Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?quote:Militairen moeten bij terugkomst van een missie ook in eigen land worden ingezet. Dat zegt commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee in de interne defensiekrant Landmacht. Volgens hem is de in Irak en Afghanistan opgedane praktijkervaring ook nuttig in de civiele maatschappij.
Generaal Bertholee ziet de teams die naar bermbommen speurden tijdens missies in eigen land ook als bomverkenner voor de politie. Ook zoekacties naar vermisten of wapens behoren tot de opties.
De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Met de inzet van het leger in eigen land hoopt Bertholee militairen dichter bij het volk te brengen. "Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?quote:"Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.
Legerbaas wil militairen inzetten in Nederlandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Ik zit daar al jaren op te wachten ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Lul niet, als een Raven kan helpen misdadigers op te pakken, dan is dat heel goed. Dat jij nou liever hebt dat misdadigers vrij rond lopen, is jouw probleem.quote:en dan dit:
[..]
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?
Omdat je nu andere meningen bij voorbaat al wegzet als "niet serieus te nemen" want je bent een PVV-stemmer. Doet de discussie geen goedquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Wordt dit nu niet ook gewoon gedaan? M.a.w zijn er niet genoeg mensen voor en willen ze de hulp van het leger zodat ze er ook geen mensen voor aan hoeven te nemen?quote:Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Nee, deze meneer is militair. Op Defensie gaat bezuinigd worden, dus deze meneer is bezig zijn baantje zeker te stellen OF, als dat niet lukt, een plekje te krijgen op de PVV lijst voor de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Absoluut niet. Wat een krankzinnig idee. Ja, lekker de maatschappij militariseren. Is die vent niet goed ofzo?
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom vinden mensen dit een krankzinnig idee??? Maatschappij militariseren? In wat voor droomwereld leef je?
Het is duidelijk dat de politie in Nederland allesbehalve de zaakjes voor elkaar heeft. Wat is er erg aan dat militairen gaan assisteren?
Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.
Waterdichte argumentatie. IJzersterk.quote:De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Onzin, Nederland is veiliger zonder getraumatiseerde pistoolslaven dan met. Jij hebt een kijk op de wereld, denkende dat soldaten automatisch garant staan voor veiligheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
Een samenleving kan niet vrij zijn als er niet genoeg veiligheid is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:08 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.
Veiligheid bestaat ook niet als er geen vrijheid is, immers zijn de orde handhavers ook niet te vertrouwen, dat wijst de geschiedenis keer op keer uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een samenleving kan niet vrij zijn als er niet genoeg veiligheid is.
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.quote:
Je maakt het steeds spannender, doe geen moeite. Je maakt geen indruk. Feit blijft dat Nederland geen Mexico betreftquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd. ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Als je gewoon normaal nadenkt weet je dat werken in oorlogsgebieden zoals Afganistan trauma's veroorzaakt en gewoon iets heel anders is dan in Nederland politietaken uitvoeren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kan je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Zichtbaar
"Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Dat het overgrote deel van de mensen in dit topic dit beeld niet herkent zou wel eens kunnen betekenen dat het minder schering en inslag is dan jij beweert.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt. Heel veel mensen weten dat niet omdat ze in een of ander boerengat wonen. Dus mensen moeten niet doodleuk gaan lopen zeggen dat Nederland veilig zat is, want dan hebben ze geen fucking clue waar ze over lullen. Er is ongelooflijk veel ruimte voor verbetering. De politie kan het niet aan, dus daarom is het een goed idee om het leger in te zetten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat het overgrote deel van de mensen in dit topic dit beeld niet herkent zou wel eens kunnen betekenen dat het minder schering en inslag is dan jij beweert.
Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Militairen zijn er om het grondgebied te verdedigen tegen vreemde invasies. Op het moment dat een regime militairen gaat inzetten tegen eigen burgers is het hek van de dam. Kijk maar in de (recente) geschiedenis.
Zeker. Altijd handig: Animalcops die een bom kunnen ontmantelenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?
Als overheid geef je een brevet van onvermogen af als je een dergelijke (relatief lage) mate van maatschappelijke ordeverstoring niet kunt laten afhandelen door de reguliere politie. Mensen in Nederland schijten geen 7 kleuren stront als ze een militair zien lopen, ze zitten alleen niet te wachten op militaire invloed in de burgermaatschappij. En volkomen terecht, getuige een korte analyse van het hellende vlak waar vele repressieve regimes door de geschiedenis heen zich op bevonden hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt. Heel veel mensen weten dat niet omdat ze in een of ander boerengat wonen. Dus mensen moeten niet doodleuk gaan lopen zeggen dat Nederland veilig zat is, want dan hebben ze geen fucking clue waar ze over lullen. Er is ongelooflijk veel ruimte voor verbetering. De politie kan het niet aan, dus daarom is het een goed idee om het leger in te zetten.
Dat sommige mensen 7 kleuren stront schijten als ze een militair zien lopen is raar. Ze zien hun eigen militairen als vijand. Zie hier een groot probleem in Nederland. Militairen zijn er voor onze veiligheid. Het zijn 'onze jongens' die voor ons vechten. Waarom bang zijn voor militairen? Heb liever wat respect en ontzag voor militairen, want dat verdienen ze het meest.
Om laten scholen dus. De kennis is denk ik niet alleen gericht op het ontmantelen van bermbommen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeker. Altijd handig: Animalcops die een bom kunnen ontmantelen
Kan me nog herinneren dat er een bericht was, dat daders juist moeilijk opgespoord kunnen worden om ze te berechten. Kunnen ze toch ook van betekenis zijn.quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:45 schreef paddy het volgende:
Het bericht heeft het volgens mij niet over willekeurig mensen observeren, maar over taken die nu ook al gedaan worden, maar waar het leger nu voor ingezet kan worden zodat ze actief blijven. Ze worden al betaald. Nieuwe mensen daarvoor aannemen is dan niet nuttig wanneer ze dezelfde functie kunnen vervullen.
Ik ben het met LV eens. Het wordt nu zo gebracht zoals Paddy het opvat, maar dat is natuurlijk om het mooi te verkopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Militairen zijn er om het grondgebied te verdedigen tegen vreemde invasies. Op het moment dat een regime militairen gaat inzetten tegen eigen burgers is het hek van de dam. Kijk maar in de (recente) geschiedenis.
Strookt niet echt met de opdracht zien zonder gezien te worden, dus wat dat betreft strookt dat niet echt met de militairen dichter bij de bevolking brengen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
quote:en dan dit:
[..]
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?
Dit bewijst dus al dat jij ook een van de velen bent die geen clue heeft waar Defensie voor is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het legaliseren van drugs scheelt 50% werk. Maar het is natuurlijk leuker om de bevolking te terroriseren met slechte wetten, oorlogsretoriek (moslims zijn slecht), ze massaal af te luisteren, en ze tegen elkaar op te zetten met moralistisch gezever en subsidies als HRA.quote:
Je hebt mijn post niet gelezen denk ik. Ik zei;quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met LV eens. Het wordt nu zo gebracht zoals Paddy het opvat, maar dat is natuurlijk om het mooi te verkopen.
Ik denk dat dit soort inzetten zich op lange termijn niet zullen concentreren op veiligheid in de zin van het bestrijden van criminaliteit, maar in het bestrijden van tegenstanders van het systeem.
Yeah, call me een lambiekje. /Care.
Dus best met L_V eens, maar misschien door omscholing naar politie best wat van te maken (mijn broer is jaren terug uit zichzelf vanuit het leger naar politie overgestapt en doet het heel goed na omscholing)quote:Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?
Ik snap dat je bang bent dat het een soort van halve moordmachines zijn geworden nadat ze ingezet zijn voor het leger, maar de politie kan uitstekend schiften qua geestelijke wrakken etc.quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland.
Geeft de overheid niet zo'n beetje elke week een brevet van onvermogen af? En lage mate van ordeverstoring? Ja, als je in een dorpje ergens woont wel ja, maar dat verandert als je in een grote stad woont.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als overheid geef je een brevet van onvermogen af als je een dergelijke (relatief lage) mate van maatschappelijke ordeverstoring niet kunt laten afhandelen door de reguliere politie. Mensen in Nederland schijten geen 7 kleuren stront als ze een militair zien lopen, ze zitten alleen niet te wachten op militaire invloed in de burgermaatschappij. En volkomen terecht, getuige een korte analyse van het hellende vlak waar vele repressieve regimes door de geschiedenis heen zich op bevonden hebben.
Heel veel.quote:Van de rest van je argumentatie valt verder weinig te maken; wat heeft het onwenselijk achten van militaire ordehandhaving in een beschaafd en welvarend land te maken met een verondersteld gebrek aan respect en ontzag voor het leger?
Is nog maar de vraag of het legaliseren van drugs minder werk kost, het kan ook de verkeerde kant opgaan en dan kost legalisering veel meer dan dat het in eerste instantie oplevert.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het legaliseren van drugs scheelt 50% werk. Maar het is natuurlijk leuker om de bevolking te terroriseren met slechte wetten, oorlogsretoriek (moslims zijn slecht), ze massaal af te luisteren, en ze tegen elkaar op te zetten met moralistisch gezever en subsidies als HRA.
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:16 schreef paddy het volgende:
maar de politie kan uitstekend schiften qua geestelijke wrakken etc.
Dat kwam door drugs, wel bij de les blijven.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...
Ja. alsof dat dan gewoonte is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...
Nee, het IS de verkeerde kant opgegaan. Het verbieden van drugs heeft geen enkel positief gevolg.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Is nog maar de vraag of het legaliseren van drugs minder werk kost, het kan ook de verkeerde kant opgaan
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.
Tuurlijk. Bij rampen en grote evenementen. Maar niet omdat je structureel politie te kort komt, of als excuus-truus (ja sorry dat er wat doden gevallen zijn, maar dat kan je het leger niet kwalijk nemen).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten.
Het is geen verhaal, het is een feit. Waar ik woon zijn erg vaak schietpartijen en steekpartijen. Dat constateer ik en vertel ik alleen. Heeft verder niets te maken met een draai vinden in een of andere wereld.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?
"Dat soort lui"... Typische praat van iemand die z'n draai aardig heeft gevonden in een wereld die hij eigenlijk nauwelijks kent.
En de lucht is blauw.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is geen verhaal, het is een feit. Waar ik woon zijn erg vaak schietpartijen en steekpartijen. Dat constateer ik en vertel ik alleen.
Maar denk dat de regering dit weer aan gaat grijpen om te bezuinigen. Het werk klaar krijgen? Geen hoge werkdruk meer....nah, dan kunnen jullie ook met minder mensen. We zijn net zover gekomen om aangiftes te ontraden aan mensen zodat het lijkt alsof de criminaliteit laag is in Nederland. Stel dat we de agent daar weer de tijd voor geven! Het moet niet gekker worden!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Iedereen ziet gelijk hele andere dingen voor zich dan er bedoeld word. Dit betekent echt niet dat er gelijk overal militairen in uniform op straat lopen en iedereen om ID's vragen. En er zullen ook echt geen tanks door Amsterdam rijden.
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten. Waarom niet het wat militairen sturen als een forens z'n koffer vergeten is op het station, ipv 100 man politie die aan lopen te klungelen? Of 50 militairen en een Raven inzetten als er een kind vermist is op de heide? Dan kan de politie verder gewoon de eigen taken uit blijven voeren.
Eens.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Iedereen ziet gelijk hele andere dingen voor zich dan er bedoeld word. Dit betekent echt niet dat er gelijk overal militairen in uniform op straat lopen en iedereen om ID's vragen. En er zullen ook echt geen tanks door Amsterdam rijden.
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten. Waarom niet het wat militairen sturen als een forens z'n koffer vergeten is op het station, ipv 100 man politie die aan lopen te klungelen? Of 50 militairen en een Raven inzetten als er een kind vermist is op de heide? Dan kan de politie verder gewoon de eigen taken uit blijven voeren.
Dat Nederland alles behalve veilig te noemen is als in de grote steden regelmatig mensen worden neergeschoten of gestoken, of hele buurten die geterroriseerd worden en waar de ambulance bijvoorbeeld niet komt voordat er politie aanwezig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:28 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
En de lucht is blauw.
Wat heeft dat te maken met de stelling waar je op reageerde?
Omdat ze dan worden ingezet in specialistische taken: Bomopruiming en ik zie een wachtmeester van de politie niet in een F-16 klimmen om wat infrarood opnamen te gaan maken van een gebied waar iemand vermist wordt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Trouwens wordt het leger al vaak zat ingezet in Nederland zelf, alleen hoor je dan niemand klagen. Raar.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
Dat is natuurlijk ook helemaal niet het geval. =edit=quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze dan worden ingezet in specialistische taken: Bomopruiming en ik zie een wachtmeester van de politie niet in een F-16 klimmen om wat infrarood opnamen te gaan maken van een gebied waar iemand vermist wordt.
Maar ik pas er toch voor om op straat aangehouden te worden door een soldaat met een M-16 omdat ik schuin de straat oversteek. Als ik dat wil meemaken ga ik wel in Chili of zo wonen.
Hij geeft aan dat er onlangs nog 3 personen zijn neergeschoten in zijn buurt, en jij valt over "dat soort lui"? is dat nou strak zo'n mierenvagina?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?
"Dat soort lui"... Typische praat van iemand die z'n draai aardig heeft gevonden in een wereld die hij eigenlijk nauwelijks kent.
Of het daadwerkelijk zover komt kan je niet hardmaken. Maar je kan de tendens van een opmaat naar een politiestaat toch moeilijk ontkennen. Som alle maatregelen van de afgelopen 10 jaar maar eens op en kijk dan eens wat we aan vrijheid en vooral aan privacy ingeboet hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:33 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook helemaal niet het geval=
Het is hier wel eens beter geweest.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:37 schreef -Techno- het volgende:
Mensen die denken dat Nederland een onveilig land is
Dan verhuis je toch. Niet iedereen in de randstad voelt zich onveilig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is hier wel eens beter geweest.
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch. Niet iedereen in de randstad voelt zich onveilig.
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.
Ja, vroeger. Toen schreven we 'poep' nog met een lange oe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.
Nee hoor, gewoon met een korte.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vroeger. Toen schreven we 'poep' nog met een lange oe.
Tijdens onze generaties niet hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tijdens onze generaties niet hoor.
Ik vind Nederland ook niet op en top veilig. Het punt is echter dat het soort onveiligheid waar de gemiddelde burger last van zou kunnen hebben, niet bevordert wordt door bijvoorbeeld burgers te bespioneren met een onbemand verkenningsvliegtuigje.
Mijn punt is dat het mij geen reet zal interesseren of er militairen door mijn wijk lopen die op de een of andere manier de politie assisteren, want dat die niet capabel voor sommige taken zijn is meer dan eens gebleken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?
Neen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.
Dat is wat anders, snap jij dat?
Dat is dus niet zo. Schietpartijen komen helemaal niet vaak in het nieuws. Je mag al blij zijn als zoiets de regionale teletekst haalt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
Ik lees daar geen dagelijkse schietpartijen. En als zoiets voorkomt is het ook meteen in het nieuws.
En als jij je zo onveilig voelt, waarom verhuis je dan niet uit die achterbuurt waar je kennelijk nu woont?
Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van stasi-methodes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je dat niet snapt?
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van stasi-methodes.
Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat veranderen.
Drones over woonwijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?
Dus die wekelijkse massaslachtingen, dat weet jij eigenlijk alleen maar?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Schietpartijen komen helemaal niet vaak in het nieuws. Je mag al blij zijn als zoals de regionale teletekst haalt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.
Correctie: door ziektebeelden. Wel bij de les blijven.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat kwam door drugs, wel bij de les blijven.
Ja, sommige halen het NOS nieuws, heel veel andere zaken blijven bij een kort itempje op RTV Rijnmond, als het al zover komt. Ik heb zelf schietpartijen gezien. Ik heb een lichaam met been eraf zien liggen met een hele hoop bloed eromheen, de schoten gehoord, de mensen zien rennen, en NOOIT iets daarvan in de media.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus die dagelijkse massaslachtingen, dat weet jij eigenlijk alleen maar?
Overigens is het incident dat je aanhaalde een bericht van de NOS.
Ja, leg uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Moet ik je uitleggen hoe dom je hier redeneert?
Ik kan kritische topics over onze vaderlandse media alleen maar aanmoedigen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef Lightning_NL het volgende:
NOOIT iets daarvan in de media.
Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?
Volgens de wet is iedereen onschuldig totdat....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Volgens jou bestaan er geen schuldige burgers. Dat is behoorlijk dom.
Touchéquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan kritische topics over onze vaderlandse media alleen maar aanmoedigen.
Ik denk dat dit al de grootst mogelijke flauwekul is. Niemand hier neemt afscheid van zijn familieleden alvorens naar de Albert Heijn te gaan omdat-ie bang is ze niet meer terug te zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.
Maar goed, lat we de discussie wat minder breed trekken. Ik zal mijn vraag herformuleren. (nu graag een antwoord dus, in plaats van een wedervraag).
"Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van het bespioneren van onbemande verkenningsvliegtuigjes.
Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat verandere"
Is wel altijd leuk met alcoholcontroles.....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja. alsof dat dan gewoonte is.
Bij mijn broer is het prima gelukt. Klimt snel hogerop zelfs.
Er is een verschil tussen bang zijn en je in bepaalde situaties onveilig voelen. In veel wijken voelen mensen zich op bepaalde momenten van de dag nu minder veilig dan pak en beet 30 jaar geleden in dezelfde wijk. (ja dit is statisch onderbouwd, maar ik kan het onderzoek even niet vinden om dit staven. Maar goed volgens mij is dit ook wel algemeen bekend eigenlijk).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:04 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik denk dat dit al de grootst mogelijke flauwekul is. Niemand hier neemt hier afscheid van zijn familieleden alvorens naar de Albert Heijn te gaan omdat-ie bang is ze niet meer terug te zien.
De meeste Nederlanders leven gewoon gezellig hun leven en zijn helemaal niet bang.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Is wel altijd leuk met alcoholcontroles.....
Jamaar ik drink niet.
Meneer u moest eens weten hoeveel mensen met drank op achter het stuur stappen.
Maar meneer de agent dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel agenten een kind in hun achtertuin hebben liggen.
Wat jij en die Lightning niet begrijpen is dat Nederland niet bestaat uit enkel een paar moeilijke wijken in Rotterdam. De meeste Nederlanders voelen zich gewoon veilig. Nederland is ook een heel veilig land.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen bang zijn en je in bepaalde situaties onveilig voelen. In veel wijken voelen mensen zich op bepaalde momenten van de dag nu minder veilig dan pak en beet 30 jaar geleden in dezelfde wijk. (ja dit is statisch onderbouwd, maar ik kan het onderzoek even niet vinden om dit staven. Maar goed volgens mij is dit ook wel algemeen bekend eigenlijk).
Op die manier kan je de reactie van L_V natuurlijk ook quoten hè.Gaat precies dezelfde vergelijking voor op danquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Is wel altijd leuk met alcoholcontroles.....
Jamaar ik drink niet.
Meneer u moest eens weten hoeveel mensen met drank op achter het stuur stappen.
Maar meneer de agent dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel agenten een kind in hun achtertuin hebben liggen.
Moorden was toch 170 in 2010? En in 2009 178?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Nederland kent al sinds enkele jaren rond de 180 doden als gevolg van moord per jaar. Dat is niet veel vergeleken bij de meeste westerse landen. Pakweg 1 op de 90.000 dus. In de VS is dat getal ongeveer het dubbele. In deze statistiek zie je waar Nederland ongeveer staat. Ongeveer ter hoogte van Duitsland, Nieuw Zeeland, Denemarken enzovoort.
Wanneer we naar de totale misdaad kijken zie je echter een ander plaatje, dan staan we vrij hoog. Wat mij in dat plaatje overigens enorm verbaasd is de hoge plaats van Nieuw Zeeland (2de).
Qua overvallen, moord en verkrachting staan we gemiddeld gesproken vrij laag. Dat betekent (mijn interpretatie) dat veel misdaad in ons land van het 'kleinere' soort is. Zeker uitermate vervelend, maar niet onmiddellijk bijdragend aan meer onveiligheid.
Wanneer we naar de hoeveelheid politie kijken zie ik wel iets opvallends. Een land als Duitsland heeft per 1000 inwoners ruim één agent meer. In ons geval zou dat dus 16.000 agenten extra moeten zijn.
Dus is inzet van militairen voor politietaken zinvol? Alleen voor die taken lijkt mij waar ze daadwerkelijk verstand van hebben en toegevoegde waarde bezitten. En onder één zeer strenge randvoorwaarde. Altijd onder bevel van het plaatselijke politie opperhoofd en justitiebaas.
Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat jij en die Lightning niet begrijpen is dat Nederland niet bestaat uit enkel een paar moeilijke wijken in Rotterdam. De meeste Nederlanders voelen zich gewoon veilig. Nederland is ook een heel veilig land.
Ik vind niet dat landelijk alles maar aangepast moet worden op die paar lokale problemen.
Klopt! En weet je ook de oorzaak? Sensatieberichten en programma's als opsporing verzocht. Veel mensen hebben niet het vermogen statistieken te bevatten. Die durven niet meer in een vliegtuig als er weer eens eentje is neergestort. Stappen wel dagelijks in de auto.quote:Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.
Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance? .
Goede post en uitleg.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Nederland kent al sinds enkele jaren rond de 180 doden als gevolg van moord per jaar. Dat is niet veel vergeleken bij de meeste westerse landen. Pakweg 1 op de 90.000 dus. In de VS is dat getal ongeveer het dubbele. In deze statistiek zie je waar Nederland ongeveer staat. Ongeveer ter hoogte van Duitsland, Nieuw Zeeland, Denemarken enzovoort.
Wanneer we naar de totale misdaad kijken zie je echter een ander plaatje, dan staan we vrij hoog. Wat mij in dat plaatje overigens enorm verbaasd is de hoge plaats van Nieuw Zeeland (2de).
Qua overvallen, moord en verkrachting staan we gemiddeld gesproken vrij laag. Dat betekent (mijn interpretatie) dat veel misdaad in ons land van het 'kleinere' soort is. Zeker uitermate vervelend, maar niet onmiddellijk bijdragend aan meer onveiligheid.
