aangezien je em hier dropt , jos heeft toch echt een paar betrouwbare twitteraars als onbetrouwbaar bestempeld ....quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
En hier nog een keer, gewoon omdat het zo stoer is.
VN: 'Massamoorden in Libi gemeld'
Berichten dat in Libi duizenden doden zijn gevallen zouden de internationale gemeenschap moeten aansporen om 'krachtig op te treden' om een eind te maken aan de onderdrukking van de anti-regeringsdemonstranten. Dat heeft VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Navi Pillay vrijdag gezegd.
Pillay steunt een plan om een onafhankelijke commissie de mensenrechtenschendingen door de veiligheidstroepen van Moammar Gadhafi te laten onderzoeken en de daders verantwoording af te laten leggen. In een toespraak voor de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties zei Pillay dat de raad 'alle mogelijke middelen' moet inzetten om het regime in Libi ertoe te bewegen het geweld te beindigen.
"De onderdrukking van vreedzame demonstraties in Libi escaleert zorgwekkend met berichten over massamoorden, willekeurige arrestaties, opsluiting en marteling van betogers", aldus Pillay. "Tanks, helikopters en militaire vliegtuigen zijn naar verluidt gebruikt om burgers aan te vallen. Volgens sommige bronnen zijn er mogelijk duizenden vermoord of gewond geraakt."
Pillay herinnerde de raad er aan dat Gadhafi zijn aanhangers heeft gevraagd om strijd te leveren met de actievoerders en ze 'aan te vallen in hun nesten'. Volgens Pillay zijn dit mogelijk misdaden tegen de menselijkheid. "Elke ambtenaar, van elke rang, die opdracht geeft tot wreedheden of ze begaat, kan verantwoordelijk worden gehouden", zei ze.
Het is de eerste keer dat de Mensenrechtenraad in een speciale zitting bijeenkomt om het doen en laten van een van zijn lidstaten tegen het licht te houden. De Libische vertegenwoordiger in de raad verscheen niet op de bijeenkomst.
Omdat er pas sinds donderdag onafhankelijke journalisten in het land zijn toegestaan en berichten over de aantallen doden nogal verschillen per bron heeft FOK!-user -jos- in de nacht van donderdag op vrijdag een overzicht van het aantal slachtoffers volgens de verschillende bronnen gemaakt. De gebruikte bronnen zijn betrouwbaarder dan veel berichten in de media die gebaseerd zijn op tweets van demonstranten.
Hij gaat 30.000 demonstranten en overgelopen militairen opwachten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel Libyan TV showing the Pro-Gaddafi on the green square Live.
http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htm
dus toch pro's dacht ik al ..
FOK! loopt echt zo voor met nieuws uit het MO.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
Berichten dat in Libi duizenden doden zijn gevallen zouden de internationale gemeenschap moeten aansporen om 'krachtig op te treden' om een eind te maken aan de onderdrukking van de anti-regeringsdemonstranten. Dat heeft VN-Hoge Commissaris voor de Mensenrechten Navi Pillay vrijdag gezegd.
Pillay steunt een plan om een onafhankelijke commissie de mensenrechtenschendingen door de veiligheidstroepen van Moammar Gadhafi te laten onderzoeken en de daders verantwoording af te laten leggen. In een toespraak voor de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties zei Pillay dat de raad 'alle mogelijke middelen' moet inzetten om het regime in Libi ertoe te bewegen het geweld te beindigen.
"De onderdrukking van vreedzame demonstraties in Libi escaleert zorgwekkend met berichten over massamoorden, willekeurige arrestaties, opsluiting en marteling van betogers", aldus Pillay. "Tanks, helikopters en militaire vliegtuigen zijn naar verluidt gebruikt om burgers aan te vallen. Volgens sommige bronnen zijn er mogelijk duizenden vermoord of gewond geraakt."
Pillay herinnerde de raad er aan dat Gadhafi zijn aanhangers heeft gevraagd om strijd te leveren met de actievoerders en ze 'aan te vallen in hun nesten'. Volgens Pillay zijn dit mogelijk misdaden tegen de menselijkheid. "Elke ambtenaar, van elke rang, die opdracht geeft tot wreedheden of ze begaat, kan verantwoordelijk worden gehouden", zei ze.
Het is de eerste keer dat de Mensenrechtenraad in een speciale zitting bijeenkomt om het doen en laten van een van zijn lidstaten tegen het licht te houden. De Libische vertegenwoordiger in de raad verscheen niet op de bijeenkomst.
Omdat er pas sinds donderdag onafhankelijke journalisten in het land zijn toegestaan en berichten over de aantallen doden nogal verschillen per bron heeft FOK!-user -jos- in de nacht van donderdag op vrijdag een overzicht van het aantal slachtoffers volgens de verschillende bronnen gemaakt. De gebruikte bronnen zijn betrouwbaarder dan veel berichten in de media die gebaseerd zijn op tweets van demonstranten.
oke hier is je bevesting ziet er goed uitquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef raistlin6 het volgende:
Die Twitterlijsten staan dan ook niet in de OP. Het gaat hier om een overzicht van gerapporteerde doden van verschillende bronnen (waaronder VN en Human Watch). Ook met commentaar over betrouwbaarheid.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
aangezien je em hier dropt , jos heeft toch echt een paar betrouwbare twitteraars als onbetrouwbaar bestempeld ....
iemand anders hier zei dat het oude beelden waren ( het is staatstv he , doet er natuurlijk alles aan om 'een ander beeld neer te zetten ' )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij gaat 30.000 demonstranten en overgelopen militairen opwachten?
ja okaj ( maar ik wou het wel ff kwijt )quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die Twitterlijsten staan dan ook niet in de OP. Het gaat hier om een overzicht van gerapporteerde doden van verschillende bronnen (waaronder VN en Human Watch). Ook met commentaar over betrouwbaarheid.
Verschrikkelijk om die onwetendheid te aanschouwen van die mensen die pro Khadaffi zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel Libyan TV showing the Pro-Gaddafi on the green square Live.
http://wwitv.com/tv_channels/b1951.htm
dus toch pro's dacht ik al ..
we zullen hem in de gaten houden ....en voor hem biddenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
Abukhit boomb
5 minutes ago via Echofon
Abukhit ohgos
5 minutes ago via Echofon
Abukhit i see guns with people .... shots r everywhere ...
6 minutes ago via Echofon
gaat nie goed daaro bij hem
Hoezo onwetendheid? Veel mensen in Libie hebben het gewoon goed gehad onder Khadaffi.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Verschrikkelijk om die onwetendheid te aanschouwen van die mensen die pro Khadaffi zijn.
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen wat deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, wil ik je best dat leren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:05 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hoezo onwetendheid? Veel mensen in Libie hebben het gewoon goed gehad onder Khadaffi.
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen waar deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, kan wil ik je best op de feiten drukken.
Nou.... Ik kan best wel wat hebben, maar hier trekt mijn glimlach toch ook wel van weg hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef yavanna het volgende:
andersoncooper Many reports coming out of Tripoli, Ambulances coming to take injured are actually killing them inside #Libya #Feb17
AymanM Ayman Mohyeldinquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef bokaal het volgende:
Ticker (die gast van vanmiddag, nu weer aan de telefoon) // AJE:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.
Ik betwijfel of veel mensen Gaddafi kenden voor deze revolutie en wat hij op zijn naam heeft staan. Je vindt niet veel op google kan ik je vertellen. Als je op doodstraf zoekt lees je alleen maar verhalen over die Bulgaarse verpleegsters.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen voor je dat je op zijn minst over enige vorm van kennis beschikt om te begrijpen wat deze persoon, die ze roemen op zijn geweten heeft staan. Zo niet, wil ik je best dat leren.
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.quote:
libyansrevolt @AliTweel Ali they reached koobry el hany in soog eljum3a and they were sprayed with bulletsquote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:10 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
AliTweel i'm going up the roof to see/hear what is going on
less than 10 seconds ago via Echofon
AliTweel I have no idea what is going on with the large march comming from tajoura, I lost comm after the passed Arada area 10km away from green sq
Exact, ook al is het vast betaald op dit moment omdat het gevaarlijk is voor zowel voor als tegenstanders.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen? Genoeg mensen in Libie die wel een goed leven hebben gehad onder Gadaffi, is dus niets vreemds aan dat ze hem nu op de straten steunen.
quote:the only apple store in tripoli is located beside the "al-madar street" go in a couple of times but i don't satisfied about the service. u can find some of the new and some realy old iMAC\iPAD\iPOD and waranty i don't know!!.
http://www.expat-blog.com/forum/viewtopic.php?id=55375quote:I have learned they could be 3gs + wifi for 1,500 LD, not sure about storage but can assume its 32gb.
Dan moet je voor die terechte vraag misschien een apart topic maken. De gebeurtenissen gaan nu naar een hoogtepunt. Het lijkt me beter ons in dit topic daar op te concentreren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.
GDP per capita heeft niks te maken met algemene welvaart.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Onzin onzin. Is een terechte vraag kijkend naar het GDP per capita van Libi vergeleken met andere landen in de Arabische regio. Als je mensen een dak, eten, tv en een Golfje geeft hoor je ze niet.
Dezelfde stelling stellen is inderdaad niet nodig, aangezien het wat betreft de inhoud vrij pover is, daarnaast zullen er altijd mensen zijn die het goed hebben tijdens een dictatuur, dat wilt niet zeggen dat het zelfde geldt, voor een over grote deel van de samenleving. Deze persoon heeft daarnaast een lijdende rol gespeeld voor meerdere terroristische groeperingen met onder andere financile steun en is er sprake van zelfverrijking waar de bevolking weinig tot niets van terug ziet. Overigens zou ik je aanraden om het woord onwetend eens op te gaan zoeken, hetgeen wat je stelt is namelijk irrelevant.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:09 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Absoluut mee eens.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je voor die terechte vraag misschien een apart topic maken. De gebeurtenissen gaan nu naar een hoogtepunt. Het lijkt me beter ons in dit topic daar op te concentreren.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
"laatste nieuws" link moet even aan de laatste update gelinkt worden
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:22 schreef raistlin6 het volgende:
Kan er niet zo nu en dan een poll in de OP? En geef dan ook de optie dat de mad dog aan de macht blijft. Dat denk ik inmiddels.
GDP per capita is geen graadmeter maar invloed heeft het wel. Onder de 20 hoor je niet te werken. Economie is log natuurlijk. Het is ook geen ontwikkeld West Europees land, maar dit is allemaal luxe. De basis begint bij een dak en eten. De rest is meegenomen. Het kan zat beter maar ook zat slechter. Vrijheid is een mooi ideaal maar is geen eerste levensbehoefte.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:21 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
GDP per capita heeft niks te maken met algemene welvaart.
Wist je dat 50% van de bevolking onder de 20 werkloos is, en dat over het algemeen mensen geen werk kunnen vinden dat hoort bij hun redelijk hoge opleiding.
ook is het over het algemeen een vrijheidsloos land: http://www.freedomhouse.org/uploads/pdf/Charts2006.pdf
Geschiedenislessen zouden je goed doen, niet te min zou er inderdaad spraken kunnen zijn van geen tot weinig kennis, wat betreft de persoon Khadaffi en de bevolking in Libie die zijn daden en misdaden kent. Waardoor je kunt stellen dat men er weinig van afweet, wat indirect ervoor zou kunnen zorgen dat men een betere beeld van hem krijgt, dan de werkelijkheid doet blijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:13 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik betwijfel of veel mensen Gaddafi kenden voor deze revolutie en wat hij op zijn naam heeft staan. Je vindt niet veel op google kan ik je vertellen. Als je op doodstraf zoekt lees je alleen maar verhalen over die Bulgaarse verpleegsters.
Ik ben niet naef en omdat hij een dictator is met je ervan uitgaa dat hij mensen omlegt, maar op wat voor manier kom nu pas een beetje naar boven. Wij hebben het Libische volk ook nooit gehoord over hem.
En het is inderdaad waar dat Gaddafi meer doet voor z'n bevolking dan andere regimes. Niet dat hij het goed doet en niet zelfverrijkend is maar het kon nog zat slechter.
Ik ken Gaddafi beter dan de gemiddelde Nederlander, en ik heb ook wel eens gegoogled naar z'n human rights record maar verder dan politiek tegenstanders martelen en vermoorden kwam ik niet. Hoe erg het ook is, dat hoort bij een dictatuur anders ben je geen goede dictatuur.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Geschiedenislessen zou je goed doen, niet te min zou er inderdaad spraken kunnen zijn van geen tot weinig kennis wat betreft de persoon Khadaffi en de bevolking die zijn daden en misdaden kent.
Ik moest lachen om je eerste zin.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 17:31 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik ken Gaddafi beter dan de gemiddelde Nederlander, en ik heb ook wel eens gegoogled naar z'n human rights record maar verder dan politiek tegenstanders martelen en vermoorden kwam ik niet. Hoe erg het ook is, dat hoort bij een dictatuur anders ben je geen goede dictatuur.
Door deze revolutie is het jammer dat je amper nog google pagina' ziet over Gaddafi van voor deze week. Z'n imago was vrij aardig zou je denken omdat je niemand hoort over hem.
Afgelopen dagen hoorde ik verhalen over razzia's waar complete flats leeggehaad worden en vermoord. Niet nu, maar in al die jaren hiervoor. Kijk met dat soort verhalen kan je een dictator beoordelen, want dan loop je al gewone burger ook gevaar.
Maar genoeg hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |