volgens mij is het ongeveer zo dat voor elke 6.0 schok er 10x5.0 naschok komt er 100x4.0 naschok komt en 1000x3.0 naschok komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Zag hier steeds posts over 5.x bevingen op andere plaatsen.
Deze bevingen komen echter zo'n 800 keer per jaar voor volgens wikipedia. De kans dat deze zich vandaag voordoen is dan ook erg groot en past prima in het normale patroon.
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Deze bevingen komen echter zo'n 800 keer per jaar voor volgens wikipedia. De kans dat deze zich vandaag voordoen is dan ook erg groot en past prima in het normale patroon.
Er komt ongeveer 3x per dag door heel Japan een beving voor. Deze kan zwak zijn, maar dus ook helaas (veel) zwaarder.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:11 schreef -0- het volgende:
Ik las daar iets over.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
volgens mij is het ongeveer zo dat voor elke 6.0 schok er 10x5.0 naschok komt er 100x4.0 naschok komt en 1000x3.0 naschok komt.
Als het nu al in de top 3 staat, geeft dat alleen maar aan dat er tot nu toe weinig ongelukkig zijn gebeurd als je het vergelijkt met natuurrampen veroorzaakt door fossiele brandstoffen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:23 schreef SemperSenseo het volgende:
CNN over Fukushima kerncentrale: nu al in top 3 van ergste nucleaire rampen met kerncentrales
Logaritmisch.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik las daar iets over.
een aardbeving van 2.0 op de schaal van richter is 10 x zo heftig als er eentje van 1.0
1.0
2.0=10* 1 op de schaal van richter
3.0=10*10
4.0=10*10*10
5.0
6.0
7.0
8.0
9.0
10
Enzovoorts enzovoorts. Elke beving is dus 10* zo krachtig als de beving die ervoor is. Zie bovenstaand voorbeeld. Las gisteren de uitleg, is een wiskundige naam voor die formule maar ik zuig hard als het op wiskunde aankomt
Dit! Doumo arigato ^_^quote:
De japanse 'wegenbelasting' wordt bepaald met hoeveelheid CC in je auto, was me ooit eens verteld. Ze zien er zeer klein uit, maar het verbaasde me hoeveelheid ruimte in zo'n auto zit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat me al eerder opviel... Wat rijden Jappen in oerlelijke auto's zeg!
Naschokken zijn vrij normaal, een beving aan de andere kant van de wereld heeft waarschijnlijk weinig te maken met deze beving en zegt ook niets over het eventuele optreden van zwaardere bevingen in de nabije toekomstquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.
Dan bedoel je afmetingen neem ik aan? Als het op CC aankomt maar ze toch ruim zijn van binnen, betaal je nog steeds veel belasting onafhankelijk van het uiterlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:34 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
De japanse 'wegenbelasting' wordt bepaald met hoeveelheid CC in je auto, was me ooit eens verteld. Ze zien er zeer klein uit, maar het verbaasde me hoeveelheid ruimte in zo'n auto zit.
Ik las dat het een factor 30 was.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik las daar iets over.
een aardbeving van 2.0 op de schaal van richter is 10 x zo heftig als er eentje van 1.0
1.0
2.0=10* 1 op de schaal van richter
3.0=10*10
4.0=10*10*10
5.0
6.0
7.0
8.0
9.0
10
Enzovoorts enzovoorts. Elke beving is dus 10* zo krachtig als de beving die ervoor is. Zie bovenstaand voorbeeld. Las gisteren de uitleg, is een wiskundige naam voor die formule maar ik zuig hard als het op wiskunde aankomt
Daarom worden er op het kaartje in de OP maar 261 aardbevingen getoond.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:19 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
125 naschokken in 24 uur is niet het normale patroon.
Ik heb de link in een eerder topic gepost. #11 /#12quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las dat het een factor 30 was.
6 = 30 x heftiger dan 5
7 = 30 x 30 = 900 x heftiger dan 5
Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Zuidkorea gaat helpen.. Geloof niet dat de Noordkoreanen daar op zitten te wachtenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:40 schreef michaelmoore het volgende:
Ik heb gehoord dat er ook NoordKoreanen gaan helpen
Het zou me niet verbazen dat het ook om omvang belast wordt (alles wordt daar flink belast met grote) maar het gaat ook om de hoeveelheid CC in de motor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan bedoel je afmetingen neem ik aan? Als het op CC aankomt maar ze toch ruim zijn van binnen, betaal je nog steeds veel belasting onafhankelijk van het uiterlijk.Lijkt me ook veel logischer als je parkeerruimte e.d. tekortkomt om dan belasting te heffen op te grote/uitstekende ontwerpen.
Haha, nvm, interpreteerde het verkeerd in dat geval.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:41 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen dat het ook om omvang belast wordt (alles wordt daar flink belast met grote) maar het gaat ook om de hoeveelheid CC in de motor.
iemand hier al wat meer van gehoord?quote:UPDATE 18.40 uur: De Nuclear and Industrial Safety Agency (NISA) heeft vanmiddag verklaard dat de explosie in de Fukushima 1 reactor alleen veroorzaak kan zijn door het smelten van de reactorkern. In de omgeving van de reactor werden cesium en iodine gemeten, bijprodukten van nucleaire splijting. Dat maakt het kernongeval in ieder geval de ernstigste in de Japanse geschiedenis. (3)
Ondertussen zouden ook de eerste stralingsslachtoffers in een ziekenhuis zijn opgenomen. Volgens Nikkei.com durven de Japanse vissers niet meer uit te varen en durven ze ook geen vissen meer te verkopen. Voor de weinige geopende winkels staan lange rijen hongerige mensen. Zeker zes miljoen Japanners zitten zonder stroom.
Er mogen dan wel problemen mee zijn, slachtoffers zijn er nog niet echt gevallen. Afgezien dan toen met die explosie. Dus ik snap die aanduiding van de top 3 ergste nucleaire ramp niet zo.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als het nu al in de top 3 staat, geeft dat alleen maar aan dat er tot nu toe weinig ongelukkig zijn gebeurd als je het vergelijkt met natuurrampen veroorzaakt door fossiele brandstoffen.
Richter magnitude scalequote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
6 = 30 x heftiger dan 5
Correctquote:Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
6 = 30 x heftiger dan 5
Maar dat is geloof ik niet waar Frutsel het over heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |