SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
Nee. Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar niet waarom je dat zou doen. Klinkt asociaal, onverantwoordelijk en nog meer "tokkie" dan het gewoon niet kúnnen betalen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:01 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat ik m'n huur niet meer betaalde, wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat ik geen geld meer had. Snap je dat?
Uiteraard word je uit je huurhuis gezet als je de huur niet betaald, lijkt mij vrij logisch. Wel is het een teken dat huurprijzen te hoog zijn imoquote:[quote]Op vrijdag 18 februari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
Aahahaha! Ik zou zeggen, google even op aantallen huisuitzettingen uit huurhuizen per jaar (25.000 ofzo was het, waarvan 18.000 door wanbetaling) en het aantal gedwongen verkopen door hypotheekachterstanden (1300 per jaar ofzo). Is vorig topic nog uitgebreid besproken.
Whuzz... die stijging is toch alleen op toepassing voor 'rijke' scheefhuurders? Die betalen gewoon hun huur, dus ik verwacht geen stijging van het aantal uitzettingen op basis van die verhoging.quote:Huurders worden vrij massaal hun krotjes uitgeflikkerd als ze niet betalen. Normaal is een betalingsachterstand van 3 maanden voldoende. Ik voorspel dat die 18.000 hard zal oplopen na de huurstijgingen. Gelukkig zijn er veel huizenbezitters met een oprit. Die mogen jullie dan komen vegen voor wat bijverdienste![]()
Die 80k wachtenden hebben vast onderdak, want de laatste keer dat ik onder de brug keek was er niemand om een praatje mee te makenquote:En wie dat dan gaat betalen? Die 80.000 andere huurders die op wachtlijsten staan. Voor jouw wanbetalende ass nog 10 andere gewillige slachtlammeren
In het krantje van de verhuurder stond deze maand nog een stukje over de soepele manier waarmee men met wanbetalers om gingquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:51 schreef Asfyxia het volgende:
Jahoor. Met ¤150-¤300 huurachterstand kom je zeker weg. Met tweeduizend euro achterstand ook nog wel, en daarna wordt het tricky. Dat weet ik uit ervaring.
lolwut? Als iemand zijn huur niet betaald is de huur te hoog? Ik denk dat die iemand dan gewoon boven zijn stand leeft een kleiner moet gaan wonen. Of beter op zijn financieën moet letten en prioriteiten stellen. Huur betalen > 100 blikken schultenbrau kopen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:
Uiteraard word je uit je huurhuis gezet als je de huur niet betaald, lijkt mij vrij logisch. Wel is het een teken dat huurprijzen te hoog zijn imo
Huh? En hierboven zei je nog dat je het zo logisch vond dat als je huur niet betaalde je er uit werd getieft. Dat jij jezelf constant tegenspreekt is bekend, maar dat je het in twee opvolgende posts doet is wel een nieuw recordquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef xenobinol het volgende:
In het krantje van de verhuurder stond deze maand nog een stukje over de soepele manier waarmee men met wanbetalers om ging![]()
Uitzetten kost ook geld en aangezien ik in Dronten woon en daar eigenlijk niemand wil wonen smeken ze je haast om te blijven zitten
Verveelde je je zo in de trein dat je deze reeks ging doorlezenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:05 schreef capricia het volgende:
Eeeuwigdurend afgekocht nogwel. In utrecht is niet veel anders mogelijk.lol!
Wil iemand anders een nieuw deeltje aabmaken? Mobiel lukt dat moeilijk.
Gewoon overstappen op de spiritus veel goedkoperquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:47 schreef Whuzz het volgende:
lolwut? Als iemand zijn huur niet betaald is de huur te hoog? Ik denk dat die iemand dan gewoon boven zijn stand leeft een kleiner moet gaan wonen. Of beter op zijn financieën moet letten en prioriteiten stellen. Huur betalen > 100 blikken schultenbrau kopen.
Over het algemeen... Dronten was een uitzondering toch?quote:Huh? En hierboven zei je nog dat je het zo logisch vond dat als je huur niet betaalde je er uit werd getieft. Dat jij jezelf constant tegenspreekt is bekend, maar dat je het in twee opvolgende posts doet is wel een nieuw record
Ach.... de hoge rente kan gewoon gecompenseerd worden door het EWF tot 2 a 3% van de WOZ waarde op te voerenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:55 schreef HansvD het volgende:
Mijn rente staat 30 jaar vast, dus kom maar op met die rente stijging, goed voor mijn spaargeld :-)
Tja.... januari is historisch gezien een slechte maand, seizoensinvloeden noemt men dat toch?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:56 schreef Bayswater het volgende:
Hadden we die al:
8,6% stijging verkochte woningen in januari 2011
Het aantal verkochte woningen is in januari 2011 met 8,6% gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Ten opzichte van december 2010 is er sprake van een daling van 40,5%. Traditiegetrouw worden er in de maand december veel akten bij het Kadaster aangeboden. Van de verschillende woningtypen stijgen de 2-onder-1-kapwoningen met 21,2% het meest ten opzichte van januari 2010. De kleinste stijging is te zien bij de appartementen (4,0%
bron Kadaster
Februari ook, maar zitten sowieso al twee verkopen inquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... januari is historisch gezien een slechte maand, seizoensinvloeden noemt men dat toch?
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:02 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Februari ook, maar zitten sowieso al twee verkopen in
Ééntje verkocht, ééntje gekocht (en allebei notarieel overgedragen in februari).quote:
Aah... jouw oude en nieuwe woningquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:07 schreef Bayswater het volgende:
Ééntje verkocht, ééntje gekocht (en allebei notarieel overgedragen in februari).
Ben jij nooit jong geweest ofzo?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee. Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar niet waarom je dat zou doen. Klinkt asociaal, onverantwoordelijk en nog meer "tokkie" dan het gewoon niet kúnnen betalen.
En in dat geval zou je al helemáál een eeuwig durende BKR registratie moeten hebben en geen enkele vorm van krediet mogen krijgen. (dus ook geen vorm van abonnementen waarbij iets achteraf betaald moet worden... je weet bij jou kennelijk niet of je uberhaupt wel betaalt)
Eigenlijk oude woning vriendin, die van mij was in oktober al overgedragen. Respectievelijk binnen 6 en 1,5 maand verkocht. Het kan wel.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Aah... jouw oude en nieuwe woning
Uiteraard..... alles is verkoopbaar voor de juiste prijsquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Eigenlijk oude woning vriendin, die van mij was in oktober al overgedragen. Respectievelijk binnen 6 en 1,5 maand verkocht. Het kan wel.
Jawel, maar daarbij nooit een huurachterstand gehad. Ik woon al sinds mijn 17e op mijzelf en ondanks dat ik best wel eens behoorlijk krap bij kas zat heb ik nog nooit een rekening te laat betaald.quote:
En jij durft iets te zeggen over mensen die een lening aan gaan voor een huisquote:Tegenwoordig betaal ik alles braaf. En ik heb volgens mij geen negatieve BKR meer, want ik kreeg laatst nog meer ruimte om rood te staan op m'n betaalrekening en een duurdere CC.
Dat heb ik ook van mijn ouders geleerd. Maar ik ben nou eenmaal niet zo'n Goody Two-Shoes.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jawel, maar daarbij nooit een huurachterstand gehad. Ik woon al sinds mijn 17e op mijzelf en ondanks dat ik best wel eens behoorlijk krap bij kas zat heb ik nog nooit een rekening te laat betaald.
Ik kan er écht niet bij dat mensen huurachterstanden oplopen, tenzij door onvermijdbare rampspoeden ofzo. Ik heb gewoon van mijn ouders geleerd dat je verantwoordelijk met je financiën om gaat en dat als je een verplichting aan gaat, je je daar ook aan houd.
Ik ben geen lening aangegaan hoor. Ik ben mogelijkheden tot kortlopend lenen aangegaan, meer niet. Ik sta eigenlijk vrijwel nooit rood en die CC gebruik ik alleen voor het bestellen van spullen in de VS.quote:En jij durft iets te zeggen over mensen die een lening aan gaan voor een huis
Waarom is dat ironisch? Een huurachterstand is nogal wat anders dan persoonlijk aansprakelijk zijn voor een dikke restschuld bij dat bankentuig.quote:Het is natuurlijk nogal ironisch dat jij een hele grote mond opzet tegen mensen hier op het forum die een lening hebben afgesloten voor hun huis, ze zelfs toewenst dat ze financieel op hun bek gaan, terwijl jij zelf ooit een dikke huurachterstand hebt gehad en dat kennelijk normaal vind...
Dat is inderdaad héél wat anders jaquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:42 schreef Asfyxia het volgende:
Waarom is dat ironisch? Een huurachterstand is nogal wat anders dan persoonlijk aansprakelijk zijn voor een dikke restschuld bij dat bankentuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |