Tsja. Ik had ooit ¤2.000 schuld bij een woningbouwvereniging. Jij nu ¤200.000 bij een tuigbank, met als onderpand een onverkoopbare stapel bakstenen. Wie kan er dan beter met z'n geld omgaan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad héél wat anders ja
Ik vind het gewoon... frappant... en een beetje wereldvreemd dat iemand die kennelijk een periode behoorlijk financieel mismanagement heeft gepleegd een grote mond opzet tegen mensen die hun financieën wél op orde hebben en dat altijd hebben gehad. Komt op mij over als een zedendelinquent die op een forum gaat roepen dat mensen die films downloaden maar een keihard aangepakt moeten worden
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Tsja. Ik had ooit ¤2.000 schuld bij een woningbouwvereniging. Jij nu ¤200.000 bij een tuigbank, met als onderpand een onverkoopbare stapel bakstenen. Wie kan er dan beter met z'n geld omgaan?
De tijd heelt alle wonden. En iedere persoon verdient een tweede kans.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:49 schreef Whuzz het volgende:
Daarnaast is het natuurlijk verbazingwekkend dat iemand die een dikke huurachterstand heeft gehad (en die kennelijk wel kon maar niet wilde betalen) gewoon een CC heeft en rood mag staan.
Oh, die kans kun je best krijgen zonder CC en roodstand natuurlijk. Onder financiële curatele kun je ook prima leven hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:53 schreef Asfyxia het volgende:
De tijd heelt alle wonden. En iedere persoon verdient een tweede kans.
lol, ik denk dat zaadbal door het linken naar delen uit mijn post history in dit topic al had aangetoond dat áls ik al gelovig was de kerk mij al lang en breed vriendelijk zou hebben verzocht om mijn verdorven ziel uit hun pand (zonder betalingsachterstand) te verwijderenquote:Ben jij soms gereformeerd, of heb je een gereformeerde achtergrond?
Nee, in de VS hebben ze juist nog niet door dat je mensen die niet met financieën om kunnen gaan NOOIT een CC moet geven of andere leningen moet laten aangaan. Dat is juist een van de core-issues daar.quote:Het is wel heel erg calvinistisch namelijk, om mensen na 15 jaar nog geen nieuwe kans te gunnen. In de VS werkt dat bijvoorbeeld heel anders, en dat is ook juist wat die economie zo veerkrachtig maakt.
LOL.... juist in de VS hebben ze door dat je mensen alles op krediet moet laten kopenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:
Nee, in de VS hebben ze juist nog niet door dat je mensen die niet met financieën om kunnen gaan NOOIT een CC moet geven of andere leningen moet laten aangaan. Dat is juist een van de core-issues daar.
LOL dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:57 schreef Whuzz het volgende:
lol, ik denk dat zaadbal door het linken naar delen uit mijn post history in dit topic al had aangetoond dat áls ik al gelovig was de kerk mij al lang en breed vriendelijk zou hebben verzocht om mijn verdorven ziel uit hun pand (zonder betalingsachterstand) te verwijderen
Asfixia. Die heeft geen krediet nodig om toch een enorme stapel schulden te makenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
LOL.... juist in de VS hebben ze door dat je mensen alles op krediet moet laten kopen![]()
Wie houdt anders de economie op gang
Nooit een note gehad, nooit gebanned. Moet dat dan om er bij te horen ofzo? Of om aan te tonen dat je niet gereformeerd bent? Als ik zou willen denk ik dat ik vrij snel gebanned zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef Asfyxia het volgende:
Heb je op fok weleens een note gehad? Ben je weleens geband? Volgens mij ben jij IRL gewoon een hele brave jongen.
Ik denk het niet hoor. Ik denk niet dat jij dat in je hebt. Dat tegendraadse. Dat schoppen tegen de gevestigde orde. Het kunnen doen van uitspraken die vér over het randje gaan, zonder dat het een scheldpartij is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:03 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nooit een note gehad, nooit gebanned. Moet dat dan om er bij te horen ofzo? Of om aan te tonen dat je niet gereformeerd bent? Als ik zou willen denk ik dat ik vrij snel gebanned zou kunnen zijn
Want? Je hebt stoute seks ofzo, net als de rest van Nederland?quote:Ik ben op sommige vlakken een hele brave jongen en daar trots op. Op andere vlakken misschien minder braaf, maar daar zal de bank in elk geval niet over klagen
Voor sommige mensen reserveren ze zelfs extra serverruimtequote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:01 schreef Asfyxia het volgende:
LOL dat zal allemaal wel meevallen.
Heb je op fok weleens een note gehad? Ben je weleens geband? Volgens mij ben jij IRL gewoon een hele brave jongen.
Ja, heel stout. Ik heb een keer heel lang geen seks met mijn vriendin gehad tot ik zo'n achterstand had dat er problemen van kwamen. Gelukkig kreeg ik een tweede kansquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:06 schreef Asfyxia het volgende:
Want? Je hebt stoute seks ofzo, net als de rest van Nederland?
LOLquote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:12 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ja, heel stout. Ik heb een keer heel lang geen seks met mijn vriendin gehad tot ik zo'n achterstand had dat er problemen van kwamen. Gelukkig kreeg ik een tweede kans
Dat was echt superstout
Ondertussen doet Elco Brinkman huilie huilie, want de economie is immers de motor voor de huizenmarktquote:Flinke stijging verkoop nieuwbouwwoningen
Het afgelopen jaar werden in ons land 26.500 nieuwbouwwoningen verkocht, tegen 17.700 in 2009. Dit stelt de Neprom, de vereniging van projectontwikkelaars.
Het herstel in de nieuwbouw was mede mogelijk doordat ontwikkelaars op grote schaal goedkopere woningen op de markt brachten. Vooral starters profiteerden daarvan; zij konden in 2010 de stap van de huur- naar de koopsector maken. In 2011 dreigt de verkoop opnieuw in te zakken door beperking van de hypotheekverstrekking en de oplopende rente.
Terwijl in de nieuwbouw de verkoop in 2010 met de helft toenam, bleef in de bestaande woningvoorraad het aantal kooptransacties op het zelfde niveau als het jaar daarvoor. Het vermogen van projectontwikkelaars om hun producten aan te passen aan de nieuwe woningmarktsituatie blijkt doorslaggevend voor het herstel van de nieuwbouwmarkt.
In bepaalde regio's blijft het herstel van de nieuwbouwmarkt flink achter. Zo ligt in Noord-Holland (sterk bepaald door Amsterdam) het aantal verkochte nieuwbouwwoningen nog steeds 40 procent onder het niveau van voor de crisis tegen 25 procent landelijk.
De Neprom baseert haar woningmarktrapportages op de cijfers afkomstig uit het onderzoek Monitor Nieuwe Woningen dat in samenwerking met het ministerie van Binnenlandse Zaken elk kwartaal wordt uitgevoerd. Daaruit blijkt ook dat in het derde kwartaal van 2010 de nieuwbouwmarkt kortstondig wat teruggezakte, maar dat dit vooral werd veroorzaakt doordat in de zomer aanzienlijk minder nieuwe projecten in verkoop werden gebracht.
Volgens de Neprom zijn de starters de katalysator van het woningmarktherstel. Eerdere berekeningen tonen aan dat als een starter een bestaand huis koopt dit leidt tot gemiddeld mimimaal drie andere verhuisbewegingen. Aan het eind van de verhuisketen bevindt zich in veel gevallen een nieuwbouwwoning.
De organisatie vindt het dan ook zeer ongelukkig dat uitgerekend starters het meeste last hebben van de beperking in de hypotheekverstrekking. Als gevolg van de aanscherping van de regels van Nationale Hypotheekgarantie (NHG) en het verscherpte toezicht van de AFM op tophypotheken zijn banken steeds terughoudender geworden. Vooral inkomens beneden modaal - waar de meeste starters zijn te vinden - zijn daar de dupe van. Hun leencapaciteit is fors afgenomen, oplopend tot zelfs 25 procent.
bron: NVM
Zeepsop is niet de enige grefo die er zo over denktquote:Hoe staat het met de huizenmarkt?
Voor het eerst viel er een huizenblaadje op de mat waar de makelaars toegaven dat de huizen wat prijs betreft 9/14% in waarde gezakt waren. Men deed alsof de grootste daling nu wel gepasseerd was en dat het dus een ideale tijd was om in te stappen. Niets is minder waar! Ik geloof dat er nog zeker 50% lucht in de huizenmarkt aanwezig is. Ons eigen huis is in zegge twaalf jaar tijd ruim verdriedubbeld aan zogenaamde marktwaarde. Je behoeft geen grote rekenaar of econoom te zijn om te beseffen dat dit niets met de reële waarde te maken heeft. Door het dalen van de huisprijs ontstaat er op den duur een zogenaamde onderwaarde. Waar eerst overwaarde was en de bank stond te trappelen om de eigenaar extra geld te lenen, zal een ommekeer komen waarin de bank wederom op de stoep staat. Niet om extra aan je te lenen maar met het verzoek de onderwaarde aan te vullen, omdat de banken hun onderpand kwijt raken. De banken lenen steeds minder en steeds voorzichtiger. De werkeloosheid zal in de komende jaren een stijgende lijn blijven vertonen en de bezuinigingen zullen steeds beter merkbaar worden. Al met al reden om de lucht die nog volop in de opgepompte huizenmarkt aanwezig is, er de komende tijden uit te zien lopen.
bron
quote:Het herstel in de nieuwbouw was mede mogelijk doordat ontwikkelaars op grote schaal goedkopere woningen op de markt brachten. Vooral starters profiteerden daarvan; zij konden in 2010 de stap van de huur- naar de koopsector maken.
In 2011 dreigt de verkoop opnieuw in te zakken door beperking van de hypotheekverstrekking en de oplopende rente.
Het vermogen van projectontwikkelaars om hun producten aan te passen aan de nieuwe woningmarktsituatie blijkt doorslaggevend voor het herstel van de nieuwbouwmarkt.
Als ik centjes bij de SNS bank had ging ik ze vandaag nog halen mensenquote:Patrick Beijersbergen: SNS koerst langs een zwart gat
Zwarte gaten in de kosmos hebben de neiging alles in de buurt op te slokken en steeds groter te worden, totdat het geheel onder zijn eigen gewicht implodeert. De vastgoedportefeuille van SNS Reaal heeft vergelijkbare kenmerken, stelt VEB's Patrick Beijersbergen.
Waar ING zich herstelt van de crisis en de vastgoedportefeuille bijna volledig weet te verkopen, nemen de problemen bij SNS Reaal juist toe. De bankverzekeraar boekte over 2010 een nettoverlies van 225 miljoen euro, tegen een klein winstje vorig jaar.
Belangrijkste oorzaak is de afboeking van 790 miljoen bij de vastgoeddivisie Property Finance. Het verlies bij de vastgoedtak was 593 miljoen, terwijl het resultaat over 2009 nog maar 219 miljoen euro negatief was.
Het feit dat het grootste deel van de afschrijvingen op vastgoedkredieten in de tweede helft van vorig jaar viel is een signaal dat de problemen nog niet afnemen.
De vastgoeddivisie is sinds 1 januari in tweeën gedeeld. Property Finance behoudt de internationale kredietportefeuille en een deel van de Nederlandse kredietportefeuille, dat bestaat uit projectfinancieringen en overige Nederlandse kredieten. De rest van de Nederlandse portefeuille wordt ondergebracht in SNS Zakelijk.
Het idee is dat Property Finance (het Zwarte Gat dus) in twee tot vier jaar wordt ontmanteld. Het is daarbij de uitdaging om het ruimteschip met daarin de rest van SNS Reaal voldoende snelheid te laten houden, omdat het anders onvermijdelijk terugvalt in het Zwarte Gat.
SNS Reaal heeft geluk dat de resultaten van het bankbedrijf en de verzekeringsactiviteiten wel uitstekend zijn. Afgezien van de vastgoedellende steeg de nettowinst met 56 procent tot 368 miljoen euro. Bij SNS Retail Bank werd 162 miljoen euro verdiend, het verzekeringsbedrijf (inclusief de vermogensbeheerdivisies) maakte een winst van 227 miljoen.
Als gevolg van de afwaarderingen is de balans er in 2010 op achteruitgegaan. De kern tier-1 ratio, die sommige balansposten een lagere weging geeft, daalde naar 8,1 procent (vorig jaar 8,3 procent). Er zijn in 2010 enkele zaken verkocht, waaronder een deel van de hypotheekportefeuille, maar met een balanstotaal van 127,7 miljard is het eigen vermogen van 4,8 miljard (dat is inclusief de nog niet terugbetaalde staatssteun) nog steeds geen al te grote buffer.
De totale kredietlimieten van Property Finance zijn weliswaar met 2 miljard teruggebracht, maar deze uiterst fragiele kredietportefeuille is met 12,6 miljard euro nog altijd een veelvoud van het eigen vermogen.
Voorlopig kan SNS Reaal het terugkopen van de staatssteun beter uit haar hoofd zetten. Eerst maar eens om het zwarte vastgoedgat heen sturen en er voldoende afstand van nemen.
bron: Z24
LOL, eerst Zaadbel met bronnen als vivaforum.nl en nujij.nl en nu kom jij met een nog dubieuzere weblog op de proppen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:23 schreef xenobinol het volgende:
Zeepsop is niet de enige grefo die er zo over denkt![]()
Iemand moet het evangelie toch verkondigen als zeepsop het niet meer doetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, eerst Zaadbel met bronnen als vivaforum.nl en nujij.nl en nu kom jij met een nog dubieuzere weblog op de proppen.
wacht maar de bouw wil blijven bouwen en verkopen en gemeentes willen geld hebbenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Istrilyin het volgende:
Bouw en starters zouden de handen ineen moeten slaan en een vuist moeten maken tegen de hoge grondprijzen. Als die zakken, dan maakt het niet meer uit wat voor prijzen verkopers vragen: je laat gewoon voor minder je eigen huisje bouwen.
Helaas zijn wij potentiele starters totaal ongeorganiseerd, het enige politieke machtsmiddel dat we hebben is niet kopen.
Uh nee? Hij is gebanned omdat het onwijs irritant, kinderachtig en stompzinnig was. Daarnaast heeft hij al een eigen kloon waaronder hij gewoon door gaat met onzin uitkramen, dus dat hoef jij niet van hem over te nemen... Jij moet gewoon hard werken om mijn HRA te financieren en mijn oprit komen vegen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Iemand moet het evangelie toch verkondigen als zeepsop het niet meer doet
Heb je een kavel? Dan komen diverse aannemers er voor ~150k een vrijstaande woning + garage opzetten. Hier in de lokale kranten staan advertenties van diverse aannemers, dat was tot een half jaar geleden ondenkbaar. Ook heb ik wat documenten van raadsvergaderingen gelezen dat B&W bereid is zijn grondprijzen met 10% te verlagen met de hoop dat dit de ontwikkeling van nieuwbouw zal bevorderen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:34 schreef Istrilyin het volgende:
Bouw en starters zouden de handen ineen moeten slaan en een vuist moeten maken tegen de hoge grondprijzen. Als die zakken, dan maakt het niet meer uit wat voor prijzen verkopers vragen: je laat gewoon voor minder je eigen huisje bouwen.
Helaas zijn wij potentiele starters totaal ongeorganiseerd, het enige politieke machtsmiddel dat we hebben is niet kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |