abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 februari 2011 @ 11:34:19 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93048539
Kijk hoe goed dat gaat, het leger inzetten
http://english.aljazeera.net/watch_now/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93048660
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.
Ah, hier de winnaar van de overdreven reacties. Chapeau! ^O^
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:40:05 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93048770
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander leger

atm gaat het over de verkiezingen in Uganda, ik zag 1 militair maar hij deed nix

edit: nu gaat het over het stijgende aantal verkrachtingen in Zuid Afrika
daar word het leger voor zover ik kan zien niet ingezet ... en kijk hoe goed dat gaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_93049953
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander leger

atm gaat het over de verkiezingen in Uganda, ik zag 1 militair maar hij deed nix

edit: nu gaat het over het stijgende aantal verkrachtingen in Zuid Afrika
daar word het leger voor zover ik kan zien niet ingezet ... en kijk hoe goed dat gaat
Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
pi_93050059
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent inderdaad een groot stuk verdriet, zoals je zelf al in je naam aangeeft, als je denkt dat je dat leger kunt vergelijken met de onze :')
  zondag 20 februari 2011 @ 12:16:28 #156
22944 Breetai
....Relax....
pi_93050071
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zo'n Raven bijvoorbeeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters? :')
Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.

Als de politie ze zo hard nodig heeft, dan kunnen ze die Ravens ook zelf aanschaffen.
Dan heb je geen vertroebeling van taken en mandaat.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zondag 20 februari 2011 @ 12:19:56 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93050171
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?
Demonstraties tegen de PVV die uit elkaar geschoten worden? Vrouwen met hoofddoekjes die met een geweer in hun rug van de straat worden gesleurd, in legertrucks gegooid en over de grens worden gekieperd?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_93050205
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:16 schreef Breetai het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.

Als de politie ze zo hard nodig heeft, dan kunnen ze die Ravens ook zelf aanschaffen.
Dan heb je geen vertroebeling van taken en mandaat.
Het enige wat de politie vanuit de lucht doet is demonstraties in de gaten houden en wiet plantages opsporen. Dat zijn nogal twee problemen in Nederland...
pi_93050273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:D :D :D Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Klopt.
Ik ben gisteren nog aangevallen door een tijgerbrood.
pi_93050456
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?
Demonstraties tegen de PVV die uit elkaar geschoten worden? Vrouwen met hoofddoekjes die met een geweer in hun rug van de straat worden gesleurd, in legertrucks gegooid en over de grens worden gekieperd?
Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet. Doet niks af aan het feit dat je dat soort situaties waarin het leger zulke keuzes moet maken moet vermeiden. Ben dan ook tegen het afstaan van politie taken als opsporing van verdachten aan het leger. Wat ik wel vind kunnen is bijvoorbeeld dat bij grootscheepse zoekacties naar ontvoerde kinderen op de heide (zoals laatst met dat Duitse jongetje) niet alleen de ME rondloopt maar ook een clubje soldaten. Hebben die ook weer wat nuttigs te doen. In zo'n situatie kunnen apaches met hun warmte beeld misschien ook helpen. Bij demonstraties en voetbal wedstrijden moeten bewapende militairen ver weg blijven.
pi_93050519
Voor noodgevallen zoals zo'n zoektocht, of zandzakken scheppen zie ik ook geen enkel probleem. Maar volgens mij wil die hoge militair ze op reguliere basis in gaan zetten en dat lijkt me geen goed plan :N.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93050589
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef du_ke het volgende:
Voor noodgevallen zoals zo'n zoektocht, of zandzakken scheppen zie ik ook geen enkel probleem. Maar volgens mij wil die hoge militair ze op reguliere basis in gaan zetten en dat lijkt me geen goed plan :N.
Mij ook niet aangezien de training van een militair gericht is op het kunnen vermoorden van iemand. Veel soldaten zijn ook niet de meest heldere lichten helaas dus is het wachten op ongevallen. Wat de hoge baas vooral probeert te doen is zijn budget beschermen denk ik.
pi_93050624
Uiteraard, hij wil zijn baantje veiligstellen. Dat is heel logisch maar dat moet je niet op deze manier doen :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:46:17 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051072
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

kom maar met wat cijferjes dan :D

either way, punt van die post was dat pietverdriet een live stream post van het nieuws en die hebben het om de zoveel tijd (minuten) over een ander onderwerp

dan kun je net zo goed net als Tong80 teletekst gaan lopen quoten :')

bij mij gaat het inmiddels over protesten in Jemen maar zag nog geen leger
  zondag 20 februari 2011 @ 12:46:21 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_93051075
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet.
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:47:14 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051110
nee hoor, je kletst uit je nek
  zondag 20 februari 2011 @ 12:48:10 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_93051150
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:47 schreef sp3c het volgende:
Ja, dat jij alles wat het leger doet en zegt welgedaan vindt, dat weten we nu wel. Gelukkig zijn er ook mensen die iets kritischer naar het hele gedoe kijken.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:51:57 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051308
nu klets je uit je nek EN leg je mij woorden in de mond???

gutteguttegut ... zit je broekje weer te strak ofzo?
pi_93051322
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:47 schreef sp3c het volgende:
Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 20 februari 2011 @ 12:52:33 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93051335
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.

Dus je liegt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 20 februari 2011 @ 12:56:06 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_93051480
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.

Dus je liegt.
Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.

Bovendien gelden in een intern conflict (burgeroorlog, bijvoorbeeld, of het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking) de Conventies van geneve helemaal niet. Die regelen de behandeling van combattanten, niet de behandeling van opstandelingen.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:58:18 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051605
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.
nee de post waar ik op reageerde is sterk wilde je zeggen of negeer je dat voor het gemak even?
iemand zegt iets uit zijn/haar ervaring met militairen en L_V reageert daarop met 'kletst, befehl ist befehl bladiebla' geen onderbouwing, nix, het is klets want Lord_V zegt het

ik ga ook niet onderbouwen dat poep stinkt ... als iemand roept dat het naar rozen ruikt dan roep ik dat hij uit zijn nek kletst.

dat hele befehl ist befehl werkte tijdens Neuremberg niet en het werkt nu ook niet en L_V weet dit net zo goed als jij en ik
  zondag 20 februari 2011 @ 12:58:30 #173
pi_93051616
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.

Bovendien gelden in een intern conflict (burgeroorlog, bijvoorbeeld, of het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking) de Conventies van geneve helemaal niet. Die regelen de behandeling van combattanten, niet de behandeling van opstandelingen.
Je lult er mooi omheen, ik had het ook over mensen rechten.

Ik weet dat massa's mensen zich slecht gedragen. Maar:

quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je liegt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93051720
quote:

[..]

Dus je liegt.
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.

Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
  zondag 20 februari 2011 @ 13:03:22 #175
pi_93051858
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.
Als een soldaat een dienstbevel weigert onder oorlogsomstandigheden (dat zijn ook vredesmissies en oefeningen op de Veluwe), komt ie voor de krijgsraad.
quote:
Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
Rotte appels Vs. de positieve uitzondering.

Feit blijft dat het NL-leger geen zwart-wit befehl ist befehl-cultuur heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')