quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:46 schreef lipper het volgende:
E moeder heeft me zo'n doorstuurmailtje gestuurd paar weken geleden.
Nu heb ik al die mailtjes naar die adressen gestuurd.
Denk dat het vrienden zijn ofzo.
Is niet zo netjes, maar moeten ze maar wat laten horen
quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:46 schreef lipper het volgende:
E moeder heeft me zo'n doorstuurmailtje gestuurd paar weken geleden.
Nu heb ik al die mailtjes naar die adressen gestuurd.
Denk dat het vrienden zijn ofzo.
Is niet zo netjes, maar moeten ze maar wat laten horen
Dat gaat wel lukken zoquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:10 schreef lipper het volgende:
Nee wil ze alleen van hun voetstuk duwen
Ja zeker ben er ook blij mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:08 schreef deelnemer het volgende:
Ja, dat is idd een hoopgevend mailtje. Een zekere mate van erkenning en een uitnodiging om opnieuw te beginnen.
Dat klinkt beter. Vraag gewoon hoe het met hem gaat etc.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:47 schreef lipper het volgende:
[..]
Ja zeker ben er ook blij mee.
Ben nu een mailtje terug aan het schrijven. Maar ben al een paar keer overnieuw begonnen. Ik begin meteen me ouders weer af te knallen.
En zie het wel als een uitgestoken hand, want ik ken mijn broer en dit is een moeilijk mailtje geweest voor hem.
Ik wil het daarom wel een beetje positief houden
Hij heeft echt zijn best gedaan. Het is een evenwichtig en heel welwillend mailtje. Het is idd niet het moment om het probleem nogmaals uit te leggen. Je broer heeft natuurlijk om minder schuld, want hij was ook maar een kind. Zonde om het te verzieken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:47 schreef lipper het volgende:
[..]
Ja zeker ben er ook blij mee.
Ben nu een mailtje terug aan het schrijven. Maar ben al een paar keer overnieuw begonnen. Ik begin meteen me ouders weer af te knallen.
En zie het wel als een uitgestoken hand, want ik ken mijn broer en dit is een moeilijk mailtje geweest voor hem.
Ik wil het daarom wel een beetje positief houden
Goed advies. Het tweede mailje is ok.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:26 schreef Swiffer het volgende:
Nee niet doen!! Hier heef je broer helemaal niets aan, het gaat nu om HEM, niet om je ouders!! Dat kun je altijd samen gaan bespreken, en dan alsnog niet via de mail.
Vraag hoe het met hem gaat, dat je enorm blij bent dat hij contact zoekt, geef aan dat je woedend bent en dit niet op hem wil botvieren, maar dat hij erop voorbereid moet zijn dat jij je ei kwijt moet, en dat je graag zijn kant wil horen. Je verstikt hem nu (ook) in jouw woede en verdriet, hij kan er NIETS mee!!
Dat is begrijpelijk. Zoek daarvoor andere kanalen, zoals een therapie groep, of idd het voor jezelf opschrijven. Maar naar de mensen die je graag bij je wilt houden, moet je leren het te doceren. Want de ander kan er namelijk niets mee doen. Die voelt zich onmachtig. Je kunt ook leren erover te praten zonder de ander te veel te belasten. Het maakt veel uit hoe je erover praat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:11 schreef lipper het volgende:
Ja zodra ik eraan denk komen er zoveel dingen naar boven die ik kwijt wil.
Als het moet kan ik een heel boek schrijven.
Maar ben er wel echt blij mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |