Kloptquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, maar op het plaatje wat je hebt gepost staat er een heel woonhuis tussen.
Redenatie van Nikita.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:47 schreef betyar het volgende:
Ik zie ook niet zo vaak klinkers en stoepranden i.p.v. asfalt op de snelweg
OMG, waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Redenatie van Nikita.
Meestal staan er geen huizen langs de snelweg.
Ik zie een huis.
--> Het is geen snelweg.
Moet de huidige maximum-snelheid niet verlaagd worden wat jou betreft? In verband met milieu en veiligheid en zo?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
Het is gewoon een bullshit-maatregel; spelen voor het volk.
Dat zeg ik niet. Vind het gewoon onzinnig om de limiet met tien kilometer te verhogen. Het slaat gewoon nergens op. Nogmaals; spelen voor het klootjesvolk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Moet de huidige maximum-snelheid niet verlaagd worden wat jou betreft? In verband met milieu en veiligheid en zo?
Baas in eigen auto, wat mij betreft. Een snelheidsgrens van 130 is in ieder geval minder betuttelend dan een van 120. Ik vind het een prima maatregel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Vind het gewoon onzinnig om de limiet met tien kilometer te verhogen. Het slaat gewoon nergens op. Nogmaals; spelen voor het klootjesvolk.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, bovendien mis je dan een campagnepunt voor de volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:30 schreef Tem het volgende:
Onzin maatregel gelijk naar 160 of niets doen. dit gaat inderdaad nergens over...
Want ik rijd geen auto?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, de tegenstanders van het klootjesvolk heeft dan weer wat zeiken als ze er zelf geen voordeel van hebben.
Sneu dat mensen zich daar mee laten opwrijven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, bovendien mis je dan een campagnepunt voor de volgende verkiezingen.
Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Sneu dat mensen zich daar mee laten opwrijven.
Een strak lekker wijf aan een danspaal.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?
Bumperkleven achter een Ferrari met een Opel Kadett.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:36 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het geeft toch uiting aan een soort oergevoel. Wat is er mooier dan in een strakke sportauto een beetje rond te scheuren?
Die zie je niet als je met 130 voorbij scheurt. (ook niet met 120)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Een strak lekker wijf aan een danspaal.
Je zei "Ik zie een huis."quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:04 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
OMG, waar zeg ik dat?
Op je gepostte foto staat een woning op de achtergrond direkt aan de weg en nog eens op een gelijkvloerse tevens gelijkwaardige T-splitsing waar al het verkeer van rechts voorrang heeft.
Als je de definitie van een autowegsnelweg kent zoals in het RVV staat kom je maar eens terug maar dan met steekhoudende argumenten en niet met nonsens die je uit je dikke duim zuigt.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:19 schreef du_ke het volgende:
Maar goed de 130 fanboys hier beseffen dat deze maatregel samengaat met veel strenger handhaven met ondermeer veel meer trajectcontroles. Dat heeft een veel grotere beperking van de mogelijkheden tot gevolg dan de oude 120 limiet. Dit omdat de trajectcontroles lekker het hele jaar doorgaan terwijl regulier flitsen op de snelweg na 22.00 uur verdomde weinig voorkomt.
Bedankt dus voor een dosis extra betutteling.
130 is crimineel en 120 is vredig. Wat ja met 130 op de snelweg rijden is veel gevaarlijker dan een 2-baans weg waar jij en tegenliggers beide 100 rijden.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
Wat maakt het uit al er meer doden vallen trouwens? Het verbeteren van de veiligheid heeft ook niet altijd prioriteit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:24 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik kan weer, zoals 2 vorige topics hierover, een lijst wetenschappelijke onderzoeken aanhalen van de USA tot denemarken tot australie die laten zien dat het meer doden zal geven... maar zoals altijd bij deze soort topics heeft dat geen invloed.
Heb jij misschien goede bronnen trouwens?
En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.quote:Op woensdag 23 februari 2011 08:19 schreef du_ke het volgende:
Maar goed de 130 fanboys hier beseffen dat deze maatregel samengaat met veel strenger handhaven met ondermeer veel meer trajectcontroles. Dat heeft een veel grotere beperking van de mogelijkheden tot gevolg dan de oude 120 limiet. Dit omdat de trajectcontroles lekker het hele jaar doorgaan terwijl regulier flitsen op de snelweg na 22.00 uur verdomde weinig voorkomt.
Bedankt dus voor een dosis extra betutteling.
Ik geloof zeker dat Schultz strenger zal laten handhaven. Trajectcontroles leveren gewoon goed geld op natuurlijk. Je bent wel erg naïef om te denken dat je van dit kabinet ergens meer vrijheid krijgtquote:Op donderdag 24 februari 2011 03:22 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.
Dat zei mevrouw zelf bij P&W harder rijden oké, maar meer controles d.m.v. traject controles.quote:Op donderdag 24 februari 2011 03:22 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
En dat geloof jij ook? Ik vind het allemaal kinderachtige onzin. Geef mensen gewoon de vrijheid om 130 te rijden. Misbruiken ze die vrijheid dan ga je controleren, gaat het allemaal goed dan controleer je minder. Snelwegen moeten ook geen prioriteit hebben als het gaad om het handhaven van de verkeersveiligheid.
Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een zielig gejank hier over 130 rijden, christemeziele wat zijn er toch een geknakte eco persoonlijkheidjes.
Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huilquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?
Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij woont zeker niet in de buurt van een drukke weg?
Bovendien veroorzaakt het vrachtverkeer veel meer overlast en stankquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.quote:Op donderdag 24 februari 2011 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huil
Ik begrijp je kritiek: idealiter wordt de grens nog wat verder opgerekt, maar dit is alvast een aardig beginpunt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.
In Friesland zitten ze er al jaren op te wachten om 35 seconde (!!) sneller in Noord Holland te arriveren. Dat is de investering echt waard.
Verandering, eng, huiver.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ach gus, en dat mensen nu geen 130 mogen rijden maakt het ondragelijk, huil huil.
In Friesland zitten ze er al jaren op te wachten om 35 seconde (!!) sneller in Noord Holland te arriveren. Dat is de investering echt waard.
Schultz wil meer trajectcontroles gaan invoeren. Dus meer overheidsbemoeienis, maar ja daar staat tegenover dat je 10 km/u harder mag rijden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat ben jij betuttelend. Het is toch juist prachtig wanneer overheidsbemoeienis een beetje wordt teruggedrongen?
Wmb. veranderen we de hele boel en gaan we naar max 100. Komt de verkeersveiligheid en het milieu (en dus de volksgezondheid) ten goede, zorgt voor een betere verkeersdoorstroming (minder files en kortere spits), en levert geen noemenswaardige hinder op (reistijd zal in extreme gevallen enkele minuten toenemen). Dat zou vooruitgang zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verandering, eng, huiver.
We zijn ook van max 100 naar max 120 gegaan,
Prima, kan ik helemaal mee leven. Wat ben ik toch blij met dit kabinet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Schultz wil meer trajectcontroles gaan invoeren. Dus meer overheidsbemoeienis, maar ja daar staat tegenover dat je 10 km/u harder mag rijden.
Lul dan niet over minder overheidsbemoeienis terwijl er juist meer bemoeienis komt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Prima, kan ik helemaal mee leven. Wat ben ik toch blij met dit kabinet.
De overheidsbemoeiens neemt af, en het overheidstoezicht toe. Dat zijn twee verschillende dingen, en ik ben met beide veranderingen erg blij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Lul dan niet over minder overheidsbemoeienis terwijl er juist meer bemoeienis komt.
Nou wat een nieuws, dat is dus niks meer dan een vertaling van de huidige regeling maar dan voor 130 km/h in plaats van 120 km/h..quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:20 schreef Salatrel het volgende:
Pas boete bij 139 km/u op hogesnelheidswegen
Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoortsquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, en van 120 naar 130 maakt het ondragelijk, huil huil
Dus iedereen gaat 140 rijden daar zoals al voorspeld en van de beloofde strengere handhaving komt niks terecht. Daar is het rechtse kabinet niet van namelijk, van handhaving.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nou wat een nieuws, dat is dus niks meer dan een vertaling van de huidige regeling maar dan voor 130 km/h in plaats van 120 km/h..
Brrrrrrrr, wat is Grrrrrrrr een eng mannetje.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Waarom? Omdat jij geen auto hebt?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts![]()
Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
Boomknuffelende treintokkiequote:Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Brrrrrrrr, wat is Grrrrrrrr een eng mannetje.
Dat zal toch snel een automobilist of 10 per jaar geld scheld schelen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:20 schreef Salatrel het volgende:
Pas boete bij 139 km/u op hogesnelheidswegen
eensquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach gus, en van 130 naar 140 maakt het ondraaglijk, huil huil. Enzovoorts![]()
Maar 120 is natuurlijk al veel te hard, 80 of 90 zou een goede maximumsnelheid zijn voor het grootste gedeelte van het NL snelwegennet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |