abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2011 @ 14:09:04 #151
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_93011140
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
Trouwens wat maakt het uit als huizenprijzen nu in waarde dalen: over de lange termijn stijgen ze toch altijd. Je zou wel gek zijn om niet een huis te kopen: het huis betaalt zichzelf. Al die dalende huizenprijzen vind je niet in de randstad, hoor! Er is hier nog enorme vraag.

Het nieuwste leenprodukt: 200% aflossingsvrije hypotheek, dan kan je de rente betalen met het geleende geld. HET IS DE TOEKOMST MENSEN!
Wat maak je je toch druk :? Ik neem aan dat je in een huurhuisje woont, prima. Laat de kopers in hun koophuis wonen. Wat is het probleem? Of denk je dat hier veel mensen zitten te wachten op belerende vingertjes..
pi_93011550
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Wat maak je je toch druk :? Ik neem aan dat je in een huurhuisje woont, prima. Laat de kopers in hun koophuis wonen. Wat is het probleem? Of denk je dat hier veel mensen zitten te wachten op belerende vingertjes..
CenZuur heeft ergens een traumatje opgelopen op de huizenmarkt en probeert daar op deze manier mee om te gaan. De rest is het eens dat professionele hulp beter zou zijn, maar goed. FoK is gratis he :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:10:10 #153
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93013465
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ik lees steeds meer over lenertjes die vinden dat de overdrachtsbelasting moeten worden afgeschaft omdat ze in de verkoop er niet meer voor kunnen krijgen wat ze er zelf voor hebben geleend. Ik denk waar maken zij zich druk om, dan hadden ze maar niet zoveel moeten lenen.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  zaterdag 19 februari 2011 @ 15:42:13 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93014617
De overheid zorgt zelf voor de stroop in de verkopen, door de overdrachtsbelasting, die maakt dat men de eventuele overwaarde kwijt raakt en geen andere woning kan kopen

beter is het om het hele instrument van belastingen en kortingen op te heffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93014701
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
De overheid zorgt zelf voor de stroop in de verkopen, door de overdrachtsbelasting, die maakt dat men de eventuele overwaarde kwijt raakt en geen andere woning kan kopen

beter is het om het hele instrument van belastingen en kortingen op te heffen
Maar de overwaarde is heilig.

Naja.. voor zolang die er nog is dan..
pi_93014751
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
Trouwens wat maakt het uit als huizenprijzen nu in waarde dalen: over de lange termijn stijgen ze toch altijd. Je zou wel gek zijn om niet een huis te kopen: het huis betaalt zichzelf. Al die dalende huizenprijzen vind je niet in de randstad, hoor! Er is hier nog enorme vraag.

Het nieuwste leenprodukt: 200% aflossingsvrije hypotheek, dan kan je de rente betalen met het geleende geld. HET IS DE TOEKOMST MENSEN!
200% aflossingsvrij is een goed plan. ^O^

Wel direct van de ECB met dito rente. Dan hebben de normale mensen er tenminste ook wat aan.
pi_93015127
Holy shit, 200% aflossingsvrij... denk je eens in HOEveel HRA ik dan van Xeno kan vorderen... woaaaa... hebbehebbehebbe!

* Whuzz is ff naar de bank!! :Y)
pi_93015699
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:59 schreef Whuzz het volgende:
Holy shit, 200% aflossingsvrij... denk je eens in HOEveel HRA ik dan van Xeno kan vorderen... woaaaa... hebbehebbehebbe!

* Whuzz is ff naar de bank!! :Y)
Dat je service verwacht van een bank is tot daar aan toe,
maar op zaterdag... _O-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_93016896
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:17 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat je service verwacht van een bank is tot daar aan toe,
maar op zaterdag... _O-
Voor leenvarkens als Whuzz blijven ze extra lang open, spaarvarkens daarentegen worden afgescheept met een minimale rente -O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93019388
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voor leenvarkens als Whuzz blijven ze extra lang open, spaarvarkens daarentegen worden afgescheept met een minimale rente -O-
Bankiers herkennen een mede-geldwolf als ik direct bij binnenkomst. Evenals ze scheerschapen als jij direct bekkenen. De wolven jagen in hun pack op de makke schaapjes ;)
Koooom maar Xeno! Kom maar, kommaarkommaarkommaarrrrrrr! })
pi_93019923
Ik kan met mijn jaarinkomen van 30.000 geen hypotheek krijgen om het goedkoopste appartement in mijn woonplaats te financieren (140.000 k.k.). Dan blijf ik toch voorlopig lekker voor 430 euro huur in mijn gesubsidieerde tussenwoning zitten...
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:41:23 #162
323876 michaelmoore
pi_93020255
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:31 schreef announcement het volgende:
Ik kan met mijn jaarinkomen van 30.000 geen hypotheek krijgen om het goedkoopste appartement in mijn woonplaats te financieren (140.000 k.k.). Dan blijf ik toch voorlopig lekker voor 430 euro huur in mijn gesubsidieerde tussenwoning zitten...
tja
ALs de rente stijgt door de inflatie zal t nog moeilijker worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93020347
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:31 schreef announcement het volgende:
En gelijk heb je :)
pi_93020702
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tja
ALs de rente stijgt door de inflatie zal t nog moeilijker worden
Dan is dat maar zo. Ik woon nu ruimer, luxer, met tuin en bovendien in een leukere buurt dan wanneer ik ga kopen. Ik weiger onnodig teveel te betalen voor woningen die dat niet waard zijn.

De woningmarkt zit vast omdat vraag en aanbod elkaar nauwelijks vinden in de verkoopprijs. Veel mensen (waaronder ik) willen best een huis kopen maar kunnen of willen niet de prijs betalen die de meeste huizenverkopers willen hebben. Ik kan er best een sloot spaargeld tegenaan gooien en alsnog iets kopen maar ik vind de huizenprijzen te hoog voor wat je ervoor krijgt. Wie betaalt bepaald is het nog altijd het credo op de woningmarkt.
pi_93020786
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:54 schreef announcement het volgende:
Dan is dat maar zo. Ik woon nu ruimer, luxer, met tuin en bovendien in een leukere buurt dan wanneer ik ga kopen. Ik weiger onnodig teveel te betalen voor woningen die dat niet waard zijn.
Je zegt net zelf dat je in een gesubsidieerde woning zit. Die woning is dus te goedkoop, niet een gelijkwaardige koopwoning te duur ;)

quote:
De woningmarkt zit vast omdat vraag en aanbod elkaar nauwelijks vinden. Veel mensen (waaronder ik) willen best een huis kopen maar kunnen of willen niet de prijs betalen die de meeste huizenverkopers willen hebben. Ik kan er best een sloot spaargeld tegenaan gooien en alsnog iets kopen maar ik vind de huizenprijzen te hoog voor wat je ervoor krijgt. Wie betaalt bepaald is het nog altijd het credo op de woningmarkt.
Tja, als je het geld er niet voor over hebt en het te duur vind, dan houd het op. Dat is je goed recht natuurlijk en gelijk heb je. Ik koop ook geen dingen die ik het geld niet waard vind.

Maar je mist zo wel de kans om op Xeno's belastinggeld te teren!!!111oe :o
pi_93020864
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat je in een gesubsidieerde woning zit. Die woning is dus te goedkoop, niet een gelijkwaardige koopwoning te duur ;)

[..]

Tja, als je het geld er niet voor over hebt en het te duur vind, dan houd het op. Dat is je goed recht natuurlijk en gelijk heb je. Ik koop ook geen dingen die ik het geld niet waard vind.

Maar je mist zo wel de kans om op Xeno's belastinggeld te teren!!!111oe :o
HRA zie ik ook als een vorm van subsidie. Als de HRA er niet was dan waren koopwoningen ook goedkoper.
pi_93021688
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:59 schreef announcement het volgende:

[..]

HRA zie ik ook als een vorm van subsidie. Als de HRA er niet was dan waren koopwoningen ook goedkoper.
En waren ze dan ook betaalbaarder?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:25:17 #168
323876 michaelmoore
pi_93021893
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En waren ze dan ook betaalbaarder?
net zo betaalbaar als nu, maar de overheid zou dan de HRA kunnen inzetten voor stimulative leningen, dus geen subsidie maar een renteloze achtergestelde lening van 25.000 euro per woning die snel afgelost moet worden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 19-02-2011 19:31:28 ]
pi_93022138
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

net zo betaalbaar als nu, maar de overheid zou dan de HRA kunnen inzetten voor stimulative leningen, dus geen subsidie maar een renteloze achtergestelde lening van 25.000 euro per woning
Houd je daarmee niet nog steeds de huizenprijzen kunstmatig te hoog? Het blijft geld uitlenen aan mensen voor woningen, terwijl je eigenlijk liever wilt dat starters gewoon met eigen geld of iig op eigen kracht een huis kunnen kopen.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:33:13 #170
323876 michaelmoore
pi_93022335
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:29 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Houd je daarmee niet nog steeds de huizenprijzen kunstmatig te hoog? Het blijft geld uitlenen aan mensen voor woningen, terwijl je eigenlijk liever wilt dat starters gewoon met eigen geld of iig op eigen kracht een huis kunnen kopen.
het is wel nuttiger, dan iedereen maar 30% a 52% subsidie geven op de lening, ook de mensen die het helemaal niet nodig hebben, en kost nagenoeg niets
pi_93022581
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is wel nuttiger, dan iedereen maar 30% a 52% subsidie geven op de lening, ook de mensen die het helemaal niet nodig hebben, en kost nagenoeg niets
Dat het nuttiger is ben ik met je eens, maar als we toch dingen gaan aanpakken, waarom dan niet echt in de richting die we op willen? Een huizenmarkt die zonder allerhande moeilijke regelingen en subsidies functioneerd. Een starter moet (vanaf een bepaald inkomen) gewoon op eigen kracht een huis kunnen kopen.
Mensen met lagere inkomens kunnen uiteraard door de overheid geholpen worden, maar laat dat dan beperkt tot huren. Waar die inkomengrens zou moeten liggen durf ik zo ook niet te zeggen overigens.
pi_93022617
Dan zou de overheid het geld wat ze niet aan HRA uitgeeft, beter de overdrachtbelasting kunnen schrappen.
pi_93022875
Bouw al die subsidies, toeslagen, HRA en overdrachtsbelasting maar af. De administratie hiervan draaiende houden kost ook een hoop ambtenarensalarissen. Zorg maar voor een goede inkomensnivellering.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:51:13 #174
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_93023267
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef announcement het volgende:
Bouw al die subsidies, toeslagen, HRA en overdrachtsbelasting maar af. De administratie hiervan draaiende houden kost ook een hoop ambtenarensalarissen. Zorg maar voor een goede inkomensnivellering.
Dat doen ze pas als het echt niet anders kan. Ik krijg nu al medelijden met Jan-Kees en Mark...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_93023273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:43 schreef announcement het volgende:
Zorg maar voor een goede inkomensnivellering.
Laten we dát nou even niet doen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')