Een oplossing voor het probleem draag je echter ook niet aan. Wat moet je als er niks anders helpt? De softe aanpak van oppakken en taakstraffen werkt niet bij die groep. Het zal de volgende generaties misschien nog erger worden met overlast. Dus wat moet je dan...quote:Op zondag 20 februari 2011 16:38 schreef Yogaflame het volgende:
Eerlijk gezegd verbazingwekkend. In een land waar de monumenten van de 2e wereld oorlog nog niet half zijn bedekt met mos, suggereren mensen dat we bevolkingsgroepen middels militair machtsvertoon moeten gaan onderdrukken.Ziek. En niet 'Godwin!' gaan lopen mekkeren, ik heb het over militaire onderdrukking, niet het Nazisme.
Niks tegen het leger dat zandzakjes neer gooit, een paard van een eiland of haalt of mensen evacueert. Fine, prima. Maar dit:
[..]
Maakt ons niet beter dan een 3e wereld land.
de politie bespioneert burgers toch ook??quote:Op zondag 20 februari 2011 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.
Exact, ik zie het probleem ook niet. Zouden we de politie wel met z'n allen moeten tolereren, maar zodra diegene een baret op heeft is 't plotsklaps een militaire politiestaat?quote:Op zondag 20 februari 2011 18:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
het leger is daar alleen beter voor uitgerust dus dan zou niemand er problemen mee moeten hebben als ze die taken overnemen toch?
Ehm... onder andere jijzelf maakt daar een probleem van, dus om nou te zeggen dat ik degene ben die niet kan lezen...quote:Op zondag 20 februari 2011 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen, had je gezien dat daar niemand problemen mee heeft. Daar is het leger onder meer voor, ook omdat ze dar beter voor zijn uitgerust dan civiele hulpdiensten. Waar de problemen mee zijn, is de inzet van het leger voor alledaagse politietaken, omdat daar gewoon teveel fout afgelopen precedenten voor zijn en de inzet van militaire technologie, zoals drones, om burgers te bespioneren.
Zo staan er nog wel een aantal vergelijkbare posts van andere mensen in dit topic.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Militairen zijn er om het grondgebied te verdedigen tegen vreemde invasies. Op het moment dat een regime militairen gaat inzetten tegen eigen burgers is het hek van de dam. Kijk maar in de (recente) geschiedenis.
De natres zijn toch mensen met een gewone baan die oproepbaar zijn in nood ? Krijg jij een veiliger gevoel als een politieagent voortaan begeleid wordt door een buschauffeur ?quote:Op zondag 20 februari 2011 17:56 schreef sp3c het volgende:
de natres is puur reserve voor het geval dat er oorlog is of als bv enschede weer explodeert
als ze al op uitzending gaan dan is dat op vrijwillige basis en worden ze toegevoegd aan reguliere eenheden tijdens de opwerkperiode
ik denk dat die jongens uitermate geschikt zijn om hier samen met politieagenten de straat op te gaan in wijken waar de politie nu liever niet komt ... zijn ze immers voor opgeleid
kloptquote:Op zondag 20 februari 2011 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
De natres zijn toch mensen met een gewone baan die oproepbaar zijn in nood ? Krijg jij een veiliger gevoel als een politieagent voortaan begeleid wordt door een buschauffeur ?
nou het is op zijn minst onhandig als je ergens bv geen ME naar toe kunt sturen omdat er weer is een risicowedstrijd aan de gang is terwijl er een ervaren in crc geoefend peloton schoenenpoetsend op oorlog zit te wachtenquote:Ik snap dat hele schuiven in dit topic niet. Het klinkt allemaal leuk, totdat we weer een missie [ergens] hebben, dan hebben we opeens geen drones en opsporingscapaciteit meer in eigen land. Gaan mensen opeens stemmen voor de oorlogszuchtige partijen zodat ze de sigarenboer weer kunnen beroven. Sorry, maar ik kan het niet serieuzer omschrijven, ik vind het een ridicuul idee. Stop die drone maar waar de zon niet schijnt; maken die dingen niet een klere herrie trouwens ?
De burger meer rechten teruggeven om zichzelf te beschermen. Toen New Orleans overstroomde en de overheid helemaal weg was zag je dat de wijkbewoners die gebleven waren met elkaar buurtwachten vormden. Toen de overheid niks deed om mensen uit de overstroomde gebieden te halen kwamen particulieren van heel ver weg met hun eigen bootjes om te helpen. Een bevolking die bereid is elkaar te helpen en ook de middelen heeft om dat te doen is oneindig veel effectiever als het echt misgaat dan een overheid.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:06 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
Een oplossing voor het probleem draag je echter ook niet aan. Wat moet je als er niks anders helpt? De softe aanpak van oppakken en taakstraffen werkt niet bij die groep. Het zal de volgende generaties misschien nog erger worden met overlast. Dus wat moet je dan...
Ja natuurlijk want je betaald er wel voor. Maar stel je eens voor dat burgers zonder btw van die kleine motorbootjes kunnen kopen en een goedkoop klein vaarbewijs konden halen (je moet nu alle regels kennen van de zee en grote rivieren als je een veredeld opblaasbootje koopt) met de verplichting mensen uit de regio te helpen als de dorpen en steden onder water staan. Dat zou veel goedkoper en effectiever zijn dan wachten tot de overheid wat doet met pantserwagens en helikopters.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:28 schreef sp3c het volgende:
ik had toch liever gezien dat de overheid wel wat deed om te helpen bij dergelijke rampen
Maar je ontwricht wel de bedrijven/instanties waar deze 'vrijwilligers in nood' normaliter werken, op structurele basis nog wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 20:11 schreef sp3c het volgende:klopt
en nee van een bolitieagent die door een buschauffeur begeleid word voel ik met veiliger nee
maar het is op dat moment geen buschauffeur maar een militair met al de nodige opleidingen achter de rug
Ik vind het altijd wel apart dat wanneer je militairen schoenenpoetsers noemt dan is dat niet zo en voert defensie tal van oefeningen en alternatieve bijdragen uit in het land. Dat heb ik niet van jou, maar ik ken de reactie op een dergelijke troll. Nu lees ik weer dat ze wél schoenen poetsen.quote:nou het is op zijn minst onhandig als je ergens bv geen ME naar toe kunt sturen omdat er weer is een risicowedstrijd aan de gang is terwijl er een ervaren in crc geoefend peloton schoenenpoetsend op oorlog zit te wachten
in het geval van arrestatieteams lijkt het me nog kwalijker
Als het echt prioriteit heeft dan is er ook geld, zo simpel is het. Een gevoel van onveiligheid ? We moeten hier in Nederland eens af van al die 'gevoelens', scheelt een hoop geld.quote:betere oplossing is natuurlijk meer agenten opleiden maar daar is schijnbaar geen geld voor
voor zover ik weet is het alleen soldaatje spelen in de eigen tijdquote:Op zondag 20 februari 2011 20:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar je ontwricht wel de bedrijven/instanties waar deze 'vrijwilligers in nood' normaliter werken, op structurele basis nog wel.
natuurlijk poetsen ze schoenen, die dingen blijven niet automatisch glimmenquote:[..]
Ik vind het altijd wel apart dat wanneer je militairen schoenenpoetsers noemt dan is dat niet zo en voert defensie tal van oefeningen en alternatieve bijdragen uit in het land. Dat heb ik niet van jou, maar ik ken de reactie op een dergelijke troll. Nu lees ik weer dat ze wél schoenen poetsen.
true ik zit in den haag en onveilig heb ik me nog nooit gevoeld dus je kunt je afvragen of meer agenten daadwerkelijk nodig zijn maar als het antwoord ja is dan zijn militairen in noodsituaties geen slecht alternatiefquote:[..]
Als het echt prioriteit heeft dan is er ook geld, zo simpel is het. Een gevoel van onveiligheid ? We moeten hier in Nederland eens af van al die 'gevoelens', scheelt een hoop geld.
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor alle extreem domme mensen die beweren dat Nederland de veiligheid zo goed voor mekaar heeft en dat onveiligheid maar een gevoel is:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ugkijtip_zembla.html
Defensie wou graag een tank simulator hebben met de naam TACTIS. Konden tank bemanningen in een nagebouwd interieur en YPR mensen in een wat minder mooi nagebouwde omgeving samen oefenen in groepen. 2 jaar over tijd en de Fransen zijn nu nog bezig de bugs eruit te halen.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?
Ja dure speeltjes willen ze wel.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Defensie wou graag een tank simulator hebben met de naam TACTIS. Konden tank bemanningen in een nagebouwd interieur en YPR mensen in een wat minder mooi nagebouwde omgeving samen oefenen in groepen. 2 jaar over tijd en de Fransen zijn nu nog bezig de bugs eruit te halen.
quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dure speeltjes willen ze wel.
En dan slaken we maar wat loze kreten om zichzelf het bestaansrecht te rechtvaardigen
Nee. Het artikel zegt zoals het zegt: veiligheid is een farce.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik begrijp - na het artikel gelezen te hebben - dat defensie een antwoord heeft op het slechte ICT landschap bij de politie ?
Dat soort dingen kopen ze natuurlijk om goedkoper te kunnen oefenen.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En dan slaken we maar wat loze kreten om zichzelf het bestaansrecht te rechtvaardigen
Dus omdat de regels van het openbaar aanbesteden zo raar zijn en de computers al gekocht moesten worden bij aanvang van het project waardoor er allemaal ouwe rotzooi in de nieuwe simulator staat (inc nieuwe oude dikke beeldbuizen) krijgt defensie het verwijt dat ze dure speeltjes willen? Ik was bij een van de testrondes een paar maanden geleden en de heren soldaten hadden een gevalletje friendly fire waardoor de halve tank colonne sneuvelde. Dan weet je dat die dure speeltjes nodig zijn en dat je ze niet zomaar de straat op moet sturen voor politie taken.quote:Op zondag 20 februari 2011 23:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?quote:Op maandag 21 februari 2011 11:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik dacht dat we juist minder tuig op straat wilden? Dan houd je beter de opgefokte legerbaasjes in hun kazernes....
De salonpacifisten zien liever dat dat soort zwaar en ondankbaar werk verricht wordt door anderen dan vreselijke testosteronkanonnen als die zich in het Nederlands leger voordoen... Geen goed woord voor het werk dat door Defensiepersoneel wordt verzet uiteraard.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:55 schreef AchJa het volgende:
Alsof dat nog niet gebeurt...
Watersnood (X zoveel), MKZ, varkenspest, brand Moerdijk, ruimen explosieven (veel), trein, dooien uit de grond plukken etc...
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:04 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?
Laat me raden: als het b.v. om criminele Marokkanen gaat moet er zeker per geval bekeken en bestraft worden. Dan is alle Marokkanen generaliseren wel uit den boze en racisme.
Egyptische opgefokte militair.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:04 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Zozo. Generaliseren dat alle militairen opgefokte baasjes zijn?
Als dat al het geval zou zijn, zou je dus adequaat moeten handelen en het geteisem binnen die groepen aan moeten pakken in plaats van collectivistisch denken en het label "tuig" op alle leden van de groep plakken.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.
En je denkt dat er bij de militairen het geteisem de overhand neemt en op straat hun eigen rechtertje spelen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat er onder mocro's en militairen verhoudingsgewijs meer geteisem rond loopt. Waarom je dat zou willen aanmoedigen is beyond me.
Ze halen er nogal eens de krant mee bijvoorbeeld. Geweld, drugsmisbruik, drugssmokkel, seksuele intimidatie. Dat zie je onder andere beroepsgroepen toch duidelijk veel minder.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat al het geval zou zijn, zou je dus adequaat moeten handelen en het geteisem binnen die groepen aan moeten pakken in plaats van collectivistisch denken en het label "tuig" op alle leden van de groep plakken.
Waaruit vloeit dat militairen 'verhoudingsgewijs meer geteisem herbergen' blijft vooralsnog onduidelijk. Grrrr beweert dat "het algemeen bekend is" en daarmee is de PVV-argumentatie weer waterdicht gegeven.
Droeftoeterretoriek van de laagste plank.
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven. Als je wilt dat ze politietaken over gaan nemen moet je gewoon meer politie beschikbaar maken.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:09 schreef Maatregel het volgende:
[..]
En je denkt dat er bij de militairen het geteisem de overhand neemt en op straat hun eigen rechtertje spelen.
Ah, ineens is de roddeljournalistiek van De Wakkerste Krant van Nederland uitgeroepen tot betrouwbaar statistisch werktuig voor de bepaling van criminaliteit onder militairen...quote:Op maandag 21 februari 2011 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ze halen er nogal eens de krant mee bijvoorbeeld. Geweld, drugsmisbruik, drugssmokkel, seksuele intimidatie. Dat zie je onder andere beroepsgroepen toch duidelijk veel minder.
Als het alleen in de Telegraaf stond had je een punt... Maar zoals gebruikelijk praat je poep.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah, ineens is de roddeljournalistiek van De Wakkerste Krant van Nederland uitgeroepen tot betrouwbaar statistisch werktuig voor de bepaling van criminaliteit onder militairen...
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?quote:Drugsmisbruik? Je bedoelt het lijntje coke voor het stappen? Seksuele intimidatie? Daar zijn ook 2 kanten aan. Drugssmokkel? Sja, dat wordt natuurlijk erg lucratief als je het criminaliseert...
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerkquote:Welke -niet aan oorlogstrauma's te relateren- criminele feiten zijn er nu werkelijk aan militairen toe te schrijven, zeg over de laatste 5 jaar? Een handvol, if any.
Een stuk beter dan met een alcohol-kater, Ik stem voor!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?
Waarschijnlijk hebben ze beidenquote:Op maandag 21 februari 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stuk beter dan met een alcohol-kater, Ik stem voor!
Werkelijkquote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven.
quote:
Wauw! Hulde voor die man! 5/20 check ftw!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerk
Jij vindt het serieus een positief iets dat hij nog steeds overduidelijk niet geestelijk in orde is na zijn uitzending?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wauw! Hulde voor die man! 5/20 check ftw!
Ik vind het allemaal prima hoor, het scheelt mij weer een aantal oproepen en beschikbaar zijn voor.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zit er wel in ja. Militairen worden niet voor niks buiten het civiele leven gehouden, dat moet zo blijven. Als je wilt dat ze politietaken over gaan nemen moet je gewoon meer politie beschikbaar maken.
Als er een tekort is aan slagers ga je ook geen bakkers in de slagerij neer zetten
Pars pro toto projectie. Zoals gewoonlijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het alleen in de Telegraaf stond had je een punt... Maar zoals gebruikelijk praat je poep.
[..]
Dat drugsmisbruik bedoel ik ja. En jij wilt dat dit soort mensen met hun coke-kater maandag weer met machinepistolen over straat lopen?
[..]
Daar heb je ook een goed punt, veel van die gasten zijn volkomen matteklap na hun uitzending. Zo hebben we hier in de buurt een ex-afghanistanganger die nog steeds niet in zijn auto durft te stappen zonder de onderkant gecontroleerd te hebben. Nee, die jongens moeten we vooral inzetten bij normaal politiewerk
Slijt vanzelf, is vrij normaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij vindt het serieus een positief iets dat hij nog steeds overduidelijk niet geestelijk in orde is na zijn uitzending?
Hoho, in noodsituaties moet jij gewoon van je luie reet afkomen, daar krijg je dik voor betaald en ben je voor opgeleid. Je bent echter niet opgeleid en in dienst genomen om normaal politiewerk te doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima hoor, het scheelt mij weer een aantal oproepen en beschikbaar zijn voor.
Maar dan ook niet gaan huilen als er weer een halve provincie onder water ligt oid.
Zie hier, de militair die toegeeft dat het normaal is dat zijn collega's niet sporen na uitzending. Je weet wel, precies die militairen die juist ingezet zouden moeten worden in het civiele leven.quote:
Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoho, in noodsituaties moet jij gewoon van je luie reet afkomen, daar krijg je dik voor betaald en ben je voor opgeleid.
Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!quote:Je bent echter niet opgeleid en in dienst genomen om normaal politiewerk te doen.
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik geen dijkgraaf of een medewerker van verkeer en waterstaat. Ergo ik ben de bakker in de slagerij. Derhalve voel ik mij niet geroepen om van mijn luie reet af te komen.
[..]
Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?quote:Nee, laseren en een radar neerzetten zou mij ook absoluut boven de pet gaan!
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zie hier, de militair die toegeeft dat het normaal is dat zijn collega's niet sporen na uitzending. Je weet wel, precies die militairen die juist ingezet zouden moeten worden in het civiele leven.![]()
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och, ook ik heb een tijdje last gehad van hard dichtslaande deuren, vuurwerk en te dicht op je voorganger rijden. Ben ik nu ook helemaal van het pad af?
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft een nog grotere compassie met de zwaksten in de samenleving ontwikkeld na haar uitzending naar Afghanistan.
Had nooit mogen gebeuren, volgens visionair Grrrr.
En dat zou ik moeten kunnen? Waarom?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je hoeft ook alleen maar met zandzakken te sjouwen en een pomp te bedienen ed. En ja, het leger is er voor noodsituaties, je bakkers-vergelijking geldt niet in deze.
quote:Zou je dat willen doen dan? Mensen die 10 km te hard rijden een prent aansmeren?
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ben je weer je eigen waarheid aan het verzinnen?
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zullen we daar de legerpsycholoog over laten oordelen in plaats van salonpacifist (met zandzakken voor de deur) Grrrr?
Wat jij voorstelt is dat de slager zijn eigen vlees keurt.quote:Of moet de klant van de bakker, de slagerij gaan beoordelen (om even de vergelijking door te trekken)?
Al weer je eigen waarheid, je leest echt gewoon wat je verwacht en alles wat daar niet mee strookt negeer je.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Militairen zijn tuig en getraumatiseerd toch? Niks niemand per individu bekijken he? Allemaal "geteisem", dat is "algemeen bekend".
Kan een militair een gezin hebben?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar ben je dan geschikt voor civiel werk in een civiele maatschappij? Waarbij je eventueel nog wapens draagt ook?
Bron?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die man die iedereen goed keurt zolang je nog niet 24/7 trillend in de foetushouding ligt te trillen? Ja, dat klinkt erg verstandig.
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.quote:
onmogelijk. Als z'n kind 's ochtend onverwacht bij pappa en mamma in bed spring pakt de militair zijn Diemaco om zich uit de hinderlaag te vechten.quote:
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.quote:
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij nou eerst even gewoon de vraag beantwoordt zal ik daarna deze vraag beantwoorden.
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal vreemd dat militairen geen civiele taken zouden kunnen uitvoeren omdat het in jouw ogen op bloed beluste doorgedraaide vechtmachines zijn.
Al onze nationale inzetten die we gehad hebben waren civiel te noemen. Is er iemand aan het mes geregen of zijn er mensen neergeknald?
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op. (ook onderling)quote:Op maandag 21 februari 2011 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk maar ik neem toch aan dat er in het leger wat minder 'flauw' gedaan wordt. In de civiele maatschappij wordt je gewoon overspannen verklaard als je de klachten hebt die jij na jouw uitzending bij een arts neer legt.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land.
Men heeft vooral geleerd van Libanonquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de mensen die terugkomen van uitzending en dat soort gedrag vertonen. Dan ben je imo gewoon nog niet klaar voor de civiele maatschappij.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Feit blijft dat het in de grote steden heel vaak gebeurt.
quote:Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen hetzij instrumenteel gemeten.
Dat is goed om te horen iigquote:Op maandag 21 februari 2011 14:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar vergis je je sterk in. Ik denk zelfs dat er binnen defensie nog een graadje flauwer gedaan wordt dan in het burgerleven. Men is daar behoorlijk scherp op.
"Dat zijn geen echte militairen."quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?
Volgens Achja is het "vrij normaal", maar dat stukje tekst zal wel weer in je blinde vlek hebben gezeten, of niet, feitennegeerder?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En de 10.000en militairen die niet dat soort gedrag vertonen, incidentenopblazer?
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?quote:
In NL kan de grootste mongool een gezin hebben.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?
Is het ook, een missie is dan ook zwaarder voor het thuisfront dan voor de militair zelf.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In NL kan de grootste mongool een gezin hebben.![]()
Maar dat moet wel kunnen, al lijkt het me erg zwaar voor de rest van het gezin als er iemand op missie is.
Bijna iedereen heeft in meer of mindere mate kort na de uitzending ergens last van. Dat kan van alles zijn, geluid, geur, menigtes, fel reageren, plotseling weer wennen aan het stramien thuis etc. Is over het algemeen van korte duur, dan heb ik het over een paar weken.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar heb ik ook altijd last van na een verre vakantie en Oud-en-nieuw.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft in meer of mindere mate kort na de uitzending ergens last van. Dat kan van alles zijn, geluid, geur, menigtes, fel reageren, plotseling weer wennen aan het stramien thuis etc. Is over het algemeen van korte duur, dan heb ik het over een paar weken.
Neef van me is zijn hele leven al beroeps bij de luchtmacht, is getrouwd en heeft 2 dochters, het antwoord op je vraag is dus ja.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar kom, kan een militair een gezin hebben? Dus een gewoon civiel leven leiden naast zijn militaire bestaan?
Plemp je hem toch in Def nieuws?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Weet iemand een Kunduz-topic?
http://www.volkskrant.nl/(...)aten-niet-meer.dhtml
Zeker teveel met radars gewerkt, daar krijg je dochters van.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Neef van me is zijn hele leven al beroeps bij de luchtmacht, is getrouwd en heeft 2 dochters, het antwoord op je vraag is dus ja.
Check!quote:
Revolutie in Libië #6 - Waar Suleiman de speeches schrijftquote:Op zondag 20 februari 2011 12:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Soldaten van alle rangen zijn gedrild om bevelen op te volgen. Als de overheid een bevel geeft, voeren soldaten het uit. Anders staan ze voor de krijgsraad. Ga nou niet net doen alsof alle soldaten zich door een moreel kompas laten leiden, want dat is niet zo. Befehl ist Befehl, dat geldt in alle legers ter wereld.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:45 schreef Aloulou het volgende:
NRC - Buitenland
Update 18.20: Volgens bronnen van Reuters in Tripoli hebben militaire vliegtuigen bombardementen uitgevoerd op delen van de stad.
quote:Op maandag 21 februari 2011 17:31 schreef Dance99Vv het volgende:
syrianews AJE: Two civilian helicopters, followed by two Libyan fighter jets, have landed in Malta.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:44 schreef Tokamak het volgende:
Piloten zijn twee senior-kolonellen, weigerden te bombarderen.
quote:1628: Journalist in Istanbul, Turkey, Isin Elicin, tweets: "A retired judge in Benghazi, said: We have buried today 11 bodies of soldiers who refused to fire on civilians."
Een advocaat ook.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:58 schreef BeffJeck het volgende:
Een militair weet ook een hoop over strafrecht en strafvordering.
onveilig door de corrupte overheid.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:06 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]![]()
![]()
Kerel, ik weet niet in wat voor afgelegen gat jij woont, maar Nederland is een harstikke onveilig land. Meer veiligheid is sowieso altijd beter. En jij hebt een irrationele angst voor militairen zo te zien. Komt gewoon omdat je er niks van weet.
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Criminelen zijn ook burgers. En als criminelen bewezen crimineel zijn hoef je ze niet te bespioneren. Dus alleen gewone onschuldige burgers worden in de gaten gehouden.
En plotsklaps bevind je in Gitmo boardingroom 106.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien hetzelfde als wat in Egypte gebeurde. De soldaten of lagere officieren zeggen: Nee.
mmm zaterdag gemist. Net eventjes gekeken.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:13 schreef Lightning_NL het volgende:
Voor alle extreem domme mensen die beweren dat Nederland de veiligheid zo goed voor mekaar heeft en dat onveiligheid maar een gevoel is:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ugkijtip_zembla.html
Risico van het vak. Ik heb ook bijna voor de krijgsraad gestaan. Je moet gewoon verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 21 februari 2011 22:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En plotsklaps bevind je in Gitmo boardingroom 106.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |