Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?quote:Militairen moeten bij terugkomst van een missie ook in eigen land worden ingezet. Dat zegt commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee in de interne defensiekrant Landmacht. Volgens hem is de in Irak en Afghanistan opgedane praktijkervaring ook nuttig in de civiele maatschappij.
Generaal Bertholee ziet de teams die naar bermbommen speurden tijdens missies in eigen land ook als bomverkenner voor de politie. Ook zoekacties naar vermisten of wapens behoren tot de opties.
De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Met de inzet van het leger in eigen land hoopt Bertholee militairen dichter bij het volk te brengen. "Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?quote:"Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien.
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Wil je een discussie of een monoloog? Wanneer je een andere mening nu al de mond wil snoeren zeg het dan even.
Legerbaas wil militairen inzetten in Nederlandquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Ik zit daar al jaren op te wachten ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dit. Denkt die man echt dat Nederlanders op een zichtbare aanwezigheid van militairen zitten te wachten?
Lul niet, als een Raven kan helpen misdadigers op te pakken, dan is dat heel goed. Dat jij nou liever hebt dat misdadigers vrij rond lopen, is jouw probleem.quote:en dan dit:
[..]
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?
Omdat je nu andere meningen bij voorbaat al wegzet als "niet serieus te nemen" want je bent een PVV-stemmer. Doet de discussie geen goedquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:36 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik vat je opmerking niet zo. Ik stelde dat Nederlanders hier mijns inziens niet op zitten te wachten.
Even later realiseerde ik mee dat er ook duizenden mensen zijn die op de PVV stemmen, die stadcommando's wil. Vandaar dat ik dus op mijn eerdere veronderstelling terugkom. Wat heeft dat met een monoloog te maken?
Wordt dit nu niet ook gewoon gedaan? M.a.w zijn er niet genoeg mensen voor en willen ze de hulp van het leger zodat ze er ook geen mensen voor aan hoeven te nemen?quote:Daarnaast denkt Bertholee dat militairen met oorlogservaring kunnen worden ingezet om verdachte personen in de gaten te houden. "De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Nee, deze meneer is militair. Op Defensie gaat bezuinigd worden, dus deze meneer is bezig zijn baantje zeker te stellen OF, als dat niet lukt, een plekje te krijgen op de PVV lijst voor de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Absoluut niet. Wat een krankzinnig idee. Ja, lekker de maatschappij militariseren. Is die vent niet goed ofzo?
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Waarom vinden mensen dit een krankzinnig idee??? Maatschappij militariseren? In wat voor droomwereld leef je?
Het is duidelijk dat de politie in Nederland allesbehalve de zaakjes voor elkaar heeft. Wat is er erg aan dat militairen gaan assisteren?
Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gast, het is enorm veilig in Nederland, en de criminaliteit neemt ieder jaar af. Soldaten hebben een hele andere achtergrond, die wil ik niet in onze straten hebben. Daarmee neemt de veiligheid eerder af datn toe.
Waterdichte argumentatie. IJzersterk.quote:De onbemande verkenningsvliegtuigjes Raven zijn ook in Nederland nuttig, stelt Bertholee. "Voor een Raven, het onbemande vliegtuigje van de landmacht, maakt het niets uit of het boven Bergen, Groningen of Afghanistan vliegt."
Onzin, Nederland is veiliger zonder getraumatiseerde pistoolslaven dan met. Jij hebt een kijk op de wereld, denkende dat soldaten automatisch garant staan voor veiligheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:00 schreef Lightning_NL het volgende:Als je tegen dit idee bent, ben je OF zelf crimineel, of steun je criminelen. Kan me niks anders bedenken waarom je tegen een veiligere samenleving bent.
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
Een samenleving kan niet vrij zijn als er niet genoeg veiligheid is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:08 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Omdat een veilige samenleving een vrije samenleving is. Dat jij dat niet wilt of kunt inzien betekent niet dat wij allemaal criminelen zijn als we een dergelijk onzalig plan verwerpen.
Veiligheid bestaat ook niet als er geen vrijheid is, immers zijn de orde handhavers ook niet te vertrouwen, dat wijst de geschiedenis keer op keer uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een samenleving kan niet vrij zijn als er niet genoeg veiligheid is.
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.quote:
Je maakt het steeds spannender, doe geen moeite. Je maakt geen indruk. Feit blijft dat Nederland geen Mexico betreftquote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd. ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Als je gewoon normaal nadenkt weet je dat werken in oorlogsgebieden zoals Afganistan trauma's veroorzaakt en gewoon iets heel anders is dan in Nederland politietaken uitvoeren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kan je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
Zichtbaar
"Vaak is ons werk niet heel erg zichtbaar voor de bevolking. Dat is jammer, want ik heb ervaren dat mensen erg positief reageren als we met ze in contact komen."
Dat het overgrote deel van de mensen in dit topic dit beeld niet herkent zou wel eens kunnen betekenen dat het minder schering en inslag is dan jij beweert.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt. Heel veel mensen weten dat niet omdat ze in een of ander boerengat wonen. Dus mensen moeten niet doodleuk gaan lopen zeggen dat Nederland veilig zat is, want dan hebben ze geen fucking clue waar ze over lullen. Er is ongelooflijk veel ruimte voor verbetering. De politie kan het niet aan, dus daarom is het een goed idee om het leger in te zetten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Dat het overgrote deel van de mensen in dit topic dit beeld niet herkent zou wel eens kunnen betekenen dat het minder schering en inslag is dan jij beweert.
Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Militairen zijn er om het grondgebied te verdedigen tegen vreemde invasies. Op het moment dat een regime militairen gaat inzetten tegen eigen burgers is het hek van de dam. Kijk maar in de (recente) geschiedenis.
Zeker. Altijd handig: Animalcops die een bom kunnen ontmantelenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?
Als overheid geef je een brevet van onvermogen af als je een dergelijke (relatief lage) mate van maatschappelijke ordeverstoring niet kunt laten afhandelen door de reguliere politie. Mensen in Nederland schijten geen 7 kleuren stront als ze een militair zien lopen, ze zitten alleen niet te wachten op militaire invloed in de burgermaatschappij. En volkomen terecht, getuige een korte analyse van het hellende vlak waar vele repressieve regimes door de geschiedenis heen zich op bevonden hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt. Heel veel mensen weten dat niet omdat ze in een of ander boerengat wonen. Dus mensen moeten niet doodleuk gaan lopen zeggen dat Nederland veilig zat is, want dan hebben ze geen fucking clue waar ze over lullen. Er is ongelooflijk veel ruimte voor verbetering. De politie kan het niet aan, dus daarom is het een goed idee om het leger in te zetten.
Dat sommige mensen 7 kleuren stront schijten als ze een militair zien lopen is raar. Ze zien hun eigen militairen als vijand. Zie hier een groot probleem in Nederland. Militairen zijn er voor onze veiligheid. Het zijn 'onze jongens' die voor ons vechten. Waarom bang zijn voor militairen? Heb liever wat respect en ontzag voor militairen, want dat verdienen ze het meest.
Om laten scholen dus. De kennis is denk ik niet alleen gericht op het ontmantelen van bermbommen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zeker. Altijd handig: Animalcops die een bom kunnen ontmantelen
Kan me nog herinneren dat er een bericht was, dat daders juist moeilijk opgespoord kunnen worden om ze te berechten. Kunnen ze toch ook van betekenis zijn.quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland."
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:45 schreef paddy het volgende:
Het bericht heeft het volgens mij niet over willekeurig mensen observeren, maar over taken die nu ook al gedaan worden, maar waar het leger nu voor ingezet kan worden zodat ze actief blijven. Ze worden al betaald. Nieuwe mensen daarvoor aannemen is dan niet nuttig wanneer ze dezelfde functie kunnen vervullen.
Ik ben het met LV eens. Het wordt nu zo gebracht zoals Paddy het opvat, maar dat is natuurlijk om het mooi te verkopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Militairen zijn er om het grondgebied te verdedigen tegen vreemde invasies. Op het moment dat een regime militairen gaat inzetten tegen eigen burgers is het hek van de dam. Kijk maar in de (recente) geschiedenis.
Strookt niet echt met de opdracht zien zonder gezien te worden, dus wat dat betreft strookt dat niet echt met de militairen dichter bij de bevolking brengen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:28 schreef Gulo het volgende:
[..]
quote:en dan dit:
[..]
Is het wel eens bij hem op gekomen dat het mensen in Groningen in het kade van hun privacy wél iets uitmaakt of een Raven boven Afghanistan of boven hun achtertuin vliegt?
Dit bewijst dus al dat jij ook een van de velen bent die geen clue heeft waar Defensie voor is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het legaliseren van drugs scheelt 50% werk. Maar het is natuurlijk leuker om de bevolking te terroriseren met slechte wetten, oorlogsretoriek (moslims zijn slecht), ze massaal af te luisteren, en ze tegen elkaar op te zetten met moralistisch gezever en subsidies als HRA.quote:
Je hebt mijn post niet gelezen denk ik. Ik zei;quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:11 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met LV eens. Het wordt nu zo gebracht zoals Paddy het opvat, maar dat is natuurlijk om het mooi te verkopen.
Ik denk dat dit soort inzetten zich op lange termijn niet zullen concentreren op veiligheid in de zin van het bestrijden van criminaliteit, maar in het bestrijden van tegenstanders van het systeem.
Yeah, call me een lambiekje. /Care.
Dus best met L_V eens, maar misschien door omscholing naar politie best wat van te maken (mijn broer is jaren terug uit zichzelf vanuit het leger naar politie overgestapt en doet het heel goed na omscholing)quote:Mja, zit wat in. De mensen die overcompleet worden de mogelijkheid dan maar geven zich om te laten scholen tot eenzelfde functie binnen het politiekorps zodat hun kennis toch gebruikt kan worden is misschien een beter idee?
Ik snap dat je bang bent dat het een soort van halve moordmachines zijn geworden nadat ze ingezet zijn voor het leger, maar de politie kan uitstekend schiften qua geestelijke wrakken etc.quote:"De opdracht van een verkenner is: zien zonder gezien te worden. Met die vaardigheid kun je jezelf ook prima nuttig maken tijdens een observatieoperatie in Nederland.
Geeft de overheid niet zo'n beetje elke week een brevet van onvermogen af? En lage mate van ordeverstoring? Ja, als je in een dorpje ergens woont wel ja, maar dat verandert als je in een grote stad woont.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Als overheid geef je een brevet van onvermogen af als je een dergelijke (relatief lage) mate van maatschappelijke ordeverstoring niet kunt laten afhandelen door de reguliere politie. Mensen in Nederland schijten geen 7 kleuren stront als ze een militair zien lopen, ze zitten alleen niet te wachten op militaire invloed in de burgermaatschappij. En volkomen terecht, getuige een korte analyse van het hellende vlak waar vele repressieve regimes door de geschiedenis heen zich op bevonden hebben.
Heel veel.quote:Van de rest van je argumentatie valt verder weinig te maken; wat heeft het onwenselijk achten van militaire ordehandhaving in een beschaafd en welvarend land te maken met een verondersteld gebrek aan respect en ontzag voor het leger?
Is nog maar de vraag of het legaliseren van drugs minder werk kost, het kan ook de verkeerde kant opgaan en dan kost legalisering veel meer dan dat het in eerste instantie oplevert.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het legaliseren van drugs scheelt 50% werk. Maar het is natuurlijk leuker om de bevolking te terroriseren met slechte wetten, oorlogsretoriek (moslims zijn slecht), ze massaal af te luisteren, en ze tegen elkaar op te zetten met moralistisch gezever en subsidies als HRA.
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:16 schreef paddy het volgende:
maar de politie kan uitstekend schiften qua geestelijke wrakken etc.
Dat kwam door drugs, wel bij de les blijven.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...
Ja. alsof dat dan gewoonte is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat is met Sander V. ook zo goed gelukt...
Nee, het IS de verkeerde kant opgegaan. Het verbieden van drugs heeft geen enkel positief gevolg.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Is nog maar de vraag of het legaliseren van drugs minder werk kost, het kan ook de verkeerde kant opgaan
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik woon in de randstad waar vrijwel elke week mensen worden afgeknald in de buurt. Vorige week nog 3 stuks. Helaas geen van allen dood, want dat soort lui ben je liever kwijt dan rijk.
Tuurlijk. Bij rampen en grote evenementen. Maar niet omdat je structureel politie te kort komt, of als excuus-truus (ja sorry dat er wat doden gevallen zijn, maar dat kan je het leger niet kwalijk nemen).quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten.
Het is geen verhaal, het is een feit. Waar ik woon zijn erg vaak schietpartijen en steekpartijen. Dat constateer ik en vertel ik alleen. Heeft verder niets te maken met een draai vinden in een of andere wereld.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?
"Dat soort lui"... Typische praat van iemand die z'n draai aardig heeft gevonden in een wereld die hij eigenlijk nauwelijks kent.
En de lucht is blauw.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het is geen verhaal, het is een feit. Waar ik woon zijn erg vaak schietpartijen en steekpartijen. Dat constateer ik en vertel ik alleen.
Maar denk dat de regering dit weer aan gaat grijpen om te bezuinigen. Het werk klaar krijgen? Geen hoge werkdruk meer....nah, dan kunnen jullie ook met minder mensen. We zijn net zover gekomen om aangiftes te ontraden aan mensen zodat het lijkt alsof de criminaliteit laag is in Nederland. Stel dat we de agent daar weer de tijd voor geven! Het moet niet gekker worden!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Iedereen ziet gelijk hele andere dingen voor zich dan er bedoeld word. Dit betekent echt niet dat er gelijk overal militairen in uniform op straat lopen en iedereen om ID's vragen. En er zullen ook echt geen tanks door Amsterdam rijden.
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten. Waarom niet het wat militairen sturen als een forens z'n koffer vergeten is op het station, ipv 100 man politie die aan lopen te klungelen? Of 50 militairen en een Raven inzetten als er een kind vermist is op de heide? Dan kan de politie verder gewoon de eigen taken uit blijven voeren.
Eens.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:23 schreef Schuifpui het volgende:
Iedereen ziet gelijk hele andere dingen voor zich dan er bedoeld word. Dit betekent echt niet dat er gelijk overal militairen in uniform op straat lopen en iedereen om ID's vragen. En er zullen ook echt geen tanks door Amsterdam rijden.
Ik vind het een prima idee om het leger bij specifieke taken in te zetten. Waarom niet het wat militairen sturen als een forens z'n koffer vergeten is op het station, ipv 100 man politie die aan lopen te klungelen? Of 50 militairen en een Raven inzetten als er een kind vermist is op de heide? Dan kan de politie verder gewoon de eigen taken uit blijven voeren.
Dat Nederland alles behalve veilig te noemen is als in de grote steden regelmatig mensen worden neergeschoten of gestoken, of hele buurten die geterroriseerd worden en waar de ambulance bijvoorbeeld niet komt voordat er politie aanwezig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:28 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
En de lucht is blauw.
Wat heeft dat te maken met de stelling waar je op reageerde?
Omdat ze dan worden ingezet in specialistische taken: Bomopruiming en ik zie een wachtmeester van de politie niet in een F-16 klimmen om wat infrarood opnamen te gaan maken van een gebied waar iemand vermist wordt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Trouwens wordt het leger al vaak zat ingezet in Nederland zelf, alleen hoor je dan niemand klagen. Raar.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet niet waar jij woont, maar Nederland is nog steeds een van de veiligste landen ter wereld. Of worden hier wekelijks mensen afgeknald?
Dat is natuurlijk ook helemaal niet het geval. =edit=quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omdat ze dan worden ingezet in specialistische taken: Bomopruiming en ik zie een wachtmeester van de politie niet in een F-16 klimmen om wat infrarood opnamen te gaan maken van een gebied waar iemand vermist wordt.
Maar ik pas er toch voor om op straat aangehouden te worden door een soldaat met een M-16 omdat ik schuin de straat oversteek. Als ik dat wil meemaken ga ik wel in Chili of zo wonen.
Hij geeft aan dat er onlangs nog 3 personen zijn neergeschoten in zijn buurt, en jij valt over "dat soort lui"? is dat nou strak zo'n mierenvagina?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Hij zegt dat Nederland één van de veiligste landen ter wereld is. Is dit verhaal een poging dat te bestrijden?
"Dat soort lui"... Typische praat van iemand die z'n draai aardig heeft gevonden in een wereld die hij eigenlijk nauwelijks kent.
Of het daadwerkelijk zover komt kan je niet hardmaken. Maar je kan de tendens van een opmaat naar een politiestaat toch moeilijk ontkennen. Som alle maatregelen van de afgelopen 10 jaar maar eens op en kijk dan eens wat we aan vrijheid en vooral aan privacy ingeboet hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:33 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook helemaal niet het geval=
Het is hier wel eens beter geweest.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:37 schreef -Techno- het volgende:
Mensen die denken dat Nederland een onveilig land is
Dan verhuis je toch. Niet iedereen in de randstad voelt zich onveilig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is hier wel eens beter geweest.
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:43 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dan verhuis je toch. Niet iedereen in de randstad voelt zich onveilig.
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.
Ja, vroeger. Toen schreven we 'poep' nog met een lange oe.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik me onveilig voel...ik zeg alleen dat het wel eens beter is geweest hier, stukken zelfs.
Nee hoor, gewoon met een korte.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, vroeger. Toen schreven we 'poep' nog met een lange oe.
Tijdens onze generaties niet hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:50 schreef Gulo het volgende:
[..]
Tijdens onze generaties niet hoor.
Ik vind Nederland ook niet op en top veilig. Het punt is echter dat het soort onveiligheid waar de gemiddelde burger last van zou kunnen hebben, niet bevordert wordt door bijvoorbeeld burgers te bespioneren met een onbemand verkenningsvliegtuigje.
Mijn punt is dat het mij geen reet zal interesseren of er militairen door mijn wijk lopen die op de een of andere manier de politie assisteren, want dat die niet capabel voor sommige taken zijn is meer dan eens gebleken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:47 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Het is ook wel eens stukken erger geweest. Dus wat is je punt nou?
Neen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.
Dat is wat anders, snap jij dat?
Dat is dus niet zo. Schietpartijen komen helemaal niet vaak in het nieuws. Je mag al blij zijn als zoiets de regionale teletekst haalt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:53 schreef Staal het volgende:
Ik lees daar geen dagelijkse schietpartijen. En als zoiets voorkomt is het ook meteen in het nieuws.
En als jij je zo onveilig voelt, waarom verhuis je dan niet uit die achterbuurt waar je kennelijk nu woont?
Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van stasi-methodes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:54 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je dat niet snapt?
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Burgers worden daarmee niet bespioneerd, criminelen worden ermee opgespoord.
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van stasi-methodes.
Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat veranderen.
Drones over woonwijken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?
Dus die wekelijkse massaslachtingen, dat weet jij eigenlijk alleen maar?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Schietpartijen komen helemaal niet vaak in het nieuws. Je mag al blij zijn als zoals de regionale teletekst haalt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.
Correctie: door ziektebeelden. Wel bij de les blijven.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:20 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat kwam door drugs, wel bij de les blijven.
Ja, sommige halen het NOS nieuws, heel veel andere zaken blijven bij een kort itempje op RTV Rijnmond, als het al zover komt. Ik heb zelf schietpartijen gezien. Ik heb een lichaam met been eraf zien liggen met een hele hoop bloed eromheen, de schoten gehoord, de mensen zien rennen, en NOOIT iets daarvan in de media.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Dus die dagelijkse massaslachtingen, dat weet jij eigenlijk alleen maar?
Overigens is het incident dat je aanhaalde een bericht van de NOS.
Ja, leg uit.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]Moet ik je uitleggen hoe dom je hier redeneert?
Ik kan kritische topics over onze vaderlandse media alleen maar aanmoedigen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef Lightning_NL het volgende:
NOOIT iets daarvan in de media.
Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:56 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg mij eens uit welke stasi methodes waar de commandant landstrijdkrachten het over heeft?
Volgens de wet is iedereen onschuldig totdat....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Volgens jou bestaan er geen schuldige burgers. Dat is behoorlijk dom.
Touchéquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan kritische topics over onze vaderlandse media alleen maar aanmoedigen.
Ik denk dat dit al de grootst mogelijke flauwekul is. Niemand hier neemt afscheid van zijn familieleden alvorens naar de Albert Heijn te gaan omdat-ie bang is ze niet meer terug te zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.
Maar goed, lat we de discussie wat minder breed trekken. Ik zal mijn vraag herformuleren. (nu graag een antwoord dus, in plaats van een wedervraag).
"Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van het bespioneren van onbemande verkenningsvliegtuigjes.
Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat verandere"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |