abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2011 @ 02:52:59 #76
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95249462
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:48 schreef Supersoep het volgende:

Nee, hij komt daar niet vanaf inderdaad, hij is z'n BDD. Die BDD bestaat niet, het is maar een losse term om zijn gedrag aan te tonen. Op zijn gedrag is hij dus streng aanspreekbaar mocht dat nu eens vervelend worden voor anderen. En dat punt hebben we denk ik wel bereikt.
Je gedrag is in deze benadering alles. Zo is hij op alles streng aanspreekbaar. Een totalitaire manier van denken.
The view from nowhere.
pi_95249472
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik hoop het voor hem. Meeste mensen leren dat wel ergens in hun puberteit. Hij loopt achter.
Als hij niet verliefd wordt op meisjes met een minder uiterlijk kan hij daar verder ook niet veel aan doen. Ik ben benieuwd hoe je dat eigenlijk kunt veranderen? Lijkt mij dat je het vanzelf ontgroeit als je meer levenservaring opdoet?

Trusten ik ga slapen nu. :W
  zaterdag 9 april 2011 @ 02:55:08 #78
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95249489
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij niet verliefd wordt op meisjes met een minder uiterlijk kan hij daar verder ook niet veel aan doen. Ik ben benieuwd hoe je dat eigenlijk kunt veranderen? Lijkt mij dat je het vanzelf ontgroeid als je meer levenservaring opdoet?
Simpel, op een dag wordt je verliefd op een meisje waarvoor het niet opgaat.
The view from nowhere.
pi_95249501
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:55 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Simpel, op een dag wordt je verliefd op een meisje waarvoor het niet opgaat.
Staat dat vast? Wat als het niet gebeurt?
  zaterdag 9 april 2011 @ 02:57:10 #80
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95249510
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zou mij verbazen.
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:00:35 #81
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95249536
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als hij niet verliefd wordt op meisjes met een minder uiterlijk kan hij daar verder ook niet veel aan doen. Ik ben benieuwd hoe je dat eigenlijk kunt veranderen? Lijkt mij dat je het vanzelf ontgroeid als je meer levenservaring opdoet?
Neuh, zo werkt het niet (perse). Ik denk ook niet dat het zo werkt bij vrouwen, maar bij mannen werkt het zeker niet zo.

Heeft te maken met onzekerheid en/of stoerdoenderij. Iedereen wilt, wanneer ze jong zijn, hebben wat alle andere mensen wilt hebben. Ook jongens. Jongens willen het allermooiste meisje of in ieder geval een bijzonder mooie populaire meisje, omdat ze denken dat als ze dat meisje krijgen zij als eindbazen wordt gezien.

Als hij Megan Fox thuis kan brengen bij zijn familie of aan zijn vrienden kan laten kennen, dan stijgt hij wat betreft zijn sociale statuts (denkt hij dan). Daarom is hij obsessed met haar, hij ziet haar als zijn redder.

Ergens tijdens het volwassen worden moet hij beseffen dat het leven helemaal niet zo werkt. Omdat een meisje zoals Megan Fox lijkt, betekent het niet dat zij hem gelukkig kan maken.

Hij moet zichzelf redden en iemand vinden die bij hem past. Natuurlijk moet er een seksuele aantrekkingskracht zijn, maar het hoef echt geen poppetje te zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:01:22 #82
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95249543
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan gaat hij een ongelukkige leven leiden, door alleen met zijn ego beslissen te nemen en niet met zijn hart.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_95249553
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oneens. Maar dat doet er ook niet toe, in zijn ogen was er iets verbeterd, en dat gaf hem tijdelijk een boost.

[..]

Als iemand anorexia heeft, ga je dan ook zeggen dat die persoon zich niet moet aanstellen en dat hij/zij helemaal niet dik is? Denk je dat dat aankomt?
Wat jij nu vaak lijkt te doen is onnodig de classificering van zijn gedrag naar hem toe slingeren, zo maak je dat hele BDD in een aparte entiteit alsof het een monster is dat over hem heen hangt.

In plaats van dat hij zich eens realiseert dat het puur zijn gedachtes zijn die fout zijn. Zijn eigen gedachtes, zoals ieder die heeft. Ik bedoel, je aanpak lijkt niet echt te werken, of wel? Of nou ja, hij vindt het vast wel heerlijk. Hernieuwde sympathie want BDD is zo erg, dus weer een vollere PM-box.

In the meantime schieten we met hem in dit topic geen fuck op.
Ron Paul 2012
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:03:04 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_95249561
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:02 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Wat jij nu vaak lijkt te doen is onnodig de classificering van zijn gedrag naar hem toe slingeren, zo maak je dat hele BDD in een aparte entiteit alsof het een monster is dat over hem heen hangt.

In plaats van dat hij zich eens realiseert dat het puur zijn gedachtes zijn die fout zijn. Zijn eigen gedachtes, zoals ieder die heeft. Ik bedoel, je aanpak lijkt niet echt te werken, of wel?
Geen enkele aanpak gaat werken. Wij kunnen niks voor hem via het internet doen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:22:53 #85
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95249771
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:02 schreef Supersoep het volgende:

[..]

In plaats van dat hij zich eens realiseert dat het puur zijn gedachtes zijn die fout zijn. Zijn eigen gedachtes, zoals ieder die heeft. Ik bedoel, je aanpak lijkt niet echt te werken, of wel? Of nou ja, hij vindt het vast wel heerlijk. Hernieuwde sympathie want BDD is zo erg, dus weer een vollere PM-box.

In the meantime schieten we met hem in dit topic geen fuck op.
Het gaat daarom voortdurend over de vraag wat objectief het geval is en wat inbeelding is. Dat probleem heeft iedereen. Alleen richard komt tot een onwaarschijnlijk negatieve conclusie. Zoals Straw zegt, weegt hij zijn eigen reaktie niet goed mee. Hij heeft zich jarenlang kansloos opgesteld. Dat is mss wel een gevolg van zijn ervaringen, maar jezelf kansloos opstellen heeft daarin ook een belangrijk aandeel in de malaise.
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:30:42 #86
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_95249834
Even volgen, al bespeur ik bij Deelnemer toch wel een beetje het Milagro-effect.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:33:50 #87
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95249856
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:30 schreef Staal het volgende:
Even volgen, al bespeur ik bij Deelnemer toch wel een beetje het Milagro-effect.
Wat is dat?
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:39:16 #88
42366 Staal
pi_95249899
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat is dat?
Weet je, ik kan ook gewoon PUB als favoriete subforum markeren om daar de alwetende uit te gaan hangen. Makkelijk scoren.

Dit idee heb ik wel een beetje bij jou.
Un certain jeune homme
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:41:56 #89
42366 Staal
pi_95249913
En ik vind je een heel vriendelijke user die ook echt mensen wel wilt helpen. Dus het is geen kritiek.
Alleen vind ik dat je op je lauweren rust.
Un certain jeune homme
pi_95249985
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:40 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Die benadering lijkt z'n vruchten inderdaad af te werpen. We zitten al in ronde 7 wat betreft hij en z'n ''ik stop maar weer met posten hoor!!!!''

[quote]
Ik ben dat BDD gedoe enorm beu, vooral die hele term. Vergeet niet dat een paar weken geleden hij er tijdelijk van ''genezen'' was en hij vond zichzelf er ineens stukken beter uitzien. Kwam dat ook voor in die wikipedia pagina?
En waarom zou dit niet kunnen? De laatste 3 jaar at ik slechts 1 maaltijd per dag en dan ook meestal pizza's , snacks en andere ongezonde dingen in combinatie met koffie/energie drankjes/flessen cola.

Ik ging dus zogezegd 3 dagen gezond eten. 5 glazen melk, ontbijtkoek, 4boterhammen , gezond en veel avond eten, toetje.
Dus het is wel degelijk mogelijk dat je huid er van opknapt evenals mijn haar dat er niet meer futloos bij hing. Maar ik besef nu dat er meer problemen met mijn uiterlijk zijn en ik focus me nu daarop, ik vermoed dat ik de kant van de plastische chirurgie ga kiezen binnenkort. Ik weet ook al bepaalde dingen wat ik wil veranderen.

quote:
Verder betrekt hij het niet alleen op zijn uiterlijk, waar BDD voor staat, maar heeft hij ook duidelijke meningen over andermans uiterlijk, zoals die gamende kerel. Die kan ook nooit een relatie krijgen, volgens Richard.
Zoals hij er daar uitziet lijkt het mij onmogelijk dat hij een vriendin krijgt inderdaad. Want hij ziet er ongezond vermagerd uit. Dit staat los van BDD. Je hebt toch geen stront in je ogen? Je ziet toch duidelijk dat die gast sterk vermagerd is met ingevallen oogkassen? Het lijkt mij zeer onaannemelijk dat hij in staat is een vriendin te krijgen.

quote:
Pas alsjeblieft op dat je niet op verpleegster-achtige wijze hem nu gaat vertroetelen met al dat ''ja maar je hebt BDD, het is niet jouw schuld, het is die BDD waar je vanaf moet.''

Het is op bepaalde momenten gewoon een complete idioot die eens moet inzien dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. Hij is verdomme 27, heeft hij nu echt zo weinig meegemaakt dat zijn obsessie met relaties het enige is dat telt?
Zoals? Wat is er dan zoveel belangrijker? Je beseft volgens mij niet dat ik redelijk succesvol ben op andere gebieden. Zo ben ik al heel erg zelfstandig, heb ik een eigen woning,auto,opleiding, 3 jaar lang een vaste baan, financiële zekerheid.
Het klopt dat ik inderdaad helemaal niks heb meegemaakt op sociaal gebied. Ik hoorde nooit ergens bij, paste nooit in een groep tot op de dag vandaag. Dan op oudere leeftijd ga ik hier blijkbaar hevige mentale problemen door ondervinden.

quote:
Geloof je, je kan als mens dingen meemaken waardoor je perspectief echt verandert en je weinig waarde meer hecht aan mogelijke perikelen met vrouwen.
Ik heb helemaal niks meegemaakt, zoals je weet stelde me al kansloos op vanaf mijn 17de. Het enige wat ik deed was school - gamen - school - gamen vervolgend moed verzamelen om uit te gaan - in de spiegel,etalage mijn eigen reflectie zien en dan vervolgens weer alleen maar school en gamen.

En Strawberrys lieve PM's en SMSjes hebben mij daadwerkelijk wel erg geholpen. Volgens mij geeft ze wel een beetje om me en dat doet me goed. Zij is werkelijk de eerste persoon waarbij ik dit gevoel krijg. Al werkt het alleen op korte termijn. EN ze heeft me daadwerkelijk door periodes heen gesleept toen ik het echt niet meer zag zitten.
Ik leef nu als levende dode voort.

Het helpt in elk geval veel meer dan jouw reacties.

[ Bericht 1% gewijzigd door richard_prf op 09-04-2011 04:18:00 ]
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:00:23 #91
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95250000
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:39 schreef Staal het volgende:

[..]

Weet je, ik kan ook gewoon PUB als favoriete subforum markeren om daar de alwetende uit te gaan hangen. Makkelijk scoren.

Dit idee heb ik wel een beetje bij jou.
Nee hoor, ik denk op mijn manier mee. Ik gebruik alleen de gebruikelijke toevoegen niet, zoals formuleren in 'ik boodschappen' of anderszinds aangeven dat je maar een mening verkondigd. Als ik iets intyp kan het nooit meer dan mijn mening zijn, dat lijkt me evident. Maar ik formuleer mss veel te stellig. Maar ik kan me wel voorstellen dat je die indruk hebt. Ik denk niet dat ik alwetend ben, maar ik probeer wel verklaringen te bedenken over hoe het zit. Tevens heb ik soortgelijke issues en dat heeft me ertoe geleid veel over dingen na te denken. Ben ook een filosofisch ingesteld type. Daardoor verval ik wel in de rol waarin die je beschrijft.
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:03:12 #92
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95250013
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 03:41 schreef Staal het volgende:
En ik vind je een heel vriendelijke user die ook echt mensen wel wilt helpen. Dus het is geen kritiek.
Alleen vind ik dat je op je lauweren rust.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:15:07 #93
42366 Staal
pi_95250067
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:03 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Boeken lezen. In het park, op een balkon of in de tuin. Wat je ook doet, pak die interesse weer op. Je hebt kennelijk geen toffe tijd achter de rug maar leun niet teveel op je gemak. Zoek een uitdaging.
Un certain jeune homme
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:17:26 #94
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95250071
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:15 schreef Staal het volgende:

[..]

Boeken lezen. In het park, op een balkon of in de tuin. Wat je ook doet, pak die interesse weer op. Je hebt kennelijk geen toffe tijd achter de rug maar leun niet teveel op je gemak. Zoek een uitdaging.
Ha ha. Nog meer boeken lezen. Nee, dit forum is nieuw voor mij en heel leerzaam.
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:21:18 #95
42366 Staal
pi_95250084
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ha ha. Nog meer boeken lezen. Nee, dit forum is nieuw voor mij en heel leerzaam.
Wat vind je leerzaam?
Un certain jeune homme
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:31:26 #96
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_95250116
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 april 2011 04:21 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat vind je leerzaam?
Meer een beeld wat er allemaal speelt onder mensen. Voor mij veel herkenbaars, maar irl kom ik deze mensen niet zo vaak tegen, of is het gesprek niet zo intiem. Hier kan ik met iedereen praten, allerlei barrières bestaan hier niet. Ik kan hier vaardigheden oefenen, zoals small-talk in SINGLES. Ga ik nog proberen. Verder leer ik over dingen die ik zelf heb gemist in mijn leven. In dit topic vind ik de gedachtewisseling de moeite waard en voel ik me al enigsinds verbonden met de mensen. Een meet zou ik leuk vinden. Ik heb ook een tijd in F&L gepost maar daar kwam ik zelden een nieuwe argument tegen. Maar R&P leeft.

Dat ik ouder ben, lijkt mss een reden om het elders te zoeken. Maar dat is kleingeestig imho.

Trusten

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 09-04-2011 12:03:49 ]
The view from nowhere.
  zaterdag 9 april 2011 @ 04:39:31 #97
42366 Staal
pi_95250130
Dit nodigt wel alweer uit tot doorvragen. Wel heel leuk om te lezen trouwens en het is ook wel waar wat je schrijft.

Er loopt hier serieus al een haan te kraaien. Ik ga maffen.
Un certain jeune homme
pi_95252183
Vorige week ging het redelijk goed.
Maar ik wacht nou al weer een 2 weken op antwoord van me broer waneer hij wil afspreken.
Volgens mij ga ik niks meer horen.

En nu is dat alleen op de wereld gevoel weer terug. En dan hoor ik me collega's weer die van alles gaan doen, en ik zit te wachten tot het weekend over is. En weer kan werken.

Ik wil ook weer verhuizen, ik woon in een kleine studio van 25m. Maar heb geen flauw idee waar ik moet gaan wonen.
Ik ging in alphen wonen omdat me ouders er vlakbij wonen. Maar toen waren ze al naar Spanje verhuisd.
En contact willen ze ook niet meer.

Het contactet mensen is ook helemaal niks meer. Op me werk zit ik vaak 60 of 70 meter hoog, en de communicatie gaat via de portofoon of armsingalen.
En dan alleen hijsen of zakken.
In mijn werk is het normaal om heel de de op je plek te blijven zitten. Nou Dan zeg ik nog hallo en dag tegen de cassiere en Thats it.
Het feit dat er niemand geen fuck om me geeft maakt me nogal onzeker.
Last moest ik iets in vullen naar wie het geld van de verzekering ging als er iets op me werk gebeurd. En dan kan ik Niemand invullen.
pi_95254564
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zeg je nu, omdat je nu nog kritisch bent.

Maar dan, in de toekomst, zou het je dus niet uitmaken. Als je maar gelukkig bent.
Ik merk het nu ook wel. Het meisje die mij leuk vind (ik haar niet hoor!) vond ik eerst wel ''lelijk''.. maar nu ik haar beter ken, en aardiger vind, vind ik haar een stuk mooier.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:09 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat heb jij aan te bieden aan een meisje? Waarom moet zij het perfecte uiterlijk hebben?
Wat ik te bieden heb? Mezelf :)
pi_95254722
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hij is 21. Ik ben 22.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 02:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij bent toch al in de 20? Hij is meer van mijn leeftijd, dacht ik.
Heb je gelijk over Straw. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')