abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94137620
Ja misschien rammel ik ze nog wel een keer door elkaar.
Maar ik ga gelijk krijgen
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:44:36 #77
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94138257
Succes er mee in elk geval, ik kan je verder geen tips meer geven..
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:35:06 #78
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_94139991
ik snap dat je laaiend bent kerel, ik had ze al lang wat aangedaan.
een psycholoog klinkt meteen zo overdreven, omdat je dan het stempeltje 'niet helemaal lekker' opgeplakt krijgt, is het niet door een ander, dan wel door jezelf. maar een psycholoog is er ook voor mensen die even vastlopen in het leven. ik kan het je van harte aanbevelen, al is het maar een luisterend oor wat die man of vrouw kan bieden, dat kan al heel erg opluchten.
succes man, ik denk niet dat je ouders hier verder wat mee gaan doen trouwens, als ik zo lees wat ze je al geflikt hebben. ze zullen heus niet veranderd zijn. iets met vos en haren en streken.
pi_94140297
Ik geef hem groot gelijk dat hij zich ff goed laat horen.
En als hij geld zou krijgen wil toch niet zeggen dat alles dan weer goed is? Dat lijkt me niet!
Maar het is wel het minste dat ze kunnen doen, dat ben ik zeer met hem eens.
En zo een mailtje hakt er echt wel in hoor. Hij is als stront behandeld, maar hij is wél haar vlees en bloed en dat zal ze toch zeker ergens wel voelen als ze nog iets van menselijkheid heeft.

Over de psycholoog, er bestaat ook zoiets als groepstherapie met lotgenoten.
Maar je zult nooit weten welke hulp geschikt is als je het niet probeert. Het verschilt per persoon wat helpt. Je kunt daarom ook nooit zeggen dat het niet helpt – dat hangt simpelweg af van je 'klik' met de betreffende perso(o)n(en).

Ik hoop dat je krijgt wat je zoekt lipper. Maar probeer er niet teveel op te hopen; je zult het uiteindelijk toch zelf moeten blijven doen. Gelukkig is dat ook de beste manier, dat is wel gebleken! ;)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_94140387
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:35 schreef BrammetjeBraam het volgende:
een psycholoog klinkt meteen zo overdreven, omdat je dan het stempeltje 'niet helemaal lekker' opgeplakt krijgt, is het niet door een ander, dan wel door jezelf.
Door jou dus. What the hell? :')
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:50:31 #81
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94140721
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 13:41 schreef MeraViglioSa het volgende:

Over de psycholoog, er bestaat ook zoiets als groepstherapie met lotgenoten.
:Y

Heb je gelijk contacten.
The view from nowhere.
pi_94141319
Ja ga zo eens bellen met Ggz om te kijken wat ze voor me kunnen doen.

Mijn moeder is vroeger misbruikt, dus zij kent ook angst en onzekerheid.
Daarom denk ik dat het haar wel raakt.
Maar me moeder moet kotsen van woorden zoals liefde en geluk.
Ze is best een harde
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:06:43 #83
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_94141408
Heb niet echt veel tips, uiteindelijk moet je er zelf iets van maken hoe kut de omstandigheden ook waren/zijn.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:13:12 #84
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94141702
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:

Ze is best een harde
Begin gewoon eens bij je huisarts0 Doe daar je verhala en kijk dan verder. GGZ is echt bureaucratisch zieleknijperij, een eerstelijns psycholoog kan jou misschien al goed helpen.
pi_94142606
Ik wil in ieder geval niet 10 x me verhaal vertellen.
Maar sowieso is een psycholoog een hele grote stap, er is niemand die mij problemen kent.
Ik kan er heel slecht over praten, daarom werkt fok ook wel lekker voor mij.
Ik moet ook kijken wat het voor me werk betekent. En of het wel praktisch haalbaar is
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:48:25 #86
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94143073
Een psych is niets meer dan een levende fok. maar minder veroordelend..

Je zal toch meer als 1x je verhaal moeten vertellen wil je komen waar je wezen moet. En na een sessie bij de psych ben je niet zomaar klaar denk ik, er komen er vast wel meer.
De psycholoog is er voor jou, en jouw problemen. daar betaal je die mensen (indirect) voor. jij bepaalt in hoeverre jij over iets praat. Er zijn genoeg particuliere shrinks die ook buiten kantooruren spreekuur houden. Gewoon ff zoeken! Laat je wel doorverwijzen vanuit je huisarts, anders dikke kans dat je ZV het niet vergoed.
pi_94143650
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:04 schreef lipper het volgende:

Ze is best een harde
Jouw moeder is op haar beurt verpest door haar vader dat is natuurlijk triest, maar het geeft haar geen vrijbrief het leven van haar kind te verpesten. NOOIT.

Verder ben ik blij te lezen dat je contact met de hulpverlening wilt gaan zoeken, top.

Aangezien dat op verwijzing van je huisarts gaat, zou ik je aanraden een dubbele afspraak bij deze te maken en samen de mogelijkheden door te nemen.
Print de mails uit en neem die mee om te laten lezen, zo hoef je minder te vertellen,maar krijg je wel gerichte vragen/opmerkingen en adviezen terug.

nogmaals succes. :)
pi_94144495
Dat van die mails meenemen is een heel goed idee.
Thanks
  dinsdag 15 maart 2011 @ 15:30:35 #89
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94144594
En succes, prioriteit in deze is dat jij je beter gaat voelen, zet m op, je bent goed op weg!!
  dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:39 #90
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_94146130
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef lipper het volgende:
Ik moet ook kijken wat het voor me werk betekent. En of het wel praktisch haalbaar is
Kun je ook met je huisarts over spreken. Werk kan toch niet uitsluiten dat je iets met je klachten wilt doen.
The view from nowhere.
pi_94159140
Alleen wachten op antwoord is wel kut zeg.
  woensdag 16 maart 2011 @ 09:41:13 #92
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94181893
Van je ouders?
pi_94182659
Ja
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:21:30 #94
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94183079
Tsja dat is min of meer waar ik al bang voor was, je creëert de verwachting voor jezelf dat zij een reactie (en ook een bepaalde reactie) zullen geven, en ik vrees dat de reactie, als je deze al krijgt, altijd teleurstellend zal zijn.. Je wilt je glijk halen, maar ik den dat je 90% kans hebt dat je zit niet gaat krijgen.. het kost jou energie..zij hebben nergens last van, als ze echt doorhadden hoe jij je voelde hadden ze je al nooit zo lang laten dobberen lieve Lipper.. Ik wil haast zeggen stop hiermee, stop met verwachtingen creëren naar je ouders toe, ze hebben er immers al nooit aan voldaan..waarom zou dat nu anders zijn?
pi_94183757
Ja ik wil toch gewoon antwoord, geen antwoord is ook antwoord in dit geval.

Heb de huisarts gebeld, kan maandag de 28e pas terecht.
Is best een tegenvaller ze hebben scholingsweek.
  woensdag 16 maart 2011 @ 10:45:47 #96
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_94183805
Vreemd, is er geen vervangende huisarts?? Of een andere praktijk waar je terecht kan?
pi_94183983
Nee de praktijk was de hele week dicht,
Maar heb zelf ook niet naar een andere gevraagd.
pi_94184893
Hele topic gelezen.
Ten eerste echt respect hoe je met alles om gaat. Ik heb ook het 1 en ander meegemaakt, maar valt een beetje in het niets wat jij hebt meegemaakt.
Ben ook best vaak verhuisd, en m'n vader was ook alcholist. Mijn stiefmoeder, broertje en ik hebben hem het huis uit gezet toen ik 20 was.
Nu 4 jaar later heb ik nog steeds geen contact met hem, hij ontkent echt alles, en zolang hij dat doet, praat ik niet met hem. Hij wil wel met mij praten maar heeft het na een jaar opgegeven.

Heb ook wel eens gehad nu wil ik mijn gelijk krijgen, maar die krijg ik toch niet van hem.
Ik loop nu 2 jaar bij pscycholoog vanwege angstige gevoelens die ik heb weggestopt. En moet zeggen het helpt echt. En dit doe ik naast mijn werk 1 keer in de 6 weken op een doordeweekse avond. Zat best in de shit maar ben daar wel zo goed als uit gekomen.

Wil je wel meegeven dat je moeder denk ik nooit zal erkennen wat ze met je gedaan heeft, en eigenlijk dat je daar ook niet op moet hopen. Je zult het waarschijnlijk nooit 100% krijgen.
Verwacht er alsjeblieft niet teveel van.

Verder wens ik je sterkte met alles.
pi_94185253
Ja er is gewoon een knop omgegaan van
Nu wil ik erkenning.
Ze heeft al toegegeven dat het niet zo leuk was voor mij.
pi_94185732
Als je moeder nu wel erkent dat het niet zo leuk was is denk ik al heel wat. Maar of je echt meer kunt verwachten weet ik niet. Denk dat een psycholoog je wel daarbij wel goed kan helpen. Dat zou sowieso wel een goede stap voor je zijn. Het heeft mij ook echt geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')