Wanneer we naar de hoeveelheid politie kijken zie ik wel iets opvallends. Een land als Duitsland heeft per 1000 inwoners ruim één agent meer. In ons geval zou dat dus 16.000 agenten extra moeten zijn.
Dus is inzet van militairen voor politietaken zinvol? Alleen voor die taken lijkt mij waar ze daadwerkelijk verstand van hebben en toegevoegde waarde bezitten. En onder één zeer strenge randvoorwaarde. Altijd onder bevel van het plaatselijke politie opperhoofd en justitiebaas.
En dan nog vind ik dat geen reden het leger maar binnen te halen voor surveillance of andere taken. Dan zou ík me pas onveilig voelen, want ik heb geen goede ervaringen met het in de buurt wonen van legerbasis Havelte. Die mensen hebben een heel andere insteek wat betreft veiligheid en privacy.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.
Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance?
Irrationeel wat mij betreft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.
Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance?
quote:
Schering en inslag?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Daar ben ik het volledig mee eens hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:22 schreef Disana het volgende:
[..]
En dan nog vind ik dat geen reden het leger maar binnen te halen voor surveillance of andere taken. Dan zou ík me pas onveilig voelen, want ik heb geen goede ervaringen met het in de buurt wonen van legerbasis Havelte. Die mensen hebben een heel andere insteek wat betreft veiligheid en privacy.
Dat het gevoel van onveiligheid irrationeel is en dat je met het inzetten van legermannetjes mensen het gevoel van veiligheid niet terug kunt geven. Denk eerder dat het averechts werkt omdat het gevoel van onveiligheid dan juist bevestigd wordt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:26 schreef paddy het volgende:
Staal? Zou je wat meer tegenargument kunnen geven qua deze post?
[..]
Komt natuurlijk ook doordat we nu een stuk sneller op de hoogte zijn van nieuws dan pak hem beet 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Niet iedereen wordt gelijk gevonden, vandaar gemiddeld 180quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Moorden was toch 170 in 2010? En in 2009 178?
En dikgedrukte lijkt me natuurlijk niet anders dan normaal. Dus omscholing is wel nodig.
Er wordt niet mee gespioneerd. Daar is de Raven niet geschikt voor. De Raven kan wel helpen misdadigers op te pakken, of meehelpen vermiste kinderen te zoeken. Wat dat betreft leidt dit direct tot meer effectiviteit van de politie en meer veiligheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.
Maar goed, lat we de discussie wat minder breed trekken. Ik zal mijn vraag herformuleren. (nu graag een antwoord dus, in plaats van een wedervraag).
"Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van het bespioneren van onbemande verkenningsvliegtuigjes.
Een Raven kan ervoor zorgen dat misdadigers sneller en vaker worden gepakt, wat dus direct zorgt voor meer veiligheid.quote:Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat verandere"[/i]
Een beetje offtopic, en ook weer niet .. maar ik vraag me altijd af hoe ze dat meten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Huuh, ik ben ook niet meer de jongste maar ik voel me helemaal niet onveiliger. Vroeger, toen ik als studentje 's nachts door de stad fietste, toen voelde ik me niet altijd even veilig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Een beetje offtopic, en ook weer niet .. maar ik vraag me altijd af hoe ze dat meten.
Ik bedoel maar, ik merk het aan mezelf op allerlei gebieden, dat mijn leeftijd, mijn verminderde wendbaarheid, mijn afnemende reactievermogen ook enorm bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid .. maar is het echt onveiliger geworden? Het is wat drukker geworden in het landje, en waar je het vroeger nog 's avonds op het journaal zag of pas de volgende ochtend in de krant las volg je nu tig nieuwsbronnen tegelijk, dus het lijkt heel veel meer, maar is het percentueel echt toegenomen? Of is de oudere die verzucht 'het wel eens beter is geweest hier' het verleden aan het ophemelen, aan het bekijken door een rozerode bril, net zoals de generaties voor hem deden?
QFTquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Dus zet je de militaire steun in in die klote wijken. Kon je dat zelf nou niet bedenken?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat jij en die Lightning niet begrijpen is dat Nederland niet bestaat uit enkel een paar moeilijke wijken in Rotterdam. De meeste Nederlanders voelen zich gewoon veilig. Nederland is ook een heel veilig land.
Ik vind niet dat landelijk alles maar aangepast moet worden op die paar lokale problemen.
Hehe, ik wilde ook niet te zeggen dat ik me onveiliger voel, meer dat er ook andere factoren bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid. Zoals dus je eigen weerbaarheid/kwetsbaarheid, die verandert immers in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Huuh, ik ben ook niet meer de jongste maar ik voel me helemaal niet onveiliger. Vroeger, toen ik als studentje 's nachts door de stad fietste, toen voelde ik me niet altijd even veilig.
Precies, het is alleen maar zichtbaarder geworden door een overvloed aan informatie. Alsof er vroeger geen achterstandswijken waren met verhoudingsgewijs meer criminaliteit .. alleen las of zag je er dus weinig van.quote:Ik denk dat het de toename aan informatie is, en de manier waarop deze wordt gebracht. Je ziet het hier ook, dat iemand ons ervan probeert te overtuigen dat zijn perceptie van groot gevaar de enige juist is.
Nee, natuurlijk niet. Maar ik struikel natuurlijk ook niet wekelijks over de doofpot lijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus zet je de militaire steun in in die klote wijken. Kon je dat zelf nou niet bedenken?
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat het gevoel van onveiligheid irrationeel is en dat je met het inzetten van legermannetjes mensen het gevoel van veiligheid niet terug kunt geven. Denk eerder dat het averechts werkt omdat het gevoel van onveiligheid dan juist bevestigd wordt.
En dat het irrationeel is, dat heeft Delpit al uiteengezet.
Aanname en totaal overbodige ad hominem.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
He, dan ben jij vast crimineel of ermee gelieerd. Anders zou je dit wel een goed idee vinden!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:09 schreef du_ke het volgende:
Bizar idee, het leger inzetten tegen je eigen burgers dat is niet ok
Ik zie de relevantie niet zo, maar wil hier toch even op reageren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
Ik denk dat juist kleine criminaliteit enorm bijdraagt aan het gevoel van onveiligheid. Vooral iets als inbraak, straatroof, mishandeling etc. Dit kan namelijk iedereen overkomen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Ah, een Hitler-vergelijking, heeft nog lang geduurdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.
Ja maar sp3c, je weet toch, dat is andersquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:
maar dit gebeurt toch allang?
als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door
etc.
niets nieuws
ik weet goed!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja maar sp3c, je weet toch, dat is anders
Het jammere eraan is dat zoiets in topics zoals dit bijna nooit zin heeftquote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik weet goed!
het is kennis van zaken, heel soms probeer ik het stiekem in een discussie te schuiven maar jij bent de eerste die het opvalt
nou het blijft een raar verhaal natuurlijk, het leger moet voorlopig binnenblijven omdat ze de uitzenddruk moeilijk aankan, vervolgens gaan er politieagenten naar oorlogsgebied en moeten militairen thuis hun werk overnemen???quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zonder Raven bijvoorbeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters?![]()
Verdachte personen in de gaten houden... alsof dat nu niet gebeurd. Alleen wordt dat nu grotendeels gedaan door rechercheurs.
Och, hadden we in Nederland niet toevallig veel te weinig recherchecapaciteit? Als een taak door andere mensen, die er ook in getraind zijn, wordt overgenomen zodat de rechercheurs meer tijd voor andere misdrijven hebben, wat is hier dan het probleem mee?
Flauw hoor. Zo verpest je het wel.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:
maar dit gebeurt toch allang?
als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door
etc.
niets nieuws
Al die enge hackers.....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef Evertjan het volgende:
mensen die zich niet veilig voelen van achter hun PC
PVV stemmers zijn over het algemeen toch niet bijster intelligent, die gaan het zien als meer blauw op straat, maar zij zullen niet het totale gevolg plaatje kunnen zien of begrijpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.
Ah, hier de winnaar van de overdreven reacties. Chapeau!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.
het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander legerquote:Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk hoe goed dat gaat, het leger inzetten
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?quote:Op zondag 20 februari 2011 11:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander leger
atm gaat het over de verkiezingen in Uganda, ik zag 1 militair maar hij deed nix
edit: nu gaat het over het stijgende aantal verkrachtingen in Zuid Afrika
daar word het leger voor zover ik kan zien niet ingezet ... en kijk hoe goed dat gaat
Je bent inderdaad een groot stuk verdriet, zoals je zelf al in je naam aangeeft, als je denkt dat je dat leger kunt vergelijken met de onzequote:Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk hoe goed dat gaat, het leger inzetten
http://english.aljazeera.net/watch_now/
Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zo'n Raven bijvoorbeeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters?![]()
Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
Het enige wat de politie vanuit de lucht doet is demonstraties in de gaten houden en wiet plantages opsporen. Dat zijn nogal twee problemen in Nederland...quote:Op zondag 20 februari 2011 12:16 schreef Breetai het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.
Als de politie ze zo hard nodig heeft, dan kunnen ze die Ravens ook zelf aanschaffen.
Dan heb je geen vertroebeling van taken en mandaat.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet. Doet niks af aan het feit dat je dat soort situaties waarin het leger zulke keuzes moet maken moet vermeiden. Ben dan ook tegen het afstaan van politie taken als opsporing van verdachten aan het leger. Wat ik wel vind kunnen is bijvoorbeeld dat bij grootscheepse zoekacties naar ontvoerde kinderen op de heide (zoals laatst met dat Duitse jongetje) niet alleen de ME rondloopt maar ook een clubje soldaten. Hebben die ook weer wat nuttigs te doen. In zo'n situatie kunnen apaches met hun warmte beeld misschien ook helpen. Bij demonstraties en voetbal wedstrijden moeten bewapende militairen ver weg blijven.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?
Demonstraties tegen de PVV die uit elkaar geschoten worden? Vrouwen met hoofddoekjes die met een geweer in hun rug van de straat worden gesleurd, in legertrucks gegooid en over de grens worden gekieperd?
Mij ook niet aangezien de training van een militair gericht is op het kunnen vermoorden van iemand. Veel soldaten zijn ook niet de meest heldere lichten helaas dus is het wachten op ongevallen. Wat de hoge baas vooral probeert te doen is zijn budget beschermen denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef du_ke het volgende:
Voor noodgevallen zoals zo'n zoektocht, of zandzakken scheppen zie ik ook geen enkel probleem. Maar volgens mij wil die hoge militair ze op reguliere basis in gaan zetten en dat lijkt me geen goed plan.
kom maar met wat cijferjes danquote:Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet.
Ja, dat jij alles wat het leger doet en zegt welgedaan vindt, dat weten we nu wel. Gelukkig zijn er ook mensen die iets kritischer naar het hele gedoe kijken.quote:
Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.quote:
Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.
Dus je liegt.
nee de post waar ik op reageerde is sterk wilde je zeggen of negeer je dat voor het gemak even?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.
Je lult er mooi omheen, ik had het ook over mensen rechten.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.
Bovendien gelden in een intern conflict (burgeroorlog, bijvoorbeeld, of het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking) de Conventies van geneve helemaal niet. Die regelen de behandeling van combattanten, niet de behandeling van opstandelingen.
quote:Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.
Dus je liegt.
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus je liegt.
Als een soldaat een dienstbevel weigert onder oorlogsomstandigheden (dat zijn ook vredesmissies en oefeningen op de Veluwe), komt ie voor de krijgsraad.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.
Rotte appels Vs. de positieve uitzondering.quote:Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
Dus jij durft met droge ogen te beweren, dat als het leger zou worden ingezet bij demonstraties in een land waar het normaal is dat het leger politietaken uitvoert en de commanderende officier roept, dat er geschoten moet worden, dat dan alle soldaten en masse hun wapens neergooien, zich omdraaien en de officier gaan uitleggen dat dit tegen de mensenrechten is?quote:Op zondag 20 februari 2011 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je lult er mooi omheen, ik had het ook over mensen rechten.
Ik weet dat massa's mensen zich slecht gedragen. Maar:
[..]
Nee. Ik stel dat jouw zwart-wit befehl ist befehl-cultuur in het NL-leger niet bestaat.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren, dat als het leger zou worden ingezet bij demonstraties in een land waar het normaal is dat het leger politietaken uitvoert en de commanderende officier roept, dat er geschoten moet worden, dat dan alle soldaten en masse hun wapens neergooien, zich omdraaien en de officier gaan uitleggen dat dit tegen de mensenrechten is?
quote:Op zondag 20 februari 2011 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Ik stel dat jouw zwart-wit befehl ist befehl-cultuur in het NL-leger niet bestaat.
Je kunt deze tegenstelling ongetwijfeld aan mij uitleggen, dan? En me vertellen wat het Nederlandse leger dan gaat doen als het tegenover een oproermenigte staat en de commandant roept 'vuur!'?quote:Op zondag 20 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als een soldaat een dienstbevel weigert onder oorlogsomstandigheden (dat zijn ook vredesmissies en oefeningen op de Veluwe), komt ie voor de krijgsraad.
feitenlijk niemandquote:Op zondag 20 februari 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.
Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
Vaak verhalen gehoord over het feit dat de buitenlandse collega's zo verbaasd waren dat er zoveel geluld moest worden in het legertje van ons. Denk ook dat veel soldaten in Nederland niet zomaar het vuur zouden openen als hun broer of nichtje in de menigte staat.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus jij durft met droge ogen te beweren, dat als het leger zou worden ingezet bij demonstraties in een land waar het normaal is dat het leger politietaken uitvoert en de commanderende officier roept, dat er geschoten moet worden, dat dan alle soldaten en masse hun wapens neergooien, zich omdraaien en de officier gaan uitleggen dat dit tegen de mensenrechten is?
Echt, ik ben erg benieuwd op welke planeet zich dat voordoet.
Ga eerst Amerika veiliger maken, kom dan maar terug!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Bijvoorbeeld in Egypte. In de echt enge landen is er een grote scheiding tussen aanhangers van de staat en het gepeupel.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:10 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat je sowieso over de hele wereld weinig soldaten zult vinden die zomaar het vuur openen als hun roer of nichtje in de menigte staat
Misschien hetzelfde als wat in Egypte gebeurde. De soldaten of lagere officieren zeggen: Nee.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Je kunt deze tegenstelling ongetwijfeld aan mij uitleggen, dan? En me vertellen wat het Nederlandse leger dan gaat doen als het tegenover een oproermenigte staat en de commandant roept 'vuur!'?
Dit dus en juist aan die zaken wordt niets gedaan, veel mensen zouden zich veiliger voelen wanneer er eens een sloot inbrekers en reljongeren opgepakt worden ipv een moordenaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat juist kleine criminaliteit enorm bijdraagt aan het gevoel van onveiligheid. Vooral iets als inbraak, straatroof, mishandeling etc. Dit kan namelijk iedereen overkomen.
Moord is meestal iets dat plaats vindt in de relationele sfeer of criminele circuit het niet zo er veel mensen zomaar "random" worden neergeschoten.
Pure leugen. Jij weet er gewoon niks van. Daarom geloof jij in jouw eigen leugens. Je loopt een flink aantal decennia achter wat betreft jouw opvattingen over de krijgsmacht.quote:Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
Nou ikke niet. Politie agent heeft niet voor niets zijn dienstpistool en machinegeweren horen niet thuis in ordehandhaving.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:45 schreef sp3c het volgende:
in Frankrijk laten (of lieten?) ze overigens 3 militairen met 1 agent patrouilleren door de stad
die militairen hebben dan wel hun aanvalsgeweer bij zich maar die is niet geladen, dat mag alleen als de agent daar bevel toe geeft, ik zie daar eerlijk gezegd wel wat in.
je kunt je blauw op die manier een stuk effectiever over de stad verspreiden dan nu
je kunt dan met 4 agenten 4 straten bestrijken ipv 1
agent zorgt voor de wet en de militairen zorgen voor de veiligheid.
niet dat we er genoeg militairen voor hebben maar het idee op zich vind ik wel goed
Maakt ons niet beter dan een 3e wereld land.quote:Mensen roepen al jaren dat er strenger moet worden ingegrepen, waarom niet hiermee beginnen. Laat zien dat je ze in de gaten houd. Het is een vorm van authoriteit. Ondrukken die hap, anders blijven ze dominant.
Nationale reserve werd ook ingezet om New Orleans te redden van al die bewapende buurtwachten die wijken beschermden tegen plunderaars. (wat daar overigens gewoon mag ik weet dat het eng klinkt voor veel mensen)quote:Op zondag 20 februari 2011 16:32 schreef sp3c het volgende:
dan geef je ze een pistool, ofeen schild/wapenstok daar zijn ook genog militairen mee geoefend ... lekker belangrijk
point remains the same, lijkt me een prima klusje voor de nationale reserve in probleemwijken of bij risicoevenementen waar de politie wel een extra handje kan gebruiken
bijkomend voordeel is dat de politie dan niet de boeman is
Als je van die militairen agenten maakt heb je meer agenten.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Evertjan het volgende:
zorg nou maar gewoon voor meer agenten ipv het leger in zetten als agenten.
de nationae reserve werd ingezet in New Orleans???quote:Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nationale reserve werd ook ingezet om New Orleans te redden van al die bewapende buurtwachten die wijken beschermden tegen plunderaars. (wat daar overigens gewoon mag ik weet dat het eng klinkt voor veel mensen)
Uhu..Van de VS niet NL.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
de nationae reserve werd ingezet in New Orleans???
Het reguliere leger is daar ook ingezet.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nationale reserve werd ook ingezet om New Orleans te redden van al die bewapende buurtwachten die wijken beschermden tegen plunderaars. (wat daar overigens gewoon mag ik weet dat het eng klinkt voor veel mensen)
ahquote:
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:49 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het reguliere leger is daar ook ingezet.
Sowieso, ik zou al die mensen die hier nu het hardst roepen dat het leger nooit voor zulke taken mag worden ingezet, wel eens willen horen nadat hun huis is geplunderd na een of andere natuurramp. Misschien zouden zij zelf ook nog wel aangevallen worden, en aangezien er nooit genoeg politieagenten zullen zijn voor zo'n situatie kunnen die het niet voorkomen.
Waarschijnlijk zijn dat de mensen die in zo'n geval het hardst zullen schreeuwen om de militairen die een paar kilometer verderop gelegerd zijn.
Een oplossing voor het probleem draag je echter ook niet aan. Wat moet je als er niks anders helpt? De softe aanpak van oppakken en taakstraffen werkt niet bij die groep. Het zal de volgende generaties misschien nog erger worden met overlast. Dus wat moet je dan...quote:Op zondag 20 februari 2011 16:38 schreef Yogaflame het volgende:
Eerlijk gezegd verbazingwekkend. In een land waar de monumenten van de 2e wereld oorlog nog niet half zijn bedekt met mos, suggereren mensen dat we bevolkingsgroepen middels militair machtsvertoon moeten gaan onderdrukken.Ziek. En niet 'Godwin!' gaan lopen mekkeren, ik heb het over militaire onderdrukking, niet het Nazisme.
Niks tegen het leger dat zandzakjes neer gooit, een paard van een eiland of haalt of mensen evacueert. Fine, prima. Maar dit:
[..]
Maakt ons niet beter dan een 3e wereld land.
de politie bespioneert burgers toch ook??quote:Op zondag 20 februari 2011 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.
Exact, ik zie het probleem ook niet. Zouden we de politie wel met z'n allen moeten tolereren, maar zodra diegene een baret op heeft is 't plotsklaps een militaire politiestaat?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
het leger is daar alleen beter voor uitgerust dus dan zou niemand er problemen mee moeten hebben als ze die taken overnemen toch?
Ehm... onder andere jijzelf maakt daar een probleem van, dus om nou te zeggen dat ik degene ben die niet kan lezen...quote:Op zondag 20 februari 2011 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.
Zo staan er nog wel een aantal vergelijkbare posts van andere mensen in dit topic.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De natres zijn toch mensen met een gewone baan die oproepbaar zijn in nood ? Krijg jij een veiliger gevoel als een politieagent voortaan begeleid wordt door een buschauffeur ?quote:Op zondag 20 februari 2011 17:56 schreef sp3c het volgende:
de natres is puur reserve voor het geval dat er oorlog is of als bv enschede weer explodeert
als ze al op uitzending gaan dan is dat op vrijwillige basis en worden ze toegevoegd aan reguliere eenheden tijdens de opwerkperiode
ik denk dat die jongens uitermate geschikt zijn om hier samen met politieagenten de straat op te gaan in wijken waar de politie nu liever niet komt ... zijn ze immers voor opgeleid
kloptquote:Op zondag 20 februari 2011 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
De natres zijn toch mensen met een gewone baan die oproepbaar zijn in nood ? Krijg jij een veiliger gevoel als een politieagent voortaan begeleid wordt door een buschauffeur ?
nou het is op zijn minst onhandig als je ergens bv geen ME naar toe kunt sturen omdat er weer is een risicowedstrijd aan de gang is terwijl er een ervaren in crc geoefend peloton schoenenpoetsend op oorlog zit te wachtenquote:Ik snap dat hele schuiven in dit topic niet. Het klinkt allemaal leuk, totdat we weer een missie [ergens] hebben, dan hebben we opeens geen drones en opsporingscapaciteit meer in eigen land. Gaan mensen opeens stemmen voor de oorlogszuchtige partijen zodat ze de sigarenboer weer kunnen beroven. Sorry, maar ik kan het niet serieuzer omschrijven, ik vind het een ridicuul idee. Stop die drone maar waar de zon niet schijnt; maken die dingen niet een klere herrie trouwens ?
De burger meer rechten teruggeven om zichzelf te beschermen. Toen New Orleans overstroomde en de overheid helemaal weg was zag je dat de wijkbewoners die gebleven waren met elkaar buurtwachten vormden. Toen de overheid niks deed om mensen uit de overstroomde gebieden te halen kwamen particulieren van heel ver weg met hun eigen bootjes om te helpen. Een bevolking die bereid is elkaar te helpen en ook de middelen heeft om dat te doen is oneindig veel effectiever als het echt misgaat dan een overheid.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:06 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Een oplossing voor het probleem draag je echter ook niet aan. Wat moet je als er niks anders helpt? De softe aanpak van oppakken en taakstraffen werkt niet bij die groep. Het zal de volgende generaties misschien nog erger worden met overlast. Dus wat moet je dan...
Ja natuurlijk want je betaald er wel voor. Maar stel je eens voor dat burgers zonder btw van die kleine motorbootjes kunnen kopen en een goedkoop klein vaarbewijs konden halen (je moet nu alle regels kennen van de zee en grote rivieren als je een veredeld opblaasbootje koopt) met de verplichting mensen uit de regio te helpen als de dorpen en steden onder water staan. Dat zou veel goedkoper en effectiever zijn dan wachten tot de overheid wat doet met pantserwagens en helikopters.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:28 schreef sp3c het volgende:
ik had toch liever gezien dat de overheid wel wat deed om te helpen bij dergelijke rampen
Maar je ontwricht wel de bedrijven/instanties waar deze 'vrijwilligers in nood' normaliter werken, op structurele basis nog wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:11 schreef sp3c het volgende:klopt
en nee van een bolitieagent die door een buschauffeur begeleid word voel ik met veiliger nee
maar het is op dat moment geen buschauffeur maar een militair met al de nodige opleidingen achter de rug
Ik vind het altijd wel apart dat wanneer je militairen schoenenpoetsers noemt dan is dat niet zo en voert defensie tal van oefeningen en alternatieve bijdragen uit in het land. Dat heb ik niet van jou, maar ik ken de reactie op een dergelijke troll. Nu lees ik weer dat ze wél schoenen poetsen.quote:nou het is op zijn minst onhandig als je ergens bv geen ME naar toe kunt sturen omdat er weer is een risicowedstrijd aan de gang is terwijl er een ervaren in crc geoefend peloton schoenenpoetsend op oorlog zit te wachten
in het geval van arrestatieteams lijkt het me nog kwalijker
Als het echt prioriteit heeft dan is er ook geld, zo simpel is het. Een gevoel van onveiligheid ? We moeten hier in Nederland eens af van al die 'gevoelens', scheelt een hoop geld.quote:betere oplossing is natuurlijk meer agenten opleiden maar daar is schijnbaar geen geld voor
voor zover ik weet is het alleen soldaatje spelen in de eigen tijdquote:Op zondag 20 februari 2011 20:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar je ontwricht wel de bedrijven/instanties waar deze 'vrijwilligers in nood' normaliter werken, op structurele basis nog wel.
natuurlijk poetsen ze schoenen, die dingen blijven niet automatisch glimmenquote:[..]
Ik vind het altijd wel apart dat wanneer je militairen schoenenpoetsers noemt dan is dat niet zo en voert defensie tal van oefeningen en alternatieve bijdragen uit in het land. Dat heb ik niet van jou, maar ik ken de reactie op een dergelijke troll. Nu lees ik weer dat ze wél schoenen poetsen.
true ik zit in den haag en onveilig heb ik me nog nooit gevoeld dus je kunt je afvragen of meer agenten daadwerkelijk nodig zijn maar als het antwoord ja is dan zijn militairen in noodsituaties geen slecht alternatiefquote:[..]
Als het echt prioriteit heeft dan is er ook geld, zo simpel is het. Een gevoel van onveiligheid ? We moeten hier in Nederland eens af van al die 'gevoelens', scheelt een hoop geld.
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor alle extreem domme mensen die beweren dat Nederland de veiligheid zo goed voor mekaar heeft en dat onveiligheid maar een gevoel is:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ugkijtip_zembla.html
Defensie wou graag een tank simulator hebben met de naam TACTIS. Konden tank bemanningen in een nagebouwd interieur en YPR mensen in een wat minder mooi nagebouwde omgeving samen oefenen in groepen. 2 jaar over tijd en de Fransen zijn nu nog bezig de bugs eruit te halen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?
Ja dure speeltjes willen ze wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Defensie wou graag een tank simulator hebben met de naam TACTIS. Konden tank bemanningen in een nagebouwd interieur en YPR mensen in een wat minder mooi nagebouwde omgeving samen oefenen in groepen. 2 jaar over tijd en de Fransen zijn nu nog bezig de bugs eruit te halen.
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dure speeltjes willen ze wel.
En dan slaken we maar wat loze kreten om zichzelf het bestaansrecht te rechtvaardigen
Nee. Het artikel zegt zoals het zegt: veiligheid is een farce.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?
Dat soort dingen kopen ze natuurlijk om goedkoper te kunnen oefenen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En dan slaken we maar wat loze kreten om zichzelf het bestaansrecht te rechtvaardigen
Dus omdat de regels van het openbaar aanbesteden zo raar zijn en de computers al gekocht moesten worden bij aanvang van het project waardoor er allemaal ouwe rotzooi in de nieuwe simulator staat (inc nieuwe oude dikke beeldbuizen) krijgt defensie het verwijt dat ze dure speeltjes willen? Ik was bij een van de testrondes een paar maanden geleden en de heren soldaten hadden een gevalletje friendly fire waardoor de halve tank colonne sneuvelde. Dan weet je dat die dure speeltjes nodig zijn en dat je ze niet zomaar de straat op moet sturen voor politie taken.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?quote:Op maandag 21 februari 2011 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik dacht dat we juist minder tuig op straat wilden? Dan houd je beter de opgefokte legerbaasjes in hun kazernes....
De salonpacifisten zien liever dat dat soort zwaar en ondankbaar werk verricht wordt door anderen dan vreselijke testosteronkanonnen als die zich in het Nederlands leger voordoen... Geen goed woord voor het werk dat door Defensiepersoneel wordt verzet uiteraard.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:55 schreef AchJa het volgende:
Alsof dat nog niet gebeurt...
Watersnood (X zoveel), MKZ, varkenspest, brand Moerdijk, ruimen explosieven (veel), trein, dooien uit de grond plukken etc...
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:04 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?
Laat me raden: als het b.v. om criminele Marokkanen gaat moet er zeker per geval bekeken en bestraft worden. Dan is alle Marokkanen generaliseren wel uit den boze en racisme.
Egyptische opgefokte militair.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:04 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?
Als dat al het geval zou zijn, zou je dus adequaat moeten handelen en het geteisem binnen die groepen aan moeten pakken in plaats van collectivistisch denken en het label "tuig" op alle leden van de groep plakken.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.
En je denkt dat er bij de militairen het geteisem de overhand neemt en op straat hun eigen rechtertje spelen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.
Ze halen er nogal eens de krant mee bijvoorbeeld. Geweld, drugsmisbruik, drugssmokkel, seksuele intimidatie. Dat zie je onder andere beroepsgroepen toch duidelijk veel minder.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat al het geval zou zijn, zou je dus adequaat moeten handelen en het geteisem binnen die groepen aan moeten pakken in plaats van collectivistisch denken en het label "tuig" op alle leden van de groep plakken.
Waaruit vloeit dat militairen 'verhoudingsgewijs meer geteisem herbergen' blijft vooralsnog onduidelijk. Grrrr beweert dat "het algemeen bekend is" en daarmee is de PVV-argumentatie weer waterdicht gegeven.
Droeftoeterretoriek van de laagste plank.
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven. Als je wilt dat ze politietaken over gaan nemen moet je gewoon meer politie beschikbaar maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:09 schreef Maatregel het volgende:
[..]
En je denkt dat er bij de militairen het geteisem de overhand neemt en op straat hun eigen rechtertje spelen.
Ah, ineens is de roddeljournalistiek van De Wakkerste Krant van Nederland uitgeroepen tot betrouwbaar statistisch werktuig voor de bepaling van criminaliteit onder militairen...quote:Op maandag 21 februari 2011 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze halen er nogal eens de krant mee bijvoorbeeld. Geweld, drugsmisbruik, drugssmokkel, seksuele intimidatie. Dat zie je onder andere beroepsgroepen toch duidelijk veel minder.
Als het alleen in de Telegraaf stond had je een punt... Maar zoals gebruikelijk praat je poep.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ineens is de roddeljournalistiek van De Wakkerste Krant van Nederland uitgeroepen tot betrouwbaar statistisch werktuig voor de bepaling van criminaliteit onder militairen...
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?quote:Drugsmisbruik? Je bedoelt het lijntje coke voor het stappen? Seksuele intimidatie? Daar zijn ook 2 kanten aan. Drugssmokkel? Sja, dat wordt natuurlijk erg lucratief als je het criminaliseert...
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerkquote:Welke -niet aan oorlogstrauma's te relateren- criminele feiten zijn er nu werkelijk aan militairen toe te schrijven, zeg over de laatste 5 jaar? Een handvol, if any.
Een stuk beter dan met een alcohol-kater, Ik stem voor!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?
Waarschijnlijk hebben ze beidenquote:Op maandag 21 februari 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stuk beter dan met een alcohol-kater, Ik stem voor!
Werkelijkquote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven.
quote:
Wauw! Hulde voor die man! 5/20 check ftw!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerk
Jij vindt het serieus een positief iets dat hij nog steeds overduidelijk niet geestelijk in orde is na zijn uitzending?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wauw! Hulde voor die man! 5/20 check ftw!
Ik vind het allemaal prima hoor, het scheelt mij weer een aantal oproepen en beschikbaar zijn voor.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven. Als je wilt dat ze politietaken over gaan nemen moet je gewoon meer politie beschikbaar maken.
Als er een tekort is aan slagers ga je ook geen bakkers in de slagerij neer zetten
Pars pro toto projectie. Zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het alleen in de Telegraaf stond had je een punt... Maar zoals gebruikelijk praat je poep.
[..]
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?
[..]
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerk
Slijt vanzelf, is vrij normaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij vindt het serieus een positief iets dat hij nog steeds overduidelijk niet geestelijk in orde is na zijn uitzending?
Hoho, in noodsituaties moet jij gewoon van je luie reet afkomen, daar krijg je dik voor betaald en ben je voor opgeleid. Je bent echter niet opgeleid en in dienst genomen om normaal politiewerk te doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima hoor, het scheelt mij weer een aantal oproepen en beschikbaar zijn voor.
Maar dan ook niet gaan huilen als er weer een halve provincie onder water ligt oid.
Zie hier, de militair die toegeeft dat het normaal is dat zijn collega's niet sporen na uitzending. Je weet wel, precies die militairen die juist ingezet zouden moeten worden in het civiele leven.quote:
Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoho, in noodsituaties moet jij gewoon van je luie reet afkomen, daar krijg je dik voor betaald en ben je voor opgeleid.
Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!quote:Je bent echter niet opgeleid en in dienst genomen om normaal politiewerk te doen.
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.
[..]
Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?quote:Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zie hier, de militair die toegeeft dat het normaal is dat zijn collega's niet sporen na uitzending. Je weet wel, precies die militairen die juist ingezet zouden moeten worden in het civiele leven.![]()
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.
Had nooit mogen gebeuren, volgens visionair Grrrr.
En dat zou ik moeten kunnen? Waarom?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.
quote:Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?
Wat jij voorstelt is dat de slager zijn eigen vlees keurt.quote:Of moet de klant van de bakker, de slagerij gaan beoordelen (om even de vergelijking door te trekken)?
Al weer je eigen waarheid, je leest echt gewoon wat je verwacht en alles wat daar niet mee strookt negeer je.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".
Kan een militair een gezin hebben?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Bron?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.quote:
onmogelijk. Als z'n kind 's ochtend onverwacht bij pappa en mamma in bed spring pakt de militair zijn Diemaco om zich uit de hinderlaag te vechten.quote:
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.quote:
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.
Al onze nationale inzetten die we gehad hebben waren civiel te noemen. Is er iemand aan het mes geregen of zijn er mensen neergeknald?
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op. (ook onderling)quote:Op maandag 21 februari 2011 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land.
Men heeft vooral geleerd van Libanonquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt.
quote:Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten.
Dat is goed om te horen iigquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
"Dat zijn geen echte militairen."quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?
Volgens Achja is het "vrij normaal", maar dat stukje tekst zal wel weer in je blinde vlek hebben gezeten, of niet, feitennegeerder?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?quote:
In NL kan de grootste mongool een gezin hebben.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?
Is het ook, een missie is dan ook zwaarder voor het thuisfront dan voor de militair zelf.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In NL kan de grootste mongool een gezin hebben.![]()
Maar dat moet wel kunnen, al lijkt het me erg zwaar voor de rest van het gezin als er iemand op missie is.
Bijna iedereen heeft in meer of mindere mate kort na de uitzending ergens last van. Dat kan van alles zijn, geluid, geur, menigtes, fel reageren, plotseling weer wennen aan het stramien thuis etc. Is over het algemeen van korte duur, dan heb ik het over een paar weken.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heb ik ook altijd last van na een verre vakantie en Oud-en-nieuw.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft in meer of mindere mate kort na de uitzending ergens last van. Dat kan van alles zijn, geluid, geur, menigtes, fel reageren, plotseling weer wennen aan het stramien thuis etc. Is over het algemeen van korte duur, dan heb ik het over een paar weken.
Neef van me is zijn hele leven al beroeps bij de luchtmacht, is getrouwd en heeft 2 dochters, het antwoord op je vraag is dus ja.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?
Plemp je hem toch in Def nieuws?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Weet iemand een Kunduz-topic?
http://www.volkskrant.nl/(...)aten-niet-meer.dhtml
Zeker teveel met radars gewerkt, daar krijg je dochters van.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Neef van me is zijn hele leven al beroeps bij de luchtmacht, is getrouwd en heeft 2 dochters, het antwoord op je vraag is dus ja.
Check!quote:
Revolutie in Libië #6 - Waar Suleiman de speeches schrijftquote:Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:45 schreef Aloulou het volgende:
NRC - Buitenland
Update 18.20: Volgens bronnen van Reuters in Tripoli hebben militaire vliegtuigen bombardementen uitgevoerd op delen van de stad.
quote:Op maandag 21 februari 2011 17:31 schreef Dance99Vv het volgende:
syrianews AJE: Two civilian helicopters, followed by two Libyan fighter jets, have landed in Malta.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:44 schreef Tokamak het volgende:
Piloten zijn twee senior-kolonellen, weigerden te bombarderen.
quote:1628: Journalist in Istanbul, Turkey, Isin Elicin, tweets: "A retired judge in Benghazi, said: We have buried today 11 bodies of soldiers who refused to fire on civilians."
Een advocaat ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:58 schreef BeffJeck het volgende:
Een militair weet ook een hoop over strafrecht en strafvordering.
onveilig door de corrupte overheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.
En plotsklaps bevind je in Gitmo boardingroom 106.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien hetzelfde als wat in Egypte gebeurde. De soldaten of lagere officieren zeggen: Nee.
mmm zaterdag gemist. Net eventjes gekeken.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor alle extreem domme mensen die beweren dat Nederland de veiligheid zo goed voor mekaar heeft en dat onveiligheid maar een gevoel is:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ugkijtip_zembla.html
Risico van het vak. Ik heb ook bijna voor de krijgsraad gestaan. Je moet gewoon verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En plotsklaps bevind je in Gitmo boardingroom 106.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |