Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoho, in noodsituaties moet jij gewoon van je luie reet afkomen, daar krijg je dik voor betaald en ben je voor opgeleid.
Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!quote:Je bent echter niet opgeleid en in dienst genomen om normaal politiewerk te doen.
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.
[..]
Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?quote:Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zie hier, de militair die toegeeft dat het normaal is dat zijn collega's niet sporen na uitzending. Je weet wel, precies die militairen die juist ingezet zouden moeten worden in het civiele leven.![]()
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.
Had nooit mogen gebeuren, volgens visionair Grrrr.
En dat zou ik moeten kunnen? Waarom?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.
quote:Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?
Wat jij voorstelt is dat de slager zijn eigen vlees keurt.quote:Of moet de klant van de bakker, de slagerij gaan beoordelen (om even de vergelijking door te trekken)?
Al weer je eigen waarheid, je leest echt gewoon wat je verwacht en alles wat daar niet mee strookt negeer je.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".
Kan een militair een gezin hebben?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Bron?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.quote:
onmogelijk. Als z'n kind 's ochtend onverwacht bij pappa en mamma in bed spring pakt de militair zijn Diemaco om zich uit de hinderlaag te vechten.quote:
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.quote:
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.
Al onze nationale inzetten die we gehad hebben waren civiel te noemen. Is er iemand aan het mes geregen of zijn er mensen neergeknald?
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op. (ook onderling)quote:Op maandag 21 februari 2011 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land.
Men heeft vooral geleerd van Libanonquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt.
quote:Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten.
Dat is goed om te horen iigquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
"Dat zijn geen echte militairen."quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |