ontploft zijn daar.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:16 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
ik wilde weer eens kijken en nu doet ie het helemaal niet meer? de officiele tepco cam?
vandaar die stiltequote:Op woensdag 16 maart 2011 23:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, de boel zal wel ontploft zijn daar.
http://www.panoramio.com/photo/17343737quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef OEM het volgende:
De bouw ervan had ook een redelijk Naked Gun gehalte:
Beterquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
FLASH: Japan nuclear agency says radiation level steadily decreasing over last 12 hours at Fukushima Daiichi plant (Reuters)
De architecten achter deze centrale waren echte bazen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
http://www.panoramio.com/photo/17343737
Prima om die dingen te koelen, het nadeel van dit plan is dat het water zo een enorme impact heeft als het van die afstand naar beneden dondert dat mogelijk keurig gestapelde staven door elkaar worden gegooid en zo elkaar meer aanstralen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef LSD.tv het volgende:
Ze gaan opnieuw water proberen te dumpen in die "spent nuclear rod pools" met 2 chinook heli's hoor ik op NHK tv
Ah mooi. Zal denk ik deels komen door de gunstige wind, waait momenteel uit noordwesten en drijft radioactieve straling goeddeels de zee op.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
FLASH: Japan nuclear agency says radiation level steadily decreasing over last 12 hours at Fukushima Daiichi plant (Reuters)
Heb ik met mijn staaf ook ooit gehad. Moest 3 jaar lang met een onderbroek van asbest rondlopen... en boh wat schuurt dat zeg!quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef exile79 het volgende:
Als die staven drie jaar af moeten koelen, zijn ze nog wel even bezig.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Heb ik met mijn staaf ook ooit gehad. Moest 3 jaar lang met een onderbroek van asbest rondlopen... en boh wat schuurt dat zeg!
Na de afgelopen dagen is deze centrale toch al afgeschreven. Als de boel eenmaal stabiel is hebben ze dus de tijd en de ruimte.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef exile79 het volgende:
Als die staven drie jaar af moeten koelen, zijn ze nog wel even bezig.
Hoe worden die dingen in een normale situatie eigenlijk op hun plek gehouden? Van wat voor materiaal zijn de houders gemaakt? Zouden die dingen het op een gegeven moment door de hitte al niet gaan begeven?quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Prima om die dingen te koelen, het nadeel van dit plan is dat het water zo een enorme impact heeft als het van die afstand naar beneden dondert dat mogelijk keurig gestapelde staven door elkaar worden gegooid en zo elkaar meer aanstralen.
Maar goed, geen enkele optie is zonder nadelen nu.
De berichten spreken elkaar steeds meer tegen....quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:19 schreef eleusis het volgende:
Er zijn soms pieken in de stralingsintensiteit, inderdaad. Samsom gaf daar net bij P&W de hypothese over dat er in die koelbaden soms een brandstofstaaf openbarst door het opwarmen. Dit geeft dan weer een piek in straling af.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef Devz het volgende:
De berichten spreken elkaar steeds meer tegen....
quote:2231: John Luke from Nerimaku, Tokyo writes: "Remember, many people are wearing masks now because it's 'hay-fever season' NOT because they are worried about radiation. Your report gives the impression people are wearing masks because of fear. Please correct this."
De media is nauwelijks te vertrouwen met deze crisis. Sensatie scoort dus men publiceert maar elk angstaanjagend gerucht dat voorbij komt zetten.quote:2226: Nick Bikkal from Tokyo writes: "I live within Tokyo city limits. I keep reading of radiation coming into the city from the plant 200 km north of us. Technically NE of the city. Embassies are urging their citizens to leave the city and country. How can radioactivity head our way when for the last few days all the weather reports have said the wind keeps blowing from the west or NW? The official weather reports back up my statement. Either I'm still underinformed or am being misinformed. Family and friends abroad are in a panic over me and my family but I say there is an attempt to confuse and create panic. It's a media tactic to keep people glued to them. I see little support given to those working hard to help, clean up&rescue. Instead of running away people should give what they can to those in need."
Weet ik niet. Bij mij deed hij het gister ook niet.quote:
Ik vond hem wel heldere uitleg geven. Ik kende de feiten weliswaar al, maar het zou niet verkeerd zijn wanneer o.a. de Telegraaf ook dit soort uitleg zou geven ipv te berichten over "ATOOMWOLKEN DES DOODS" en zulke hysterie op te wekken, dat de gemiddelde SBS6-kijker morgen bij de apotheek om jodiumtabletten vraagt...quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Er zijn soms pieken in de stralingsintensiteit, inderdaad. Samsom gaf daar net bij P&W de hypothese over dat er in die koelbaden soms een brandstofstaven openbarst door het opwarmen. Dit geeft dan weer een piek af.
Maar aangezien het ook weer verwaait, gaat het niveau weer terug.
Sorry, maar als die gast zich veilig voelt omdat de wind de andere kant op staat dan heb ik nieuws voor hem: De wind kan draaien!!quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:36 schreef beantherio het volgende:
Nog twee zinnige opmerkingen op de BBC-feed:
[..]
[..]
De media is nauwelijks te vertrouwen met deze crisis. Sensatie scoort dus men publiceert maar elk angstaanjagend gerucht dat voorbij komt zetten.
Lijkt Libië welquote:Op woensdag 16 maart 2011 23:31 schreef Devz het volgende:
[..]
De berichten spreken elkaar steeds meer tegen....
quote:<Notice Van planten en voorwaarden in Fukushima Daiichi kerncentrale Station>
(15 maart, 5:00 pm)
05 01 Maart 1990 3
Azuma Miyako Syakai aandelen macht
Hara Rikiko eerste energiecentrale Fukushima
Fukushima Daiichi kerncentrale Unit totaal (1 tot nr. 6) zijn gestopt.
Unit 1 (Down)
- Maar we hebben aan de reactor, ongeveer 36 minuten op 15:00 op 12 maart, een grote aardbeving plaatsgevonden onder de soort te stoppen,
Witte rook is opgetreden in de buurt van de nummer 1 grote geluid. Er kan een potentiële waterstof ontploffing veroorzaakt
Het.
- Wij zijn het injecteren van water in een kernreactor.
Nr. 2 (Down)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en het water werd gemaakt door het isoleren van de reactor koelsysteem, reactor septum
Het koelsysteem haltes, reactor waterniveau daalt met toenemende druk in de reactor. De richtingen van het land
Meer volledig bevestigd over de veiligheidsmaatregelen die we afname van de druk in de reactor insluitingsvat,
Aangezien het zeewater in de koelmiddel van de reactor, heeft de reactor druk en reactor waterpeil hersteld.
- Delen met de druk afneemt en ruis wordt gegenereerd in de buurt van de druk onderdrukking kamer op ongeveer 6.
Ga naar een veilige plaats - zoals tijdelijke werknemers en onderaannemers om onze medewerkers niet rechtstreeks betrokken bij het werk
Gestart.
- We uitgevoerd de injectie van water in de reactor continu.
Unit 3 (Down)
- Maar we hebben aan de reactor, ongeveer 1 minuut te stoppen om 11 uur op 14 maart met een hard geluid als de No
Het optreden van witte rook kunnen potentiële waterstof ontploft.
- Ook, tijdelijk op te schorten Orimashita waterinjectie in de reactor om 2:30 op 15 maart
We hervatten waterinjectie.
Nr. 4 (Beneden in de periodieke inspectie)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en de reactor waterpeil te zorgen dat we niet hebben voor de veiligheid zorgen.
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd.
- Bevestigd de vijfde verdieping dakschade in de buurt van het reactorgebouw.
- Check de site later in het noordwestelijke deel van de vierde verdieping in de buurt van het reactorgebouw, bevestigde dat het vuur,
Elke zijkant en contact opgenomen met de brandweer.
- Wat de brand heeft bevestigd dat onze medewerkers van nature uit vuur rond 11.00 uur.
Zal toezien op de voet.
Nr. 5 (Down in periodieke inspectie)
- Nucleaire reactor wordt gestopt en de reactor waterpeil te zorgen dat we niet hebben voor de veiligheid zorgen.
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd. No 6 (Down in periodieke inspectie)
- Op dit moment is de koelvloeistof lek in een insluitingsvat niet geloofd.
Gewonden
- Eerst de aardbeving, waardoor verwondingen aan twee bedrijven samen te werken bij de campus kerncentrale werknemers, ziekenhuis
Staan voor de staat - werd overgelaten bedrijf de borst een van onze medewerkers, het ziekenhuis per ambulance
- Er is geen besef van een gebouw in de buurt van de werknemers zijn onderaannemers Kaname Shigeru isolement, overgebracht naar het ziekenhuis per ambulance
- Een dosis van onze medewerkers zijn werkzaam in meer dan 100mSv reactor, naar het ziekenhuis
Twee personen - twee medewerkers klaagden over overstuur we dragen maskers tijdens het werken in de centrale controlekamer kamer vol met raket, de tweede Hukushima
Arts bezoeken zullen een kerncentrale industrie, het vervoer naar
Vier mensen raakten gewond - in het geval van rook en harde geluiden rond in Unit 1 tot en met het ziekenhuis
11 - raakten gewond in het geval van rook in de buurt van de Unit 3 heeft een groot geluid, en
Overgebracht.
Onze medewerkers in het veld - twee namen, verblijfplaats onbekend
Andere
- Op dit moment is aan het koelwater ervoor te zorgen dat de verbruikte splijtstof zwembad in Unit 1, aan elke kant en aan te passen
We verder gaan.
Auto campus energiecentrales - Monitoring (outdoor) van radioactief materiaal (zoals jodium) worden meestal gemeten
Dan de waarde is gestegen, als volgt: De bepalingen van paragraaf 1 van artikel 15 van Wet op de bijzondere maatregelen ten aanzien Kernongevallenbestrijding
Op basis van bepaalde gebeurtenissen (abnormale stijging van de terreingrens stralingsdosis) is vastbesloten zich te hebben voorgedaan.
17:04 uur - minute beslissing 03 december (MP4 sluiten)
8.00 - 56 minuten besluit kan 13 3 (MP4 sluiten)
- Bepaal de 13 om 2:15 pm 3 (MP4 sluiten)
03:00 - 50 minute beslissing 14 mei 3 (MP6 sluiten)
04:15 - Een rechter kan 14 3 (MP2 en rond) (of, pre-Nieuws)
9 uur - 27 minute beslissing 14 mei 3 (MP3 omgeving)
21:00 - 37 minute beslissing 14 maart (in de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
06:00 - 51 minute beslissing op 15 maart (in de buurt van de kerncentrale hoofdpoort)
11:08 - minute beslissing op 15 maart (de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
17:04 uur - minute beslissing op 15 maart (de buurt van de hoofdingang van de kerncentrale)
Vervolgens bepaalde gebeurtenissen op grond van artikel 15, paragraaf 1 van nucleaire Ramp Wet bijzondere maatregelen (milieu site
Abnormale stijging van de hoeveelheid straling veld) optreedt, zullen wij graag willen weten.
* Omdat de mogelijkheid van vrijkomen van radioactief materiaal in een straal van 20km punten te evacueren bewoners binnen een land
De show is afgegeven, van ongeveer 30km ten straal van 20 km is ook afgegeven instructies om te schuilen binnenshuis.
- Vandaag, Unit 3 reactor bouwen in het binnenland rond 10:00 400mSV geïdentificeerd binnen de Unit 4 reactorgebouw
Het land is bevestigd in 100mSV.
* Geslagen met alles in het werk in de richting van het veiligstellen van de veiligheid, de voortdurende bewaking van de omgeving
We zullen blijven volgen
En meer dan
aha serieus ?quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:08 schreef eleusis het volgende:
Je weet dat ze ook een Engelse site hebben met al die bovenstaande info wél begrijpelijk?![]()
dat is inderdaad (zacht uitgedrukt) bijzonder kut...quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef eleusis het volgende:
Dank, 295 posts gemeten in dit topic momenteel
Hartverscheurende reportage momenteel op NHK met mensen die terugkeren naar het tsunami-rampgebied en hun hele familie verloren zijn
Nou gas er op met dat nieuwe topic danquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:16 schreef eleusis het volgende:
Dank, 295 posts gemeten in dit topic momenteel
Hartverscheurende reportage momenteel op NHK met mensen die terugkeren naar het tsunami-rampgebied en hun hele familie verloren zijn
quote:A nearly completed new power line could restore electric cooling systems in Japan's tsunami-crippled nuclear plant, its operator said on Thursday, raising hopes of easing the crisis that has threatened a meltdown.
trustenquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:12 schreef Fireblast het volgende:
Ik ga slapen.
hopen dat alles morgen nog heel is
@ eleusis: succes met je lapo hunt straks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |