Ook lekker op tijd. Stuur dan wat F16s.quote:BRUSSEL (ANP) - De regering in Den Haag wil de ruim honderd Nederlanders in Libië dinsdag met een militair vliegtuig ophalen.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:25 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Al Jazeera (Arabic en English) zit ook gewoon op de sat hoor.
Je moet ook geen TV kijken, is ouderwets, achterhaald en sloom.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:25 schreef Lagrinta het volgende:
Ze doen op 1vandaag al alsof het voorbij is? Ze prate continue in de verleden tijd.
http://www.guardian.co.uk(...)-protests-middleeastquote:An analyst for London-based consultancy Control Risks said the use of military aircraft on his own people indicated the end was approaching for Muammar Gaddafi.
"These really seem to be last, desperate acts. If you're bombing your own capital, it's really hard to see how you can survive," said Julien Barnes-Dacey, Control Risks' Middle East analyst.
"But I think Gaddafi is going to put up a fight. I think the rumours of him fleeing to Venezuela are going to prove wide of the mark. In Libya more than any other country in the region, there is the prospect of serious violence and outright conflict."
Is hij serieus mee bezig geweest, maar niet gerealiseerd, Chemische wapens had hij wel, en in het verleden ook ingezet.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Khadaffi heeft toch geen nukes he? Zo van "ik vlucht nu lekker weg, als ik het land niet heb, dan niemand" *drukt op rode knop*
Ligt niet aan waarde maar aan de mogelijkheid tot berichtgeving. Als je geen beelden hebt, is het lastig berichtgeving op gang te krijgen.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:28 schreef el-mer1 het volgende:
Wel opvallend nieuws krijgt in Nederland pas veel waarde als er veel beelden beschikbaar zijn.
Wat er nu gebeurtd is meer nieuwswaardig als in Egypte, alleen hier ontbreken beelden etc.
Niet meer. Hij heeft het na de WMD-invasie in Irak ingeleverd bij de VS om langer te kunnen regeren.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Khadaffi heeft toch geen nukes he? Zo van "ik vlucht nu lekker weg, als ik het land niet heb, dan niemand" *drukt op rode knop*
Inderdaad. Luchtmacht & marine die eigen volk bestoken en misschien tot dusver wel duizenden doden in totaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:28 schreef el-mer1 het volgende:
Wel opvallend nieuws krijgt in Nederland pas veel waarde als er veel beelden beschikbaar zijn.
Wat er nu gebeurtd is meer nieuwswaardig als in Egypte, alleen hier ontbreken beelden etc.
Net zoals onze overheid, het Witte Huis, de VN, de G20, ...quote:Op maandag 21 februari 2011 18:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Je moet ook geen TV kijken, is ouderwets, achterhaald en sloom.
Nee idd Libie wordt namelijk een rokende kraker als men niet snel eens wat zinnigs gaat doen tegen die man.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Nou onze neoconservatieve broekpoepers kunnen gerust zijn, aldus de arabist bij 1vandaag, Libië wordt wrs geen fundamentalistische Islamistische theocratie...
Oh! Gelukkig!. Dat is natuurlijk buitengewoon belangrijk om vast te stellen.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Nou onze neoconservatieve broekpoepers kunnen gerust zijn, aldus de arabist bij 1vandaag, Libië wordt wrs geen fundamentalistische Islamistische theocratie...
Hoezeer dat hen ook teleurstelt...quote:Op maandag 21 februari 2011 18:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh! Gelukkig!. Dat is natuurlijk buitengewoon belangrijk om vast te stellen.
Ban heeft geëist...quote:Op maandag 21 februari 2011 18:33 schreef raistlin6 het volgende:
Ban ki-moon telefonisch met Gadhaffi gesproken, Ban heeft geëist dat t geweld onmiddellijk moet stoppen. Verder zou er een vergadering van de Veiligheidsraad bezig zijn nu.
Triest hoe jij punten wilt scoren over de slachtoffers en de ellende in Libie op het moment.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezeer dat hen ook teleurstelt...
thx! voor de update's!! ik heb even vanwege prive omstandigheden niks kunnen volgen , maar damnz...quote:Op maandag 21 februari 2011 17:45 schreef raistlin6 het volgende:
[Upd] Libië: Chaos in Tripoli
Update 17.44 uur
In Tripoli is de situatie een stuk gevaarlijker geworden. Al Jazeera meldt dat ordetroepen weer gericht met scherp op demonstranten zijn begonnen te schieten. Ook is er sprake van een gevechtsvliegtuig dat is ingezet om op demonstranten te schieten. Alle communicatie is nu in geheel Libië afgesneden, zo ook de landlijnen, meldt Al Jazeera.
Ik vraag me echt af hoe zo'n gesprek zou lopen... Ban ki-moon zegt "Khadhaffi, je moet nu stoppen met dat geweld"... en dan? Wat zegt Khadaffi dan? "okay joh, doe ik zo!" of wat? Of zegt hij dat hij slechts terroristen aanvalt?quote:Op maandag 21 februari 2011 18:33 schreef raistlin6 het volgende:
Ban ki-moon telefonisch met Gadhaffi gesproken, Ban heeft geëist dat t geweld onmiddellijk moet stoppen. Verder zou er een vergadering van de Veiligheidsraad bezig zijn nu.
Nee, dat doe ik ten koste van neoconservatieve broekpoepers...quote:Op maandag 21 februari 2011 18:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Triest hoe jij punten wilt scoren over de slachtoffers en de ellende in Libie op het moment.
Proest, mn eten.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:34 schreef One_of_the_few het volgende:
Wat gaat Ban Ki-Moon anders doen? Kroepoek inzetten?
De VN is wel de laatste waar Kadhafi zich nu zorgen om maakt.
quote:feb17voices @ajarabic: planes are attacking Jamharriya Street in #Tripoli. #Libya #Feb17
Ja dat!quote:Op maandag 21 februari 2011 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Of zegt hij dat hij slechts terroristen aanvalt?
Die vind ik toepasselijker dan wat er nu in staat. "Revolutie" klinkt wel heel stoer enzo, maar aangezien Kaddafi nog aan de macht is kun je het geen revolutie noemen. Hoogstens een "poging tot revolutie".quote:
Ik vind "Massamoord in Libië" wel een mooie titel.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Die vind ik toepasselijker dan wat er nu in staat. "Revolutie" klinkt wel heel stoer enzo, maar aangezien Kaddafi nog aan de macht is kun je het geen revolutie noemen. Hoogstens een "poging tot revolutie".
Hadden ze niet beter hun collega's uit de lucht kunnen schieten?quote:Op maandag 21 februari 2011 18:44 schreef Tokamak het volgende:
Piloten zijn twee senior-kolonellen, weigerden te bombarderen.
Misschien, maar denk dat ze gekozen hebben voor eigen lijfbehoud. Misschien hebben anderen het wel gedaan, we don't know.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hadden ze niet beter hun collega's uit de lucht kunnen schieten?
Aangezien ze mensen meenamen lijken mij het geen jagers.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hadden ze niet beter hun collega's uit de lucht kunnen schieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |