Tuurlijk vooral op een lege snelweg. Man boven Zwolle is het nu al een Autobahn. Je gat toch niet 80/90 rijden onderweg naar Groningen 's avonds.quote:
We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:28 schreef Lagrinta het volgende:
Nederland is een land vol autohaters. Niet dat auto's belangrijk zijn maar autorijden is vrijheid en Duitsers zijn wel liefhebbers, rijden veel harder maar ook veel beter en gedisciplineerder dan Nederlanders.
Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten.
En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.
Tja, zo reed ik van de week op de A12, kwam iemand met een koreaanse wannebee SUV van de invoegstrook in één keer door naar de linkerbaan met 80 ofzo, sneed mij waar ik met 120 reed. Ik geef hem dus even groot licht, van let op knurft, en beledigd dat die idioot was.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
je kindquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:56 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.
Het gaat uiteindelijk allemaal om de flow. Rij mee met de stroom. Dat geldt voor de trage rijders maar ook voor de snelle. Maar daar hebben heel veel Nederlanders moeite mee.
Alsof je rechts sneller dan 90 kan rijden tussen de vrachtwagens.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Met 80 of 90 neemt het aantal verkeersdoden toe, doordat mensen in slaap vallen achter het stuur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts![]()
Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Als die 10 km.h echt een verschil gaat maken. Komop, als er problemen zijn bij ritsvlakken, ligt de snelheid sowieso al lager. Wanneer er prima 120 of 130 gereden kan worden, is ritsen ook niet het probleem.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Ik hoop dat die hoogleraar verkeerd geciteerd isquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Hogeleraar transportbeleid zegt ongeveer het zelfde.
[..]
is natuurlijk baarlijke nonsens. Harder is niet hetzelfde als meer....quote:Hogere snelheden leiden tot meer ongevallen, in de eerste plaats omdat de klap groter is als het fout gaat (
quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
De CO2 uitstoot per inwoner daalt al een jaar of 20.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef JackHerrer het volgende:
Had men niet beter industrieën kunnen toestaan meer co2 uit te stoten? Beter voor de concurrentiepositie, dus meer economisch voordeel.
Het is toch vreemd dat men zich daar aan zeer strenge regels moet houden, maar ondertussen de burger wel legaal meer mag gaan vervuilen, zonder veel toegevoegde waarde.
We weten allemaal hoe jij denkt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Het slaat echt helemaal nergens op die 130. km/h
Die drie tellen tijdwinst.
quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoah, liever een systeem ala Moammar al-Qadhafi
In Amerika mag je ook rechts inhalenquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, dat gehuil over verkeers doden.
USA, waar je max 90 mag rijden
Doden per 100.000 inwoners 12.3
Doden per 100.000 Autos 15
Doden per miljard gereden autokilometers 8.5
Duitsland, waar er veel snelwegen zijn waar je sneller mag rijden dan 120
Doden per 100.000 inwoners 4.5
Doden per 100.000 Autos 7.2
Doden per miljard gereden autokilometers 7.2
Nederland
Doden per 100.000 inwoners 4.1
Doden per 100.000 Autos 7
Doden per miljard gereden autokilometers 7.7
De cijfers van Duitsland en NL lopen niet ver uit elkaar, in de VS ligt het duidelijk hoger.
http://en.wikipedia.org/w(...)c-related_death_rate
Per 100.000 inwoners ligt het aantal verkeersdoden 3 keer zo hoog.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:45 schreef betyar het volgende:
[..]
In Amerika mag je ook rechts inhalen![]()
En ze rijden 90-112.
25 a 30 seconde, geen 80quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
80 seconden tijdwinst over de afsluitdijk
En wat dan nog? Het is gewoon lekker snel te rijden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
25 a 30 seconde, geen 80
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |