Klopt, en wat betreft de schade is de duur van de beving ook erg belangrijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.
Voor de hoeveelheid schade is echter ook zeer van invloed in welke richting de beweging gaat, en hoe diep hij plaatsvind.
Nou, hoera.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Amerikanen met hulp toestellen zijn gearriveerd
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Dat realiseerde ik me vanmiddag ook! Twitter is een niet-serieuze hype, maar Wiki is ondertussen de meest volledige bron.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Die wikipedia pagina's worden vlot bijgewerkt zeg. Die informatie is helderder dan die onoverzichtelijke brei van paragrafen van de nieuwspagina's van CNN en concorten.
Goedmakertje.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:17 schreef Athlon64x het volgende:
Ah! Dank.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ieder stap op de Richter schaal is 32 maal zoveel aan energie en 10 keer zoveel aan amplitude in seismogram, dus een 7 heeft 32 keer zoveel energie dan een 6 en een 10 keer zo grote amplitude.
Voor de hoeveelheid schade is echter ook zeer van invloed in welke richting de beweging gaat, en hoe diep hij plaatsvind.
Mag ook wel eens, na 40 jaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:21 schreef capricia het volgende:
Unit 1 is a 439 MW boiling water reactor (BWR3) constructed in July 1967. It commenced commercial electrical production March 26, 1971, and was scheduled for shutdown on March 26, 2011. It was damaged during the 2011 Sendai earthquake and tsunami.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_Nuclear_Power_Plant
Unit zou dus binnen 2 weken uit dienst genomen worden.
Helemaal of voor onderhoud?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:21 schreef capricia het volgende:
Unit 1 is a 439 MW boiling water reactor (BWR3) constructed in July 1967. It commenced commercial electrical production March 26, 1971, and was scheduled for shutdown on March 26, 2011. It was damaged during the 2011 Sendai earthquake and tsunami.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_I_Nuclear_Power_Plant
Unit zou dus binnen 2 weken uit dienst genomen worden.
Enig idee hoeveel de gemiddelde Amerikaan - hun doelgroep dus - weet van dergelijke natuurverschijnselen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat me stoort is dat CNN (op tv) net doet alsof de kijker een debiel is... Dat kinderlijke uitleggen hoe een tsunami werkt, sjonge zeg...
En heb jij echt de illusie dat de gemiddelde nederlander slimmer is?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:24 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel de gemiddelde Amerikaan - hun doelgroep dus - weet van dergelijke natuurverschijnselen?
Niet erger dan de NOS hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat me stoort is dat CNN (op tv) net doet alsof de kijker een debiel is... Dat kinderlijke uitleggen hoe een tsunami werkt, sjonge zeg...
Nauwelijks, maar ook hier is een dergelijke uitleg niet overbodig.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En heb jij echt de illusie dat de gemiddelde nederlander slimmer is?
Jep.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet erger dan de NOS hoor.
Ik zag gister op CNN iemand minutenlang uitleggen waar Japan ligt.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
Op ieder denkbaar niveau de beste. Of het nou om voetbal of docu's gaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf dankbaar voor de BBC trouwens
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik zag gister op CNN iemand minutenlang uitleggen waar Japan ligt.
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gisteren raakte Twan Huis in de war bij Nieuwsuur. Ze hadden het over die kerncentrale, kwamen er beelden doorheen van die brandende raffinaderij. "Oh! Dat ziet er toch duidelijk ernstiger uit! "quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep.
Heb wel eens de indruk dat ze het dan zo doen en de Hoernalisten het zelf niet snappen wat ze vertellen.
Misschien helpt dit kaartje:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan een wereldkaart weet aan te wijzen.
Damn. Niet tof.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien helpt dit kaartje:
[ afbeelding ]
Studievriend van mij, een Nederlander, 2 Doktor titels Cum Laude, kon dat ook niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:31 schreef Menu_69 het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde Amerikaan Japan op een wereldkaart weet aan te wijzen.
Amerikanen denken namelijk dat het in Pearl Harbor ligtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Mensen die topografisch redelijk onderlegd zijn, kunnen zich vaak niet voorstellen hoe weinig de gemiddelde persoon er van weet. In Amerika blinken ze er iig niet in uit.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Studievriend van mij, een Nederlander, 2 Doktor titels Cum Laude, kon dat ook niet.
Amerikanen hebben al een tegen antwoordquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Misschien helpt dit kaartje:
[ afbeelding ]
Ja, de BBC is het prettigste om naar te kijken. En Al Jazeera ook wel trouwens. De rest is rubbish.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf dankbaar voor de BBC trouwens
Ziek inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Amerikanen hebben al een tegen antwoord![]()
http://i.imgur.com/uZbK6.jpg
Triest zulke mensen
Ze zijn erg bekrompen...quote:
dan zijn geen mensen maar mongolen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef speknek het volgende:
Op de FP waren er ook gelijk mensen die de Jappenkampen aanhaalden.
DIE MOETEN VOOR STRAF NAAR NOORDPOOL 24/7 GESCHIEDENIS LES VOLGENquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:39 schreef speknek het volgende:
Op de FP waren er ook gelijk mensen die de Jappenkampen aanhaalden.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:36 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Worst, worst, worst case scenario..
Voor het gemak vergeten ze maar even Hiroshima en Nagasaki.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:37 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Amerikanen hebben al een tegen antwoord![]()
http://i.imgur.com/uZbK6.jpg
Triest zulke mensen
Ach logisch toch.quote:
ik hoop dat die nuclear golf boven Texas komt want dan zijn we gelijk van Bin laden afquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:41 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten ze maar even Hiroshima en Nagasaki.
Bunch of stupid wankers those American![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |