Hopelijk vergeet hij z'n groene boekje niet..quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef -jos- het volgende:
flyingbirdies Flash, Gadaffi will give a speech to Zawia people. Libyan State TV #Libya
Dat gaat wel weer een paar uur duren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef -jos- het volgende:
flyingbirdies Flash, Gadaffi will give a speech to Zawia people. Libyan State TV #Libya
Hij gaat wat zaken duiden uit zijn vorige speech die misschien niet helemaal duidelijk waren overgekomenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef -jos- het volgende:
Er gaan heel veel geruchten, waar deze er slechtst 1 van is. Ze kunnen niet bevestigd worden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:09 schreef msnk het volgende:
Piloten gexecuteerd omdat ze liever geen eigen burgers bombarderen? Hebben Khaddafi en zijn aanhangers een gigantische tumor in hun kop ofzo??
Dit gaat wel heel ver.
Ja!quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:09 schreef -jos- het volgende:
Abukhit http://twitpic.com/436zbe
Molotov cocktails?
(Deze flesjes zag ik ook in een fotoreeks van een van die activisten)
Of hij trekt gewoon een Budd Dwyer.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:09 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Hij gaat wat zaken duiden uit zijn vorige speech die misschien niet helemaal duidelijk waren overgekomen
Wat is daar nu raar aan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:09 schreef msnk het volgende:
Piloten gexecuteerd omdat ze liever geen eigen burgers bombarderen? Hebben Khaddafi en zijn aanhangers een gigantische tumor in hun kop ofzo??
Dit gaat wel heel ver.
quote:• We should be proud of our prime minister. Potential customers in the Middle East have great need at present for guns, gas, personnel carriers and helicopters to maintain their lucrative positions that keep British banks well supplied with cash. Now if we could persuade demonstrators to take to the streets in Kuwait, perhaps it could be induced to increase its arms purchases from Britain – only a meagre 100m in the past eight years.
Anthony Matthew
Leicester
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:13 schreef yavanna het volgende:
[ link | afbeelding ]
AliTweel Ali Tweel
Saif Al Islam: "The world is conspiring against #Libya" "Nilesat has cut the signal of Libyan TV" http://yfrog.com/h4hyhuwj << i ROFL!
Nee hoor, zo normaal is dat niet, het maakt wel degelijk uit of het gaat om dienstweigering in b.v. oorlogstijd of weigeren om b.v. mee te werken aan genocide. Soldaten kunnen niet verplicht worden om mee te doen aan oorlogsmisdaden. (in juridische zin dan)quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
Normaalste zaak van de wereld, als jij als militair een bevel weigert, ook als het een dergelijk bevel is.
Eh.. als je in Nederland een bevel weigert word je niet gexecuteerd. Het is maar wat je normaal noemt..quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is daar nu raar aan?
Normaalste zaak van de wereld, als jij als militair een bevel weigert, ook als het een dergelijk bevel is.
Volgens alle regels van militaire logica wel, je kan dat niet vergelijken met de wettelijke struktuur zoals wij het in moderne westerse legers kennen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:15 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Nee hoor, zo normaal is dat niet, het maakt wel degelijk uit of het gaat om dienstweigering in b.v. oorlogstijd of weigeren om b.v. mee te werken aan genocide. Soldaten kunnen niet verplicht worden om mee te doen aan oorlogsmisdaden.
In principe is elke soldaat een misdadigerquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:15 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Nee hoor, zo normaal is dat niet, het maakt wel degelijk uit of het gaat om dienstweigering in b.v. oorlogstijd of weigeren om b.v. mee te werken aan genocide. Soldaten kunnen niet verplicht worden om mee te doen aan oorlogsmisdaden. (in juridische zin dan)
Helemaal vergeten, Nederland en Libi zijn natuurlijk twee perfect vergelijkbare landen. Silly me!quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eh.. als je in Nederland een bevel weigert word je niet gexecuteerd. Het is maar wat je normaal noemt..
Jij kan het volkomen normaal vinden maar de meeste mensen keuren het gelukkig ten strengste af. Dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het ook maar normaal is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens alle regels van militaire logica wel, je kan dat niet vergelijken met de wettelijke struktuur zoals wij het in moderne westerse legers kennen.
Het is doodgewoon een poging om de discipline binnen de geleden te herstellen, net zoals deserteurs van het Duitse leger in 1945 ook en masse werden opgehangen.
Precies, laten we dan ook maar de Amerikaanse en Canadese oorlogskerkhoven in Nederland opruimen, want dat zijn allemaal misdadigers.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:17 schreef quirigua het volgende:
[..]
In principoe is elke soldaat een misdadiger
Maar dat neemt niet weg dat het doden van soldaten die weigeren mee te werken aan oorlogsmisdaden volgens mij ook een oorlogsmisdaad is. IANAL, maar ik meen me toch te herinneren dat er uitspraken zijn gedaan door oorlogstribunalen dat soldaten geacht mogen worden om niet klakkeloos elk bevel op te volgen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:16 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens alle regels van militaire logica wel,
quote:Eyewitness from Misurata, #Libya live on Aljazeera: Anti aircraft weapons being used by #Gaddafi forces against citizens
Alleen omdat het in Nederland niet zo is, moet je ook maar niet meteen aannemen dat de doodstraf op bevelsverweigering in het buitenland ook "onnormaal" is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij kan het volkomen normaal vinden maar de meeste mensen keuren het gelukkig ten strengste af. Dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het ook maar normaal is.
Je komt voor de krijgsraad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Eh.. als je in Nederland een bevel weigert word je niet gexecuteerd. Het is maar wat je normaal noemt..
Hoi.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is daar nu raar aan?
Je zegt:quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Helemaal vergeten, Nederland en Libi zijn natuurlijk twee perfect vergelijkbare landen. Silly me!
Daarmee suggereer je dat het dus normaal is in de 'militaire wereld'. En nee, dat is het niet. Daarnaast mag/moet men bevel tot oorlogsmisdaden weigeren.quote:Wat is daar nu raar aan?
NL is ook slappe hap natuurliijk h.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het principe van "befehl ist befehl".quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is daar nu raar aan?
Alsof ik me puur op de Nederlandse normen en waarden baseer, kom op. Niemand met ook maar een greintje persoonlijkheid en menselijkheid in zijn donder neemt zo'n beslissing. Dat jij de vergelijking met de nazi's erbij haalt zegt wat dat betreft ook genoeg. Daarbij, het gaat hier om het bombarderen van burgers en ik kan me niet voorstellen dat zoiets ook maar in enig contract zal staan. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan nog namelijk het leger in willen. Ja, jij misschien. Befehl ist befehl!!quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen omdat het in Nederland niet zo is, moet je ook maar niet meteen aannemen dat de doodstraf op bevelsverweigering in het buitenland ook "onnormaal" is.
In Duitsland werden ze in de Tweede Wereldoorlog ook lang niet altijd gexecuteerd. Vaak werden ze naar strafbataljons gestuurd, gevangengezet of al dan niet tijdelijk van het front gehaald. De kans op overleven werd in de eerste twee gevallen weliswaar kleiner, maar je kan bij de Duitsers (zeker tot en met 1943) niet spreken over het 'grootschalig' executeren van eigen troepen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:22 schreef Muridae het volgende:
[..]
Het principe van "befehl ist befehl".
Als je zo wilt kan ik ook het voorbeeld van Irakese soldaten aanvoeren (2007) die werden gexecuteerd wegens desertie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Alsof ik me puur op de Nederlandse normen en waarden baseer, kom op. Niemand met ook maar een greintje persoonlijkheid en menselijkheid in zijn donder neemt zo'n beslissing. Dat jij de vergelijking met de nazi's erbij haalt zegt wat dat betreft ook genoeg.
Als het in strijd is met internationaal oorlogsrecht (wat het volgens mij is), is het niet normaal. Ongeacht het land waar het gebeurt en de plaatselijke gewoontes.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:19 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen omdat het in Nederland niet zo is, moet je ook maar niet meteen aannemen dat de doodstraf op bevelsverweigering in het buitenland ook "onnormaal" is.
Gezellig daar..quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:26 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarom schrijf ik ook "1945", in de eerste jaren van de oorlog vormde desertie idd geen probleem. Pas naarmate duidelijk werd dat men de oorlog had verloren en men op eigen land vocht (en men dus makkelijker kon wegkomen) werden er en masse deserteurs opgehangen. Strafbataljons hadden in die tijd nog maar een ondergeschikte rol, daar was meestal geen tijd meer voor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In Duitsland werden ze in de Tweede Wereldoorlog ook lang niet altijd gexecuteerd. Vaak werden ze naar strafbataljons gestuurd, gevangengezet of al dan niet tijdelijk van het front gehaald. De kans op overleven werd in de eerste twee gevallen weliswaar kleiner, maar je kan bij de Duitsers (zeker tot en met 1943) niet spreken over het 'grootschalig' executeren van eigen troepen.
Gaat lekker..quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:26 schreef yavanna het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nogmaals, dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het ook normaal of menselijk. In Nederland worden jaarlijks ook ruim 150 mensen vermoord en natuurlijk zal jij het ook normaal vinden. Het gebeurd namelijk.. Sommige mensen...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je zo wilt kan ik ook het voorbeeld van Irakese soldaten aanvoeren (2007) die werden gexecuteerd wegens desertie.
Dat klopt. Millennia lang zo geweest en in heel veel landen nog steeds zo. Echter doen steeds meer landen er niet aan mee, maar het blijft voor komen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:27 schreef von_Preussen het volgende:
Feit blijft: executie is binnen een leger een beproefd middel op de discipline (proberen te) herstellen.
Zie je het nu wel? Of vind je het nog steeds "niet zo vreemd"?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:09 schreef msnk het volgende:
Dit gaat wel heel ver.
Nee, ik vind het alleen achterlijk om de situatie binnen een westers leger dat gebaseerd is op westerse normen en waarden te vergelijken met de situatie binnen een leger in het midden-oosten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Nogmaals, dat het gebeurd wilt niet zeggen dat het ook normaal of menselijk. In Nederland worden jaarlijks ook ruim 150 mensen vermoord en natuurlijk zal jij het ook normaal vinden. Het gebeurd namelijk.. Sommige mensen...
oh zo zag ik het nog niet direct maar gezien de laattse berichten neem ik dat nu wel aanquote:
Het is momenteel pro-Ghadaffi vs. anti-Ghadaffi, maar als straks allerlei verschillende stammen / Libische groeperingen met elkaar gaan vechten dan heb je de ellende.quote:
Als jij denkt dat dit ook maar iets met cultuur te maken heeft in plaats van een machtsbelust persoon die er alles voor over heeft om zelf in het pluche te mogen blijven zitten dan snap je er echt uiterst weinig vanquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen achterlijk om de situatie binnen een westers leger dat gebaseerd is op westerse normen en waarden te vergelijken met de situatie binnen een leger in het midden-oosten.
Dat is een heel andere cultuur, en men grijpt daar eerder naar draconische maatregelen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, alleen versteld sta ik er ook niet van.
Je hebt trouwens nog steeds geen antwoord gegevenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is momenteel pro-Ghadaffi vs. anti-Ghadaffi, maar als straks allerlei verschillende stammen / Libische groeperingen met elkaar gaan vechten dan heb je de ellende.
Precies. Het verschil tussen idealisme en realisme.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef von_Preussen het volgende:
Dat is een heel andere cultuur, en men grijpt daar eerder naar draconische maatregelen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, alleen versteld sta ik er ook niet van.
Nee, ik vind het nog steeds een logische reactie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:30 schreef msnk het volgende:
[..]
Zie je het nu wel? Of vind je het nog steeds "niet zo vreemd"?
Ik heb al uiteengezet dat het herstellen van discipline in het leger d.m.v. de doodstraf nu eenmaal niets uitzonderlijks is in die kant, n.a.v. welke reden het gebeurd staat daar los van.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit ook maar iets met cultuur te maken heeft in plaats van een machtsbelust persoon die er alles voor over heeft om zelf in het pluche te mogen blijven zitten dan snap je er echt uiterst weinig van
Ik vraag me nog steeds af of dit niet gewoon de berichten van gisteren zijn die maar opnieuw geproduceerd worden omdat er anders geen nieuws is...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:39 schreef yavanna het volgende:
OmarAlmoktar Omar Almoktar
UPDATE:# Misurata fight is still progressing (started last night) with heavy gun machine, in Airbase in GYRANAN section.
NigeriaNewsdesk: Witness from Misurata on AJA says that clashes have subsided & the city remains under (cont) http://tl.gd/901kl4
NigeriaNewsdesk: AJA: Reuters: Security forces attack protesters in Misurata and reports of deaths. #Libya
Dat het meer kans van slagen heeft wat betreft machtsbehoud; ja, dat klopt. Als je het zo stelt is het ook wel "logisch"er dan het alternatief.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, ik vind het nog steeds een logische reactie.
Of je verliest de steun van (andere) delen van het leger sowieso, of je probeert ze genoeg angst in te boezemen dat ze door angst nog aan je gehoorzamen.
Scenario 1: dan verlies je sowieso;
Scenario 2: dan heb je nog een kans dat je iets van steun kan redden.
quote:Reuters:
UPDATE 1-Fighting breaks out near Libya's Misrata:witness
ALGIERS Feb 24 (Reuters) - Security forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi on Thursday attacked anti-government militias controlling the town of Misrata and killed several people, a witness told Reuters by telephone.
Misrata is about 200 km (125 miles) east of Tripoli. The witness, called Mohamed, said a unit of a paramilitary force controlled by one of Gaddafi's sons, Khamis, attacked near Misrata airport.
"Khamis's brigade launched a violent attack on protesters near the airport this morning at around 10:30 (0830 GMT). The brigade has managed to control the site but we are still trying to push it back," he said.
"The clashes are still taking place at the moment." He said several people were killed but did not immediately have any figures for the dead.
He said the airport is about 3 km (2 miles) from the centre of Misrata, which has been under the control of anti-government groups for several days. "There is nothing in the centre of town, it's calm," said Mohamed. (Reporting by Hamid Ould Ahmed ; Writing by Christian Lowe; Editing by Myra MacDonald)
Die probeerd nu ook zijn eigen hachie te reddenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:46 schreef -jos- het volgende:
Weer die gekke man uit parijs op AJE.
Hoezo ziet dat er staged uit?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef -jos- het volgende:
LibyaFeb17_com Video from Benghazi airport - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2191
Dit ziet er ook weer echt 'staged' uit. Midden in de woestijn zitten ze daar en dan zouden al die wapens van Qaddafi moeten zijn?![]()
Er zijn berichten dat de piloten van de straaljagers uit de Oekraine komen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef pipojansen het volgende:
@mismari on aljazeera english
ook zet Khadafi mensen uit de omringende landen in om de opstand af te slaan. een soort buitenlandse moordploeg.
Waar zie je bewijs van gevechten dan. Die tank is onbeschadigd. Denk je dat ze die tank midden op een open veld achter laten tijdens gevechten?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo ziet dat er staged uit?
Er is schijnbaar om het vliegveld gevochten en daar zijn wapens achtergelaten.
Benghazi airport, niet echt in het midden v.d woestijn en er is daar gevochten volgens diverse berichten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef -jos- het volgende:
LibyaFeb17_com Video from Benghazi airport - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2191
Dit ziet er ook weer echt 'staged' uit. Midden in de woestijn zitten ze daar en dan zouden al die wapens van Qaddafi moeten zijn?![]()
Ik zie er niks vreemds aan hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef -jos- het volgende:
Ben jij nu echt zo moeilijk van begrip?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:52 schreef -jos- het volgende:
[..]
Waar zie je bewijs van gevechten dan. Die tank is onbeschadigd. Denk je dat ze die tank midden op een open veld achter laten tijdens gevechten?
Die "website" van hem...quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Dance99Vv het volgende:
ga niet af op deze gast http://twitter.com/ZubinGulati hij post positieve berichten m.b.t. tripoli en heeft een website die mijn av gelijk op alarm zette
ja het loont om soms even te gravenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef Muridae het volgende:
[..]
Die "website" van hem...
Ze hebben waarschijnlijk gewoon een linkje gebruikt van iemand uit Libi.
De Tweets zijn namelijk in een stuk beter Engels geschreven dan die lappen text op de website.
http://zubin.4t.com/
maar hij heeft wel een certificaat hoor:quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef Muridae het volgende:
[..]
Die "website" van hem...
Ze hebben waarschijnlijk gewoon een linkje gebruikt van iemand uit Libi.
De Tweets zijn namelijk in een stuk beter Engels geschreven dan die lappen text op de website.
Gelukkig kent e HTMLquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef Muridae het volgende:
[..]
Die "website" van hem...
quote:Observers say that the air force and the upper level of army officers is dominated by Al Qathafi's own clan and they are believed to have remained loyal to him. Other clans, like the large Warfalla tribe, feeling shut out of the top ranks, were reportedly among the first to turn on the leader.
During the years, Colonel Al Qathafi is said to have built up an elaborate paramilitary force, designed primarily to check the army. At the top of that structure is his 3,000-member revolutionary guard corps, which mainly guard him personally. One of his sons, Khamis, is in charge of a private battalion that is known to be the best equipped in the Libyan Army.
But the most significant force that the leader has deployed against the current insurrection - according to former close members of his circle who have now defected, like Nouri al Masmari, who until a few days ago was head of protocol - is one believed to consist of about 2,500 mercenaries from countries like Chad, Sudan and Niger known as the Islamic Pan African Brigade.
http://www.tripolipost.com/articledetail.asp?c=1&i=5467quote:Late Wednesday evening, Tripoli residents reported sporadic bursts of gunfire around the city neighbourhoods, but the streets seemed eerily deserted, while Green Square had only a few hundred people left in it. But other witnesses also reported that for the first time, army tanks had been seen in the streets of Tripoli.
Zou hij daar echte aanwijzingen voor hebben of is dat alleen zijn mening?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:00 schreef yavanna het volgende:
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
#Libya ex-Minster of Justice live from Al-Bayda: Foreign powers still secretly supporting #Gaddafi due to their oil interests
Wees blij dat zoveel mensen de moeite uberhaupt nemen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:02 schreef msnk het volgende:
Waarom posten jullie eigenlijk zoveel dingen dubbel, driedubbel tot aan 't oneindige aan toe?
Moeilijk volgen op die manier niet
Hoe meer info hoe beter.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:02 schreef msnk het volgende:
Waarom posten jullie eigenlijk zoveel dingen dubbel, driedubbel tot aan 't oneindige aan toe?
Moeilijk volgen op die manier niet
Nee hoor, ik zie hem eerder een live-executie doen van 1 van z'n eigen kinderen dan dat ie zou aftredenquote:
Tot een paar dagen terug had hij inside info lijkt mij. Mja, helemaal betrouwbaar zou ik zo iemand niet noemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zou hij daar echte aanwijzingen voor hebben of is dat alleen zijn mening?
Nuke op Gadaffi's huisquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
Nog niks op CNN te zien van een speech o.i.d. Wel de lancering van een ruimteschip.
Ik vroeg alleen maar wat is het nut van een bericht dat al voor een vierde keer wordt vermeld? Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:03 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wees blij dat zoveel mensen de moeite uberhaupt nemen?
Dit is een van de eerste keren dat ik je hier zie posten. Als je het hier niet bevalt: ga weg en loop niet te trollen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vroeg alleen maar wat is het nut van een bericht dat al voor een vierde keer wordt vermeld? Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet?
Voor mij hoef je het niet te doen hoor, dus zo'n reactie is sowieso al vreemd maar ik kan mij best goed voorstellen dat een topic zo wel heel erg snel gaat als men elkaars berichten niet eens leest.
Ik weet het niet ze gaan zich nu wel allemaal schoon praten natuurlijk en de schuld helemaal bij hem leggen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De harde kern leest dus wel alles. De rest doet hun best dingen te melden, dan komt er wel is wat dubbel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik vroeg alleen maar wat is het nut van een bericht dat al voor een vierde keer wordt vermeld? Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet?
Voor mij hoef je het niet te doen hoor, dus zo'n reactie is sowieso al vreemd maar ik kan mij best goed voorstellen dat een topic zo wel heel erg snel gaat als men elkaars berichten niet eens leest.
Doe niet zo raar zeg. Hij stelt een legitieme vraag.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dit is een van de eerste keren dat ik je hier zie posten. Als je het hier niet bevalt: ga weg en loop niet te trollen.
Het is best logisch.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Een slowchat voert hier absoluut niet de boventoon. Iedereen post dingen die te maken hebben met Libi. En natuurlijk is een beetje slowchat niet te voorkomen hier.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Doe niet zo raar zeg. Hij stelt een legitieme vraag.
En overigens is hier meer sprake van slowchat, dan van nieuwsvoorziening.
dat doen ze al, maar het is nu nog geen burgeroorlogquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef waht het volgende:
Met 1000 doden gaat dit toch enigszins op een burgeroorlog lijken. Kwestie van tijd voordat de opstandelingen ook de wapens ter handen nemen.
Jep, het is weer een van de vele geruchten. Deze kunnen we dus ook beter negeren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef Jud1th het volgende:
Er komen af en toe tweets langs dat Gadaffi nog gifgas zou kunnen inzetten, en zelfs de V.S. heeft aangegeven zich daar zorgen om te maken, maar dit artikel suggereert dat de kans daar op heel klein is. Gadaffi zou nog wel een voorraad mosterdgas hebben, maar de bommen waarmee dit gas kan worden ingezet schijnen jaren geleden allemaal al vernietigd te zijn.
Dan lees je erg selectief.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:11 schreef OllieA het volgende:
[..]
Doe niet zo raar zeg. Hij stelt een legitieme vraag.
En overigens is hier meer sprake van slowchat, dan van nieuwsvoorziening.
Heeft Al Qaida eindelijk ook eens iets goeds gedaanquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef yavanna het volgende:
There you have it: Saif #Gaddafi considers all journalists who entered without his permission "Alqaeda collaborators" #Feb17 #Libya
dat zijn toch alle tegenstanders van gadaffi?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef yavanna het volgende:
There you have it: Saif #Gaddafi considers all journalists who entered without his permission "Alqaeda collaborators" #Feb17 #Libya
'Officieel' zijn in 2004 alle chemische wapens van Libi vernietigd onder toezicht van de VN, maar het zou me niks verbazen als het e.e.a. achter is gehouden. Qaddafi is gek genoeg om het te gebruiken in ieder geval.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef Jud1th het volgende:
Er komen af en toe tweets langs dat Gadaffi nog gifgas zou kunnen inzetten, en zelfs de V.S. heeft aangegeven zich daar zorgen om te maken, maar dit artikel suggereert dat de kans daar op heel klein is. Gadaffi zou nog wel een voorraad mosterdgas hebben, maar de bommen waarmee dit gas kan worden ingezet schijnen jaren geleden allemaal al vernietigd te zijn.
Ga er maar vanuit dat er nog chemische wapens liggen inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:15 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
'Officieel' zijn in 2004 alle chemische wapens van Libi vernietigd onder toezicht van de VN, maar het zou me niks verbazen als het e.e.a. achter is gehouden. Qaddafi is gek genoeg om het te gebruiken in ieder geval.
Dat is al enkele dagen aan de gang, de opstandelingen hebben van het leger wapens gekregen, van lichte tot zware wapens aan toe.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef waht het volgende:
Met 1000 doden gaat dit toch enigszins op een burgeroorlog lijken. Kwestie van tijd voordat de opstandelingen ook de wapens ter handen nemen.
Je loopt 1,5 dag achter.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef waht het volgende:
dat idee heb ik met libie de hele tijdquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je loopt 1,5 dag achter.
Steeds weer die berichten wat ze zouden GAAN doen. Maar vervolgens gebeurd er niks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:17 schreef yavanna het volgende:
Eyewitness from Azzawiya on live Aljazeera: Mercenaries are amassing just outside the city; preparing for another attack it seems #Libya
Ik las dat hij nog tot 15 mei de tijd had om dat mosterdgas te vernietigen, hij heeft volgens mij niets achtergehouden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:15 schreef Nibb-it het volgende:
'Officieel' zijn in 2004 alle chemische wapens van Libi vernietigd onder toezicht van de VN, maar het zou me niks verbazen als het e.e.a. achter is gehouden. Qaddafi is gek genoeg om het te gebruiken in ieder geval.
lol, zoveel mensen wonen daar niet eens volgens mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:17 schreef yavanna het volgende:
Dat soort schattingen met een schep zout nemen, lijkt mij.
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Jazeera: Eyewitness: 30,000 protesters now in Zawiya & mercenaries are gathering 7km away from the town. #Libya
Eigenlijk zijn alle berichten die we krijgen geruchten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Steeds weer die berichten wat ze zouden GAAN doen. Maar vervolgens gebeurd er niks.
Ik word hier een beetje moe van.
Kun je deze twitteraars anders negeren:
@iyad_elbaghdadi
@libyansrevolt
@ShababLibya
@LibyaFeb17_com
@Oya_libya
@UnitedFight
@FreeLibyan
Nee, Iyad heeft vaak goede info en dit is mogelijk. Dat terzijde heb ik dit zelf ook net op AJE gehoord.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Steeds weer die berichten wat ze zouden GAAN doen. Maar vervolgens gebeurd er niks.
Ik word hier een beetje moe van.
Kun je deze twitteraars anders negeren:
@iyad_elbaghdadi
@libyansrevolt
@ShababLibya
@LibyaFeb17_com
@Oya_libya
@UnitedFight
@FreeLibyan
True. Maar de accounts die ik net post plaatsen al dagenlang geruchten die niet waar blijken te zijn. Dus dan worden hun geruchten ook onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle berichten die we krijgen geruchten.
Gaddafi gaat het volgens mij (mooi) redden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:22 schreef -jos- het volgende:
AJE
12:59pm A group of 34 Filipino citizens are being held by armed men in Libya, ABS-CBN reports. No further details yet available.
1:03pm The president of Chad tried to send troops into Libya to support Gaddafi, says Al Arabiya.
1:11pm Gaddafi forces attack crowds near Misurata, which was earlier reported to have been taken over by protesters, eyewitnesses tell Reuters.
1:23pm Several reported dead in the latest attack on Misurata, Reuters reports.
2:11pm Another caller from Misurata tells Al Jazeera that up to 1,000 members of Gaddafi forces - the "Hamza Brigade" - mounted an attack on protesters near the city's airport and were repelled, but later launched an attack on the centre of the city, and fighting continues. He says anti-Gaddafi protesters are holding their ground.
De situatie is geheel anders door o.a. gebrek aan media, internet en mobiele telefonie. Dat het lastig en soms ( nog ) niet te controleren is maakt het niet 'niet waar' en ook niet persee 'waar'.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:25 schreef -jos- het volgende:
yavanna, vind je het niet gek dan dat er vrijwel geen enkel beeldmateriaal van gevechten is? terwijl in Egypte de gevechten live in de huiskamers gevolgd kon worden?
oke ik heb een paar videos gezien waar geweervuur te horen was, en er was 1 video van een schietende helicopter, maar die leek wel heel erg fake.
Ghaddafi gaat buitenlanders gijzelen om het buitenland te chanteren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:25 schreef zeeeend het volgende:
[..]
Gaddafi gaat het volgens mij (mooi) redden.
We stonden erbij en keken erna .
jaquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
De situatie is geheel anders door o.a. gebrek aan media, internet en mobiele telefonie. Dat het lastig en soms ( nog ) niet te controleren is maakt het niet 'niet waar' en ook niet persee 'waar'.
Ik zou trouwens graag wat meer horen/lezen/zien van BENCNN die nu in Benghazi zit, hij zou bepaalde dingen kunnen bevestigen/ontkrachten.
Dat is wel de tactiek die men zou moeten nastreven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi gaat buitenlanders gijzelen om het buitenland te chanteren.
Ik zeg: Bombarderen die handel. Hij vraagt toch om ingrijpen?
obama was wat vaag maar die overweegt echt wel militair ingrijpenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een gerucht.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:19 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle berichten die we krijgen geruchten.
Thnx, toch even toegevoegd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:35 schreef -jos- het volgende:
[..]
ja
deze is trouwens ook betrouwbaar, laatste tijd helaas geen tweets:
http://twitter.com/SNelson_images
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
obama was wat vaag maar die overweegt echt wel militair ingrijpen
Interessant, dat zou betekenen dat Ghadaffi nog steeds niet verslagen is en dat het conflict zich eventueel zou uitbreiden, mocht dit waar zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:22 schreef -jos- het volgende:
1:03pm The president of Chad tried to send troops into Libya to support Gaddafi, says Al Arabiya.
Ghaddafi was 2 dagen geleden al niet meer te redden. De enige vraag is hoe veel tijd hij krijgt om te slachten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:37 schreef Lagrinta het volgende:
Als Gaddafi het redt, dan gaat ie er alsnog aan door een interventie. Maar toch respect als ie het redt. Niet vanwege de absurde wreedheid maar omdat het me zo'n grote teringzooi lijkt daar.
Wat precies wil jij dan gaan bombarderen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De regimes van laden in Afrika onder Libie worden allemaal gesteund door Qaddafi (Chad, Niger, Sudan etc.), nu kunnen ze eindelijk eens iets terug doen. Las ook ergens dat Qaddafi in 2001 een van die landen had geholpen door mercenaries te sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Interessant, dat zou betekenen dat Ghadaffi nog steeds niet verslagen is en dat het conflict zich eventueel zou uitbreiden, mocht dit waar zijn.
Heeft iemand mischien een plausibele verklaring waarom Chad Ghadaffi zou steunen?
uh zijn geld was oke maar verder schijnt tie niet echt gewaardeerd te wordenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:44 schreef -jos- het volgende:
[..]
De regimes van laden in Afrika onder Libie worden allemaal gesteund door Qaddafi, nu kunnen ze eindelijk eens iets terug doen. Las ook ergens dat Qaddafi in 2001 een van die landen had geholpen door mercenaries te sturen.
Zijn bunker. US heeft daar interessante bommen voor. Bommen die zijn ontwikkeld omdat nucleaire bunker-busters niet meer mochten, maar die hebben ze ws stiekum ook wel, net als Ghaddafi nog stiekum chemische wapens heeft.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat precies wil jij dan gaan bombarderen?
Als je het mij vraagt is het juist omgekeerd: ik verbaas me er over hoe snel hij de macht heeft verloren over het land.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef PLAE@ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ouwe baas houdt het best lang vol. Geen paniek maar strijd.
We zijn nog maar 6 dagen bezig hoor, in Egypte duurde het 18 dagen en in Tunesie 30 ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef PLAE@ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, die ouwe baas houdt het best lang vol. Geen paniek maar strijd.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:45 schreef yavanna het volgende:
Als Gadaffi de toespraak gaat geven speciaal aan de Zawia gericht ( volgens de man bij AJE omdat zij dicht bij Tripoli zijn en vandaar makkelijk zouden kunnen marcheren naar Tripoli ) zou dat dan een teken zijn dat hij nog steeds denkt een val van te kunnen voorkomen of toch nog tijd rekken voor het 1 of ander...Het is nogal hopeloos, maar of hij dat zelf zo ziet.
Hij heeft de macht dan ook nog niet verlorenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt is het juist omgekeerd: ik verbaas me er over hoe snel hij de macht heeft verloren over het land.
Niet over Tripoli e.o. Maar de rest is in handen van anti govt of niemandsland.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hij heeft de macht dan ook nog niet verloren
75% van Libie is niemandsland/woestijn. Alleen de steden in het noordoosten van het land zijn duidelijk niet meer onder controle van Qaddafi. In het westen heeft hij nog wel mercenaries zo te lezen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef Toad het volgende:
[..]
Niet over Tripoli e.o. Maar de rest is in handen van anti govt of niemandsland.
Na Tunesi en Egypte ben je nog verbaasd?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt is het juist omgekeerd: ik verbaas me er over hoe snel hij de macht heeft verloren over het land.
Alleen Mubarak zou niet gelynched worden, hij ligt nu op een strandstoel met een cocktail om uit te rusten van het onderdrukken. Gaddafi moet voor z'n leven vrezen en dan is volhouden iets moeilijker.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik vind de situatie bijna niet vergelijkbaar moet ik zeggenquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:48 schreef -jos- het volgende:
[..]
We zijn nog maar 6 dagen bezig hoor, in Egypte duurde het 18 dagen en in Tunesie 30 ofzo?
Totaal onvergelijkbaar inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:51 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik vind de situatie bijna niet vergelijkbaar moet ik zeggen
Het is naief om te denken dat een heel volk zich binnen 6 dagen tegen de leider kan keren. Zo'n proces heeft tijd nodig. Zeker aangezien de media nog steeds pro-Qaddafi zijn. In Egypte kwamen de grootste opstanden ook pas nadat de media gekeerd waren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:51 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Absoluut niet. Die andere opstanden kwamen van de bevolking zelf. Hier gaat het om Isralische en Europese infiltranten, met ondersteuning van Greenpeace, gefinancierd door Islamitische banken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:51 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het is mij al eerder opgevallen, maar jij hebt schijnbaar echt geen idee van wat jij voorstelt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn bunker. US heeft daar interessante bommen voor. Bommen die zijn ontwikkeld omdat nucleaire bunker-busters niet meer mochten, maar die hebben ze ws stiekum ook wel, net als Ghaddafi nog stiekum chemische wapens heeft.
Daarnaast kan je wat strategische doelen pakken. Paar bootjes en vliegveldjes.
Het is heel anders met stammen, andere positie van het leger in de samenleving et cetera. Leger loopt wat achter, verdeelheid binnen het leger. Al jaren spanningen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:53 schreef -jos- het volgende:
[..]
Het is naief om te denken dat een heel volk zich binnen 6 dagen tegen de leider kan keren. Zo'n proces heeft tijd nodig. Zeker aangezien de media nog steeds pro-Qaddafi zijn. In Egypte kwamen de grootste opstanden ook pas nadat de media gekeerd waren.
In Libie zijn nog geen meldingen van grote protesten geweest, heb op beelden alleen enkele honderden gezien.
Was dat niet gewoon de speech van Said Qaddafi die al geweest is?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
Al bekend hoe laat de speech wordt gehouden?
Dacht dat Khaddafi zou spreken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:57 schreef -jos- het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon de speech van Said Qaddafi die al geweest is?
Waarom hebben stammen invloed dan Jan met de pet, omdat ze gewapend zijn? Het grootste deel van het volk behoort niet tot een stam. Hebben stammen dus meer in de melk te brokkelen na een eventuele val van Gaddafi?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Het is heel anders met stammen, andere positie van het leger in de samenleving et cetera. Leger loopt wat achter, verdeelheid binnen het leger. Al jaren spanningen.
Ongeveer rond de tijd van Sesamstraat....quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
Al bekend hoe laat de speech wordt gehouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is Collateral Murder tegenwoordig niet meer toegestaan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is mij al eerder opgevallen, maar jij hebt schijnbaar echt geen idee van wat jij voorstelt.
Laten we beginnen, weet jij waar Ghadaffi zit? Leuk als je ergens een bom op gooit, alleen erg lullig als je hem misgooit en vervolgens burgerslachtoffers moet verantwoorden.
Je hoeft nauwelijks troepen aan te vallen. Alleen grote millitaire infrastuctuur. Opstandelingen en overgelopen militairen hebben dat niet. Je hoeft geen basissen te pakken, want een basis gaat niet naar een wijk om burgers te vermoorden.quote:En leuk dat je bommen op boten en vliegvelden wilt gooien, maar je weet niet of die troepen nog loyaal zijn aan Ghadaffi. Leuk als blijkt dat die troepen tegen Ghadaffi zijn, dan mag jij eens gaan verantwoorden waarom jij in feite Ghadaffi helpt de opstandelingen te bestrijden.
Kunnen ze dat nu wel dan?quote:Wat helemaal dom is, is om een vliegveld te bombarderen en vervolgens je eigen burgers meer uit te kunnen vliegen.
Ja,ik heb heel goed nagedacht.quote:Heb jij daar wel eens aan gedacht?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:59 schreef Michael-H het volgende:
[..]
Ongeveer rond de tijd van Sesamstraat...."Laat je demonstranten staan, schuif gezellig aan, voor Sesamstraat"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen we die discussie trouwens niet in dit topic voeren?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zijn hypocriete bezwaren die blijkbaar niet gelden als Amerika oorlog gaat voeren in Irak en Afghanistan.
Open maar een nieuwequote:Op donderdag 24 februari 2011 14:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zullen we die discussie trouwens niet in dit topic voeren?
Stel je zit in het leger in Egypte. Dan luister je naar je generaal en naar niks anders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:59 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Waarom hebben stammen invloed dan Jan met de pet, omdat ze gewapend zijn? Het grootste deel van het volk behoort niet tot een stam. Hebben stammen dus meer in de melk te brokkelen na een eventuele val van Gaddafi?
Als het westen zou ingrijpen en daarbij burgerslachtoffers maakt dan hebben ze alleen te verliezen, je moet gewoon accepteren dat je militair gezien niet veel kan. Alleen je eigen burgers in veiligheid brengen en dat was het dan ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is Collateral Murder tegenwoordig niet meer toegestaan?
Je had het net over boten, hoe weet jij nu of de bemanning pro- of anti-Ghadaffi is? Volgens mij weigerden ze juist om vanuit de schepen de demonstranten aan te vallen, en jij wilt dan de boten gaan bombarderen?quote:Je hoeft nauwelijks troepen aan te vallen. Alleen grote millitaire infrastuctuur. Opstandelingen en overgelopen militairen hebben dat niet. Je hoeft geen basissen te pakken, want een basis gaat niet naar een wijk om burgers te vermoorden.
Ja, want er worden nog vliegtuigen vanuit West-Europa gestuurd om burgers uit te vliegen.quote:Kunnen ze dat nu wel dan?
Ah, dus het is nu een kwestie van hoe gek Khadaffi echt is. Wellicht heeft hij nog wel genoeg dwaasheid in zich om het land (tijdelijk) op te breken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat is al enkele dagen aan de gang, de opstandelingen hebben van het leger wapens gekregen, van lichte tot zware wapens aan toe.
Klopt, maar het leger is dan ook verdeeld en niet zo belangrijk. Maar mijn vraag was of je stammen moet zien als gewapende groeperingen. Want in dat geval heb je weinig aan een stem van het volk als die stammen de macht kunnen grijpen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:05 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Stel je zit in het leger in Egypte. Dan luister je naar je generaal en naar niks anders.
Stel je zit in het leger in Libi en je generaal zegt a en je stam zegt b. Dan kan het heel goed b worden.
Dat maakt al een heel verschil volgens mij.
Vooral als het al jaren onrustig is in je regio. Tuurlijk is dit niet iets van de laatste 6 dagen.
De veiligheidschef van Benghazi is nu ook overgelopen naar de demonstranten, pro-Ghadaffi milities worden vastgehouden.quote:+++ Sicherheitschef von Bengasi wechselt die Seiten +++
[13.49 Uhr] Ein weiteres wichtiges Bindeglied des Gaddafi-Regimes ist zu den Aufstndischen bergelaufen. Der Sicherheitschef der ostlibyschen Grostadt Bengasi untersttzt nun die Gegner des Diktators. In einem selbst gedrehten Video habe Ali Huweidi erklrt, er wolle bei den gewaltsamen Angriffen auf Demonstranten nicht mehr mitmachen, berichtet der arabische Sender al-Arabija. Zuvor waren bereits mehrere Einheiten von Polizei und Armee zu den Regimegegnern bergelaufen. Bengasi ist die zweitgrte Stadt Libyens.
quote:The European Union is drawing up a contingency plan for an armed humanitarian intervention in Libya in case the situation in the country deteriorates.
This is one of the possibilities that we are working on, a senior EU official told journalists in Brussels this morning (24 February) on condition of anonymity.
The official did not specify any goals that such an intervention might have or what its mandate would be. When we prepare a contingency plan it does not mean that we immediately activate the [United Nations] Security Council, the official said.
The World has truley changed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:10 schreef Jud1th het volgende:
Was dit trouwens al gepost?
EU raises possibility of armed action in Libya
[..]
niet te positieve hequote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
The World has truley changed.
De Eu die echt wat doet, en dan ook nog iets goeds is bijna onvoorstelbaar, een jaar geleden had ik je voor gek verklaard!
Wow, interessante actie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:10 schreef Jud1th het volgende:
Was dit trouwens al gepost?
EU raises possibility of armed action in Libya
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Eu die echt wat doet, en dan ook nog iets goeds is bijna onvoorstelbaar, een jaar geleden had ik je voor gek verklaard!
quote:The European Union is drawing up a contingency plan for an armed humanitarian intervention in Libya in case the situation in the country deteriorates oil facilities are at risk.
This is one of the possibilities that we are working on, a senior EU official told journalists in Brussels this morning (24 February) on condition of anonymity.
The official did not specify any goals that such an intervention might have or what its mandate would be. When we prepare a contingency plan it does not mean that we immediately activate the [United Nations] Security Council, the official said.
ik ook in MW2 COD4 of Black Opsquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet, in de wereld van papierversnipperaar bombardeert men gewoon lukraak alles plat.
Een bevolking drie een dictatuur op z'n knien krijgt, kan ook wel een stam aan, lijkt mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Klopt, maar het leger is dan ook verdeeld en niet zo belangrijk. Maar mijn vraag was of je stammen moet zien als gewapende groeperingen. Want in dat geval heb je weinig aan een stem van het volk als die stammen de macht kunnen grijpen.
Niet te snel juichen: EU May Deploy Military Assets In Libya For Evacuationquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:The European Union is preparing contingency plans for the use of military assets in Libya for humanitarian purposes or to evacuate its citizens, a senior European Union official said Thursday.
Na Egypte houd ik alle mogelijkheden open.quote:
quote:+++ Nato will sich aus Libyen-Konflikt heraushalten +++
[14.12 Uhr] Nato-Generalsekretr Anders Fogh Rasmussen hat klargestellt, dass sich das Verteidigungsbndnis nicht in den Konflikt in Libyen einmischen wird. Eine entsprechende Anfrage lge ohnehin nicht vor, und einem Einsatz msse ein Mandat der Vereinten Nationen zugrunde liegen.
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.quote:
Duh, er zal altijd wel een land zijn dat zijn veto zal uitspreken. Interventie is not done. Kon in Tunesie en Egypte toch ook niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens lees ik net dat de NATO zich NIET met de situatie in Libi zal bemoeien zolang er geen mandaat van de VN is.
[..]
1,5 miljoen hoorde ik op presstvquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.
Alleen eventjes om speculaties m.b.t. militair ingrijpen te relativeren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef -jos- het volgende:
[..]
Duh, er zal altijd wel een land zijn dat zijn veto zal uitspreken. Interventie is not done. Kon in Tunesie en Egypte toch ook niet.
Lees dit stuk uit 2010.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.
quote:The oil company BP wanted to be able to drill down into Libya's oil, and tap the profits that would gush forth. Their then-CEO, John Browne, flew to Tripoli in the company of MI6 agents to find out what the dictatorship wanted in return for opening the country's wells. It was, of course, clear that they wanted Megrahi back.
BP has admitted it lobbied Tony Blair to exchange prisoners with Libya. They say they didn't specifically mention Megrahi but there was no need to: there were no other Libyan prisoners of particular note in Britain.
wel het is me duidelijk dat het waarschijnlijk dan onder de NV vlag moet gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen eventjes om speculaties m.b.t. militair ingrijpen te relativeren.
Nou dan heb je zeker de poppen aan het dansen, en de volledige Arabische wereld tegen Israel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:23 schreef sunny16947 het volgende:
Een geheime operatie van commando's die ghadafi uit zijn bunkertje halen? De mossad schijnt er erg goed in te zijn.
De Arabische wereld heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Massa's demonstrerende burgers.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Nou dan heb je zeker de poppen aan het dansen, en de volledige Arabische wereld tegen Israel.
Dan zal hij internationaal ter verantwoording worden geroepen waarchijnlijkquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:37 schreef Lagrinta het volgende:
Niet om te trollen maar wat gebeurt er als Gaddafi terug naar z'n paleis gaat en doet alsof er niets aan de hand is?
Ze komen hem halen dus. Volgen mij hebbn buitenlanders dat recht niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dan zal hij internationaal ter verantwoording worden geroepen waarchijnlijk
Zou wel een goede zet zijn!quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:42 schreef Dance99Vv het volgende:
2:52pm Reuters also reports that Britain has urged greater pressure on Gaddafi, while the European Union might be sending humanitarian intervention into Libya:
British Foreign Secretary William Hague said an international investigation should be launched into Libyan state violence, while Gaddafi's forces continued their week-long struggle to crush armed and unarmed anti-government protesters. ...
'We will be looking for ways to hold to account the people who are responsible for these things and they should bear that in mind before they order any more of them,' he said.
'We will want some kind of international investigation ... We are finding a lot of support from other countries,' he said.
In Brussels, senior officials said the European Union was weighing a range of options to evacuate 5,000-6,000 EU citizensstill in Libya, many of them oil company employees, and said one possibility was a military humanitarian intervention force.
En daar geloof ik dus helemaal niks van! Er zal onderling een telefoontje gepleegd worden en gezegd worden dat het niet zo netjes is wat ie deed, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:39 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dan zal hij internationaal ter verantwoording worden geroepen waarchijnlijk
las net in de chat over een bunker van nederlandse makelijquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:46 schreef Michael-H het volgende:
http://www.livestream.com/libya17feb
Live nu!!
Dat is een zorg van later en een lange adem denk ikquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:49 schreef tass het volgende:
[..]
En daar geloof ik dus helemaal niks van! Er zal onderling een telefoontje gepleegd worden en gezegd worden dat het niet zo netjes is wat ie deed, maar meer ook niet.
Niemand zal hem tot verantwoording roepen, en trouwens als dat berhaupt zou gebeuren, is er iemand die gelooft dat Kaffi zich er ook maar iets van aan zou trekken?!
Gezellige boulevard.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:46 schreef Michael-H het volgende:
http://www.livestream.com/libya17feb
Live nu!!
Het ging mij ermo dat hij in z'n paleis zit en buitenlanders halen em niet hoor. Tegen Khamenei loopt ook een international arrestatiebevel. Kortom Gaddafi kan prima terug naar z'n paleis denk ik, maar hij is bang voor z'n tegenstanders maar niet bang voor andere landen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:49 schreef tass het volgende:
[..]
En daar geloof ik dus helemaal niks van! Er zal onderling een telefoontje gepleegd worden en gezegd worden dat het niet zo netjes is wat ie deed, maar meer ook niet.
Niemand zal hem tot verantwoording roepen, en trouwens als dat berhaupt zou gebeuren, is er iemand die gelooft dat Kaffi zich er ook maar iets van aan zou trekken?!
Ninja-edit, tikfout?quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat is een zorg van later en een lange adem denk ik
sssstquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ninja-edit, mokummer
waarschijnlijk is de lancering van space shuttle discovery sneller dan de speech van een van de gadaffi's launch binnen 4 uur geloof ik , btw erg rustgevend uren kijken naar een shuttle op cnn stream lolquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:55 schreef Staal het volgende:
En weer wachten op de speech.
Heeft iemand enig idee hoe laat deze zal zijn? Ik lees al een paar uur dat het ieder moment kan zijn.
Een EU humanitaire militaire interventiemacht. That would be a first.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:42 schreef Dance99Vv het volgende:
2:52pm Reuters also reports that Britain has urged greater pressure on Gaddafi, while the European Union might be sending humanitarian intervention into Libya:
British Foreign Secretary William Hague said an international investigation should be launched into Libyan state violence, while Gaddafi's forces continued their week-long struggle to crush armed and unarmed anti-government protesters. ...
'We will be looking for ways to hold to account the people who are responsible for these things and they should bear that in mind before they order any more of them,' he said.
'We will want some kind of international investigation ... We are finding a lot of support from other countries,' he said.
In Brussels, senior officials said the European Union was weighing a range of options to evacuate 5,000-6,000 EU citizensstill in Libya, many of them oil company employees, and said one possibility was a military humanitarian intervention force.
waarschijnlijk over dat vliegtuig dat vandaag land of vertrektquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef Nibb-it het volgende:
Wat zeiden ze nou op Aljazeera over Nederland? Zat niet op te letten
Video gekregen van iemand uit Nederland van iemand uit Libiquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef Nibb-it het volgende:
Dat korte fimpje wat ze lieten zien kwam uit Nederland, gefilmd door een vriend in Libi.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:00 schreef Nibb-it het volgende:
Lol, ik las het even net andersom. Vond het al zo raar, de Libische staats-TV die CNN uitzendtquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:12 schreef Dance99Vv het volgende:
ah libische staatstv ook op cnn stream nu
http://edition.cnn.com/video/flashLive/live.html?stream=stream4
nederlandse xtc is populair manquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
De demonstranten gebruiken pillen! Net als Qaddafi!
Gadaffi is bang dat de demonstranten de drugs opmaken. De EU zou kunnen dreigen met sancties, stop van de export van Nederlandse drugs naar Libiquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:15 schreef Charismatisch het volgende:
De demonstranten gebruiken pillen! Net als Qaddafi!
toenstraks nog beelden in een of ander tv centrum ofzo op presstv van gadqaffi's zoon raaskalde over arabisch complotquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:15 schreef Michael-H het volgende:
[..]
M.a.w, die zit ergens verscholen
Artikel gaat verder.quote:http://www.guardian.co.uk(...)ol-gaddafi-oilfields
Opposition activists are increasing the pressure on Muammar Gaddafi's ailing regime, shutting down oil exports and mobilising rebel groups in the west of the country as the revolution rapidly spreads.
Gaddafi's hold on power appears confined to parts of Tripoli and perhaps several regions in the centre of the country. Towns to the west of the capital have fallen and all of eastern Libya is firmly in opposition hands.
In Benghazi, the country's second city, basic order is returning to the streets after days of fierce fighting that resulted in the military defecting en masse. Virtually all government buildings were looted and wrecked.
There are long lines outside closed banks as people try to resume normal life. Cars have returned to city streets but almost all shops remain closed and the internet is blocked.
Nee, zijn drugs van Al Qaida!quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
nederlandse xtc is populair man
Yup maar in dit geval nemen ze de term hangjongeren soms wel erg serieus.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:20 schreef Dance99Vv het volgende:
altijd die jeugd he , net als hier lol
daar zijn genoeg wetten voor verzonnen jaquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Yup maar in dit geval nemen ze de term hangjongeren soms wel erg serieus.
Echt onbegrijpelijk. Geen touw aan vast te knopen.quote:
AJEquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:27 schreef t-8one het volgende:
[..]
er is een toespraak op dit moment?
Wat een huilie!quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kadhafi: "Koningin Elizabeth is langer aan de macht dan ik en met haar gebeurt niks"
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kadhafi: "Koningin Elizabeth is langer aan de macht dan ik en met haar gebeurt niks"
Dat krijg je met drugs.quote:
Die feministen ook!quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dat krijg je met al die zoons en dochters...quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef Ulpianus het volgende:
OUDERS OUDERS OUDERS
Hij heeft echt een obsessie met ouderschap en de relatie tussen ouders en kind.
mischien moet hij die maar als lijfwacht nemen (die engelse queen)quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die feministen ook!
't Gaat ook vooral om het geluid, en zou jij vrolijk midden in dat veld gaan staan als er een vuurgevecht bezig wasquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef Dance99Vv het volgende:
die camera is ook waardeloos van dat gevecht op aje ziet geen moer
zelfs de woorden van Qaddafi worden niet goed gepubliceerd. heeft iemand al de text van zijn speech?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:43 schreef Dance99Vv het volgende:
grappig op presstv wordt gezegt dat kadaffi zegt dat de hele wereld achter hem staat en op aje zegt men dat hij de schuld bij het "westen"ligt
quote:The Libyan government said that it was not responsible for the safety of these journalists, who risked immediate arrest on the full range of possible immigration charges. Foreign journalists already in Libya who are not part of the approved teams were urged to immediately join the approved teams in-country.
Be advised, entering Libya to report on the events unfolding there is additionally hazardous with the government labeling unauthorized media as terrorist collaborators and claiming they will be arrested if caught.
Hij rookt wel joints als ie weer eens een tirade heeft gehouden tegen Abdullah va SA en de vergadering van de Arabisch Liga weer eens voortijdig heeft verlaten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Volgens mij heeft gadaffi zelf een drugsprobleem hij praat er zoo vaak over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |