abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:45:09 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970250
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:43 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, die in Duitsland hè. Niet die bij je moeder tussen d'r benen...
Dat heet Ruhr
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970323
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heet Ruhr
Ik noem het altijd Roergebied. Gewoon, omdat het kan...
pi_92970402
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er staat wel 300 op de teller joh
:|W

Aha, je rijdt met de hoge snelheidstrein naar Munchen ?
:)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:48:55 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92970426
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is alleen op de ring rond Keulen, stukje verder kan je gewoon weer blazen.
Ik kom op de drie van Duisburg tot aan Passau toch heel veel bordjes tegen van 120 130 en zelfs 90, en dan niet alleen bei Nässe.
pi_92970440
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heet Ruhr
Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:49:41 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970465
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:46 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ik noem het altijd Roergebied. Gewoon, omdat het kan...
Dat ligt in Limburg, bij Roermond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:51:00 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970533
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.
Tja, veel dienstverleningsindustrie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970730
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, veel dienstverleningsindustrie
Niet alle vrouwen zijn hoeren hoor :P
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:17 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970946
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen zijn hoeren hoor :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970974
ik voorspel: meer spookfiles, langere reistijden en meer ongelukken.
het enige voordeel is alsof het lijkt dat je harder gaat, maar met alle drukke verkeer en vele op en afritten zal de gemiddelde snelheid afnemen omdat de hardrijders vaker hun rem gaan gebruiken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_92970993
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ligt in Limburg, bij Roermond.
Ik bedoel dus de Duitse versie...

Excuses voor de verwarring.
pi_93078640
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waarom open je dan geen topic dat alle maximumsnelheden op de snelweg naar 80 moeten? Scheelt maar een paar minuten.
Kompromis is 100.
Scheelt ook weer een heleboel vroegtijdige hersenbloedingen... Of wist je niet dat snel rijden alle functies in het lichaam extra belast. Ik moet dagelijks op en neer 2 x 100 km over de A 28. Nu ik ca. 100 rijd kom ik uitgerust aan. Alleen bij inhalen geef ik plank gas om de mensen die 120 rijden niet te irriteren.
pi_93078880
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Heerda het volgende:

[..]

Kompromis is 100.
Scheelt ook weer een heleboel vroegtijdige hersenbloedingen... Of wist je niet dat snel rijden alle functies in het lichaam extra belast. Ik moet dagelijks op en neer 2 x 100 km over de A 28. Nu ik ca. 100 rijd kom ik uitgerust aan. Alleen bij inhalen geef ik plank gas om de mensen die 120 rijden niet te irriteren.
Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:09:15 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93078969
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.
Veel auto's rijden juist het lekkerste op 150/160km.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93085611
Vrachtwagens op tweebaanswegen altijd verplicht rechts laten rijden lijkt me een veel meer nuttige nieuwe regel. 130 is maar op een paar snelwegen haalbaar ivm de vele afslagen, dus dan is er in de randstad sowieso geen plaats voor, of misschien na 20.00 uur en in het weekend.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_93091064
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:03 schreef danos het volgende:
Vrachtwagens op tweebaanswegen altijd verplicht rechts laten rijden lijkt me een veel meer nuttige nieuwe regel. 130 is maar op een paar snelwegen haalbaar ivm de vele afslagen, dus dan is er in de randstad sowieso geen plaats voor, of misschien na 20.00 uur en in het weekend.
Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.

Kijk hier maar eens, fileindex laat de realtime snelheden zien, en ik zie toch links en rechts stukken waar net wat langzamer gereden wordt dan de 120 die er toegestaan is, ondanks het feit dat het een mooie droge dag is, met nagenoeg geen spits ivm de voorjaarsvakantie. Oók op de A1, en dan vooral op de plekken waar de afslagen zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:39:47 #167
324665 meth77
to do or not to do
pi_93092022
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
Heerlijk het gaspedaaltje iets verder indrukken.
Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
pi_93093293
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Het hele punt is dus dat je er niet noemenswaardig sneller van op de plek van bestemming komt.
  maandag 21 februari 2011 @ 10:37:11 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93093347
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Sta je 40 seconden eerder in de file 8)7 8)7
pi_93093368
Hoi.
pi_93093793
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Sta je 40 seconden eerder in de file 8)7 8)7
Mits hij al 10 kilometer 130 heeft kunnen rijden. Grote kans dat dat niet eens lukt :')
pi_93094011
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:48 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.

Kijk hier maar eens, fileindex laat de realtime snelheden zien, en ik zie toch links en rechts stukken waar net wat langzamer gereden wordt dan de 120 die er toegestaan is, ondanks het feit dat het een mooie droge dag is, met nagenoeg geen spits ivm de voorjaarsvakantie. Oók op de A1, en dan vooral op de plekken waar de afslagen zijn.
kunnen ze beter op de geschikte wegen de flitsers op max. 130 zetten, een druk op de computer et voila.
pi_93097028
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
Ik lach me suf..
  maandag 21 februari 2011 @ 12:52:51 #174
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93097601
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93097974
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
De praktijk is meer zoals de cartoon hierboven al schetst, sommige zichzelf overschattende mensen zoeken altijd de grenzen op, en dus krijg je hetzelfde gemekker als het 130 ipv 120 is. Sterker nog, ik denk dat er door de vaker wisselende snelheden op een traject, nog meer verwarring zal ontstaan.

Dat geeft weer meer bezwaren, en stoer brallende ventjes op de fora van flitsservice.nl, en netto geen enkel positief resultaat, niet voor de overheid (meer borden/regels = meer rompslomp en dus geld) als voor de weggebruikers, aangezien de snelheidswinst bewezen nihil is, en het onrustiger wegbeeld mogelijk nog meer ongelukken, en dus een hogere verzekeringspremies op zal leveren ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93105841
Snelheid belangrijke factor bij verkeersongevallen
Ongeveer een derde van de dodelijke ongevallen wordt (mede) veroorzaakt door een te hoge of onaangepaste snelheid (OECD/ECMT, 2006
OECD/ECMT.Speed management. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development OECD/European Conference of Ministers of Transport ECMT, 2006.
). Door de combinatie van snelheid en massa ontstaat vaak letsel. Bij hogere snelheid en bij snelheid die te weinig is aangepast aan de omgeving (verkeer, weginrichting, weersgesteldheid) neemt de kans om bij een ongeval betrokken te raken exponentieel toe. Dit komt enerzijds door de langere remweg en de slechtere bestuurbaarheid van het voertuig. Anderzijds hebben mensen bij hogere snelheden minder tijd om informatie te verwerken en op grond daarvan te handelen. Daarnaast blijken ook grotere verschillen in snelheid tussen verkeersdeelnemers nadelig voor de verkeersveiligheid (Aarts & Van Schagen, 2006
Aarts LT, Van Schagen INLG.Driving speed and the rate of road crashes: a review. Accident Analysis and Prevention. 2006; 38: 215-224.
). Zie ook: SWOV factsheet 'De relatie tussen snelheid en ongevallen' (2009).
pi_93106203
Gewoon een typische vorm van symbool politiek dat dit kabinet zo goed past als het gaat om merkbare zaken in de samenleving. Met 10 km/h sneller ga je heus niet sneller aankomen op je bestemming. 140-150 km/h, dàt had effect gehad. Ook op de manier waarop we kunnen rijden.
  maandag 21 februari 2011 @ 17:46:07 #178
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93110907
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:08 schreef Xaobotnik het volgende:
140-150 km/h, dàt had effect gehad. Ook op de manier waarop we kunnen rijden.
Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93111080
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.
Ja, mensen die nu tegen 130 km/u omdat 180 km/u veel meer effect zou hebben gehad hebben niet helemaal begrepen hoe de politiek werkt,
pi_93136944
De nadelen van deze populistische maatregel zijn groter dan de voordelen. Temeer omdat de voordelen (iets sneller kunnen rijden, iets korter over je reis doen) lang niet altijd worden gehaald, omdat de snelwegen vol zitten met linksrijdende slakken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:47:20 #181
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93138534
In veel landen is 130 al heel gewoon, en zijn er ook meer snelheidsoverschrijdingen. De gemiddelde snelheid in ons land ligt sowieso al vrij laag ten opzichte van de geldelde maximumsnelheid. Ik zie het probleem niet zo.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:07:51 #182
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93138656
Schutltz heeft ook even vermeld dat er strenger gecontroleerd gaat worden d.m.v. trajectcontroles. Lekker die "vrijheid".
pi_93138662
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:07 schreef betyar het volgende:
Schutltz heeft ook even vermeld dat er strenger gecontroleerd gaat worden d.m.v. trajectcontroles. Lekker die "vrijheid".
Ze had geen erg sterk verhaal gister :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 08:09:56 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93138668
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 08:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze had geen erg sterk verhaal gister :)
Ze prikten er zo doorheen, om maar even in D66 termen te blijven.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:13:48 #185
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139499
Schultz was het schandalig slecht gisteren. Hard kunnen door rijden was volgens haar beter voor het milieu dan files. Klopt, maar ook aan de files doet ze niets. ;(
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:21:36 #186
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93139634
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:23:24 #187
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139666
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:21 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Mag je daar ook al 130 km/h? :D
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:24:33 #188
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93139692
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:23 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Mag je daar ook al 130 km/h? :D
Eigen verantwoordelijkheid toch? :D :D
pi_93139721
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:21 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Zonde van die hele mooie auto.
pi_93139743
Wat een hoop verkeerskundigen hier. De meeste doden vallen in de bebouwde kom en niet op de autowegen door snelheden.

De meesten lullen hier of door die 10 km snelheidsverhoging op die paar wegen meteen heel NL vol ligt met verkeersdoden.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:27:17 #191
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139745
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid toch? :D :D
Klopt, vrijheid blijheid. :Y

Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93139767
Ik wist niet dat je in de bebouwde kom ook straks 130 mag.
pi_93139775
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:21 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]
Als dat met 130 was, dan was die boom er aan de andere kant weer uitgekomen :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:29:51 #194
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139798
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik wist niet dat je in de bebouwde kom ook straks 130 mag.
Eigen verantwoordelijkheid toch? :D :D
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93139817
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:29 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid toch? :D :D
En dat komt door die 130 km limiet?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:32:04 #196
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93139847
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:29 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid toch? :D :D
Veel vrijheid,maar wel de snelweg vol met trajectcontroles.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:32:42 #197
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139858
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En dat komt door die 130 km limiet?
Door een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. :) Mensen die een 130 km/h norm willen hebben ook een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93139920
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:32 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Door een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel. :) Mensen die een 130 km/h norm willen hebben ook een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Goede analyse :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:36:34 #199
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93139955
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goede analyse :')
Geen speld tussen te krijgen. :)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:37:25 #200
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_93139978
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:36 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen. :)
:') _O-
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_93140018
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:36 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Geen speld tussen te krijgen. :)
Klopt, maar op het plaatje wat je hebt gepost staat er een heel woonhuis tussen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:43:39 #202
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93140145
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Klopt, maar op het plaatje wat je hebt gepost staat er een heel woonhuis tussen.
Klopt :Y
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:47:35 #203
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93140260
Ik zie ook niet zo vaak klinkers en stoepranden i.p.v. asfalt op de snelweg
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:50:12 #204
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93140345
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
Ik zie ook niet zo vaak klinkers en stoepranden i.p.v. asfalt op de snelweg
Redenatie van Nikita.
Meestal staan er geen huizen langs de snelweg.
Ik zie een huis.

--> Het is geen snelweg. ;)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93152169
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:50 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Redenatie van Nikita.
Meestal staan er geen huizen langs de snelweg.
Ik zie een huis.

--> Het is geen snelweg. ;)
OMG, waar zeg ik dat?

Op je gepostte foto staat een woning op de achtergrond direkt aan de weg en nog eens op een gelijkvloerse tevens gelijkwaardige T-splitsing waar al het verkeer van rechts voorrang heeft.

Als je de definitie van een autowegsnelweg kent zoals in het RVV staat kom je maar eens terug maar dan met steekhoudende argumenten en niet met nonsens die je uit je dikke duim zuigt.
pi_93152771
Het is gewoon een bullshit-maatregel; spelen voor het volk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:25:25 #207
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93153066
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
Het is gewoon een bullshit-maatregel; spelen voor het volk.
Moet de huidige maximum-snelheid niet verlaagd worden wat jou betreft? In verband met milieu en veiligheid en zo?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93153124
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:25 schreef Morendo het volgende:

[..]

Moet de huidige maximum-snelheid niet verlaagd worden wat jou betreft? In verband met milieu en veiligheid en zo?
Dat zeg ik niet. Vind het gewoon onzinnig om de limiet met tien kilometer te verhogen. Het slaat gewoon nergens op. Nogmaals; spelen voor het klootjesvolk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:28:52 #209
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93153230
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Vind het gewoon onzinnig om de limiet met tien kilometer te verhogen. Het slaat gewoon nergens op. Nogmaals; spelen voor het klootjesvolk.
Baas in eigen auto, wat mij betreft. Een snelheidsgrens van 130 is in ieder geval minder betuttelend dan een van 120. Ik vind het een prima maatregel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93153236
Yep, de tegenstanders van het klootjesvolk heeft dan weer wat zeiken als ze er zelf geen voordeel van hebben.
pi_93153293
Onzin maatregel gelijk naar 160 of niets doen. dit gaat inderdaad nergens over...
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:33:34 #212
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93153424
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:30 schreef Tem het volgende:
Onzin maatregel gelijk naar 160 of niets doen. dit gaat inderdaad nergens over...
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, bovendien mis je dan een campagnepunt voor de volgende verkiezingen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93153442
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, de tegenstanders van het klootjesvolk heeft dan weer wat zeiken als ze er zelf geen voordeel van hebben.
Want ik rijd geen auto?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93153503
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:33 schreef Morendo het volgende:

[..]

Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, bovendien mis je dan een campagnepunt voor de volgende verkiezingen.
Sneu dat mensen zich daar mee laten opwrijven.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:36:50 #215
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93153562
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Sneu dat mensen zich daar mee laten opwrijven.
Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93153635
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?
Een strak lekker wijf aan een danspaal. :D
pi_93165130
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:36 schreef Morendo het volgende:

[..]

Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?
Bumperkleven achter een Ferrari met een Opel Kadett. :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:39:25 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93165239
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Een strak lekker wijf aan een danspaal. :D
Die zie je niet als je met 130 voorbij scheurt. (ook niet met 120)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:50:39 #219
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93165789
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

OMG, waar zeg ik dat?

Op je gepostte foto staat een woning op de achtergrond direkt aan de weg en nog eens op een gelijkvloerse tevens gelijkwaardige T-splitsing waar al het verkeer van rechts voorrang heeft.

Als je de definitie van een autowegsnelweg kent zoals in het RVV staat kom je maar eens terug maar dan met steekhoudende argumenten en niet met nonsens die je uit je dikke duim zuigt.
Je zei "Ik zie een huis." :P

En ik weet wat een snelweg is, n.l. een plak asfalt.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93187437
Maar goed de 130 fanboys hier beseffen dat deze maatregel samengaat met veel strenger handhaven met ondermeer veel meer trajectcontroles. Dat heeft een veel grotere beperking van de mogelijkheden tot gevolg dan de oude 120 limiet. Dit omdat de trajectcontroles lekker het hele jaar doorgaan terwijl regulier flitsen op de snelweg na 22.00 uur verdomde weinig voorkomt.

Bedankt dus voor een dosis extra betutteling.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:22:37 #221
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93187476
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:19 schreef du_ke het volgende:
Maar goed de 130 fanboys hier beseffen dat deze maatregel samengaat met veel strenger handhaven met ondermeer veel meer trajectcontroles. Dat heeft een veel grotere beperking van de mogelijkheden tot gevolg dan de oude 120 limiet. Dit omdat de trajectcontroles lekker het hele jaar doorgaan terwijl regulier flitsen op de snelweg na 22.00 uur verdomde weinig voorkomt.

Bedankt dus voor een dosis extra betutteling.
*O* *O*
pi_93240435
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
130 is crimineel en 120 is vredig. Wat ja met 130 op de snelweg rijden is veel gevaarlijker dan een 2-baans weg waar jij en tegenliggers beide 100 rijden.

Waarom wil je geen snelheidsverlagin eigenlijk?

Felle voorstanders van 130 km/h zijn niet serieus te nemen maar felle tegenstanders ook niet. We kunnen ook weer met de huifkar naar tante Bep. Dan heb je geen uitstoot, geen geluidsoverlast en geen gestress.
pi_93240500
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:24 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik kan weer, zoals 2 vorige topics hierover, een lijst wetenschappelijke onderzoeken aanhalen van de USA tot denemarken tot australie die laten zien dat het meer doden zal geven... maar zoals altijd bij deze soort topics heeft dat geen invloed.

Heb jij misschien goede bronnen trouwens?
Wat maakt het uit al er meer doden vallen trouwens? Het verbeteren van de veiligheid heeft ook niet altijd prioriteit.
pi_93240554
quote:
14s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:19 schreef du_ke het volgende:
Maar goed de 130 fanboys hier beseffen dat deze maatregel samengaat met veel strenger handhaven met ondermeer veel meer trajectcontroles. Dat heeft een veel grotere beperking van de mogelijkheden tot gevolg dan de oude 120 limiet. Dit omdat de trajectcontroles lekker het hele jaar doorgaan terwijl regulier flitsen op de snelweg na 22.00 uur verdomde weinig voorkomt.

Bedankt dus voor een dosis extra betutteling.
En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.
pi_93242100
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 03:22 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.
Ik geloof zeker dat Schultz strenger zal laten handhaven. Trajectcontroles leveren gewoon goed geld op natuurlijk. Je bent wel erg naïef om te denken dat je van dit kabinet ergens meer vrijheid krijgt :D.
Ze hebben er ook een theorie bij in Denemarken werd eerst de snelheid verhoogd en toen dat tot problemen leidde werd er gehandhaafd en dat beviel niet dus hebben ze besloten de handhaving naar voren te halen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 24 februari 2011 @ 08:27:22 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93242188
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 03:22 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.
Dat zei mevrouw zelf bij P&W harder rijden oké, maar meer controles d.m.v. traject controles.
  Redactie Frontpage donderdag 24 februari 2011 @ 11:26:06 #227
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_93246860
Zielige symboolpolitiek.

Verder is dit niet haalbaar vanwege geluidsoverlacht en luchtverontreiniging...
Maar goed, als de overheid miljarden aan sanering wil uitgeven in deze barre tijden, dan moet ze dat zelf weten toch? Als snelle Jan-Hendrick vanuit Amsterdam maar 5 minuten eerder in Utrecht kan zijn :') - in de nacht...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:37:06 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93247333
Wat een zielig gejank hier over 130 rijden, christemeziele wat zijn er toch een geknakte eco persoonlijkheidjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93248050
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een zielig gejank hier over 130 rijden, christemeziele wat zijn er toch een geknakte eco persoonlijkheidjes.
Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 februari 2011 @ 11:57:15 #230
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93248207
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?
Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huil
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:01:51 #231
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93248423
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?
Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:03:32 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93248481
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Bovendien veroorzaakt het vrachtverkeer veel meer overlast en stank
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93248491
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huil
Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.

In Friesland zitten ze er al jaren op te wachten om 35 seconde (!!) sneller in Noord Holland te arriveren. Dat is de investering echt waard.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:08:35 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93248703
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.

In Friesland zitten ze er al jaren op te wachten om 35 seconde (!!) sneller in Noord Holland te arriveren. Dat is de investering echt waard.
Ik begrijp je kritiek: idealiter wordt de grens nog wat verder opgerekt, maar dit is alvast een aardig beginpunt.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:10:56 #235
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93248792
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.

In Friesland zitten ze er al jaren op te wachten om 35 seconde (!!) sneller in Noord Holland te arriveren. Dat is de investering echt waard.
Verandering, eng, huiver.
We zijn ook van max 100 naar max 120 gegaan,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:16:56 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93249044
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Schultz wil meer trajectcontroles gaan invoeren. Dus meer overheidsbemoeienis, maar ja daar staat tegenover dat je 10 km/u harder mag rijden.
pi_93249235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verandering, eng, huiver.
We zijn ook van max 100 naar max 120 gegaan,
Wmb. veranderen we de hele boel en gaan we naar max 100. Komt de verkeersveiligheid en het milieu (en dus de volksgezondheid) ten goede, zorgt voor een betere verkeersdoorstroming (minder files en kortere spits), en levert geen noemenswaardige hinder op (reistijd zal in extreme gevallen enkele minuten toenemen). Dat zou vooruitgang zijn.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:21:16 #239
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93249252
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Schultz wil meer trajectcontroles gaan invoeren. Dus meer overheidsbemoeienis, maar ja daar staat tegenover dat je 10 km/u harder mag rijden.
Prima, kan ik helemaal mee leven. Wat ben ik toch blij met dit kabinet. _O_
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:25:44 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93249438
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Prima, kan ik helemaal mee leven. Wat ben ik toch blij met dit kabinet. _O_
Lul dan niet over minder overheidsbemoeienis terwijl er juist meer bemoeienis komt.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:28:22 #241
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93249532
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Lul dan niet over minder overheidsbemoeienis terwijl er juist meer bemoeienis komt.
De overheidsbemoeiens neemt af, en het overheidstoezicht toe. Dat zijn twee verschillende dingen, en ik ben met beide veranderingen erg blij.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93250026
quote:
Nou wat een nieuws, dat is dus niks meer dan een vertaling van de huidige regeling maar dan voor 130 km/h in plaats van 120 km/h..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93250343
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huil
Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts :')

Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_93250394
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:40 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nou wat een nieuws, dat is dus niks meer dan een vertaling van de huidige regeling maar dan voor 130 km/h in plaats van 120 km/h..
Dus iedereen gaat 140 rijden daar zoals al voorspeld en van de beloofde strengere handhaving komt niks terecht. Daar is het rechtse kabinet niet van namelijk, van handhaving.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:51:04 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93250520
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Brrrrrrrr, wat is Grrrrrrrr een eng mannetje. :{
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:51:04 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93250521
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts :')

Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Waarom? Omdat jij geen auto hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:51:40 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93250541
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Brrrrrrrr, wat is Grrrrrrrr een eng mannetje. :{
Boomknuffelende treintokkie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:54:24 #248
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_93250677
Liever 110 dan 130 :Y
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_93250684
quote:
Dat zal toch snel een automobilist of 10 per jaar geld scheld schelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:57:06 #250
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93250799
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts :')

Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
eens
pi_93252139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef betyar het volgende:

[..]

eens
Tuurlijk vooral op een lege snelweg. Man boven Zwolle is het nu al een Autobahn. Je gat toch niet 80/90 rijden onderweg naar Groningen 's avonds.

Bovendien worden auto's steeds onveiliger, de wegligging wordt steeds slechter, de uitstoot wordt steeds hoger en de wegen steeds slechter.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lagrinta op 24-02-2011 13:31:56 ]
pi_93252216
Nederland is een land vol autohaters. Niet dat auto's belangrijk zijn maar autorijden is vrijheid en Duitsers zijn wel liefhebbers, rijden veel harder maar ook veel beter en gedisciplineerder dan Nederlanders.
pi_93253463
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:28 schreef Lagrinta het volgende:
Nederland is een land vol autohaters. Niet dat auto's belangrijk zijn maar autorijden is vrijheid en Duitsers zijn wel liefhebbers, rijden veel harder maar ook veel beter en gedisciplineerder dan Nederlanders.
We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93253631
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten. ;)
Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.
pi_93256036
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:02 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.
En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:56:48 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93256171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Tja, zo reed ik van de week op de A12, kwam iemand met een koreaanse wannebee SUV van de invoegstrook in één keer door naar de linkerbaan met 80 ofzo, sneed mij waar ik met 120 reed. Ik geef hem dus even groot licht, van let op knurft, en beledigd dat die idioot was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93256174
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.

Het gaat uiteindelijk allemaal om de flow. Rij mee met de stroom. Dat geldt voor de trage rijders maar ook voor de snelle. Maar daar hebben heel veel Nederlanders moeite mee.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:15:27 #258
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93257103
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
je kind :'). 130 gaat er niet in de woonwijk gereden worden hoor :{

Geluidsoverlast¿ Moet je maar niet langs een snelweg wonen :)
Verkeersstress¿ is er nu ook al, dus geen gegronde klacht
Ergenissen¿ is er nu ook, dus geen klacht
Milieubelasting¿ betalen doen we sowieso, dus kan dit beetje er ook wel bij

Snel rijden is voordeliger voor het milieu :). Auto's die langzaam rijden produceren meer uitlaatgassen (op een grote geconcentreerd gebied) dan auto's die sneller rijden.

Dus niet zo huilen :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:19:34 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93257326
Gewoon meer en bredere wegen aanleggen, werkt prima bij Eindhoven, op de A12 bij Woerden, Gouda, den Haag, Op de A1 bij Hoevelaken

Alle snelwegen er minstens een baan bij.
A3 eindelijk eens aanleggen
(Amsterdam - Gouda - Rotterdam - Dordrecht)
A4 eindelijk eens doortrekken
A6 verbinden met de A 10 door een snelweg aan te leggen op palen in het IJmeer
A15 doortrekken en aan laten sluiten op de A18
A28 verdubbelen
etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93260320
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:56 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.

Het gaat uiteindelijk allemaal om de flow. Rij mee met de stroom. Dat geldt voor de trage rijders maar ook voor de snelle. Maar daar hebben heel veel Nederlanders moeite mee.
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:18:54 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93260490
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Alsof je rechts sneller dan 90 kan rijden tussen de vrachtwagens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:19:36 #262
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_93260529
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts :')

Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Met 80 of 90 neemt het aantal verkeersdoden toe, doordat mensen in slaap vallen achter het stuur.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_93260778
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Als die 10 km.h echt een verschil gaat maken. Komop, als er problemen zijn bij ritsvlakken, ligt de snelheid sowieso al lager. Wanneer er prima 120 of 130 gereden kan worden, is ritsen ook niet het probleem.

Voor de onvoegstroken is het al helemaal onzin, maar dat heeft Piet al uitgelegd.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:34:36 #264
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93261347
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Hogeleraar transportbeleid zegt ongeveer het zelfde.

[..]

Ik hoop dat die hoogleraar verkeerd geciteerd is

want
quote:
Hogere snelheden leiden tot meer ongevallen, in de eerste plaats omdat de klap groter is als het fout gaat (
is natuurlijk baarlijke nonsens. Harder is niet hetzelfde als meer....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:37:10 #265
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93261479
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
:? mij is altijd geleerd dat je vóór je invoegt moet zorgen een passende snelheid te hebben.... hoe verandert een andere maximumsnelheid dat?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:16 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93261568
Goed, dat gehuil over verkeers doden.

USA, waar je max 90 mag rijden
Doden per 100.000 inwoners 12.3
Doden per 100.000 Autos 15
Doden per miljard gereden autokilometers 8.5

Duitsland, waar er veel snelwegen zijn waar je sneller mag rijden dan 120
Doden per 100.000 inwoners 4.5
Doden per 100.000 Autos 7.2
Doden per miljard gereden autokilometers 7.2

Nederland
Doden per 100.000 inwoners 4.1
Doden per 100.000 Autos 7
Doden per miljard gereden autokilometers 7.7

De cijfers van Duitsland en NL lopen niet ver uit elkaar, in de VS ligt het duidelijk hoger.

http://en.wikipedia.org/w(...)c-related_death_rate
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93261656
Had men niet beter industrieën kunnen toestaan meer co2 uit te stoten? Beter voor de concurrentiepositie, dus meer economisch voordeel.
Het is toch vreemd dat men zich daar aan zeer strenge regels moet houden, maar ondertussen de burger wel legaal meer mag gaan vervuilen, zonder veel toegevoegde waarde.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:46:08 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93261918
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef JackHerrer het volgende:
Had men niet beter industrieën kunnen toestaan meer co2 uit te stoten? Beter voor de concurrentiepositie, dus meer economisch voordeel.
Het is toch vreemd dat men zich daar aan zeer strenge regels moet houden, maar ondertussen de burger wel legaal meer mag gaan vervuilen, zonder veel toegevoegde waarde.
De CO2 uitstoot per inwoner daalt al een jaar of 20.
Die paar km sneller op bepaalde wegen gaat dat niet veranderen.
http://en.wikipedia.org/w(...)emissions_per_capita
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93262661
Het slaat echt helemaal nergens op die 130. km/h

Die drie tellen tijdwinst. :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:33:48 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93263909
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Het slaat echt helemaal nergens op die 130. km/h

Die drie tellen tijdwinst. :')
We weten allemaal hoe jij denkt.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoah, liever een systeem ala Moammar al-Qadhafi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93264252
80 seconden tijdwinst over de afsluitdijk :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:45:31 #272
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93264404
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, dat gehuil over verkeers doden.

USA, waar je max 90 mag rijden
Doden per 100.000 inwoners 12.3
Doden per 100.000 Autos 15
Doden per miljard gereden autokilometers 8.5

Duitsland, waar er veel snelwegen zijn waar je sneller mag rijden dan 120
Doden per 100.000 inwoners 4.5
Doden per 100.000 Autos 7.2
Doden per miljard gereden autokilometers 7.2

Nederland
Doden per 100.000 inwoners 4.1
Doden per 100.000 Autos 7
Doden per miljard gereden autokilometers 7.7

De cijfers van Duitsland en NL lopen niet ver uit elkaar, in de VS ligt het duidelijk hoger.

http://en.wikipedia.org/w(...)c-related_death_rate
In Amerika mag je ook rechts inhalen :') :') En ze rijden 90-112.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:08:03 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93265373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:45 schreef betyar het volgende:

[..]

In Amerika mag je ook rechts inhalen :') :') En ze rijden 90-112.
Per 100.000 inwoners ligt het aantal verkeersdoden 3 keer zo hoog.
Het is dus onzin om dat verband te leggen met de het aantal verkeersdoden en de max snelheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93265536
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
80 seconden tijdwinst over de afsluitdijk :')
25 a 30 seconde, geen 80 :)
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:14:13 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93265607
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

25 a 30 seconde, geen 80 :)
En wat dan nog? Het is gewoon lekker snel te rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93265775
Circuit, kartbaan, etcetera. Koop een weiland, dan mag je door dat weiland zo snel rijden als je wilt.
pi_93266010
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Door het verveelvoudigen van het aantal trajectcontroles?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93266089
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:34 schreef teamlead het volgende:

[..]

is natuurlijk baarlijke nonsens. Harder is niet hetzelfde als meer....
Meer autokilometers (en dat aantal zal stijgen bij hogere snelheid) zorgt voor meer ongelukken en bij een hogere max snelheid zal ook de gemiddelde snelheid stijgen en daarmee het gemiddelde letsel groter zijn.

Lijkt me vrij logisch.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93266138
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat dan nog? Het is gewoon lekker snel te rijden.
En bij echt snel rijden neemt de kans op een boete sterk toe. De kans dat je nu na 23.00 uur nog geflitst wordt op de snelweg is minimaal zodat je bijna ongehinderd hard kan rijden. Straks sta je dan mooi op de foto van de trajectcontrole.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93266140
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Circuit, kartbaan, etcetera. Koop een weiland, dan mag je door dat weiland zo snel rijden als je wilt.
Gaat de hele discussie niet over. De discussie gaat niet over hardrijden, het gaat over snelheden op bepaalde wegen. In sommige woonwijken vind ik 50 te hard i.v.m kinderen en onoverzichtelijke situaties.
Als ik 's avonds naar huis rij boven Zwolle op de A28 denk je toch niet dat ik 110 of 120 rij? Sneller op je werk tijden werkuren is belangrijke dan 's avonds of 's nachts maar niemand zit voor de lol 's avonds in de auto als je naar huis wil. 130 op een lege snelweg is meer dan redelijk.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:29:18 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93266171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Per 100.000 inwoners ligt het aantal verkeersdoden 3 keer zo hoog.
Het is dus onzin om dat verband te leggen met de het aantal verkeersdoden en de max snelheid.
Vergelijk Amerika eens met de EU

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Per 100.000 inwoners ligt het aantal verkeersdoden 3 keer zo hoog.
Het is dus onzin om dat verband te leggen met de het aantal verkeersdoden en de max snelheid.
Allerlei onderzoeken wijzen uit de er meer doden gaan vallen die jij nu allemaal ontkracht met statistieken van wikipedia.

In Slowakije is de max. 130 en daar heb je meer doden dan in Amerika dus ligt het wel aan de snelheid.

[ Bericht 27% gewijzigd door betyar op 24-02-2011 18:34:52 ]
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:30:22 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93266201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Vergelijk Amerika dan eens met de EU.

[..]

Allerlei onderzoeken wijzen uit de er meer doden gaan vallen die jij nu allemaal ontkracht met statistieken van wikipedia.

In Slowakije is de max. 130 en daar heb je meer doden dan in Amerika dus ligt het wel aan de snelheid.
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:33:50 #283
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93266347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
Dus het is onzin om te zeggen dat met hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd blijft. Bedoel je dat?
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:36:45 #284
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93266476
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus het is onzin om te zeggen dat met hogere snelheden de veiligheid gewaarborgd blijft. Bedoel je dat?
Nee
Het verband wat jij legt is onzinnig, de cijfers wijzen erop dat er andere zaken een belangrijke rol spelen dan max snelheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:40:31 #285
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93266614
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
Het verband wat jij legt is onzinnig, de cijfers wijzen erop dat er andere zaken een belangrijke rol spelen dan max snelheid.
Jouw verband is ook onzinnig.

quote:
Europeanen reizen het liefste met de auto; volgens de laatste cijfers zijn er in de Europese Unie meer dan 375 miljoen weggebruikers. Met de auto kunnen we immers gaan en staan waar we willen. Minder leuk zijn de ongelukken, de gewonden, de dodelijke slachtoffers. In 2003, het jaar waarvoor de meest recente gegevens beschikbaar zijn, vonden op de Europese wegen 39 062 mensen de dood en raakten 1,7 miljoen mensen gewond (1).
Het is een feit dat mensen onder de 50 jaar meer kans hebben om bij een auto-ongeluk om het leven te komen dan om aan een hartziekte of kanker te bezwijken.

Bovendien gaat het bij een kwart van de auto-ongelukken in deze leeftijdsgroep om jongeren tussen de 15 en 24 jaar. Hoewel het menselijk leed niet kwantificeerbaar is, wordt het louter economische verlies geraamd op 2 % van het bruto binnenlands product van de Europese Unie.

Dodelijke auto-ongelukken halen het nationale nieuws alleen bij grote aantallen slachtoffers, zoals bij een busongeluk, of als er kinderen mee gemoeid zijn. Hierdoor wordt de deprimerende en fatalistische indruk gewekt dat het om onvermijdelijke ongelukken gaat, maar klopt dat wel? Er zijn vier belangrijke factoren in het spel:

1. Te hard rijden: de oorzaak van ongeveer een derde van de ongelukken.
2. Alcohol- en drugsgebruik: rijden met een slok op veroorzaakt 10 000 doden per jaar.
3. Geen veiligheidsgordel of valhelm dragen.
4. Het verschil in veiligheid in de verschillende voertuigen: als alle voertuigen zo veilig zouden zijn als de beste in hun categorie, zou de helft van de ongevallen met invaliditeit tot gevolg kunnen worden voorkomen.

Je hoeft geen Sigmund Freud te heten om hieruit af te leiden dat menselijk gedrag de hoofdoorzaak is, namelijk een slechte en onverantwoorde rijstijl. Kortom, als we ons allemaal aan de regels zouden houden, zouden de Europese snelwegen een stuk veiliger zijn. Een concreet voorbeeld: in 2000 is in Zweden een studie uitgevoerd waaruit blijkt dat er 40 % minder dodelijke ongevallen zouden zijn als iedereen zich altijd aan de maximumsnelheid zou houden.
pi_93266882
Verkeersdoden en snelheid zijn gerelateerd. Dat kan heel goed, maar er zijn meer factoren. Ik als voorstander van 130 of eigenlijk neutraal maar omdat ik doorgaans boven de 120 rij zal ik niet tegen zijn. Ik als voorstander weet ook dat je niet kan zeggen: kijk naar Dld of Denemarken, minder doden per 100.000 en een hogere snelheid.

In Denemarken zijn de controles strenger sinds de snelheidsverhoging, in Dld is het wegennet anders met minder op- en afritten, bovendien rijdt de gemiddelde Duitser beter auto dan de Nederlander en bezit de Duitser ook een betere auto dan de Nederlander. Want met een Kia Rio kan je het shaken als je botst met een Mercedes E-Klasse.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:49:20 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93266949
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Jouw verband is ook onzinnig.

[..]

Welk verband?
Ik falsificeerde een verband, ik geef geen oorzaak aan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:58:03 #288
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93267354
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welk verband?
Ik falsificeerde een verband, ik geef geen oorzaak aan
Jouw eigen verzonnen verband. Jij geeft alles de oorzaak behalve de snelheid terwijl het gewoon een feit is dat een te hoge snelheid verantwoordelijk is voor 1/3 van de verkeersslachtoffers.
pi_93271819
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat dan nog? Het is gewoon lekker snel te rijden.
Wat heb je daaraan?

Geen zak dus :)
pi_93276010
Nederlanders staan bekend als uitgesproken risicomijdend: we verzekeren massaal alles wat los en vast zit. Dat verklaart deels waarom het draagvlak voor een hogere maximumsnelheid vrij beperkt is. In werkelijkheid valt het alleszins mee met de veiligheid. In het buitenland wordt vrijwel zonder uitzondering een stuk sneller gereden, ook bij gelijke verkeersintensiteit.

Een hogere snelheid bespaart op de lange termijn tijd:
tijd = afstand / snelheid
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_93289802
Tja, ik zie het nut van al dat gejakker niet in. De maatschappij is al zo jachtig. Wat mij betreft mag alles weer jaren 50, gewoon 100 maximaal.

Het aardige was dat je ook gewoon op de plaats van bestemming aankwam.
pi_93290677
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:47 schreef Lagrinta het volgende:
Verkeersdoden en snelheid zijn gerelateerd. Dat kan heel goed, maar er zijn meer factoren. Ik als voorstander van 130 of eigenlijk neutraal maar omdat ik doorgaans boven de 120 rij zal ik niet tegen zijn. Ik als voorstander weet ook dat je niet kan zeggen: kijk naar Dld of Denemarken, minder doden per 100.000 en een hogere snelheid.

In Denemarken zijn de controles strenger sinds de snelheidsverhoging, in Dld is het wegennet anders met minder op- en afritten, bovendien rijdt de gemiddelde Duitser beter auto dan de Nederlander en bezit de Duitser ook een betere auto dan de Nederlander. Want met een Kia Rio kan je het shaken als je botst met een Mercedes E-Klasse.
Ik weet niet of je statistiek klopt, maar goed, laten we daarvan uitgaan.
Ik realiseerde me gisteren opeens iets belangrijks: alle wegen zijn ontworpen met een snelheid in gedachten. Met een ontwerpsnelheid van 100 km/uur kunnen de bochten scherper zijn en hoeft de weg minder schuin te zijn dan bij een ontwerpsnelheid van pakweg 200 km/uur. Dat zou bijvoorbeeld in Duitsland heel goed aan de orde kunnen zijn.

Maar ik snap de verhoging van 120 tot 130 km/uur niet zo goed: het scheelt op de Afsluitdijk pakweg anderhalve minuut. Over 200 km doe je, als je continu 120 rijdt (wat nooit lukt) 1:40 uur, en als je 130 zou kunnen rijden 1:32 uur, dus 8 minuten tijdwinst.
En ik maak me sterk dat het extra brandstofverbruik de geldwinst al opslokt.

En dat moet dan een voorbeeld zijn van succesvolle, krachtige politiek waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93290755
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:27 schreef schaal_9 het volgende:
Nederlanders staan bekend als uitgesproken risicomijdend: we verzekeren massaal alles wat los en vast zit. Dat verklaart deels waarom het draagvlak voor een hogere maximumsnelheid vrij beperkt is. In werkelijkheid valt het alleszins mee met de veiligheid. In het buitenland wordt vrijwel zonder uitzondering een stuk sneller gereden, ook bij gelijke verkeersintensiteit.

Een hogere snelheid bespaart op de lange termijn tijd:
tijd = afstand / snelheid
Graag wat bronnen en cijfers om deze platitudes te staven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93290950
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Tja, ik zie het nut van al dat gejakker niet in. De maatschappij is al zo jachtig. Wat mij betreft mag alles weer jaren 50, gewoon 100 maximaal.

Het aardige was dat je ook gewoon op de plaats van bestemming aankwam.
Prima, maar dan lever je je gsm/smarthpone ook in, je pc, tv usw.
pi_93291341
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je statistiek klopt, maar goed, laten we daarvan uitgaan.
Ik realiseerde me gisteren opeens iets belangrijks: alle wegen zijn ontworpen met een snelheid in gedachten. Met een ontwerpsnelheid van 100 km/uur kunnen de bochten scherper zijn en hoeft de weg minder schuin te zijn dan bij een ontwerpsnelheid van pakweg 200 km/uur. Dat zou bijvoorbeeld in Duitsland heel goed aan de orde kunnen zijn.

Maar ik snap de verhoging van 120 tot 130 km/uur niet zo goed: het scheelt op de Afsluitdijk pakweg anderhalve minuut. Over 200 km doe je, als je continu 120 rijdt (wat nooit lukt) 1:40 uur, en als je 130 zou kunnen rijden 1:32 uur, dus 8 minuten tijdwinst.
En ik maak me sterk dat het extra brandstofverbruik de geldwinst al opslokt.

En dat moet dan een voorbeeld zijn van succesvolle, krachtige politiek waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt?
Wegen worden ontworpen met de snelheden als factor, maar dit is geen hogere wiskund hè.
Duitse wegen zijn redelijk goed en vooral breed maar ze zijn zeker niet briljant. De op- en afritten zijn zeer kort en scherp en dat is opzettelijk zodat je hard moet remmen en je snelheid beter kan inschatten. Daarnaast zitten er zeer scherpe bochten in de Autobahn die je niet tegenkomt op de Autoroute in Frankijk.
Met een huidige BMW 5-serie kan je een klaverblad wel twee x zo hard nemen als met een Suzuki Alto van 20 jaar oud. De ontwikkeling staat niet stil.

Ik begrijp de tegenargumenten als uitstoot en geluidsoverlast wel, alleen is 120 een heilig snelheid; ja of nee? Waarom zijn er geen mensen die 110 willen? 130 vind ik een redelijke snelheid en dan gaat het niet om tijdswinst van zoveel seconden want dan wil ik ook dat de tegenstanders direct gaan lobbyen voor 110 of nog minder km/h.

Daarnaast worden auto's steeds schoner, stiller, veiliger en beter. Ik snap die hele heisa niet. Niet van de voorstanders en niet van de tegenstanders. Maar nogmaals is er niks mis met 130, daarmee loop je mooi in de pas met Europa
pi_93292057
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 01:16 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wegen worden ontworpen met de snelheden als factor, maar dit is geen hogere wiskund hè.
Duitse wegen zijn redelijk goed en vooral breed maar ze zijn zeker niet briljant. De op- en afritten zijn zeer kort en scherp en dat is opzettelijk zodat je hard moet remmen en je snelheid beter kan inschatten. Daarnaast zitten er zeer scherpe bochten in de Autobahn die je niet tegenkomt op de Autoroute in Frankijk.
Met een huidige BMW 5-serie kan je een klaverblad wel twee x zo hard nemen als met een Suzuki Alto van 20 jaar oud. De ontwikkeling staat niet stil.

Ik begrijp de tegenargumenten als uitstoot en geluidsoverlast wel, alleen is 120 een heilig snelheid; ja of nee? Waarom zijn er geen mensen die 110 willen? 130 vind ik een redelijke snelheid en dan gaat het niet om tijdswinst van zoveel seconden want dan wil ik ook dat de tegenstanders direct gaan lobbyen voor 110 of nog minder km/h.

Daarnaast worden auto's steeds schoner, stiller, veiliger en beter. Ik snap die hele heisa niet. Niet van de voorstanders en niet van de tegenstanders. Maar nogmaals is er niks mis met 130, daarmee loop je mooi in de pas met Europa
Nee, geen hogere wiskunde. Eerder praktijk.
Ik ben zelf niet zo bekend met de autobahnen, dus kan daar niet echt over oordelen. De ene keer dat ik daar op gereden heb, vond ik dat wel royaal rijden.
Scherpe afritten vind ik wel slim: dan kun je meteen weer wennen aan de lagere snelheden in het gewone leven!

Dat auto's op zichzelf steeds veiliger, stiller en schoner worden, wordt dus meteen weer ongedaan gemaakt door die hogere snelheid.
De wet van behoud van ellende!

De maatregel van 130 km/uur is onzin en politieke volksverlakkerij!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_93295222
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Door het verveelvoudigen van het aantal trajectcontroles?
Wat heb je toch met die trajectcontroles?

Of rijd je stiekem altijd al veel te hard en ben je bang dat je vaker gepakt wordt?

Ohja, het is niet verplicht om harder dan 120 te rijden, vrije keus. Maar wat geen vrije keuze is dat figuren als jij hun dictaat aan anderen willen opleggen. Eigenlijk te ziek voor woorden.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 07:21:28 #298
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93295235
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:

Maar ik snap de verhoging van 120 tot 130 km/uur niet zo goed: het scheelt op de Afsluitdijk pakweg anderhalve minuut. Over 200 km doe je, als je continu 120 rijdt (wat nooit lukt) 1:40 uur, en als je 130 zou kunnen rijden 1:32 uur, dus 8 minuten tijdwinst.
En ik maak me sterk dat het extra brandstofverbruik de geldwinst al opslokt.

En dat moet dan een voorbeeld zijn van succesvolle, krachtige politiek waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt?
Een beperkte tijdwinst per dag scheelt op een jaar heel wat reistijd.

Maar stel dat het niet veel tijd scheelt, waarom verlagen we dan niet de limiet massaal naar 80 km/uur? Zoals op sommige wegen al is gebeurd, waarbij ook het reistijdverlies is genoemd (als zoethoudertje dat het maar 1 of 1,5 minuut scheelt).
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:08:44 #299
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93295476
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 07:21 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een beperkte tijdwinst per dag scheelt op een jaar heel wat reistijd.

Maar stel dat het niet veel tijd scheelt, waarom verlagen we dan niet de limiet massaal naar 80 km/uur? Zoals op sommige wegen al is gebeurd, waarbij ook het reistijdverlies is genoemd (als zoethoudertje dat het maar 1 of 1,5 minuut scheelt).
Prima idee. een tijdwinst zal er niet zijn, eerder tijdverlies aangezien je een langere remweg nodig hebt om tot stilstand te komen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 08:47:37 #300
297051 schaal_9
Caissière B
pi_93295958
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Prima idee. een tijdwinst zal er niet zijn, eerder tijdverlies aangezien je een langere remweg nodig hebt om tot stilstand te komen.
Zouden Nederlanders er eigenlijk anders over denken dan mensen in andere landen? Daar zie je bijna niemand onder de 120 rijden. Verkeer stroomt vloeiender door als het relatief rustig is. Als het in ons land eens rustig is (weekend bv), is 110-115 een normale snelheid, ook als 120 is toegestaan.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')