quote:Dodental onduidelijk, officieel 599, mogelijk duizenden
Het is nog onduidelijk hoeveel doden er zijn gevallen bij de aardbeving en de tsunami in Japan, gisteren. Officieel staat het dodental op 599, maar volgens Japanse media zijn er alleen al bij de stad Sendai meer dan tweehonderd lichamen geteld. De miljoenenstad Sendai ligt zo'n 130 kilometer ten westen van het epicentrum van de beving, in het noorden van Japan.
Het Japanse persbureau Kyodo schat dat er in totaal ongeveer 1200 doden zijn. Miljoenen mensen in het rampgebied zitten zonder stroom. De luchthavens van Tokio zijn nog steeds dicht en veel treinen rijden niet.
Na de beving, die met een kracht van 8,9 op de schaal van Richter de zwaarste aardbeving in Japan in 140 jaar was, zijn er meer dan tachtig nabevingen geweest. Rond half zes Nederlandse tijd was er nog een nabeving met een kracht van 6,8 op de schaal van Richter. Voor zover bekend heeft die geen verdere schade veroorzaakt.
Hulp
De Japanse premier Kan heeft vanochtend een rondvlucht boven de getroffen gebieden gemaakt. In een verklaring liet de premier weten dat hij 50.000 militairen naar het gebied stuurt.
Ook heeft Kan de Verenigde Staten om hulp gevraagd. Ook China, Australië, Singapore en Zuid-Korea sturen reddingswerkers naar Japan. De Europese Unie heeft laten weten ook te willen helpen. Minister Opstelten van Veiligheid zei gisteren al dat hij het Rampen Identificatie Team naar Japan zal sturen, als Japan daarom vraagt.
Nederlanders
Van de vijftig geregistreerde Nederlanders in het rampgebied zijn er inmiddels veertig terecht. Zij zijn allemaal ongedeerd. De ambassade in Tokio heeft met tien Nederlanders nog geen contact kunnen leggen, maar er zijn geen aanwijzingen dat er Nederlanders onder de slachtoffers zijn.
Op het crisistelefoonnummer van het ministerie van Buitenlandse Zaken zijn sinds gistermiddag honderden telefoontjes binnengekomen van ongeruste mensen met familieleden in Japan. Ook vandaag is het crisisnummer open: 070-3487770.
quote:Radioactieve lekkage na ontploffing bij kerncentrale Japan
TOKIO - Een gebouw van een kerncentrale in het noordoosten van Japan is ontploft. Door de explosie in Fukushima Daichi I is het dak ingestort en zijn de buitenmuren weggevallen.
De regering van Japan bevestigde dat er een explosie heeft plaatsgevonden in de veertig jaar oude kerncentrale en dat er sprake is van een radioactieve lekkage.
Boven het complex, ongeveer 250 kilometer ten noorden van Tokio, hangt een witte rookwolk. Uit voorzorg waren al 45.000 mensen in een cirkel van 10 kilometer van de nucleaire installatie geëvacueerd. De mensen die er toch nog zijn, worden opgeroepen om binnen te blijven. Wie zich buiten waagt, moet een natte doek voor zijn of haar mond houden.
De ontploffing is is zeer waarschijnlijk het gevolg van een zware aardbeving en een tsunami die Japan vrijdag troffen. Daardoor viel de stroom uit in het complex en liep de temperatuur van de kernreactor op. Mogelijk is er sprake van een meltdown, oververhitting van de kernreactor
quote:Experts: geen grote schade reactor
Volgens experts is er waarschijnlijk geen serieuze schade aan de behuizing rond de kern van de nucleaire reactor in Japan die vanmorgen werd getroffen door een zware explosie.
De beschermende behuizing is bedoeld om bij ongelukken te voorkomen dat er radioactieve straling vrijkomt. De straling is nu al wel 20 keer hoger dan normaal.
Het evacuatiegebied rond de ontplofte kerncentrale is uitgebreid. In een cirkel van 20 kilometer rond het complex moet iedereen weg. Dat was eerst 10 kilometer.
Extra Journaals op TVquote:Leger ontdekt honderden lijken in Rikuzen-Takata
Het Japanse leger heeft ongeveer 400 lichamen teruggevonden in de haven van Rikuzentakata, in het noordoosten van het land, die vrijdag werd overspoeld door de tsunami die was ontstaan na de aardbeving. Dat meldt televisiezender NHK.
De haven ligt in de prefectuur Iwate. Ze raakte volledig overstroomd door een enorme golf die alles meesleurde tijdens zijn doortocht. Sindsdien tonen Japanse zenders bijna doorlopend beelden van de vernieling van Rikuzentakata, die een zware balans doen vermoeden.
Ook al schokken in de VS ?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:27 schreef raistlin6 het volgende:
laatste kwartier
5,8 oostkust Japan
5,3 westkust VS (CA)
Het was mij niet zeker wie hem afsloot.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef Swomp het volgende:
lapo opende geen nieuwe...
[..]
Ook al schokken in de VS ?
Tja je gaat 't wel denken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:33 schreef speknek het volgende:
Als het dodental onder de 10.000 blijft is dat wel echt een wonder.
Ai aiquote:2.27pm: Japan-based reporter Judit Kawaguchi tweets:
town of 17,000 seems to have only 3 buildings standing, hospital, some wedding place and one more building. rest are gone.
This town in Miyagi prefecture is just gone, incredible devastation, all buildings except hospital are gone, highway in pieces., ppl missing.
Ik kon het idd ook niet zien, 13e pagina gaf error, maar maakt niet uit johquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:33 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Het was mij niet zeker wie hem afsloot.
Op het ene scherm stond mijn naam als laatste poster, (My active topics)
maar toen ik hem opende zag ik dat raistlin onder mij had gepost.
Misschien fout van het FOK systeem?
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:32 schreef Swomp het volgende:
lapo opende geen nieuwe...
[..]
Ook al schokken in de VS ?
Ik weet nog dat de eerste schatting van de aardbevingen in 2004 op 8 lagquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:27 schreef Menu_69 het volgende:
Triest, maar het dodental zal de komende dagen nog enorm oplopen. Dat zie je altijd na zulke rampen.. Een aanzienlijk deel van de vermiste personen zal inmiddels ook al wel overleden zijn.
Thanksquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/
Ik ook. We posten te snel denk ik.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:34 schreef Swomp het volgende:
[..]
Ik kon het idd ook niet zien, 13e pagina gaf error, maar maakt niet uit joh!
En bij zo'n megastation loopt niet iemand rond die hem kan afwisselen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
De Japanse nieuwslezer lijkt er een beetje moe van te worden om steeds hetzelfde uit te leggen. Vraag me af hoe lang hij al in touw is.
In japan werk je toch tot je er bij neervalt? waarschijnlijk vervangen ze hem op het moment dat hij niet meer verstaanbaar isquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:56 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
En bij zo'n megastation loopt niet iemand rond die hem kan afwisselen?
Dan zal de ijsbaan ook wel schade hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:38 schreef Lyrebird het volgende:
Edit: de laatste was 5 op de schaal van Richter, in Nagano.
Het schaatsseizoen zit er toch al op.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan zal de ijsbaan ook wel schade hebben.
Beetje water en een dweilbeurtje en je ziet niks meer van die scheuren in het ijsquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan zal de ijsbaan ook wel schade hebben.
Toch blijft het niet zo tof als de ene helft van de betonnen ondergrond ineens een halve meter hoger ligt dan de andere helft.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het schaatsseizoen zit er toch al op.
Er is al een vliegtuigje met Friese ijsmeesters onderweg. Op Nederland kun je tenminste rekenen..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Beetje water en een dweilbeurtje en je ziet niks meer van die scheuren in het ijs
Ik verstond hem vanaf minuut 1 eigenlijk al niet meer.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:56 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
In japan werk je toch tot je er bij neervalt? waarschijnlijk vervangen ze hem op het moment dat hij niet meer verstaanbaar is
Ik begreep dat dit de eerste grote tsunami is waarvan zoveel goed beeldmateriaal bestaat. Kan wel eens bijzonder nuttig zijn bij een evaluatie van hoe er in de toekomst nog veiliger gebouwd kan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Vond deze behoorlijk heftig, misschien ook omdat het in HD is.
Voor wie hem nog niet gezien heeft (geluid is tevens ook heftig):
Ah dat lag dus toch niet aan mijn speakers!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:59 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Ik verstond hem vanaf minuut 1 eigenlijk al niet meer.
Het is gewoon niet voor te stellen wat een krachten hier bij vrijkomen. Verschrikkelijk! Wel opvallend trouwens hoe rustig deze mensen dit aanschouwen. Normaal zien we juist iedereen gillen en schreeuwen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Dat viel mij dus ook op. Je hele dorp wordt verwoest en er huilt één kind.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Wel opvallend trouwens hoe rustig deze mensen dit aanschouwen. Normaal zien we juist iedereen gillen en schreeuwen.
Ik moet zeggen dat ik het wel een stuk prettiger vind dan al die gillende beelden die je meestal krijgt uit bijv. het MOquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:06 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Dat viel mij dus ook op. Je hele dorp wordt verwoest en er huilt één kind.
Uiteraard. Die gillen al als er niks is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:08 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het wel een stuk prettiger vind dan al die gillende beelden die je meestal krijgt uit bijv. het MO
Dat komt omdat veel mensen niks gewend zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Black_Ninja het volgende:
Normaal zien we juist iedereen gillen en schreeuwen.
Toch kan ik me niet voorstellen dat er in Japan dagelijks dorpen worden verwoest door tsunamie's (of komt Godzilla daar inderdaad wekelijks aan wal?)quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat komt omdat veel mensen niks gewend zijn.
Die was idd heel heftig. Erbij in de OP gezetquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Dat is van de instortende huizen, toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Black_Ninja het volgende:
Wat me trouwens opvalt is hoeveel stof er bij vrij komt, dat had ik niet verwacht!
Ja maar ik had verwacht dat het water dat veel meer zou neerslaan. Het is niet dat het een volledig onverwachts iets is maar zoveel had ik dan weer niet verwacht bij een tsunamie.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:15 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat is van de instortende huizen, toch?
Japan is aardbevingsgebied. Ik zag vanochtend iemadn op TV een vergelijking maken met Nederland. Wij hebben leren leven met water.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:10 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Toch kan ik me niet voorstellen dat er in Japan dagelijks dorpen worden verwoest door tsunamie's (of komt Godzilla daar inderdaad wekelijks aan wal?)
Alsof de golf zich wat aantrekt van hysterisch geschreeuw en gehuil. Je kunt er gewoon helemaal niks tegen doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:03 schreef Black_Ninja het volgende:
Wel opvallend trouwens hoe rustig deze mensen dit aanschouwen. Normaal zien we juist iedereen gillen en schreeuwen.
Mooi fenomeen, wou dit ook al posten, was me ook al opgevallenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Let ook op de kraan op de kade in het filmpje. Ik schat een vloed van 6-8 meter:
[ afbeelding ]
Nee dat begrijp ik. Ik snap ook best dat mensen op een aardbeving daar niet eens meer reageren maar als je huis en je volledige dorp/stad wordt vernietigd praat je toch of een andere orde van grote. Kan ook een shock effect zijn natuurlijk maar rustig staan kijken terwijl al je bezittingen door de straten drijven zou mij toch iets meer doen heb ik zo het idee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Japan is aardbevingsgebied. Ik zag vanochtend iemadn op TV een vergelijking maken met Nederland. Wij hebben leren leven met water.
't Is wel een dalende lijn qua sterkte...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:14 schreef DJKoster het volgende:
Bevingen boven de 4,5 in dit gebied: http://earthquake.usgs.go(...)w/Maps/10/140_35.php
Vanaf de 8.9 gisteren tot vandaag 14:43:09 UTC
[ afbeelding ]
Het is te hopen dat de meeste mensen zoals we daar zien op veilige hoogte hebben gestaanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Alle beetjes helpenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof de golf zich wat aantrekt van hysterisch geschreeuw en gehuil. Je kunt er gewoon helemaal niks tegen doen.
Je kan ook gewoon kijken naar dat huis rechtsonder. Daar staat het water tot halverwege de eerste verdieping ineensquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Let ook op de kraan op de kade in het filmpje. Ik schat een vloed van 6-8 meter:
[ afbeelding ]
Juist op het eind lijken de bevingen weer in kracht toe te nemen, terwijl het aantal bevingen afneemt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
't Is wel een dalende lijn qua sterkte...
Net gekeken, ben helemaal stilquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Het water zal ook wel enorm opgestuwd worden in die baaien.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon kijken naar dat huis rechtsonder. Daar staat het water tot halverwege de eerste verdieping ineens
Er moet ergens een filmpje op Youtube staan over een vulkaanuitbarsting onder een gletsjer in IJsland in de jaren 90. Dat levert zoveel smeltwater op dat rotsblokken van 20 bij 20 bij 20 meter gewoon mee naar zee 'dreven'. Stalen kolommen van bruggen werden totaal verfrommeld terug gevonden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:23 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Net gekeken, ben helemaal stildeze video brengt het natuurgeweld op bijna ongekende wijze in beeld. Wauw
Inderdaad. Wauw, de zeespiegel stijgt daar in no time een behoorlijk aantal meter.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:23 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Net gekeken, ben helemaal stildeze video brengt het natuurgeweld op bijna ongekende wijze in beeld. Wauw
Ja, daar begint het nu wel op te lijken:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:29 schreef banaantjeEE het volgende:
Damn, sprake van 10.000 vermisten in één havenstad
Gaat om dezelfde stad.quote:2.27pm: Japan-based reporter Judit Kawaguchi tweets:
town of 17,000 seems to have only 3 buildings standing, hospital, some wedding place and one more building. rest are gone.
This town in Miyagi prefecture is just gone, incredible devastation, all buildings except hospital are gone, highway in pieces., ppl missing.
Als je goed kijkt op 0:40 zie je iemand wegrennen, denk niet dat hij dit overleefd heeft, of hij heeft veel geluk moeten hebbenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:58 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Sometimes I hate being rightquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:34 schreef raistlin6 het volgende:
Japan nuclear agency says they've rated Fukushima incident at 4 on a scale of 1 to 7
Nuclear agency: Fukushima more serious than 3 Mile Island on INES scale, but less serious than Chernobyl
Om nog maar te zwijgen van die mensen die je zag zwaaien op dat dakquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:32 schreef Swomp het volgende:
[..]
Als je goed kijkt op 0:40 zie je iemand wegrennen, denk niet dat hij dit overleefd heeft, of hij heeft veel geluk moeten hebben![]()
*om precies te zijn 'achter' het landkaartje
http://nl.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Islandquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:34 schreef raistlin6 het volgende:
Japan nuclear agency says they've rated Fukushima incident at 4 on a scale of 1 to 7
Nuclear agency: Fukushima more serious than 3 Mile Island on INES scale, but less serious than Chernobyl
En dat gebeurde dus in 1979.quote:Er waren weliswaar geen gevolgen voor de gezondheid, maar de economische schade was wel aanzienlijk. Pas na 6 jaar kon men het reactorvat openen en toen bleek dat de schade veel groter was dan eerst verondersteld. Een groot deel van de reactorbrandstof lag gesmolten op de bodem van het vat. Een kernsmelting had echter niet plaatsgevonden. Pas in 1993 was de schoonmaak van het reactorvat afgerond. De centrale was economisch gezien verloren.
Blijkt een foutje van Reuters. 3 Mile Island werd op 5 geplaatst blijkbaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef vosss het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island
[..]
En dat gebeurde dus in 1979.
Verder was daar geen gevaar voor de volksgezondheid, maar evengoed, als in 1993 pas de schoonmaak afgerond is dan denk ik dat als dit incident erger is dat ze voorlopig nog niet opnieuw aan het draaien zijn met die centrale
Er word gekoeld met zeewater. Dat betekend dat je de reactor kan afschrijven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:40 schreef vosss het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island
[..]
En dat gebeurde dus in 1979.
Verder was daar geen gevaar voor de volksgezondheid, maar evengoed, als in 1993 pas de schoonmaak afgerond is dan denk ik dat als dit incident erger is dat ze voorlopig nog niet opnieuw aan het draaien zijn met die centrale
Die vierkante huisjes, op de foto uiterst rechts (of links). Kan me niet precies herinneren van welke kant ze de beelden hebben geschoten. Volgens mij is het degene uiterst rechts op de foto, omdat de beelden van de andere kant werden geschoten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:50 schreef raistlin6 het volgende:
Ik kan de beschadigde reactor niet vinden. Misschien hebben jullie meer succes.
[ afbeelding ]
This satellite image, obtained March 12, 2011, shows post earthquake and tsunami damage at the Fukushima Dai Nai nuclear plant in Japan March 12, 2011. An explosion blew the roof off an unstable reactor north on Saturday, raising fears of a disastrous meltdown. REUTERS/DigitalGlobe/Handout
Ik zie het idd, die heeft het niet gered nee lijkt mequote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:32 schreef Swomp het volgende:
[..]
Als je goed kijkt op 0:40 zie je iemand wegrennen, denk niet dat hij dit overleefd heeft, of hij heeft veel geluk moeten hebben![]()
*om precies te zijn 'achter' het landkaartje
Wat een stemmingmakerij zegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:05 schreef Dance99Vv het volgende:
explosion early this morning. Are there other structural damages that may make a meltdown all but inevitable? We don't have any information from the power company on that."
van BBC site
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef raistlin6 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_Scale
Hier de betekenis van de schaal van 1 tot en met 7.
Fukushima dus op 4 geplaatst.
3 mile island staat op 3
en Chernobyl op 7
Hmm, is daar al iets over bekend? Hoeveel slachtoffers?quote:INES Level 4: Accident with local consequences
Impact on People and the Environment
Minor release of radioactive material unlikely to result in implementation of planned countermeasures other than local food controls.
At least one death from radiation.
Impact on Radiological Barriers and Control
Fuel melt or damage to fuel resulting in more than 0.1% release of core inventory.
Release of significant quantities of radioactive material within an installation with a high probability of significant public exposure.
Jep is allang meer bekend daarover idd. Of dit is gewoon een oude tweet die nu gepost wordt dat kan ook. Wil bronlink anders wel even erbij zien.quote:
4 doden en of gewonden in de centrale zelf. Verder weet ik het ook niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Hmm, is daar al iets over bekend? Hoeveel slachtoffers?
Voor zover Reuters meldt nog niets dat bevestigd is, maar er gaan wel berichten dat er 2 doden zouden zijn en 3 besmette mensen, maar dat zou dus heel goed niet kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Verwacht je nog meer? Zal tijd worden dat het wat rustiger is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef DJKoster het volgende:
Al ruim een uur geen 4,5+ beving geweest.. Eindelijk rust of stilte voor de storm?
Dat kun je pas zeggen als er een week geen beving meer is geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef DJKoster het volgende:
Al ruim een uur geen 4,5+ beving geweest.. Eindelijk rust of stilte voor de storm?
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B1Z920110312quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Voor zover Reuters meldt nog niets dat bevestigd is, maar er gaan wel berichten dat er 2 doden zouden zijn en 3 besmette mensen, maar dat zou dus heel goed niet kunnen kloppen.
Thnx all. Ik denk dat ze dingen niet vertellen idd, lvl 4 staat heel duidelijk bij dat er minstens 1 iemand moet zijn overleden aan de straling. Ben nu een beetje bang voor wat er nog meer onder het tapijt geschoven wordt en wat de gevolgen zijn voor de mensen die daar in de omgeving wonen/werken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B1Z920110312
(Reuters) - Three people working near a Japanese power plant damaged by the country's worst earthquake were found to have been exposed to radiation, Jiji news said on Saturday.
Doctors have requested that Self-Defense Forces carry out decontamination treatment, the agency said.
Ja en wij maken ons druk om 1 reactor, terwijl nederland toch relatief gezien echt een veilige plek is om er 1 neer te zetten. Ik meende dat China de komende jaren het aantal reactors tot 300 wil ophogen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef The_Hives het volgende:
54 kernreactoren in Japandan valt de schade op zich nog mee als je alleen deze bekijkt met al die aardbevingen daar.
Ik las ergens een drietal mensen met blootstellingquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef raistlin6 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Officials in protective gear check for signs of radiation on children who are from the evacuation area near the Fukushima Daini nuclear plant in Koriyama, March 13, 2011. REUTERS/Kim Kyung-Hoon
Japan's 'great' quake may be yet to comequote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat kun je pas zeggen als er een week geen beving meer is geweest.
Het zal wel zo zijn dat de spanning tussen de aardkorsten nu voldoende is afgenomen dat de eerstkomende pakweg 30 jaar niet weer zoiets voorkomt daar.
Ik wil er nog heen in Mei, hoop niet dat het extreem duur wordtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik lees juist dat de Yen wat is gestegen: http://www.nu.nl/beurs/2466151/yen-hoger-aardbeving.html
Een korte documentaire over die uitbarsting:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er moet ergens een filmpje op Youtube staan over een vulkaanuitbarsting onder een gletsjer in IJsland in de jaren 90. Dat levert zoveel smeltwater op dat rotsblokken van 20 bij 20 bij 20 meter gewoon mee naar zee 'dreven'. Stalen kolommen van bruggen werden totaal verfrommeld terug gevonden.
Alfa-deeltjes hou je er prima mee tegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat niet erg protective gaat zijn bij serieuze straling
Ik gok dat de hulpverleners al wel Jodiumpillen hadden gekregen. Mooi dat ze meteen de mensen in de omgeving hebben gecontroleerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat niet erg protective gaat zijn bij serieuze straling
Tsja kan. Alleen kan dat ook 'pas' over 100 jaar gebeuren. Tegen die tijd zijn technieken misschien alweer zo ver dat een tsunami ook weinig schade oplevert.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Japan's 'great' quake may be yet to come
http://news.blogs.cnn.com(...)-great-quake/?hpt=C2
Het enige dat echt protective is tegen straling is een loden overall.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.
Prachtig gevonden.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:19 schreef Light het volgende:
[..]
Een korte documentaire over die uitbarsting:
Sommige deeltjes komen niet door een blaadje papier, iddquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alfa-deeltjes hou je er prima mee tegen.
quote:Radioactieve materialen produceren alfastraling (dit zijn deeltjes, de kernen van de atomen van helium), bètastraling (snel bewegende elektronen) en/of gammastraling (elektromagnetische golven met een hoge energie).
Alfastralen worden al door een vel papier, bètastralen pas door een dunne laag metaal (aluminium bijvoorbeeld) tegengehouden. De meeste schade veroorzaken ze als de stoffen waardoor ze worden geproduceerd, geabsorbeerd worden in het menselijk lichaam (via voedsel of door inademing).
Gammastralen zijn minder ioniserend dan alfa- of bètastralen, maar hebben een groter doordringend vermogen. Bescherming tegen die stralen vraagt een dikkere laag materiaal (er is 6 cm lood, 10 cm ijzer of 33 cm beton nodig om 95% van de gammastraling van een kobalt-60 (Co-60) bron tegen te houden). Ze veroorzaken schade vergelijkbaar met de schade veroorzaakt door röntgenstralen, zoals brandwonden, genetische mutaties (veranderingen aan het DNA van de cellen), en (als gevolg hiervan) soms kanker. Het menselijke lichaam biedt weerstand aan deze mutaties door vrijwel alle gemuteerde DNA strengen als defect te herkennen en af te breken of te repareren. Dat lukt echter soms niet, en hoe hoger de totale blootstelling, hoe groter de kans dat een van die mutaties leidt tot kanker.
Tja, zo kun je ook opkloppen, er zijn nog geen berichten over wat er aan de hand is dus lijkt het me voorbarig om dat soort informatie de wereld in te slingeren. Wat er wel duidelijk is is dat er meer aan de hand is dan de Japanse autoriteiten los willen laten. Om meteen van Tsjernobil te spreken is imo ronduit dwaas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Duitsland berichten ze het zo: Angst vor einem zweiten Tschernobyl
Een kleine tsunami misschien. Hier wordt gesproken over een tsunami van 7,3 meter (of hoger). Die hou je ook over 100 jaar niet tegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja kan. Alleen kan dat ook 'pas' over 100 jaar gebeuren. Tegen die tijd zijn technieken misschien alweer zo ver dat een tsunami ook weinig schade oplevert.
2009.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Amateur-videobeelden van Amerikaans-Samoa na de tsunami:
http://www.liveleak.com/view?i=128_1254370162
Hoezo is dat duidelijk?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:24 schreef kahaarin het volgende:
Wat er wel duidelijk is is dat er meer aan de hand is dan de Japanse autoriteiten los willen laten.
Dat was september 2009.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:33 schreef SemperSenseo het volgende:
Amateur-videobeelden van Amerikaans-Samoa na de tsunami:
http://www.liveleak.com/view?i=128_1254370162
transparant? minimaal danquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hoezo is dat duidelijk?
Ze zijn wel eufemistisch in hun uitlatingen, maar wat er gebeurt is toch allemaal redelijk transparant.
Ja ik zie het nu...quote:
Hoezo?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:36 schreef Dance99Vv het volgende:
De situatie wordt steeds ernstiger rondom de kerncentrale
Het is redelijk transparant omdat er veel berichten naar buiten komen, die berichten zijn niet van de Japanse overheid, via de officiele Japanse kanalen komt er niets naar buiten. Ze hebben nu naar buiten gebracht dat het een lvl 4 ongeluk is. Verder weet niemand hoe erg het is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:34 schreef eleusis het volgende:
[..]
Hoezo is dat duidelijk?
Ze zijn wel eufemistisch in hun uitlatingen, maar wat er gebeurt is toch allemaal redelijk transparant.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-in-kustplaats.dhtmlquote:Langs de noord-oost kust van Japan zijn hele gemeenschappen van de kaart geveegd. Alleen al in de plaats Minamisanriku ontbreekt van ongeveer 9500 inwoners elk spoor. Dat is bijna de helft van de inwoners van het aan de Grote Oceaan gelegen stadje.
Een onbekend aantal slachtoffers ligt nog onder het puin. Weggevaagde wegen en gesloten luchthavens maakt de toegang tot het getroffen gebied grotendeels onmogelijk.
De vier treinen die vrijdag in het gebied reden en nog niet gelokaliseerd zijn, zouden het dodental zou ook aanzienlijk kunnen doen stijgen. Hoeveel mensen er aan boord van de treinen waren, is nog onbekend.
Nu je het zegt, pas het meteen even aanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:52 schreef knokkels het volgende:
*meldt*
Topic #13 mist trouwens in de op
Wat me al eerder opviel... Wat rijden Jappen in oerlelijke auto's zeg!quote:
Oh maar dat klopt ook, de vraag bij deze bevingen is nu of het naschokken zijn, normale bevingen of de gevolgen van de aardbeving. Er is heel wat gebeurd in de aardkorst daar en daar moet je inderdaad de normale activiteit nog bij optellen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Zag hier steeds posts over 5.x bevingen op andere plaatsen.
Deze bevingen komen echter zo'n 800 keer per jaar voor volgens wikipedia. De kans dat deze zich vandaag voordoen is dan ook erg groot en past prima in het normale patroon.
volgens mij is het ongeveer zo dat voor elke 6.0 schok er 10x5.0 naschok komt er 100x4.0 naschok komt en 1000x3.0 naschok komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Deze bevingen komen echter zo'n 800 keer per jaar voor volgens wikipedia. De kans dat deze zich vandaag voordoen is dan ook erg groot en past prima in het normale patroon.
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Er komt ongeveer 3x per dag door heel Japan een beving voor. Deze kan zwak zijn, maar dus ook helaas (veel) zwaarder.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Ik las daar iets over.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij is het ongeveer zo dat voor elke 6.0 schok er 10x5.0 naschok komt er 100x4.0 naschok komt en 1000x3.0 naschok komt.
Als het nu al in de top 3 staat, geeft dat alleen maar aan dat er tot nu toe weinig ongelukkig zijn gebeurd als je het vergelijkt met natuurrampen veroorzaakt door fossiele brandstoffen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:23 schreef SemperSenseo het volgende:
CNN over Fukushima kerncentrale: nu al in top 3 van ergste nucleaire rampen met kerncentrales
Logaritmisch.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik las daar iets over.
een aardbeving van 2.0 op de schaal van richter is 10 x zo heftig als er eentje van 1.0
1.0
2.0=10* 1 op de schaal van richter
3.0=10*10
4.0=10*10*10
5.0
6.0
7.0
8.0
9.0
10
Enzovoorts enzovoorts. Elke beving is dus 10* zo krachtig als de beving die ervoor is. Zie bovenstaand voorbeeld. Las gisteren de uitleg, is een wiskundige naam voor die formule maar ik zuig hard als het op wiskunde aankomt
Dit! Doumo arigato ^_^quote:
De japanse 'wegenbelasting' wordt bepaald met hoeveelheid CC in je auto, was me ooit eens verteld. Ze zien er zeer klein uit, maar het verbaasde me hoeveelheid ruimte in zo'n auto zit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat me al eerder opviel... Wat rijden Jappen in oerlelijke auto's zeg!
Naschokken zijn vrij normaal, een beving aan de andere kant van de wereld heeft waarschijnlijk weinig te maken met deze beving en zegt ook niets over het eventuele optreden van zwaardere bevingen in de nabije toekomstquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.
Dan bedoel je afmetingen neem ik aan? Als het op CC aankomt maar ze toch ruim zijn van binnen, betaal je nog steeds veel belasting onafhankelijk van het uiterlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:34 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
De japanse 'wegenbelasting' wordt bepaald met hoeveelheid CC in je auto, was me ooit eens verteld. Ze zien er zeer klein uit, maar het verbaasde me hoeveelheid ruimte in zo'n auto zit.
Ik las dat het een factor 30 was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik las daar iets over.
een aardbeving van 2.0 op de schaal van richter is 10 x zo heftig als er eentje van 1.0
1.0
2.0=10* 1 op de schaal van richter
3.0=10*10
4.0=10*10*10
5.0
6.0
7.0
8.0
9.0
10
Enzovoorts enzovoorts. Elke beving is dus 10* zo krachtig als de beving die ervoor is. Zie bovenstaand voorbeeld. Las gisteren de uitleg, is een wiskundige naam voor die formule maar ik zuig hard als het op wiskunde aankomt
Daarom worden er op het kaartje in de OP maar 261 aardbevingen getoond.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.
Ik heb de link in een eerder topic gepost. #11 /#12quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las dat het een factor 30 was.
6 = 30 x heftiger dan 5
7 = 30 x 30 = 900 x heftiger dan 5
Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Zuidkorea gaat helpen.. Geloof niet dat de Noordkoreanen daar op zitten te wachtenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb gehoord dat er ook NoordKoreanen gaan helpen
Het zou me niet verbazen dat het ook om omvang belast wordt (alles wordt daar flink belast met grote) maar het gaat ook om de hoeveelheid CC in de motor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan bedoel je afmetingen neem ik aan? Als het op CC aankomt maar ze toch ruim zijn van binnen, betaal je nog steeds veel belasting onafhankelijk van het uiterlijk.Lijkt me ook veel logischer als je parkeerruimte e.d. tekortkomt om dan belasting te heffen op te grote/uitstekende ontwerpen.
Haha, nvm, interpreteerde het verkeerd in dat geval.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:41 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat het ook om omvang belast wordt (alles wordt daar flink belast met grote) maar het gaat ook om de hoeveelheid CC in de motor.
iemand hier al wat meer van gehoord?quote:UPDATE 18.40 uur: De Nuclear and Industrial Safety Agency (NISA) heeft vanmiddag verklaard dat de explosie in de Fukushima 1 reactor alleen veroorzaak kan zijn door het smelten van de reactorkern. In de omgeving van de reactor werden cesium en iodine gemeten, bijprodukten van nucleaire splijting. Dat maakt het kernongeval in ieder geval de ernstigste in de Japanse geschiedenis. (3)
Ondertussen zouden ook de eerste stralingsslachtoffers in een ziekenhuis zijn opgenomen. Volgens Nikkei.com durven de Japanse vissers niet meer uit te varen en durven ze ook geen vissen meer te verkopen. Voor de weinige geopende winkels staan lange rijen hongerige mensen. Zeker zes miljoen Japanners zitten zonder stroom.
Er mogen dan wel problemen mee zijn, slachtoffers zijn er nog niet echt gevallen. Afgezien dan toen met die explosie. Dus ik snap die aanduiding van de top 3 ergste nucleaire ramp niet zo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als het nu al in de top 3 staat, geeft dat alleen maar aan dat er tot nu toe weinig ongelukkig zijn gebeurd als je het vergelijkt met natuurrampen veroorzaakt door fossiele brandstoffen.
Richter magnitude scalequote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
6 = 30 x heftiger dan 5
Correctquote:Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
6 = 30 x heftiger dan 5
Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Klopt, en wat betreft de schade is de duur van de beving ook erg belangrijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.
Voor de hoeveelheid schade is echter ook zeer van invloed in welke richting de beweging gaat, en hoe diep hij plaatsvind.
Nou, hoera.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Amerikanen met hulp toestellen zijn gearriveerd
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Dat realiseerde ik me vanmiddag ook! Twitter is een niet-serieuze hype, maar Wiki is ondertussen de meest volledige bron.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Die wikipedia pagina's worden vlot bijgewerkt zeg. Die informatie is helderder dan die onoverzichtelijke brei van paragrafen van de nieuwspagina's van CNN en concorten.
Goedmakertje.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Ah! Dank.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.
Voor de hoeveelheid schade is echter ook zeer van invloed in welke richting de beweging gaat, en hoe diep hij plaatsvind.
Mag ook wel eens, na 40 jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:21 schreef capricia het volgende:
Unit 1 is a 439 MW boiling water reactor (BWR3) constructed in July 1967. It commenced commercial electrical production March 26, 1971, and was scheduled for shutdown on March 26, 2011. It was damaged during the 2011 Sendai earthquake and tsunami.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_Nuclear_Power_Plant
Unit zou dus binnen 2 weken uit dienst genomen worden.
Helemaal of voor onderhoud?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:21 schreef capricia het volgende:
Unit 1 is a 439 MW boiling water reactor (BWR3) constructed in July 1967. It commenced commercial electrical production March 26, 1971, and was scheduled for shutdown on March 26, 2011. It was damaged during the 2011 Sendai earthquake and tsunami.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_Nuclear_Power_Plant
Unit zou dus binnen 2 weken uit dienst genomen worden.
Enig idee hoeveel de gemiddelde Amerikaan - hun doelgroep dus - weet van dergelijke natuurverschijnselen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat me stoort is dat CNN (op tv) net doet alsof de kijker een debiel is... Dat kinderlijke uitleggen hoe een tsunami werkt, sjonge zeg...
En heb jij echt de illusie dat de gemiddelde nederlander slimmer is?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:24 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel de gemiddelde Amerikaan - hun doelgroep dus - weet van dergelijke natuurverschijnselen?
Niet erger dan de NOS hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat me stoort is dat CNN (op tv) net doet alsof de kijker een debiel is... Dat kinderlijke uitleggen hoe een tsunami werkt, sjonge zeg...
Nauwelijks, maar ook hier is een dergelijke uitleg niet overbodig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En heb jij echt de illusie dat de gemiddelde nederlander slimmer is?
Jep.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet erger dan de NOS hoor.
Ik zag gister op CNN iemand minutenlang uitleggen waar Japan ligt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Op ieder denkbaar niveau de beste. Of het nou om voetbal of docu's gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf dankbaar voor de BBC trouwens
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zag gister op CNN iemand minutenlang uitleggen waar Japan ligt.
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gisteren raakte Twan Huis in de war bij Nieuwsuur. Ze hadden het over die kerncentrale, kwamen er beelden doorheen van die brandende raffinaderij. "Oh! Dat ziet er toch duidelijk ernstiger uit! "quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep.
Heb wel eens de indruk dat ze het dan zo doen en de Hoernalisten het zelf niet snappen wat ze vertellen.
Misschien helpt dit kaartje:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan een wereldkaart weet aan te wijzen.
Damn. Niet tof.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien helpt dit kaartje:
[ afbeelding ]
Studievriend van mij, een Nederlander, 2 Doktor titels Cum Laude, kon dat ook niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.
Amerikanen denken namelijk dat het in Pearl Harbor ligtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Mensen die topografisch redelijk onderlegd zijn, kunnen zich vaak niet voorstellen hoe weinig de gemiddelde persoon er van weet. In Amerika blinken ze er iig niet in uit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Studievriend van mij, een Nederlander, 2 Doktor titels Cum Laude, kon dat ook niet.
Amerikanen hebben al een tegen antwoordquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, de BBC is het prettigste om naar te kijken. En Al Jazeera ook wel trouwens. De rest is rubbish.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf dankbaar voor de BBC trouwens
Ziek inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Amerikanen hebben al een tegen antwoord![]()
http://i.imgur.com/uZbK6.jpg
Triest zulke mensen
dan zijn geen mensen maar mongolen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef speknek het volgende:
Op de FP waren er ook gelijk mensen die de Jappenkampen aanhaalden.
DIE MOETEN VOOR STRAF NAAR NOORDPOOL 24/7 GESCHIEDENIS LES VOLGENquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef speknek het volgende:
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:36 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Worst, worst, worst case scenario..
Voor het gemak vergeten ze maar even Hiroshima en Nagasaki.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Triest zulke mensen
Ach logisch toch.quote:
ik hoop dat die nuclear golf boven Texas komt want dan zijn we gelijk van Bin laden afquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:41 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten ze maar even Hiroshima en Nagasaki.
Bunch of stupid wankers those American![]()
dit is nog een goed senario, wat als de fall out de andere kant op gaat (dus over land) dan zijn de gevolgen pas rampzaligquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Duitsland is een prachtland tegenwoordig, kan het bekronpen Nederland een voorbeeld aan nemen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:42 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Ach logisch toch.
Moet je eens kijken wat voor berichten hier zouden verschijnen als Duitsland in puin ligt.
Echt dan krijg je precies het zelfde.
rofl van die mensen die het niet eens meegemaakt hebben en toch zeiken:')quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Triest zulke mensen
zeikerd, jij stemt zeker PVV en je haat ook nog steeds Duitsers en Italianen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:44 schreef Keeskacheltje het volgende:
God is pissed om unit 731 en dit is zijn wraak.
Damn, wat een ongelooflijk trieste reacties zeg!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Triest zulke mensen
Ach, het is ook gewoon het simpele associatieve denken van de mens. What comes to mind...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef speknek het volgende:
ja wij zijn nu Duitsers geworden altijd zeiken en goedkoop boodschappen doen en veel te veel gas gebruikenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Duitsland is een prachtland tegenwoordig, kan het bekronpen Nederland een voorbeeld aan nemen.
Het gaat er niet echt om of je het nu wel of niet hebt meegemaakt. Alleen al het feit dat je deze natuurramp ziet als een soort gerechtigheid voor datgene wat het dictatoriale Japan toentertijd heeft gedaan bij Pearl Harbor is gewoon echt niet in woorden te beschrijven.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:43 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
rofl van die mensen die het niet eens meegemaakt hebben en toch zeiken:')
Ja ik ben een zeikerd als het om onschuldige mensen die op de meest gruwlijke manieren worden gemarteld voor de wetenschap. Fuck die zielloze beestenquote:
Achterlijke gek, alsof die jonge mensen daar wat aan kunnen doen. en terug ontopic denk ik maar weer.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:46 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Ja ik ben een zeikerd als het om onschuldige mensen die op de meest gruwlijke manieren worden gemarteld voor de wetenschap. Fuck die zielloze beesten
Is verd... 70 jaar geleden, kun je de Duitsers van nu niet meer op aanspreken. De "revenge" is al geweest (in '88quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Duitsland is een prachtland tegenwoordig, kan het bekronpen Nederland een voorbeeld aan nemen.
<insert obvious troll is being obvious>quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:46 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Ja ik ben een zeikerd als het om onschuldige mensen die op de meest gruwlijke manieren worden gemarteld voor de wetenschap. Fuck die zielloze beesten
En al die heksen die wij hier de dood in hebben gejaagd dan. Kom op zeg doe eens even normaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:46 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Ja ga jij maar hypocriet medeleven tonen terwijl het je allemaal geen ruk intreseert. Mensen gaan elke dag dood en sta je daar bij stil? Nee. Dus als je een manier hebt gevonden om de slachtoffers echt te helpen houd ik graag mijn bek, maar dat kan je niet en ga dan niet doen alsof het je plicht is om ze te verdedigen. Je maakt me ziekquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:48 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Achterlijke gek, alsof die jonge mensen daar wat aan kunnen doen. en terug ontopic denk ik maar weer.
Ik vraag me af welke enorme ramp Nederland over zich heen gaat krijgen dan voor wat we gedaan hebben in Indonesie en andere landen in de VOC tijdquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:46 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Duitsland en Japan staan beide al tijden steevast bovenaan als meest geliefde landen ter wereld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Idd. We hebben tig keer meer Indo's vermoord met de Politionele Acties dan de jappen in Pearl Harbor. En dat deden we ook nog eens 8 jaar recentelijker.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke enorme ramp Nederland over zich heen gaat krijgen dan voor wat we gedaan hebben in Indonesie en andere landen in de VOC tijd
En jij denkt dat we daar iets van leren? Denk 't niet hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:53 schreef Keeskacheltje het volgende:
En we verdienen allemaal een tsunami op ons hoofd
Ah, nou, prima, discussie gesloten. Mensen zijn vaak bijzonder kut, maar dat staat volkomen los van natuurrampen als deze. Dat is net als zeggen dat de ijsberen het smelten van de noordpool over zich heen hebben geroepen omdat ze schattige zeehondjes opvreten.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:53 schreef Keeskacheltje het volgende:
Grappig dat jullie mongolen meteen Nederland erbij betrekken. Heb ik gezegd dat wij ook maar een haar beter zijn? We humans fucked eachother up. En we verdienen allemaal een tsunami op ons hoofd
Idd, chaos, anarchie, wanorde, armoede, miljoenen doden? Dat zorgt alleen maar voor een backlash naar onze aap-modus van kill or be killed en fight to survive en whatnot.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Disana het volgende:
[..]
En jij denkt dat we daar iets van leren? Denk 't niet hoor.
Er ligt veel rommel, met mensen eronder. De eerste internationale hulp stroomt daarvoor binnen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Swomp het volgende:
Is er nog nieuws sinds vanmiddag ? Geen meltdown ? Nog hevige schokken of gebeurtenissen ?
Ze gebruiken nu zeewater om die reactors te koelen. Verder weinig nieuws, amerikaanse troepen zijn gearriveerd om met reddingswerk te helpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:54 schreef Swomp het volgende:
Is er nog nieuws sinds vanmiddag ? Geen meltdown ? Nog hevige schokken of gebeurtenissen ?
spreek voor jezelf graag ^^ dank u.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:57 schreef Keeskacheltje het volgende:
We zijn ziekelijke wezens, we genieten van het leed van anderen
Je generaliseert nogalquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:57 schreef Keeskacheltje het volgende:
Leren? Er zijn geen fucking moralen, die hebben we verzonnen om ons zelf in toom te houden. We zijn ziekelijke wezens, we genieten van het leed van anderen, we willen alleen maar macht.
Gelukkig heb je maar heel beperkt gelijk, want anders zou de wereld nu geen hand uitsteken om Japan te helpen waar het maar kanquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:57 schreef Keeskacheltje het volgende:
Leren? Er zijn geen fucking moralen, die hebben we verzonnen om ons zelf in toom te houden. We zijn ziekelijke wezens, we genieten van het leed van anderen, we willen alleen maar macht.
Nee jij bent natuurlijk beter. Jij leeft mee, dat helpt een heleboel mensen. Ik snap niet waarom mensen verschil zien in iemand die meeleeft met erge gebeurtenissen of iemand die er grapjes over maakt. Want allebei maakt geen ene anusfuck uit, er verandert niks aan. Dus als jullie allemaal even stoppen met janken over wat voor zieke mensen over japan zeggen zou me dat heel blij maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:58 schreef superworm het volgende:
[..]
spreek voor jezelf graag ^^ dank u.
ik vraag me toch af wat jij bijdraagt hier in dit topicquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:57 schreef Keeskacheltje het volgende:
Ja meisje, je kan wel moeilijk gaan denken, maar uiteindelijk zijn we beesten, maar dan met een ziek sadisme. We overleven en planten ons voort en doen tal van nutteloze dingen ernaast. Veel doen onschuldige shit ernaast, maar veel vinden het leuk om andere leed aan te brengen.quote:
Mag ik ook meeleven én grapjes maken? Vanmiddag nog in de supermarkt over teriyaki, as a matter of fact. Dualiteit van de mensch. Zou je wellicht de rest van je discussie (over je zelfhaat als mens) naar R en P, BNW of welk ander forum/topic ook kunnen verplaatsen? Het gaat hier over Japan en de beving, niet over de inherente slechtheid van de mens.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Nee jij bent natuurlijk beter. Jij leeft mee, dat helpt een heleboel mensen. Ik snap niet waarom mensen verschil zien in iemand die meeleeft met erge gebeurtenissen of iemand die er grapjes over maakt. Want allebei maakt geen ene anusfuck uit, er verandert niks aan. Dus als jullie allemaal even stoppen met janken over wat voor zieke mensen over japan zeggen zou me dat heel blij maken.
Wat draag jij bij? "oh, wat is dit erg", "wat zijn mensen toch ziek, dat ze hier grapjes over maken"quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:01 schreef knokkels het volgende:
[..]
ik vraag me toch af wat jij bijdraagt hier in dit topic
Af en toe ook mooie beelden, zoals die oude man, en die auto met 3 vrouwenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:01 schreef Disana het volgende:
Ik vind die Journaalbeelden vanaf het land vreselijk.
Je doet maar wat je wilt, iedereen heeft een andere manier om hun nutteloze levendje hun eigen zin te geven, maar ga dan niet andere beoordelen op hun manier van humor of hun manier van doen. Schijnheilig zooitje hierquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Mag ik ook meeleven én grapjes maken? Vanmiddag nog in de supermarkt over teriyaki, as a matter of fact.
Ja natuurlijk, geweldig dat sommigen dit nog hebben overleefd. Maar ook zo'n dorp van bijna 10.000 inwoners: allemaal 'vermist'.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:03 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Af en toe ook mooie beelden, zoals die oude man, en die auto met 3 vrouwen
Maar verder alleen maar triestheid
Kijk maar eens in mijn active topics naar mijn *ter zake doende* bijdrages... jochiequote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:03 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Wat draag jij bij? "oh, wat is dit erg", "wat zijn mensen toch ziek, dat ze hier grapjes over maken"
Blijf jij maar lekker in je ontkenningsfase jongen.
Ja het gaat waarschijnlijk snel oplopen. De officiele schatting zijn zo laag, dat kan haast niet als je de verwoestingen ziet. Op BBC staat nog steeds "more than 1,000 people are thought to have died".quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, geweldig dat sommigen dit nog hebben overleefd. Maar ook zo'n dorp van bijna 10.000 inwoners: allemaal 'vermist'.
Je zou bijna hopen dat ze allemaal dagje A'dam - Zaanse Schans doen....quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, geweldig dat sommigen dit nog hebben overleefd. Maar ook zo'n dorp van bijna 10.000 inwoners: allemaal 'vermist'.
Ik denk dat ze nog niet eens kunnen beginnen met serieus tellen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja het gaat waarschijnlijk snel oplopen. De officiele schatting zijn zo laag, dat kan haast niet als je de verwoestingen ziet. Op BBC staat nog steeds "more than 1,000 people are thought to have died".
LA Big Onequote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:42 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik hoop dat die nuclear golf boven Texas komt want dan zijn we gelijk van Bin laden af
hij gaat naar het midden van de aarde, nou daar kan ie rustig verder smeltenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:18 schreef HyperViper het volgende:
Hoe zit het met die kerncentrale? Is hij al aan het smelten?
Heel veel respect voor de hulpteams daar iddquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:16 schreef knokkels het volgende:
Pfff je zal nu maar in een van die dorpen die (half) weggevaagd zijn aanwezig zijn. Als hulpverlener of als bewoner....
Ze koelen hem met zeewater. Hij zal niet meer smelten, maar afgeschreven is ie wel.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:18 schreef HyperViper het volgende:
Hoe zit het met die kerncentrale? Is hij al aan het smelten?
Hoe moet je zoiets laten desintegreren?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze koelen hem met zeewater. Hij zal niet meer smelten, maar afgeschreven is ie wel.
Sarcofaag er omheen...voor de komende 25.000 jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:22 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Hoe moet je zoiets laten desintegreren?
Wat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:00 schreef Keeskacheltje het volgende:
[..]
Nee jij bent natuurlijk beter. Jij leeft mee, dat helpt een heleboel mensen. Ik snap niet waarom mensen verschil zien in iemand die meeleeft met erge gebeurtenissen of iemand die er grapjes over maakt. Want allebei maakt geen ene anusfuck uit, er verandert niks aan. Dus als jullie allemaal even stoppen met janken over wat voor zieke mensen over japan zeggen zou me dat heel blij maken.
Niet te bevatten hè.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Wat beelden daarnet bij journaal zeg....
Elkaar aansporen tot bepaalde zienswijzen of standpunten door dezelfde grappen te delen zorgt ervoor dat iedereen een zieke geest ontwikkeld en zich daarnaar gedraagt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:27 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Wat?Meeleven alleen is niet genoeg natuurlijk, maar er zijn gelukkig genoeg mensen die wél echt iets goeds proberen te doen. En waarom denk jij te kunnen zeggen hoe de hele mensheid in elkaar zit? Er zijn genoeg zieke mensen op de wereld, daar geef ik je zeker gelijk in. Maar niet iedereen is zo, gelukkig.
Arm hondje idd, op die beelden van gister...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet te bevatten hè.
Heel eerlijk gezegd ben ik stiekem blij dat ze vanavond niet kwamen met honden en auto's die niet meer konden ontsnappen.
Ik zit ook de héle tijd met die hond in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Arm hondje idd, op die beelden van gister...
En of die persoon bij dat huis in het veld het gered heeft??? Kan best nog, hij rende naar dat dorpje toe, waar toen nog andere auto's reden...
Voor mooie verhalen is het nog te vroeg, denk ik? Op het nieuws zeiden ze dat nog best veel mensen uit het puin werden gehaald.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik ben heel blij dat ik 't hondje niet gezien heb. Mensen is tot daar aan toe, maar dieren dat kan ik echt niet aanzienZelfs de gedachte al was ik vanmiddag beetje door van slag, maar m'n eigen hondje is ook pas een maandje dood.
Laten we maar het beste hopen voor de mensen daar.. Het valt me op dat er ook weinig overlevingsverhalen zijn nog, of rouwende mensen.. Misschien komt het nog, maar voor zo'n grote ramp is het nog erg stil.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor mooie verhalen is het nog te vroeg, denk ik? Op het nieuws zeiden ze dat nog best veel mensen uit het puin werden gehaald.
Ach, als je ziet hoe snel technologische vooruitgang gaat... Dikke kans dat we dat over een tijdje, zeg 100-200 jaar, wel kunnen verwerken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:24 schreef capricia het volgende:
Sarcofaag er omheen...voor de komende 25.000 jaar.
zoals 400 doden door het leger geborgen :quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor mooie verhalen is het nog te vroeg, denk ik? Op het nieuws zeiden ze dat nog best veel mensen uit het puin werden gehaald.
En zwaargewonden, en gelukkig ook springlevenden. Lieten ze ook een paar filmpjes van zien op het journaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:04 schreef knokkels het volgende:
[..]
zoals 400 doden door het leger geborgen :
dat heb ik dan weer gemist, die levendenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:05 schreef Igen het volgende:
[..]
En zwaargewonden, en gelukkig ook springlevenden. Lieten ze ook een paar filmpjes van zien op het journaal.
Heb je hiervan een filmpje of foto? Heb het blijkbaar gemistquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zit ook de héle tijd met die hond in mijn hoofd.Ik wéét dat er ook heel veel mensen dood zijn, maar ik kan het niet helpen, die hond, ik vind het zó naar. Ik hou me maar voor dat hij vast heel goed kon zwemmen.
En die ene persoon heeft het misschien best gered, want die stroom ging vooral onder hem langs!
quote:
Hij moest gewoon verder blijven doorlopen naar linksquote:
Laten we hopen dat hij de goeie kant op is gezwommenquote:
Awww!! Erg zielig. Maar zeker niet zieliger dan eenzelfde mens dat paniekerig op die manier wordt overdonderd.quote:
Ik denk dat-ie het niet overleefd heeft, kreeg heel wat puin en o.m. een auto op zich...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Laten we hopen dat hij de goeie kant op is gezwommen
Ik denk dat het niet veel uitgemaakt had welke kant hij opgelopen was.quote:
Yep.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hij moest gewoon verder blijven doorlopen naar links
Laat mij toch lekker in mijn illusiequote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie het niet overleefd heeft, kreeg heel wat puin en o.m. een auto op zich...
Was net hetzelfde aan het denken...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:22 schreef Fireblast het volgende:
Er zijn vast ook wel mensen die zo aan hun einde zijn gekomen, ik ben blij dat daar geen filmpjes van worden gepost.
Het is niet erger?, het is net zo erg natuurlijk; huisdieren zijn ook een onderdeel van een gezin, het zijn net kinderen. Daarbij het besef dat ze minder beseffen, dat ze zich in zo'n situatie minder goed redden in feite...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Laat mij toch lekker in mijn illusieHeb em 2x gekeken, in eerste instantie kon ik er wel tegen.... Maar 't blijft heel erg naar. Kan me in het geval van een hond zelfs makkelijk indenken dat ie in de paniek een hartaanval heeft gekregen, dat is teveel stress voor zo'n diertje.
Nu snap ik dat mensen zo onder de indruk waren, vreselijkHoewel dit natuurlijk niet erger is dan alle mensen die ook zo aan hun einde zijn gekomen.
Edit: Wow dit is bijna 100.000 meer dan de hoogste aantallen in de geruchten.quote:IAEA says told by Japan that radioactivity level nears nuclear plant have lessened in recent hours
IAEA told that nuclear plant blast happened outside primary containment vessel
IAEA says Japan's nuclear plant operator confirms that the primary containment vessel is intact
IAEA says they were told by Japan that the sea water injection procedure at nuclear plant has started
quote:IAEA says they were told by Japan that so far 140,000 people near two nuclear plants have been evacuated
Neuh je bent niet de enige, ik negeer het alleen volkomen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik geloof dat ik de enige ben die meer geschokt is van de beelden van de totale ravage dan van een enkel hondje. Dat interesseert me nog wel het minste eerlijk gezegd.
Ergens wel begrijpelijk. Maar een mens is rationeel genoeg om vooruit te kijken en hoger gelegen gebieden op te zoeken. Een hond heeft dat vermogen niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik geloof dat ik de enige ben die meer geschokt is van de beelden van de totale ravage dan van een enkel hondje. Dat interesseert me nog wel het minste eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |