abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93009174
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja. alsof dat dan gewoonte is.

Bij mijn broer is het prima gelukt. Klimt snel hogerop zelfs.
Is wel altijd leuk met alcoholcontroles.....
Jamaar ik drink niet.
Meneer u moest eens weten hoeveel mensen met drank op achter het stuur stappen.
Maar meneer de agent dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel agenten een kind in hun achtertuin hebben liggen.
pi_93009184
Goed plan. Politiestaten heb ik nooit van dichtbij meegemaakt dus dit is mijn ultieme kans
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_93009203
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:04 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik denk dat dit al de grootst mogelijke flauwekul is. Niemand hier neemt hier afscheid van zijn familieleden alvorens naar de Albert Heijn te gaan omdat-ie bang is ze niet meer terug te zien.

De meeste Nederlanders leven gewoon gezellig hun leven en zijn helemaal niet bang.
Er is een verschil tussen bang zijn en je in bepaalde situaties onveilig voelen. In veel wijken voelen mensen zich op bepaalde momenten van de dag nu minder veilig dan pak en beet 30 jaar geleden in dezelfde wijk. (ja dit is statisch onderbouwd, maar ik kan het onderzoek even niet vinden om dit staven. Maar goed volgens mij is dit ook wel algemeen bekend eigenlijk).
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:07:11 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93009218
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Jamaar ik drink niet.
Maar meneer de agent dan ben ik wel benieuwd naar hoeveel agenten een kind in hun achtertuin hebben liggen.
_O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:10:09 #105
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93009321
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef Gulo het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen bang zijn en je in bepaalde situaties onveilig voelen. In veel wijken voelen mensen zich op bepaalde momenten van de dag nu minder veilig dan pak en beet 30 jaar geleden in dezelfde wijk. (ja dit is statisch onderbouwd, maar ik kan het onderzoek even niet vinden om dit staven. Maar goed volgens mij is dit ook wel algemeen bekend eigenlijk).
Wat jij en die Lightning niet begrijpen is dat Nederland niet bestaat uit enkel een paar moeilijke wijken in Rotterdam. De meeste Nederlanders voelen zich gewoon veilig. Nederland is ook een heel veilig land.

Ik vind niet dat landelijk alles maar aangepast moet worden op die paar lokale problemen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93009404
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Jamaar ik drink niet.
Op die manier kan je de reactie van L_V natuurlijk ook quoten hè.Gaat precies dezelfde vergelijking voor op dan :')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_93009419
Nederland kent al sinds enkele jaren rond de 180 doden als gevolg van moord per jaar. Dat is niet veel vergeleken bij de meeste westerse landen. Pakweg 1 op de 90.000 dus. In de VS is dat getal ongeveer het dubbele. In deze statistiek zie je waar Nederland ongeveer staat. Ongeveer ter hoogte van Duitsland, Nieuw Zeeland, Denemarken enzovoort.

Wanneer we naar de totale misdaad kijken zie je echter een ander plaatje, dan staan we vrij hoog. Wat mij in dat plaatje overigens enorm verbaasd is de hoge plaats van Nieuw Zeeland (2de).

Qua overvallen, moord en verkrachting staan we gemiddeld gesproken vrij laag. Dat betekent (mijn interpretatie) dat veel misdaad in ons land van het 'kleinere' soort is. Zeker uitermate vervelend, maar niet onmiddellijk bijdragend aan meer onveiligheid.

Wanneer we naar de hoeveelheid politie kijken zie ik wel iets opvallends. Een land als Duitsland heeft per 1000 inwoners ruim één agent meer. In ons geval zou dat dus 16.000 agenten extra moeten zijn.

Dus is inzet van militairen voor politietaken zinvol? Alleen voor die taken lijkt mij waar ze daadwerkelijk verstand van hebben en toegevoegde waarde bezitten. En onder één zeer strenge randvoorwaarde. Altijd onder bevel van het plaatselijke politie opperhoofd en justitiebaas.
pi_93009447
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef delpit het volgende:
Nederland kent al sinds enkele jaren rond de 180 doden als gevolg van moord per jaar. Dat is niet veel vergeleken bij de meeste westerse landen. Pakweg 1 op de 90.000 dus. In de VS is dat getal ongeveer het dubbele. In deze statistiek zie je waar Nederland ongeveer staat. Ongeveer ter hoogte van Duitsland, Nieuw Zeeland, Denemarken enzovoort.

Wanneer we naar de totale misdaad kijken zie je echter een ander plaatje, dan staan we vrij hoog. Wat mij in dat plaatje overigens enorm verbaasd is de hoge plaats van Nieuw Zeeland (2de).

Qua overvallen, moord en verkrachting staan we gemiddeld gesproken vrij laag. Dat betekent (mijn interpretatie) dat veel misdaad in ons land van het 'kleinere' soort is. Zeker uitermate vervelend, maar niet onmiddellijk bijdragend aan meer onveiligheid.

Wanneer we naar de hoeveelheid politie kijken zie ik wel iets opvallends. Een land als Duitsland heeft per 1000 inwoners ruim één agent meer. In ons geval zou dat dus 16.000 agenten extra moeten zijn.

Dus is inzet van militairen voor politietaken zinvol? Alleen voor die taken lijkt mij waar ze daadwerkelijk verstand van hebben en toegevoegde waarde bezitten. En onder één zeer strenge randvoorwaarde. Altijd onder bevel van het plaatselijke politie opperhoofd en justitiebaas.
Moorden was toch 170 in 2010? En in 2009 178?

En dikgedrukte lijkt me natuurlijk niet anders dan normaal. Dus omscholing is wel nodig.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_93009507
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Wat jij en die Lightning niet begrijpen is dat Nederland niet bestaat uit enkel een paar moeilijke wijken in Rotterdam. De meeste Nederlanders voelen zich gewoon veilig. Nederland is ook een heel veilig land.

Ik vind niet dat landelijk alles maar aangepast moet worden op die paar lokale problemen.
Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.

Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance?

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 13:20:03 ]
pi_93009694
quote:
Er was een tijdje geleden een onderzoek van een bepaalde universiteit dat Nederlanders zicht in het algemeen (van Lutjebroek tot aan de Bijlmer) onveiliger voelde dan pak en beet 30 jaar geleden.

Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance? .
Klopt! En weet je ook de oorzaak? Sensatieberichten en programma's als opsporing verzocht. Veel mensen hebben niet het vermogen statistieken te bevatten. Die durven niet meer in een vliegtuig als er weer eens eentje is neergestort. Stappen wel dagelijks in de auto.

Vandaar dat we ook zoveel geld uitgeven aan nauwelijks bestaand terrorisme, aan het verbeteren van een al bijna perfect veilig verkeerssysteem en nauwelijks aan het beter voorkomen van medische missers. (jaarlijks ongeveer 1700 dodelijke slachtoffers).

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 19-02-2011 13:21:55 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:21:58 #111
42366 Staal
pi_93009732
quote:

Goede post en uitleg.
Un certain jeune homme
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 13:22:08 #112
137949 Disana
pi_93009738
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Daarmee wordt niet gezegd dat ze zich onveilig voelen, en bang zijn om de straat op te gaan. Maar dat ze zich onveiliger voelen. Begrijp je de nuance?
En dan nog vind ik dat geen reden het leger maar binnen te halen voor surveillance of andere taken. Dan zou ík me pas onveilig voelen, want ik heb geen goede ervaringen met het in de buurt wonen van legerbasis Havelte. Die mensen hebben een heel andere insteek wat betreft veiligheid en privacy.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:23:59 #113
42366 Staal
pi_93009791
quote:

[..]

Irrationeel wat mij betreft.
Un certain jeune homme
pi_93009869
Staal? Zou je wat meer tegenargument kunnen geven qua deze post?
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:23 schreef Staal het volgende:

[..]

pi_93009881
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:23 schreef Staal het volgende:

[..]

Daarom wordt het ook aangeduid als gevoel van onveiligheid. :+
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:27:06 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_93009886
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:13 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb vaak zat doden op de grond zien liggen, schietpartijen, steekpartijen in de buurt gezien. Dat jij daar niets van weet, betekent niet dat het niet gebeurd.ik ben er (helaas) aan gewend dat deze zaken schering en inslag zijn in de grote steden.
Schering en inslag? :D

Niet waar ik woon tenminste. En ik ken niemand die dit soort dingen wel regelmatig meemaakt.
pi_93009913
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:22 schreef Disana het volgende:

[..]

En dan nog vind ik dat geen reden het leger maar binnen te halen voor surveillance of andere taken. Dan zou ík me pas onveilig voelen, want ik heb geen goede ervaringen met het in de buurt wonen van legerbasis Havelte. Die mensen hebben een heel andere insteek wat betreft veiligheid en privacy.
Daar ben ik het volledig mee eens hoor.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 13:35:20 #118
42366 Staal
pi_93010162
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:26 schreef paddy het volgende:
Staal? Zou je wat meer tegenargument kunnen geven qua deze post?

[..]

Dat het gevoel van onveiligheid irrationeel is en dat je met het inzetten van legermannetjes mensen het gevoel van veiligheid niet terug kunt geven. Denk eerder dat het averechts werkt omdat het gevoel van onveiligheid dan juist bevestigd wordt.

En dat het irrationeel is, dat heeft Delpit al uiteengezet.
Un certain jeune homme
pi_93010261
quote:

[..]

Komt natuurlijk ook doordat we nu een stuk sneller op de hoogte zijn van nieuws dan pak hem beet 30 jaar geleden.

Mensen blijven toch schapen, dus als de een zich onveiliger voelt dan voelt de ander dat ook, maar ga je specifiek vragen waarom, dan zijn er toch maar verrekt weinig die daar een goed antwoord op kunnen geven.

Dat mensen zich onveiliger voelen wilt nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk onveiliger is.

De meeste mensen zijn bang voor het onbekende, maar durven het onbekende ook niet tegemoet te treden en zo kom je dus in de welbekende vicieuze cirkel terecht.
pi_93010313
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Moorden was toch 170 in 2010? En in 2009 178?

En dikgedrukte lijkt me natuurlijk niet anders dan normaal. Dus omscholing is wel nodig.
Niet iedereen wordt gelijk gevonden, vandaar gemiddeld 180 :+
pi_93010809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ok, ik trok het wat breder. Ik doelde op het feit dat Nederland tot de meest getapte landen ter wereld behoort, etc.

Maar goed, lat we de discussie wat minder breed trekken. Ik zal mijn vraag herformuleren. (nu graag een antwoord dus, in plaats van een wedervraag).

"Leg mij eens uit hoe het gevoel van onveiligheid wat bij de meeste Nederlanders leeft weggenomen kan worden door middel van het bespioneren van onbemande verkenningsvliegtuigjes.
Er wordt niet mee gespioneerd. Daar is de Raven niet geschikt voor. De Raven kan wel helpen misdadigers op te pakken, of meehelpen vermiste kinderen te zoeken. Wat dat betreft leidt dit direct tot meer effectiviteit van de politie en meer veiligheid.
quote:
Volgens mij wordt de meeste onveiligheid ervaren door mensen die bang zijn slachtoffer te worden van geweld op straat en dat soort dingen. Ik zie niet zo in wat een Raven daaraan gaat verandere"[/i]
Een Raven kan ervoor zorgen dat misdadigers sneller en vaker worden gepakt, wat dus direct zorgt voor meer veiligheid.
pi_93010920
quote:

[..]

Een beetje offtopic, en ook weer niet .. maar ik vraag me altijd af hoe ze dat meten.
Ik bedoel maar, ik merk het aan mezelf op allerlei gebieden, dat mijn leeftijd, mijn verminderde wendbaarheid, mijn afnemende reactievermogen ook enorm bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid .. maar is het echt onveiliger geworden? Het is wat drukker geworden in het landje, en waar je het vroeger nog 's avonds op het journaal zag of pas de volgende ochtend in de krant las volg je nu tig nieuwsbronnen tegelijk, dus het lijkt heel veel meer, maar is het percentueel echt toegenomen? Of is de oudere die verzucht 'het wel eens beter is geweest hier' het verleden aan het ophemelen, aan het bekijken door een rozerode bril, net zoals de generaties voor hem deden?
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2011 @ 14:15:21 #123
137949 Disana
pi_93011361
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Een beetje offtopic, en ook weer niet .. maar ik vraag me altijd af hoe ze dat meten.
Ik bedoel maar, ik merk het aan mezelf op allerlei gebieden, dat mijn leeftijd, mijn verminderde wendbaarheid, mijn afnemende reactievermogen ook enorm bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid .. maar is het echt onveiliger geworden? Het is wat drukker geworden in het landje, en waar je het vroeger nog 's avonds op het journaal zag of pas de volgende ochtend in de krant las volg je nu tig nieuwsbronnen tegelijk, dus het lijkt heel veel meer, maar is het percentueel echt toegenomen? Of is de oudere die verzucht 'het wel eens beter is geweest hier' het verleden aan het ophemelen, aan het bekijken door een rozerode bril, net zoals de generaties voor hem deden?
Huuh, ik ben ook niet meer de jongste maar ik voel me helemaal niet onveiliger. Vroeger, toen ik als studentje 's nachts door de stad fietste, toen voelde ik me niet altijd even veilig.

Ik denk dat het de toename aan informatie is, en de manier waarop deze wordt gebracht. Je ziet het hier ook, dat iemand ons ervan probeert te overtuigen dat zijn perceptie van groot gevaar de enige juist is.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:17:03 #124
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_93011425
quote:

QFT
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_93011452
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:10 schreef Staal het volgende:

[..]

Dus zet je de militaire steun in in die klote wijken. Kon je dat zelf nou niet bedenken?
pi_93012892
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Huuh, ik ben ook niet meer de jongste maar ik voel me helemaal niet onveiliger. Vroeger, toen ik als studentje 's nachts door de stad fietste, toen voelde ik me niet altijd even veilig.
Hehe, ik wilde ook niet te zeggen dat ik me onveiliger voel, meer dat er ook andere factoren bijdragen aan een toenemend gevoel van onveiligheid. Zoals dus je eigen weerbaarheid/kwetsbaarheid, die verandert immers in de loop der jaren.

quote:
Ik denk dat het de toename aan informatie is, en de manier waarop deze wordt gebracht. Je ziet het hier ook, dat iemand ons ervan probeert te overtuigen dat zijn perceptie van groot gevaar de enige juist is.
Precies, het is alleen maar zichtbaarder geworden door een overvloed aan informatie. Alsof er vroeger geen achterstandswijken waren met verhoudingsgewijs meer criminaliteit .. alleen las of zag je er dus weinig van.

Ik ben het overigens helemaal met je eens, geen militairen voor politietaken, daarvoor heb ik teveel misdragingen gezien die van weinig respect voor de 'gewone' burger getuigen.
pleased to meet you
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:58:30 #127
42366 Staal
pi_93013042
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus zet je de militaire steun in in die klote wijken. Kon je dat zelf nou niet bedenken?
Nee, natuurlijk niet. Maar ik struikel natuurlijk ook niet wekelijks over de doofpot lijken.
Nog maar een keertje dan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat het gevoel van onveiligheid irrationeel is en dat je met het inzetten van legermannetjes mensen het gevoel van veiligheid niet terug kunt geven. Denk eerder dat het averechts werkt omdat het gevoel van onveiligheid dan juist bevestigd wordt.

En dat het irrationeel is, dat heeft Delpit al uiteengezet.
Un certain jeune homme
pi_93015455
Bizar idee, het leger inzetten tegen je eigen burgers dat is niet ok :N
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93016242
lol. Hoe wil die nep admiraal dat gaan doen dan?

http://nos.nl/artikel/195857-inzetbaarheid-leger-onder-druk.html

Het is 1 grote tering bende in het midden oosten en hij wil dat onze soldaatjes met rc vliegtuigjes gaan spelen in groningen en dergelijke.

Nog leuker, als je dit doet zal er waarschijnlijk over een paar jaar extra op politie gaan bezuinigt worden omdat veel taken vervallen aan soldaatjes. Dan komt er ineens weer een persoonlijk project van Rutte omdat ie naar de G20 wil en stampvoet ie wat en ben je EN politie kwijt EN het leger op missie.
pi_93016909
Tja, wat moet je hier nou weer mee? Eerste reactie is "nee".
Maar als die militairen in een politiepakje gehesen worden is het wat anders.

Alles is betrekkelijk.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:58:56 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93018827
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:00:17 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_93018867
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Vreemd standpunt voor TS die toch zo een fan is van Cuba, Tanja Nijmijer en het Farc.
Aanname en totaal overbodige ad hominem.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:00:45 #133
66444 Lord_Vetinari
pi_93018881
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:09 schreef du_ke het volgende:
Bizar idee, het leger inzetten tegen je eigen burgers dat is niet ok :N
He, dan ben jij vast crimineel of ermee gelieerd. Anders zou je dit wel een goed idee vinden!
pi_93020719
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie de relevantie niet zo, maar wil hier toch even op reageren.

Waarom ben ik fan van Cuba, Tanja Nijmijer en de FARC? :{

Omdat ik gezegd heb Nijmeijers gedrevenheid en devotie te bewonderen?

Nooit heb ik gezegd voorstander van de FARC te zijn. En Cuba, daar heb ik het volgens mij zelfs nog nooit over gehad...

Ik kan deze opmerking dan ook niet zo plaatsen eigenlijk.

Maar weer terug on topic dus.
pi_93027887
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.

[ Bericht 3% gewijzigd door quirigua op 19-02-2011 21:54:44 ]
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:01:41 #136
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_93029825
quote:

Ik denk dat juist kleine criminaliteit enorm bijdraagt aan het gevoel van onveiligheid. Vooral iets als inbraak, straatroof, mishandeling etc. Dit kan namelijk iedereen overkomen.

Moord is meestal iets dat plaats vindt in de relationele sfeer of criminele circuit het niet zo er veel mensen zomaar "random" worden neergeschoten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_93030021
mensen die zich niet veilig voelen van achter hun PC :o
pi_93030345
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Commandant der landstrijdkrachten Rob Bertholee heeft gevaarlijke offensieve ideeen, voor een overheidsfunctionaris deugt dat niet. Zijn denkkader past niet in de polder. Wee het moment dat het wel zal passen ! Zoiets hebben we al es beleefd, en heel dichtbij, in Munchen in 1923 en in Berlijn vanaf 1933. Onbegrijpelijk dat deze defensie-werknemer niet op staande voet wordt ontslagen ; ok, het is nog geen maandag.
Ah, een Hitler-vergelijking, heeft nog lang geduurd :') :|W
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 22:30:13 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93031512
maar dit gebeurt toch allang?

als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door

etc.

niets nieuws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_93031697
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:

als het vriest komt het leger dekens uitdelen aan gestrandde automobilisten, als een dijk overstroomd komt het leger zandzakjes leggen, als mollukkers treinen kapen komen de mariniers ze opeten, als treinen ontsporen komt het leger ze wegtakelen en met koningendag vliegt de luchtmacht allerlei BN'ers het land door

etc.

niets nieuws
Ja maar sp3c, je weet toch, dat is anders :{w
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 22:38:04 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93031919
het leger wil ook nog wel is met krakers vechten ^O^

quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:33 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ja maar sp3c, je weet toch, dat is anders :{w
ik weet goed!

het is kennis van zaken, heel soms probeer ik het stiekem in een discussie te schuiven maar jij bent de eerste die het opvalt _O-
pi_93032042
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zo'n Raven bijvoorbeeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters? :')

Verdachte personen in de gaten houden... alsof dat nu niet gebeurd. Alleen wordt dat nu grotendeels gedaan door rechercheurs.
Och, hadden we in Nederland niet toevallig veel te weinig recherchecapaciteit? Als een taak door andere mensen, die er ook in getraind zijn, wordt overgenomen zodat de rechercheurs meer tijd voor andere misdrijven hebben, wat is hier dan het probleem mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door Royyy op 20-02-2011 00:15:13 ]
pi_93032178
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik weet goed!

het is kennis van zaken, heel soms probeer ik het stiekem in een discussie te schuiven maar jij bent de eerste die het opvalt _O-
Het jammere eraan is dat zoiets in topics zoals dit bijna nooit zin heeft :{ .
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 22:46:52 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93032407
ja jammer idd

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zonder Raven bijvoorbeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Zijn al die mensen die in dit topic zo fel tegen zijn, ook tegen het gebruik van politiehelikopters? :')

Verdachte personen in de gaten houden... alsof dat nu niet gebeurd. Alleen wordt dat nu grotendeels gedaan door rechercheurs.
Och, hadden we in Nederland niet toevallig veel te weinig recherchecapaciteit? Als een taak door andere mensen, die er ook in getraind zijn, wordt overgenomen zodat de rechercheurs meer tijd voor andere misdrijven hebben, wat is hier dan het probleem mee?
nou het blijft een raar verhaal natuurlijk, het leger moet voorlopig binnenblijven omdat ze de uitzenddruk moeilijk aankan, vervolgens gaan er politieagenten naar oorlogsgebied en moeten militairen thuis hun werk overnemen???

vreemd verhaal :D

ik ben in principe wel voor hoor, mits het om gespecialiseerde taken en onder leiding van het ministerie van justitie en in samenwerking met het KLPD enzo gebeurt (zoals nu al gebeurt) maar zolang de uitzenddruk is wat het is lijkt het me onverstandig om de taken thuis fors uit te breiden
  zaterdag 19 februari 2011 @ 23:51:54 #145
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_93035538
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 20-02-2011 00:05:42 ]
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 20 februari 2011 @ 00:34:30 #146
334928 Maatregel
Links is k*t
pi_93037625
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:30 schreef sp3c het volgende:

etc.

niets nieuws
Flauw hoor. Zo verpest je het wel. :)
pi_93037925
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:04 schreef Evertjan het volgende:
mensen die zich niet veilig voelen van achter hun PC :o
Al die enge hackers..... :@
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_93044849
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 10:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nou ja, de PVV-adepten zullen dit misschien als een mooie aanvulling op hun stadscommando's zien. :{
PVV stemmers zijn over het algemeen toch niet bijster intelligent, die gaan het zien als meer blauw op straat, maar zij zullen niet het totale gevolg plaatje kunnen zien of begrijpen.

En trouwens, jezelf quoten :N
Twiddel
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:25:10 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93048212
leg jij anders het totale plaatje eens uit aan al die domme PVV'erts
legerinzet binnen de grenzen is namelijk niets nieuws ...

ik heb wel twee kleine plaatjes, misschien helpt dat wat

fort Pannerden 2006

Amsterdam 1980

Uploaded with ImageShack.us
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:32:05 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93048462
doet imageshack het weer niet?

dat maakt het toch allemaal wat minder gevat
  zondag 20 februari 2011 @ 11:34:19 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93048539
Kijk hoe goed dat gaat, het leger inzetten
http://english.aljazeera.net/watch_now/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93048660
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:22 schreef quirigua het volgende:
Ah, hier de winnaar van de overdreven reacties. Chapeau! ^O^
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 11:40:05 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93048770
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander leger

atm gaat het over de verkiezingen in Uganda, ik zag 1 militair maar hij deed nix

edit: nu gaat het over het stijgende aantal verkrachtingen in Zuid Afrika
daar word het leger voor zover ik kan zien niet ingezet ... en kijk hoe goed dat gaat
pi_93049953
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan aan mij liggen maar volgens mij is dat een ander leger

atm gaat het over de verkiezingen in Uganda, ik zag 1 militair maar hij deed nix

edit: nu gaat het over het stijgende aantal verkrachtingen in Zuid Afrika
daar word het leger voor zover ik kan zien niet ingezet ... en kijk hoe goed dat gaat
Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
pi_93050059
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bent inderdaad een groot stuk verdriet, zoals je zelf al in je naam aangeeft, als je denkt dat je dat leger kunt vergelijken met de onze :')
  zondag 20 februari 2011 @ 12:16:28 #156
22944 Breetai
....Relax....
pi_93050071
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:39 schreef Royyy het volgende:
Lijkt me sowieso aannemelijk dat zo'n Raven bijvoorbeeld zou worden ingezet voor een aantal taken die nu door politiehelikopters worden uitgevoerd, en echt niet om onschuldige burgers te bespioneren.
Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.

Als de politie ze zo hard nodig heeft, dan kunnen ze die Ravens ook zelf aanschaffen.
Dan heb je geen vertroebeling van taken en mandaat.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zondag 20 februari 2011 @ 12:19:56 #157
66444 Lord_Vetinari
pi_93050171
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Omdat historisch gezien vrouwen redelijk veel risico lopen om verkracht te worden door het leger misschien?
Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?
Demonstraties tegen de PVV die uit elkaar geschoten worden? Vrouwen met hoofddoekjes die met een geweer in hun rug van de straat worden gesleurd, in legertrucks gegooid en over de grens worden gekieperd?
pi_93050205
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:16 schreef Breetai het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met politiehelikopters. Ik heb er wel een probleem mee als de politie een Raven wil gebruiken, dat ze die dan van het leger moeten lenen. Waarschijnlijk word die dan ook bestuurd door een militair.

Als de politie ze zo hard nodig heeft, dan kunnen ze die Ravens ook zelf aanschaffen.
Dan heb je geen vertroebeling van taken en mandaat.
Het enige wat de politie vanuit de lucht doet is demonstraties in de gaten houden en wiet plantages opsporen. Dat zijn nogal twee problemen in Nederland...
pi_93050273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:D :D :D Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Klopt.
Ik ben gisteren nog aangevallen door een tijgerbrood.
pi_93050456
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, eerder omdat historisch gezien het waarschijnlijker is, dat een regime dat de beschikking heeft over een leger op straat op een gegeven moment wellicht de verleiding niet kan weerstaan om het te gebruiken om oppositie de kop in te drukken. Kun je je voorstellen wat er gebeurt als het leger politietaken krijgt, dus veel op straat is, en de PVV krijgt het in dit land voor het zeggen?
Demonstraties tegen de PVV die uit elkaar geschoten worden? Vrouwen met hoofddoekjes die met een geweer in hun rug van de straat worden gesleurd, in legertrucks gegooid en over de grens worden gekieperd?
Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet. Doet niks af aan het feit dat je dat soort situaties waarin het leger zulke keuzes moet maken moet vermeiden. Ben dan ook tegen het afstaan van politie taken als opsporing van verdachten aan het leger. Wat ik wel vind kunnen is bijvoorbeeld dat bij grootscheepse zoekacties naar ontvoerde kinderen op de heide (zoals laatst met dat Duitse jongetje) niet alleen de ME rondloopt maar ook een clubje soldaten. Hebben die ook weer wat nuttigs te doen. In zo'n situatie kunnen apaches met hun warmte beeld misschien ook helpen. Bij demonstraties en voetbal wedstrijden moeten bewapende militairen ver weg blijven.
pi_93050519
Voor noodgevallen zoals zo'n zoektocht, of zandzakken scheppen zie ik ook geen enkel probleem. Maar volgens mij wil die hoge militair ze op reguliere basis in gaan zetten en dat lijkt me geen goed plan :N.
pi_93050589
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:29 schreef du_ke het volgende:
Voor noodgevallen zoals zo'n zoektocht, of zandzakken scheppen zie ik ook geen enkel probleem. Maar volgens mij wil die hoge militair ze op reguliere basis in gaan zetten en dat lijkt me geen goed plan :N.
Mij ook niet aangezien de training van een militair gericht is op het kunnen vermoorden van iemand. Veel soldaten zijn ook niet de meest heldere lichten helaas dus is het wachten op ongevallen. Wat de hoge baas vooral probeert te doen is zijn budget beschermen denk ik.
pi_93050624
Uiteraard, hij wil zijn baantje veiligstellen. Dat is heel logisch maar dat moet je niet op deze manier doen :D
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:46:17 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051072
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

kom maar met wat cijferjes dan :D

either way, punt van die post was dat pietverdriet een live stream post van het nieuws en die hebben het om de zoveel tijd (minuten) over een ander onderwerp

dan kun je net zo goed net als Tong80 teletekst gaan lopen quoten :')

bij mij gaat het inmiddels over protesten in Jemen maar zag nog geen leger
  zondag 20 februari 2011 @ 12:46:21 #165
66444 Lord_Vetinari
pi_93051075
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ken genoeg militairen om te weten dat in ieder geval de officieren daar niet in mee gaan en het merendeel van de soldaten ook niet.
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:47:14 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051110
nee hoor, je kletst uit je nek
  zondag 20 februari 2011 @ 12:48:10 #167
66444 Lord_Vetinari
pi_93051150
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:47 schreef sp3c het volgende:
Ja, dat jij alles wat het leger doet en zegt welgedaan vindt, dat weten we nu wel. Gelukkig zijn er ook mensen die iets kritischer naar het hele gedoe kijken.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:51:57 #168
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051308
nu klets je uit je nek EN leg je mij woorden in de mond???

gutteguttegut ... zit je broekje weer te strak ofzo?
pi_93051322
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:47 schreef sp3c het volgende:
Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 20 februari 2011 @ 12:52:33 #170
pi_93051335
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.

Dus je liegt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 20 februari 2011 @ 12:56:06 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_93051480
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb in het leger geleerd dat ik persoonlijk verantwoordelijk was voor het naleven van mensenrechten en de Conventie van Genève. Ook onder oorlogsomstandigheden diende ik te weigeren bevelen uit te voeren die daar mee in strijd waren.

Dus je liegt.
Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.

Bovendien gelden in een intern conflict (burgeroorlog, bijvoorbeeld, of het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking) de Conventies van geneve helemaal niet. Die regelen de behandeling van combattanten, niet de behandeling van opstandelingen.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 12:58:18 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93051605
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing. Nee, zonder gekheid; hoezo kletst L_V uit zn nek. Het is al eeuwen zo dat het leger gewoon netjes bevelen opvolgt. Negeren is een uitzondering.
nee de post waar ik op reageerde is sterk wilde je zeggen of negeer je dat voor het gemak even?
iemand zegt iets uit zijn/haar ervaring met militairen en L_V reageert daarop met 'kletst, befehl ist befehl bladiebla' geen onderbouwing, nix, het is klets want Lord_V zegt het

ik ga ook niet onderbouwen dat poep stinkt ... als iemand roept dat het naar rozen ruikt dan roep ik dat hij uit zijn nek kletst.

dat hele befehl ist befehl werkte tijdens Neuremberg niet en het werkt nu ook niet en L_V weet dit net zo goed als jij en ik
  zondag 20 februari 2011 @ 12:58:30 #173
pi_93051616
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Diezelfde Conventie van Geneve geldt al van ruim voor WO2. Feit is, dat in de daaropvolgende oorlogen en conflicten er heel veel soldaten zijn geweest met dezelfde leermeesters als jij, die volkomen lak hadden aan diezelfde Conventie. Ik heb niet de illusie dat dat in enig ander toekomstig conflict (nationaal of internationaal) anders zal zijn.

Bovendien gelden in een intern conflict (burgeroorlog, bijvoorbeeld, of het inzetten van het leger tegen de eigen bevolking) de Conventies van geneve helemaal niet. Die regelen de behandeling van combattanten, niet de behandeling van opstandelingen.
Je lult er mooi omheen, ik had het ook over mensen rechten.

Ik weet dat massa's mensen zich slecht gedragen. Maar:

quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus je liegt.
pi_93051720
quote:

[..]

Dus je liegt.
Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.

Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
  zondag 20 februari 2011 @ 13:03:22 #175
pi_93051858
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal heel mooi, maar wie garandeert mij dat dit onder martial law nog gehandhaafd wordt.
Als een soldaat een dienstbevel weigert onder oorlogsomstandigheden (dat zijn ook vredesmissies en oefeningen op de Veluwe), komt ie voor de krijgsraad.
quote:
Kijk, de politie heeft ook bepaalde protocollen die nageleefd moet worden. Hoe vaak zie je echter niet dat zij buitenproportioneel geweld gebruiken?
Rotte appels Vs. de positieve uitzondering.

Feit blijft dat het NL-leger geen zwart-wit befehl ist befehl-cultuur heeft.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:04:04 #176
66444 Lord_Vetinari
pi_93051900
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je lult er mooi omheen, ik had het ook over mensen rechten.

Ik weet dat massa's mensen zich slecht gedragen. Maar:

[..]

Dus jij durft met droge ogen te beweren, dat als het leger zou worden ingezet bij demonstraties in een land waar het normaal is dat het leger politietaken uitvoert en de commanderende officier roept, dat er geschoten moet worden, dat dan alle soldaten en masse hun wapens neergooien, zich omdraaien en de officier gaan uitleggen dat dit tegen de mensenrechten is?

Echt, ik ben erg benieuwd op welke planeet zich dat voordoet.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:05:13 #177
pi_93051948
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus jij durft met droge ogen te beweren, dat als het leger zou worden ingezet bij demonstraties in een land waar het normaal is dat het leger politietaken uitvoert en de commanderende officier roept, dat er geschoten moet worden, dat dan alle soldaten en masse hun wapens neergooien, zich omdraaien en de officier gaan uitleggen dat dit tegen de mensenrechten is?

Nee. Ik stel dat jouw zwart-wit befehl ist befehl-cultuur in het NL-leger niet bestaat.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:07:25 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_93052074
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee. Ik stel dat jouw zwart-wit befehl ist befehl-cultuur in het NL-leger niet bestaat.
quote:
7s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als een soldaat een dienstbevel weigert onder oorlogsomstandigheden (dat zijn ook vredesmissies en oefeningen op de Veluwe), komt ie voor de krijgsraad.

Je kunt deze tegenstelling ongetwijfeld aan mij uitleggen, dan? En me vertellen wat het Nederlandse leger dan gaat doen als het tegenover een oproermenigte staat en de commandant roept 'vuur!'?
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 13:07:33 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93052076
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

feitenlijk niemand

je moet het sowieso niet echt willen want het leger heeft nu eenmaal andere instelling.
maar extreme situaties moet het best kunnen en moet het ook best vaker kunnen wmb

maar niet het leger gaan inroosteren, dan moet er geld bij de politie bij en moeten er meer agenten opgeleid worden
pi_93052087
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Echt, ik ben erg benieuwd op welke planeet zich dat voordoet.
Vaak verhalen gehoord over het feit dat de buitenlandse collega's zo verbaasd waren dat er zoveel geluld moest worden in het legertje van ons. Denk ook dat veel soldaten in Nederland niet zomaar het vuur zouden openen als hun broer of nichtje in de menigte staat.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 13:10:03 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93052193
ik denk dat je sowieso over de hele wereld weinig soldaten zult vinden die zomaar het vuur openen als hun roer of nichtje in de menigte staat :')
  zondag 20 februari 2011 @ 13:10:11 #182
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_93052201
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

:D :D :D Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
Ga eerst Amerika veiliger maken, kom dan maar terug!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_93052306
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:10 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat je sowieso over de hele wereld weinig soldaten zult vinden die zomaar het vuur openen als hun roer of nichtje in de menigte staat :')
Bijvoorbeeld in Egypte. In de echt enge landen is er een grote scheiding tussen aanhangers van de staat en het gepeupel.
  zondag 20 februari 2011 @ 13:12:54 #184
pi_93052353
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Je kunt deze tegenstelling ongetwijfeld aan mij uitleggen, dan? En me vertellen wat het Nederlandse leger dan gaat doen als het tegenover een oproermenigte staat en de commandant roept 'vuur!'?
Misschien hetzelfde als wat in Egypte gebeurde. De soldaten of lagere officieren zeggen: Nee.
pi_93052356
zorg nou maar gewoon voor meer agenten ipv het leger in zetten als agenten.
pi_93053147
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat juist kleine criminaliteit enorm bijdraagt aan het gevoel van onveiligheid. Vooral iets als inbraak, straatroof, mishandeling etc. Dit kan namelijk iedereen overkomen.

Moord is meestal iets dat plaats vindt in de relationele sfeer of criminele circuit het niet zo er veel mensen zomaar "random" worden neergeschoten.
Dit dus en juist aan die zaken wordt niets gedaan, veel mensen zouden zich veiliger voelen wanneer er eens een sloot inbrekers en reljongeren opgepakt worden ipv een moordenaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_93053211
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Pure leugen. Jij weet er gewoon niks van. Daarom geloof jij in jouw eigen leugens. Je loopt een flink aantal decennia achter wat betreft jouw opvattingen over de krijgsmacht.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 13:45:37 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93053878
in Frankrijk laten (of lieten?) ze overigens 3 militairen met 1 agent patrouilleren door de stad

die militairen hebben dan wel hun aanvalsgeweer bij zich maar die is niet geladen, dat mag alleen als de agent daar bevel toe geeft, ik zie daar eerlijk gezegd wel wat in.

je kunt je blauw op die manier een stuk effectiever over de stad verspreiden dan nu
je kunt dan met 4 agenten 4 straten bestrijken ipv 1
agent zorgt voor de wet en de militairen zorgen voor de veiligheid.

niet dat we er genoeg militairen voor hebben maar het idee op zich vind ik wel goed
pi_93061446
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:45 schreef sp3c het volgende:
in Frankrijk laten (of lieten?) ze overigens 3 militairen met 1 agent patrouilleren door de stad

die militairen hebben dan wel hun aanvalsgeweer bij zich maar die is niet geladen, dat mag alleen als de agent daar bevel toe geeft, ik zie daar eerlijk gezegd wel wat in.

je kunt je blauw op die manier een stuk effectiever over de stad verspreiden dan nu
je kunt dan met 4 agenten 4 straten bestrijken ipv 1
agent zorgt voor de wet en de militairen zorgen voor de veiligheid.

niet dat we er genoeg militairen voor hebben maar het idee op zich vind ik wel goed
Nou ikke niet. Politie agent heeft niet voor niets zijn dienstpistool en machinegeweren horen niet thuis in ordehandhaving.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 16:32:00 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93062338
dan geef je ze een pistool, ofeen schild/wapenstok daar zijn ook genog militairen mee geoefend ... lekker belangrijk :')

point remains the same, lijkt me een prima klusje voor de nationale reserve in probleemwijken of bij risicoevenementen waar de politie wel een extra handje kan gebruiken

bijkomend voordeel is dat de politie dan niet de boeman is
pi_93062398
Het zou geen slecht idee zijn om ze in kanswijken te laten rondlopen als er gedonder is tussen bevolkingsgroepen of straatvolk de buurt stelselmatig terroriseerd. Mensen roepen al jaren dat er strenger moet worden ingegrepen, waarom niet hiermee beginnen. Laat zien dat je ze in de gaten houd. Het is een vorm van authoriteit. Ondrukken die hap, anders blijven ze dominant.
  zondag 20 februari 2011 @ 16:38:45 #192
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_93062654
Eerlijk gezegd verbazingwekkend. In een land waar de monumenten van de 2e wereld oorlog nog niet half zijn bedekt met mos, suggereren mensen dat we bevolkingsgroepen middels militair machtsvertoon moeten gaan onderdrukken. :N Ziek. En niet 'Godwin!' gaan lopen mekkeren, ik heb het over militaire onderdrukking, niet het Nazisme.

Niks tegen het leger dat zandzakjes neer gooit, een paard van een eiland of haalt of mensen evacueert. Fine, prima. Maar dit:

quote:
Mensen roepen al jaren dat er strenger moet worden ingegrepen, waarom niet hiermee beginnen. Laat zien dat je ze in de gaten houd. Het is een vorm van authoriteit. Ondrukken die hap, anders blijven ze dominant.
Maakt ons niet beter dan een 3e wereld land. :N
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 16:42:37 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93062793
Bertholee heeft het niet over militaire onderdrukking

misschien beter als we ons concentreren op wat hij zegt ipv dat we 1 of ander troll gaan lopen voeren
pi_93064754
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:32 schreef sp3c het volgende:
dan geef je ze een pistool, ofeen schild/wapenstok daar zijn ook genog militairen mee geoefend ... lekker belangrijk :')

point remains the same, lijkt me een prima klusje voor de nationale reserve in probleemwijken of bij risicoevenementen waar de politie wel een extra handje kan gebruiken

bijkomend voordeel is dat de politie dan niet de boeman is
Nationale reserve werd ook ingezet om New Orleans te redden van al die bewapende buurtwachten die wijken beschermden tegen plunderaars. (wat daar overigens gewoon mag ik weet dat het eng klinkt voor veel mensen)
  zondag 20 februari 2011 @ 17:28:25 #195
334928 Maatregel
Links is k*t
pi_93064798
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Evertjan het volgende:
zorg nou maar gewoon voor meer agenten ipv het leger in zetten als agenten.
Als je van die militairen agenten maakt heb je meer agenten.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 17:29:13 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93064843
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nationale reserve werd ook ingezet om New Orleans te redden van al die bewapende buurtwachten die wijken beschermden tegen plunderaars. (wat daar overigens gewoon mag ik weet dat het eng klinkt voor veel mensen)
de nationae reserve werd ingezet in New Orleans???
pi_93065199
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

de nationae reserve werd ingezet in New Orleans???
Uhu..Van de VS niet NL.
pi_93065731
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het reguliere leger is daar ook ingezet.

Sowieso, ik zou al die mensen die hier nu het hardst roepen dat het leger nooit voor zulke taken mag worden ingezet, wel eens willen horen nadat hun huis is geplunderd na een of andere natuurramp. Misschien zouden zij zelf ook nog wel aangevallen worden, en aangezien er nooit genoeg politieagenten zullen zijn voor zo'n situatie kunnen die het niet voorkomen.
Waarschijnlijk zijn dat de mensen die in zo'n geval het hardst zullen schreeuwen om de militairen die een paar kilometer verderop gelegerd zijn.
  Moderator zondag 20 februari 2011 @ 17:56:50 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_93066145
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Uhu..Van de VS niet NL.
ah :D

National Guard is niet hetzelfde als de natres he
dat zijn gewoon frontline eenheden die in hun geheel oorlogsgebieden in en uit roteren

de natres is puur reserve voor het geval dat er oorlog is of als bv enschede weer explodeert
als ze al op uitzending gaan dan is dat op vrijwillige basis en worden ze toegevoegd aan reguliere eenheden tijdens de opwerkperiode

ik denk dat die jongens uitermate geschikt zijn om hier samen met politieagenten de straat op te gaan in wijken waar de politie nu liever niet komt ... zijn ze immers voor opgeleid
  zondag 20 februari 2011 @ 18:02:31 #200
66444 Lord_Vetinari
pi_93066436
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:49 schreef Royyy het volgende:

[..]

Het reguliere leger is daar ook ingezet.

Sowieso, ik zou al die mensen die hier nu het hardst roepen dat het leger nooit voor zulke taken mag worden ingezet, wel eens willen horen nadat hun huis is geplunderd na een of andere natuurramp. Misschien zouden zij zelf ook nog wel aangevallen worden, en aangezien er nooit genoeg politieagenten zullen zijn voor zo'n situatie kunnen die het niet voorkomen.
Waarschijnlijk zijn dat de mensen die in zo'n geval het hardst zullen schreeuwen om de militairen die een paar kilometer verderop gelegerd zijn.
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')