abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93252139
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:57 schreef betyar het volgende:

[..]

eens
Tuurlijk vooral op een lege snelweg. Man boven Zwolle is het nu al een Autobahn. Je gat toch niet 80/90 rijden onderweg naar Groningen 's avonds.

Bovendien worden auto's steeds onveiliger, de wegligging wordt steeds slechter, de uitstoot wordt steeds hoger en de wegen steeds slechter.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lagrinta op 24-02-2011 13:31:56 ]
pi_93252216
Nederland is een land vol autohaters. Niet dat auto's belangrijk zijn maar autorijden is vrijheid en Duitsers zijn wel liefhebbers, rijden veel harder maar ook veel beter en gedisciplineerder dan Nederlanders.
pi_93253463
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:28 schreef Lagrinta het volgende:
Nederland is een land vol autohaters. Niet dat auto's belangrijk zijn maar autorijden is vrijheid en Duitsers zijn wel liefhebbers, rijden veel harder maar ook veel beter en gedisciplineerder dan Nederlanders.
We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93253631
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 13:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

We hebben ook een grote groep bestuurders die hun eigen kunnen chronisch overschatten. ;)
Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.
pi_93256036
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:02 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat heb je overal. Vraag 10 mensen of ze beter dan gemiddeld rijden en 9 zeggen ja.
En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 februari 2011 @ 14:56:48 #256
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93256171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Tja, zo reed ik van de week op de A12, kwam iemand met een koreaanse wannebee SUV van de invoegstrook in één keer door naar de linkerbaan met 80 ofzo, sneed mij waar ik met 120 reed. Ik geef hem dus even groot licht, van let op knurft, en beledigd dat die idioot was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93256174
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En dan is de overheid ervoor om te zorgen dat alles in goede banen wordt geleid, niet om dat soort klapjosti's maar vrij baan te geven. En dat laatste gebeurd nu wat voor mijn gevoel. Ik bedoel, als je op de autobahn met je lampen knippert gaan ze aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland is de kans groot dat iemand extra gaat remmen om je een lesje te leren, en daar kan je als overheid verdomd weinig aan doen.
Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.

Het gaat uiteindelijk allemaal om de flow. Rij mee met de stroom. Dat geldt voor de trage rijders maar ook voor de snelle. Maar daar hebben heel veel Nederlanders moeite mee.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:15:27 #258
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_93257103
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
je kind :'). 130 gaat er niet in de woonwijk gereden worden hoor :{

Geluidsoverlast¿ Moet je maar niet langs een snelweg wonen :)
Verkeersstress¿ is er nu ook al, dus geen gegronde klacht
Ergenissen¿ is er nu ook, dus geen klacht
Milieubelasting¿ betalen doen we sowieso, dus kan dit beetje er ook wel bij

Snel rijden is voordeliger voor het milieu :). Auto's die langzaam rijden produceren meer uitlaatgassen (op een grote geconcentreerd gebied) dan auto's die sneller rijden.

Dus niet zo huilen :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:19:34 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93257326
Gewoon meer en bredere wegen aanleggen, werkt prima bij Eindhoven, op de A12 bij Woerden, Gouda, den Haag, Op de A1 bij Hoevelaken

Alle snelwegen er minstens een baan bij.
A3 eindelijk eens aanleggen
(Amsterdam - Gouda - Rotterdam - Dordrecht)
A4 eindelijk eens doortrekken
A6 verbinden met de A 10 door een snelweg aan te leggen op palen in het IJmeer
A15 doortrekken en aan laten sluiten op de A18
A28 verdubbelen
etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93260320
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 14:56 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Doe niet alsof 130 en 120 een wereld van verschil zijn. Mensen die onnodig links rijden en dan ook nog remmen bij een achterligger horen niet eens achter het stuur. Nederlanders die denken dat niemand harder dan hen mag rijden moet je beboeten net als je mensen moet beboeten die te hard rijden.

Het gaat uiteindelijk allemaal om de flow. Rij mee met de stroom. Dat geldt voor de trage rijders maar ook voor de snelle. Maar daar hebben heel veel Nederlanders moeite mee.
Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:18:54 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93260490
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Alsof je rechts sneller dan 90 kan rijden tussen de vrachtwagens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:19:36 #262
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_93260529
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts :')

Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Met 80 of 90 neemt het aantal verkeersdoden toe, doordat mensen in slaap vallen achter het stuur.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_93260778
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
Als die 10 km.h echt een verschil gaat maken. Komop, als er problemen zijn bij ritsvlakken, ligt de snelheid sowieso al lager. Wanneer er prima 120 of 130 gereden kan worden, is ritsen ook niet het probleem.

Voor de onvoegstroken is het al helemaal onzin, maar dat heeft Piet al uitgelegd.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:34:36 #264
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93261347
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:22 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Hogeleraar transportbeleid zegt ongeveer het zelfde.

[..]

Ik hoop dat die hoogleraar verkeerd geciteerd is

want
quote:
Hogere snelheden leiden tot meer ongevallen, in de eerste plaats omdat de klap groter is als het fout gaat (
is natuurlijk baarlijke nonsens. Harder is niet hetzelfde als meer....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:37:10 #265
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93261479
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het scheelt weldegelijk volgens de verkeerskundigen die ik het gevraagd heb. 10 km/h meer geeft grotere verschillen bij het invoegen, etc etc. En bijvoorbeeld invoegstroken en de ritsvlakken zijn zo ontworpen dat die het beste werken bij 120 km/h, niet 130 km/h.
:? mij is altijd geleerd dat je vóór je invoegt moet zorgen een passende snelheid te hebben.... hoe verandert een andere maximumsnelheid dat?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:39:16 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93261568
Goed, dat gehuil over verkeers doden.

USA, waar je max 90 mag rijden
Doden per 100.000 inwoners 12.3
Doden per 100.000 Autos 15
Doden per miljard gereden autokilometers 8.5

Duitsland, waar er veel snelwegen zijn waar je sneller mag rijden dan 120
Doden per 100.000 inwoners 4.5
Doden per 100.000 Autos 7.2
Doden per miljard gereden autokilometers 7.2

Nederland
Doden per 100.000 inwoners 4.1
Doden per 100.000 Autos 7
Doden per miljard gereden autokilometers 7.7

De cijfers van Duitsland en NL lopen niet ver uit elkaar, in de VS ligt het duidelijk hoger.

http://en.wikipedia.org/w(...)c-related_death_rate
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93261656
Had men niet beter industrieën kunnen toestaan meer co2 uit te stoten? Beter voor de concurrentiepositie, dus meer economisch voordeel.
Het is toch vreemd dat men zich daar aan zeer strenge regels moet houden, maar ondertussen de burger wel legaal meer mag gaan vervuilen, zonder veel toegevoegde waarde.
  donderdag 24 februari 2011 @ 16:46:08 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93261918
quote:
5s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:40 schreef JackHerrer het volgende:
Had men niet beter industrieën kunnen toestaan meer co2 uit te stoten? Beter voor de concurrentiepositie, dus meer economisch voordeel.
Het is toch vreemd dat men zich daar aan zeer strenge regels moet houden, maar ondertussen de burger wel legaal meer mag gaan vervuilen, zonder veel toegevoegde waarde.
De CO2 uitstoot per inwoner daalt al een jaar of 20.
Die paar km sneller op bepaalde wegen gaat dat niet veranderen.
http://en.wikipedia.org/w(...)emissions_per_capita
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93262661
Het slaat echt helemaal nergens op die 130. km/h

Die drie tellen tijdwinst. :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:33:48 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93263909
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Het slaat echt helemaal nergens op die 130. km/h

Die drie tellen tijdwinst. :')
We weten allemaal hoe jij denkt.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoah, liever een systeem ala Moammar al-Qadhafi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93264252
80 seconden tijdwinst over de afsluitdijk :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:45:31 #272
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93264404
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, dat gehuil over verkeers doden.

USA, waar je max 90 mag rijden
Doden per 100.000 inwoners 12.3
Doden per 100.000 Autos 15
Doden per miljard gereden autokilometers 8.5

Duitsland, waar er veel snelwegen zijn waar je sneller mag rijden dan 120
Doden per 100.000 inwoners 4.5
Doden per 100.000 Autos 7.2
Doden per miljard gereden autokilometers 7.2

Nederland
Doden per 100.000 inwoners 4.1
Doden per 100.000 Autos 7
Doden per miljard gereden autokilometers 7.7

De cijfers van Duitsland en NL lopen niet ver uit elkaar, in de VS ligt het duidelijk hoger.

http://en.wikipedia.org/w(...)c-related_death_rate
In Amerika mag je ook rechts inhalen :') :') En ze rijden 90-112.
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:08:03 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93265373
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:45 schreef betyar het volgende:

[..]

In Amerika mag je ook rechts inhalen :') :') En ze rijden 90-112.
Per 100.000 inwoners ligt het aantal verkeersdoden 3 keer zo hoog.
Het is dus onzin om dat verband te leggen met de het aantal verkeersdoden en de max snelheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93265536
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:41 schreef EchtGaaf het volgende:
80 seconden tijdwinst over de afsluitdijk :')
25 a 30 seconde, geen 80 :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 24 februari 2011 @ 18:14:13 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93265607
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

25 a 30 seconde, geen 80 :)
En wat dan nog? Het is gewoon lekker snel te rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')