Ik bedoel eigenlijk meer van heb je een eigen huis, woon je bij iemand? Ik had mijn vraag beter anders kunnen stellen zie ik.quote:
Ja ik heb een kleine studioquote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:50 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer van heb je een eigen huis, woon je bij iemand? Ik had mijn vraag beter anders kunnen stellen zie ik.
quote:[b]Op dinsdag 8 maart 2011 10:57 schreef HappyGirl91 het volgende:[/
Krijg je overigens psychologische hulp? Daar is het namelijk nooit te laat voor. Ik loop nu ook bij een psycholoog voor iets waar ik eigenlijk 10 jaar geleden al hulp voor had moeten hebben, maar het gaat prima!
Misschien een beetje een onbeleefde vraag, maar ik vroeg 't me af: hoe zit het met eventueel drugs- en/of alcoholgebruik?
Als ik je verhaal zo lees zou ik het me namelijk heel goed
kunnen voorstellen dat je weleens aan de realiteit zou willen
ontsnappen, namelijk, en daarom vraag ik me dit af.
Ja ik blow wel, maar ik probeer al heel lang te stoppen maar dat lukt me niet. Ik rook er alleen nog 1 voor het slapen, maar als ik niet lekker in me vel zit veel meer. Drinken doe ik niet. En ik heb ook geen therapie.
Ja ik heb 1 vriend die ik heel soms zie,quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef wendytje het volgende:
Heftig verhaal. Hoe is je leven nu? werken/suderen? Heb je een goede vriend/vriendengroep?
Wat je moet doen, tsjah met iemand erover praten? Leren het te accepteren, hoe moeilijk dat ook is?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:10 schreef lipper het volgende:
[..]
Ja ik heb 1 vriend die ik heel soms zie,
Ik heb ook een leuke baan als torenkraanmachinist. en het heeft me eigenlijk nooit dwarsgezeten wat er is gebeurd, dat is nieuw en weet niet goed wat ik moet doen.
Juist niet, ik heb niets te vertellen in dit opzicht.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:56 schreef lipper het volgende:
Het moet ook altijd over jou gaan hè maanvis
Omdat ik al een jaar of 3 dakloos ben geweest. Als ik ontslagen word kan ik niks meer en sta ik weer op straat. Ik hoef me geen zorgen te maken, het spookt gewoon door me hoofdquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef MalaCocinera het volgende:
Waarom ben je bang dat je weer dakloos gaat worden? Ben je werkloos?
Dat die angs nooit helemaal weg zal gaan, snap ik. Is het dan niet de moeite waard om dan ervoor te zorgen dat je ''employable'' (quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:49 schreef lipper het volgende:
[..]
Omdat ik al een jaar of 3 dakloos ben geweest. Als ik ontslagen word kan ik niks meer en sta ik weer op straat. Ik hoef me geen zorgen te maken, het spookt gewoon door me hoofd
Okay, ik zou als ik jou was zeker psychologische hulp zoeken. Je kan het volgens mij echt gebruiken, ondanks het feit dat je je al erg sterk hebt gehouden zonder.quote:
Ik vind het niet zo raar dat het besef nu pas komt eigenlijk. Je hebt heel lang een onzeker en onveilig bestaan gehad. Waarbij je constant aan het overleven was, nu je ''gesettled'' bent (baan, eigen huis etc) dringt het echt tot je door dat je er alleen voor staat. Dat kan heel pijnlijk en confronterend zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:05 schreef lipper het volgende:
Ja maar het rare is dat ik pas sinds kort het besef heb dat ik alleen ben. Dus ik ben nog aan het wennen zeg maar
Top echt waarquote:Op woensdag 9 maart 2011 08:20 schreef lipper het volgende:
Ja ik ben met cursussen bezig. In de bouwvakantie ga ik een cursus offshore kraanmachinist doen. En ik ga een cursus Engels doen bij de volksuniversiteit.
Ik zou graag internationaal gaan werken
zeker, ik ook.quote:Op woensdag 9 maart 2011 16:44 schreef LostInSpace het volgende:
Sterkte. Het is altijd kut als je ineens dat besef krijgt dat je alleen bent.
Ik heb dat ook weleens gehad, kan heel hard aankomen.
Formuleer de problemen zoals je ze nu ervaart. Dus wat je nu tekort komt en belemmert in het vinden van een oplossing. Probeer daar steun bij te zoeken. Als ik je verhaal leest, vind ik therapie wel op zijn plaats. Ik wil je geen probleem aanpraten, maar een moeder die het helemaal laat afweten / mishandelen, kan leiden tot grote emotionele problemen. Je bent nu 25 en daarom kan er nog veel.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 17:05 schreef lipper het volgende:
Ja maar het rare is dat ik pas sinds kort het besef heb dat ik alleen ben. Dus ik ben nog aan het wennen zeg maar
Jammer dat je moeder jouw verdriet eigenlijk niet erkent. Ze weet dondersgoed wat ze jou heeft aangedaan, maar ze weigert om excuses aan te bieden (te trots?). Vooral die quote van "ik kan geen perfecte moeder zijn want ik heb zelf ook geen leuke jeugd gehad" is echt om te huilen. En dat het maar van jouw kant moet komen... echt triest hoor. Ik denk dat je jezelf eens moet afvragen of je je ouders nog wel in je leven wíl. Klinkt hard en het is waarschijnlijk ook heel moeilijk maar na alles wat je hebt meegemaakt kun je ze misschien beter links laten liggen. Ik denk niet dat je veel van ze kunt verwachten eerlijk gezegd. En als je dus een tijdje niks van je laat horen, dringt het misschien eindelijk tot hun door.quote:Op zondag 13 maart 2011 13:12 schreef lipper het volgende:
Beste Ricky,
Wij vinden het jammer en verdrietig dat jij het zo beleeft hebt.
Ook dat je zo veel alleen bent bij ons staat de deur altijd open en dat is ook altijd geweest.
Weet ook wel dat ik de perfecte moeder niet ben geweest maar dat kan ook niet want ook ik heb geen leuke jeugd gehad. Maar ik denk wel dat je misschien een therapie moet gaan volgen.
Voordat je naar hoenderloo ging heb je een onderzoek gehad bij het currium in oestgeest daar is uitgekomen dat je bindingangst hebt.
Het was dan ook de bedoeling dat ze daar mee aan de slag zouden gaan maar dat is denk ik niet gebeurd.
Maar een heleboel zaken zijn ook jou keus geweest en dat moet je een plekje geven ,je kan de hele wereld en mij van alles beschuldigen maar daar
word jouw leven niet prettiger van. Ga oplossingen zoeken zoek vrienden kennisen mensen om je heen want dat is belangrijk.De keus is nu aan jou jij bent volwassen en kan zelf nu wat van je leven maken.En met alle plezier willen wij daar een steentje aan bij dragen als je dat wilt.
Maar het moet van jouw kant komen.
Groetjes Mama
Hier ook.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:49 schreef Zapato het volgende:
Wow, dat mailtje. Brok in m'n keel man. En dat heb ik niet vaak bij topics of Fok!
't Was maar een ideetjequote:Op zondag 13 maart 2011 18:36 schreef lipper het volgende:
Nee een buddy lijkt me heel ongemakkelijk.
Je bedoelt dat je je verwaarlozing laat afkopen?quote:Op maandag 14 maart 2011 04:06 schreef lipper het volgende:
Nou ik heb besloten dat ik geld van ze wil. Ze zijn 50 en vorig jaar gestopt met werken en in Spanje gaan wonen.
Groot deel van mijn verwaarlozing komt door het feit dat ze er nooit waren.
En omdat dat de enigste manier is Voor hun om mij wat zekerheid te bieden.
Hiermee zal je echt verder komen dan al het geld van de wereld.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
lipper, poehee wat een verhaal. Ik heb er geen woorden voor. Ofja eigenlijk wel, eentje: respect.
Ook ik denk dat therapie geen kwaad kan. Wat je zegt in je mail over dat je niet even weg kan van je werk is begrijpelijk, maar geen excuus. Er zijn zoveel manieren waarop je hulp kunt krijgen
Dat varieert van wekelijkse groepsbijeenkomsten tot een persoonlijk maatschappelijk werker die bij je thuis komt. En dat hoeft echt niet allemaal overdag.
Stel er gebeurd iets en dat geld is op, wat doe je dan?quote:Op maandag 14 maart 2011 04:06 schreef lipper het volgende:
Nou ik heb besloten dat ik geld van ze wil. Ze zijn 50 en vorig jaar gestopt met werken en in Spanje gaan wonen.
Groot deel van mijn verwaarlozing komt door het feit dat ze er nooit waren.
En omdat dat de enigste manier is Voor hun om mij wat zekerheid te bieden.
Oké dat is begrijpelijk dan, maar denk je dat ze je het geld willen geven? en zo niet, is dat dan niet nog weer eens een dreun op jouw eigen ik? De zoveelste teleurstelling?quote:Op maandag 14 maart 2011 11:32 schreef lipper het volgende:
Het gaat erom dat ik sinds mijn 18e in de schulden heb gezeten.
Ik kon niet uitgaan of kleren kopen of op vakantie. En dat kan ik nog steeds niet.
Ik kom steeds net rond met me geld.
Ik snap heel goed dat geld niet gelukkig maakt, maar het zou wel wat druk wegnemen als er geld op me rekening stond. En aangezien ze weinig meer voor me kunnen doen, en ze aan het rentenieren in Spanje zijn. Schaam
Ik me er niet voor ofzo om dat te vragen
Tuurlijk ik geloof direct dat jij een teleurstelling weet te incasseren inmiddels, maar waarom zou je jezelf verlagen om geld aan deze mensen te vragen. Je denkt aan geld vragen, terwijl je nog niet eens gefeliciteerd werd met je verjaardag door hen in de mail.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:05 schreef lipper het volgende:
Ja ik weet niet of ze willen helpen, en ja nog een teleurstelling kan ik er wel bij hebben.
Zoals het nu gaat is het ook niks.
quote:Op maandag 14 maart 2011 13:56 schreef lipper het volgende:
Ik heb geen schulden, dit is het enigste wat ik van hun kan verwachten.
Ik verdien gewoon niet veel en ik woon particulier.
Ik wil die geldstress weg zodat ik me op andere dingen kan focussen
Als hij modaal verdient (33.000 of meer) heeft hij daar geen recht meer op sinds 1 januari jl.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:12 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
gelukkig dat je geen schulden hebt.
Tja geen idee welke geldstress je dan nog hebt, maar je inschrijven voor een sociale huurwoning zou een stap kunnen zijn b.v. en ja ik weet dat het lang duurd, maar je moet ergens beginnen toch.
Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, dus snap dat zeker.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:47 schreef lipper het volgende:
[quote][b]Op maandag 14 maart 2011 16:19 schreef 1 januari jl.
En ik kan me de geldstress zeer goed voorstellen. Rondkomen is één ding, maar als je niets overhoudt om iets ontspannends te doen levert dat uiteindelijk toch stress op.
Kijk jij snapt het, ik wil niet de keus hoeven maken of een bril of op vakantie.
Het is nu net of ik heel hebberig ben.
Maar ik wil me opleiding terugbetaald zien. Dat soort dingetjes.
quote:Op maandag 14 maart 2011 18:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zit wat dat betreft in hetzelfde schuitje, dus snap dat zeker.
Maar hoe wil je dat aan gaan pakken dan? Vragen via mail en hopen dat ze
over de brug komen?
Ja eigenlijk wel, maar twijfel ik wil eerst antwoorden.
Geld zou extra zijn
Door jou dus. What the hell?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef BrammetjeBraam het volgende:
een psycholoog klinkt meteen zo overdreven, omdat je dan het stempeltje 'niet helemaal lekker' opgeplakt krijgt, is het niet door een ander, dan wel door jezelf.
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef MeraViglioSa het volgende:
Over de psycholoog, er bestaat ook zoiets als groepstherapie met lotgenoten.
Begin gewoon eens bij je huisarts0 Doe daar je verhala en kijk dan verder. GGZ is echt bureaucratisch zieleknijperij, een eerstelijns psycholoog kan jou misschien al goed helpen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:
Ja ga zo eens bellen met Ggz om te kijken wat ze voor me kunnen doen.
Mijn moeder is vroeger misbruikt, dus zij kent ook angst en onzekerheid.
Daarom denk ik dat het haar wel raakt.
Maar me moeder moet kotsen van woorden zoals liefde en geluk.
Ze is best een harde
Jouw moeder is op haar beurt verpest door haar vader dat is natuurlijk triest, maar het geeft haar geen vrijbrief het leven van haar kind te verpesten. NOOIT.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:
Ja ga zo eens bellen met Ggz om te kijken wat ze voor me kunnen doen.
Mijn moeder is vroeger misbruikt, dus zij kent ook angst en onzekerheid.
Daarom denk ik dat het haar wel raakt.
Maar me moeder moet kotsen van woorden zoals liefde en geluk.
Ze is best een harde
Kun je ook met je huisarts over spreken. Werk kan toch niet uitsluiten dat je iets met je klachten wilt doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef lipper het volgende:
Ik moet ook kijken wat het voor me werk betekent. En of het wel praktisch haalbaar is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |