abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93023426
Want? Als we dat allemaal afschaffen kunnen de belastingen toch omlaag? ^O^ Je bent dan natuurlijk wel wat meer geld kwijt aan wonen maar so what? Het is in ieder geval een stuk transparanter.
pi_93023473
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:54 schreef announcement het volgende:
Want? Als we dat allemaal afschaffen kunnen de belastingen toch omlaag? ^O^
Oh die subsidies afschaffen is prima, maar inkomens nivelleren? Dat klonk ietwat te "rood" ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:55:42 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_93023477
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:38 schreef announcement het volgende:
Dan zou de overheid het geld wat ze niet aan HRA uitgeeft, beter de overdrachtbelasting kunnen schrappen.
Ja dat zal menigeen met je eens zijn, maar een snel af te lossen renteloze lening kan een deel eigen vermogen van starters helpen opbouwen.
En renteloos, dus het kost de overheid ook geen HRA over dat deel

Dat voorkomt dat hypotheken onder water komen, zoals je nu overal ziet gebeuren, deze mensen kunne nooit meer verhuizen

De bank kan dan op max 90% lening van de executiewaarde blijven zitten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_93023594
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh die subsidies afschaffen is prima, maar inkomens nivelleren? Dat klonk ietwat te "rood" ;)
Ik zeg niet dat er per definitie meer genivelleerd moet worden in de inkomens. Doordat je de woningmarkt "rechttrekt" zul je dat elders moeten aanpassen zodat iedereen een bij zijn inkomen passende woning kan financieren.
pi_93023726
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:58 schreef announcement het volgende:
Ik zeg niet dat er per definitie meer genivelleerd moet worden in de inkomens. Doordat je de woningmarkt "rechttrekt" zul je dat elders moeten aanpassen zodat iedereen een bij zijn inkomen passende woning kan financieren.
Dat is de taak van de WBV's lijkt me. Maar ik ben bang dat het idee van complete afschaffing van subsidies een illusie is als je tegelijk niet de levensstandaard van de onderkant van de samenleving wil afbreken.
pi_93023819
Hoe dan ook, de rijkere zullen altijd voor de armen moeten betalen. Ik zie dat liever in een transparant progressief belastingstelsel dan in een oerwoud van subsidie's, toeslagen en HRA.
pi_93023977
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:02 schreef announcement het volgende:
Hoe dan ook, de rijkere zullen altijd voor de armen moeten betalen. Ik zie dat liever in een transparant progressief belastingstelsel dan in een oerwoud van subsidie's, toeslagen en HRA.
Daar ben ik het helemaal mee eens :)
Wat niet wil zeggen dat inkomens genivelleerd moeten worden natuurlijk. Verschil moet er zijn, anders steekt niemand zijn nek meer uit.
pi_93024353
Uiteraard. Misschien kunnen ze de verschillende subsidievormen deels tegen elkaar wegstrepen? Zodat er minder subsidies zijn en het toch voor iedereen eerlijk is. Iedereen met een dak boven zijn hoofd profiteert nu linksom of rechtsom wel van een bepaalde subsidie daarop en dat is niet handig.
pi_93024516
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:14 schreef announcement het volgende:
Iedereen met een dak boven zijn hoofd profiteert nu linksom of rechtsom wel van een bepaalde subsidie daarop en dat is niet handig.
Moa. Moet je eens met een inkomen van rond de 40k als alleenstaande in de vrije sector gaan huren. Dan krijg je echt 0,0% subsidie hoor.
pi_93025143
Niet iedereen dan, maar wel een groot deel. Het overgrote deel van de bevolking schuift een heleboel geld rond, wat eigenlijk helemaal niet rondgeschoven hoeft te worden en alleen maar belemmerend werkt voor de markt, dat is wat ik ermee wil zeggen. Ik betaal van mijn salaris belasting voor de HRA van de overbuurman, terwijl hij van zijn salaris belasting betaalt voor mijn gesubsidieerde WBV-woning om maar wat te noemen.
pi_93025674
Hoe denkt Xeno hierover? Misschien dat wij elkaar als mede Flevolanders de spreekwoordelijke hand kunnen schudden? (Nee, ik woon gelukkig niet in Almere of Lelystad).
pi_93025689
Wat mij betreft mag de overdrachtsbelasting blijven bestaan. Zeer effectief tegen een markt met veel speculatie. Zonder overdrachtsbelasting zie ik de kans groot dat bepaalde partijen veel woningen kopen en daarmee zelf prijs gaan zetten.

En nee het bouwen van meer huizen is ook niet wenselijk in de ruimtelijke ordening. Ik ben alles behalve groen, maar we mogen best onze ongebruikte troep eerst opruimen voordat we allerlei leegstaande grond opofferen.
pi_93026031
Wat is er mis met speculatie in een vrije markt? Als ze teveel geld vragen dan verkopen ze immers niks? Er is nu ook sprake van speculatie door grote spelers (gemeenten en projectontwikkelaars).
pi_93028810
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Censuur-152 het volgende:
Trouwens wat maakt het uit als huizenprijzen nu in waarde dalen: over de lange termijn stijgen ze toch altijd. Je zou wel gek zijn om niet een huis te kopen: het huis betaalt zichzelf. Al die dalende huizenprijzen vind je niet in de randstad, hoor! Er is hier nog enorme vraag.

Het nieuwste leenprodukt: 200% aflossingsvrije hypotheek, dan kan je de rente betalen met het geleende geld. HET IS DE TOEKOMST MENSEN!
Om de een of andere reden lukt het je maar niet om van dat knippen en plakken af te komen he....

Gast, zoek een leven. Dit is geen doen zo. Als het echt niet lukt, huur dan desnoods ergens een leven.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_93030627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef announcement het volgende:
Wat is er mis met speculatie in een vrije markt? Als ze teveel geld vragen dan verkopen ze immers niks? Er is nu ook sprake van speculatie door grote spelers (gemeenten en projectontwikkelaars).
De markt zal nooit vrij zijn doordat je aan de restricties zit van de ruimtelijke ordening. Om vervolgens partijen de mogelijkheid te geven het aanbod te bepalen is in mijn ogen geen gewenste situatie.
pi_93036154
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:57 schreef Whuzz het volgende:

Maar je mist zo wel de kans om op Xeno's belastinggeld te teren!!!111oe :o
Gewoon de HRA afschaffen dan zijn we zo uit de problemen. Dat er dan een paar 100k in de problemen komen is acceptabel imo. Hadden ze maar niet scheef moeten lenen, aanpakken dat leentuig ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_93036266
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:51 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dat doen ze pas als het echt niet anders kan. Ik krijg nu al medelijden met Jan-Kees en Mark...
Ik heb geen medelijden met die twee trekpoppen, hopelijk sudderen ze heel langzaam gaar in de problematiek en hebben ze plotseling veel tijd nodig om door te brengen met de vrouw en kinderen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_93036309
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Pffff.... zegt onze rode HRA rakker :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93036540
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:41 schreef announcement het volgende:
Hoe denkt Xeno hierover? Misschien dat wij elkaar als mede Flevolanders de spreekwoordelijke hand kunnen schudden? (Nee, ik woon gelukkig niet in Almere of Lelystad).
Volgens mij zit je op de juiste weg, gewoon de IB naar beneden en belastingen heffen op consumptie. Dan kunnen mensen zelf bepalen waar ze hun geld aan uit wensen te geven i.p.v. dat de overheid dit voor ze bepaald.
I'll sing you a lullaby.
pi_93036622
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:42 schreef snabbi het volgende:
Wat mij betreft mag de overdrachtsbelasting blijven bestaan. Zeer effectief tegen een markt met veel speculatie. Zonder overdrachtsbelasting zie ik de kans groot dat bepaalde partijen veel woningen kopen en daarmee zelf prijs gaan zetten.

En nee het bouwen van meer huizen is ook niet wenselijk in de ruimtelijke ordening. Ik ben alles behalve groen, maar we mogen best onze ongebruikte troep eerst opruimen voordat we allerlei leegstaande grond opofferen.
Wat een onzin Snabbi, veel van die ongebruikte troep kan direct gesloopt worden want niemand wil daar geld voor lenen. En de openbare ruimte is nog lang niet vol :)
I'll sing you a lullaby.
pi_93036713
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:48 schreef announcement het volgende:
Precies... in een markt met voldoende aanbod is speculatie alleen zinvol als je de hele voorraad kan opkopen ;)
Juist de kunstmatige schaarste is een instrument die speculatie mogelijk maakt.
I'll sing you a lullaby.
pi_93036831
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:15 schreef snabbi het volgende:

[..]

De markt zal nooit vrij zijn doordat je aan de restricties zit van de ruimtelijke ordening. Om vervolgens partijen de mogelijkheid te geven het aanbod te bepalen is in mijn ogen geen gewenste situatie.
Restricties moeten aangepast worden op de bevolkingsgroei en demografie, anders moet je nl. ook restricties stellen aan deze factoren. Misschien is een 1 kind beleid en de 'pill van Drion' toch nog niet zo'n slecht idee?
I'll sing you a lullaby.
pi_93036883
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om de een of andere reden lukt het je maar niet om van dat knippen en plakken af te komen he....

Gast, zoek een leven. Dit is geen doen zo. Als het echt niet lukt, huur dan desnoods ergens een leven.
Haha..... BVZ die op zeepbel.nl lurkt :D
I'll sing you a lullaby.
pi_93045983
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat een onzin Snabbi, veel van die ongebruikte troep kan direct gesloopt worden want niemand wil daar geld voor lenen. En de openbare ruimte is nog lang niet vol :)
Veel van de ongebruikte troep (met name bedrijventerrein) kan idd zo gesloopt worden. Het is echter goedkoper om een nieuw stukje grond te bebouwen dan het oude weg te halen.

De andere kant van het verhaal is dat de gebouwen wel eigendom zijn. Jij kan niet zomaar bepalen wat er met iemand anders zn eigendom gebeurt. Ook niet met een argument dat de verkoper een hogere prijs wil dan een koper wil betalen.

quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 00:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Restricties moeten aangepast worden op de bevolkingsgroei en demografie, anders moet je nl. ook restricties stellen aan deze factoren. Misschien is een 1 kind beleid en de 'pill van Drion' toch nog niet zo'n slecht idee?
:')
Dus wanneer onze bevolking hard groeit, moeten we belgie binnenvallen.
  zondag 20 februari 2011 @ 11:25:40 #200
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93048235
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 09:49 schreef snabbi het volgende:
Dus wanneer onze bevolking hard groeit, moeten we belgie binnenvallen.
Niet allen dan... die plannen liggen sowieso al klaar voor de dag dat ik mijn dictatorschap begin. België is slechts de eerste van velen... })
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')