aangezien je em hier dropt , jos heeft toch echt een paar betrouwbare twitteraars als onbetrouwbaar bestempeld ....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
En hier nog een keer, gewoon omdat het zo stoer is.
VN: 'Massamoorden in Libi gemeld'
Berichten dat in Libi duizenden doden zijn gevallen zouden de internationale gemeenschap moeten aansporen om 'krachtig op te treden' om een eind te maken aan de onderdrukking van de anti-regeringsdemonstranten. Dat heeft VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Navi Pillay vrijdag gezegd.
Pillay steunt een plan om een onafhankelijke commissie de mensenrechtenschendingen door de veiligheidstroepen van Moammar Gadhafi te laten onderzoeken en de daders verantwoording af te laten leggen. In een toespraak voor de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties zei Pillay dat de raad 'alle mogelijke middelen' moet inzetten om het regime in Libi ertoe te bewegen het geweld te beindigen.
"De onderdrukking van vreedzame demonstraties in Libi escaleert zorgwekkend met berichten over massamoorden, willekeurige arrestaties, opsluiting en marteling van betogers", aldus Pillay. "Tanks, helikopters en militaire vliegtuigen zijn naar verluidt gebruikt om burgers aan te vallen. Volgens sommige bronnen zijn er mogelijk duizenden vermoord of gewond geraakt."
Pillay herinnerde de raad er aan dat Gadhafi zijn aanhangers heeft gevraagd om strijd te leveren met de actievoerders en ze 'aan te vallen in hun nesten'. Volgens Pillay zijn dit mogelijk misdaden tegen de menselijkheid. "Elke ambtenaar, van elke rang, die opdracht geeft tot wreedheden of ze begaat, kan verantwoordelijk worden gehouden", zei ze.
Het is de eerste keer dat de Mensenrechtenraad in een speciale zitting bijeenkomt om het doen en laten van een van zijn lidstaten tegen het licht te houden. De Libische vertegenwoordiger in de raad verscheen niet op de bijeenkomst.
Omdat er pas sinds donderdag onafhankelijke journalisten in het land zijn toegestaan en berichten over de aantallen doden nogal verschillen per bron heeft FOK!-user -jos- in de nacht van donderdag op vrijdag een overzicht van het aantal slachtoffers volgens de verschillende bronnen gemaakt. De gebruikte bronnen zijn betrouwbaarder dan veel berichten in de media die gebaseerd zijn op tweets van demonstranten.
Hij gaat 30.000 demonstranten en overgelopen militairen opwachten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel Libyan TV showing the Pro-Gaddafi on the green square Live.
http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htm
dus toch pro's dacht ik al ..
FOK! loopt echt zo voor met nieuws uit het MO.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
Berichten dat in Libi duizenden doden zijn gevallen zouden de internationale gemeenschap moeten aansporen om 'krachtig op te treden' om een eind te maken aan de onderdrukking van de anti-regeringsdemonstranten. Dat heeft VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Navi Pillay vrijdag gezegd.
Pillay steunt een plan om een onafhankelijke commissie de mensenrechtenschendingen door de veiligheidstroepen van Moammar Gadhafi te laten onderzoeken en de daders verantwoording af te laten leggen. In een toespraak voor de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties zei Pillay dat de raad 'alle mogelijke middelen' moet inzetten om het regime in Libi ertoe te bewegen het geweld te beindigen.
"De onderdrukking van vreedzame demonstraties in Libi escaleert zorgwekkend met berichten over massamoorden, willekeurige arrestaties, opsluiting en marteling van betogers", aldus Pillay. "Tanks, helikopters en militaire vliegtuigen zijn naar verluidt gebruikt om burgers aan te vallen. Volgens sommige bronnen zijn er mogelijk duizenden vermoord of gewond geraakt."
Pillay herinnerde de raad er aan dat Gadhafi zijn aanhangers heeft gevraagd om strijd te leveren met de actievoerders en ze 'aan te vallen in hun nesten'. Volgens Pillay zijn dit mogelijk misdaden tegen de menselijkheid. "Elke ambtenaar, van elke rang, die opdracht geeft tot wreedheden of ze begaat, kan verantwoordelijk worden gehouden", zei ze.
Het is de eerste keer dat de Mensenrechtenraad in een speciale zitting bijeenkomt om het doen en laten van een van zijn lidstaten tegen het licht te houden. De Libische vertegenwoordiger in de raad verscheen niet op de bijeenkomst.
Omdat er pas sinds donderdag onafhankelijke journalisten in het land zijn toegestaan en berichten over de aantallen doden nogal verschillen per bron heeft FOK!-user -jos- in de nacht van donderdag op vrijdag een overzicht van het aantal slachtoffers volgens de verschillende bronnen gemaakt. De gebruikte bronnen zijn betrouwbaarder dan veel berichten in de media die gebaseerd zijn op tweets van demonstranten.
oke hier is je bevesting ziet er goed uitquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
Die Twitterlijsten staan dan ook niet in de OP. Het gaat hier om een overzicht van gerapporteerde doden van verschillende bronnen (waaronder VN en Human Watch). Ook met commentaar over betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
aangezien je em hier dropt , jos heeft toch echt een paar betrouwbare twitteraars als onbetrouwbaar bestempeld ....
iemand anders hier zei dat het oude beelden waren ( het is staatstv he , doet er natuurlijk alles aan om 'een ander beeld neer te zetten ' )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij gaat 30.000 demonstranten en overgelopen militairen opwachten?
ja okaj ( maar ik wou het wel ff kwijt )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Twitterlijsten staan dan ook niet in de OP. Het gaat hier om een overzicht van gerapporteerde doden van verschillende bronnen (waaronder VN en Human Watch). Ook met commentaar over betrouwbaarheid.
Verschrikkelijk om die onwetendheid te aanschouwen van die mensen die pro Khadaffi zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel Libyan TV showing the Pro-Gaddafi on the green square Live.
http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htm
dus toch pro's dacht ik al ..
we zullen hem in de gaten houden ....en voor hem biddenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Abukhit boomb
5 minutes ago via Echofon
Abukhit ohgos
5 minutes ago via Echofon
Abukhit i see guns with people .... shots r everywhere ...
6 minutes ago via Echofon
gaat nie goed daaro bij hem
Hoezo onwetendheid? Veel mensen in Libie hebben het gewoon goed gehad onder Khadaffi.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Verschrikkelijk om die onwetendheid te aanschouwen van die mensen die pro Khadaffi zijn.
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen wat deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, wil ik je best dat leren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoezo onwetendheid? Veel mensen in Libie hebben het gewoon goed gehad onder Khadaffi.
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen waar deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, kan wil ik je best op de feiten drukken.
Nou.... Ik kan best wel wat hebben, maar hier trekt mijn glimlach toch ook wel van weg hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef yavanna het volgende:
andersoncooper Many reports coming out of Tripoli, Ambulances coming to take injured are actually killing them inside #Libya #Feb17
AymanM Ayman Mohyeldinquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef bokaal het volgende:
Ticker (die gast van vanmiddag, nu weer aan de telefoon) // AJE:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.
Ik betwijfel of veel mensen Gaddafi kenden voor deze revolutie en wat hij op zijn naam heeft staan. Je vindt niet veel op google kan ik je vertellen. Als je op doodstraf zoekt lees je alleen maar verhalen over die Bulgaarse verpleegsters.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen wat deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, wil ik je best dat leren.
