Wat een stemmingmakerij zegquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:05 schreef Dance99Vv het volgende:
explosion early this morning. Are there other structural damages that may make a meltdown all but inevitable? We don't have any information from the power company on that."
van BBC site
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef raistlin6 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Nuclear_Event_Scale
Hier de betekenis van de schaal van 1 tot en met 7.
Fukushima dus op 4 geplaatst.
3 mile island staat op 3
en Chernobyl op 7
Hmm, is daar al iets over bekend? Hoeveel slachtoffers?quote:INES Level 4: Accident with local consequences
Impact on People and the Environment
Minor release of radioactive material unlikely to result in implementation of planned countermeasures other than local food controls.
At least one death from radiation.
Impact on Radiological Barriers and Control
Fuel melt or damage to fuel resulting in more than 0.1% release of core inventory.
Release of significant quantities of radioactive material within an installation with a high probability of significant public exposure.
Jep is allang meer bekend daarover idd. Of dit is gewoon een oude tweet die nu gepost wordt dat kan ook. Wil bronlink anders wel even erbij zien.quote:
4 doden en of gewonden in de centrale zelf. Verder weet ik het ook niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Hmm, is daar al iets over bekend? Hoeveel slachtoffers?
Voor zover Reuters meldt nog niets dat bevestigd is, maar er gaan wel berichten dat er 2 doden zouden zijn en 3 besmette mensen, maar dat zou dus heel goed niet kunnen kloppen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Verwacht je nog meer? Zal tijd worden dat het wat rustiger is.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef DJKoster het volgende:
Al ruim een uur geen 4,5+ beving geweest.. Eindelijk rust of stilte voor de storm?
Dat kun je pas zeggen als er een week geen beving meer is geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef DJKoster het volgende:
Al ruim een uur geen 4,5+ beving geweest.. Eindelijk rust of stilte voor de storm?
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B1Z920110312quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:09 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Voor zover Reuters meldt nog niets dat bevestigd is, maar er gaan wel berichten dat er 2 doden zouden zijn en 3 besmette mensen, maar dat zou dus heel goed niet kunnen kloppen.
Thnx all. Ik denk dat ze dingen niet vertellen idd, lvl 4 staat heel duidelijk bij dat er minstens 1 iemand moet zijn overleden aan de straling. Ben nu een beetje bang voor wat er nog meer onder het tapijt geschoven wordt en wat de gevolgen zijn voor de mensen die daar in de omgeving wonen/werken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE72B1Z920110312
(Reuters) - Three people working near a Japanese power plant damaged by the country's worst earthquake were found to have been exposed to radiation, Jiji news said on Saturday.
Doctors have requested that Self-Defense Forces carry out decontamination treatment, the agency said.
Ja en wij maken ons druk om 1 reactor, terwijl nederland toch relatief gezien echt een veilige plek is om er 1 neer te zetten. Ik meende dat China de komende jaren het aantal reactors tot 300 wil ophogen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:10 schreef The_Hives het volgende:
54 kernreactoren in Japandan valt de schade op zich nog mee als je alleen deze bekijkt met al die aardbevingen daar.
Ik las ergens een drietal mensen met blootstellingquote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:52 schreef raistlin6 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Officials in protective gear check for signs of radiation on children who are from the evacuation area near the Fukushima Daini nuclear plant in Koriyama, March 13, 2011. REUTERS/Kim Kyung-Hoon
Japan's 'great' quake may be yet to comequote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat kun je pas zeggen als er een week geen beving meer is geweest.
Het zal wel zo zijn dat de spanning tussen de aardkorsten nu voldoende is afgenomen dat de eerstkomende pakweg 30 jaar niet weer zoiets voorkomt daar.
Ik wil er nog heen in Mei, hoop niet dat het extreem duur wordtquote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik lees juist dat de Yen wat is gestegen: http://www.nu.nl/beurs/2466151/yen-hoger-aardbeving.html
Een korte documentaire over die uitbarsting:quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er moet ergens een filmpje op Youtube staan over een vulkaanuitbarsting onder een gletsjer in IJsland in de jaren 90. Dat levert zoveel smeltwater op dat rotsblokken van 20 bij 20 bij 20 meter gewoon mee naar zee 'dreven'. Stalen kolommen van bruggen werden totaal verfrommeld terug gevonden.
Alfa-deeltjes hou je er prima mee tegen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat niet erg protective gaat zijn bij serieuze straling
Ik gok dat de hulpverleners al wel Jodiumpillen hadden gekregen. Mooi dat ze meteen de mensen in de omgeving hebben gecontroleerd.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dat niet erg protective gaat zijn bij serieuze straling
Tsja kan. Alleen kan dat ook 'pas' over 100 jaar gebeuren. Tegen die tijd zijn technieken misschien alweer zo ver dat een tsunami ook weinig schade oplevert.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:18 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Japan's 'great' quake may be yet to come
http://news.blogs.cnn.com(...)-great-quake/?hpt=C2
Het enige dat echt protective is tegen straling is een loden overall.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Protective gear? Ze hebben een mondkapje voor en handschoenen aan en een witte jas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |