moi,
ik zit een heel verhaal te typen, en pas aan het eind heb ik door dat je fipo van een tijdje geleden is. Edoch plak ik mijn post hier, want wellicht heb je er wat aan

Een psycholoog zou je goed kunnen doen om je te laten zien hoe goed je 'het' eigenlijk doet.
voila:
Ondanks de syntax vind ik dat je je verhaal best net verwoord hebt.
Je bekijkt je situatie volgens mij in een neerwaardse richting en begint te beseffen dat dat ook andersom kan. Je leven is tot nu toe relatief vervelend geweest, maar daarmee helpt het je niet om dit te zeggen:
"Ik had een vwo uitslag, maar heb vmbo gedaan" Dat je een vwo uitslag had, geeft aan dat je wél de hersens hebt, maar je kunt er praktisch gezien denk ik niet direct iets mee.
Hiermee wil ik aangeven dat een goed vooruitzicht geen garantie is voor geluk en succes. Dat weet jij natuurlijk als de beste en, zoals je goed hebt verwoord, heb je inderdaad pech gehad.
Ik vind dat je erg nuchter bent gebleven, en daar mag je al heel trots op zijn. Geen vangnet hebben is inderdaad kut en geen mensen om je heen hebben waar je wat aan hebt is ook vervelend.
Ik denk dat het belangrijkst is dat je bezig bent met het accepteren van je situatie en dat dat deel van een oplossing is. Dat gedachten over dakloosheid door je hoofd spelen is niet raar, want je bent er bang voor. Maar als je wilt leren accepteren, moet je ook leren accepteren dat het gewoon nog een keer kan gebeuren. Alleen ben je er eerder weer bovenop gekomen en je pienterheid geven mij (en meerderen hier volgens mij) de indruk dat de kans op opnieuw dakloos worden niet zo groot is.
Volgens mij is het het beste je je perspectief vooral op de toekomst (en het hier en nu) richt en blijft richten. En volgens mij doe je zelfs dat al.
Voor mijn gevoel ben je al een held, succes

heelverhaal