SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Nee. Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar niet waarom je dat zou doen. Klinkt asociaal, onverantwoordelijk en nog meer "tokkie" dan het gewoon niet kúnnen betalen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat ik m'n huur niet meer betaalde, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik geen geld meer had. Snap je dat?
Uiteraard word je uit je huurhuis gezet als je de huur niet betaald, lijkt mij vrij logisch. Wel is het een teken dat huurprijzen te hoog zijn imoquote:[quote]Op vrijdag 18 februari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
Aahahaha! Ik zou zeggen, google even op aantallen huisuitzettingen uit huurhuizen per jaar (25.000 ofzo was het, waarvan 18.000 door wanbetaling) en het aantal gedwongen verkopen door hypotheekachterstanden (1300 per jaar ofzo). Is vorig topic nog uitgebreid besproken.
Whuzz... die stijging is toch alleen op toepassing voor 'rijke' scheefhuurders? Die betalen gewoon hun huur, dus ik verwacht geen stijging van het aantal uitzettingen op basis van die verhoging.quote:Huurders worden vrij massaal hun krotjes uitgeflikkerd als ze niet betalen. Normaal is een betalingsachterstand van 3 maanden voldoende. Ik voorspel dat die 18.000 hard zal oplopen na de huurstijgingen. Gelukkig zijn er veel huizenbezitters met een oprit. Die mogen jullie dan komen vegen voor wat bijverdienste![]()
Die 80k wachtenden hebben vast onderdak, want de laatste keer dat ik onder de brug keek was er niemand om een praatje mee te makenquote:En wie dat dan gaat betalen? Die 80.000 andere huurders die op wachtlijsten staan. Voor jouw wanbetalende ass nog 10 andere gewillige slachtlammeren
In het krantje van de verhuurder stond deze maand nog een stukje over de soepele manier waarmee men met wanbetalers om gingquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:51 schreef Asfyxia het volgende:
Jahoor. Met ¤150-¤300 huurachterstand kom je zeker weg. Met tweeduizend euro achterstand ook nog wel, en daarna wordt het tricky. Dat weet ik uit ervaring.
lolwut? Als iemand zijn huur niet betaald is de huur te hoog? Ik denk dat die iemand dan gewoon boven zijn stand leeft een kleiner moet gaan wonen. Of beter op zijn financieën moet letten en prioriteiten stellen. Huur betalen > 100 blikken schultenbrau kopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:
Uiteraard word je uit je huurhuis gezet als je de huur niet betaald, lijkt mij vrij logisch. Wel is het een teken dat huurprijzen te hoog zijn imo
Huh? En hierboven zei je nog dat je het zo logisch vond dat als je huur niet betaalde je er uit werd getieft. Dat jij jezelf constant tegenspreekt is bekend, maar dat je het in twee opvolgende posts doet is wel een nieuw recordquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef xenobinol het volgende:
In het krantje van de verhuurder stond deze maand nog een stukje over de soepele manier waarmee men met wanbetalers om ging![]()
Uitzetten kost ook geld en aangezien ik in Dronten woon en daar eigenlijk niemand wil wonen smeken ze je haast om te blijven zitten
Verveelde je je zo in de trein dat je deze reeks ging doorlezenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:05 schreef capricia het volgende:
Eeeuwigdurend afgekocht nogwel. In utrecht is niet veel anders mogelijk.lol!
Wil iemand anders een nieuw deeltje aabmaken? Mobiel lukt dat moeilijk.
Gewoon overstappen op de spiritus veel goedkoperquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:47 schreef Whuzz het volgende:
lolwut? Als iemand zijn huur niet betaald is de huur te hoog? Ik denk dat die iemand dan gewoon boven zijn stand leeft een kleiner moet gaan wonen. Of beter op zijn financieën moet letten en prioriteiten stellen. Huur betalen > 100 blikken schultenbrau kopen.
Over het algemeen... Dronten was een uitzondering toch?quote:Huh? En hierboven zei je nog dat je het zo logisch vond dat als je huur niet betaalde je er uit werd getieft. Dat jij jezelf constant tegenspreekt is bekend, maar dat je het in twee opvolgende posts doet is wel een nieuw record
Ach.... de hoge rente kan gewoon gecompenseerd worden door het EWF tot 2 a 3% van de WOZ waarde op te voerenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:55 schreef HansvD het volgende:
Mijn rente staat 30 jaar vast, dus kom maar op met die rente stijging, goed voor mijn spaargeld :-)
Tja.... januari is historisch gezien een slechte maand, seizoensinvloeden noemt men dat toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:56 schreef Bayswater het volgende:
Hadden we die al:
8,6% stijging verkochte woningen in januari 2011
Het aantal verkochte woningen is in januari 2011 met 8,6% gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Ten opzichte van december 2010 is er sprake van een daling van 40,5%. Traditiegetrouw worden er in de maand december veel akten bij het Kadaster aangeboden. Van de verschillende woningtypen stijgen de 2-onder-1-kapwoningen met 21,2% het meest ten opzichte van januari 2010. De kleinste stijging is te zien bij de appartementen (4,0%
bron Kadaster
Februari ook, maar zitten sowieso al twee verkopen inquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... januari is historisch gezien een slechte maand, seizoensinvloeden noemt men dat toch?
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Februari ook, maar zitten sowieso al twee verkopen in
Ééntje verkocht, ééntje gekocht (en allebei notarieel overgedragen in februari).quote:
Aah... jouw oude en nieuwe woningquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:07 schreef Bayswater het volgende:
Ééntje verkocht, ééntje gekocht (en allebei notarieel overgedragen in februari).
Ben jij nooit jong geweest ofzo?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee. Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar niet waarom je dat zou doen. Klinkt asociaal, onverantwoordelijk en nog meer "tokkie" dan het gewoon niet kúnnen betalen.
En in dat geval zou je al helemáál een eeuwig durende BKR registratie moeten hebben en geen enkele vorm van krediet mogen krijgen. (dus ook geen vorm van abonnementen waarbij iets achteraf betaald moet worden... je weet bij jou kennelijk niet of je uberhaupt wel betaalt)
Eigenlijk oude woning vriendin, die van mij was in oktober al overgedragen. Respectievelijk binnen 6 en 1,5 maand verkocht. Het kan wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... jouw oude en nieuwe woning
Uiteraard..... alles is verkoopbaar voor de juiste prijsquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Eigenlijk oude woning vriendin, die van mij was in oktober al overgedragen. Respectievelijk binnen 6 en 1,5 maand verkocht. Het kan wel.
Jawel, maar daarbij nooit een huurachterstand gehad. Ik woon al sinds mijn 17e op mijzelf en ondanks dat ik best wel eens behoorlijk krap bij kas zat heb ik nog nooit een rekening te laat betaald.quote:
En jij durft iets te zeggen over mensen die een lening aan gaan voor een huisquote:Tegenwoordig betaal ik alles braaf. En ik heb volgens mij geen negatieve BKR meer, want ik kreeg laatst nog meer ruimte om rood te staan op m'n betaalrekening en een duurdere CC.
Dat heb ik ook van mijn ouders geleerd. Maar ik ben nou eenmaal niet zo'n Goody Two-Shoes.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jawel, maar daarbij nooit een huurachterstand gehad. Ik woon al sinds mijn 17e op mijzelf en ondanks dat ik best wel eens behoorlijk krap bij kas zat heb ik nog nooit een rekening te laat betaald.
Ik kan er écht niet bij dat mensen huurachterstanden oplopen, tenzij door onvermijdbare rampspoeden ofzo. Ik heb gewoon van mijn ouders geleerd dat je verantwoordelijk met je financiën om gaat en dat als je een verplichting aan gaat, je je daar ook aan houd.
Ik ben geen lening aangegaan hoor. Ik ben mogelijkheden tot kortlopend lenen aangegaan, meer niet. Ik sta eigenlijk vrijwel nooit rood en die CC gebruik ik alleen voor het bestellen van spullen in de VS.quote:En jij durft iets te zeggen over mensen die een lening aan gaan voor een huis
Waarom is dat ironisch? Een huurachterstand is nogal wat anders dan persoonlijk aansprakelijk zijn voor een dikke restschuld bij dat bankentuig.quote:Het is natuurlijk nogal ironisch dat jij een hele grote mond opzet tegen mensen hier op het forum die een lening hebben afgesloten voor hun huis, ze zelfs toewenst dat ze financieel op hun bek gaan, terwijl jij zelf ooit een dikke huurachterstand hebt gehad en dat kennelijk normaal vind...
Dat is inderdaad héél wat anders jaquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Asfyxia het volgende:
Waarom is dat ironisch? Een huurachterstand is nogal wat anders dan persoonlijk aansprakelijk zijn voor een dikke restschuld bij dat bankentuig.
Tsja. Ik had ooit ¤2.000 schuld bij een woningbouwvereniging. Jij nu ¤200.000 bij een tuigbank, met als onderpand een onverkoopbare stapel bakstenen. Wie kan er dan beter met z'n geld omgaan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad héél wat anders ja
Ik vind het gewoon... frappant... en een beetje wereldvreemd dat iemand die kennelijk een periode behoorlijk financieel mismanagement heeft gepleegd een grote mond opzet tegen mensen die hun financieën wél op orde hebben en dat altijd hebben gehad. Komt op mij over als een zedendelinquent die op een forum gaat roepen dat mensen die films downloaden maar een keihard aangepakt moeten worden
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Tsja. Ik had ooit ¤2.000 schuld bij een woningbouwvereniging. Jij nu ¤200.000 bij een tuigbank, met als onderpand een onverkoopbare stapel bakstenen. Wie kan er dan beter met z'n geld omgaan?
De tijd heelt alle wonden. En iedere persoon verdient een tweede kans.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk verbazingwekkend dat iemand die een dikke huurachterstand heeft gehad (en die kennelijk wel kon maar niet wilde betalen) gewoon een CC heeft en rood mag staan.
Oh, die kans kun je best krijgen zonder CC en roodstand natuurlijk. Onder financiële curatele kun je ook prima leven hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:
De tijd heelt alle wonden. En iedere persoon verdient een tweede kans.
lol, ik denk dat zaadbal door het linken naar delen uit mijn post history in dit topic al had aangetoond dat áls ik al gelovig was de kerk mij al lang en breed vriendelijk zou hebben verzocht om mijn verdorven ziel uit hun pand (zonder betalingsachterstand) te verwijderenquote:Ben jij soms gereformeerd, of heb je een gereformeerde achtergrond?
Nee, in de VS hebben ze juist nog niet door dat je mensen die niet met financieën om kunnen gaan NOOIT een CC moet geven of andere leningen moet laten aangaan. Dat is juist een van de core-issues daar.quote:Het is wel heel erg calvinistisch namelijk, om mensen na 15 jaar nog geen nieuwe kans te gunnen. In de VS werkt dat bijvoorbeeld heel anders, en dat is ook juist wat die economie zo veerkrachtig maakt.
LOL.... juist in de VS hebben ze door dat je mensen alles op krediet moet laten kopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:
Nee, in de VS hebben ze juist nog niet door dat je mensen die niet met financieën om kunnen gaan NOOIT een CC moet geven of andere leningen moet laten aangaan. Dat is juist een van de core-issues daar.
LOL dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:
lol, ik denk dat zaadbal door het linken naar delen uit mijn post history in dit topic al had aangetoond dat áls ik al gelovig was de kerk mij al lang en breed vriendelijk zou hebben verzocht om mijn verdorven ziel uit hun pand (zonder betalingsachterstand) te verwijderen
Asfixia. Die heeft geen krediet nodig om toch een enorme stapel schulden te makenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
LOL.... juist in de VS hebben ze door dat je mensen alles op krediet moet laten kopen![]()
Wie houdt anders de economie op gang
Nooit een note gehad, nooit gebanned. Moet dat dan om er bij te horen ofzo? Of om aan te tonen dat je niet gereformeerd bent? Als ik zou willen denk ik dat ik vrij snel gebanned zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef Asfyxia het volgende:
Heb je op fok weleens een note gehad? Ben je weleens geband? Volgens mij ben jij IRL gewoon een hele brave jongen.
Ik denk het niet hoor. Ik denk niet dat jij dat in je hebt. Dat tegendraadse. Dat schoppen tegen de gevestigde orde. Het kunnen doen van uitspraken die vér over het randje gaan, zonder dat het een scheldpartij is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nooit een note gehad, nooit gebanned. Moet dat dan om er bij te horen ofzo? Of om aan te tonen dat je niet gereformeerd bent? Als ik zou willen denk ik dat ik vrij snel gebanned zou kunnen zijn
Want? Je hebt stoute seks ofzo, net als de rest van Nederland?quote:Ik ben op sommige vlakken een hele brave jongen en daar trots op. Op andere vlakken misschien minder braaf, maar daar zal de bank in elk geval niet over klagen
Voor sommige mensen reserveren ze zelfs extra serverruimtequote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef Asfyxia het volgende:
LOL dat zal allemaal wel meevallen.
Heb je op fok weleens een note gehad? Ben je weleens geband? Volgens mij ben jij IRL gewoon een hele brave jongen.
Ja, heel stout. Ik heb een keer heel lang geen seks met mijn vriendin gehad tot ik zo'n achterstand had dat er problemen van kwamen. Gelukkig kreeg ik een tweede kansquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:06 schreef Asfyxia het volgende:
Want? Je hebt stoute seks ofzo, net als de rest van Nederland?
LOLquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, heel stout. Ik heb een keer heel lang geen seks met mijn vriendin gehad tot ik zo'n achterstand had dat er problemen van kwamen. Gelukkig kreeg ik een tweede kans
Dat was echt superstout
Ondertussen doet Elco Brinkman huilie huilie, want de economie is immers de motor voor de huizenmarktquote:Flinke stijging verkoop nieuwbouwwoningen
Het afgelopen jaar werden in ons land 26.500 nieuwbouwwoningen verkocht, tegen 17.700 in 2009. Dit stelt de Neprom, de vereniging van projectontwikkelaars.
Het herstel in de nieuwbouw was mede mogelijk doordat ontwikkelaars op grote schaal goedkopere woningen op de markt brachten. Vooral starters profiteerden daarvan; zij konden in 2010 de stap van de huur- naar de koopsector maken. In 2011 dreigt de verkoop opnieuw in te zakken door beperking van de hypotheekverstrekking en de oplopende rente.
Terwijl in de nieuwbouw de verkoop in 2010 met de helft toenam, bleef in de bestaande woningvoorraad het aantal kooptransacties op het zelfde niveau als het jaar daarvoor. Het vermogen van projectontwikkelaars om hun producten aan te passen aan de nieuwe woningmarktsituatie blijkt doorslaggevend voor het herstel van de nieuwbouwmarkt.
In bepaalde regio's blijft het herstel van de nieuwbouwmarkt flink achter. Zo ligt in Noord-Holland (sterk bepaald door Amsterdam) het aantal verkochte nieuwbouwwoningen nog steeds 40 procent onder het niveau van voor de crisis tegen 25 procent landelijk.
De Neprom baseert haar woningmarktrapportages op de cijfers afkomstig uit het onderzoek Monitor Nieuwe Woningen dat in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken elk kwartaal wordt uitgevoerd. Daaruit blijkt ook dat in het derde kwartaal van 2010 de nieuwbouwmarkt kortstondig wat teruggezakte, maar dat dit vooral werd veroorzaakt doordat in de zomer aanzienlijk minder nieuwe projecten in verkoop werden gebracht.
Volgens de Neprom zijn de starters de katalysator van het woningmarktherstel. Eerdere berekeningen tonen aan dat als een starter een bestaand huis koopt dit leidt tot gemiddeld mimimaal drie andere verhuisbewegingen. Aan het eind van de verhuisketen bevindt zich in veel gevallen een nieuwbouwwoning.
De organisatie vindt het dan ook zeer ongelukkig dat uitgerekend starters het meeste last hebben van de beperking in de hypotheekverstrekking. Als gevolg van de aanscherping van de regels van Nationale Hypotheekgarantie (NHG) en het verscherpte toezicht van de AFM op tophypotheken zijn banken steeds terughoudender geworden. Vooral inkomens beneden modaal - waar de meeste starters zijn te vinden - zijn daar de dupe van. Hun leencapaciteit is fors afgenomen, oplopend tot zelfs 25 procent.
bron: NVM
Zeepsop is niet de enige grefo die er zo over denktquote:Hoe staat het met de huizenmarkt?
Voor het eerst viel er een huizenblaadje op de mat waar de makelaars toegaven dat de huizen wat prijs betreft 9/14% in waarde gezakt waren. Men deed alsof de grootste daling nu wel gepasseerd was en dat het dus een ideale tijd was om in te stappen. Niets is minder waar! Ik geloof dat er nog zeker 50% lucht in de huizenmarkt aanwezig is. Ons eigen huis is in zegge twaalf jaar tijd ruim verdriedubbeld aan zogenaamde marktwaarde. Je behoeft geen grote rekenaar of econoom te zijn om te beseffen dat dit niets met de reële waarde te maken heeft. Door het dalen van de huisprijs ontstaat er op den duur een zogenaamde onderwaarde. Waar eerst overwaarde was en de bank stond te trappelen om de eigenaar extra geld te lenen, zal een ommekeer komen waarin de bank wederom op de stoep staat. Niet om extra aan je te lenen maar met het verzoek de onderwaarde aan te vullen, omdat de banken hun onderpand kwijt raken. De banken lenen steeds minder en steeds voorzichtiger. De werkeloosheid zal in de komende jaren een stijgende lijn blijven vertonen en de bezuinigingen zullen steeds beter merkbaar worden. Al met al reden om de lucht die nog volop in de opgepompte huizenmarkt aanwezig is, er de komende tijden uit te zien lopen.
bron
quote:Het herstel in de nieuwbouw was mede mogelijk doordat ontwikkelaars op grote schaal goedkopere woningen op de markt brachten. Vooral starters profiteerden daarvan; zij konden in 2010 de stap van de huur- naar de koopsector maken.
In 2011 dreigt de verkoop opnieuw in te zakken door beperking van de hypotheekverstrekking en de oplopende rente.
Het vermogen van projectontwikkelaars om hun producten aan te passen aan de nieuwe woningmarktsituatie blijkt doorslaggevend voor het herstel van de nieuwbouwmarkt.
Als ik centjes bij de SNS bank had ging ik ze vandaag nog halen mensenquote:Patrick Beijersbergen: SNS koerst langs een zwart gat
Zwarte gaten in de kosmos hebben de neiging alles in de buurt op te slokken en steeds groter te worden, totdat het geheel onder zijn eigen gewicht implodeert. De vastgoedportefeuille van SNS Reaal heeft vergelijkbare kenmerken, stelt VEB's Patrick Beijersbergen.
Waar ING zich herstelt van de crisis en de vastgoedportefeuille bijna volledig weet te verkopen, nemen de problemen bij SNS Reaal juist toe. De bankverzekeraar boekte over 2010 een nettoverlies van 225 miljoen euro, tegen een klein winstje vorig jaar.
Belangrijkste oorzaak is de afboeking van 790 miljoen bij de vastgoeddivisie Property Finance. Het verlies bij de vastgoedtak was 593 miljoen, terwijl het resultaat over 2009 nog maar 219 miljoen euro negatief was.
Het feit dat het grootste deel van de afschrijvingen op vastgoedkredieten in de tweede helft van vorig jaar viel is een signaal dat de problemen nog niet afnemen.
De vastgoeddivisie is sinds 1 januari in tweeën gedeeld. Property Finance behoudt de internationale kredietportefeuille en een deel van de Nederlandse kredietportefeuille, dat bestaat uit projectfinancieringen en overige Nederlandse kredieten. De rest van de Nederlandse portefeuille wordt ondergebracht in SNS Zakelijk.
Het idee is dat Property Finance (het Zwarte Gat dus) in twee tot vier jaar wordt ontmanteld. Het is daarbij de uitdaging om het ruimteschip met daarin de rest van SNS Reaal voldoende snelheid te laten houden, omdat het anders onvermijdelijk terugvalt in het Zwarte Gat.
SNS Reaal heeft geluk dat de resultaten van het bankbedrijf en de verzekeringsactiviteiten wel uitstekend zijn. Afgezien van de vastgoedellende steeg de nettowinst met 56 procent tot 368 miljoen euro. Bij SNS Retail Bank werd 162 miljoen euro verdiend, het verzekeringsbedrijf (inclusief de vermogensbeheerdivisies) maakte een winst van 227 miljoen.
Als gevolg van de afwaarderingen is de balans er in 2010 op achteruitgegaan. De kern tier-1 ratio, die sommige balansposten een lagere weging geeft, daalde naar 8,1 procent (vorig jaar 8,3 procent). Er zijn in 2010 enkele zaken verkocht, waaronder een deel van de hypotheekportefeuille, maar met een balanstotaal van 127,7 miljard is het eigen vermogen van 4,8 miljard (dat is inclusief de nog niet terugbetaalde staatssteun) nog steeds geen al te grote buffer.
De totale kredietlimieten van Property Finance zijn weliswaar met 2 miljard teruggebracht, maar deze uiterst fragiele kredietportefeuille is met 12,6 miljard euro nog altijd een veelvoud van het eigen vermogen.
Voorlopig kan SNS Reaal het terugkopen van de staatssteun beter uit haar hoofd zetten. Eerst maar eens om het zwarte vastgoedgat heen sturen en er voldoende afstand van nemen.
bron: Z24
LOL, eerst Zaadbel met bronnen als vivaforum.nl en nujij.nl en nu kom jij met een nog dubieuzere weblog op de proppen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:23 schreef xenobinol het volgende:
Zeepsop is niet de enige grefo die er zo over denkt![]()
Iemand moet het evangelie toch verkondigen als zeepsop het niet meer doetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, eerst Zaadbel met bronnen als vivaforum.nl en nujij.nl en nu kom jij met een nog dubieuzere weblog op de proppen.
wacht maar de bouw wil blijven bouwen en verkopen en gemeentes willen geld hebbenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Istrilyin het volgende:
Bouw en starters zouden de handen ineen moeten slaan en een vuist moeten maken tegen de hoge grondprijzen. Als die zakken, dan maakt het niet meer uit wat voor prijzen verkopers vragen: je laat gewoon voor minder je eigen huisje bouwen.
Helaas zijn wij potentiele starters totaal ongeorganiseerd, het enige politieke machtsmiddel dat we hebben is niet kopen.
Uh nee? Hij is gebanned omdat het onwijs irritant, kinderachtig en stompzinnig was. Daarnaast heeft hij al een eigen kloon waaronder hij gewoon door gaat met onzin uitkramen, dus dat hoef jij niet van hem over te nemen... Jij moet gewoon hard werken om mijn HRA te financieren en mijn oprit komen vegen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Iemand moet het evangelie toch verkondigen als zeepsop het niet meer doet
Heb je een kavel? Dan komen diverse aannemers er voor ~150k een vrijstaande woning + garage opzetten. Hier in de lokale kranten staan advertenties van diverse aannemers, dat was tot een half jaar geleden ondenkbaar. Ook heb ik wat documenten van raadsvergaderingen gelezen dat B&W bereid is zijn grondprijzen met 10% te verlagen met de hoop dat dit de ontwikkeling van nieuwbouw zal bevorderen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Istrilyin het volgende:
Bouw en starters zouden de handen ineen moeten slaan en een vuist moeten maken tegen de hoge grondprijzen. Als die zakken, dan maakt het niet meer uit wat voor prijzen verkopers vragen: je laat gewoon voor minder je eigen huisje bouwen.
Helaas zijn wij potentiele starters totaal ongeorganiseerd, het enige politieke machtsmiddel dat we hebben is niet kopen.
Verhuren aan arme bijstandsmoedertjes met een hoop huursubsidiequote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:
Nieuwbouw. En dan? Weer afbreken omdat er toch niemand voor komt?
We zagen eerder dat nieuwbouw weer in de lift zit. Geeft het nog een jaartje ofzo en wie weet!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:
Nieuwbouw. En dan? Weer afbreken omdat er toch niemand voor komt?
Of aan jou en mij. Als antikraakwacht.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Verhuren aan arme bijstandsmoedertjes met een hoop huursubsidie
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
We zagen eerder dat nieuwbouw weer in de lift zit. Geeft het nog een jaartje ofzo en wie weet!
Ik hoopte dat Xeno zou happen, maar dan moet je hem wel even de kans geven he!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Geloof je dit echt, of zit je de boel nu gewoon te fukken?
Mmm... goed plan... ik wil best wel even de kale betonnen binnenkant van wat leuke tekeningen voorzien tegen vergoedingquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Of aan jou en mij. Als antikraakwacht.
Is een oprit vegen tegen vergoeding ook goed?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mmm... goed plan... ik wil best wel even de kale betonnen binnenkant van wat leuke tekeningen voorzien tegen vergoeding
Aah... jij wacht nog op mijn maandelijkse HRA betaling voordat je bij de bouwmarkt langs kan. Ik geloof niet dat je daarmee erg kredietwaardig bentquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:54 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Is een oprit vegen tegen vergoeding ook goed?
Je mag er dan gratis en voor niks bij op de woonkamer muren tekenen. Die moeten toch nog gestucced worden nadat ik de lichtkoof heb aangelegd. (RGB ledverlichting ftw!)
Nee hoor, die heb ik al binnen. Ik wacht op de aankomst van de ledstrips en de installatie van mijn lamellenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... jij wacht nog op mijn maandelijkse HRA betaling voordat je bij de bouwmarkt langs kan. Ik geloof niet dat je daarmee erg kredietwaardig bent
wat?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:14 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Asjeblieft, doe jezelf een groot plezier, en doe dit niet.
Oké. Maar verwacht geen mededogen van mij en xeno.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:17 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
wat?
tis geen huilebalk gedoe hoor, tis huis van me vriendin ik huurde hiervoor. weet heus wel hoe de markt nu in elkaar zit en dat t waarschijnlijk nnog wel een jaar kan duren
Nouja, of je verlaagt het niet met 50k. Maar dan verkoop je het ook niet. En ook niet over een jaar of over 2 jaar. Het is maar wat je wilt natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:20 schreef Whuzz het volgende:
Xenobinol gaat je in de hieropvolgende post adviseren om de prijs met zo'n 50k omlaag te doen. Alles is verkoopbaar voor de juiste prijs immers. Dat je zo'n verlies niet kunt dragen is niet relevant verder. Ook niet wanneer de bank je niet eens laat verkopen voor die prijs. 50k moet er van af.
Disclaimer: Dat is niet mijn mening vriend.
Bij ¤175,- p/maand aan servicekosten is 50k nog te weinig. Daar kan een leentokkie immers geen HRA over terugkrijgenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:20 schreef Whuzz het volgende:
Xenobinol gaat je in de hieropvolgende post adviseren om de prijs met zo'n 50k omlaag te doen. Alles is verkoopbaar voor de juiste prijs immers. Dat je zo'n verlies niet kunt dragen is niet relevant verder. Ook niet wanneer de bank je niet eens laat verkopen voor die prijs. 50k moet er van af.
Disclaimer: Dat is niet mijn mening vriend.
snap ik maar praatje met plaatje is wat duidelijker.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:20 schreef xenobinol het volgende:
Wat Asfyxia bedoelt is dat je je woning hier ook niet het komende jaar verkocht krijgt
nee hoeven niet weg maar KUNNEN meer (groter tuin omgeving enz.)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:23 schreef Whuzz het volgende:
De woning ziet er netjes uit verder, alhoewel dat plafond in de keuken niet zo stijlvol is.
Maar goed, 145k voor 75m2 woonruimte met 3 kamers... Dat gaat niet meevallen.
Hoe is de situatie verder? MOET je er van af? Zo niet... lekker blijven zitten
zit al een gedeelte van de energiekosten inquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:24 schreef xenobinol het volgende:
Wat krijg je eigenlijk voor die ¤175,-? Dat je dagelijks over op de galerij over het tuinmeubilair van de buren mag struikelen? Het heet niet voor niets "tuinmeubilair"
mensen hebben een tiegelijke hekel aan die galerij dingen met blokverwarming en veel servicekostenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:12 schreef farscapevr8 het volgende:
inmiddels 8 maanden in de verkoop, nu dik ondergemiddelde prijs van vergelijkbaar in de buurt en pas 2 kijkers gehad, geen biedingen.
we hoeven niet direct weg maar willen uiteindelijk wel een gewoon huis kopen.
helemaal super opknappen doe je ook weer niet met in achterhoofd eventuele verkoop.
http://www.funda.nl/koop/(...)slaan-200/kenmerken/
LOL ik ben per maand al minder dan ¤175 euro aan totale woonlasten kwijt. Geef mij nog eens een reden om een huis te kopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Bij ¤175,- p/maand aan servicekosten is 50k nog te weinig. Daar kan een leentokkie immers geen HRA over terugkrijgen
Dat het nogal winderig is in je kartonnen doos?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOL ik ben per maand al minder dan ¤175 euro aan totale woonlasten kwijt. Geef mij nog eens een reden om een huis te kopen.
En 'erfpachtcanon'quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:25 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
zit al een gedeelte van de energiekosten in
Crewed?quote:
ik ook;)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:29 schreef meth77 het volgende:
Als ik op zo een flat zou wonen wilde ik ook weg, dan maar 10.000 inleveren
Dat had ik nog niet eens gezien!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En 'erfpachtcanon'![]()
Dude..... you're so crewed
ja prijs lijkt me ook wel redelijk in vergelijking en wil ook best 10k inleveren, maja wat moet ik nog verder zakken met minder speling in de onderhandelingen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
Naja, na even in de buurt te hebben gekeken is jullie flatje niet eens zo dramatisch geprijst. Er zitten er een paar wat lager, maar het gros een stuk hoger. En er zijn er een paar net verkocht voor meel geld dan die van jullie.
Ik zou toch gaan zakken en een bom bij die coporatie brengen, erfpacht is helemaal uit de gratiequote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
ja prijs lijkt me ook wel redelijk in vergelijking en wil ook best 10k inleveren, maja wat moet ik nog verder zakken met minder speling in de onderhandelingen?
startersleningen zijn hier weg en in amersfoort, hier 5 kilometer vandaan halen ze wel veel uit de kast om starters te stimuleren. schijtdorp is t
Dit lijkt me typisch een gevalltje van óf blijven zitten óf nog 10k er af en verlies nemen. De prijs is redelijk, maar er staat zat te koop en die prijzen zijn ook redelijk. Dus tenzij je er flink uitspringt in prijs of in afwerking (bij concurrerende prijs) kan het zo nog maaaaanden duren. Of morgen verkocht zijn. Kwestie van kiezenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef farscapevr8 het volgende:
ja prijs lijkt me ook wel redelijk in vergelijking en wil ook best 10k inleveren, maja wat moet ik nog verder zakken met minder speling in de onderhandelingen?
Maar hoe zit het met de erfpacht? De corporatie heeft zo te zien op tijd zijn shit gedumptquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:34 schreef Whuzz het volgende:
Naja, na even in de buurt te hebben gekeken is jullie flatje niet eens zo dramatisch geprijst. Er zitten er een paar wat lager, maar het gros een stuk hoger. En er zijn er een paar net verkocht voor meel geld dan die van jullie.
Gewoon lekker blijven zitten joh en je vooral niet te druk maken. Meer zit er voorlopig niet in voor jullie, verwacht ik. Of je moet de Postcodeloterij winnen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef farscapevr8 het volgende:
[..]
startersleningen zijn hier weg en in amersfoort, hier 5 kilometer vandaan halen ze wel veel uit de kast om starters te stimuleren. schijtdorp is t
Je bent veel te duur.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:12 schreef farscapevr8 het volgende:
inmiddels 8 maanden in de verkoop, nu dik ondergemiddelde prijs van vergelijkbaar in de buurt en pas 2 kijkers gehad, geen biedingen.
we hoeven niet direct weg maar willen uiteindelijk wel een gewoon huis kopen.
helemaal super opknappen doe je ook weer niet met in achterhoofd eventuele verkoop.
http://www.funda.nl/koop/(...)slaan-200/kenmerken/
Dit is geen particuliere erfpacht toch? Dus geen probleem voor de bank. En zoals je zelf altijd zegt, alles is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als hij 10k onder de rest gaat zitten denk ik dat het best resultaat kan opleveren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar hoe zit het met de erfpacht? De corporatie heeft zo te zien op tijd zijn shit gedumpt
In vergelijk met de rest is hij gewoon veel te duurquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dit is geen particuliere erfpacht toch? Dus geen probleem voor de bank. En zoals je zelf altijd zegt, alles is verkoopbaar voor de juiste prijs. Als hij 10k onder de rest gaat zitten denk ik dat het best resultaat kan opleveren.
En hey, misschien doet de rest alles dan ook met 10k omlaag en komt Xeno's voorspelling na 3 jaar ein-de-lijk uit!
En die eerste heeft een betere makelaar. Stuk beter opgezet die funda-page.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:45 schreef meth77 het volgende:
[..]
Je bent veel te duur.
http://www.funda.nl/koop/(...)n-138/fotos/#foto-20
http://www.funda.nl/koop/(...)slaan-138/kenmerken/
inderdaad, daar is werk in gaan zittenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En die eerste heeft een betere makelaar. Stuk beter opgezet die funda-page.
Ik wist niet dat de 'Hooglandse ziekte' nu ook overgewaaid was naar Soestquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:37 schreef farscapevr8 het volgende:
De servicekosten bedragen ¤ 180,- per maand, dit is inclusief stookkosten verwarming, exclusief ¤ 125,= per maand voor groot onderhoud.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:41 schreef meth77 het volgende:
[..]
Ik zou toch gaan zakken en een bom bij die coporatie brengen, erfpacht is helemaal uit de gratie
Als je 130.000 krijgt zou ik het snel doen
Heeft 's ochtends wel prachtige files binnen de wijk.....quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de 'Hooglandse ziekte' nu ook overgewaaid was naar Soest![]()
Maar goed.... Vathorst is inderdaad een schijtwijk
Valt nog te bezien. Bij het andere appartement staat:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:53 schreef Censuur-152 het volgende:
De servicekosten bedragen ¤ 180,- per maand, dit is inclusief stookkosten verwarming, exclusief ¤ 125,= per maand voor groot onderhoud.
Allemachtig wat een geld..... 300EUR extra kosten.
tis ook in een andere flat, degene ernaastquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Valt nog te bezien. Bij het andere appartement staat:
- Servicekosten totaal circa ¤ 175,- per maand (inclusief voorschot verwarming, waterverbruik, opstalverzekering, reservering groot onderhoud, erfpachtcanon etc).
Ik had hem al gezien.... hij lijkt zich redelijk bewust van de weeffouten in het systeem. Een duidelijke lange termijn visie is waar de markt wel eens het meeste belang bij zou kunnen hebben.quote:
Dan ben jij iig ver in het voordeel t.o.v. die andere flat.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:00 schreef farscapevr8 het volgende:
tis ook in een andere flat, degene ernaast
dat ben ik per maand kwijt aan een eengezinswoning 150 m2, 6 kamers met tuin op het zuiden,quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:53 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
De servicekosten bedragen ¤ 180,- per maand, dit is inclusief stookkosten verwarming, exclusief ¤ 125,= per maand voor groot onderhoud.
Allemachtig wat een geld..... 300EUR extra kosten.
Tja.... goede ontsluiting kost grond wat we liever voor veel poen aan bankschaapjes verkopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:55 schreef Censuur-152 het volgende:
Heeft 's ochtends wel prachtige files binnen de wijk.....
Nee daar jagen we wilde poolse paarden en hekgeiten opquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... goede ontsluiting kost grond wat we liever voor veel poen aan bankschaapjes verkopen
zeker want de servicekosten verschillen nogal he;)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben jij iig ver in het voordeel t.o.v. die andere flat.
Of schotse 'Hooglanders' in dit gevalquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:07 schreef meth77 het volgende:
[..]
Nee daar jagen we wilde poolse paarden en hekgeiten op
Dat is maar de vraag, moet zijn flat nog groot onderhoud ondergaan? Of laten we de boel gewoon verpauperen?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben jij iig ver in het voordeel t.o.v. die andere flat.
Maar eigenlijk zegt hij niet veel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik had hem al gezien.... hij lijkt zich redelijk bewust van de weeffouten in het systeem. Een duidelijke lange termijn visie is waar de markt wel eens het meeste belang bij zou kunnen hebben.
Hij geeft ook aan dat er eerst een politicus moet komen die de boodschap durft te vertellen. De poppetjes in dit kabinet hebben het duidelijk te verstaan gegeven dat zij in ieder geval helemaal niets gaan doen. Dom... want de onzekerheid die er nu heerst blijft in stand imo.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:15 schreef HansvD het volgende:
Maar eigenlijk zegt hij niet veel.
HRA, overdrachtsbelasting, Sociaal huren, huurtoeslag e.d. moeten we op lange termijn (10 - 15 jaar) aanpassen zegt hij maar met een concreet voorstel komt hij niet.
Dus zijn advies is: Er moet iemand komen die zegt dat we de komende 15 jaar de huur en koopmarkt gaan veranderen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hij geeft ook aan dat er eerst een politicus moet komen die de boodschap durft te vertellen. De poppetjes in dit kabinet hebben het duidelijk te verstaan gegeven dat zij in ieder geval helemaal niets gaan doen. Dom... want de onzekerheid die er nu heerst blijft in stand imo.
Waar die man zijn geld mee verdient is mij niet bekend en dat hij open deuren intrapt lijkt mij duidelijk. Het is mij al lange tijd duidelijk dat er ook onder economen geen eensgezind inzicht is over welke maatregelen er noodzakelijk zijn. Mogelijk dat dit inderdaad te maken heeft met de hand die ze voedt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:19 schreef HansvD het volgende:
Dus zijn advies is: Er moet iemand komen die zegt dat we de komende 15 jaar de huur en koopmarkt gaan veranderen.
Verdient die man zijn geld met dit soort open deuren?
We hebben het niet over een WBV he......quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:10 schreef xenobinol het volgende:
Dat is maar de vraag, moet zijn flat nog groot onderhoud ondergaan? Of laten we de boel gewoon verpauperen?
Opknappen laat de WBV wel aan de nieuwe eigenaren overquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
We hebben het niet over een WBV he......
Maandag allemaal TROS Radar kijken..quote:De gemiddelde woningprijs in Nederland, is na jarenlange stijging, de afgelopen 2 jaar met ruim 7 % gedaald. Daarmee is de kans op een restschuld voor mensen met een aflossingsvrije hypotheek fors toegenomen. Volgens het CBS moeten 3 op de 10 huizenbezitters rekening houden met een (forse) toekomstige restschuld.
Allemaal? Wat boeit mij dat? Ik heb geen aflossingsvrije hypotheek en vele vele anderen ook niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef Censuur-152 het volgende:
Maandag allemaal TROS Radar kijken..
Maar vele anderen wel, want hoe konden ze anders hun overgewaardeerde woning financieren? Juist.... niet aflossen en maximaal HRA lurken. Niet iedereen BVZ maar wel een hele hoopquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Allemaal? Wat boeit mij dat? Ik heb geen aflossingsvrije hypotheek en vele vele anderen ook niet.
40% aflossingsvrij was het toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Allemaal? Wat boeit mij dat? Ik heb geen aflossingsvrije hypotheek en vele vele anderen ook niet.
Een verstandig persoon koopt een huis voor de langere termijn. Dan is 40% aflossingsvrij geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Maandag allemaal TROS Radar kijken..
Ongeveer wel. (45%) Maar die 45% betaald Xeno via de HRA.quote:
Nee. Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:05 schreef Asfyxia het volgende:
Wie de neuk is Dirk Brounen? Moet ik zijn mening serieus nemen? Serieuzer dan, bijvoorbeeld, die van xeno of whuzz?
Sorry, dat ik jou vergeten ben.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet!
Gek.
De vraag alleen al....
Begrijpelijk, je vergeet ook wel eens te betalen las ik.quote:
Nee, dat was bewust.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Begrijpelijk, je vergeet ook wel eens te betalen las ik.
Xeno neem ik altijd heel serieus. Mensen die mij zoveel geld opleveren behoren serieus genomen te wordenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:05 schreef Asfyxia het volgende:
Wie de neuk is Dirk Brounen? Moet ik zijn mening serieus nemen? Serieuzer dan, bijvoorbeeld, die van xeno of whuzz?
Om die reden houdt de werkgever het geld ook in, stel je voor dat je dat aan loonslaven over zou laten. Als ondernemers stoppen met betalen zal er waarschijnlijk zeer snel extra geld naar justitie gaanquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:36 schreef Bayswater het volgende:
Eens kijken hoe het met Nederland is gesteld als de mensen met HRA morgen ophouden met belasting betalen. Gaan we eens teren op de huurders.
Bedankt voor het delen van je ervaring.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:53 schreef xenobinol het volgende:
Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave.
Niet bang zijn Xenotje... het is maar een opritje!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:53 schreef xenobinol het volgende:
Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave.
Nou.... die oprit moet er zo onderhand wel aardig beroerd bij liggenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Niet bang zijn Xenotje... het is maar een opritje!
iedereen betaalt toch belasting??quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:36 schreef Bayswater het volgende:
Eens kijken hoe het met Nederland is gesteld als de mensen met HRA morgen ophouden met belasting betalen. Gaan we eens teren op de huurders.
Je bent niet bepaald de enige huurslaaf op aarde Xenoquote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... die oprit moet er zo onderhand wel aardig beroerd bij liggen
Ik jat ook alles van de sigarenboer omdat de albert heijn wel genoeg omzet heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Asfyxia het volgende:
En ik denk dat de meesten dat niet zijn. Kijk wat een tuig er bij banken en verzekeraars rondloopt, hoe de burger door hen voor miljarden euro's wordt genaaid. En dan zou ik me druk moeten maken om m'n huur netjes op tijd te betalen? No way.
Hé Xeno, jij hebt toch zo'n kutkat? Zag net op tv dat die katten een kostenpost zijn van zo'n 24 miljard euro. Afmaken die beesten en alle problemen zijn opgelost.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 21:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou.... die oprit moet er zo onderhand wel aardig beroerd bij liggen
Sorry hoor maar ik betaal 120 euro service kosten, waarbij inbegrepen een voorschot betaal voor verwarming en water (50 euro). Dat voor een huis van 120k van 74m2. In mijn ogen niet onbegrijpelijk dat dit niet verkocht wordt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Valt nog te bezien. Bij het andere appartement staat:
- Servicekosten totaal circa ¤ 175,- per maand (inclusief voorschot verwarming, waterverbruik, opstalverzekering, reservering groot onderhoud, erfpachtcanon etc).
Ach.... gewoon een paar HRA lurkers afschieten, zijn die kosten zo bespaartquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Hé Xeno, jij hebt toch zo'n kutkat? Zag net op tv dat die katten een kostenpost zijn van zo'n 24 miljard euro. Afmaken die beesten en alle problemen zijn opgelost.
Eey FU!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:45 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Hé Xeno, jij hebt toch zo'n kutkat? Zag net op tv dat die katten een kostenpost zijn van zo'n 24 miljard euro. Afmaken die beesten en alle problemen zijn opgelost.
Ik heb wel een aflossingsvrije hyp. 100% zelfs.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik mn huis voor het zelfde maandbedrag kon huren, zou ik het meteen doen..quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:24 schreef Asfyxia het volgende:
Je zult wel moeten heh, met die erfpachtconstructie.
quote:Wanhopig Detroit: 150 duizend kado bij koop woning
19-02-2011 | Gepubliceerd 09:50
19-02-2011 | Laatst bijgewerkt 10:02
De Amerikaanse autostad Detroit biedt mensen geld om in huizen te gaan wonen. De huizen staan veelal in vervallen buurten.
Handig
Stuur door Print
Share |
Zo kunnen politieagenten voor duizend dollar een huis kopen en krijgen ze 150 duizend dollar toe voor renovatie.
Om vervallen wijken in Detroit weer wat kleur te geven biedt de stad geld om in verlaten huizen te komen wonen, meldde Detroit News deze week.
Vooral de wijken Woodward en Brush Park kenmerken zich door aanzienlijke leegstand. Detroit heeft in samenwerking met enkele bedrijven geld beschikbaar gesteld om mensen naar deze wijken te lokken.
De maatregelen zijn vooral ingegeven door de vervallen staat van de huizen. Freelance fotograaf Kevin Bauman maakte foto's van honderd verlaten huizen in Detroit. Voor deze woningen zou je dus geld kunnen krijgen.
Politieagenten
Burgemeester Dave Bing van Detroit maakte vorige week een plan bekend om politieagenten naar de vervallen wijken te lokken. Nu wonen veel agenten die in Detroit werken in aangrenzende plaats.
Om bewoners naar de vervallen wijken te lokken is een subsidiepot van dertig miljoen dollar beschikbaar. Omdat het inwoneraantal van autostad Detroit - met de hoofdkwartieren van GM en Ford - nog maar de helft bedraagt van de 1,8 miljoen mensen in 1950, zijn er projecten gestart om de mensen terug te halen.
Verplegers en leraren
Twee ziekenhuizen en een universiteit in Detroit helpen ook mee met het stimuleringsplan. Om de wijk Midtown op te fleuren krijgen medewerkers van de ziekenhuizen en de universiteit instellingen geld als ze een huis kopen of huren. Het gaat hier om enkele duizenden dollars voor huurders en zelfs twintigduizend dollar voor kopers. Ook huidige bewoners die bij deze instellingen werken krijgen geld.
Klopt. Was ook enigzins gechargeerd neergezet in een poging Zaadbel ervan te doordringen dat de wereld niet zo zwart/wit is als hij hem ervaart.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:15 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel een aflossingsvrije hyp. 100% zelfs.
Maar dat wil niet zeggen dat we niet aflossen.
Wat maak je je toch drukquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
Trouwens wat maakt het uit als huizenprijzen nu in waarde dalen: over de lange termijn stijgen ze toch altijd. Je zou wel gek zijn om niet een huis te kopen: het huis betaalt zichzelf. Al die dalende huizenprijzen vind je niet in de randstad, hoor! Er is hier nog enorme vraag.
Het nieuwste leenprodukt: 200% aflossingsvrije hypotheek, dan kan je de rente betalen met het geleende geld. HET IS DE TOEKOMST MENSEN!
CenZuur heeft ergens een traumatje opgelopen op de huizenmarkt en probeert daar op deze manier mee om te gaan. De rest is het eens dat professionele hulp beter zou zijn, maar goed. FoK is gratis hequote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Wat maak je je toch drukIk neem aan dat je in een huurhuisje woont, prima. Laat de kopers in hun koophuis wonen. Wat is het probleem? Of denk je dat hier veel mensen zitten te wachten op belerende vingertjes..
Ik lees steeds meer over lenertjes die vinden dat de overdrachtsbelasting moeten worden afgeschaft omdat ze in de verkoop er niet meer voor kunnen krijgen wat ze er zelf voor hebben geleend. Ik denk waar maken zij zich druk om, dan hadden ze maar niet zoveel moeten lenen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Wat maak je je toch drukIk neem aan dat je in een huurhuisje woont, prima. Laat de kopers in hun koophuis wonen. Wat is het probleem? Of denk je dat hier veel mensen zitten te wachten op belerende vingertjes..
Maar de overwaarde is heilig.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid zorgt zelf voor de stroop in de verkopen, door de overdrachtsbelasting, die maakt dat men de eventuele overwaarde kwijt raakt en geen andere woning kan kopen
beter is het om het hele instrument van belastingen en kortingen op te heffen
200% aflossingsvrij is een goed plan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
Trouwens wat maakt het uit als huizenprijzen nu in waarde dalen: over de lange termijn stijgen ze toch altijd. Je zou wel gek zijn om niet een huis te kopen: het huis betaalt zichzelf. Al die dalende huizenprijzen vind je niet in de randstad, hoor! Er is hier nog enorme vraag.
Het nieuwste leenprodukt: 200% aflossingsvrije hypotheek, dan kan je de rente betalen met het geleende geld. HET IS DE TOEKOMST MENSEN!
Dat je service verwacht van een bank is tot daar aan toe,quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:59 schreef Whuzz het volgende:
Holy shit, 200% aflossingsvrij... denk je eens in HOEveel HRA ik dan van Xeno kan vorderen... woaaaa... hebbehebbehebbe!
* Whuzz is ff naar de bank!!
Voor leenvarkens als Whuzz blijven ze extra lang open, spaarvarkens daarentegen worden afgescheept met een minimale rentequote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat je service verwacht van een bank is tot daar aan toe,
maar op zaterdag...
Bankiers herkennen een mede-geldwolf als ik direct bij binnenkomst. Evenals ze scheerschapen als jij direct bekkenen. De wolven jagen in hun pack op de makke schaapjesquote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voor leenvarkens als Whuzz blijven ze extra lang open, spaarvarkens daarentegen worden afgescheept met een minimale rente
tjaquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:31 schreef announcement het volgende:
Ik kan met mijn jaarinkomen van 30.000 geen hypotheek krijgen om het goedkoopste appartement in mijn woonplaats te financieren (140.000 k.k.). Dan blijf ik toch voorlopig lekker voor 430 euro huur in mijn gesubsidieerde tussenwoning zitten...
En gelijk heb jequote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:31 schreef announcement het volgende:
Ik kan met mijn jaarinkomen van 30.000 geen hypotheek krijgen om het goedkoopste appartement in mijn woonplaats te financieren (140.000 k.k.). Dan blijf ik toch voorlopig lekker voor 430 euro huur in mijn gesubsidieerde tussenwoning zitten...
Dan is dat maar zo. Ik woon nu ruimer, luxer, met tuin en bovendien in een leukere buurt dan wanneer ik ga kopen. Ik weiger onnodig teveel te betalen voor woningen die dat niet waard zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tja
ALs de rente stijgt door de inflatie zal t nog moeilijker worden
Je zegt net zelf dat je in een gesubsidieerde woning zit. Die woning is dus te goedkoop, niet een gelijkwaardige koopwoning te duurquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:54 schreef announcement het volgende:
Dan is dat maar zo. Ik woon nu ruimer, luxer, met tuin en bovendien in een leukere buurt dan wanneer ik ga kopen. Ik weiger onnodig teveel te betalen voor woningen die dat niet waard zijn.
Tja, als je het geld er niet voor over hebt en het te duur vind, dan houd het op. Dat is je goed recht natuurlijk en gelijk heb je. Ik koop ook geen dingen die ik het geld niet waard vind.quote:De woningmarkt zit vast omdat vraag en aanbod elkaar nauwelijks vinden. Veel mensen (waaronder ik) willen best een huis kopen maar kunnen of willen niet de prijs betalen die de meeste huizenverkopers willen hebben. Ik kan er best een sloot spaargeld tegenaan gooien en alsnog iets kopen maar ik vind de huizenprijzen te hoog voor wat je ervoor krijgt. Wie betaalt bepaald is het nog altijd het credo op de woningmarkt.
HRA zie ik ook als een vorm van subsidie. Als de HRA er niet was dan waren koopwoningen ook goedkoper.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat je in een gesubsidieerde woning zit. Die woning is dus te goedkoop, niet een gelijkwaardige koopwoning te duur
[..]
Tja, als je het geld er niet voor over hebt en het te duur vind, dan houd het op. Dat is je goed recht natuurlijk en gelijk heb je. Ik koop ook geen dingen die ik het geld niet waard vind.
Maar je mist zo wel de kans om op Xeno's belastinggeld te teren!!!111oe![]()
En waren ze dan ook betaalbaarder?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:59 schreef announcement het volgende:
[..]
HRA zie ik ook als een vorm van subsidie. Als de HRA er niet was dan waren koopwoningen ook goedkoper.
net zo betaalbaar als nu, maar de overheid zou dan de HRA kunnen inzetten voor stimulative leningen, dus geen subsidie maar een renteloze achtergestelde lening van 25.000 euro per woning die snel afgelost moet wordenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En waren ze dan ook betaalbaarder?
Houd je daarmee niet nog steeds de huizenprijzen kunstmatig te hoog? Het blijft geld uitlenen aan mensen voor woningen, terwijl je eigenlijk liever wilt dat starters gewoon met eigen geld of iig op eigen kracht een huis kunnen kopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
net zo betaalbaar als nu, maar de overheid zou dan de HRA kunnen inzetten voor stimulative leningen, dus geen subsidie maar een renteloze achtergestelde lening van 25.000 euro per woning
het is wel nuttiger, dan iedereen maar 30% a 52% subsidie geven op de lening, ook de mensen die het helemaal niet nodig hebben, en kost nagenoeg nietsquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:29 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Houd je daarmee niet nog steeds de huizenprijzen kunstmatig te hoog? Het blijft geld uitlenen aan mensen voor woningen, terwijl je eigenlijk liever wilt dat starters gewoon met eigen geld of iig op eigen kracht een huis kunnen kopen.
Dat het nuttiger is ben ik met je eens, maar als we toch dingen gaan aanpakken, waarom dan niet echt in de richting die we op willen? Een huizenmarkt die zonder allerhande moeilijke regelingen en subsidies functioneerd. Een starter moet (vanaf een bepaald inkomen) gewoon op eigen kracht een huis kunnen kopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is wel nuttiger, dan iedereen maar 30% a 52% subsidie geven op de lening, ook de mensen die het helemaal niet nodig hebben, en kost nagenoeg niets
Dat doen ze pas als het echt niet anders kan. Ik krijg nu al medelijden met Jan-Kees en Mark...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef announcement het volgende:
Bouw al die subsidies, toeslagen, HRA en overdrachtsbelasting maar af. De administratie hiervan draaiende houden kost ook een hoop ambtenarensalarissen. Zorg maar voor een goede inkomensnivellering.
Laten we dát nou even niet doenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef announcement het volgende:
Zorg maar voor een goede inkomensnivellering.
Oh die subsidies afschaffen is prima, maar inkomens nivelleren? Dat klonk ietwat te "rood"quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:54 schreef announcement het volgende:
Want? Als we dat allemaal afschaffen kunnen de belastingen toch omlaag?
Ja dat zal menigeen met je eens zijn, maar een snel af te lossen renteloze lening kan een deel eigen vermogen van starters helpen opbouwen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:38 schreef announcement het volgende:
Dan zou de overheid het geld wat ze niet aan HRA uitgeeft, beter de overdrachtbelasting kunnen schrappen.
Ik zeg niet dat er per definitie meer genivelleerd moet worden in de inkomens. Doordat je de woningmarkt "rechttrekt" zul je dat elders moeten aanpassen zodat iedereen een bij zijn inkomen passende woning kan financieren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh die subsidies afschaffen is prima, maar inkomens nivelleren? Dat klonk ietwat te "rood"
Dat is de taak van de WBV's lijkt me. Maar ik ben bang dat het idee van complete afschaffing van subsidies een illusie is als je tegelijk niet de levensstandaard van de onderkant van de samenleving wil afbreken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:58 schreef announcement het volgende:
Ik zeg niet dat er per definitie meer genivelleerd moet worden in de inkomens. Doordat je de woningmarkt "rechttrekt" zul je dat elders moeten aanpassen zodat iedereen een bij zijn inkomen passende woning kan financieren.
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:02 schreef announcement het volgende:
Hoe dan ook, de rijkere zullen altijd voor de armen moeten betalen. Ik zie dat liever in een transparant progressief belastingstelsel dan in een oerwoud van subsidie's, toeslagen en HRA.
Moa. Moet je eens met een inkomen van rond de 40k als alleenstaande in de vrije sector gaan huren. Dan krijg je echt 0,0% subsidie hoor.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:14 schreef announcement het volgende:
Iedereen met een dak boven zijn hoofd profiteert nu linksom of rechtsom wel van een bepaalde subsidie daarop en dat is niet handig.
Om de een of andere reden lukt het je maar niet om van dat knippen en plakken af te komen he....quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
De markt zal nooit vrij zijn doordat je aan de restricties zit van de ruimtelijke ordening. Om vervolgens partijen de mogelijkheid te geven het aanbod te bepalen is in mijn ogen geen gewenste situatie.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef announcement het volgende:
Wat is er mis met speculatie in een vrije markt? Als ze teveel geld vragen dan verkopen ze immers niks? Er is nu ook sprake van speculatie door grote spelers (gemeenten en projectontwikkelaars).
Gewoon de HRA afschaffen dan zijn we zo uit de problemen. Dat er dan een paar 100k in de problemen komen is acceptabel imo. Hadden ze maar niet scheef moeten lenen, aanpakken dat leentuigquote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:57 schreef Whuzz het volgende:
Maar je mist zo wel de kans om op Xeno's belastinggeld te teren!!!111oe![]()
Ik heb geen medelijden met die twee trekpoppen, hopelijk sudderen ze heel langzaam gaar in de problematiek en hebben ze plotseling veel tijd nodig om door te brengen met de vrouw en kinderenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:51 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dat doen ze pas als het echt niet anders kan. Ik krijg nu al medelijden met Jan-Kees en Mark...
Pffff.... zegt onze rode HRA rakkerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:55 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh die subsidies afschaffen is prima, maar inkomens nivelleren? Dat klonk ietwat te "rood"
Volgens mij zit je op de juiste weg, gewoon de IB naar beneden en belastingen heffen op consumptie. Dan kunnen mensen zelf bepalen waar ze hun geld aan uit wensen te geven i.p.v. dat de overheid dit voor ze bepaald.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:41 schreef announcement het volgende:
Hoe denkt Xeno hierover? Misschien dat wij elkaar als mede Flevolanders de spreekwoordelijke hand kunnen schudden? (Nee, ik woon gelukkig niet in Almere of Lelystad).
Wat een onzin Snabbi, veel van die ongebruikte troep kan direct gesloopt worden want niemand wil daar geld voor lenen. En de openbare ruimte is nog lang niet volquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:42 schreef snabbi het volgende:
Wat mij betreft mag de overdrachtsbelasting blijven bestaan. Zeer effectief tegen een markt met veel speculatie. Zonder overdrachtsbelasting zie ik de kans groot dat bepaalde partijen veel woningen kopen en daarmee zelf prijs gaan zetten.
En nee het bouwen van meer huizen is ook niet wenselijk in de ruimtelijke ordening. Ik ben alles behalve groen, maar we mogen best onze ongebruikte troep eerst opruimen voordat we allerlei leegstaande grond opofferen.
Precies... in een markt met voldoende aanbod is speculatie alleen zinvol als je de hele voorraad kan opkopenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef announcement het volgende:
Wat is er mis met speculatie in een vrije markt? Als ze teveel geld vragen dan verkopen ze immers niks? Er is nu ook sprake van speculatie door grote spelers (gemeenten en projectontwikkelaars).
Restricties moeten aangepast worden op de bevolkingsgroei en demografie, anders moet je nl. ook restricties stellen aan deze factoren. Misschien is een 1 kind beleid en de 'pill van Drion' toch nog niet zo'n slecht idee?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 22:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
De markt zal nooit vrij zijn doordat je aan de restricties zit van de ruimtelijke ordening. Om vervolgens partijen de mogelijkheid te geven het aanbod te bepalen is in mijn ogen geen gewenste situatie.
Haha..... BVZ die op zeepbel.nl lurktquote:Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Om de een of andere reden lukt het je maar niet om van dat knippen en plakken af te komen he....
Gast, zoek een leven. Dit is geen doen zo. Als het echt niet lukt, huur dan desnoods ergens een leven.
Veel van de ongebruikte troep (met name bedrijventerrein) kan idd zo gesloopt worden. Het is echter goedkoper om een nieuw stukje grond te bebouwen dan het oude weg te halen.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat een onzin Snabbi, veel van die ongebruikte troep kan direct gesloopt worden want niemand wil daar geld voor lenen. En de openbare ruimte is nog lang niet vol
quote:Op zondag 20 februari 2011 00:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Restricties moeten aangepast worden op de bevolkingsgroei en demografie, anders moet je nl. ook restricties stellen aan deze factoren. Misschien is een 1 kind beleid en de 'pill van Drion' toch nog niet zo'n slecht idee?
Niet allen dan... die plannen liggen sowieso al klaar voor de dag dat ik mijn dictatorschap begin. België is slechts de eerste van velen...quote:Op zondag 20 februari 2011 09:49 schreef snabbi het volgende:
Dus wanneer onze bevolking hard groeit, moeten we belgie binnenvallen.
Dat boeit mensen als Xeno en Zuur echt niet hoor, die denken alleen aan zichzelfquote:Op zondag 20 februari 2011 19:15 schreef harry83 het volgende:
dus: HRA afschaffen voor de kleine schuldenaars zal tot gevolg hebben dat Jan Modaal massaal de hypotheek niet meer kan opbrengen, of iig geen cent meer over heeft om te consumeren, een ramp voor een toch al fragiele economie.
Dan moet men natuurlijk wel de belasting verlagen...quote:Op zondag 20 februari 2011 19:15 schreef harry83 het volgende:
dus: HRA afschaffen voor de kleine schuldenaars zal tot gevolg hebben dat Jan Modaal massaal de hypotheek niet meer kan opbrengen, of iig geen cent meer over heeft om te consumeren, een ramp voor een toch al fragiele economie. Tevens zal de huizenprijzen dalen, de banken hebben een probleem (want onderpand, dekt de lening niet meer).
En denkt dat dat serieus ooit gaat gebeuren?quote:Op zondag 20 februari 2011 21:47 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dan moet men natuurlijk wel de belasting verlagen...
De banken kunnen dan mooi genationaliseerd worden en alle banktoppers ontslagen..
neequote:Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef capricia het volgende:
[..]
En denkt dat dat serieus ooit gaat gebeuren?
In welke droom leef jij?quote:Dan moet men natuurlijk wel de belasting verlagen...
De overheid heeft nog veeeel meer geld nodig.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:47 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dan moet men natuurlijk wel de belasting verlagen...
Gewoon iedereen die niet meer kan vluchten extra laten betalen, wat is het dan toch mooi om een land vol bankslaafjes te hebbenquote:Op zondag 20 februari 2011 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid heeft nog veeeel meer geld nodig.
De gene die dat hier al langer riep gaat gelijk krijgenquote:AMSTERDAM - Vinex-wijken dreigen achterstandsbuurten te worden door sociale spanningen, overlast, vervuiling en criminaliteit. Als gemeenten niet snel flink investeren in veiligheid en jeugdvoorzieningen, trekken hoogopgeleiden weg en verpauperen buurten, waarschuwen deskundigen.
De nieuwbouwwijken aan de rand van grote steden, populair bij hoogopgeleide tweeverdieners met jonge kinderen, groeien in rap tempo. ,,De stedenbouwkundigen hebben weinig rekening gehouden met de samenhang tussen wonen, werken en spelen,'' zegt socioloog Frits Spangenberg vandaag in het AD. ,,Daardoor dreigen Vinex-wijken de achterbuurten van de toekomst te worden. De mix in de bevolkingssamenstelling is goed, maar het gaat ook om de voorzieningen. Dat is de grote handicap.''
Volgens deskundigen is bij de bouw onvoldoende rekening gehouden met oudere jeugd. Jongeren vervelen zich stierlijk en zorgen voor problemen. In veel wijken klagen bewoners over inbraken, bedreigingen, vandalisme en overlast.
In Amsterdam (IJburg), Rotterdam (Nesselande), Den Haag (Ypenburg) en Utrecht (Leidsche Rijn) moet de politie geregeld ingrijpen. Op sommige plekken geldt een samenscholings- of alcoholverbod.
'Hoogopgeleide' tweeverdieners.quote:Overlast en criminaliteit verpesten woongenot
AMSTERDAM - Vinex-wijken dreigen achterstandsbuurten te worden door sociale spanningen, overlast, vervuiling en criminaliteit. Als gemeenten niet snel flink investeren in veiligheid en jeugdvoorzieningen, trekken hoogopgeleiden weg en verpauperen buurten, waarschuwen deskundigen.
De nieuwbouwwijken aan de rand van grote steden, populair bij hoogopgeleide tweeverdieners met jonge kinderen, groeien in rap tempo. ,,De stedenbouwkundigen hebben weinig rekening gehouden met de samenhang tussen wonen, werken en spelen,'' zegt socioloog Frits Spangenberg vandaag in het AD. ,,Daardoor dreigen Vinex-wijken de achterbuurten van de toekomst te worden. De mix in de bevolkingssamenstelling is goed, maar het gaat ook om de voorzieningen. Dat is de grote handicap.''
Volgens deskundigen is bij de bouw onvoldoende rekening gehouden met oudere jeugd. Jongeren vervelen zich stierlijk en zorgen voor problemen. In veel wijken klagen bewoners over inbraken, bedreigingen, vandalisme en overlast.
In Amsterdam (IJburg), Rotterdam (Nesselande), Den Haag (Ypenburg) en Utrecht (Leidsche Rijn) moet de politie geregeld ingrijpen. Op sommige plekken geldt een samenscholings- of alcoholverbod.
Bron: AD.nl
Ik denk dat jij je even moet verdiepen hoe die wijken in elkaar zitten en waarom die marokkanen daar wonen. Ik geef je vast een hint: linkse subsidies.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:22 schreef Terrorizer het volgende:
Aah, de Marrokaantjes kunnen even zonder problemen een huis ophoesten zonder te werken.
Huizenmarkt probleem opgelost: Laat de scheefhuurders met rust, laat alle Marrokanen een huis kopen in NL.
Die mix is niet het mixen van dikke tweeverdieners met dunne tweeverdieners, of de mix van passat-rijders met audi-rijders met de vrouw in een aigo or fiat 500. Die mix is tussen tweeverdieners, simpele starters en "geplande culturele mix". Mag jij raden wie de buurt terroriseert. Wedereom een hint: de overvallen worden niet gepleegd vanuit toyota aigo's...quote:Socioloog Spangenburg: De stedenbouwkundigen hebben weinig rekening gehouden met de samenhang tussen wonen, werken en spelen. Daardoor dreigen Vinex-wijken de achterbuurten van de toekomst te worden. Volgens de socioloog is de mix in de bevolkingssamenstelling goed, maar gaat het ook om de voorzieningen
Precies, wat stelt tegenwoordig een HBO diploma nog voor?quote:Op maandag 21 februari 2011 08:06 schreef Terrorizer het volgende:
'Hoogopgeleide' tweeverdieners.![]()
Tegenwoordig is iedereen 'hoogopgeleid'.
Huh? Volgens mij liggen noch sloternaart, noch gouda, nog kanaleneiland, noch leidsche rijn in Brabant hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 09:22 schreef xenobinol het volgende:
Volgens mij hebben ze een 'bontkraagjes-probleem' bij de Brabanders![]()
We dalen rustig verder, met het oog op de gestegen rente verwacht ik voor het komende jaar een fors grotere daling t.o.v. 2010quote:Prijsdaling koopwoningen iets groter
DEN HAAG - Verkochte bestaande koopwoningen waren in januari gemiddeld 1,1 procent goedkoper dan in januari 2010. Deze prijsdaling is iets groter dan in december, toen de verkoopprijzen 0,8 procent lager waren dan een jaar eerder.
Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster. Er werden in januari meer woningen verkocht dan een jaar eerder.
Alle woningtypen waren in januari goedkoper dan in dezelfde maand vorig jaar. Tussenwoningen daalden met 1,8 procent het meest in prijs, hoekwoningen met 0,2 procent het minst.
Click here to find out more!
Provincies
In alle provincies daalden de prijzen, met uitzondering van Noord-Holland en Gelderland. In Friesland was de prijsdaling met 4,2 procent het grootst. In Noord-Holland stegen de prijzen met 1,3 procent, in Gelderland waren de woningen even duur als een jaar eerder.
Ook ten opzichte van december 2010 daalden de verkoopprijzen van bestaande koopwoningen. Met 0,2 procent was de daling even groot als die in december ten opzichte van november.
In januari wisselden ruim 8 duizend bestaande woningen van eigenaar. Dat is bijna 9 procent meer dan in januari 2010. Van alle woningtypen was het aantal verkopen groter dan een jaar eerder. Het aantal verkopen van twee-onder-een-kapwoningen steeg met 21 procent het meest, van appartementen met 4 procent het minst.
© ANP
Ikquote:Op maandag 21 februari 2011 08:04 schreef Resistor het volgende:
Vinex-wijk getto van de toekomst
[..]
De gene die dat hier al langer riep gaat gelijk krijgen
Tussen half oktober en december steeg de hypotheekrente al flink door (zo'n 0,7%) , ook geen implosie in januari 2011 dus ondanks deze aanzienlijke stijging.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We dalen rustig verder, met het oog op de gestegen rente verwacht ik voor het komende jaar een fors grotere daling t.o.v. 2010
Ik vermoed dat er meer mensen gekozen hebben voor kort lopende rente tarievenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:34 schreef Bayswater het volgende:
Tussen half oktober en december steeg de hypotheekrente al flink door (zo'n 0,7%) , ook geen implosie in januari 2011 dus ondanks deze aanzienlijke stijging.
5x5% = 25% huurverhoging, ik denk dat de rijen even groot zullen worden.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er meer mensen gekozen hebben voor kort lopende rente tarieven![]()
Nederland is hard op weg naar zijn eigen versie van 'subprime' hypotheken. Over 5 jaar veel huilie huilie bij grootschuldbezitters?
Zeker... jij ookquote:
Volgens mij word 2016 een mooi jaar voor de executieverkoopquote:Op maandag 21 februari 2011 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
5x5% = 25% huurverhoging, ik denk dat de rijen even groot zullen worden.
Gedeelde pijn is halve pijn?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
5x5% = 25% huurverhoging, ik denk dat de rijen even groot zullen worden.
Ach... het is de hoop dat huurders 'ook' genaaid gaan wordenquote:
Het feit dat je huurt is al genaaid genoeg.. lol.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach... het is de hoop dat huurders 'ook' genaaid gaan worden
Jij huurt je grond toch ook? De vraag is dus of je nu half genaaid bent en straks dubbel genaaid wordtquote:Op maandag 21 februari 2011 12:04 schreef capricia het volgende:
Het feit dat je huurt is al genaaid genoeg.. lol.
Dan hadden ze die ergens in sociale koopwoningen gehadquote:Zonder die 'sociale huurwoningen' hadden ze in leidsche rijn dat Marokkanen probleem niet gehad.
Nee, ik huur de grond niet. Je bent verkeerd geinformeerd.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij huurt je grond toch ook? De vraag is dus of je nu half genaaid bent en straks dubbel genaaid wordt
[..]
Aah.... eeuwig gehuurd, goed bezigquote:Op maandag 21 februari 2011 12:19 schreef capricia het volgende:
Nee, ik huur de grond niet. Je bent verkeerd geinformeerd.
"Erfpacht eeuwigdurend afgekocht"
Kun je niet lezen?quote:Op maandag 21 februari 2011 12:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah.... eeuwig gehuurd, goed bezig
In Almere of Dronten ja. Kunnen ze met de hele provincie mee terug naar de natuurquote:Op maandag 21 februari 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:
Dan hadden ze die ergens in sociale koopwoningen gehad![]()
Maar het word nooit je eigendom, dus feitelijk heb je alleen het recht van gebruik gekocht. Ik noem dat gewoon huren. Feitelijk ben je gewoon een halve huurder die toevallig eigenaar is van de stapel stenen op de grond van een anderquote:Op maandag 21 februari 2011 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je niet lezen?
Afgekocht staat er.
En volgens mij weet jij niet eens wat dat inhoudt.
Natuur zat hier en weinig last van 'overlast', hopelijk blijft de rest van NL weg uit deze oase van rust.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:26 schreef Whuzz het volgende:
In Almere of Dronten ja. Kunnen ze met de hele provincie mee terug naar de natuur
Hardwerkende mensen trekken juist tuig en crimi's aan. Terwijl jij op je werk zit roven zij je buurt leegquote:(alleen het tuig en de crimi's natuurlijk. Hardwerkende mensen die geen overlast veroorzaken wil ik graag in mijn wijk hebben, ongeacht hun afkomst)
Ga je er eerst maar eens in verdiepen..quote:Op maandag 21 februari 2011 12:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar het word nooit je eigendom, dus feitelijk heb je alleen het recht van gebruik gekocht. Ik noem dat gewoon huren. Feitelijk ben je gewoon een halve huurder die toevallig eigenaar is van de stapel stenen op de grond van een ander
Heus niet! Dan komt de politie ze pakken! Dikke vette 2.4% pakkans volgens Zemblaquote:Op maandag 21 februari 2011 12:41 schreef xenobinol het volgende:
Hardwerkende mensen trekken juist tuig en crimi's aan. Terwijl jij op je werk zit roven zij je buurt leeg
In de jaren dat ik in woensel west heb gewoond eigenlijk nooit ergens last van gehad, tuig vervuilt vaak niet het eigen nest, maar trekt naar de villawijken toe.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:41 schreef xenobinol het volgende:
Hardwerkende mensen trekken juist tuig en crimi's aan. Terwijl jij op je werk zit roven zij je buurt leeg
En mocht je dan gepakt worden dan hoeven ze alleen maar even jouw oprit aan te vegenquote:Op maandag 21 februari 2011 12:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heus niet! Dan komt de politie ze pakken! Dikke vette 2.4% pakkans volgens Zembla
Mijn buren zitten allemaal met een uitkering thuis, dus die letten wel op mijn spullen.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:
In de jaren dat ik in woensel west heb gewoond eigenlijk nooit ergens last van gehad, tuig vervuilt vaak niet het eigen nest, maar trekt naar de villawijken toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Nee, de overheidsoprit (lees: de A2). Mijn oprit wordt door kansarmen huurders geveegd.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En mocht je dan gepakt worden dan hoeven ze alleen maar even jouw oprit aan te vegen
En die oprit wordt steeds breder hier in Utrecht...quote:Op maandag 21 februari 2011 12:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, de overheidsoprit (lees: de A2). Mijn oprit wordt door kansarmen huurders geveegd.
Vooral overal met je poten afblijven 'hindermachtjes', gewoon de boel zijn gang laten gaan. Zodra wonen weer aantrekkelijk word zullen bedrijven en mensen zich daar gaan vestigen.quote:'Krimp in Limburg vraagt harde actie en regie'
Aanpak van de bevolkingskrimp in Limburg vraagt om harde maatregelen. "Hindermachtjes" op lokaal of regionaal niveau die het samen aanpakken van de krimp bemoeilijken, moeten opzij worden geschoven.
Dat zei de Limburgse gouverneur Leon Frissen vrijdag naar aanleiding van de presentatie van een rapport van de commissie-Deetman over de bevolkingskrimp in Limburg. Het rapport is opgesteld in opdracht van de provincie Limburg.
Het zuidoosten van Limburg is nationaal koploper als het gaat om krimp en vergrijzing. Om een waterbedeffect te voorkomen moeten gemeenten en regio's niet langer met elkaar concurreren maar samenwerken. "Desnoods moet die samenwerking worden afgedwongen door een 'doorzettingsmacht", zei Frissen.
bron: NVM
Dat klopt natuurlijk niet xeno. Volgens die logica zou detroit in de VS nu weer een bruisende groeikern moeten zijn. En dat is nu net niet het geval.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vooral overal met je poten afblijven 'hindermachtjes', gewoon de boel zijn gang laten gaan. Zodra wonen weer aantrekkelijk word zullen bedrijven en mensen zich daar gaan vestigen.
De VSA is een enorm land met als voornaamste schaarste de aanwezigheid van werkgelegenheidquote:Op maandag 21 februari 2011 14:08 schreef Basp1 het volgende:
Dat klopt natuurlijk niet xeno. Volgens die logica zou detroit in de VS nu weer een bruisende groeikern moeten zijn. En dat is nu net niet het geval.
Dus feitelijk zijn de marktprijzen al met 10% gedaald en zullen ze voorlopig rustig door dalenquote:Waarde Nederlands vastgoed te hoog ingeschat
Taxateurs hebben de waarde van het vastgoed van institutionele beleggers in Nederland te hoog ingeschat. Dat blijkt uit onderzoek van de Investment Property Databank (IPD) naar beleggingstransacties uit 2009 in opdracht van het Royal Institution of Chartered Surveyors (RICS).
Voor Nederland werden 192 transacties onderzocht. Het gemiddelde van de verkoopprijzen van Nederlands commercieel vastgoed lag bij de onderzochte transacties 4,7 procent lager dan het gemiddelde van de taxatiewaarden. Bovendien lag bij 60 procent van de onderzochte transacties de verkoopprijs onder de taxatiewaarde.
De IPD deed onderzoek in vier landen: het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Nederland. De resultaten staan in het Valuation and Sale Price Report, European Summary 2010. Ook in Duitsland vielen de verkoopprijzen gemiddeld duidelijk lager uit dan de taxatiewaarden. Daar bedroeg het verschil -4,6 procent. Maar in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk waren de verschillen veel kleiner. Daar lagen de verkoopprijzen 0,9 en 0,6 procent onder de taxatiewaarden.
Vastgoedmarkt legde de bevindingen van IPD/RICS voor aan een aantal marktpartijen in de rubriek De Kwestie in de papieren uitgave. Een van de respondenten is Frans van Hoeken, taxateur, partner en lid van het dagelijks bestuur van DTZ Zadelhoff. Hij plaatst onder meer een kanttekening bij de mate waarin taxateurs hebben afgewaardeerd. Men heeft in 2009 5,3 procent afgewaardeerd. Daarmee volgen taxateurs de daling van de verkoopwaarden. Maar over de mate kun je discussiëren, want de waarden zijn daarmee nog altijd 4,7 procent hoger dan de verkoopwaarden.
bron
Onzin, want ook op de top van de markt lagen de makelaarswaarden hoger dan de verkoopwaarden. Er wordt altijd afgedongen. Je kunt die twee waardes dus niet even bij elkaar optellen.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus feitelijk zijn de marktprijzen al met 10% gedaald en zullen ze voorlopig rustig door dalen
We praten hier niet over de taxatiewaarden van makelaars Whuzz. We praten hier over de taxatiewaarden van institutionele beleggers.... jeweetz dat zijn de jongens die vastgoedderivaten kopen? Die mensen die jouw dus geld verstrekken voor je overgewaardeerde woningen. Feitelijk blijkt dus dat de risico's van deze derivaten groter is dan voorheen vermoedt. Wat het gevolg hiervan is dat banken minder makkelijk dit soort producten kunnen verkopen, ik vermoed dat dit verdere opdrijving van de rente gaat veroorzaken. Stijgende rente, dalende prijzenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Onzin, want ook op de top van de markt lagen de makelaarswaarden hoger dan de verkoopwaarden. Er wordt altijd afgedongen. Je kunt die twee waardes dus niet even bij elkaar optellen.
Een huis verkopen is ook nooit een probleemquote:Op maandag 21 februari 2011 14:39 schreef xenobinol het volgende:
Slecht nieuws voor huizenbezitters: Huizenmarkt verslechtert
Meer verkopen en toch dalende prijzen. Vrij logisch ook... zak met je prijs en je kan je huis verkopen.
Ik wil best in Limboland wonen hoor. Onder bepaalde voorwaarden.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vooral overal met je poten afblijven 'hindermachtjes', gewoon de boel zijn gang laten gaan. Zodra wonen weer aantrekkelijk word zullen bedrijven en mensen zich daar gaan vestigen.
Dus je geeft nu wel toe dat er weldegelijk een "Marokkanen probleem" is?quote:Op maandag 21 februari 2011 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het feit dat je huurt is al genaaid genoeg.. lol.
Zonder die 'sociale huurwoningen' hadden ze in leidsche rijn dat Marokkanen probleem niet gehad.
Precies... !!quote:Op maandag 21 februari 2011 14:51 schreef antfukker het volgende:
[..]
Een huis verkopen is ook nooit een probleem.. Maar datgene ervoor krijgen wat je wil, dat is het probleem
Dat was ik niet, ik bel gewoon netjes aan. Vraag of ik het paleisje mag bezichtigen onder het genot van een stuk vers gebakken appeltaart met een toefje slagroomquote:Op maandag 21 februari 2011 16:10 schreef Whuzz het volgende:
Appeltaartdief
Xeno? Wat doe jij in friesland??
Haha.. Zou eigenlijk echt te triest zijn als iemand dat zou doen. Voor de gratis appeltaart en koffiequote:Op maandag 21 februari 2011 16:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat was ik niet, ik bel gewoon netjes aan. Vraag of ik het paleisje mag bezichtigen onder het genot van een stuk vers gebakken appeltaart met een toefje slagroom![]()
![]()
Meestal zijn ze maar wat blij dat er uberhaupt iemand komt kijken![]()
Helaas voor die mensen blijk ik geen dief van mijn eigen portemonnee te zijn
Oh ja, jij noemt die som geld die je elke maand over de muur pleurt "vrijheid"quote:Op maandag 21 februari 2011 16:13 schreef xenobinol het volgende:
Helaas voor die mensen blijk ik geen dief van mijn eigen portemonnee te zijn
Wacht even, jij twijfelt er aan dat Xeno dat echt doetquote:Op maandag 21 februari 2011 16:20 schreef antfukker het volgende:
[..]
Haha.. Zou eigenlijk echt te triest zijn als iemand dat zou doen. Voor de gratis appeltaart en koffie. Maar ze zullen er ongetwijfeld zijn
Inderdaad, voor een hap appeltaart een uur naar het gezever van zure wannabe verkopers moeten luisterenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:20 schreef antfukker het volgende:
[..]
Haha.. Zou eigenlijk echt te triest zijn als iemand dat zou doen. Voor de gratis appeltaart en koffie. Maar ze zullen er ongetwijfeld zijn
Ik ben niet op open dagen geweest. Vanwege de lastige planning met mijn vriendin hebben we alle bezichtingen in 2,5 dag weten te proppen en hadden we ook geen tijd om eens uitgebreid taart te gaan staan happenquote:Op maandag 21 februari 2011 16:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Inderdaad, voor een hap appeltaart een uur naar het gezever van zure wannabe verkopers moeten luisteren![]()
Zeg Whuzz.... kreeg jij wel appeltaart toen je jouw koophut ging bekijken
Dat "and they can't afford to come home" doet het hem!quote:Op maandag 21 februari 2011 16:08 schreef xenobinol het volgende:
Gratis vastgoed-speculantjes-leedvermaak![]()
Want ik begrijp echt niet waarom die mensen terug willen omdat de woningmarkt gecrashed is? Waren ze bij voorbaat al van plan wat 'overwaarde' te pakken en dan terug te verhuizen naar het thuisland?
Volgens mij kiezen zo ook de grootste leentokkies uit voor dat soort programma's. Als je zag hoe makkelijk men over bepaalde bedragen sprak dan leek het wel monopolygeldquote:Op maandag 21 februari 2011 17:00 schreef Asfyxia het volgende:
Dat "and they can't afford to come home" doet het hem!
Ik kijk nog weleens naar die Britse huizenprogramma's op SBS6. Vroeger kon ik dat echt niet áánzien, al dat gepats met geleend geld van de bank. Maar tegenwoordig kijk ik er graag naar, denkend aan alle ellende waar deze patsers zeer waarschijnlijk nu in zitten. Puur leedvermaak.
Tokkie!quote:Op maandag 21 februari 2011 17:00 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik kijk nog weleens naar die Britse huizenprogramma's op SBS6.
Een vriend van mij werkt voor de gemeente. Het mengen van achterstandsgezinnen en modale gezinnen is gewoon een manier om Vogelaarwijken te voorkomen.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:19 schreef Whuzz het volgende:
lol @ alle lui hierboven die met hun links gewauwel het echte probleem proberen te omzeilen.
"spanningen in de buurt", "tweeverdieners die hun kinderen niet opvoeden". Flikker toch op zeg.
Het probleem daar is een stel marokkaans tuig dat niemand daadwerkelijk aan durft te pakken omdat men dan óf een rascist is, óf zelf het slachtoffer wordt.
En die marokkaanse straatterroristjes zijn echt niet de kinderen van tweeverdieners hoor. Ma zit gewoon thuis, alleen bemoeit zich niet met de zoontjes op straat want dan krijgt ze zelf de wind van voren (en op straat voedt de politie je kinderen toch op!?) en pa moet zelf de kost verdienen en daarna in het theehuis op tv naar de rellen in marokko kijken.
Maar goed, het is natuurlijk makkelijk om hardwerkende tweeverdieners de schuld te geven
Umberto geeft overigens prachtig één van de redenen aan dat niemand het beestje bij het naampje wil noemen. Zodra die wijk bekend staat als een marokkanenwijk zijn de honderden huizen die daar nog moeten worden opgeleverd (zelfs als ze in een heel ander deel dan de probleemwijk liggen) spontaan onverkoopbaar geworden. Dan daalt de prijs inderdaad... en wie komt er dan wonen? Niet meer die tweeverdiener die geen overlast veroorzaaken, maar Mo (dit is niet mijn probleemwijk, vriend) met zijn nauwelijks nederlands sprekende ouders. Waardoor de prijzen verder dalen... enz enz
Xeno weet hoe dat werkt, want die woont in de buurt van Almere. Precies hetzelfde verhaal.
Maar goed, laten we lekker roepen dat "de tweeverdieners" Almere gemaakt hebben tot wat het is. Oogjes dicht, en snaveltjes toe
Het werkt of het werkt niet, zo is het verdeelt in de wereldquote:
Je waardeert pas wat je hebt als je het kwijt bent.quote:Op zondag 20 februari 2011 00:19 schreef xenobinol het volgende:
Haha..... BVZ die op zeepbel.nl lurkt
quote:
Het maakt je in ieder geval vrolijk.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
Vermakelijk is het wel met al die zelfbenoemde economen, Yomanda zou een moord doen voor die voorspellende gaven.
meer dan 50% van de hypotheken is VOLLEDIG aflossingsvrij??quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Zie trosradar. Meer dan 50% van de hypotheken is aflosssingsvrij. Ik verwacht binnen nu en 5 jaar een affaire groter dan de woekerpolis-affaire.
QFTquote:
Hoezo.... omdat al die leenkneusjes huren bij de bank? Geef ze gewoon huursubsidiequote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Zie trosradar. Meer dan 50% van de hypotheken is aflosssingsvrij. Ik verwacht binnen nu en 5 jaar een affaire groter dan de woekerpolis-affaire.
Tja.... de waarheid is dat NL een land van leenkneusjes is. Als je zeepbel wat serieuzer zou nemen dan had je dit gewoon gewetenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
meer dan 50% van de hypotheken is VOLLEDIG aflossingsvrij??![]()
Dat lijkt me nogal sterk.
quote:Op maandag 21 februari 2011 21:04 schreef xenobinol het volgende:
Als je zeepbel wat serieuzer zou nemen
Als je iets sterks ruik kun je beter je arm naar beneden doen...quote:Op maandag 21 februari 2011 20:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
meer dan 50% van de hypotheken is VOLLEDIG aflossingsvrij??![]()
Dat lijkt me nogal sterk.
Je kijkt teveel Amhali.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:06 schreef xenobinol het volgende:
Als vrijgezel wil ik eigenlijk wel hoersubsidie
Ik praat ook tegen mezelf, maakt niet uit. Het laten behandelen kost teveelquote:Op maandag 21 februari 2011 21:06 schreef Whuzz het volgende:
[..]Je bedoelt die spamhoer die onder zijn eigen blogberichten gaat zitten reageren?
![]()
Zeep schijnt ook te werkenquote:Op maandag 21 februari 2011 21:07 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Als je iets sterks ruik kun je beter je arm naar beneden doen...
Heb het niet gezien. Maar kwam het er op neer dat we in 2012 allemaal dood gaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 21:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
Duidelijke taal net, op Tros Radar.
Whuzz realiseert zich dat de huizenmarkt een zeepbel is welke opgeblazen is door de 'kanker van de woningmarkt' nl. de HRA.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:11 schreef Censuur-152 het volgende:
De waarheid is hard. Zit je op lenen??
Ook leuk om te horen dat de overheid de woningen met NHG waarborgt.... dan weten we meteen dat iedereen borg staat voor het nationale pyramidespel. Wet een oprechte eerlijkheid toch de laatste tijdquote:Op maandag 21 februari 2011 21:13 schreef droom_econoom8 het volgende:
Duidelijke taal net, op Tros Radar.
Nee..... huurders boeken gewoon een langdurige vakantie naar het nieuwe democratische Egyptequote:Op maandag 21 februari 2011 21:14 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Heb het niet gezien. Maar kwam het er op neer dat we in 2012 allemaal dood gaan?
Voor mij is dit eigenlijk het enige dat er echt toe doet.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Whuzz realiseert zich dat de huizenmarkt een zeepbel is welke opgeblazen is door de 'kanker van de woningmarkt' nl. de HRA.
Ok! Dikke doei!quote:Op maandag 21 februari 2011 21:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee..... huurders boeken gewoon een langdurige vakantie naar het nieuwe democratische Egypte
Waar ik me wel over verbaasde was dat er mensen waren met een hypotheek van bijv. 200.000 euro, die er nog 15.000 hadden bijgeleend om in een beleggingshypotheek te stoppen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:49 schreef BeffJeck het volgende:
Volgens Radar betrof 23% van de Nederlandse hypotheken zo'n constructie.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:
Zijn dat niet die typische DSB-hypotheken?
Dan moet ik wellicht nog eens kijken. Volgens mij was dit het percentage mensen dat door zo'n constructie in financiële problemen komt.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens Radar betrof 23% van de Nederlandse hypotheken zo'n constructie.
nee dat waren hypotheken waarbij de 30 jaar premie van de levensverzekering contant gemaakt werd, en bij je hypotheek opgeteld, met de smoes dat je daar dan ook HRA over kreegquote:Op maandag 21 februari 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:
Zijn dat niet die typische DSB-hypotheken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |