abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93806801
Toen ik 2 was verliet mijn moeder ons gezin. Ze ging naar het buitenland mijn vader was een alcohollist en ik ging samen met mijn broer naar een Pleeggezin bij mijn vader in de straat

Toen ik 6 was stond mijn moeder weer voor de deur. Ik kreeg een mooie fiets met dichte wielen als ik bij haar kwam wonen. Rond mijn zevende jaar woonde ik dus bij mijn moeder.

Mijn ouders(moeder en stiefvader) begonnen in die tijd een Bloemenwinkel in Duitsland.
Op een gegeven moment kwam mijn moeder haar bed niet meer uit voor mij. Ze maakte lange dagen en waren s'avonds laat pas thuis. Dat wil dus zeggen dat ik vanaf mijn achtste bijna altijd alleen thuis was. Toen het wat minder met de winkel werd mijn moeder gefrustreerd. En ze begon te slaan maar op zo'n manier dat mijn stiefvader het niet wist. Toen op een vrijdag zou ik
Naar me vader gaan en ik had me tas ingepakt, ik kwam uitschool tussen de middag en me moeder was er omdat ze weg moest brengen. Master hing een spanning in de lucht dat merkte ik meteen toen ik binnen kwam. Het is net alsof je dat ruikt. Ik liep dus op me tenen want door de klappen en onvoorspelbaarheid was ik bang geworden. Ze kwam op me afgestormd en sloeg me met de tas. Toen gooide ze die tas leeg en begon op me in te beuken. Toen pakte ze een mes en begon er mee te wijzen naar me. En ze riep dat ze me nog een keer ging vermoorden. Toen liep ze even weg en rende ik de deur uit en sprong op me fiets naar school. We woonden daar best afgelegen en ik moest een bos door om op school te komen. Op een gegeven moment kwam ze naast me rijden en zei dat ik nooit iets mocht zeggen. Toen ik weer uit school
Kwam was me stiefvader er ook en zei dat het niet zo goed ging met me moeder. Sindsdien was ik altijd doodsbang voor me moeder. Want als me stiefvader er was was er niks aan de hand maar zodra hij wegging. Voelde je de spanning toenemen.

Niet veel later ging ik bij mijn vader wonen maar hij zat praktisch iedere dag in de kroeg. Er was nooit iets fatsoenlijks te eten en ik ging regelmatig zonder eten of drinken naar school. Dus ook bij mijn vader was ik helemaal op mezelf aangewezen. Maar mijn vader was een lieve alcoholist er zat niet veel kwaad in hem maar hij was wel iedere dag lam maar hij sloeg gelukkig niet.

Ik ben een keer of 20 verhuisd met me ouders of alleen met me vader of ik ging van me vader naar me moeder of andersom. Ik heb dus nergens vroeger echte vrienden kunnen maken. Daarbij was ik ook nog dik. Maar ik ben gelukkig nooit gepest.

Van mijn tiende tot twaalfde woonde ik weer bij mijn moeder. Alles werd gedaan zodat ik zo min mogelijk thuis was. mijn ouders zaten toen in de verzekeringen en hadden kantoor aan huis. En ze waren bijna altijd thuis.
Maar toch moest ik overblijven op school na school ging ik naar een bodeartcentrum een soort naschoolse opvang tot half acht s'avonds. Daar zaten ook kinderen met gedragproblemen. In de zomervakantie werd ik ff 6 weken naar 1 kamp gestuurd gewoon omdat me ouders er geen zin in mij hadden.
S'avonds ging mijn stiefvader naar afspraken toe en dan werd me moeder weer gemeen. Op een dag werd ik uit de klas gehaald door iemand van jeugdzorg die vertelde dat het thuis niet meer ging. Dat snapte ik niet omdat ik maar een uur per dag thuis was. En ik ging kijken op een internaat
In hoenderloo. Nou mij beviel het wel en een half jaar later woonde ik daar.
Na 6 weken kwam ik weer thuis. Was mijn kamer omgebouwd tot Callcenter
Het contact werd steeds
Minder en als ik niet belde zou ik helemaal niks meer vanzelf horen.
Toen was ik ongeveer 14 en toen ging ik me beseffen dat mijn moeder me gewoon niet wilde. Toen werd het
Contact van mijn kant minder. Toen ik uit het internaat kwam ging ik heel even bij mijn moeder wonen. Dat heeft 2 weken geduurd en toen werd ik om iets onbenulligs uit huis getrapt. Toen ging ik naar mijn vader en dat duurde ook een paar weken dat verhaal
Heb ik al eens geplaatst.
Maar in een notendop, mijn vader verhuisde naar zijn vriendin en ik mocht niet mee en me moeder was al verhuisd zoder het te zeggen.

Maar sinds begin dit jaar voel ik me zo eenzaam en alleen aankomende vrijdag ben ik weer jarig en word ik 25
Ik ben al sinds me 17 altijd alleen. Ik vraag me af hoe me leven zou zijn als
Ik gewoon leuke gezellige ouders had gehad. Ik heb vmbo gedaan terwijl uit me Cito vwo kwam destijds. Het voelt alsof ik geen eerlijke kans heb gehad. En dan kan iedereen wel zeggen je bent nu oud genoeg om je eigen boontjes te doppen. Maar ik heb echt niemand en dat maakt het lastig daarbij ben ik doodsbang om weer dakloos te worden. Ik heb geen vangnet en daardoor voel ik me gevangen in me eigen leven

Weet niet waarom ik het hier neerzet.
Misschien wel om de aandacht, of een goeie tip.
pi_93806896
Ik word vast geen schrijver
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:42:40 #3
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93807032
hard leven tot nu toe man, ik heb geen tips, maar ik hoop voor je dat je er nog wat leuks van kan maken.
je zei dat je geen vrienden hebt door het over en weer verhuizen etc., je hebt dus ook geen contacten met vrouwen neem ik aan?

ik ken iemand die in een soortgelijke situatie zat bedenk ik net. die heeft een vriendin gevonden en hele lieve schoonouders en sindsdien is hij helemaal opgefleurd.
maar je moet de hosselskills natuurlijk wel hebben en je moet het maar net treffen.
pi_93807048
Leuke ouders had je dan -O-
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:48:19 #5
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_93807196
Waar woon je nu dan TS?
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_93807218
Alphen aan den Rijn
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:49:27 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93807224
Ik kan erg weinig met je verhaal omdat ik me er totaal niet mee kan identificeren, wel ben ik heel dankbaar dat mijn ouders me ondanks alle ellende die ze hebben meegemaakt toch goed hebben behandeld :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:50:10 #8
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_93807241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:49 schreef lipper het volgende:
Alphen aan den Rijn
Ik bedoel eigenlijk meer van heb je een eigen huis, woon je bij iemand? Ik had mijn vraag beter anders kunnen stellen zie ik.
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_93807349
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk meer van heb je een eigen huis, woon je bij iemand? Ik had mijn vraag beter anders kunnen stellen zie ik.
Ja ik heb een kleine studio
  dinsdag 8 maart 2011 @ 10:55:16 #10
137079 Chowi
Lonerism.
pi_93807373
Wat een ellende, zeg. Maar dat wil je vast niet eens horen, aangezien je dat zelf waarschijnlijk ook wel in de gaten hebt. Iedereen verdient een veilige basis, en een vangnet of in elk geval de illusie daarvan zodat de fouten die je maakt niet zo cruciaal hoeven te zijn. Dan is er altijd iets om naar terug te keren. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om dat niet te hebben.

Maar het gebrek daaraan maakt je wel sterker en zelfstandiger. Probeer je te focussen op wat je hebt, en niet op wat je mist. Ik weet dat dat soms lastig is, en kan me ook volledig vinden in wat je daar zei over nooit een kans gehad te hebben.

Ik kan je alleen maar zeggen dat je me een heel sterk persoon lijkt, en je veel geluk wensen met alles wat je nog in je leven gaat doen. :*.
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_93807391
Het moet ook altijd over jou gaan hè maanvis
pi_93807421
Ik leef met je mee, TS.
Kijk, je moet het maar zo zien: Er zijn dingen die je niet in de hand hebt, en daarbij kun je boffen of pech hebben (zoals jij).
Er zijn echter nog tal van dingen waar jij wél controle over hebt.
Je lijkt mij wel een aardige jongeman, leuk om te kennen en dat is er al één, want je had ook een akelig en verbitterd mannetje kunnen worden, maar dat ben je (volgens mij :P) niet.
Richt je maar gewoon op de toekomst, houd een visie voor ogen en werk daarnaartoe :Y

Krijg je overigens psychologische hulp? Daar is het namelijk nooit te laat voor. Ik loop nu ook bij een psycholoog voor iets waar ik eigenlijk 10 jaar geleden al hulp voor had moeten hebben, maar het gaat prima!
Misschien een beetje een onbeleefde vraag, maar ik vroeg 't me af: hoe zit het met eventueel drugs- en/of alcoholgebruik? Als ik je verhaal zo lees zou ik het me namelijk heel goed kunnen voorstellen dat je weleens aan de realiteit zou willen ontsnappen, namelijk, en daarom vraag ik me dit af.
pi_93807543
Waarom ben je bang dat je weer dakloos gaat worden? Ben je werkloos?
pi_93807552
Heftig verhaal. Hoe is je leven nu? werken/suderen? Heb je een goede vriend/vriendengroep?
uit een aspergernest
pi_93807670
quote:
[b]Op dinsdag 8 maart 2011 10:57 schreef HappyGirl91 het volgende:[/

Krijg je overigens psychologische hulp? Daar is het namelijk nooit te laat voor. Ik loop nu ook bij een psycholoog voor iets waar ik eigenlijk 10 jaar geleden al hulp voor had moeten hebben, maar het gaat prima!
Misschien een beetje een onbeleefde vraag, maar ik vroeg 't me af: hoe zit het met eventueel drugs- en/of alcoholgebruik?
Als ik je verhaal zo lees zou ik het me namelijk heel goed
kunnen voorstellen dat je weleens aan de realiteit zou willen
ontsnappen, namelijk, en daarom vraag ik me dit af.

Ja ik blow wel, maar ik probeer al heel lang te stoppen maar dat lukt me niet. Ik rook er alleen nog 1 voor het slapen, maar als ik niet lekker in me vel zit veel meer. Drinken doe ik niet. En ik heb ook geen therapie.
pi_93807775
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef wendytje het volgende:
Heftig verhaal. Hoe is je leven nu? werken/suderen? Heb je een goede vriend/vriendengroep?
Ja ik heb 1 vriend die ik heel soms zie,
Ik heb ook een leuke baan als torenkraanmachinist. en het heeft me eigenlijk nooit dwarsgezeten wat er is gebeurd, dat is nieuw en weet niet goed wat ik moet doen.
pi_93807863
-edit- flikker op

[ Bericht 49% gewijzigd door Re op 08-03-2011 11:46:22 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93808087
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 11:10 schreef lipper het volgende:

[..]

Ja ik heb 1 vriend die ik heel soms zie,
Ik heb ook een leuke baan als torenkraanmachinist. en het heeft me eigenlijk nooit dwarsgezeten wat er is gebeurd, dat is nieuw en weet niet goed wat ik moet doen.
Wat je moet doen, tsjah met iemand erover praten? Leren het te accepteren, hoe moeilijk dat ook is?

Is het niet een idee om gezien je capaciteiten om toch eens te kijken naar een opleiding?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:20:34 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_93808143
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 10:56 schreef lipper het volgende:
Het moet ook altijd over jou gaan hè maanvis
Juist niet, ik heb niets te vertellen in dit opzicht.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_93812921
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef MalaCocinera het volgende:
Waarom ben je bang dat je weer dakloos gaat worden? Ben je werkloos?
Omdat ik al een jaar of 3 dakloos ben geweest. Als ik ontslagen word kan ik niks meer en sta ik weer op straat. Ik hoef me geen zorgen te maken, het spookt gewoon door me hoofd
pi_93813553
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 13:49 schreef lipper het volgende:

[..]

Omdat ik al een jaar of 3 dakloos ben geweest. Als ik ontslagen word kan ik niks meer en sta ik weer op straat. Ik hoef me geen zorgen te maken, het spookt gewoon door me hoofd
Dat die angs nooit helemaal weg zal gaan, snap ik. Is het dan niet de moeite waard om dan ervoor te zorgen dat je ''employable'' ( :') ) blijft dmv cursussen en opleidingen? Ik denk als je in jezelf blijft investeren dat je op een gegeven moment ook meer van jezelf gaat houden. Bovendien schat ik je kansen met alleen een vmbo diploma en deze baan behoorlijk laag in, mocht je eens op straat te komen staan.

Weet je als je in Amerika kanker overwint ben je een winnaar :) Jij hebt dakloosheid al eens overwonnen op zo een jonge leeftijd, dat zegt veel over je karakter ^O^
pi_93814353
Wat een verhaal. Wel knap van je dat je jezelf toch zo sterk hebt gehouden al die tijd. Ik denk niet dat veel mensen dat kunnen en helemaal doordraaien.

Misschien geeft het wel een extra boost om je te bewijzen. Laten zien dat jij wel wat van je leven kan maken ondanks je ouders jaren het verkeerde voorbeeld gaven. Als je een tijdje werkt bouw je vanzelf een financieel vangnet op en ik zou in de buurt zoeken naar leuke sociale activiteiten in sport of uitgaan om nieuwe mensen te ontmoeten.
pi_93816027
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:06 schreef lipper het volgende:

[..]

Okay, ik zou als ik jou was zeker psychologische hulp zoeken. Je kan het volgens mij echt gebruiken, ondanks het feit dat je je al erg sterk hebt gehouden zonder.
pi_93819532
Dit is nog zo'n verhaal waardoor ik blijf pleiten voor een kinderbewijs. -O-

TS sterkte
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_93820205
Ik heb ook geen fijne jeugd gehad en sinds mijn 17de sta ik er ook helemaal alleen voor. Ik ben nu 24. En dat je geen veilige thuishaven hebt, ouders die onvoorwaardelijk van je houden en waar je altijd bij terecht kan wanneer het mis gaat, dat zal nooit wennen. En je zal er altijd mee geconfronteerd worden, trouwen, kinderen, verjaardag, het halen van een diploma, je rijbewijs.. Allemaal momenten waar ouders bij horen te zijn. Zorg dat je financieel goed zit en ook een goed gevulde spaarrekening hebt. Omring je verder met mensen die echt van je houden en jij ook van hen. Het zal nooit de leegte van geen familie hebben opvullen, maar het maakt het wel wat dragelijker.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_93820552
Ja maar het rare is dat ik pas sinds kort het besef heb dat ik alleen ben. Dus ik ben nog aan het wennen zeg maar
pi_93823025
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 17:05 schreef lipper het volgende:
Ja maar het rare is dat ik pas sinds kort het besef heb dat ik alleen ben. Dus ik ben nog aan het wennen zeg maar
Ik vind het niet zo raar dat het besef nu pas komt eigenlijk. Je hebt heel lang een onzeker en onveilig bestaan gehad. Waarbij je constant aan het overleven was, nu je ''gesettled'' bent (baan, eigen huis etc) dringt het echt tot je door dat je er alleen voor staat. Dat kan heel pijnlijk en confronterend zijn :)

Daarom blijf aan jezelf werken (opleiding, sport etc), niet als uitvlucht. Maar gewoon om goed voor jezelf te blijven zorgen.
pi_93848895
Ja ik ben met cursussen bezig. In de bouwvakantie ga ik een cursus offshore kraanmachinist doen. En ik ga een cursus Engels doen bij de volksuniversiteit.
Ik zou graag internationaal gaan werken
pi_93856063
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 08:20 schreef lipper het volgende:
Ja ik ben met cursussen bezig. In de bouwvakantie ga ik een cursus offshore kraanmachinist doen. En ik ga een cursus Engels doen bij de volksuniversiteit.
Ik zou graag internationaal gaan werken
Top echt waar ^O^
pi_93864582
quote:
Op woensdag 9 maart 2011 12:52 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Top echt waar ^O^
Thanks
  woensdag 9 maart 2011 @ 16:44:38 #31
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_93865037
Sterkte. Het is altijd kut als je ineens dat besef krijgt dat je alleen bent.

Ik heb dat ook weleens gehad, kan heel hard aankomen.
There is a long line down from heaven.
pi_93898354
Shit ben morgen jarig, was het vergeten.
pi_93900123
Gefeliciteerd alvast *O*
Children of the night. What music they make.
  donderdag 10 maart 2011 @ 12:23:21 #34
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_93900255
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 16:44 schreef LostInSpace het volgende:
Sterkte. Het is altijd kut als je ineens dat besef krijgt dat je alleen bent.

Ik heb dat ook weleens gehad, kan heel hard aankomen.
zeker, ik ook.
vanaf dat moment is het ook zaak er aan te werken, voor je in een dal raakt waar je nog moeilijk uit komt. je straalt dit dan namelijk ook uit en dat bevordert het leggen van nieuwe contacten niet.
lipper alvast gefeliciteerd!
pi_94042035
Beste Ricky,

Wij vinden het jammer en verdrietig dat jij het zo beleeft hebt.
Ook dat je zo veel alleen bent bij ons staat de deur altijd open en dat is ook altijd geweest.
Weet ook wel dat ik de perfecte moeder niet ben geweest maar dat kan ook niet want ook ik heb geen leuke jeugd gehad.
Maar ik denk wel dat je misschien een therapie moet gaan volgen.
Voordat je naar hoenderloo ging heb je een onderzoek gehad bij het currium in oestgeest daar is uitgekomen dat je bindingangst hebt.
Het was dan ook de bedoeling dat ze daar mee aan de slag zouden gaan maar dat is denk ik niet gebeurd.
Maar een heleboel zaken zijn ook jou keus geweest en dat moet je een plekje geven ,je kan de hele wereld en mij van alles beschuldigen maar daar
word jouw leven niet prettiger van. Ga oplossingen zoeken zoek vrienden kennisen mensen om je heen want dat is belangrijk.
De keus is nu aan jou jij bent volwassen en kan zelf nu wat van je leven maken.En met alle plezier willen wij daar een steentje aan bij dragen als je dat wilt.
Maar het moet van jouw kant komen.

Groetjes Mama

Subject: Hoi
From: ricky.
Date: Fri, 11 Mar 2011 23:04:19 +0100
To: jelleboons

Nou jullie wilde wat horen

Gaat niet zo goed ben altijd alleen
Is eigenlijk al heel lang zo
Dat begon denk ik toen ik bij jullie kwam wonen
Ik wil echt niet verpesten wat jullie hebben maar het is ten koste van mij gegaan er is nooit voor mij gezorgd
Jullie hebben er nooit rekening mee gehouden dat er een kind in huis was ik heb nooit een band met mama gehad
Ik heb altijd gevoeld dat ik in de weg zat ik denk dat het fout is gegaan in asten toen ik me tas verkeerd had ingepakt je sloeg me eerst en kwam me daarna achterna met de auto
Toen was ik acht of in venray toen
Ik naar de slijter moest en het geld kwijt raakte vooral mama heeft mij als een stressbal gebruikt
altijd als Jelle weg was liep ik op me tenen
Ik heb heel veel meegemaakt jullie weten ook echt de helft niet
Ik heb ook echt dingen aan mezelf te danken dat snap ik heel goed
Ik heb tussen de junks in leiden en Haarlem gezeten ik heb heb maanden met een tas op me rug in het bos in een tent geslapen
Ik heb nachtenlang in amsterdam gelopen
Jullie kunnen je niet voorstellen hoe het is om ergens naar buiten te lopen zonder geld zonder vooruitzicht op geld
Zonder slaapplaats ik hebbecht moeten overleven omdat ik overal buiten de boot viel
En dan zeggen ze paar jaar later
Ja we zaten op een terras en hoopten dat je langs zou lopen
Dat is de moeite die jullie over hadden voor mij
De eerste keer dat je buiten een plek zoekt om te slapen voelt niet goed ofzo
Ik leef al sinds me 12e zonder ouders
Het eerste weekend dat ik echt thuis kwam want het eerste weekend gingen we naar de camping was me kamer al omgebouwd tot Callcenter
Jullie vergaten me op te halen van kamp er zijn zoveel dingen waaruit jullie hebben laten blijken dat jullie me Liever kwijt als rijk zijn
Toen jullie naar Spanje verhuisden hadden jullie toch wel ff een mailtje kunnen sturen jullie hadden me email
Als ik bij jullie ben ook dan is het enigste wat door me kop gaat is ik hoor hier niet
we zijn eigenlijk zo kort bij elkaar geweest dat er totaal geen band is
Al die keren dat ik verhuisd ben ik heb nergens een leven kunnen opbouwen
Ik heb nooit tijd gehad om lol te maken
Ik heb nooit leuke feestjes gehad
Het is echt niet zo dat ik niet wil maar al die dingen die er zijn gebeurd
Bij elkaar is het teveel
Ik ben boos omdat jullie gewoon slecht voor me gezorgd hebben
Sommige problemen hadden voorkomen kunnen worden als
Jullie meer aandacht hadden gehad
Als jullie nou gewoon eens uit bed kwam kon ik niet stelen of was me verzorging beter geweest
Jullie hebben nooit in winkel gelopen en gedacht wat zullen we voor Ricky nemen ik ben in asten flauwgevallen op straat omdat ik niet had gegeten
S'ochtends
Ik kon niet rekenen op onvoorwaardelijke liefde ik moest gewoon doen wat jullie zeiden
Er zijn eigenlijk nog veel meer dingen
En nogmaals sommige dingen heb ik echt op mezelf afgeroepen
Maar ik heb gewoon niet zo'n leuk leven ik vraag me weleens af wat er zou zijn gebeurd als ik in een "normaal" was geboren
Ik weet dat er vaak jullie in staat en dat jullie daar een hekel aan hebben maar kon niks beters bedenken
Ik schrijf dit echt niet om op jullie in te hakken maar dit zijn de dingen die mij bezig houden en misschien helpt het dat ik weet dat jullie het weten

Rick
pi_94042102
Ik heb me ouders een mail gestuurd op me verjaardag.
De onderste mail is de eerste.
Ze wonen in Spanje vraag me af hoe anderen er over denken
pi_94045775
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:05 schreef lipper het volgende:
Formuleer de problemen zoals je ze nu ervaart. Dus wat je nu tekort komt en belemmert in het vinden van een oplossing. Probeer daar steun bij te zoeken. Als ik je verhaal leest, vind ik therapie wel op zijn plaats. Ik wil je geen probleem aanpraten, maar een moeder die het helemaal laat afweten / mishandelen, kan leiden tot grote emotionele problemen. Je bent nu 25 en daarom kan er nog veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer2 op 13-03-2011 19:25:30 ]
  zondag 13 maart 2011 @ 15:57:24 #38
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_94049210
Heftig verhaal, sommige ouders zijn echt niet te geloven. Dat je dit hebt moeten doorstaan vind ik echt intriest. Even een reactie op de mail van je moeder (vond overigens dat je een goede mail had geschreven):

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 13:12 schreef lipper het volgende:
Beste Ricky,

Wij vinden het jammer en verdrietig dat jij het zo beleeft hebt.
Ook dat je zo veel alleen bent bij ons staat de deur altijd open en dat is ook altijd geweest.
Weet ook wel dat ik de perfecte moeder niet ben geweest maar dat kan ook niet want ook ik heb geen leuke jeugd gehad. Maar ik denk wel dat je misschien een therapie moet gaan volgen.
Voordat je naar hoenderloo ging heb je een onderzoek gehad bij het currium in oestgeest daar is uitgekomen dat je bindingangst hebt.
Het was dan ook de bedoeling dat ze daar mee aan de slag zouden gaan maar dat is denk ik niet gebeurd.
Maar een heleboel zaken zijn ook jou keus geweest en dat moet je een plekje geven ,je kan de hele wereld en mij van alles beschuldigen maar daar
word jouw leven niet prettiger van. Ga oplossingen zoeken zoek vrienden kennisen mensen om je heen want dat is belangrijk.De keus is nu aan jou jij bent volwassen en kan zelf nu wat van je leven maken.En met alle plezier willen wij daar een steentje aan bij dragen als je dat wilt.
Maar het moet van jouw kant komen.
Groetjes Mama
Jammer dat je moeder jouw verdriet eigenlijk niet erkent. Ze weet dondersgoed wat ze jou heeft aangedaan, maar ze weigert om excuses aan te bieden (te trots?). Vooral die quote van "ik kan geen perfecte moeder zijn want ik heb zelf ook geen leuke jeugd gehad" is echt om te huilen. En dat het maar van jouw kant moet komen... echt triest hoor. Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen of je je ouders nog wel in je leven wíl. Klinkt hard en het is waarschijnlijk ook heel moeilijk maar na alles wat je hebt meegemaakt kun je ze misschien beter links laten liggen. Ik denk niet dat je veel van ze kunt verwachten eerlijk gezegd. En als je dus een tijdje niks van je laat horen, dringt het misschien eindelijk tot hun door.

Verder zou ik hulp zoeken, bijvoorbeeld naar een psycholoog gaan. En hoe moeilijk het ook is: neem het heft in eigen handen, het is jouw leven en je bent nu in de positie om er wat van te maken, ook al heb je een klotejeugd gehad. Gebruik de nare ervaringen en zet ze om in goede dingen. Sterkte :)
pi_94049479
Ja ik vond het zelf een vrij pijnlijk mailtje
  zondag 13 maart 2011 @ 16:19:29 #40
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_94050348
Jeetje,

Ik ken een heleboel mensen die een boel narigheid hebben meegemaakt. En die weten vaak niet in hun volwassen leven waar ze het zoeken moeten.
Ik ken er geen 1 die zóveel sjit heeft meegemaakt als jij en er zo mee kunnen dealen als jij.

Het is verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt. Je moeder lijkt me een narcist pur sang..
Maar jij daarentegen komt op mij over als een Topper. Werkelijk waar.

Super dat je werk/appartement hebt, en ook dat je verder wil gaan studeren.. en ambities hebt!
Dit zegt een heleboel over jouw sterke karakter, je hebt het of je hebt het niet..
Jij hebt het wel!

Veel sterkte, geluk en liefde toegewenst!
Ik denk dat je er wel komen gaat.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_94051790
Wow, dat mailtje. Brok in m'n keel man. En dat heb ik niet vaak bij topics of Fok! :')

Het lijkt erop dat je je er echt krachtig doorheen slaat, iets wat gezien je geschiedenis verre van vanzelfsprekend is. Probeer in te zien dat je je goed staande houdt, en dat je een bijzonder sterk karakter moet hebben om dit zo te doorstaan. Respect. Het doet me (weer eens) beseffen dat veel mensen het niet makkelijk hebben in het leven, en de manier waarop jij daarmee omgaat, sterkt mij ook weer in het gevoel dat ik er zelf ook alles uit moet halen.

Heel veel sterkte in de toekomst, en probeer leuke mensen te leren kennen, via een opleiding, je werk of een hobby. Die verdien je.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_94052863
Nou dit is mijn reactie

Het moet van mijn kant komen, dat heeft het altijd moeten komen IK moet in therapie.
Waarom ben jij niet in therapie gegaan voor jou jeugd, je hebt daarover getwijfeld en Jelle vond dat je het moest doen. Jij hebt de keus gemaakt omdat niet te doen en dat gefrustreerde mens te worden dat je was. Je erkent mijn verdriet niet , je was een hele gemene moeder. Dat ik bindingsangst heb komt omdat ik in de steek ben gelaten door jou en van hot naar her ben verhuisd. Toen ik op straat leefde kwam het niet eens in me op om naar jullie te gaan.
Jullie hebben altijd gezegd dat ik een loser zou worden. En toen ik dat wel deed wilden jullie me niet zien.
Toen jullie me eruit trapten en naar papa ging zei hij naar 2 dagen ja hier kan je ook niet blijven.
Ik weet heel goed dat ik ook geen makkelijke jongen ben geweest maar het feit dat jij zegt dat je geen goede moeder kon zijn omdat jij een slechte jeugd heb gehad is de grootse kut reden die er is.
Altijd als ik hulp wilde lieten jullie me smeken.
Ik zou nog van alles willen maar
Niks kan ik ik heb geen leuke vakanties gehad ik kan geen opleiding betalen. Ik krijg nog steeds rekeningen binnen van toen ik op straat zat.
Dan weer omdat ik geen zorgverzekering had dan krijg je
Een boete van 1000¤ alleen een paar jaar later. Of me baas heeft niet genoeg pensioen betaald en moet ik 700¤ belasting betalen anders gaan ze 5% korten op me pensioen. Dat is van toen ik 19 was.
Ik heb wel degelijk spijt van de dingen die ik gedaan heb daar heb ik een dikke prijs voor betaald.
Therapie is geen optie voor mij dat kan simpelweg met me werk niet ik heb geen werk dat ik ff uurtje weg kan.
Het is echt heel om te janken dat jullie alles zo makkelijk van jullie afschuiven.
Ik ben blij dat het voor jullie goed heeft uitgepakt. Maar ik zit met de shit en ik moet het maar lekker zelf oplossen. En het is heel makkelijk om te zeggen de deur staat altijd open als je in Spanje woont. Voor de rest van mij "familie"
En dan vooral voor micha en Bianca. Ben ik gewoon dat teringlijjertje dat geld jatte. En weten volgens mij helemaal niks van wat er is gebeurd.
En ik heb alle recht om jaloers op ze te zijn. Ik heb altijd gevoeld dat ik niet bij hoorde vooral in Noordwijk. Want toen waren jullie ineens dat leuke gezinnetje.

Ik ben een daklozen opvang binnengelopen om te slapen toen ik 19. Omdat ik nergens terecht kon.
Dan moet je over jezelf heen stappen.
Door jou had ik het gevoel dat ik nergens heen kon en dat er niemand was voor mij. Nu is het tijd dat jij over jezelf heen stapt en je excuses aanbiedt voor wat je gedaan heb.
Ik weet dat dat heel lastig is voor jou. Maar denk maar zo, jou vader is jou ook een excuses schuldig.
Voor alle angst en onzekerheid.
En nogmaals ik erken mijn eigen deel maar daar heeft het altijd over gegaan.

Rick

Op 13 mrt. 2011 om 09:17 heeft Jelle
pi_94052897

[ Bericht 100% gewijzigd door lipper op 13-03-2011 17:14:38 (Dubbel) ]
pi_94053204
quote:
14s.gif Op zondag 13 maart 2011 16:49 schreef Zapato het volgende:
Wow, dat mailtje. Brok in m'n keel man. En dat heb ik niet vaak bij topics of Fok! :')
Hier ook.

Is dit topic misschien iets voor je? (Aangeboden] Buddy activiteiten per regio)

Eén ding heb je in ieder geval al beter voor elkaar dan mij: Jij hebt je hijsbewijs en mag op een kraan werken. Gaaf man! wilde altijd machinist mobiele kraan worden maar dat werd 'm niet
pi_94053258
Goed mailtje wat je terug hebt gestuurd.
Je komt voor jezelf op en dat is goed.
pi_94056798
Nee een buddy lijkt me heel ongemakkelijk.
pi_94059372
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:36 schreef lipper het volgende:
Nee een buddy lijkt me heel ongemakkelijk.
't Was maar een ideetje ;)
Zou voor mij ook niks zijn.

Ga je wel eens stappen of zo dan, naar plekken waar je mensen tegen komt?
pi_94060517
Nee nooit eigenlijk
pi_94065166
Ook geen behoefte aan? (voor ik met de standaard tips kom als 'wordt lid van een vereninging')
pi_94065785
Nee vind het meestal te lastig. Als ik iets over mezelf vertel is het voor anderen zo vaag dat het vaak alleen daar nog maar over gaat.
Ja heb wel behoefte aan een vriendin, mis de intieme momenten heel erg.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:38:07 #51
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94075928
lipper, poehee wat een verhaal. Ik heb er geen woorden voor. Ofja eigenlijk wel, eentje: respect.

Ook ik denk dat therapie geen kwaad kan. Wat je zegt in je mail over dat je niet even weg kan van je werk is begrijpelijk, maar geen excuus. Er zijn zoveel manieren waarop je hulp kunt krijgen :Y
Dat varieert van wekelijkse groepsbijeenkomsten tot een persoonlijk maatschappelijk werker die bij je thuis komt. En dat hoeft echt niet allemaal overdag.

Verder zou ik, als ik jou was, na deze communicatie met je moeder het contact verbreken. Je hebt haar laten weten hoe je erover denkt en zij zal er waarschijnlijk weinig mee doen waar jij iets aan hebt. En het is denk ik niet goed voor je om te blijven hangen aan een moeder die zich totaal niet gedraagt als zijnde die persoon...

Héél erg veel liefde toegewenst, lipper. Jij komt er wel, als ik dat zo lees. :Y
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_94079858
Hey TS. Ik heb een soort gelijk levensverhaal als jou alleen minder extreem thank god.
Alleen bij mij is het juist meer dat ik troost zoek in m'n omgeving.
Vaag maar het is heel plezant.
En dan niet op een zelfmedelijdende manier. Maar gewoon zo positief en succesvol mogelijk in het leven staan.Zodat wanneer het nodig is je altijd kunt bewijzen aan jezelf dat (en je ouders) dat je ze niet nodig hebt. Want zeg nou eerlijk wat is er nou chiller om in een betere gemoedstoestand te zijn dan de hele wereld? Niks. Want jij voelt je gelukkiger als de rest. En als je dat aan je ouders kunt laten zien zijn ze zwaar gedist en krijg je spontaan een orgasme. :+
En ja soms heb je van die avonden dat je zin hebt om te huilen...

so be it
pi_94080840
Nou ik heb besloten dat ik geld van ze wil. Ze zijn 50 en vorig jaar gestopt met werken en in Spanje gaan wonen.
Groot deel van mijn verwaarlozing komt door het feit dat ze er nooit waren.
En omdat dat de enigste manier is Voor hun om mij wat zekerheid te bieden.
pi_94082317

[ Bericht 100% gewijzigd door lipper op 14-03-2011 10:45:18 ]
pi_94084853
Wat is het stil hier
pi_94085886
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 04:06 schreef lipper het volgende:
Nou ik heb besloten dat ik geld van ze wil. Ze zijn 50 en vorig jaar gestopt met werken en in Spanje gaan wonen.
Je bedoelt dat je je verwaarlozing laat afkopen?

Kan mij deze gedachten gezien bovenstaande begrijpen, maar ik denk niet dat het je dat gaat
geven waar je op hoopt.

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
lipper, poehee wat een verhaal. Ik heb er geen woorden voor. Ofja eigenlijk wel, eentje: respect.

Ook ik denk dat therapie geen kwaad kan. Wat je zegt in je mail over dat je niet even weg kan van je werk is begrijpelijk, maar geen excuus. Er zijn zoveel manieren waarop je hulp kunt krijgen :Y
Dat varieert van wekelijkse groepsbijeenkomsten tot een persoonlijk maatschappelijk werker die bij je thuis komt. En dat hoeft echt niet allemaal overdag.

Hiermee zal je echt verder komen dan al het geld van de wereld.

sterkte :)
pi_94086119
quote:
Op maandag 14 maart 2011 04:06 schreef lipper het volgende:
Stel er gebeurd iets en dat geld is op, wat doe je dan?
pi_94086665
Het gaat erom dat ik sinds mijn 18e in de schulden heb gezeten.
Ik kon niet uitgaan of kleren kopen of op vakantie. En dat kan ik nog steeds niet.
Ik kom steeds net rond met me geld.
Ik snap heel goed dat geld niet gelukkig maakt, maar het zou wel wat druk wegnemen als er geld op me rekening stond. En aangezien ze weinig meer voor me kunnen doen, en ze aan het rentenieren in Spanje zijn. Schaam
Ik me er niet voor ofzo om dat te vragen
pi_94086753
[..]

Stel er gebeurd iets en dat geld is op, wat doe je dan?
[/quote]

Hetzelfde als nu, het gewoon oplossen.
pi_94087451
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef lipper het volgende:
Het gaat erom dat ik sinds mijn 18e in de schulden heb gezeten.
Ik kon niet uitgaan of kleren kopen of op vakantie. En dat kan ik nog steeds niet.
Ik kom steeds net rond met me geld.
Ik snap heel goed dat geld niet gelukkig maakt, maar het zou wel wat druk wegnemen als er geld op me rekening stond. En aangezien ze weinig meer voor me kunnen doen, en ze aan het rentenieren in Spanje zijn. Schaam
Ik me er niet voor ofzo om dat te vragen
Oké dat is begrijpelijk dan, maar denk je dat ze je het geld willen geven? en zo niet, is dat dan niet nog weer eens een dreun op jouw eigen ik? De zoveelste teleurstelling?
pi_94088046
Ja ik weet niet of ze willen helpen, en ja nog een teleurstelling kan ik er wel bij hebben.
Zoals het nu gaat is het ook niks.
pi_94089693
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:05 schreef lipper het volgende:
Ja ik weet niet of ze willen helpen, en ja nog een teleurstelling kan ik er wel bij hebben.
Zoals het nu gaat is het ook niks.
Tuurlijk ik geloof direct dat jij een teleurstelling weet te incasseren inmiddels, maar waarom zou je jezelf verlagen om geld aan deze mensen te vragen. Je denkt aan geld vragen, terwijl je nog niet eens gefeliciteerd werd met je verjaardag door hen in de mail.

Je hebt hoge schulden neem ik aan? Waarom ga je niet naar het maatschappelijk werk en vraag of ze je willen helpen bij het aanvragen van schuldsanering, je werkt al 60 uur dus ik denk niet dat ze er heel moeilijk over zullen gaan doen, maar dan weet je wel dat het over 3 jaar KLAAR is..en dan is ineens het geld weer allemaal van jou.
pi_94092015
Ik heb geen schulden, dit is het enigste wat ik van hun kan verwachten.
Ik verdien gewoon niet veel en ik woon particulier.
Ik wil die geldstress weg zodat ik me op andere dingen kan focussen
pi_94092690
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:56 schreef lipper het volgende:
Ik heb geen schulden, dit is het enigste wat ik van hun kan verwachten.
Ik verdien gewoon niet veel en ik woon particulier.
Ik wil die geldstress weg zodat ik me op andere dingen kan focussen
:D gelukkig dat je geen schulden hebt.

Tja geen idee welke geldstress je dan nog hebt, maar je inschrijven voor een sociale huurwoning zou een stap kunnen zijn b.v. en ja ik weet dat het lang duurd, maar je moet ergens beginnen toch.
pi_94098026
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:12 schreef zusterclivia het volgende:

[..]

:D gelukkig dat je geen schulden hebt.

Tja geen idee welke geldstress je dan nog hebt, maar je inschrijven voor een sociale huurwoning zou een stap kunnen zijn b.v. en ja ik weet dat het lang duurd, maar je moet ergens beginnen toch.
Als hij modaal verdient (33.000 of meer) heeft hij daar geen recht meer op sinds 1 januari jl. :N

En ik kan me de geldstress zeer goed voorstellen. Rondkomen is één ding, maar als je niets overhoudt om iets ontspannends te doen levert dat uiteindelijk toch stress op.
pi_94099612
[quote][b]Op maandag 14 maart 2011 16:19 schreef 1 januari jl. :N

En ik kan me de geldstress zeer goed voorstellen. Rondkomen is één ding, maar als je niets overhoudt om iets ontspannends te doen levert dat uiteindelijk toch stress op.

Kijk jij snapt het, ik wil niet de keus hoeven maken of een bril of op vakantie.
Het is nu net of ik heel hebberig ben.
Maar ik wil me opleiding terugbetaald zien. Dat soort dingetjes.
pi_94103205
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 16:47 schreef lipper het volgende:
[quote][b]Op maandag 14 maart 2011 16:19 schreef 1 januari jl. :N

Kijk jij snapt het, ik wil niet de keus hoeven maken of een bril of op vakantie.
Het is nu net of ik heel hebberig ben.
Maar ik wil me opleiding terugbetaald zien. Dat soort dingetjes.
Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, dus snap dat zeker. ;)
Maar hoe wil je dat aan gaan pakken dan? Vragen via mail en hopen dat ze over de brug komen?
pi_94104996
Jeetje, mijn leven is 1 grote puinhoop geweest met ook jeugdzorg en alcoholverslaafde ouders en een moeder die me in de steek heeft gelaten waar ik nugeen contact meer mee heb maar jouw leven?

Dit maakt me gewoon echt fucking boos :( Dat ouders zo om kunnen gaan met hun kind zeg gatverdamme, zit hier vol afschuw je topic door te lezen en voel je gedeeltelijk, behalve dat jij ook werkelijk op straat hebt geleefd en gewoon mishandeld bent en mijn pa er wel 'enigzins' was/is voor me, wanneer het hem uitkomt.

Dat je je sterk staande hebt gehouden is knap, maarja, geen andere keuze ook natuurlijk ik toen ook niet. Wil je geen medelijden geven maar heb het toch met je, bah bah.

Ik weet niet zozeer of een psycholoog jou zou helpen, ik denk eerder andere mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, dat jij daar meer aan zult hebben dan een psych. Of combinatie van... Inieder geval ook mensen die deze dingen ook meegemaakt hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phantomesse op 14-03-2011 19:01:03 ]
pi_94106895
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, dus snap dat zeker. ;)
Maar hoe wil je dat aan gaan pakken dan? Vragen via mail en hopen dat ze
over de brug komen?

Ja eigenlijk wel, maar twijfel ik wil eerst antwoorden.
Geld zou extra zijn
pi_94131764
Heb een nieuwe mail gemaakt, maar nog geen antwoord gehad op de vorige.

[ Bericht 60% gewijzigd door lipper op 15-03-2011 10:03:11 ]
pi_94133020
Echt ik kom er maar niet over uit wat voor walgelijk mailtje dat is.
Je schuift alles zo van je af, ik moet maar naar therapie ik moest naar bodeart ik moest naar hoenderloo.
Als jullie niet iedere nacht 4 uur gingen slapen konden jullie er gewoon uitkomen voor mij.
Zorgen dat ik had gedoucht, had gegeten, me huiswerk bij had.
Ik ging stelen omdat er niks in huis was s'ochtends, behalve oud brood en pindakaas. Behalve als jij honger had natuurlijk tussen de middag. Dan kon ik naar de winkel om lekker vers brood en filet american te halen. Ik was toch te dik en moest afvallen, maar wel elke dag uiteten gaan. Door dat soort dingen maakten het onmogelijk voor mij.
Toen ik lid werd van de scouting gingen jullie niet mee toen was ik 10 en ging ik ALLEEN kijken en inschrijven. Of dat ik in me eentje naar leiden reed om naar een school te kijken. En probeer je nu voor te stellen dat dat bij Bianca zo ging.
Dat ze alleen naar een open dag moet als ze 12 is. Ik had nooit kinderfeestjes.
Daar hadden jullie gewoon geen zin in.
Jij wou niet zo'n truttige moeder worden. jullie wilden geen moeite doen voor mij. Alles was teveel ik heb alles in me eentje gedaan. Jullie hebben van alles beloofd en zijn nooit iets Nagekomen. Heel de zomer gewerkt voor een brommer, en tegen Ap en Hanneke zeggen dat ik hard had gewerkt. Maar zodra ik om geld vroeg had ik ineens niks gedaan. En nadat Ap had gezegd dat jullie me moesten betalen, was dat veel te weinig voor een brommer. En met me torenkraan papieren weer. Jullie zijn mijn ouders dat hadden jullie direct moeten betalen voor mij. Dat was een opleiding van 8000 euro die ik zelf betaald heb.
Jullie zijn niet meer in de positie om eisen te stellen. Heel veel dingen zijn wel JOU/JULLIE schuld.
Maar voor jullie is het makkelijker vol te houden dat ik gewoon een kutkind was.
Je schreef dat ik bindingsangst had.
In dat zelfde rapport stond ook dat ik pedagogisch en affectiev ben verwaarloosd.
Dus hoe haal je het in je kop om te zeggen dat het van mijn kant moet komen. Waarom niet samen in therapie. Dat gaat nooit gebeuren want daar moet je tijd en energie in steken. Ik ben al jaren bezig om mezelf en me leven te verbeteren.
Maar ik ben helemaal alleen
Geen vrienden of familie, ik word niet gebeld op me verjaardag of uitgenodigd met kerst. Ik ben en voel me zo alleen omdat jullie mij nooit het gevoel hebben gegeven er te zijn voor mij.
Ik had altijd de drang om me te bewijzen naar jullie toe. Het kan me geen fuck meer schelen. Waarom laten jullie niks horen, waarom vertellen jullie niet waar je mee bezig bent.
Maar dat ben ik dus zat.
Nu ga jullie maar moeite doen, jullie hebben er tijd zat voor.
Laten jullie maar eens zien dat jullie het beste met me voor hebben.
Gaan jullie maar eens actie ondernemen, je afspraken nakomen.
Volgens mij heb jelle het mailtje niet eens laten lezen. Lees het nou eens terug het is gewoon bizar.
Jij zegt dat ik ook me kinderen geestelijk en lichamelijk ga mishandelen, of zelf misbruiken.
Hoe haal je het in je kop, jij wilde geen moeder zijn die keus heb jij gemaakt.
Denk daar maar in als je in je zwembad springt.
Altijd had ik problemen en waren jullie perfect. Altijd lag het aan mij.
Terwijl ik weet dat het anders kon, jullie hadden de kennis en de middelen. Het was alleen niet interessant genoeg, ik lever geen geld op.
Dus nogmaals jullie zijn aan zet, jullie mogen ook wel laten zien dat jullie spijt hebben van wat er is gebeurd.
Ik betaal de prijs nog steeds en jullie zitten in je villa met zwembad heel de dag geen reet te doen. En ik heb ook geen zin om dagen op antwoord te wachten want het zit dwars.

Rick
  dinsdag 15 maart 2011 @ 10:32:33 #72
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94133801
Ik begrijp dat je je gelijk wil halen Lipper, maar ik heb zo'n vermoeden dat je dat nooit gaat krijgen. Ik zou de mails die je wil sturen lekker voor jezelf houden, ik zou mijn ouders in deze situatie geen enkel zuchtje lucht meer van mijzelf gunnen. isschien is het beter dat je je energie nu in de toekomst gaat steken ipv in je verleden. Al geven ze je een miljoen, wil je dat dan wel hebben van die mensen die jou als een hoop stront hebben behandeld? Ik zou het principieel niet willen aannemen in elk geval, want dan krijg je de rest van je leven te horen hoe dankbaar je moet zijn.

Sorry voor mn botte bewoording, word er gewoon enorm boos om. Echt, houd de eer aan jezelf, je hebt jezelf hier meer mee dan je ouders.

En, ga misschien toch maa rpraten met zo'n psych, met ene vreemde praten is anders dan met een bekende, en diegene heeft geleerd mee te helpen uitpluizen en verwerken.. Ze zijn er niet voor niets, het zit jou zodanig dwars dat het je leven en je toekomst verziekt.
pi_94134397
ik wil ze laten zien wat ze gedaan hebben. En ik wil zeker mijn gelijk halen.
Dat is mijn grootste frustratie, hun zitten daar in Spanje en ik heb niks.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:27:50 #74
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94135610
Snap ik, maar denk je echt dat dat tot ze doordringt of dat het ze iets kan schelen dan?
En, denk je dat je gelijk krijgt dan? Hoever moet je daar voor gaan? Ik denk, en dat is gewoon een gevoel, dat al zou je recht tegenover hen staan en ze fysiek door elkaar rammelen, dat ze het dan nog niet snappen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:28:27 #75
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94135628
Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg, maar de energie die je nu in hen stopt, heb je niet meer voor leuke contacten opdoen dan..
pi_94137620
Ja misschien rammel ik ze nog wel een keer door elkaar.
Maar ik ga gelijk krijgen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:36 #77
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94138257
Succes er mee in elk geval, ik kan je verder geen tips meer geven..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:35:06 #78
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94139991
ik snap dat je laaiend bent kerel, ik had ze al lang wat aangedaan.
een psycholoog klinkt meteen zo overdreven, omdat je dan het stempeltje 'niet helemaal lekker' opgeplakt krijgt, is het niet door een ander, dan wel door jezelf. maar een psycholoog is er ook voor mensen die even vastlopen in het leven. ik kan het je van harte aanbevelen, al is het maar een luisterend oor wat die man of vrouw kan bieden, dat kan al heel erg opluchten.
succes man, ik denk niet dat je ouders hier verder wat mee gaan doen trouwens, als ik zo lees wat ze je al geflikt hebben. ze zullen heus niet veranderd zijn. iets met vos en haren en streken.
pi_94140297
Ik geef hem groot gelijk dat hij zich ff goed laat horen.
En als hij geld zou krijgen wil toch niet zeggen dat alles dan weer goed is? Dat lijkt me niet!
Maar het is wel het minste dat ze kunnen doen, dat ben ik zeer met hem eens.
En zo een mailtje hakt er echt wel in hoor. Hij is als stront behandeld, maar hij is wél haar vlees en bloed en dat zal ze toch zeker ergens wel voelen als ze nog iets van menselijkheid heeft.

Over de psycholoog, er bestaat ook zoiets als groepstherapie met lotgenoten.
Maar je zult nooit weten welke hulp geschikt is als je het niet probeert. Het verschilt per persoon wat helpt. Je kunt daarom ook nooit zeggen dat het niet helpt – dat hangt simpelweg af van je 'klik' met de betreffende perso(o)n(en).

Ik hoop dat je krijgt wat je zoekt lipper. Maar probeer er niet teveel op te hopen; je zult het uiteindelijk toch zelf moeten blijven doen. Gelukkig is dat ook de beste manier, dat is wel gebleken! ;)
pi_94140387
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef BrammetjeBraam het volgende:
een psycholoog klinkt meteen zo overdreven, omdat je dan het stempeltje 'niet helemaal lekker' opgeplakt krijgt, is het niet door een ander, dan wel door jezelf.
Door jou dus. What the hell? :')
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:50:31 #81
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94140721
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef MeraViglioSa het volgende:

Over de psycholoog, er bestaat ook zoiets als groepstherapie met lotgenoten.
:Y

Heb je gelijk contacten.
The view from nowhere.
pi_94141319
Ja ga zo eens bellen met Ggz om te kijken wat ze voor me kunnen doen.

Mijn moeder is vroeger misbruikt, dus zij kent ook angst en onzekerheid.
Daarom denk ik dat het haar wel raakt.
Maar me moeder moet kotsen van woorden zoals liefde en geluk.
Ze is best een harde
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:06:43 #83
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94141408
Heb niet echt veel tips, uiteindelijk moet je er zelf iets van maken hoe kut de omstandigheden ook waren/zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:13:12 #84
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94141702
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:

Ze is best een harde
Begin gewoon eens bij je huisarts0 Doe daar je verhala en kijk dan verder. GGZ is echt bureaucratisch zieleknijperij, een eerstelijns psycholoog kan jou misschien al goed helpen.
pi_94142606
Ik wil in ieder geval niet 10 x me verhaal vertellen.
Maar sowieso is een psycholoog een hele grote stap, er is niemand die mij problemen kent.
Ik kan er heel slecht over praten, daarom werkt fok ook wel lekker voor mij.
Ik moet ook kijken wat het voor me werk betekent. En of het wel praktisch haalbaar is
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:48:25 #86
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94143073
Een psych is niets meer dan een levende fok. maar minder veroordelend..

Je zal toch meer als 1x je verhaal moeten vertellen wil je komen waar je wezen moet. En na een sessie bij de psych ben je niet zomaar klaar denk ik, er komen er vast wel meer.
De psycholoog is er voor jou, en jouw problemen. daar betaal je die mensen (indirect) voor. jij bepaalt in hoeverre jij over iets praat. Er zijn genoeg particuliere shrinks die ook buiten kantooruren spreekuur houden. Gewoon ff zoeken! Laat je wel doorverwijzen vanuit je huisarts, anders dikke kans dat je ZV het niet vergoed.
pi_94143650
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:

Ze is best een harde
Jouw moeder is op haar beurt verpest door haar vader dat is natuurlijk triest, maar het geeft haar geen vrijbrief het leven van haar kind te verpesten. NOOIT.

Verder ben ik blij te lezen dat je contact met de hulpverlening wilt gaan zoeken, top.

Aangezien dat op verwijzing van je huisarts gaat, zou ik je aanraden een dubbele afspraak bij deze te maken en samen de mogelijkheden door te nemen.
Print de mails uit en neem die mee om te laten lezen, zo hoef je minder te vertellen,maar krijg je wel gerichte vragen/opmerkingen en adviezen terug.

nogmaals succes. :)
pi_94144495
Dat van die mails meenemen is een heel goed idee.
Thanks
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:30:35 #89
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94144594
En succes, prioriteit in deze is dat jij je beter gaat voelen, zet m op, je bent goed op weg!!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:39 #90
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94146130
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef lipper het volgende:
Ik moet ook kijken wat het voor me werk betekent. En of het wel praktisch haalbaar is
Kun je ook met je huisarts over spreken. Werk kan toch niet uitsluiten dat je iets met je klachten wilt doen.
The view from nowhere.
pi_94159140
Alleen wachten op antwoord is wel kut zeg.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:41:13 #92
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94181893
Van je ouders?
pi_94182659
Ja
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:21:30 #94
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94183079
Tsja dat is min of meer waar ik al bang voor was, je creëert de verwachting voor jezelf dat zij een reactie (en ook een bepaalde reactie) zullen geven, en ik vrees dat de reactie, als je deze al krijgt, altijd teleurstellend zal zijn.. Je wilt je glijk halen, maar ik den dat je 90% kans hebt dat je zit niet gaat krijgen.. het kost jou energie..zij hebben nergens last van, als ze echt doorhadden hoe jij je voelde hadden ze je al nooit zo lang laten dobberen lieve Lipper.. Ik wil haast zeggen stop hiermee, stop met verwachtingen creëren naar je ouders toe, ze hebben er immers al nooit aan voldaan..waarom zou dat nu anders zijn?
pi_94183757
Ja ik wil toch gewoon antwoord, geen antwoord is ook antwoord in dit geval.

Heb de huisarts gebeld, kan maandag de 28e pas terecht.
Is best een tegenvaller ze hebben scholingsweek.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:45:47 #96
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94183805
Vreemd, is er geen vervangende huisarts?? Of een andere praktijk waar je terecht kan?
pi_94183983
Nee de praktijk was de hele week dicht,
Maar heb zelf ook niet naar een andere gevraagd.
pi_94184893
Hele topic gelezen.
Ten eerste echt respect hoe je met alles om gaat. Ik heb ook het 1 en ander meegemaakt, maar valt een beetje in het niets wat jij hebt meegemaakt.
Ben ook best vaak verhuisd, en m'n vader was ook alcholist. Mijn stiefmoeder, broertje en ik hebben hem het huis uit gezet toen ik 20 was.
Nu 4 jaar later heb ik nog steeds geen contact met hem, hij ontkent echt alles, en zolang hij dat doet, praat ik niet met hem. Hij wil wel met mij praten maar heeft het na een jaar opgegeven.

Heb ook wel eens gehad nu wil ik mijn gelijk krijgen, maar die krijg ik toch niet van hem.
Ik loop nu 2 jaar bij pscycholoog vanwege angstige gevoelens die ik heb weggestopt. En moet zeggen het helpt echt. En dit doe ik naast mijn werk 1 keer in de 6 weken op een doordeweekse avond. Zat best in de shit maar ben daar wel zo goed als uit gekomen.

Wil je wel meegeven dat je moeder denk ik nooit zal erkennen wat ze met je gedaan heeft, en eigenlijk dat je daar ook niet op moet hopen. Je zult het waarschijnlijk nooit 100% krijgen.
Verwacht er alsjeblieft niet teveel van.

Verder wens ik je sterkte met alles.
pi_94185253
Ja er is gewoon een knop omgegaan van
Nu wil ik erkenning.
Ze heeft al toegegeven dat het niet zo leuk was voor mij.
pi_94185732
Als je moeder nu wel erkent dat het niet zo leuk was is denk ik al heel wat. Maar of je echt meer kunt verwachten weet ik niet. Denk dat een psycholoog je wel daarbij wel goed kan helpen. Dat zou sowieso wel een goede stap voor je zijn. Het heeft mij ook echt geholpen.
pi_94185887
Ben er meer bezig
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:18:55 #102
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_94201869
er bestaat ook internettherapie,dat is 2e lijnstherapie en wordt volledig vergoed bij een basisverzekering. Op die manier kun je op jouw manier, op jouw beste tijdstip ed therapie krijgen.
pi_94234527
Heb nog steeds niks gehoord.
Ga ze nog maar een mailtje sturen.
Dir is precies wat ik zeg in de vorige mails, gewoon geen intresse.
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:51:16 #104
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94234602
Lipper, wat is de grens, hoeveel mails ga je sturen?
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:17:04 #105
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94235516
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:43 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Door jou dus. What the hell? :')
nee.
begrijp je niet wat ik bedoel?
doordat je denkt dat anderen dat zullen vinden doe je het zelf eigenlijk al.
pi_94237549
Zoveel als nodig is, zo wil ik ook niet verder.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:18:30 #107
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94237825
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:12 schreef lipper het volgende:
Zoveel als nodig is, zo wil ik ook niet verder.
Ik denk dat je al verder gaat op deze manier, omdat ik echt denk dat je mails niet gaan helpen..
pi_94238463
Voorlopig is dit het enigste wat ik kan doen, weet ook wel dat ik er niet al te veel van moet verwachten.
Maar ik wil ook niet de hele tijd klagen, maar ondertussen niks doen.
Ik probeer de focus er een beetje af te halen door naar opleidingen te kijken.
Maar dat kost weer een hoop geld dat ik niet heb.
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:35:57 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94238551
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:33 schreef lipper het volgende:
Voorlopig is dit het enigste wat ik kan doen, weet ook wel dat ik er niet al te veel van moet verwachten.
heb je je kruit bij IBG/studielening al verschoten dan?
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:59:30 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94239524
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 14:33 schreef lipper het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je het toch blijft proberen met mailen. Ook al is de kans op succes niet zo groot. Super goed dat je naar je huisarts gaat. Ik hoop dat die je goed kan doorverwijzen.

Ik kan me ook goed voorstellen dat je super kwaad op je moeder bent. Wat een kutstreken heeft zij je geflikt zeg!

Net als een aantal anderen hier had ik het thuis ook niet gezellig, en zal mijn moeder ook nooit haar fouten gaan toegeven en alleen mij de schuld geven, maar dat staat niet in verhouding TOT wat jij hebt meegemaakt.

En dat je nu een baan en een huisje hebt is supergoed! Ik hoop dat je het ook.financieel snel wat beter gaat krijgen.

En mocht je naar de psych willen, dat kan vaak ook na werktijd. Ik heb een paar jaar groepstherapie gehad savonds.

Sterkte, en laat jezelf niet verder gek maken door je boosheid. Dan hebben je ouders indirect toch nog macht over je en dat zou ik zonde vinden.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94240722
Nee maar dat is niet vOor de opleiding die ik wil.
Ik wil offshore gaan werken, heb je speciale veiligheidscursus voor nodig.
pi_94241223
Ja met groepstherapie heb ik zo aa meeting in me kop.
Dat als ik er voor het eerst ben mezelf
Moet voorstellen en zeggen hallo ik ben Rick en ik ben... Gek ofzo.
Wat voor mensen komen er daar dan, wat voor leeftijden?
En wat doe doe je daar dan?
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:51:16 #113
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94241580
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 15:43 schreef lipper het volgende:
Ja met groepstherapie heb ik zo aa meeting in me kop.
Dat als ik er voor het eerst ben mezelf
Moet voorstellen en zeggen hallo ik ben Rick en ik ben... Gek ofzo.
Wat voor mensen komen er daar dan, wat voor leeftijden?
En wat doe doe je daar dan?
Je krijgt eerst een intake en dan plaatsen ze je in een groep mensen waar je wat mee kunt. Leeftijd is wisselend. Bij ons tussen 30 en 50, maar er is vast ook wat voor jongeren. En je hoeft niet gek te zijn. Je vertelt in t begin wel ff waarom je daar zit, maar het is heel normaal dat je niet meteen je hele verhaal vertelt.
De invulling van zon avond wisselt. Bij ons was het een kwestie van wie wil zegt iets, of vraagt iets. Maar ik heb ook wel gehoord dat er groepen zijn waar er iets meer echt een gespreksleider is, en dat je in het begin moet zeggen als jij die avond wat wilt vertellen.
Op zich is t wel leuk.
pi_94242236
Ja dat vind ik allemaal wel een beetje vaag.
Ik heb nooit zin om er echt over te praten.
pi_94251949
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:04 schreef lipper het volgende:
Ja dat vind ik allemaal wel een beetje vaag.
Ik heb nooit zin om er echt over te praten.
Geloof het of niet ;) geen van je toekomstige groepgenoten hebben dat.

Maar je zit heus niet overmorgen al in een groep hoor.....je kan er naar toe groeien ;)

Allereerst is degene naar de huisarts gegaan, heeft met deze overlegd en kwamen b.v. tot de conclusie om voor zorg naar de GGZ/RIAGG door te verwijzen.
De huisarts maakt verwijsbrief
De cliënt belt na het bezoek aan de huisarts het nummer van de GGZ en
meldt zich telefonisch aan. Binnenlopen kan ook altijd, maar komt vaak niet verder dan secretariaat, dus nog geen zicht op behandelaar.
Cliënt wordt na een aantal dagen teruggebeld door een behandelaar en er volgt een kort gesprekje en de cliënt krijgt een afspraak voor een 1e intake, of wordt verder verwezen naar voor deze cliënt passende zorg.

De intake
Dat zijn standaard vragen of er kunnen vragenformulieren gebruikt worden. Een stukje verleden en heden wordt gevraagd

De hulpvraag: probeer eens voor jezelf in beeld te krijgen wat je wilt behalen en stel deze als hulpvraag. (en wees aub niet bescheiden ;) )

Na de 1 intake kan alles al duidelijk zijn, of er volgt nog een intake of men verwijst intern gericht door, naar een voor de cliënt passend bij de hulpvraag behandelmethode.

Stel je wordt geadviseerd deel te nemen in een groep, geef dan al in het begin (1ste intake) aan dat je daar enorm tegenop ziet, maar daar wel naar toe wilt werken. Zo kan je b.v. eerst individuele gesprekken hebben en als je je wat zekerder voelt in een groep gaan starten.

tip Vraag de huisarts om een uitgebreide verwijzing met al veel inhoud wat eea al verduidelijkt voor de intaker bij de GGZ.
tip Ga eens langs bij een GGZ en haal wat foldertjes op, meestal heel goed verzorgd door de medewerkers van het ClientBelangenBureau. Daar kan je ook praktische tips krijgen.
tip Schrijf de vragen die je de komende tijd te binnen schieten op en neem deze mee
tip Vraag tijdens het 1e intake-gesprek naar de telefoontijd van de behandelaar.
tip Geef aan dat het vertrouwen hebben in de behandelaar heel belangrijk voor je is.
tip Ja er zijn wachtlijsten en nee ik ga me daar niet over opwinden :N :+

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :)
pi_94258044
Ja ik heb er zeker iets aan.
Maar ik begin al zenuwachtig te lachen als ik het lees.
En het lijkt me een hoop gepraat voordat ik ben waar ik zijn moet.
pi_94260458
Ja dat klopt maar het is aan jou en de behandelaar om er uiteindelijk een gesprek van te maken :)
pi_94415853
Heb nog geen reactie gehad, dus weer een nieuwe gemaakt.

Jullie willen wel helpen als je maar niks hoeft toe te geven.
Jullie hebben nergens last van jullie hebben een dik huis zwembad leuke auto's en geen zorgen.
Dus waarom dat gezeik op je dak halen.
Jullie hebben al 2 kinderen die wel leuk zijn.
Jullie hadden altijd Een grote bek, maar daar is niks meer van over
Jullie zijn gewoon praatjesmakers
  maandag 21 maart 2011 @ 13:05:09 #119
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94416055
Ik vrees dat je hierop nog minder reactie gaat krijgen. Welke verwacht je trouwens?
Hoe zou jij hier zelf op reageren als je naar jouw idee vals beschuldigd wordt?
  maandag 21 maart 2011 @ 13:44:48 #120
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94417461
lipper, ga niet wachten op reactie voor je verder kan hè...
De kans dat ze reageren, laat staan dat ze je gaan helpen, is nihil.
Je zult moeten inzien dat je het zonder hen moet doen. Zoals altijd. :{
pi_94419432
Ja ik weet het anders ook niet meer.
Ik wil in ieder geval het idee hebben dat ze het weten.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:32:28 #122
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94419449
dat weten ze wel. Als ze wel hebben gereageerd op voorgaande mails van je, dan hebben ze ook deze ontvangen en gelezen. Heb je er geen vraag om leesbevestiging aan gekoppeld?
pi_94420306
Nee hoe doe ik dat
  maandag 21 maart 2011 @ 14:54:55 #124
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94420437
dat is bij elke mail anders. Welke provider heb je?
pi_94420964
quote:
Op maandag 21 maart 2011 14:54 schreef Swiffer het volgende:
dat is bij elke mail anders. Welke provider heb je?
Ja op meiPhone heb ik gmail
  maandag 21 maart 2011 @ 15:13:32 #126
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94421175
Op je iphone App zit die functie dus niet.. Op webmail volgens mij wel, mar ben niet zeker.

maar: Als je het juiste adres hebt ingevuld en je krijgt geen bericht dat het niet is aangekomen, kun je ervan uitgaan dat het bericht is ontvangen.
pi_94516185
E moeder heeft me zo'n doorstuurmailtje gestuurd paar weken geleden.
Nu heb ik al die mailtjes naar die adressen gestuurd.
Denk dat het vrienden zijn ofzo.
Is niet zo netjes, maar moeten ze maar wat laten horen
pi_94516873
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:46 schreef lipper het volgende:
:o U boefje...... _O-

Maar laat het dan wel hierbij, ik bedoel ga niet die misschien vrienden verder meer belasten met jouw shit :)
pi_94517198
Nee wil ze alleen van hun voetstuk duwen
pi_94517369
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 16:46 schreef lipper het volgende:
:o _O-

Verdient ze ook dubbel en dwars, maar ik denk dat je het wat mails betreft beter hierbij kan laten inderdaad. Sterkte in ieder geval, je hebt het niet makkelijk gehad.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_94518005
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 17:10 schreef lipper het volgende:
Nee wil ze alleen van hun voetstuk duwen
Dat gaat wel lukken zo _O-
pi_94521889
Ja die zal wel ff pissig zijn
pi_94589063
Nou geheel onverwacht heb ik een reactie van mijn broer waar ik best blij mee ben.
Ga hem zo een mail sturen om af te spreken.

rick.

Voor mij ben je niet dat kereltje dat geld jatte maar je bent me broertje dat maar geen contact zocht met mij /ons
Ik wist niet waar je was je liet ook niks van je horen ik heb het altijd afgevraagd aar is hij ze hebben zelf nog iemand ingehuurd om je op te sporen.
wat je tegen Jlle en Lore eb kan ik me wel wat bij voorstellen maar mensen veranderen jij bent ook wijzer en ouder geworden en niemand is perfect het is nooit gemakkelijk geweest nog steeds niet en ja met heel veel dingen vind ik dat je gelijk heb dat geef ik ook toe heb zelf ook heel veel dingen waar ik mee zit.
Maar het is nog niet te laat rick
Graag zou ik het contact willen herstellen aan gezien dat je de laatse xxx bent die ik ken (want die vader van ons heb ik meer dan 10 jaar niet meer gezien weet niet eens of hij nog leeft)
Mijn deur staat ook open voor je en als je het leuk vind kunnen we een keer iets gaan drinken
woon je niet meer in adam?waar werk je weet wel dat je op een kraan draait
rick denk erover na we kunnen opnieuw beginnen als je daar behoefte aan heb dan hoor ik dat graag

xxx

[ Bericht 1% gewijzigd door Re op 25-03-2011 10:33:40 (even wat privacy gegevens verwijderd) ]
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:08:55 #134
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94589357
Ja, dat is idd een hoopgevend mailtje. Een zekere mate van erkenning en een uitnodiging om opnieuw te beginnen. :Y
The view from nowhere.
pi_94590697
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 10:08 schreef deelnemer het volgende:
Ja, dat is idd een hoopgevend mailtje. Een zekere mate van erkenning en een uitnodiging om opnieuw te beginnen. :Y
Ja zeker ben er ook blij mee.
Ben nu een mailtje terug aan het schrijven. Maar ben al een paar keer overnieuw begonnen. Ik begin meteen me ouders weer af te knallen.
En zie het wel als een uitgestoken hand, want ik ken mijn broer en dit is een moeilijk mailtje geweest voor hem.
Ik wil het daarom wel een beetje positief houden
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:53:56 #136
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94590935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:47 schreef lipper het volgende:

[..]

Ben nu een mailtje terug aan het schrijven. Maar ben al een paar keer overnieuw begonnen. Ik begin meteen me ouders weer af te knallen.
En zie het wel als een uitgestoken hand, want ik ken mijn broer en dit is een moeilijk mailtje geweest voor hem.
Dat klinkt beter. Vraag gewoon hoe het met hem gaat etc.

Zou als ik jou was ook geen mailtjes meer sturen naar je ouders. Je gaat zitten wachten op antwoord dat je niet krijgt, dan raak je nog bozer en weer teleurgesteld. Het klinkt lullig maar jij moet wat van je leven zien te maken en of je ouders nu wel of niet lekker in een villa wonen, tja, daar heb jij niets mee te maken. En al zouden ze je geld sturen, het is geen erkenning voor hoe ze gehandeld hebben en blijf jij toch met dat rotgevoel zitten. Richt je op het positieve en in dit geval op je broer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:01:04 #137
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94591220
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:47 schreef lipper het volgende:

[..]

Hij heeft echt zijn best gedaan. Het is een evenwichtig en heel welwillend mailtje. Het is idd niet het moment om het probleem nogmaals uit te leggen. Je broer heeft natuurlijk om minder schuld, want hij was ook maar een kind. Zonde om het te verzieken.

Op zijn plaats lijkt me:
- aangeven dat je blij bent met zijn reaktie
- dat je het contact met hem graag wilt herstellen
- onderstreept het door belangstelling te tonen.
The view from nowhere.
pi_94591642
Ik heb dit terug gestuurd

Nou ik ben blij met je mailtje, en we moeten maar een keer afspreken.
Ik snap dat mensen veranderen maar als ik hun mailtje lees krijg ik nou niet het idee dat ze ermee zitten. En dat ik nu niks meer hoor vind ik helemaal erg want dan hebben ze gewoon schijt aan mij.
Ik weet dat ze zich totaal niet kunnen inleven in een ander, maar dat gaan ze maar leren.
Iedere keer heb ik het contact verbroken omdat ze me iedere keer weer teleurstellen. Altijd mooie praatjes , maar er is nog nooit iets van gekomen.
Papa leeft nog wel, hij woont tegenover de basiliek in dat oude klooster. Me ex heeft een vriendin die de dochter is van zijn vriendin. Dus ik hoor nog wel eens wat en hij wordt nog steeds de kroeg uitgedragen.
Ik wil ook echt het contact herstellen maar dan moeten ze zich niet zo arrogant opstellen En openstaan voor kritiek, maar die kans lijkt me heel klein

Gr. Rick
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:18:15 #139
42366 Staal
pi_94591756
Je hebt niet 1 keer gevraagd naar je broer. :{.
Un certain jeune homme
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:19:13 #140
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94591788
Ik vind het geen goed mailtje. Te verongelukt en eisend. Je bent natuurlijk nog woedend. Maar uit die woede niet naar je broer op het moment dat hij toenadering zoekt. Alles op zijn tijd. Het is moeilijk om met iemands woede en verwijten om te gaan. Zo breek je het af.
The view from nowhere.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:26:45 #141
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94592096
Nee niet doen!! Hier heef je broer helemaal niets aan, het gaat nu om HEM, niet om je ouders!! Dat kun je altijd samen gaan bespreken, en dan alsnog niet via de mail.

Vraag hoe het met hem gaat, dat je enorm blij bent dat hij contact zoekt, geef aan dat je woedend bent en dit niet op hem wil botvieren, maar dat hij erop voorbereid moet zijn dat jij je ei kwijt moet, en dat je graag zijn kant wil horen. Je verstikt hem nu (ook) in jouw woede en verdriet, hij kan er NIETS mee!!
pi_94592810
Ja ik heb dit er achteraan gestuurd

Ik las net het mailtje terug en was wel erg negatief allemaal.
Ik ben echt blij met je mailtje, ik ben alleen echt boos en gefrustreerd vandaar dat het zo negatief is.
Buiten het gezeur wat ik met hun hebt gaat het redelijk goed.
Ben net een paar maandjes uit de schulden.
Werk gaat ook goed, zit op een project in Brielle op een kleine rupstorenkraan .
Jij nog steeds op de vrachtwagen?
Ik woon in Alphen aan de langs het water.
Hoe gaat het verder bij jou?

Gr. Rick
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:47:32 #143
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94592969
Super!! Nu houd je het contact in elk geval gaande, de rest komt, echt!
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:49:35 #144
42366 Staal
pi_94593057
Dat is echt stukken beter! Niet vergeten om interesse te blijven tonen. Zou toch leuk zijn als je goed contact krijgt met je broer.
Un certain jeune homme
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:52:58 #145
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94593170
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:26 schreef Swiffer het volgende:
Nee niet doen!! Hier heef je broer helemaal niets aan, het gaat nu om HEM, niet om je ouders!! Dat kun je altijd samen gaan bespreken, en dan alsnog niet via de mail.

Vraag hoe het met hem gaat, dat je enorm blij bent dat hij contact zoekt, geef aan dat je woedend bent en dit niet op hem wil botvieren, maar dat hij erop voorbereid moet zijn dat jij je ei kwijt moet, en dat je graag zijn kant wil horen. Je verstikt hem nu (ook) in jouw woede en verdriet, hij kan er NIETS mee!!
Goed advies. Het tweede mailje is ok.
The view from nowhere.
pi_94593742
Ja zodra ik eraan denk komen er zoveel dingen naar boven die ik kwijt wil.
Als het moet kan ik een heel boek schrijven.
Maar ben er wel echt blij mee.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:19:20 #147
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94593989
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:11 schreef lipper het volgende:
Ja zodra ik eraan denk komen er zoveel dingen naar boven die ik kwijt wil.
Als het moet kan ik een heel boek schrijven.
Maar ben er wel echt blij mee.
Dat is begrijpelijk. Zoek daarvoor andere kanalen, zoals een therapie groep, of idd het voor jezelf opschrijven. Maar naar de mensen die je graag bij je wilt houden, moet je leren het te doceren. Want de ander kan er namelijk niets mee doen. Die voelt zich onmachtig. Je kunt ook leren erover te praten zonder de ander te veel te belasten. Het maakt veel uit hoe je erover praat.
The view from nowhere.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:19:23 #148
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94593993
Schrijf dat boek!! Schrijf het vooral voor jezelf op, misschien helpt het beter relativeren en verwerken, en je kunt t,.z.t. een bal bij je broer op gooien, of hij dan interesse heeft om jouw 'boek' te lezen?
pi_94596189
Nou ik heb een gevoel dat hè niet meer goedkomt met me ouders.
Kreeg een mailtje terug van me broer:

Nou woon in nieuw vennep met mas heb per 1april een nieuwe job ga op buitenland rijden coor een bedrijf in beverwijk heb zelf ook gelul met jelle hij beheerde de erfenis van mas en haar zusje bijna een ton en dat is weg ingebroken zeg hij verder heb ijk een belasting schuld van 30duizend omdat ik een bedrijf op mijn naam had van jelle en voor de rest heb ik al een jaar nix meer gehoord van lore alleen jelle die belt ze kunnen dood vallen maar het geld moet terug daar voel ik me zo kut om kan ze niet meer in de ogen aan kijken en jelle heb er schijt aan ongelofelijk soms kan ik het niet geloven het was allemaal niet perfekt hoor

Micha
pi_94598680
Ik ben echt helemaal in shock

[ Bericht 46% gewijzigd door lipper op 25-03-2011 14:44:35 ]
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:48 #151
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94598773
Dat kan ik je ook niet vertellen, maar je emoties kunnen gewoon de overhand nemen, en dat moet je ook wel toelaten denk ik..

Ben je in shock door zijn verhaal, of omdat ie uberhaupt reageert?
pi_94600497
Ja allebei, ik snap hoe hij zich voelt.
En dat vind echt erg voor hem.
Vooral die laatste zin dat ie het niet kan geloven vind ik best sneu
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:06:54 #153
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94600728
Dan hebben jullie in elk geval elkaar om je verhaal kwijt te kunnen, en te steunen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:10:23 #154
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94600868
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
pi_94601617
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:40:02 #156
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94602267
goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt met je broer. ^O^
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:46:34 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94602568
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 15:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
En zeker nu we weten dat ze voor je broer geen haar beter zijn geweest. Die mensen begrijpen blijkbaar echt niets van kinderen goed en prettig grootbanken.

Meteen vergeven is misschien een stap te ver, maar accepteren dat het niet beter gaat worden lijkt me een goed begin.

Sterkte Rick! Ik leef met je mee.
pi_94602847
Oh wat erg allemaal..
Ik vind het heel knap dat je er in ieder geval over kunt spreken, ik denk dat het heel belangrijk is dat je broer en jij er samen over praten en elkaar steunen. Jullie hebben allebei een hele moeilijke tijd achter de rug.
Ik wens je heel veel sterkte!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:58:49 #159
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:25 schreef lipper het volgende:
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
Maar laat je door op deze manier te denken je eigen geluk niet heel erg afhangen van hen? Het klinkt misschien hard, maar waarom verwacht je iets van hen terwijl ze je al je hele leven met al hun gedragingen hebben bevestigd dat ze nooit jouw verwachtingen waar gaan maken? Je moet je verwachtingen echt bij gaan stellen anders blijf je teleurgesteld, boos en gefrustreerd.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:00:11 #160
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603189
Vergeven is trouwens niet makkelijk, zelf zit ik nog midden in zo'n proces. Maar ik merk wel dat nu ik begin te accepteren dat mijn moeder geen fijne moeder is (zacht uitgedrukt) ik een stuk meer rust heb en me niet meer steeds zo gekwetst voel.
pi_94604360
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:01:21 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94605834
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 16:25 schreef lipper het volgende:
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
Ook zonder spijt toegeven kan je iemand vergeven. Maar dat is nu nog niet belangrijk en heeft geen zin om je daar nu druk over te maken. Als je het kan gaan accepteren ben je al een heel eind!
pi_94704212
Vandaag afspraak met de dokter gemaakt voor een doorverwijzing naar een psyholoog.
Vandaag ook mezelf aanmelden bij een sportschool, ff de frustratie eruit sporten.
En dan van de week wat drinken met me broer.
Ik kijk er naar uit en zie er tegenop.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:00:58 #164
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94705799
Waar zie je precies tegenop?
pi_94706098
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:45:18 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94707321
Ik denk niet dat je psycholoog dat tegen je gaat zeggen. En als ie dat wel doet mag ie zichzelf eerder malloot noemen. Jij hoeft je nergens voor te schamen, je hebt er niets aan kunnen doen, en je kan er niets meer aan veranderen, aan het verleden.
Je kunt je toekomst bepalen en dat kun je pas als je t verleden kan afsluiten. Hoe 'beschamend'ook. Iedereen heeft een rugzak, en die van jou weegt wat zwaarder, nou en? Psycholoog wordt ervoor betaald om jou te helpen.

Je broer weer zien is inderdaad niet makkelijk denk ik, maar je kunt hem dat wel al vtv vertellen, dat je het moeilijk vind om elkaar weer te zien, maar dat je er wel heel erg naar uitkijkt. Vertel hem dat gewoon, wat heb je te verliezen door eerlijk te zijn?
  maandag 28 maart 2011 @ 12:07:06 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94708091
quote:
Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef lipper het volgende:
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
Vaak zijn de psychs er best goed in om te zorgen dat je je daar ok voelt om te kletsen. Ze oordelen nergens over, dat is fijn. En ze hebben waarschijnlijk wel meer verhalen gehoord van mensen die aparte dingen hebben meegemaakt. Waarbij je zelf misschien denkt: oh dan heb ik zeker niets om me voor te schamen.

En je broer: die is waarschijnlijk net zo nerveus als jij. En wat swiffer zegt, vertel hem gewoon dat het ongemakkelijk voelt. Heb je hem telefonisch al gesproken? Al is het maar om tijd en plaats af te spreken. Misschien kan dat ook wat van dat rare gevoel wegnemen?
pi_94723072
Hoi TS goed te lezen (ook al vliegt het je enorm aan allemaal) dat er beweging in alles gaat komen.

Neem de goede raad ter harte die je van menig krijgt hier en zet hem op :)

Het kan alleen maar beter worden ^O^ :)
pi_94749668
Nou gister me stiefvader gesproken, had het nummer van me broer gekregen.
Maar hij deden heel raar er viel niet met hem te praten.
Maar het kwam er op neer dat het voor me ouders allemaal niet meer hoeft.
Me broer had afgezegd die moest werken ineens.
Een paar weken gelden stond de deur bij me ouders nog open en nu hoeft het al niet meer.
Het blijft raar als iemand je zo aan de kant kan zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 29-03-2011 09:51:48 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:56:52 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94750425
huh? Wil je broer nu niet meer praten? zit je stiefvader ertussen? hoe zit dat dan? heeft je broer nog goed contact met jullie moeder + stiefpa?

misschien zegt je stiefvader dit maar om jou bij je broer weg te houden? Die vindt het natuurlijk niet fijn als de waarheid over hem boven tafel komt. Kan je je broer nog rechtstreeks mailen of bellen? of heb je die ook gesproken en wil die zelf ook niet meer? (geindoctrineerd door stiefpa over hoe slecht jij bent??????)

Ik snap je berichtje niet helemaal dus als ik onzin heb zitten kletsen nu omdat ik het verkeerd heb begrepen, negeer mn post maar ;)
pi_94751413
Mijn brier moest onverwachts werken dus die afspraak ging niet door.
Mijn broer is opgelicht door mijn ouders, hij had een bv op hun naam staan.
Mijn broer zit met een belastingschuld van 30.000.
Daarbij beheerde ze de erfenis van mijn broers vriendin en haar zusje van een ton.
Maar dat is gestolen volgens mijn ouders. Maar dat gelooft me broer niet dus die hebben elkaar ook al lang niet gesproken.
En me stiefvader weet dondersgoed dat ie fout zit want het enigste dat hij zegt is dat hij geen problemen heeft. Of dat mijn probleem of die van me broer zijn probleem is.
Hij stelt zich onmogelijk op.
En onze moeder wil of durft of helemaal niet te spreken.
Vind het altijd moelijk om dit soort dingen om te schrijven.
Omdat er zoveel dwars zit gaat het vaak van de hak op de tak.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:08:01 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94751858
Ah zo, nu begrijp ik het. je stiefpa heeft de deur dichtgegooid, niet je broer :)

Maar de afspraak met je broer komt later nog wel dan? Ik hoop het wel!

je stiefvader gooit denk ik juist de deur dicht omdat hij ergens wel weet dat hij fout zit, maar hij wil daar niet mee geconfronteerd worden. Jij hebt hem door, maar hij wil naar zichzelf de schone schijn ophouden dat hij niets misdaan heeft (mensen liegen erg graag tegen zichzelf!)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:10:42 #173
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_94753982
Wat mij erg geholpen heeft om dingen te verwerken waarvan ik dacht dat ik die niet verwerken kon is kleine verhaaltjes schrijven.
Niet over wat ik mee gemaakt heb ( daar durf ik niet eens aan te denken) maar wat ik voelde in die tijd.
Zo kreeg ik op een rijtje wat ik voelde en dacht, en verwerkte het, liet me begrijpen waarom ik en zoals ik ben.
Mij heeft het heel erg geholpen. :) misschien helpt t jou ook :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_94755247
Ja wat me zou helpen is dat ik niet altijd alleen ben.
Ben het helemaal zat om alles altijd alleen te moeten doen.
De laatste tijd trek ik dat echt niet meer.
Altijd maar wachten tot het beter word.
Overdag op me werk ben ik nog positief maar s'avonds thuis zakt het weg en ben ik weer eenzaam. En het vervelendste is dat het geen gevoel is maar echt zo is.
Op me verjaardag ook, iedere 5 min kijken of ik een bericht op Hyves heb op een mailtje maar helemaal niks.
En dan kijk ik bij me zusje en die heeft er wel 100.
En is misschien heel kinderachtig maar ik ben echt jaloers dan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:00:07 #175
304638 KarinJ.
pi_94755834
Dat begrijp ik.
Maar als je met zoveel onverwerkte emoties en gevoelens zit word contact maken met anderen er niet makkelijker op.
Die woede en frustratie straal je toch uit, en dat schrikt af.

Tegen alleen wezen helpt maar een ding, en dat is onder de mensen komen.
Zoek een hobby uiten de deur , iets samen met anderen.
(nog iets wat mij goed hielp :) , ik en geëmigreerd en kende werkelijk niemand. Ik ben dus op de plaatselijke zangvereniging gegaan...(en ik kan dus écht niet zingen) alleen maar om in contact met andere mensen te komen.
Vriendschap moet groeien, maar nu, na 3 jaar kan ik zeggen dat ik echte vrienden heb gekregen.)
pi_94757192
Ja maar dat is het, ik ben het zat om constant bezig te moeten zijn met vriendn zoeken.
Dat doe ik al lang en het werkt niet.
Ik wil niet altijd "raar" zijn.
Of me schamen omdat ik niemand heb.
Ik ben heel vaak verhuisd en ik blijf hier ook niet lang wonen.
Dus ik ga weer verhuizen. Ik weet dat je gelijk hebt (karinj).
Maar als je voor de 30e keer dat zangkoor binnen loopt ben je niet meer zo gemotiveerd als de eerste keer.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:09:42 #177
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94765147
Je moet ook niet zoeken lieverd... Dan is het alleen maar frustrerend als je niemand vindt ;(

:*
pi_94769519
moi,

ik zit een heel verhaal te typen, en pas aan het eind heb ik door dat je fipo van een tijdje geleden is. Edoch plak ik mijn post hier, want wellicht heb je er wat aan :) Een psycholoog zou je goed kunnen doen om je te laten zien hoe goed je 'het' eigenlijk doet.

voila:
Ondanks de syntax vind ik dat je je verhaal best net verwoord hebt.

Je bekijkt je situatie volgens mij in een neerwaardse richting en begint te beseffen dat dat ook andersom kan. Je leven is tot nu toe relatief vervelend geweest, maar daarmee helpt het je niet om dit te zeggen:

"Ik had een vwo uitslag, maar heb vmbo gedaan" Dat je een vwo uitslag had, geeft aan dat je wél de hersens hebt, maar je kunt er praktisch gezien denk ik niet direct iets mee.

Hiermee wil ik aangeven dat een goed vooruitzicht geen garantie is voor geluk en succes. Dat weet jij natuurlijk als de beste en, zoals je goed hebt verwoord, heb je inderdaad pech gehad.

Ik vind dat je erg nuchter bent gebleven, en daar mag je al heel trots op zijn. Geen vangnet hebben is inderdaad kut en geen mensen om je heen hebben waar je wat aan hebt is ook vervelend.

Ik denk dat het belangrijkst is dat je bezig bent met het accepteren van je situatie en dat dat deel van een oplossing is. Dat gedachten over dakloosheid door je hoofd spelen is niet raar, want je bent er bang voor. Maar als je wilt leren accepteren, moet je ook leren accepteren dat het gewoon nog een keer kan gebeuren. Alleen ben je er eerder weer bovenop gekomen en je pienterheid geven mij (en meerderen hier volgens mij) de indruk dat de kans op opnieuw dakloos worden niet zo groot is.

Volgens mij is het het beste je je perspectief vooral op de toekomst (en het hier en nu) richt en blijft richten. En volgens mij doe je zelfs dat al.

Voor mijn gevoel ben je al een held, succes :)

heelverhaal
pi_94769728
Ik ben overigens erg benieuwd hoe je overkomt naar anderen.

Ik denk dat je een prima vriend kan zijn, alleen wat KarinJ idd zegt, als je uitstraalt dat je heel graag vrienden wilt zijn, dan schrik je mensen af, omdat ze denken dat er iets mis met je is. En er is, behalve dan wat je hebt meegemaakt, helemaal niets mis met je volgens mij.

Volgens mij doe je er goed aan om een psycholoog, of ons (als je dat durft :)) je interacties met andere mensen (potentiele vrienden) te beschrijven.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je wat dingetjes nog moet leren wat betreft omgang met vrienden, gezien je daar niet veel oefening hebt gehad.

En accepteer dat je een 'raar' verleden hebt gehad :)
pi_94769751
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
Je moet ook niet zoeken lieverd... Dan is het alleen maar frustrerend als je niemand vindt ;(

:*
kzou idd eerst met vrienden beginnen. Aan vrienden heb je veel meer.
pi_94776290
Nou ik heb me doorverwijzing,
Nu kan ik een afspraak gaan maken.

Ik ben de laatste tijd gewoon veel met ouders bezig.
Ik kom vanzelf wel weer op het punt fuck it ik moet door.
Het is gewoon ff klote dat wanneer je iemand nodig hebt nergens terecht kan.

Hoe ik op mensen overkom kan ik zelf moeilijk inschatten.
Maar volgens mij heb ik wel de normale sociale vaardigheden.
Ik probeer wel altijd te zorgen dat ik niks hoef te vertellen.
pi_94780726
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef lipper het volgende:
Nou ik heb me doorverwijzing,
Nu kan ik een afspraak gaan maken.

Ik ben de laatste tijd gewoon veel met ouders bezig.
Ik kom vanzelf wel weer op het punt fuck it ik moet door.
Het is gewoon ff klote dat wanneer je iemand nodig hebt nergens terecht kan.

Hoe ik op mensen overkom kan ik zelf moeilijk inschatten.
Maar volgens mij heb ik wel de normale sociale vaardigheden.
Ik probeer wel altijd te zorgen dat ik niks hoef te vertellen.
Mooi deze stap is genomen :)
Viel het mee of toch wel tegen? Haakte je huisarts er snel op in?

Ik snap dat er op dit moment lijkt of alles tegelijk je aanvliegt, maar schrijf
juist de komende dagen je gedachten wat op papier. Dan is een en ander alvast in je bovenkamer opgeruimder cq georganiseerder als je de volgende hobbel gaat nemen :)
Luister naar muziek en probeer toch veel de buitenlucht in te gaan, wandelen is prima.
Verder doe je je dagelijkse dingen die je altijd doet en deed.

Ik denk dat menig een dat gevoel wel kent, niet weten hoe je overkomt, ik ken het gevoel, maar gelukkig staat het me niet in de weg.
Genoeg aanbod qua trainingen en kan je gebruik van gaan maken, maar de behandelaar en jij zullen eerst moeten uitzoeken waar je het beste mee kan gaan beginnen. Het moet wel passen bij je klachten zal ik maar zeggen.

:+ Die laatste zin van je zou ik niet ten uitvoer brengen bij de behandelaar, anders heeft het weinig zin en is het wederzijds tijdverspilling ;)
pi_94781614
Hoi Lipper.

Ik ben een jongen met een goede jeugd, veel vrienden, lieve ouders, goede school en ga zo maar door. Het enige wat ik aan ongein heb meegemaakt is dat ik drie jaar geleden ben gedumpt door een meisje waar ik dol verliefd op was.

Nu heb ik overdag altijd een leuke tijd op school en werk, s'avonds heb ik het ook hartstikke naar mijn zin tijdens sporten, uitgaan en vrienden.

Maar als ik thuis alleen zit,.. jonge... ik wordt me toch een partij eenzaam. Wat ik probeer te zeggen is dat je jeugd niet bepalend hoeft te zijn voor hoe je je voelt. Dit kan negatief klinken,.. maar dit kun je dus ook in positieve zin bedenken omdat er uiteindelijk ook mensen bestaan die nog veel meer narigheid hebben gekend dan jij en uiteindelijk ook gelukkig zijn geworden. Het kost alleen veel moeite.

Ik zal me echt niet hetzelfde voelen als jou en ik kan me ook echt niet zeggen dat ik met je mee kan voelen. Maar besef wel,.. dat de dingen de je denkt te willen niet de dingen hoeven te zijn die je echt wilt. Dat hoe goed het leven ook voor je is, iedereen heeft in het leven een stuk dat klote is... kijk maar eens naar al die filmsterren die aan de drugs gaan. Die missen ook iets emotioneels.

Bijvoorbeeld..
Je zusje heeft 100 berichten op haar Hyves. Ik wilde dat ook nadat mijn vriendin het uitmaakte, 100 vrouwen die op mijn hyves een berichtje plaatste met een knipoog, met de vraag wanneer ze weer aandacht van me zouden krijgen. Maar als ik echt 100 vrouwen op mijn hyves wil,.. waarom zet ik dan niet een leuke foto en stuur ik naar elke vrouw in Nederland een standaard berichtje in de hoop dat ik ooit op dit punt kom?? Maar als ik me dan indenk dat ik 100 berichtjes zou krijgen,.. ik zou helemaal gek worden. Wat moet ik ermee? Ik wil ze niet! Ik zou helemaal geen zin hebben om ze allemaal te beantwoorden. Ik heb liever 1 goede vriend en een lekker chickie,.. dat chickiee laat alleen nog op haar wachten :/

Wat moet je in hemelsnaam met zoveel mensen op je Hyves... die kan je echt niet onderhouden.. je bent daarvoor (net zoals ik) veel te veel met jezelf bezig. je moet dan weer de hele tijd reageren ook al heb je daar helemaal geen zin in.

Als je echt vrienden wilt om van te houden,.. zul je eerst van jezelf moeten houden en een deel van je woede kunt onderdrukken en deze openbaart alleen aan jezelf of als je echt een goede relatie hebt met iemand.

Ik las trouwens dat je je ingeschreven had in een sportschool? Dat is leuk! Heb je het naar je zin daar? Ik kan me voorstellen dat het eng is om in je eentje te gaan fitnissen,.. wat ik meestal doe is naar groepslessen gaan (boksen etc.) en dan vooral contact maken met de mannen om helemaal stuk te gaan. Die vrouwen interesseren me dan niet zozeer. Goede vrienden zijn daar ook uit te halen...

Mijn manier van vriendschap maken is altijd een beetje afzijdig wezen,.. veel lol maken en dan het gesprek een beetje sturen naar iets drinken in de stad na het sporten. Als het echt iets is komt het vanzelf wel. Vrienden maken,.. niet voor het maken van vrienden,.. maar omdat je echt iemand mag.. Anders is het toch alleen maar zonde van je tijd omdat je er uiteindelijk niks mee opschiet.

Een goed boek trouwens,.. wat ik aanraad,.. is van "Sean stephenson - get of your but". Gaat over een kerel die heel zijn leven een lichaam heeft waarvan de botten makkelijk breken... Dat is pas klote! Toch heeft hij het voor elkaar.

Ik vind het trouwens erg moedig van je om naar de psycholoog te gaan. Ik heb dat ook gedaan en het is niks om je voor te schamen of om "zwaar" over te doen. Net zoals een dokter een wond kan genezen op je been, kan een psycholoog een wond genezen op je ziel.. Waardoor je weer een stukje vrijer bent. Wees er wel van bewust, of je er iets aan hebt, anders MOET je gewoon verder zoeken (andere psycholoog). Maar DOE het wel,.. zie het als een avontuur,.. weer een ervaring rijker,.. niet denken wat er mis kan gaan maar gewoon er naar toe gaan, net zoals je naar het einde van de straat loopt. Dat kan je ook.

Ik stop nu met mijn verhaal. Ik was eigenlijk opzoek naar informatie over internetdaten en kwam op FOK,.. ik las je verhaal en ik moest dit gewoon eventjes delen. Als laatste wil ik toch zeggen dat je ieders advies als advies moet beschouwen,.. net zoals mijn advies en dat je in het leven, net zoals elk ander mens, je eigen weg zult moeten vinden. En, net zoals elk ander mens, kan je dit eigenlijk ECHT alleen doen. Veel succes ermee!! En: BLIJF HIER SCHRIJVEN!!
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:22:42 #184
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94791573
Goed verhaal. :Y
pi_94796678
Het bovenstaande snap ik wel, en ik weet ook wel hoe het werkt.
Maar het lukt gewoon niet
pi_94796829
Mij ook niet :)
pi_94798360
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 08:41 schreef Heatreaver het volgende:
Mij ook niet :)
Ik snap de boodschap niet denk ik.
Vind het een beetje simpel klinken
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:11:11 #188
304638 KarinJ.
pi_94799013
Soms is het ook simpel.
Als je iets in je leven wil veranderen moet jezelf de eerste stap nemen.
Zitten wachten tot er iemand langskomt werkt ook niet.
pi_94799877
Ik heb heel veel stappen gezet.
Ik wacht niet tot et naar mij komt.
En nu ben ik gewoon op
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:10:04 #190
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94801037
Tijd om even te stoppen met zoeken dan... En wat tijd te nemen voor jezelf.
Zoals je bijvoorbeeld hier doet, op Fok. Daar is helemaal niets mis mee. :)

En je was ook al eenzaam toen je op zóek ging naar vrienden, dus veel verschil zal er niet zijn...
Even pauze dus. Kom op adem, vind je kracht. Spendeer tijd aan jezelf met de therapie, of door online met lotgenoten te discussiëren...

Vroeg of laat loop je achteloos met een glimlach over straat en word je zomaar ineens aangesproken :D
pi_94811730
Wat ik bedoel.. soms lukt het niet.. maar dat is helemaal niet erg. Neem je tijd, het is een fase waar doorheen moet. Ik voel me al een hele tijd klote maar ik heb dat gewoon geaccepteerd, dat is het onlogische van een emotionele ziel,.. maar als je der eenmaal doorheen bent kan je er weer van genieten.

Het is net als een storm die overkomt waaien en je MOET op de fiets naar huis. Dan zit er niks anders op dan door de regen te fietsen. Het is een oncomfortabel gevoel, maar als je gewoon door blijft gaan en de ongemakkelijkheid accepteert en desondanks gewoon doet wat er moet gebeuren, zal het ooit voorbij gaan.

Meer kan je eigenlijk niet doen. Als je dat wel zou kunnen doen had je dat allang gedaan,.. toch? :)
pi_94843300
Sorry is echt te zweverig voor mij.
Als ik accepteer dat ik me klote voel kan ik ervan genieten???????
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:54:18 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94844568
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:44 schreef lipper het volgende:
Nee, als je accepteert dat je je nu klote voelt, en intussen gewoon doorgaat met wat je moet doen (dus hulp zoeken zoals je nu doet, werken enzo) dan kom je uiteindelijk door die kuttijd heen en kan je daarna van het leven gaan genieten.

Als je je hartstikke klote voelt, en steeds tegen jezelf zegt dat je je klote voelt en dat je dat niet wilt (dus ertegen vecht) dan heb je het eigenlijk zwaarder dan als je dus zegt: nou voel ik me kut, maar ooit gaat het beter worden want ik doe onwijs goeie dingen.

Ik denk dat hij zoiets bedoelde.

Even een voorbeeld uit mijn eigen leven: ik heb nogal last van stemmingswisselingen (vaak depressief) en als ik dan de hele dag zit te denken van ik wil niet depressief zijn en het is zo erg en hoe kan dat nou en het leven is gemeen en klote, dan voel ik me echt zwaar kut en word ik steeds depressiever. Als ik dan tegen mezelf zeg: zo, ik ben echt wel depressief nu, maar ja, zo ben ik nu eenmaal, ik doe wel wat rustiger aan met mezelf, niet te hoge eisen aan mezelf stellen, zorg dat ik genoeg slaap, goed eet, toch heel afentoe wat mensen zie (daar heb ik dan geen zin in, maar ik weet dat het beter is). Dan voel ik me nog klote, maar dan voelt het wat minder zwaar op een of andere manier. en het duurt vaak ook korter.

Ik hoop dat het zo wat minder zweverig klinkt
pi_94848066
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:44 schreef lipper het volgende:
Hij onderschat je situatie ook een beetje, denk ik zo.
Laat je niets wijsmaken hoor, je bent hartstikke goed bezig. :Y *O*
pi_94849806
Ja ik ben ook wel positief ingesteld.
Als ik ergens mee zit los ik het op.
Maar als je al lang alleen bent wil je ook gewoon ff aandacht. En dat is niet op te lossen. In je eentje daar zijn 2 mensen voor nodig.
En als je graag bij iemand wil zijn is dat moelijk te verbergen. Vind ik dan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:15:36 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94851217
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:37 schreef lipper het volgende:
Ja ik ben ook wel positief ingesteld.
Als ik ergens mee zit los ik het op.
Maar als je al lang alleen bent wil je ook gewoon ff aandacht. En dat is niet op te lossen. In je eentje daar zijn 2 mensen voor nodig.
En als je graag bij iemand wil zijn is dat moelijk te verbergen. Vind ik dan.
Ja, klopt. Ik herken dat wel heel erg. dat gevoel van en nu wil ik het gewoon allemaal even niet meer alleen hoeven doen.
Soms kan de oorzaak daarvan zijn dat je wel mensen hebt, maar dat zelf niet helemaal ziet (bijv die ene kennis/buurvrouw/verre neef/collega waar je soms mee spreekt ofzo). Maar als er echt niemand is, dan moet je het helaas echt vanaf nul gaan opbouwen. misschien heb je collega's waar je iets meer mee zou kunnen doen dan je nu hebt, of ff wat aan kan vragen (al is het iets heel stoms praktisch om mee te beginnen. Soms blijkt het dat mensen het hartstikke fijn vinden als ze wat meer contact met je kunnen hebben).

En graag bij iemand willen zijn is zeker moeilijk te verbergen. Soms is het dan beter om het uit te spreken tegen diegene. Dan is die druk/spanning die je opbouwt in jezelf weg. en het ligt er natuurlijk aan wat je van diegene wilt/verwacht, maar als het vanuit jou vriendschappelijk bedoeld is, dan zou de ander het juist een compliment moeten vinden als jij zegt dat je graag wat vaker wat leuks wilt doen met diegene. Als je bijv echt een relatie of zoiets met iemand wilt, en diegene wil het niet, dan is het wel lastig. maar ook daar kom je alleen achter als je het vertelt. (of eerst vraagt wat gezelligs te gaan doen en dan voorzichtig polsen, is diegene alleen, ben je het type waar ze op valt etc)
pi_94852336
Lipper, waar woon je ergens?
Als je met iemand uit dit topic af zou spreken hoef je in ieder geval niet heel je verhaal weer uit te leggen. :D
pi_94852850
Ja ik woon in alphen aan den Rijn.
Maar wat is je plan dan? Wat moet ik doen?
Ik ben niet verlegen ofzo maar als iemand het zou weten, zou ik me heel ongemakkelijk voelen.
pi_94853218
Ik sta er voor open hoor.
Maar weet niet hoe ik me zou moeten gedragen zeg maar.
Normaal probeer ik over te komen alsof ik gewoon alles heb.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:15:56 #200
340093 Estrange
omg that's so neurotypica
pi_94853670
Heb niet alle posts gelezen, maar heb je geen interesse die je verder uit kunt bouwen? Klinkt misschien cliche, maar ik merk dat ik de leuke mensen tegenkom op plaatsen waar ik heen ga voor mijzelf.
Ik doe vrijwilligerswerk bij het asiel, ben helemaal hondengek, en daar kom ik dan mensen tegen (niet allemaal hoor) die wel op dezelfde golflengte zitten. Daar is het makkelijker mee contact maken, daar zul je vanzelf een klik mee hebben. Daarnaast is het fijn als je genoeg zelfvertrouwen hebt om blij te zijn met jezelf. Je hoeft er niet mee te koop te lopen, maar diegenen die het 'raar' vinden in welke situatie je zit dat zijn mensen die je sowieso niet in je vriendenkring wilt hebben. Diegene die medelijden heeft en het knap vind dat je zo je leven op de rails hebt gekregen dat zijn de mensen die friend-material zijn.
pi_94855919
Daarom zou in mijn ogen groepstherapie een goed idee zijn. Ik heb er zelf goede ervaringen mee iig. :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:
Ik sta er voor open hoor.
Maar weet niet hoe ik me zou moeten gedragen zeg maar.
Normaal probeer ik over te komen alsof ik gewoon alles heb.
Op zich wel apart; je wilt graag mensen ontmoeten die je lekker liggen, waar je mee over je shit zou kunnen praten. Máár, je ziet er erg tegenop om je verhaal weer helemaal uit te moeten leggen... En iemand ontmoeten die je verhaal nu enigszins weet wil je eigenlijk óók niet, want dan weet je er niet mee om te gaan.

Zie je hoe scheef dat eigenlijk is? :P

Lang verhaal kort;
als je nu iemand zou ontmoeten die je lekker ligt, wat zou je dan willen van diegene?
pi_94856781
Nee dat is het nou juist.
Ik wil die shit niet vertellen. Maar wil ook niet liegen. Ik raak helemaal in de knoop met wat ik wel of niet wil zeggen.
Ik moet er teveel over nadenken en afwegen of het wel de juiste is om tegen te vertellen.
Wat ik zou willen is gewoon een lieve vriendin. Gewoon leuke dingen doen.
Het is heel standaard eigenlijk
Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit zielige gelul, maar ik wil gewoon een keer horen dat iemand me mist ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door lipper op 31-03-2011 15:50:52 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:37:18 #203
42366 Staal
pi_94857180
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef lipper het volgende:
Nee dat is het nou juist.
Ik wil die shit niet vertellen. Maar wil ook niet liegen. Ik raak helemaal in de knoop met wat ik wel of niet wil zeggen.
Ik moet er teveel over nadenken en afwegen of het wel de juiste is om tegen te vertellen.
Wat ik zou willen is gewoon een lieve vriendin. Gewoon leuke dingen doen.
Het is heel standaard eigenlijk
Het liefst morgen wakker worden, zonder verleden. Leuke vriendin etc. Dat gaat nu eenmaal niet. Je moet dat trouwens ook niet verheerlijken want een ander kan jouw problemen niet oplossen.

Ben je nog wel naar die afspraak met je huisarts geweest? En heb je een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog?
Un certain jeune homme
pi_94857753
Ja ik heb me doorverwijzing, ben alleen laatst verhuisd en moet eerst hier een dokter regelen en dan de doorverwijzing daarheen sturen. En dan sturen hun me weer door. Dus zal volgende week geregeld zijn.
Het erover praten ging bijna niet, de traanen branden achter me ogen.
Heb hem toen de mails maar laten lezen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:58:07 #205
42366 Staal
pi_94858137
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:49 schreef lipper het volgende:
Ja ik heb me doorverwijzing, ben alleen laatst verhuisd en moet eerst hier een dokter regelen en dan de doorverwijzing daarheen sturen. En dan sturen hun me weer door. Dus zal volgende week geregeld zijn.
Dat is goed van je om te doen. Misschien een idee om je hele verhaal op te schrijven, tien kantjes terugbrengen naar twee a-4tjes en dat meenemen voor als je misschien dichtslaat.
Un certain jeune homme
pi_94864694
Of dit topic. Nee, geen grapje.
Geeft meteen een beeld van je interactie met mensen :)
pi_94865212
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Leg uit?????
pi_94865340
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef lipper het volgende:

[..]

Leg uit?????
Nou stel, je kunt bij je intakegesprek met een professional je woorden niet vinden om kort uit te leggen wat het is dat je dwars zit, dan zou je dit topic kunnen uitprinten en meenemen. Hier staat het tenslotte al zwart op wit. In plaats van dat je op dat moment alles ineens moet samenvatten, heb je hier teksten staan waar je al over nagedacht hebt.

En ook reacties daarop, en jouw reacties dáárop. Misschien is dat nuttig voor de professional om een indruk te krijgen van hoe je met alles omgaat. :)
pi_94867047
Ow ik dacht dat je bedoelde omdat ik bijna moest huilen niet in staat zou zijn om een gesprek te voeren.
Vond het al lekker kort door de bocht.
Maar dat ga ik zeker doen(van die mails),
nu ik weet dat ik het zo kan doen is er wat spanning weg. Shit heb tranen met dubbel a geschreven

[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 31-03-2011 19:54:16 ]
pi_94868590
Al zou je wel gaan huilen tijdens het vertellen, wat dan nog?
Zijn die mensen aan gewend hoor, en het lucht ook vast een beetje op :Y
pi_94874929
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Goede tip :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:49 schreef lipper het volgende:
Zover ik weet is de verwijzing direct bruikbaar hoor, gewoon alvast GGZ bellen en vragen om het fax nummer mbt de aanmelding dit nummer aan de verwijzende huisarts doorgeven en vragen om de verwijsbrief per fax naar het te GGZ sturen. Vaak kan het nog lang duren eer je voor een 1st intake kan komen.

En echt iedereen begrijpt heel goed dat je naar een vriendin verlangt maar zeg nu eerlijk, wat heb je te bieden op dit moment, ik bedoel je hebt een rugtas formaat backpack daar moet eerst het eea uit. Ga eerst met jezelf aan de slag en gun jezelf meer tijd hierin. :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:23:42 #212
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95275957
TS, hoe gaat het nu? Heb je al met iemand gesproken en je broer ontmoet?
pi_95293277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef lipper het volgende:
Vorige week ging het redelijk goed.
Maar ik wacht nou al weer een 2 weken op antwoord van me broer waneer hij wil afspreken.
Volgens mij ga ik niks meer horen.

En nu is dat alleen op de wereld gevoel weer terug. En dan hoor ik me collega's weer die van alles gaan doen, en ik zit te wachten tot het weekend over is. En weer kan werken.

Ik wil ook weer verhuizen, ik woon in een kleine studio van 25m. Maar heb geen flauw idee waar ik moet gaan wonen.
Ik ging in alphen wonen omdat me ouders er vlakbij wonen. Maar toen waren ze al naar Spanje verhuisd.
En contact willen ze ook niet meer.

Het contactet mensen is ook helemaal niks meer. Op me werk zit ik vaak 60 of 70 meter hoog, en de communicatie gaat via de portofoon of armsingalen.
En dan alleen hijsen of zakken.
In mijn werk is het normaal om heel de de op je plek te blijven zitten. Nou Dan zeg ik nog hallo en dag tegen de cassiere en Thats it.
Het feit dat er niemand geen fuck om me geeft maakt me nogal onzeker.
Last moest ik iets in vullen naar wie het geld van de verzekering ging als er iets op me werk gebeurd. En dan kan ik Niemand invullen.
pi_95293530
Ik zit te huilen bij dit topic, voor het eerst in mijn tijd op FOK, pfff. Raakt me echt enorm, de eenzaamheid is voelbaar. Ik heb geen wijze woorden TS, ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt. Dat je krijgt wat je verdient. :*
pi_95300111
quote:
Op zondag 10 april 2011 11:31 schreef L-E het volgende:
Ik zit te huilen bij dit topic, voor het eerst in mijn tijd op FOK, pfff. Raakt me echt enorm, de eenzaamheid is voelbaar. Ik heb geen wijze woorden TS, ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt. Dat je krijgt wat je verdient. :*

Ja ik blijf eraan werken. Maar nu me broer niks laat horen. Word ik weer met me neus op de feiten gedrukt
  maandag 11 april 2011 @ 00:32:06 #216
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95328535
Dat kan van alles zijn.. Heb je zelf wel wat laten horen?
pi_95331061
Ja ik heb 3 keer gemaild.
Maar op deze manier hoeft het niet voor mij. Ik ben het zat dat iedereen zo me me omgaat.
pi_95337724
Wat was jij sterk zeg aan de telefoon.
Je had goede argumenten en het was een heel volwassen gesprek. Je kunt trots op jezelf zijn. Blijf jezelf maar voor de gek houden, dat je alles goed gedaan hebt.

Ik ben helemaal alleen. Ik moest laatst invullen naar wie et geld ging als er iets gebeurd op me werk, en dan kan ik niemand invullen.
Maar jullie zijn net zo alleen. Jullie kunnen geen mensen bij jullie houden.
Al jullie vrienden gaan weg naar een jaar of 2.

Voor mij is het duidelijk dat het aan jullie ligt. Je probeert je zo onmogelijk op te stellen. En alles terug te kaatsen naar mij. Dan ga je zeuren of spelfoutjes en dat ik de naam van me moeder niet kan spellen.
Jullie dachten altijd dat ik op de 14e jarig was. Ik blow al jaren niet meer en drinken doe ik helemaal niet.
Jullie wilden lekker als een stel Bourgondiërs leven.

Ik moet nu zo lachen als ik denk dat jij altijd zei ben jij nou een vent.
Nee jij bent een echte kerel, toppunt van mannelijkheid.
Je loopt gewoon weg voor je problemen en je durft de confrontatie niet aan. Jullie willen alleen contact wanneer alles netjes geregeld is en ik geen problemen meer heb.

Ik heb bewust naar een plek gezocht richting jullie. Dat werd alphen aan den Rijn. Ik was bijna uit se schulden. Ik hb een goede baan.en hoopte weer dat het anders zou zijn. Ik heb er eerst iet van proberen te maken.
En toen waren jullie verhuisd zonder iets te zeggen. Dat is al best pijnlijk, maar dat echt ALLES van mij moet komen doet pas echt pijn.
Ik snap niet met lorre's verleden dat ze zo kan doen. Dat jullie echt zo zijn.
Ik kan het echt niet begrijpen. Hoe koud en harteloos jullie zijn.

Jullie kunnen je niet voorstellen hoe eenzaam en alleen mijn leven is.
En dan ook nog zo praten alsof ik het verdiend heb. Weten jullie nog dat ik vroeg of jullie me ook eens wilden bellen als ik in hoenderloo zat.
Nooit kon dat, jullie zaten in de telemarketing maar mij even bellen was te moeilijk. En dan nog boos worden ook. Dat ik teveel verwachte van jullie.

Het probleem is dat jullie het niet onder ogen willen komen dat jullie slechte ouders zijn.
Jullie willen altijd succesvol zijn.
Die brief heb ik aan elkaar geplakt omdat jullie me negeren.
Jullie weten dat het heel hoog enntoch gewoon niks doen.
Ben dan zo stoer om terug te mailen
Rot op we willen niks meer
pi_95337742
Heb maar weer een mail gestuurd
  maandag 11 april 2011 @ 14:14:16 #220
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95341794
Blijf nou niet vasthouden aan die hoop op antwoord...
Je frustreert jezelf alleen maar...
En wees nou eerlijk... Zulk soort lui wil je toch helemaal niet in je leven..?
  maandag 11 april 2011 @ 16:20:53 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95346377
probeer je broer anders te bellen ipv te mailen. Met mail kan zoveel fout gaan. Misschien heeft ie het niet gehad en denkt hij nu dat jij niet reageert oid. of heeft hij teruggemaild, maar is dat bij jou niet aangekomen. Dat kan je met mail gewoon nooit zeker weten.

en laat indd je ouders gewoon stikken, dat komt toch niet meer goed, hoe erg dat ook is.

hoe staat het trouwens met je huisarts/psych plannen? ik weet even niet meer hoe het ervoor stond
pi_95350755

[ Bericht 100% gewijzigd door lipper op 12-04-2011 16:14:24 (Dramamomentje) ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:20:51 #223
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95383515
Blowen werkt averechts, hè. Het versterkt je stemming.
Slecht idee dus. :N
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:31:23 #224
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95398491
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
Blowen werkt averechts, hè. Het versterkt je stemming.
Slecht idee dus. :N
Het versterkt ook je lemming! :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_95398837
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 16:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het versterkt ook je lemming! :D
Huh????
pi_95404725
Flauw.. niet op letten
pi_95414501
Ik denk inderdaad wel dat het wijs is om te stoppen met iets van je familie te verwachten dat je vermoedelijk toch niet gaat krijgen. Ik herken die behoefte hoor, is ook heel logisch, maar ik denk dat je nu steeds een situatie creëert waarbij je gekwetst wordt omdat je niet krijgt wat je wilt (en verdient!).

Je losweken van familie is lastig, en ik vind het goed dat jij naar hen toe je gevoel uit maar probeer ergens te accepteren dat dit het is, dat dit niet beter zal worden, dat het contact jou niet meer zal opleveren dan nu. Hopelijk komt er dan ergens de ruimte om die energie in jezelf te steken, om die spoken uit je verleden aan te pakken, en een fijn leven voor jezelf op te bouwen. Met mensen die je leven mooier maken, die zullen er echt komen. :)
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:35:17 #228
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95424309
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:43 schreef Heatreaver het volgende:
Flauw.. niet op letten
Het was inderdaad een flauwe grap. Maar wel een leuke :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102724082
Alles is goed nu
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:31:44 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102724160
Vertel eens?
The love you take is equal to the love you make.
pi_102724789
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:31 schreef Lienekien het volgende:
Vertel eens?
Ik heb een lieve vriendin.
Ik ga volgend jaar weer naar school.
En ik ben totaal niet meer eenzaam of ongelukkig.

Maar ik heb dan ook precies gekregen wat wik wou
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:05:54 #232
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102725153
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef lipper het volgende:

[..]

Heb je het verhaal met je ouders nu een plaatsje gegeven of komt het doordat je externe omstandigheden je gelukkig maken?
Een gedicht over Maanvis
pi_102725359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je het verhaal met je ouders nu een plaatsje gegeven of komt het doordat je externe omstandigheden je gelukkig maken?

Het heeft even geduurd voordat ik snapte dat het me me ouders niks ging worden.
Dus eigenlijk het eerste, maar het tweede helpt natuurlijk ook heel erg.

Het is gewoon heel fijn als je je
gesteund voelt door iemand.

En het is nog een fokster ook.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:13:56 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102725397
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:53 schreef lipper het volgende:

[..]

En hoe is je dat gelukt? Kun je achteraf aanwijzen waar voor jou de ommekeer zat, vanaf welk punt het voor jou de goede kant op ging?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 10:17:20 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_102725495
En ik ben blij voor je dat het zo goed gaat.
pi_102725906
Nog iets van je broer gehoord?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_102725971
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog iets van je broer gehoord?
Nee soms een mailtje, maar er is weinig intresse van zijn kant.
Ik denk ook niet dat dat nog goedkomt.
pi_102732646
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:32 schreef lipper het volgende:

[..]

Nee soms een mailtje, maar er is weinig intresse van zijn kant.
Ik denk ook niet dat dat nog goedkomt.
Jammer, zelf wel al eens aangestuurd om eens te gaan meeten?
pi_102733395
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Jammer, zelf wel al eens aangestuurd om eens te gaan meeten?
Ja maar zodra ik het voorstel hoor ik niks meer
pi_102734104
Fijn dat je iemand gevonden hebt! Wat ga je studeren volgend jaar?
pi_102735522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:35 schreef Ms.Wiggles het volgende:
Fijn dat je iemand gevonden hebt! Wat ga je studeren volgend jaar?
Ik hoop toegelaten te worden op de opleiding maritiem officier
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:27:22 #242
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_102736113
Altijd goed om te horen dat mensen goed terecht komen.
Ik heb zelf een onstabiele agressieve moeder die mij altijd moest hebben,
dus ik ken wel een beetje je zoeken naar acceptatie van je ouders.

Ik doe het ook nog elke dag,
me af vragen wat ik kan doen om het wel goed te doen in haar ogen.
Maar dat gaat hem gewoon niet worden omdat mijn moeder eigenlijk gewoon zelf een leuk therapeutje moet opzoeken. Maar toe geven dat ze misschien geestelijk niet in orde is,
dat kunnen we nooit van haar verwachten, wat alles wat afwijkt van de norm is onuitspreekbaar erg.
[Harry Potters oom en tantes visie van magie vergelijkbare extreme gaat het hier om]
pi_102738430
Lieve TS het is je gegund :)

Wat ben jij sterk, ik bewonder het hoe je alles hebt aangepakt.

O+
Till Lindemann.. <3
pi_102740821
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:13 schreef lipper het volgende:

[..]

Ja maar zodra ik het voorstel hoor ik niks meer
Beetje jammer, maar dan kun je het beter laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')