abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:22:48 #151
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94598773
Dat kan ik je ook niet vertellen, maar je emoties kunnen gewoon de overhand nemen, en dat moet je ook wel toelaten denk ik..

Ben je in shock door zijn verhaal, of omdat ie uberhaupt reageert?
pi_94600497
Ja allebei, ik snap hoe hij zich voelt.
En dat vind echt erg voor hem.
Vooral die laatste zin dat ie het niet kan geloven vind ik best sneu
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:06:54 #153
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94600728
Dan hebben jullie in elk geval elkaar om je verhaal kwijt te kunnen, en te steunen.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:10:23 #154
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94600868
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
pi_94601617
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:40:02 #156
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94602267
goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt met je broer. ^O^
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:46:34 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94602568
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 15:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Hoi TS,

Ik wilde ff kort reageren, ik heb zelf ook een vrij extreme jeugd gehad en wil je laten weten dat het ondanks zoiets toch echt mogelijk is een tof leven op te bouwen. Ik ben er het levende bewijs van. Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Een tip: zolang je met wrok naar je ouders zit kun je het niet verwerken, probeer, hoe krankzinnig het nu misschien ook klinkt, ze te vergeven wat ze hebben gedaan. Dan kun jij ook verder, anders blijf je in die woede en wrok hangen. Je bent nu volwassen en verantwoordelijk voor je eigen geluk, wat er vroeger is gebeurd daar verander je nu niets meer aan.
En zeker nu we weten dat ze voor je broer geen haar beter zijn geweest. Die mensen begrijpen blijkbaar echt niets van kinderen goed en prettig grootbanken.

Meteen vergeven is misschien een stap te ver, maar accepteren dat het niet beter gaat worden lijkt me een goed begin.

Sterkte Rick! Ik leef met je mee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_94602847
Oh wat erg allemaal..
Ik vind het heel knap dat je er in ieder geval over kunt spreken, ik denk dat het heel belangrijk is dat je broer en jij er samen over praten en elkaar steunen. Jullie hebben allebei een hele moeilijke tijd achter de rug.
Ik wens je heel veel sterkte!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:58:49 #159
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:25 schreef lipper het volgende:
Ja maar vergeven is lastig als ze dus nog op dezelfde manier bezig zijn als tien jaar geleden.
Ze hebben het profiel van een stel oplichters zonder gevoel.
Maar laat je door op deze manier te denken je eigen geluk niet heel erg afhangen van hen? Het klinkt misschien hard, maar waarom verwacht je iets van hen terwijl ze je al je hele leven met al hun gedragingen hebben bevestigd dat ze nooit jouw verwachtingen waar gaan maken? Je moet je verwachtingen echt bij gaan stellen anders blijf je teleurgesteld, boos en gefrustreerd.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 16:00:11 #160
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_94603189
Vergeven is trouwens niet makkelijk, zelf zit ik nog midden in zo'n proces. Maar ik merk wel dat nu ik begin te accepteren dat mijn moeder geen fijne moeder is (zacht uitgedrukt) ik een stuk meer rust heb en me niet meer steeds zo gekwetst voel.
pi_94604360
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
  vrijdag 25 maart 2011 @ 17:01:21 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94605834
quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 16:25 schreef lipper het volgende:
Maar je kan pas vergeven als iemand laat zien dat ie spijt heeft.
Ik kan het later gaan accepteren maar vergeven word hem niet denk ik
Ook zonder spijt toegeven kan je iemand vergeven. Maar dat is nu nog niet belangrijk en heeft geen zin om je daar nu druk over te maken. Als je het kan gaan accepteren ben je al een heel eind!
pi_94704212
Vandaag afspraak met de dokter gemaakt voor een doorverwijzing naar een psyholoog.
Vandaag ook mezelf aanmelden bij een sportschool, ff de frustratie eruit sporten.
En dan van de week wat drinken met me broer.
Ik kijk er naar uit en zie er tegenop.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:00:58 #164
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94705799
Waar zie je precies tegenop?
pi_94706098
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:45:18 #166
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94707321
Ik denk niet dat je psycholoog dat tegen je gaat zeggen. En als ie dat wel doet mag ie zichzelf eerder malloot noemen. Jij hoeft je nergens voor te schamen, je hebt er niets aan kunnen doen, en je kan er niets meer aan veranderen, aan het verleden.
Je kunt je toekomst bepalen en dat kun je pas als je t verleden kan afsluiten. Hoe 'beschamend'ook. Iedereen heeft een rugzak, en die van jou weegt wat zwaarder, nou en? Psycholoog wordt ervoor betaald om jou te helpen.

Je broer weer zien is inderdaad niet makkelijk denk ik, maar je kunt hem dat wel al vtv vertellen, dat je het moeilijk vind om elkaar weer te zien, maar dat je er wel heel erg naar uitkijkt. Vertel hem dat gewoon, wat heb je te verliezen door eerlijk te zijn?
  maandag 28 maart 2011 @ 12:07:06 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94708091
quote:
Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef lipper het volgende:
Ja tegen alles, hier kan ik het wel neerzetten, niemand die me ziet.
Maar in levende lijve schaam ik me kapot voor alles.
Ik haat het om alles constant uit te moeten leggen.
Of het is zo'n zweverige softie die op alles ja dat is vervelend zegt.
Me brier weer zien lijkt me ook ongemakkelijk.
Vaak zijn de psychs er best goed in om te zorgen dat je je daar ok voelt om te kletsen. Ze oordelen nergens over, dat is fijn. En ze hebben waarschijnlijk wel meer verhalen gehoord van mensen die aparte dingen hebben meegemaakt. Waarbij je zelf misschien denkt: oh dan heb ik zeker niets om me voor te schamen.

En je broer: die is waarschijnlijk net zo nerveus als jij. En wat swiffer zegt, vertel hem gewoon dat het ongemakkelijk voelt. Heb je hem telefonisch al gesproken? Al is het maar om tijd en plaats af te spreken. Misschien kan dat ook wat van dat rare gevoel wegnemen?
pi_94723072
Hoi TS goed te lezen (ook al vliegt het je enorm aan allemaal) dat er beweging in alles gaat komen.

Neem de goede raad ter harte die je van menig krijgt hier en zet hem op :)

Het kan alleen maar beter worden ^O^ :)
pi_94749668
Nou gister me stiefvader gesproken, had het nummer van me broer gekregen.
Maar hij deden heel raar er viel niet met hem te praten.
Maar het kwam er op neer dat het voor me ouders allemaal niet meer hoeft.
Me broer had afgezegd die moest werken ineens.
Een paar weken gelden stond de deur bij me ouders nog open en nu hoeft het al niet meer.
Het blijft raar als iemand je zo aan de kant kan zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 29-03-2011 09:51:48 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 08:56:52 #170
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94750425
huh? Wil je broer nu niet meer praten? zit je stiefvader ertussen? hoe zit dat dan? heeft je broer nog goed contact met jullie moeder + stiefpa?

misschien zegt je stiefvader dit maar om jou bij je broer weg te houden? Die vindt het natuurlijk niet fijn als de waarheid over hem boven tafel komt. Kan je je broer nog rechtstreeks mailen of bellen? of heb je die ook gesproken en wil die zelf ook niet meer? (geindoctrineerd door stiefpa over hoe slecht jij bent??????)

Ik snap je berichtje niet helemaal dus als ik onzin heb zitten kletsen nu omdat ik het verkeerd heb begrepen, negeer mn post maar ;)
pi_94751413
Mijn brier moest onverwachts werken dus die afspraak ging niet door.
Mijn broer is opgelicht door mijn ouders, hij had een bv op hun naam staan.
Mijn broer zit met een belastingschuld van 30.000.
Daarbij beheerde ze de erfenis van mijn broers vriendin en haar zusje van een ton.
Maar dat is gestolen volgens mijn ouders. Maar dat gelooft me broer niet dus die hebben elkaar ook al lang niet gesproken.
En me stiefvader weet dondersgoed dat ie fout zit want het enigste dat hij zegt is dat hij geen problemen heeft. Of dat mijn probleem of die van me broer zijn probleem is.
Hij stelt zich onmogelijk op.
En onze moeder wil of durft of helemaal niet te spreken.
Vind het altijd moelijk om dit soort dingen om te schrijven.
Omdat er zoveel dwars zit gaat het vaak van de hak op de tak.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:08:01 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94751858
Ah zo, nu begrijp ik het. je stiefpa heeft de deur dichtgegooid, niet je broer :)

Maar de afspraak met je broer komt later nog wel dan? Ik hoop het wel!

je stiefvader gooit denk ik juist de deur dicht omdat hij ergens wel weet dat hij fout zit, maar hij wil daar niet mee geconfronteerd worden. Jij hebt hem door, maar hij wil naar zichzelf de schone schijn ophouden dat hij niets misdaan heeft (mensen liegen erg graag tegen zichzelf!)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:10:42 #173
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_94753982
Wat mij erg geholpen heeft om dingen te verwerken waarvan ik dacht dat ik die niet verwerken kon is kleine verhaaltjes schrijven.
Niet over wat ik mee gemaakt heb ( daar durf ik niet eens aan te denken) maar wat ik voelde in die tijd.
Zo kreeg ik op een rijtje wat ik voelde en dacht, en verwerkte het, liet me begrijpen waarom ik en zoals ik ben.
Mij heeft het heel erg geholpen. :) misschien helpt t jou ook :)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_94755247
Ja wat me zou helpen is dat ik niet altijd alleen ben.
Ben het helemaal zat om alles altijd alleen te moeten doen.
De laatste tijd trek ik dat echt niet meer.
Altijd maar wachten tot het beter word.
Overdag op me werk ben ik nog positief maar s'avonds thuis zakt het weg en ben ik weer eenzaam. En het vervelendste is dat het geen gevoel is maar echt zo is.
Op me verjaardag ook, iedere 5 min kijken of ik een bericht op Hyves heb op een mailtje maar helemaal niks.
En dan kijk ik bij me zusje en die heeft er wel 100.
En is misschien heel kinderachtig maar ik ben echt jaloers dan.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:00:07 #175
304638 KarinJ.
pi_94755834
Dat begrijp ik.
Maar als je met zoveel onverwerkte emoties en gevoelens zit word contact maken met anderen er niet makkelijker op.
Die woede en frustratie straal je toch uit, en dat schrikt af.

Tegen alleen wezen helpt maar een ding, en dat is onder de mensen komen.
Zoek een hobby uiten de deur , iets samen met anderen.
(nog iets wat mij goed hielp :) , ik en geëmigreerd en kende werkelijk niemand. Ik ben dus op de plaatselijke zangvereniging gegaan...(en ik kan dus écht niet zingen) alleen maar om in contact met andere mensen te komen.
Vriendschap moet groeien, maar nu, na 3 jaar kan ik zeggen dat ik echte vrienden heb gekregen.)
pi_94757192
Ja maar dat is het, ik ben het zat om constant bezig te moeten zijn met vriendn zoeken.
Dat doe ik al lang en het werkt niet.
Ik wil niet altijd "raar" zijn.
Of me schamen omdat ik niemand heb.
Ik ben heel vaak verhuisd en ik blijf hier ook niet lang wonen.
Dus ik ga weer verhuizen. Ik weet dat je gelijk hebt (karinj).
Maar als je voor de 30e keer dat zangkoor binnen loopt ben je niet meer zo gemotiveerd als de eerste keer.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:09:42 #177
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94765147
Je moet ook niet zoeken lieverd... Dan is het alleen maar frustrerend als je niemand vindt ;(

:*
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_94769519
moi,

ik zit een heel verhaal te typen, en pas aan het eind heb ik door dat je fipo van een tijdje geleden is. Edoch plak ik mijn post hier, want wellicht heb je er wat aan :) Een psycholoog zou je goed kunnen doen om je te laten zien hoe goed je 'het' eigenlijk doet.

voila:
Ondanks de syntax vind ik dat je je verhaal best net verwoord hebt.

Je bekijkt je situatie volgens mij in een neerwaardse richting en begint te beseffen dat dat ook andersom kan. Je leven is tot nu toe relatief vervelend geweest, maar daarmee helpt het je niet om dit te zeggen:

"Ik had een vwo uitslag, maar heb vmbo gedaan" Dat je een vwo uitslag had, geeft aan dat je wél de hersens hebt, maar je kunt er praktisch gezien denk ik niet direct iets mee.

Hiermee wil ik aangeven dat een goed vooruitzicht geen garantie is voor geluk en succes. Dat weet jij natuurlijk als de beste en, zoals je goed hebt verwoord, heb je inderdaad pech gehad.

Ik vind dat je erg nuchter bent gebleven, en daar mag je al heel trots op zijn. Geen vangnet hebben is inderdaad kut en geen mensen om je heen hebben waar je wat aan hebt is ook vervelend.

Ik denk dat het belangrijkst is dat je bezig bent met het accepteren van je situatie en dat dat deel van een oplossing is. Dat gedachten over dakloosheid door je hoofd spelen is niet raar, want je bent er bang voor. Maar als je wilt leren accepteren, moet je ook leren accepteren dat het gewoon nog een keer kan gebeuren. Alleen ben je er eerder weer bovenop gekomen en je pienterheid geven mij (en meerderen hier volgens mij) de indruk dat de kans op opnieuw dakloos worden niet zo groot is.

Volgens mij is het het beste je je perspectief vooral op de toekomst (en het hier en nu) richt en blijft richten. En volgens mij doe je zelfs dat al.

Voor mijn gevoel ben je al een held, succes :)

heelverhaal
pi_94769728
Ik ben overigens erg benieuwd hoe je overkomt naar anderen.

Ik denk dat je een prima vriend kan zijn, alleen wat KarinJ idd zegt, als je uitstraalt dat je heel graag vrienden wilt zijn, dan schrik je mensen af, omdat ze denken dat er iets mis met je is. En er is, behalve dan wat je hebt meegemaakt, helemaal niets mis met je volgens mij.

Volgens mij doe je er goed aan om een psycholoog, of ons (als je dat durft :)) je interacties met andere mensen (potentiele vrienden) te beschrijven.

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat je wat dingetjes nog moet leren wat betreft omgang met vrienden, gezien je daar niet veel oefening hebt gehad.

En accepteer dat je een 'raar' verleden hebt gehad :)
pi_94769751
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 16:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
Je moet ook niet zoeken lieverd... Dan is het alleen maar frustrerend als je niemand vindt ;(

:*
kzou idd eerst met vrienden beginnen. Aan vrienden heb je veel meer.
pi_94776290
Nou ik heb me doorverwijzing,
Nu kan ik een afspraak gaan maken.

Ik ben de laatste tijd gewoon veel met ouders bezig.
Ik kom vanzelf wel weer op het punt fuck it ik moet door.
Het is gewoon ff klote dat wanneer je iemand nodig hebt nergens terecht kan.

Hoe ik op mensen overkom kan ik zelf moeilijk inschatten.
Maar volgens mij heb ik wel de normale sociale vaardigheden.
Ik probeer wel altijd te zorgen dat ik niks hoef te vertellen.
pi_94780726
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:16 schreef lipper het volgende:
Nou ik heb me doorverwijzing,
Nu kan ik een afspraak gaan maken.

Ik ben de laatste tijd gewoon veel met ouders bezig.
Ik kom vanzelf wel weer op het punt fuck it ik moet door.
Het is gewoon ff klote dat wanneer je iemand nodig hebt nergens terecht kan.

Hoe ik op mensen overkom kan ik zelf moeilijk inschatten.
Maar volgens mij heb ik wel de normale sociale vaardigheden.
Ik probeer wel altijd te zorgen dat ik niks hoef te vertellen.
Mooi deze stap is genomen :)
Viel het mee of toch wel tegen? Haakte je huisarts er snel op in?

Ik snap dat er op dit moment lijkt of alles tegelijk je aanvliegt, maar schrijf
juist de komende dagen je gedachten wat op papier. Dan is een en ander alvast in je bovenkamer opgeruimder cq georganiseerder als je de volgende hobbel gaat nemen :)
Luister naar muziek en probeer toch veel de buitenlucht in te gaan, wandelen is prima.
Verder doe je je dagelijkse dingen die je altijd doet en deed.

Ik denk dat menig een dat gevoel wel kent, niet weten hoe je overkomt, ik ken het gevoel, maar gelukkig staat het me niet in de weg.
Genoeg aanbod qua trainingen en kan je gebruik van gaan maken, maar de behandelaar en jij zullen eerst moeten uitzoeken waar je het beste mee kan gaan beginnen. Het moet wel passen bij je klachten zal ik maar zeggen.

:+ Die laatste zin van je zou ik niet ten uitvoer brengen bij de behandelaar, anders heeft het weinig zin en is het wederzijds tijdverspilling ;)
pi_94781614
Hoi Lipper.

Ik ben een jongen met een goede jeugd, veel vrienden, lieve ouders, goede school en ga zo maar door. Het enige wat ik aan ongein heb meegemaakt is dat ik drie jaar geleden ben gedumpt door een meisje waar ik dol verliefd op was.

Nu heb ik overdag altijd een leuke tijd op school en werk, s'avonds heb ik het ook hartstikke naar mijn zin tijdens sporten, uitgaan en vrienden.

Maar als ik thuis alleen zit,.. jonge... ik wordt me toch een partij eenzaam. Wat ik probeer te zeggen is dat je jeugd niet bepalend hoeft te zijn voor hoe je je voelt. Dit kan negatief klinken,.. maar dit kun je dus ook in positieve zin bedenken omdat er uiteindelijk ook mensen bestaan die nog veel meer narigheid hebben gekend dan jij en uiteindelijk ook gelukkig zijn geworden. Het kost alleen veel moeite.

Ik zal me echt niet hetzelfde voelen als jou en ik kan me ook echt niet zeggen dat ik met je mee kan voelen. Maar besef wel,.. dat de dingen de je denkt te willen niet de dingen hoeven te zijn die je echt wilt. Dat hoe goed het leven ook voor je is, iedereen heeft in het leven een stuk dat klote is... kijk maar eens naar al die filmsterren die aan de drugs gaan. Die missen ook iets emotioneels.

Bijvoorbeeld..
Je zusje heeft 100 berichten op haar Hyves. Ik wilde dat ook nadat mijn vriendin het uitmaakte, 100 vrouwen die op mijn hyves een berichtje plaatste met een knipoog, met de vraag wanneer ze weer aandacht van me zouden krijgen. Maar als ik echt 100 vrouwen op mijn hyves wil,.. waarom zet ik dan niet een leuke foto en stuur ik naar elke vrouw in Nederland een standaard berichtje in de hoop dat ik ooit op dit punt kom?? Maar als ik me dan indenk dat ik 100 berichtjes zou krijgen,.. ik zou helemaal gek worden. Wat moet ik ermee? Ik wil ze niet! Ik zou helemaal geen zin hebben om ze allemaal te beantwoorden. Ik heb liever 1 goede vriend en een lekker chickie,.. dat chickiee laat alleen nog op haar wachten :/

Wat moet je in hemelsnaam met zoveel mensen op je Hyves... die kan je echt niet onderhouden.. je bent daarvoor (net zoals ik) veel te veel met jezelf bezig. je moet dan weer de hele tijd reageren ook al heb je daar helemaal geen zin in.

Als je echt vrienden wilt om van te houden,.. zul je eerst van jezelf moeten houden en een deel van je woede kunt onderdrukken en deze openbaart alleen aan jezelf of als je echt een goede relatie hebt met iemand.

Ik las trouwens dat je je ingeschreven had in een sportschool? Dat is leuk! Heb je het naar je zin daar? Ik kan me voorstellen dat het eng is om in je eentje te gaan fitnissen,.. wat ik meestal doe is naar groepslessen gaan (boksen etc.) en dan vooral contact maken met de mannen om helemaal stuk te gaan. Die vrouwen interesseren me dan niet zozeer. Goede vrienden zijn daar ook uit te halen...

Mijn manier van vriendschap maken is altijd een beetje afzijdig wezen,.. veel lol maken en dan het gesprek een beetje sturen naar iets drinken in de stad na het sporten. Als het echt iets is komt het vanzelf wel. Vrienden maken,.. niet voor het maken van vrienden,.. maar omdat je echt iemand mag.. Anders is het toch alleen maar zonde van je tijd omdat je er uiteindelijk niks mee opschiet.

Een goed boek trouwens,.. wat ik aanraad,.. is van "Sean stephenson - get of your but". Gaat over een kerel die heel zijn leven een lichaam heeft waarvan de botten makkelijk breken... Dat is pas klote! Toch heeft hij het voor elkaar.

Ik vind het trouwens erg moedig van je om naar de psycholoog te gaan. Ik heb dat ook gedaan en het is niks om je voor te schamen of om "zwaar" over te doen. Net zoals een dokter een wond kan genezen op je been, kan een psycholoog een wond genezen op je ziel.. Waardoor je weer een stukje vrijer bent. Wees er wel van bewust, of je er iets aan hebt, anders MOET je gewoon verder zoeken (andere psycholoog). Maar DOE het wel,.. zie het als een avontuur,.. weer een ervaring rijker,.. niet denken wat er mis kan gaan maar gewoon er naar toe gaan, net zoals je naar het einde van de straat loopt. Dat kan je ook.

Ik stop nu met mijn verhaal. Ik was eigenlijk opzoek naar informatie over internetdaten en kwam op FOK,.. ik las je verhaal en ik moest dit gewoon eventjes delen. Als laatste wil ik toch zeggen dat je ieders advies als advies moet beschouwen,.. net zoals mijn advies en dat je in het leven, net zoals elk ander mens, je eigen weg zult moeten vinden. En, net zoals elk ander mens, kan je dit eigenlijk ECHT alleen doen. Veel succes ermee!! En: BLIJF HIER SCHRIJVEN!!
  woensdag 30 maart 2011 @ 00:22:42 #184
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94791573
Goed verhaal. :Y
pi_94796678
Het bovenstaande snap ik wel, en ik weet ook wel hoe het werkt.
Maar het lukt gewoon niet
pi_94796829
Mij ook niet :)
pi_94798360
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 08:41 schreef Heatreaver het volgende:
Mij ook niet :)
Ik snap de boodschap niet denk ik.
Vind het een beetje simpel klinken
  woensdag 30 maart 2011 @ 10:11:11 #188
304638 KarinJ.
pi_94799013
Soms is het ook simpel.
Als je iets in je leven wil veranderen moet jezelf de eerste stap nemen.
Zitten wachten tot er iemand langskomt werkt ook niet.
pi_94799877
Ik heb heel veel stappen gezet.
Ik wacht niet tot et naar mij komt.
En nu ben ik gewoon op
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:10:04 #190
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_94801037
Tijd om even te stoppen met zoeken dan... En wat tijd te nemen voor jezelf.
Zoals je bijvoorbeeld hier doet, op Fok. Daar is helemaal niets mis mee. :)

En je was ook al eenzaam toen je op zóek ging naar vrienden, dus veel verschil zal er niet zijn...
Even pauze dus. Kom op adem, vind je kracht. Spendeer tijd aan jezelf met de therapie, of door online met lotgenoten te discussiëren...

Vroeg of laat loop je achteloos met een glimlach over straat en word je zomaar ineens aangesproken :D
pi_94811730
Wat ik bedoel.. soms lukt het niet.. maar dat is helemaal niet erg. Neem je tijd, het is een fase waar doorheen moet. Ik voel me al een hele tijd klote maar ik heb dat gewoon geaccepteerd, dat is het onlogische van een emotionele ziel,.. maar als je der eenmaal doorheen bent kan je er weer van genieten.

Het is net als een storm die overkomt waaien en je MOET op de fiets naar huis. Dan zit er niks anders op dan door de regen te fietsen. Het is een oncomfortabel gevoel, maar als je gewoon door blijft gaan en de ongemakkelijkheid accepteert en desondanks gewoon doet wat er moet gebeuren, zal het ooit voorbij gaan.

Meer kan je eigenlijk niet doen. Als je dat wel zou kunnen doen had je dat allang gedaan,.. toch? :)
pi_94843300
Sorry is echt te zweverig voor mij.
Als ik accepteer dat ik me klote voel kan ik ervan genieten???????
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:54:18 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94844568
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:44 schreef lipper het volgende:
Nee, als je accepteert dat je je nu klote voelt, en intussen gewoon doorgaat met wat je moet doen (dus hulp zoeken zoals je nu doet, werken enzo) dan kom je uiteindelijk door die kuttijd heen en kan je daarna van het leven gaan genieten.

Als je je hartstikke klote voelt, en steeds tegen jezelf zegt dat je je klote voelt en dat je dat niet wilt (dus ertegen vecht) dan heb je het eigenlijk zwaarder dan als je dus zegt: nou voel ik me kut, maar ooit gaat het beter worden want ik doe onwijs goeie dingen.

Ik denk dat hij zoiets bedoelde.

Even een voorbeeld uit mijn eigen leven: ik heb nogal last van stemmingswisselingen (vaak depressief) en als ik dan de hele dag zit te denken van ik wil niet depressief zijn en het is zo erg en hoe kan dat nou en het leven is gemeen en klote, dan voel ik me echt zwaar kut en word ik steeds depressiever. Als ik dan tegen mezelf zeg: zo, ik ben echt wel depressief nu, maar ja, zo ben ik nu eenmaal, ik doe wel wat rustiger aan met mezelf, niet te hoge eisen aan mezelf stellen, zorg dat ik genoeg slaap, goed eet, toch heel afentoe wat mensen zie (daar heb ik dan geen zin in, maar ik weet dat het beter is). Dan voel ik me nog klote, maar dan voelt het wat minder zwaar op een of andere manier. en het duurt vaak ook korter.

Ik hoop dat het zo wat minder zweverig klinkt
pi_94848066
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:44 schreef lipper het volgende:
Hij onderschat je situatie ook een beetje, denk ik zo.
Laat je niets wijsmaken hoor, je bent hartstikke goed bezig. :Y *O*
pi_94849806
Ja ik ben ook wel positief ingesteld.
Als ik ergens mee zit los ik het op.
Maar als je al lang alleen bent wil je ook gewoon ff aandacht. En dat is niet op te lossen. In je eentje daar zijn 2 mensen voor nodig.
En als je graag bij iemand wil zijn is dat moelijk te verbergen. Vind ik dan.
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:15:36 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_94851217
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:37 schreef lipper het volgende:
Ja ik ben ook wel positief ingesteld.
Als ik ergens mee zit los ik het op.
Maar als je al lang alleen bent wil je ook gewoon ff aandacht. En dat is niet op te lossen. In je eentje daar zijn 2 mensen voor nodig.
En als je graag bij iemand wil zijn is dat moelijk te verbergen. Vind ik dan.
Ja, klopt. Ik herken dat wel heel erg. dat gevoel van en nu wil ik het gewoon allemaal even niet meer alleen hoeven doen.
Soms kan de oorzaak daarvan zijn dat je wel mensen hebt, maar dat zelf niet helemaal ziet (bijv die ene kennis/buurvrouw/verre neef/collega waar je soms mee spreekt ofzo). Maar als er echt niemand is, dan moet je het helaas echt vanaf nul gaan opbouwen. misschien heb je collega's waar je iets meer mee zou kunnen doen dan je nu hebt, of ff wat aan kan vragen (al is het iets heel stoms praktisch om mee te beginnen. Soms blijkt het dat mensen het hartstikke fijn vinden als ze wat meer contact met je kunnen hebben).

En graag bij iemand willen zijn is zeker moeilijk te verbergen. Soms is het dan beter om het uit te spreken tegen diegene. Dan is die druk/spanning die je opbouwt in jezelf weg. en het ligt er natuurlijk aan wat je van diegene wilt/verwacht, maar als het vanuit jou vriendschappelijk bedoeld is, dan zou de ander het juist een compliment moeten vinden als jij zegt dat je graag wat vaker wat leuks wilt doen met diegene. Als je bijv echt een relatie of zoiets met iemand wilt, en diegene wil het niet, dan is het wel lastig. maar ook daar kom je alleen achter als je het vertelt. (of eerst vraagt wat gezelligs te gaan doen en dan voorzichtig polsen, is diegene alleen, ben je het type waar ze op valt etc)
pi_94852336
Lipper, waar woon je ergens?
Als je met iemand uit dit topic af zou spreken hoef je in ieder geval niet heel je verhaal weer uit te leggen. :D
pi_94852850
Ja ik woon in alphen aan den Rijn.
Maar wat is je plan dan? Wat moet ik doen?
Ik ben niet verlegen ofzo maar als iemand het zou weten, zou ik me heel ongemakkelijk voelen.
pi_94853218
Ik sta er voor open hoor.
Maar weet niet hoe ik me zou moeten gedragen zeg maar.
Normaal probeer ik over te komen alsof ik gewoon alles heb.
  donderdag 31 maart 2011 @ 14:15:56 #200
340093 Estrange
omg that's so neurotypica
pi_94853670
Heb niet alle posts gelezen, maar heb je geen interesse die je verder uit kunt bouwen? Klinkt misschien cliche, maar ik merk dat ik de leuke mensen tegenkom op plaatsen waar ik heen ga voor mijzelf.
Ik doe vrijwilligerswerk bij het asiel, ben helemaal hondengek, en daar kom ik dan mensen tegen (niet allemaal hoor) die wel op dezelfde golflengte zitten. Daar is het makkelijker mee contact maken, daar zul je vanzelf een klik mee hebben. Daarnaast is het fijn als je genoeg zelfvertrouwen hebt om blij te zijn met jezelf. Je hoeft er niet mee te koop te lopen, maar diegenen die het 'raar' vinden in welke situatie je zit dat zijn mensen die je sowieso niet in je vriendenkring wilt hebben. Diegene die medelijden heeft en het knap vind dat je zo je leven op de rails hebt gekregen dat zijn de mensen die friend-material zijn.
pi_94855919
Daarom zou in mijn ogen groepstherapie een goed idee zijn. Ik heb er zelf goede ervaringen mee iig. :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:
Ik sta er voor open hoor.
Maar weet niet hoe ik me zou moeten gedragen zeg maar.
Normaal probeer ik over te komen alsof ik gewoon alles heb.
Op zich wel apart; je wilt graag mensen ontmoeten die je lekker liggen, waar je mee over je shit zou kunnen praten. Máár, je ziet er erg tegenop om je verhaal weer helemaal uit te moeten leggen... En iemand ontmoeten die je verhaal nu enigszins weet wil je eigenlijk óók niet, want dan weet je er niet mee om te gaan.

Zie je hoe scheef dat eigenlijk is? :P

Lang verhaal kort;
als je nu iemand zou ontmoeten die je lekker ligt, wat zou je dan willen van diegene?
pi_94856781
Nee dat is het nou juist.
Ik wil die shit niet vertellen. Maar wil ook niet liegen. Ik raak helemaal in de knoop met wat ik wel of niet wil zeggen.
Ik moet er teveel over nadenken en afwegen of het wel de juiste is om tegen te vertellen.
Wat ik zou willen is gewoon een lieve vriendin. Gewoon leuke dingen doen.
Het is heel standaard eigenlijk
Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit zielige gelul, maar ik wil gewoon een keer horen dat iemand me mist ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door lipper op 31-03-2011 15:50:52 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:37:18 #203
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94857180
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:28 schreef lipper het volgende:
Nee dat is het nou juist.
Ik wil die shit niet vertellen. Maar wil ook niet liegen. Ik raak helemaal in de knoop met wat ik wel of niet wil zeggen.
Ik moet er teveel over nadenken en afwegen of het wel de juiste is om tegen te vertellen.
Wat ik zou willen is gewoon een lieve vriendin. Gewoon leuke dingen doen.
Het is heel standaard eigenlijk
Het liefst morgen wakker worden, zonder verleden. Leuke vriendin etc. Dat gaat nu eenmaal niet. Je moet dat trouwens ook niet verheerlijken want een ander kan jouw problemen niet oplossen.

Ben je nog wel naar die afspraak met je huisarts geweest? En heb je een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94857753
Ja ik heb me doorverwijzing, ben alleen laatst verhuisd en moet eerst hier een dokter regelen en dan de doorverwijzing daarheen sturen. En dan sturen hun me weer door. Dus zal volgende week geregeld zijn.
Het erover praten ging bijna niet, de traanen branden achter me ogen.
Heb hem toen de mails maar laten lezen.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:58:07 #205
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94858137
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:49 schreef lipper het volgende:
Ja ik heb me doorverwijzing, ben alleen laatst verhuisd en moet eerst hier een dokter regelen en dan de doorverwijzing daarheen sturen. En dan sturen hun me weer door. Dus zal volgende week geregeld zijn.
Dat is goed van je om te doen. Misschien een idee om je hele verhaal op te schrijven, tien kantjes terugbrengen naar twee a-4tjes en dat meenemen voor als je misschien dichtslaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94864694
Of dit topic. Nee, geen grapje.
Geeft meteen een beeld van je interactie met mensen :)
pi_94865212
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Leg uit?????
pi_94865340
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:47 schreef lipper het volgende:

[..]

Leg uit?????
Nou stel, je kunt bij je intakegesprek met een professional je woorden niet vinden om kort uit te leggen wat het is dat je dwars zit, dan zou je dit topic kunnen uitprinten en meenemen. Hier staat het tenslotte al zwart op wit. In plaats van dat je op dat moment alles ineens moet samenvatten, heb je hier teksten staan waar je al over nagedacht hebt.

En ook reacties daarop, en jouw reacties dáárop. Misschien is dat nuttig voor de professional om een indruk te krijgen van hoe je met alles omgaat. :)
pi_94867047
Ow ik dacht dat je bedoelde omdat ik bijna moest huilen niet in staat zou zijn om een gesprek te voeren.
Vond het al lekker kort door de bocht.
Maar dat ga ik zeker doen(van die mails),
nu ik weet dat ik het zo kan doen is er wat spanning weg. Shit heb tranen met dubbel a geschreven

[ Bericht 3% gewijzigd door lipper op 31-03-2011 19:54:16 ]
pi_94868590
Al zou je wel gaan huilen tijdens het vertellen, wat dan nog?
Zijn die mensen aan gewend hoor, en het lucht ook vast een beetje op :Y
pi_94874929
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 18:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Goede tip :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:49 schreef lipper het volgende:
Zover ik weet is de verwijzing direct bruikbaar hoor, gewoon alvast GGZ bellen en vragen om het fax nummer mbt de aanmelding dit nummer aan de verwijzende huisarts doorgeven en vragen om de verwijsbrief per fax naar het te GGZ sturen. Vaak kan het nog lang duren eer je voor een 1st intake kan komen.

En echt iedereen begrijpt heel goed dat je naar een vriendin verlangt maar zeg nu eerlijk, wat heb je te bieden op dit moment, ik bedoel je hebt een rugtas formaat backpack daar moet eerst het eea uit. Ga eerst met jezelf aan de slag en gun jezelf meer tijd hierin. :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:23:42 #212
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95275957
TS, hoe gaat het nu? Heb je al met iemand gesproken en je broer ontmoet?
pi_95293277
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:34 schreef lipper het volgende:
Vorige week ging het redelijk goed.
Maar ik wacht nou al weer een 2 weken op antwoord van me broer waneer hij wil afspreken.
Volgens mij ga ik niks meer horen.

En nu is dat alleen op de wereld gevoel weer terug. En dan hoor ik me collega's weer die van alles gaan doen, en ik zit te wachten tot het weekend over is. En weer kan werken.

Ik wil ook weer verhuizen, ik woon in een kleine studio van 25m. Maar heb geen flauw idee waar ik moet gaan wonen.
Ik ging in alphen wonen omdat me ouders er vlakbij wonen. Maar toen waren ze al naar Spanje verhuisd.
En contact willen ze ook niet meer.

Het contactet mensen is ook helemaal niks meer. Op me werk zit ik vaak 60 of 70 meter hoog, en de communicatie gaat via de portofoon of armsingalen.
En dan alleen hijsen of zakken.
In mijn werk is het normaal om heel de de op je plek te blijven zitten. Nou Dan zeg ik nog hallo en dag tegen de cassiere en Thats it.
Het feit dat er niemand geen fuck om me geeft maakt me nogal onzeker.
Last moest ik iets in vullen naar wie het geld van de verzekering ging als er iets op me werk gebeurd. En dan kan ik Niemand invullen.
pi_95293530
Ik zit te huilen bij dit topic, voor het eerst in mijn tijd op FOK, pfff. Raakt me echt enorm, de eenzaamheid is voelbaar. Ik heb geen wijze woorden TS, ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt. Dat je krijgt wat je verdient. :*
pi_95300111
quote:
Op zondag 10 april 2011 11:31 schreef L-E het volgende:
Ik zit te huilen bij dit topic, voor het eerst in mijn tijd op FOK, pfff. Raakt me echt enorm, de eenzaamheid is voelbaar. Ik heb geen wijze woorden TS, ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt. Dat je krijgt wat je verdient. :*

Ja ik blijf eraan werken. Maar nu me broer niks laat horen. Word ik weer met me neus op de feiten gedrukt
  maandag 11 april 2011 @ 00:32:06 #216
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95328535
Dat kan van alles zijn.. Heb je zelf wel wat laten horen?
pi_95331061
Ja ik heb 3 keer gemaild.
Maar op deze manier hoeft het niet voor mij. Ik ben het zat dat iedereen zo me me omgaat.
pi_95337724
Wat was jij sterk zeg aan de telefoon.
Je had goede argumenten en het was een heel volwassen gesprek. Je kunt trots op jezelf zijn. Blijf jezelf maar voor de gek houden, dat je alles goed gedaan hebt.

Ik ben helemaal alleen. Ik moest laatst invullen naar wie et geld ging als er iets gebeurd op me werk, en dan kan ik niemand invullen.
Maar jullie zijn net zo alleen. Jullie kunnen geen mensen bij jullie houden.
Al jullie vrienden gaan weg naar een jaar of 2.

Voor mij is het duidelijk dat het aan jullie ligt. Je probeert je zo onmogelijk op te stellen. En alles terug te kaatsen naar mij. Dan ga je zeuren of spelfoutjes en dat ik de naam van me moeder niet kan spellen.
Jullie dachten altijd dat ik op de 14e jarig was. Ik blow al jaren niet meer en drinken doe ik helemaal niet.
Jullie wilden lekker als een stel Bourgondiërs leven.

Ik moet nu zo lachen als ik denk dat jij altijd zei ben jij nou een vent.
Nee jij bent een echte kerel, toppunt van mannelijkheid.
Je loopt gewoon weg voor je problemen en je durft de confrontatie niet aan. Jullie willen alleen contact wanneer alles netjes geregeld is en ik geen problemen meer heb.

Ik heb bewust naar een plek gezocht richting jullie. Dat werd alphen aan den Rijn. Ik was bijna uit se schulden. Ik hb een goede baan.en hoopte weer dat het anders zou zijn. Ik heb er eerst iet van proberen te maken.
En toen waren jullie verhuisd zonder iets te zeggen. Dat is al best pijnlijk, maar dat echt ALLES van mij moet komen doet pas echt pijn.
Ik snap niet met lorre's verleden dat ze zo kan doen. Dat jullie echt zo zijn.
Ik kan het echt niet begrijpen. Hoe koud en harteloos jullie zijn.

Jullie kunnen je niet voorstellen hoe eenzaam en alleen mijn leven is.
En dan ook nog zo praten alsof ik het verdiend heb. Weten jullie nog dat ik vroeg of jullie me ook eens wilden bellen als ik in hoenderloo zat.
Nooit kon dat, jullie zaten in de telemarketing maar mij even bellen was te moeilijk. En dan nog boos worden ook. Dat ik teveel verwachte van jullie.

Het probleem is dat jullie het niet onder ogen willen komen dat jullie slechte ouders zijn.
Jullie willen altijd succesvol zijn.
Die brief heb ik aan elkaar geplakt omdat jullie me negeren.
Jullie weten dat het heel hoog enntoch gewoon niks doen.
Ben dan zo stoer om terug te mailen
Rot op we willen niks meer
pi_95337742
Heb maar weer een mail gestuurd
  maandag 11 april 2011 @ 14:14:16 #220
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95341794
Blijf nou niet vasthouden aan die hoop op antwoord...
Je frustreert jezelf alleen maar...
En wees nou eerlijk... Zulk soort lui wil je toch helemaal niet in je leven..?
  maandag 11 april 2011 @ 16:20:53 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_95346377
probeer je broer anders te bellen ipv te mailen. Met mail kan zoveel fout gaan. Misschien heeft ie het niet gehad en denkt hij nu dat jij niet reageert oid. of heeft hij teruggemaild, maar is dat bij jou niet aangekomen. Dat kan je met mail gewoon nooit zeker weten.

en laat indd je ouders gewoon stikken, dat komt toch niet meer goed, hoe erg dat ook is.

hoe staat het trouwens met je huisarts/psych plannen? ik weet even niet meer hoe het ervoor stond
pi_95350755

[ Bericht 100% gewijzigd door lipper op 12-04-2011 16:14:24 (Dramamomentje) ]
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:20:51 #223
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_95383515
Blowen werkt averechts, hè. Het versterkt je stemming.
Slecht idee dus. :N
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:31:23 #224
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_95398491
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:20 schreef MeraViglioSa het volgende:
Blowen werkt averechts, hè. Het versterkt je stemming.
Slecht idee dus. :N
Het versterkt ook je lemming! :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_95398837
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 16:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het versterkt ook je lemming! :D
Huh????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')