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.quote:
libyansrevolt @AliTweel Ali they reached koobry el hany in soog eljum3a and they were sprayed with bulletsquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel i'm going up the roof to see/hear what is going on
less than 10 seconds ago via Echofon
AliTweel I have no idea what is going on with the large march comming from tajoura, I lost comm after the passed Arada area 10km away from green sq
Exact, ook al is het vast betaald op dit moment omdat het gevaarlijk is voor zowel voor als tegenstanders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.
quote:the only apple store in tripoli is located beside the "al-madar street" go in a couple of times but i don't satisfied about the service. u can find some of the new and some realy old iMAC\iPAD\iPOD and waranty i don't know!!.
http://www.expat-blog.com/forum/viewtopic.php?id=55375quote:I have learned they could be 3gs + wifi for 1,500 LD, not sure about storage but can assume its 32gb.
Dan moet je voor die terechte vraag misschien een apart topic maken. De gebeurtenissen gaan nu naar een hoogtepunt. Het lijkt me beter ons in dit topic daar op te concentreren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.
GDP per capita heeft niks te maken met algemene welvaart.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.
Dezelfde stelling stellen is inderdaad niet nodig, aangezien het wat betreft de inhoud vrij pover is, daarnaast zullen er altijd mensen zijn die het goed hebben tijdens een dictatuur, dat wilt niet zeggen dat het zelfde geldt, voor een over grote deel van de samenleving. Deze persoon heeft daarnaast een lijdende rol gespeeld voor meerdere terroristische groeperingen met onder andere financile steun en is er sprake van zelfverrijking waar de bevolking weinig tot niets van terug ziet. Overigens zou ik je aanraden om het woord onwetend eens op te gaan zoeken, hetgeen wat je stelt is namelijk irrelevant.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Absoluut mee eens.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je voor die terechte vraag misschien een apart topic maken. De gebeurtenissen gaan nu naar een hoogtepunt. Het lijkt me beter ons in dit topic daar op te concentreren.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
"laatste nieuws" link moet even aan de laatste update gelinkt worden
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:22 schreef raistlin6 het volgende:
Kan er niet zo nu en dan een poll in de OP? En geef dan ook de optie dat de mad dog aan de macht blijft. Dat denk ik inmiddels.
GDP per capita is geen graadmeter maar invloed heeft het wel. Onder de 20 hoor je niet te werken. Economie is log natuurlijk. Het is ook geen ontwikkeld West Europees land, maar dit is allemaal luxe. De basis begint bij een dak en eten. De rest is meegenomen. Het kan zat beter maar ook zat slechter. Vrijheid is een mooi ideaal maar is geen eerste levensbehoefte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
GDP per capita heeft niks te maken met algemene welvaart.
Wist je dat 50% van de bevolking onder de 20 werkloos is, en dat over het algemeen mensen geen werk kunnen vinden dat hoort bij hun redelijk hoge opleiding.
ook is het over het algemeen een vrijheidsloos land: http://www.freedomhouse.org/uploads/pdf/Charts2006.pdf
Geschiedenislessen zouden je goed doen, niet te min zou er inderdaad spraken kunnen zijn van geen tot weinig kennis, wat betreft de persoon Khadaffi en de bevolking in Libie die zijn daden en misdaden kent. Waardoor je kunt stellen dat men er weinig van afweet, wat indirect ervoor zou kunnen zorgen dat men een betere beeld van hem krijgt, dan de werkelijkheid doet blijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik betwijfel of veel mensen Gaddafi kenden voor deze revolutie en wat hij op zijn naam heeft staan. Je vindt niet veel op google kan ik je vertellen. Als je op doodstraf zoekt lees je alleen maar verhalen over die Bulgaarse verpleegsters.
Ik ben niet naef en omdat hij een dictator is met je ervan uitgaa dat hij mensen omlegt, maar op wat voor manier kom nu pas een beetje naar boven. Wij hebben het Libische volk ook nooit gehoord over hem.
En het is inderdaad waar dat Gaddafi meer doet voor z'n bevolking dan andere regimes. Niet dat hij het goed doet en niet zelfverrijkend is maar het kon nog zat slechter.
Ik ken Gaddafi beter dan de gemiddelde Nederlander, en ik heb ook wel eens gegoogled naar z'n human rights record maar verder dan politiek tegenstanders martelen en vermoorden kwam ik niet. Hoe erg het ook is, dat hoort bij een dictatuur anders ben je geen goede dictatuur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Geschiedenislessen zou je goed doen, niet te min zou er inderdaad spraken kunnen zijn van geen tot weinig kennis wat betreft de persoon Khadaffi en de bevolking die zijn daden en misdaden kent.
Ik moest lachen om je eerste zin.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:31 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik ken Gaddafi beter dan de gemiddelde Nederlander, en ik heb ook wel eens gegoogled naar z'n human rights record maar verder dan politiek tegenstanders martelen en vermoorden kwam ik niet. Hoe erg het ook is, dat hoort bij een dictatuur anders ben je geen goede dictatuur.
Door deze revolutie is het jammer dat je amper nog google pagina' ziet over Gaddafi van voor deze week. Z'n imago was vrij aardig zou je denken omdat je niemand hoort over hem.
Afgelopen dagen hoorde ik verhalen over razzia's waar complete flats leeggehaad worden en vermoord. Niet nu, maar in al die jaren hiervoor. Kijk met dat soort verhalen kan je een dictator beoordelen, want dan loop je al gewone burger ook gevaar.
Maar genoeg hierover.
Bron: de Pers.quote:Sarkozy: Kaddafi moet weg
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft vrijdag in het Turkse Ankara gezegd, dat de Libische leider Muammar Kaddafi weg moet. Hij is de eerste wereldleider die expliciet het vertrek van de autoritair regerende leider heeft geist.
Sarkozy, die nauwe banden met Kaddafi onderhield, noemde de gewelddadigheden onacceptabel en zei dat ze onderzocht en bestraft zullen worden. Beide leiders wisten elkaar geregeld te vinden op het internationale onderhandelingstoneel. Door bemiddeling van Sarkozy en zijn ex-vrouw Ccilia, die naar Tripoli afreisde om persoonlijk met Kaddafi te onderhandelen, kwamen in 2007 vijf Bulgaarse verpleegsters en een Palestijns-Bulgaarse arts vrij. Zij waren veroordeeld wegens het besmetten van Libische kinderen met hiv.
Andersom bood Kaddafi later dat jaar aan om voor Sarkozy te bemiddelen in Tsjaad waar vrijwilligers voor een Franse organisatie hadden geprobeerd illegaal kinderen voor adoptie meer naar Frankrijk te nemen. Ook op economisch vlak vonden beide leiders elkaar.
url=http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htmquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:52 schreef rakotto het volgende:
Ghaddafi geeft nu statement
IN HET OPENBAAR
Inddquote:
Doen ze wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
url=http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htm
waarom zend AJE dit niet uit???
Het is gewoon op AJE hoor...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg het op AJAquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
Vol? Dat zijn niet eens 100k ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:55 schreef raistlin6 het volgende:
Holy fuck wat staat dat plein vol met supporters van 'm.
Ja zag het inderdaad, stuk of 300 schat ik in btw.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Vol? Dat zijn niet eens 100k ofzoEn als je oplet zijn het heel veel zwarte Afrikanen.
100k? Volgens mij zijn het er hooguit 2000 ofzoquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Vol? Dat zijn niet eens 100k ofzoEn als je oplet zijn het heel veel zwarte Afrikanen.
En alle 10.000 trouwe militairen beveiligen dat pleintje met hun leven want half Tripoli is voor de anti-s.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:00 schreef raistlin6 het volgende:
Heeft iemand een screen of kan iemand er 1 maken en posten please?
ik heb er wel een gemaakt net , maar niet zo scherp..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:00 schreef raistlin6 het volgende:
Heeft iemand een screen of kan iemand er 1 maken en posten please?
Ge-wel-di-ge track, die mag wat mij betreft met stip op 1 binnenkomen in de hitlijsten. Heeft iemand eventueel een langere versie?quote:
Ik heb je als submitter bij het bericht gemeld. Dank je wel.quote:
Er klopt iets niet. Het is 17.53 hrs, en er is nog zon en wolken te zien, dat is zowat half vijf of vijf uur s middags.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:01 schreef quirigua het volgende:
Daar wassie, de Heiland en Opjutter van Libie ! De Fuhrer !
Klopt, ik vraag me af of de speech misschien eerder op de dag al is opgenomen? Het hoeft niet noodzakelijk te beteken dat het nep was.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:18 schreef quirigua het volgende:
[..]
Er klopt iets niet. Het is 17.53 hrs, en er is nog zon en wolken te zien, dat is zowat half vijf of vijf uur s middags.
Op dat moment moet het donker zijn in Tripoli.
ik zag net tweets met dezelfde vraag voorbij komen ..feb17libya #Gaddafi speech "live" at 7 p.m.-any1 see a sunset? http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=when+is+sunset+in+tripoli+libyaquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:18 schreef quirigua het volgende:
[..]
Er klopt iets niet. Het is 17.53 hrs, en er is nog zon en wolken te zien, dat is zowat half vijf of vijf uur s middags.
Op dat moment moet het donker zijn in Tripoli.
Heeft dat te maken met de verdeeldheid die er sowieso is in het land? Lijkt me op zich niet zo wonderlijk namelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb je als submitter bij het bericht gemeld. Dank je wel.
Libi: Gadhafi verschijnt in Tripoli
Moammar Gadhafi is vrijdag iets voor 18.00 uur Nederlandse tijd verschenen op het Groene Plein in het centrum van Tripoli. Het plein was gevuld met naar schatting van de FOK!-redactie enkele duizenden juichende mensen die foto's van de Libische leider omhooghielden.
De speech valt samen met het moment waarop voor het eerst internationale journalisten in Tripoli zijn uitgenodigd om verslag van de situatie te doen. Eerder vrijdag waren er veel berichten over gevechten en doden in de hoofdstad.
In zijn korte speech gaf Gadhafi een toespraak waarmee hij het publiek opzweepte. Hij sprak over de kracht van het Libische volk en hoe Libi alles en iedereen aan zou kunnen. Hij deelde handkusjes uit aan zijn fans en riep op om te dansen en zingen.
Het kan natuurlijk zijn dat alles georkestreerd is, maar zoals een presentator van Al Jazeera zei, de steun en het enthousiasme lijkt oprecht te zijn.
Je gaat naar www.tinypic.com. Daar uploaden en hier het linkje plaatsen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:13 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
hoe upload ik een foto vanaf mn pc hier naar toe??
(kan ik kijkuh of ik caps krijg geplaatst )
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik heb je als submitter bij het bericht gemeld. Dank je wel.
Libi: Gadhafi verschijnt in Tripoli
Moammar Gadhafi is vrijdag iets voor 18.00 uur Nederlandse tijd verschenen op het Groene Plein in het centrum van Tripoli. Het plein was gevuld met naar schatting van de FOK!-redactie enkele duizenden juichende mensen die foto's van de Libische leider omhooghielden.
Kan zijn. Maar het is i.i.g. een edit, de klok die ze lieten zien was 17.53 hrs, ruim een uur later. Je kan film cameras natuurlijk op nachtopname zetten, maar dan krijg je geen gele, late zon met wolken, en geen gelige hemel achtergrond achter sterk blauwe, d.i. weinig licht opnamen van de Fuhrer.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Klopt, ik vraag me af of de speech misschien eerder op de dag al is opgenomen? Het hoeft niet noodzakelijk te beteken dat het nep was.
thnx!!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je gaat naar www.tinypic.com. Daar uploaden en hier het linkje plaatsen.
En commentator op AJE maakte opmerkingen. Normaal is er een podium en heeft Ghaddafi een rits aanhangers om zich heen staan. De drukte vonden ze meevallen, ze vroegen aan de technici om aan de beelden te werken om het beter te kunnen beoordelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:20 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik zag net tweets met dezelfde vraag voorbij komen ..feb17libya #Gaddafi speech "live" at 7 p.m.-any1 see a sunset? http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=when+is+sunset+in+tripoli+libya
Misschien hadden zie die torenklok gewoon vooruit gezet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:24 schreef alors het volgende:
Op AJE haden ze het er net ook al over of die pseech wel echt live was.
was wel beetje "opvallend" hoe graag ze die in beeld woudenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien hadden zie die torenklok gewoon vooruit gezet.
De anti's kwamen het plein niet op. Veel geschiet al tijdens het middaggebed. Ze hebben alles ingezet om het plein vrij te houden denk ik, maar de rest van Tripoli is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:27 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat moeten we geloven?
Of het plein staat vol met pro-Ghaddafi. Of het plein staat vol met anti-Ghaddafi's.
Een van de 2 liegt. Ik denk persoonlijk dat de pro's eerder liegen: Ghaddafi heeft zijn presidentschap te verliezen.. Voor hem staat alles op het spel.
Waarom zouden de anti's liegen? Ze hebben niks te verliezen.
Dat vond ik ook ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:29 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
was wel beetje "opvallend" hoe graag ze die in beeld wouden
( ook tweets over gezien )
Nee, dit zijn pro Kadhaffis, opgetrommeld.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:27 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat moeten we geloven?
Of het plein staat vol met pro-Ghaddafi. Of het plein staat vol met anti-Ghaddafi's.
Een van de 2 liegt. Ik denk persoonlijk dat de pro's eerder liegen: Ghaddafi heeft zijn presidentschap te verliezen.. Voor hem staat alles op het spel.
Waarom zouden de anti's liegen? Ze hebben niks te verliezen.
Ja. Maar ruim een uur eerder opgenomen en daarna ge-edit.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:30 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
flyingbirdies Gadaffi speech was Live & no doubt. it was sunset time. also cloudy weather with strong wind now. #Libya #Tripoli
deze is er wel zeker van dat het live was ...
Ja, dat het pro's zijn dat wist ik wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:31 schreef quirigua het volgende:
[..]
Nee, dit zijn pro Kadhaffis, opgetrommeld.
Het risico dat er een sniper tussen de antis zit, is te groot. Te makkelijk target.
ik vertrouw het indd. ook niet ( zeker dat met die klok , te opvallend )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:33 schreef quirigua het volgende:
[..]
Ja. Maar ruim een uur eerder opgenomen en daarna ge-edit.
ik weet eerlijk gezegd niet of ze al op het plein waren ( anti) meeste tweets gingen erover dat ze rchting het plein gingen ....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ja, dat het pro's zijn dat wist ik wel.
Maar is dit echt of nep? De anti's zeggen dat zei op het plein staan maar de 'groenen' (pro's) zeggen dat zij erstaan.
Is dit echt op Green Sq. Of is het gemonteerd?
Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet niet wat ik moet vertrouwen nu.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:35 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik vertrouw het indd. ook niet ( zeker dat met die klok , te opvallend )
[..]
ik weet eerlijk gezegd niet of ze al op het plein waren ( anti) meeste tweets gingen erover dat ze rchting het plein gingen ....
Oh? Heb ik gemist?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
De anti's zeggen dat zei op het plein staan
Misschien moeten we jou niet vertrouwenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:36 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet niet wat ik moet vertrouwen nu.
Dit is zeker een edit. Die pros kunnen wel echt zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ja, dat het pro's zijn dat wist ik wel.
Maar is dit echt of nep? De anti's zeggen dat zei op het plein staan maar de 'groenen' (pro's) zeggen dat zij erstaan.
Is dit echt op Green Sq. Of is het gemonteerd?
Stiekem ben ik pro en saboteer ik de boel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien moeten we jou niet vertrouwen
AJE ; Gaddafi addresses crowds in Tripoli's Green Square, says he will arm people against protestersquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu.nl
Libische leider wil wapendepots openen voor het volk
Dit gaat nog echt jarenlang problemen opleveren.
zie je wel het waren ingevlogen huurlingen .krijgen nu wapens yipy yheequote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
AJE ; Gaddafi addresses crowds in Tripoli's Green Square, says he will arm people against protesters
dit gaat indd. smerig worden ...
Nou pas?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
nee.. maar miss. nog veel smeriger ( ps ik afgelopen dagen veel gemist)quote:
je hebt wat gemist. Huurlingen houden al 2-3- dagen huis. Vooral in Tripoli.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
nee.. maar miss. nog veel smeriger ( ps ik afgelopen dagen veel gemist)
, maar er bekruipt me een 1 of ander gevoel , dat het ergste vannacht gaat komen...
Wat dacht je nou, deze remix draaiden ze daar ook natuurijk:quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:36 schreef Dance99Vv het volgende:
staan ze nou te hossen op muziek of staan ze te luisteren naar gadaffi volgens mij interreseert ze het geen moer...?
dus het is al die tijd doorgegaanquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
je hebt wat gemist. Huurlingen houden al 2-3- dagen huis. Vooral in Tripoli.
Geen nieuws = goed nieuws principe werkt nog prima dus.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dus het is al die tijd doorgegaan![]()
( dacht aangezien het wat rustiger was qua info , dat het wel grotendeels over was - dacht dat het vandaag pas weer erger werd -)
Pff, die zijn omgekocht door Wilders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Several hundred people have gathered outside the Libyan embassy in Britain once more to show their support for protesters,
Als ik Engeland was zou ik deze lui een enkeltje Libie geven.
Of zouden dit hele fanatieke real-life trolls zijn
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:48 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Geen nieuws = goed nieuws principe werkt nog prima dus.
Het was vandaag juist wat rustiger.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
dus het is al die tijd doorgegaan![]()
( dacht aangezien het wat rustiger was qua info , dat het wel grotendeels over was - dacht dat het vandaag pas weer erger werd -)
Niet helemaal duidelijk. Kan ook eerder opgenomen zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:51 schreef shomila het volgende:
Staat hij nu bij het plein?
Ik was ff weg dus gemist.
Heb toch het idee dat er na iedere speech juist meer geweld is gebruikt tegen demonstranten.. Deze toespraak zal weinig goeds betekenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was vandaag juist wat rustiger.
Ok thnx.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Niet helemaal duidelijk. Kan ook eerder opgenomen zijn.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het was vandaag juist wat rustiger.
hun zouden indd. nu dan maar eens daar tussen moeten lopen , ik wens niet snel iemand dood, maar mag lijen dat ze een kogel opvangen ..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Several hundred people have gathered outside the Libyan embassy in Britain once more to show their support for protesters,
Als ik Engeland was zou ik deze lui een enkeltje Libie geven.
Of zouden dit hele fanatieke real-life trolls zijn
http://timezoneguide.com/sunrise-sunset.phpquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:24 schreef quirigua het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar het is i.i.g. een edit, de klok die ze lieten zien was 17.53 hrs, dat was imo ruim een uur later. Je kan film cameras natuurlijk op nachtopname zetten, maar dan krijg je geen gele, late zon met wolken, en geen gelige hemel achtergrond achter sterk blauwe, d.i. weinig licht opnamen van de Fuhrer.
Heeft iemand de stand van de zon gezien? Je kan gewoon overdag opnemen met een nachtfilter om het later te laten lijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:56 schreef quirigua het volgende:
[..]
http://timezoneguide.com/sunrise-sunset.php
Sunset in Tripoli, vandaag 25 feb 2011, was 18:12 local time. Dan is het 40 minuten later (die klok !) niet zo helder licht meer. Het is de zuidkant van de Mediterannee, ruim een half uur na sunset is het vrijwel donker daar.
Conclusie : film kan echt zijn, maar dan is die eerder opgenomen, anderhalf of zo uur eerder. Daarmee klopt ook dat de publieke verschijning van Kh. een risico is (sniper) en dat risico zal het regime noch de tv zender nemen met een live zending.
Derhalve : eerder opgenomen en ge-edit. Niet spontane volkswoede.
ohhh.... fuck.....quote:Update 18.53 uur
Gadhafi heeft in zijn korte speech op het plein aangekondigd de wapendepots te openen voor zijn volgelingen om de opstandelingen te kunnen bestrijden.
Want?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Haha, ja het is verschrikkelijk maar toch is mn eerste reactie altijd een lach bij deze man.
quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu.nl
Libische leider wil wapendepots openen voor het volk
Dit gaat nog echt jarenlang problemen opleveren.
vandaar dat ik dacht dat het nu echt- super- smerig ging wordenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:41 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
AJE ; Gaddafi addresses crowds in Tripoli's Green Square, says he will arm people against protesters
hij is wanhopig en gek genoeg om gewoon die depots open te gooien...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Haha, ja het is verschrikkelijk maar toch is mn eerste reactie altijd een lach bij deze man.
juist ; niet echt iets om over te lachen , naar mijn mening ...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:04 schreef ETA het volgende:
[..]
hij is wanhopig en gek genoeg om gewoon die depots open te gooien...
Of de bevolking heeft de depots toch al in bezit en probeert hij het nu te laten overkomen alsof dat een keuze van hem is geweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:04 schreef ETA het volgende:
[..]
hij is wanhopig en gek genoeg om gewoon die depots open te gooien...
dat is ook goed mogelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:06 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Of de bevolking heeft de depots toch al in bezit en probeert hij het nu te laten overkomen alsof dat een keuze van hem is geweest.
Die ik deel btw.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
juist ; niet echt iets om over te lachen , naar mijn mening ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
quote:
Helpt niet, Nederlander willen een negerkindje meteen traan en en vlieg in hun oog zien. BN'ers boeit dit ook niet wat Libi heeft geeen aaibaarheidsfactor. Maar beter om, want schersfiguren al Henny Huisman, Robert ten Brink en meer van dat soort ellendelingen hebben we niet nodig.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:16 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Ik weet niet of het hier al gemeld was maar hoorde net op TV dat het Rode Kruis een gironummer heeft geopend voor Libi.
Beetje dubbel gevoel bij, enerzijds top anderzijds schijnheilig want bij Tunesi en Egypte heb ik ze niet gehoord.
Haha true. en in dit geval zullen de meeste mensen beelden zien van 'haatbaarden' die staan te schreeuwen. Die krijgen geen cent hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Helpt niet, Nederlander willen een negerkindje meteen traan en en vlieg in hun oog zien. BN'ers boeit dit ook niet wat Libi heeft geeen aaibaarheidsfactor. Maar beter om, want schersfiguren al Henny Huisman, Robert ten Brink en meer van dat soort ellendelingen hebben we niet nodig.
http://www.youtube.com/aljazeeraenglish#p/u/0/Vg-2ZD1EYe0quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:30 schreef yavanna het volgende:
Hoop gemist vandaag zo te lezen.
Weet iemand of de laatste speech van G al ergens terug te vinden is?
Staat weer verder weg van ons besef ik me. Het Midden Oosten heeft toch meer overeenkomsten met ons dan Sub Sahara Afrika.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze kunnen dat geld beter hierheen sturen dan
ABIDJAN - Ivoorkust staat op de rand van een burgeroorlog. Dat heeft VN-chef Ban Ki-moon vrijdag gezegd. Per dag vluchten inmiddels zeker zo'n vijfduizend mensen weg voor het toenemende geweld.
Dan wordt het menens. Stop de persen maar!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:34 schreef alors het volgende:
De ambassadeur van Libie in Portugal is ook al weg
Dankje.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:31 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/aljazeeraenglish#p/u/0/Vg-2ZD1EYe0
Ben benieuwd of z'n zonen meegaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:34 schreef raistlin6 het volgende:
Interessant stukje interview van de NOS, over referenties aan de dood die Gadhafi dood.
http://nos.nl/audio/22160(...)-zijn-toespraak.html
gisteren war dat vanaf benghazi bij het strandquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:40 schreef quirigua het volgende:
Weet iemand wat en waar Libya17Feb is, wie dat aansturen ?
http://www.livestream.com/libya17feb
Dan weten ze misschien ook dat we af en toe ietsjes kritisch op ze zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:49 schreef -jos- het volgende:
tvp, ff met mobiel.
wel grappig dat de nos hier blijkbaar meeleest :d
Tnx voor het fp bericht raistlin!
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan weten ze misschien ook dat we af en toe ietsjes kritisch op ze zijn.
Die tekst moet er gewoon uit, standaard linkje naar artikel op de FP lijkt me beter.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:57 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
doe tekst in de op moet ff een update?
Hmm jammerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
of hoe je dat ook schrijft, die thuisbasis van z'n clan
Oeh nice, voetbal uit en Saif aan, thanks!:Dquote:
Oh hij is er nog niet, je bent bij voorbaat al gewoon enthousiast.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:05 schreef shomila het volgende:
AliTweel Ali Tweel
gun fire everywhere, everywhere, everywhere, everywhere, everywhere.
1 minute ago
Dan weet ik er nog wel een paar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:11 schreef Paxcon het volgende:
Wat een idiote kerel die Ghadaffi.. Kan die niet opgepakt worden door de internationale politie ofzo?
Hallo meneer. Ik ben Rob van de internationale politie. Mogen we even binnenkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:11 schreef Paxcon het volgende:
Wat een idiote kerel die Ghadaffi.. Kan die niet opgepakt worden door de internationale politie ofzo?
Ze hebben het weer over Tripoli terwijl iemand een Mitiga vliegveld bij Tajoura had gevonden.quote:5.35pm: John Hooper sends news from Tripoli that contrary to earlier reports the huge Mitiga airport is still in government hands. Ansa's correspondent in Tripoli has visited the airport and reports that it was "surrounded by soldiers and police".
Mitiga includes the Okba Ben Nafi air base, which was operated by the Americans and known as Wheelus before independence. But it is also a civilian airport with both internal and some international connections.
So true!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt veel 'ruis' bij deze revolutie in de media. Erg lastig. Sommige dingen worden totaal tegengesprokken door weer andere bronnen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
Ik denk wel dat beide groepen, en dan toch met name de anti's veels te snel tweeten. Ze horen en schot en tweeten dat het los gaat in een bepaalde stad bijvoorbeeld. Niet dat de pro's veel beter zijn maar ik heb toch het idee dat men in egypte wat objectiever te werk ging.
Egypte was op tv.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt veel 'ruis' bij deze revolutie in de media. Erg lastig. Sommige dingen worden totaal tegengesprokken door weer andere bronnen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...
Ik denk wel dat beide groepen, en dan toch met name de anti's veels te snel tweeten. Ze horen en schot en tweeten dat het los gaat in een bepaalde stad bijvoorbeeld. Niet dat de pro's veel beter zijn maar ik heb toch het idee dat men in egypte wat objectiever te werk ging.
Onbekend.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:33 schreef Muridae het volgende:
Even vanaf de mobiel.
Hoe gaat het in tripoli?
oh ja misschien gaf ik de verkeerde indruk, maar zit er echt op te wachtenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:22 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Oh hij is er nog niet, je bent bij voorbaat al gewoon enthousiast.
Om maar eens een andere kant te belichten. Ik plaats dit niet op de fp hoor, maar dit staat ongeveer gelijk aan de berichten die veel media plaatsen op basis van tweets.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:38 schreef raistlin6 het volgende:
Nieuwsbericht op basis van Staats-TV en berichten die bevestigd zijn.
De westerse wereld wil de oliebronnen van het land innemen voor financieel gewin. Toen dit via internationale bedrijfsvoering niet lukte omdat de Libische leider de plannen tijdig doorhad, heeft met name de Verenigde Staten een nieuwe tactiek bedacht.
Ze hebben groepen mensen in Libi laten infiltreren om lichte onvrede die bij de jeugd aanwezig was, zo te laten groeien dat deze jongeren in opstand komen voor iets waar ze in zijn gaan geloven. Vervolgens zijn de jongeren afhankelijk gemaakt van de infiltranten met drugs. Een zelfde soort tactiek als loverboys in Nederland gebruiken.
De CIA digitale taskforce heeft allerlei geruchten de wereld in geslingerd die de internationale opinies benvloeden. Gadhafi heeft aangegeven liever geen geweld te gebruiken tegen de jongeren, maar als het nodig is, zou hij het doen. Hij wil namelijk niet buigen voor buitenlandse druk die puur gericht is op financieel belang, nu de westerse wereld zelf een economische crisis het hoofd probeert te bieden.
Eerlijk gezegd vind ik dat bijna geloofwaardiger dan veel mediaquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Om maar eens een andere kant te belichten. Ik plaats dit niet op de fp hoor, maar dit staat ongeveer gelijk aan de berichten die veel media plaatsen op basis van tweets.
Oh, nou snap ik het ! Wat ben ik een sufferd geweest, mea culpa zeg, om het niet te begrijpenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:38 schreef raistlin6 het volgende:
Nieuwsbericht op basis van Staats-TV en berichten die bevestigd zijn.
De westerse wereld wil de oliebronnen van het land innemen voor financieel gewin. Toen dit via internationale bedrijfsvoering niet lukte omdat de Libische leider de plannen tijdig doorhad, heeft met name de Verenigde Staten een nieuwe tactiek bedacht.
Ze hebben groepen mensen in Libi laten infiltreren om lichte onvrede die bij de jeugd aanwezig was, zo te laten groeien dat deze jongeren in opstand komen voor iets waar ze in zijn gaan geloven. Vervolgens zijn de jongeren afhankelijk gemaakt van de infiltranten met drugs. Een zelfde soort tactiek als loverboys in Nederland gebruiken.
De CIA digitale taskforce heeft allerlei geruchten de wereld in geslingerd die de internationale opinies benvloeden. Gadhafi heeft aangegeven liever geen geweld te gebruiken tegen de jongeren, maar als het nodig is, zou hij het doen. Hij wil namelijk niet buigen voor buitenlandse druk die puur gericht is op financieel belang, nu de westerse wereld zelf een economische crisis het hoofd probeert te bieden.
Kijk eens aan, maak een column!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef druide het volgende:
Tijdens de Tunesische en Egyptische stond ik 100% achter de demonstranten, maar na het een en ander gelezen te hebben begin ik toch te twijfelen over wie de good guys zijn in Libi.
Als ik het goed begrepen heb bestaat Libi uit een stuk of negentig clans, van wie de Gaddafi's (wat bloedvergieter blijkt te betekenen) er n is. Gaddafi's voorganger, die in 1969 met een militaire coup werd afgezet, behoorde tot een andere clan, gevestigd in het Noord-Oosten (rond Benghazi), wiens aanhangers nooit de Gaddafi's hebben geaccepteerd. Als represaille heeft Gadaffi hun woongebied jarenlang verwaarloosd.
Gaddafi ziet zichzelf als een anti-monarchistische, socialistische, islamitische, pan-arabische revolutionair. Tijdens de koude oorlog stond hij aan de kant van de Sovjet republiek, met een anti-Amerikaanse en anti-zionistische politiek. Na de het uiteenvallen van de Sovjet, en de oorlog tegen Irak voelde hij de bui hangen, en heeft hij zijn omstreden nucleaire programma opgegeven. Sindsdien is hij steeds vaker tegemoet gekomen aan de Westerse wensen.
Met uitzondering van Benghazi en omgevingen heeft de Libische bevolking het eigenlijk vrij goed. Mede dankzij de olie-inkomsten en de bescheiden leefwijze van de Gaddafi's heeft Libi n van de hoogste BNP's per persoon in Afrika(zie deze kaart: Libirs verdienen gemiddeld 13.300 dollar per jaar; twee maal zoveel als de gemiddelde Tunesir, driemaal zoveel als de gemiddelde Egyptenaar en bijna vier keer zoveel als de gemiddelde Marokkaan - in de rest van Afrika verdient men nog veel minder)
Akkoord, Gaddafi is een dictator die met harde hand zijn groene idealen tracht te verwezenlijken: dat is verwerpelijk en dient te veranderen. Maar de huidige protesten zijn voornamelijk ingegeven door een ordinaire clanstrijd. Als de andere clan de macht grijpt, zullen alle Gaddafi's een kopje kleiner worden gemaakt en plaatsen zij hun eigen dictator aan kop. Dat is geen vooruitgang. Bovendien verdeelt Gaddafi de rijkdommen van zijn land over zijn volk; zal de nieuwe dictator dat ook doen?
Die demo op het Groene plein? We weten niet hoe laat dat was, en niet hoe het nu is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik dacht dat de pro's zich daar oa verzameld hadden, of is dat alweer oud nieuws?
Zeker.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
op aje is het nu echt om te huilen
Ik zit heel hard na te denken hoe ik het wel op de fp kan gooien. Even overleggen binnen de redactie.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat bijna geloofwaardiger dan veel media
Hebben mensen hier vandaag nog betrouwbare dodenaantallen langs zien komen? dan update ik ze in het overzicht
(die van @tarekshalaby in Tobruq heb ik al)
Bewijs dat maar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef druide het volgende:
Maar de huidige protesten zijn voornamelijk ingegeven door een ordinaire clanstrijd.
In welke betekenis van het woord bevestigen is het dan bevestigd dat westerlijke mogendheden hebben genfiltreerd en de onrust hebben opgestookt, en met drugs?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Om maar eens een andere kant te belichten. Ik plaats dit niet op de fp hoor, maar dit staat ongeveer gelijk aan de berichten die veel media plaatsen op basis van tweets.
Mag ik meehelpen met schrijven? Ik heb wel leuke suggestiesquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:47 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ik zit heel hard na te denken hoe ik het wel op de fp kan gooien. Even overleggen binnen de redactie.
Ja, dit is niet bevestigd, maar staat gelijk aan een willekeurig bericht in de westerse media, maar dan van de andere kant belicht. Een mix van feiten met geruchten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
In welke betekenis van het woord bevestigen is het dan bevestigd dat westerlijke mogendheden hebben genfiltreerd en de onrust hebben opgestookt, en met drugs?
of lees ik het verkeerd?
De twitteraccounts @ShababLibya en @LibyaFeb17_com zijn van de CIA, dat weet toch iedereen?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
In welke betekenis van het woord bevestigen is het dan bevestigd dat westerlijke mogendheden hebben genfiltreerd en de onrust hebben opgestookt, en met drugs?
of lees ik het verkeerd?
Is dat bevestigd?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
De twitteraccounts @ShababLibya en @LibyaFeb17_com zijn van de CIA, dat weet toch iedereen?
Jah, door Maurice de Hond. Hij zegt: 'doen'. Altijd betrouwbaar.quote:
Bang, er zitten nog Amerikanen in Libi. Bovendien kan Amerika veel aanslagen verwachten mocht Gaddafi het toch nog redden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:45 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zeker.
Antwoord op de vraag of de VS het eens is met Sarkozy dat Gadhafi af moet treden.
Errrr, we have always said that that is up to the libyan people, they deserve a government which is represented through the majority of blablabla
Hij durft ffs niet eens te zeggen dat ie natuurlijk af moet treden.
Oke. Nee, dan heb je helemaal gelijk!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:51 schreef -jos- het volgende:
[..]
Jah, door Maurice de Hond. Hij zegt: 'doen'. Altijd betrouwbaar.
Het is iig niet onbegrijpelijk wanneer sommige mensen dergelijke spraak geloven.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:41 schreef -jos- het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik dat bijna geloofwaardiger dan veel media
Hebben mensen hier vandaag nog betrouwbare dodenaantallen langs zien komen? dan update ik ze in het overzicht
(die van @tarekshalaby in Tobruq heb ik al)
Eerst even overleg achter de schermen afwachten. Ik kom erop terug als het toegestaan wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:50 schreef -jos- het volgende:
[..]
Mag ik meehelpen met schrijven? Ik heb wel leuke suggesties
Thank you!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:43 schreef -jos- het volgende:
[..]
Kijk eens aan, maak een column!![]()
Veel beter verhaal dan de onbevestigde geruchten.
Onder meer:quote:
Juistum, uit eerdere peilingen is nl. altijd wel gebleken hoe betrouwbaar zijn peilingen zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Oke. Nee, dan heb je helemaal gelijk!
Ze durven niet eens zijn naam te noemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:45 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zeker.
Antwoord op de vraag of de VS het eens is met Sarkozy dat Gadhafi af moet treden.
Errrr, we have always said that that is up to the libyan people, they deserve a government which is represented through the majority of blablabla
Hij durft ffs niet eens te zeggen dat ie natuurlijk af moet treden.
Hulde voor deze post. Ik moet me echt gaan verdiepen in de rol van stammen in Libi. Iemand kwam hier in dit topic met deze link: http://www.globalsecurity.org/military/world/libya/tribes.htmquote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef druide het volgende:
Tijdens de Tunesische en Egyptische stond ik 100% achter de demonstranten, maar na het een en ander gelezen te hebben begin ik toch te twijfelen over wie de good guys zijn in Libi.
Als ik het goed begrepen heb bestaat Libi uit een stuk of negentig clans, van wie de Gaddafi's (wat bloedvergieter blijkt te betekenen) er n is. Gaddafi's voorganger, die in 1969 met een militaire coup werd afgezet, behoorde tot een andere clan, gevestigd in het Noord-Oosten (rond Benghazi), wiens aanhangers nooit de Gaddafi's hebben geaccepteerd. Als represaille heeft Gadaffi hun woongebied jarenlang verwaarloosd.
Gaddafi ziet zichzelf als een anti-monarchistische, socialistische, islamitische, pan-arabische revolutionair. Tijdens de koude oorlog stond hij aan de kant van de Sovjet republiek, met een anti-Amerikaanse en anti-zionistische politiek. Na de het uiteenvallen van de Sovjet, en de oorlog tegen Irak voelde hij de bui hangen, en heeft hij zijn omstreden nucleaire programma opgegeven. Sindsdien is hij steeds vaker tegemoet gekomen aan de Westerse wensen.
Met uitzondering van Benghazi en omgevingen heeft de Libische bevolking het eigenlijk vrij goed. Mede dankzij de olie-inkomsten en de bescheiden leefwijze van de Gaddafi's heeft Libi n van de hoogste BNP's per persoon in Afrika(zie deze kaart: Libirs verdienen gemiddeld 13.300 dollar per jaar; twee maal zoveel als de gemiddelde Tunesir, driemaal zoveel als de gemiddelde Egyptenaar en bijna vier keer zoveel als de gemiddelde Marokkaan - in de rest van Afrika verdient men nog veel minder)
Akkoord, Gaddafi is een dictator die met harde hand zijn groene idealen tracht te verwezenlijken: dat is verwerpelijk en dient te veranderen. Maar de huidige protesten zijn voornamelijk ingegeven door een ordinaire clanstrijd. Als de andere clan de macht grijpt, zullen alle Gaddafi's een kopje kleiner worden gemaakt en plaatsen zij hun eigen dictator aan kop. Dat is geen vooruitgang. Bovendien verdeelt Gaddafi de rijkdommen van zijn land over zijn volk; zal de nieuwe dictator dat ook doen?
Tactiek, is hier vandaag nog besproken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:53 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ze durven niet eens zijn naam te noemen.
Zal best, maar ik kreeg toch sterk de indruk dat een aantal stammen pas hun mond open deden toen de demonstraties al een paar dagen aan de gang waren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:53 schreef druide het volgende:
[..]
Thank you!![]()
[..]
Onder meer:
http://texasgeography.wor(...)-loyalties-in-libya/
Overigens las ik elders dat het land negentig clans telt, terwijl deze bron over 140 stuks spreekt.
Weet ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Tactiek, is hier vandaag nog besproken.
Dan moet je die vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:56 schreef Muridae het volgende:
De waarheid ligt altijd ergens in het midden. Persoonlijk geloof ik niet in de spontane revoluties, dit zal vast een extern trigger hebben.
De russen hebben er baat bij, de olieprijs gaat omhoog en mensen hebben minder vertrouwen in MO oil & gas.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:56 schreef Muridae het volgende:
De waarheid ligt altijd ergens in het midden. Persoonlijk geloof ik niet in de spontane revoluties, dit zal vast een extern trigger hebben.
Goed stukje!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef druide het volgende:
quote:'Maar de huidige protesten zijn voornamelijk ingegeven door een ordinaire clanstrijd. Als de andere clan de macht grijpt, zullen alle Gaddafi's een kopje kleiner worden gemaakt en plaatsen zij hun eigen dictator aan kop. Dat is geen vooruitgang. Bovendien verdeelt Gaddafi de rijkdommen van zijn land over zijn volk; zal de nieuwe dictator dat ook doen?'
Time will tell.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je die vinden.
Klopt, echter westerse democratie met partijenstelsel verwacht je da wel? Nee lijkt me,dus reken maar dat er een nieuwe machtshebber komt. Niet perse fundi's maar wie wel?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De verhalen over extremistische moslims en stammenstrijd is juist de propaganda die de afgelopen tientallen jaren werd gebruikt om de dictaturen te legitimeren.
Inderdaad, we weten dat er veel verschillende stammen daar leven. Maar volgens mij is het net als in Egypte (met de Christenen en de Moslims) dat ze samen tegen Khaddafi zijn. En niet ieder voor zich.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:59 schreef yavanna het volgende:
[..]
Goed stukje!
Alleen onderstaand deel, is dat je mening of heb je ergens bevestigdgezien dat dit het geval is? Ik dacht nl. gelezen en gehoord te hebben dat men ee ndemocratisch kiesstelsel wil als waar men nu in b.v. Egypte ook naar streeft en deze revolutie voorkomt uit 'het volk' en niet zo zeer van bepaalde clans.
[..]
Hierbij maak je natuurlijk wel de aanname dat het BNP uniform verdeeld is over de bevolking. Zelfs in Nederland is dat niet het geval.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:40 schreef druide het volgende:
Die weg gaat dus vanaf begin af aan gelegd moeten worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Klopt, echter westerse democratie met partijenstelsel verwacht je da wel? Nee lijkt me,dus reken maar dat er een nieuwe machtshebber komt. Niet perse fundi's maar wie wel?
Ik verwacht dat het iig nog een tijd gaat duren, en misschien krijgen we heel iets anders dan iedereen verwacht.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:01 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Klopt, echter westerse democratie met partijenstelsel verwacht je da wel? Nee lijkt me,dus reken maar dat er een nieuwe machtshebber komt. Niet perse fundi's maar wie wel?
Feit blijft dat de onderlinge banden die stammen daar hebben ook een belangrijke rol spelen bij het verdelen van geld, gas en olie. Bepaalde stammen krijgen bijvoorbeeld helemaal niks en worden buitengesloten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hierbij maak je natuurlijk wel de aanname dat het BNP uniform verdeeld is over de bevolking. Zelfs in Nederland is dat niet het geval.
http://www.spitsnieuws.nl(...)erzoek_tripolic.htmlquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:07 schreef doubleplusungood het volgende:
Misschien iets heel raars om nu aan te denken, maar wat gaat dit betekenen voor het onderzoek naar de vliegtuigcrasg in Tripoli vorig jaar? Ik ken mensen die daar familie bij hebben verloren en ik kan alleen maar hopen dat zij ooit een antwoord krijgen...
Dat onderzoek ligt stil, stond ook in de krant e.d.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:07 schreef doubleplusungood het volgende:
Misschien iets heel raars om nu aan te denken, maar wat gaat dit betekenen voor het onderzoek naar de vliegtuigcrasg in Tripoli vorig jaar? Ik ken mensen die daar familie bij hebben verloren en ik kan alleen maar hopen dat zij ooit een antwoord krijgen...
Yup, dat zullen de pro mensen op het plein wel geweest zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:02 schreef Bartholomaeus het volgende:
En natuurlijk staan er altijd mensen achter Khaddafi. Vergeet niet dat er door hem ook veel mensen het nu wel goed hebben en niet veel te klagen hebben.
En hier iets uitgebreider.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:08 schreef alors het volgende:
[..]
Dat onderzoek ligt stil, stond ook in de krant e.d.
Ja en als ik zie hoe het er in Roemni, en dat soort landen er voor staat dan zou ik nul verwachtingen hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Die weg gaat dus vanaf begin af aan gelegd moeten worden.
Tja, je weet het niet he. Kan alle kanten op..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:08 schreef yavanna het volgende:
[..]
Yup, dat zullen de pro mensen op het plein wel geweest zijn.
Ik vraag mij echt af of Gadaffi nu echt nog denkt dat zijn toespraken nog zin hebben of dat het puur een soort tijd rekken oid is. Zelfs deskundige worden geen wijs uit die man.
MuneefHalawaquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Tja, je weet het niet he. Kan alle kanten op..
Last net berichten dat er 2500 militairen die bij de anti's horen undercover in Tripoli waren en dat het binnen 24 uur gedaan zou zijn?
Zo te lezen weet jij wat over die stammen. Je wordt geboren met een vader en moeder in Libi, behoor je dan tot een stam? Hoeveel deel van de bevolking behoort tot een stam? Wat bepaalt van welke stam je lid bent? Waarom hebben stammen invloed?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Feit blijft dat de onderlinge banden die stammen daar hebben ook een belangrijke rol spelen bij het verdelen van geld, gas en olie. Bepaalde stammen krijgen bijvoorbeeld helemaal niks en worden buitengesloten.
Sancties zullen er ook wel komen. Maar geen inval, aanval of invasie. En met die sancties tref je Gadhafi, maar die heeft genoeg opzij liggen. Wie je veel meer treft met sancties is de bevolking.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:11 schreef yavanna het volgende:
Als zo'n beetje alle landen 'hun mensen' uit Libi weg hebben zal er wellicht ook meer gedaan worden dan praten alleen. Hoewel China en Rusland het wel een binnenlandse aangelegenheid zullen blijven vinden, lijken steeds meer andere landen te roepen om actie/sanctie's.
en als aanvulling is men bang dat men naar een schade-uitkering wel gefloten kan worden als de luchtvaartmaats. falliet isquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:09 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
En hier iets uitgebreider.
http://nos.nl/artikel/221(...)mp-nooit-bekend.html
Nabestaanden van slachtoffers van de vliegramp vorig jaar in Tripoli zijn bang dat de oorzaak van de crash door de politieke situatie in Libi nooit bekend zal worden.
Hoewel er formeel geen aanwijzingen zijn dat het onderzoek gefrustreerd wordt door de onrust in het Noord-Afrikaanse land, zegt een woordvoerder van de Onderzoeksraad voor Veiligheid dat hij zich kan voorstellen dat de onrust de kwaliteit van het onderzoek niet verbetert.
Niets gehoord
De Onderzoeksraad zou volgens internationale afspraken over de stand van het onderzoek genformeerd moeten worden, maar heeft al maanden niets gehoord uit Libi.
Ook advocaat Veeru Mewa, van dertig nabestaanden vertegenwoordigt, is bang dat essentieel bewijsmateriaal in de chaos verdwijnt.
Bij de crash in mei vorig jaar kwamen 103 mensen om het leven, onder wie 70 Nederlanders. Een negenjarig jongetje uit Brabant overleefde de ramp als enige. De Libische autoriteiten kondigden een onderzoek aan, maar daar is sindsdien vrijwel niets meer van vernomen.
'Frustrerend'
Eind januari bleek al dat nabestaanden amper iets horen uit Libi. Mewa noemde dat toen "frustrerend". "De nabestaanden hebben de periode afgesloten dat ze hun geliefden hebben kunnen begraven, cremeren en dan komt de volgende fase eraan: wat is er gebeurd? Niemand kan daar antwoord op geven", aldus de advocaat.
Hopen dan maar dat G en aanhang vlucht, lijkt anders echt een veldslag te worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
MuneefHalawa
"we have troops that have already infiltrated tripoli highly trained and armed gaddafi will fall in 24 hours"col/ tareq sa'ad of banghazi
LOL, net als die 50.000 man die nu ongeveer aankomen bij Tripoli ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
MuneefHalawa
"we have troops that have already infiltrated tripoli highly trained and armed gaddafi will fall in 24 hours"col/ tareq sa'ad of banghazi
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:13 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hopen dan maar dat G en aanhang vlucht, lijkt anders echt een veldslag te worden.
Volgens mij zitten er ook een heleboel sensatiezoekers bij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
LOL, net als die 50.000 man die nu ongeveer aankomen bij Tripoli ja.
Klopt, meer in de richting als een vliegverbod. Er waren wat mensen met goed tactisch/wettelijk inzicht die allerlei opties vertelden, helaas weet ik ze niet meer zo 123..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:13 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Sancties zullen er ook wel komen. Maar geen inval, aanval of invasie. En met die sancties tref je Gadhafi, maar die heeft genoeg opzij liggen. Wie je veel meer treft met sancties is de bevolking.
Ongetwijfeld ( en hun schaduwen )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:15 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij zitten er ook een heleboel sensatiezoekers bij.
Vanaf vanmiddag was het vliegveld al onder controle van anti's.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:17 schreef -jos- het volgende:
https://voices.washington(...)from_the_ground.html
hierin wordt het gerucht dat het vliegveld zou zijn bezet niet bevestigd.
En weer een onzintweet. VS heeft helemaal nergens antwoord op gegeven, en daar dus ook niet op. Ja daar kun je zo'n sensatiepost van maken. Je kunt ook zeggen: "VS spreekt zich over niets met betrekking tot Libi en sancties uit"quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:18 schreef yavanna het volgende:
Reuters Reuters Top News
FLASH: When asked about taking military action against Libya, U.S. says it is not taking any options off the table
Had eigenlijk verwacht dat de VS als wilde bijen op die olie zouden afvliegenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:18 schreef yavanna het volgende:
Reuters Reuters Top News
FLASH: When asked about taking military action against Libya, U.S. says it is not taking any options off the table
Dat was een gerucht van de geruchtenverspreiders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:18 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vanaf vanmiddag was het vliegveld al onder controle van anti's.
Dit is van een man die aan het eind van de middag bij het vliegveld was. Het wordt dus ontkracht.quote:I saw on some TV reports that the Airbase has joined the rebellion, but I didn't notice anything while I was there. The airbase is definitely huge and we were on one side of it and possibly couldn't have noticed what was happening in the military section.
Dat is echt totaal ondergeschikt aan het algemeen belang. Er is nu iets veel ergers aan de hand.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:07 schreef doubleplusungood het volgende:
Die besloot ik niet eens op de frontpage te gooien of hier te melden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:20 schreef Bartholomaeus het volgende:
http://www.nu.nl/economie/2455677/libie-stopt-uitvoer-olie.html
TRIPOLI - Libi stopt naar verwachting op korte termijn met de uitvoer van olie. Dat zei de tweede man bij de VN voor Libi, Ibrahim Dabbashi, vrijdag.
Het olierijke Libi zou om veiligheidsredenen stoppen met de olie-export.
Dabbashi heeft er bij de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties op aangedrongen direct sancties op te leggen aan Kaddafi en andere Libische leiders. Dabbashi heeft Kaddafi eerder al opgeroepen te
Staats TV dus niet betrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:21 schreef yavanna het volgende:
SherineT Sherine Tadros
Libyan state tv: #gaddafi called syrian president and discussed common interests #toomanyjokes #libya #syria
Ik heb het zelf niet gezien/gehoord. Reuters is meestal wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:19 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
En weer een onzintweet. VS heeft helemaal nergens antwoord op gegeven, en daar dus ook niet op. Ja daar kun je zo'n sensatiepost van maken. Je kunt ook zeggen: "VS spreekt zich over niets met betrekking tot Libi en sancties uit"
Ik stem in. Maar het is wel moeilijk om de juiste berichten eruit te pikken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef raistlin6 het volgende:
Misschien is het een goed idee te stoppen met onzingeruchten hier te noemen? Wie weet vinden we dan zelfs wel een soort objectieve gang van zaken in het hele gebeuren. Wat vinden jullie?
Bovendien als het al waar is kan Saoedi-Arabi dat gat direct opvullen vanuit eigen oliebronnen. Itali zal er wel wat van gaan voelen, maar een crisis zal het nooit worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:21 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Die besloot ik niet eens op de frontpage te gooien of hier te melden.Een persoon die net ontslag heeft genomen en vervolgens een negatief bericht de wereld in brengt over zijn ex-leidinggevende kun je niet als goede bron nemen.
Je kunt niet constant de juiste plaatsen, dat klopt, maar daarvoor is het ook een forum, zijn genoeg kritische mensen hier die daar ook bij helpen toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik stem in. Maar het is wel moeilijk om de juiste berichten eruit te pikken.
Helemaal niet betrouwbaar, de AJE twitster(?) vermelde het dan ook om het komische aspect ervan.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:22 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Staats TV dus niet betrouwbaar.
Neuh. Niet waar het Libi betreft tot nu toe. Ik heb ze meer foutieve berichten zien schrijven dan Al Arabiyah (en dat wil wat zeggen)quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik heb het zelf niet gezien/gehoord. Reuters is meestal wel betrouwbaar.
De meeste tweets plaats ik sowieso al niet vanwege de (on)geloofwaardigheid. Het is echter, om1001 redenen, niet altijd te voorkomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:23 schreef raistlin6 het volgende:
Misschien is het een goed idee te stoppen met onzingeruchten hier te noemen? Wie weet vinden we dan zelfs wel een soort objectieve gang van zaken in het hele gebeuren. Wat vinden jullie?
Goed bezig.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:21 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Die besloot ik niet eens op de frontpage te gooien of hier te melden.Een persoon die net ontslag heeft genomen en vervolgens een negatief bericht de wereld in brengt over zijn ex-leidinggevende kun je niet als goede bron nemen.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:24 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Je kunt niet constant de juiste plaatsen, dat klopt, maar daarvoor is het ook een forum, zijn genoeg kritische mensen hier die daar ook bij helpen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |