http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12709598quote:11 March 2011 Last updated at 06:33 GMT
Japan hit by powerful earthquake A powerful earthquake has struck off Japan, shaking buildings in Tokyo for several minutes and forcing people out of their homes, witnesses said.
Japan issued its most serious tsunami warning, saying a wave as high as 6m (20ft) could strike the coast near Miyagi prefecture.
US officials said the 8.8-magnitude quake struck about 250 miles (400km) from Tokyo at a depth of 20 miles.
TV pictures showed a wave crashing into the Pacific coast.
The surge of water carried cars as it surged through a coastal town.
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12684585quote:Japan is well-prepared for quakes which often hit the seismically active area.
An aftershock measuring 6.3 magnitude struck after the main quake, Japan's meteorological agency said, followed by a series of smaller aftershocks.
Some train services in the area were temporarily halted after the quake, but they were restarted shortly after noon.
Tohoku Electric Power said its Onagawa nuclear plant was operating normally after the quake and Tokyo Electric Power also said its power supplies were unaffected.
pas de hele serie nostradamus-effect op history bekeken, dit is nog het na-effect ervan denk ik.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaan we nu bij iedere aardbeving depressieve pubertjes krijgen die lopen te jammeren dat de wereld ondergaat?
Er is wel een flinke tsunami die de kust van Japan raakt nu. En potentieel een aantal andere kusten.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:52 schreef padlarf het volgende:
Mwoah, een 8,8 komt ongeveer eens per jaar voor
Nieuw-Zeeland was een 6.3quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:54 schreef kitao het volgende:
[..]
pas de hele serie nostradamus-effect op history bekeken, dit is nog het na-effect ervan denk ik.
maar toch, net nieuw-zeeland gehad en nu japan weer.
wat is donker tsunami ?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zit het al even op CNN te kijken, ziet er best indrukwekkend uit. Was eerst een 7.9, maar is later opgewaardeerd naar 8.8.
CNN blijft maar zeggen dat er donker tsunami's aan gaan komen in andere landen. Zal gedeeltelijk spektakel maken zijn, maar het is toch niet te hopen dat het zo erg wordt als in 2004.
En tussendoor zijn er nog veel meer (ergere) bevingen geweest waar je niet eens iets over hoorde. Die van NZ was ook helemaal niet zo sterk alleen zat die toevallig erg dichtbij een grote stad.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:54 schreef kitao het volgende:
[..]
pas de hele serie nostradamus-effect op history bekeken, dit is nog het na-effect ervan denk ik.
maar toch, net nieuw-zeeland gehad en nu japan weer.
en kerst 2004 voelde niemand er wat van...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar die was aanzienlijk dichterbij...
so hé, niet normaal.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Scary shit op CNN: live tsunami met floating fires!
Het lijkt er op dat het water hier voor meer schade gaat zorgen, daar zijn ook zij niet op voorbereid. Ik weet alleen niet heel goed naar welk deel van Japan ik nu zit te kijken...quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maargoed 8.8 is vrij krachtig..we zullen zien. Japan is iig goed voorbereid.
Ze lieten net beelden zien van een brandend gebouw dat meedreef op de modderstroom. Maar dit is dus 100km in het binnenland, als ik het net goed begreep.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Floating fires? Waar kan ik die beelden zien? Ik heb nu CNN opstaan op TV en ik zie kleine overstromingen.
Edit: oke kan iemand me ff op de hoogte brengen, waar komt die modder vandaan :S
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |