abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92879221
Kind op de snelweg :')
pi_92879642
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Even kijken hoor naar die deskundigen;

- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager :')
- Anti-clubje voorzitter

Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Je zou bij, grote uitzondering, ook zelf kunnen nadenken...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2011 @ 19:24:07 #28
230491 Zith
pls tip
pi_92879801
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Even kijken hoor naar die deskundigen;

- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager :')
- Anti-clubje voorzitter

Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Ik kan weer, zoals 2 vorige topics hierover, een lijst wetenschappelijke onderzoeken aanhalen van de USA tot denemarken tot australie die laten zien dat het meer doden zal geven... maar zoals altijd bij deze soort topics heeft dat geen invloed.

Heb jij misschien goede bronnen trouwens?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:25:26 #29
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92879895
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:
We hebben ons ten doen gesteld om de CO2 uitstoot van het verkeer te verminderen (ik weet niet meer hoeveel), maar met deze maatregel gaat dan natuurlijk nooit lukken. Ik zie eerder iets in een verlaging van de maximum snelheid, maar ik moet toegeven dat ik ook liever wat harder rijdt dan is toegestaan. Mijn verstand zegt verlagen, maar mijn gevoel zegt verhogen. Mijn verstand wint, omdat de tijdwinst zo gering is.
Ik kan hier alleen me instemmen. Je hebt helemaal gelijk.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:26:44 #30
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92879989
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:25 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Ik kan hier alleen me instemmen. Je hebt helemaal gelijk.
pi_92880422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:16 schreef Zeeland het volgende:
We hebben ons ten doen gesteld om de CO2 uitstoot van het verkeer te verminderen (ik weet niet meer hoeveel), maar met deze maatregel gaat dan natuurlijk nooit lukken. Ik zie eerder iets in een verlaging van de maximum snelheid, maar ik moet toegeven dat ik ook liever wat harder rijdt dan is toegestaan. Mijn verstand zegt verlagen, maar mijn gevoel zegt verhogen. Mijn verstand wint, omdat de tijdwinst zo gering is.
Die hele CO2 is weer een hele andere discussie, aangezien die in de ijstijd net zo hoog scheen te zijn.
pi_92880480
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:11 schreef TimMer1981 het volgende:
Schandalig inderdaad; het had eigenlijk 160 moeten zijn.
Ik begrijp dat jij geen ambulanceverpleegkundige bent die de restjes uit het schroot moet plukken...
pi_92880878
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:34 schreef Heerda het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij geen ambulanceverpleegkundige bent die de restjes uit het schroot moet plukken...
Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:42:46 #34
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92881054
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:40 schreef gnilap het volgende:

[..]

Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:44:27 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92881159
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:14 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Kind op de snelweg :')
Want er komen nooit kinderen om op de snelweg?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92881494
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:42 schreef betyar het volgende:

[..]

niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
Ja dus? Je hebt zeker geen rijbewijs of hebt nog nooit een snelweg van dichtbij gezien?
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:51:51 #37
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_92881648
Behalve mogelijke onveiligheid, extra milieuverontreiniging en alle andere nadelen van sneller rijden vind ik het bovendien geldverspilling.

Wat gaat het kosten aan promotiecampagnes, aanpassingen aan de bebording, evaluaties door duur betaalde bureau's, etc. etc. en waarvoor? Nog niet eens een paar minuten zoals TS beweerd, het gaat slechts om seconden.
Een eenvoudig rekensommetje leert dat als je al ergens (waar is in NL een stuk asfalt van die lengte zonder minstens één maal af te moeten remmen?) over een stuk van 30 Km de snelheid van 130 Km/h kunt rijden in plaats van 120 Km/h, je maar liefst 1 minuut en 9 seconden tijdswinst boekt.
Je doet er dan 13 minuten en 51 seconden over i.p.v. exact 15 minuten.

Het spreekt voor zich dat op alle kortere stukken de tijdswinst dan nagenoeg valt te verwaarlozen.
Ik zal het nog eens narekenen voor de kleine 5 Km over de Moerdijkbrug op de A16 zoals die in de proefperiode zit.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:52:45 #38
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92881695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:49 schreef gnilap het volgende:

[..]

Ja dus? Je hebt zeker geen rijbewijs of hebt nog nooit een snelweg van dichtbij gezien?
Nee ik rijd pas 12.5 jaar (een jubileum) heb nog nooit een krasje of deukje veroorzaakt en heb in december mijn eerste bekeuring gehad omdat ik dacht dat ik op een autoweg reed waar je 100 mocht maar het was 80. Daar reed ik 99.
Daarnaast reed ik voordat ik de ziektewet inging behoorlijk wat kilometertjes. heen op tijdstippen dat men nog op 1 oor lag en heb me altijd aan de snelheid gehouden. Heb ik echt geen probleem mee.
pi_92881829
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:42 schreef betyar het volgende:

[..]

niet waar gezien je reactie tijd minstens 1 seconde is.
Kwestie van risico. Met 10km/h kan het ook flink mis gaan. Als je op een speelplaats rijdt.

De behendige chauffeur kan gemakkelijk snelheden tot 160km/h behalen zonder onaanvaardbare risico's te nemen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:55:27 #40
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_92881875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:40 schreef gnilap het volgende:

[..]

Zijn genoeg trajecten waar je in de avond/nacht 160 kan rijden.
Moet hier niet staan:

er zijn genoeg trajecten waar de meerderheid van de mensen DENKT dat ze in de avond/nacht 160 kan rijden.

Er is weliswaar minder verkeer maar je ziet minder, je bent vermoeider en dus trager en er zijn altijd mensen die 100 Km/h ook hard zat vinden en dan wordt het snelheidsverschil simpelweg te groot.
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_92882096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:52 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee ik rijd pas 12.5 jaar (een jubileum) heb nog nooit een krasje of deukje veroorzaakt en heb in december mijn eerste bekeuring gehad omdat ik dacht dat ik op een autoweg reed waar je 100 mocht maar het was 80. Daar reed ik 99.
Daarnaast reed ik voordat ik de ziektewet inging behoorlijk wat kilometertjes. heen op tijdstippen dat men nog op 1 oor lag en heb me altijd aan de snelheid gehouden. Heb ik echt geen probleem mee.
Dat jij 100 wilt rijden in de nacht is prima. Dat mag op wegen waar je 130 mag. Maar mensen die graag toch nog even wat eerder thuis willen zijn vinden het fijn om die plank in te trappen. En de 130 mag dan wel als symboolpolitiek worden bestempeld, het gaat hier om een verhoging op alle snelwegen waar mogelijk. Dus de 80 km zones worden in de avonduren opgeschroefd naar 100 km/u. Ik erger me dood op de ring Rotterdam in de nacht als ik daar in m'n eentje 80 moet tuffen. Waarom staat er 220 km/u op m'n teller?

Wat betreft het CO2 of milieuvervuiling wil ik graag even hier naar verwijzen; http://www.nu.nl/politiek(...)sten-lucht-niet.html
  woensdag 16 februari 2011 @ 19:59:57 #42
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_92882208
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:04 schreef Heerda het volgende:
15 tot 50 doden meer...
Het zal je kind maar wezen... of vul maar in.
Milieubelasting extra vergelijkbaar met een stad als Eindhoven.
Geluidsoverlast...
Verkeersstress...
Ergernissen...
Welk voordeel staat daar tegenover? Toch niet die paar minuten?
Waarom open je dan geen topic dat alle maximumsnelheden op de snelweg naar 80 moeten? Scheelt maar een paar minuten.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:03:07 #43
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92882433
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:58 schreef gnilap het volgende:

[..]

Dat jij 100 wilt rijden in de nacht is prima. Dat mag op wegen waar je 130 mag. Maar mensen die graag toch nog even wat eerder thuis willen zijn vinden het fijn om die plank in te trappen. En de 130 mag dan wel als symboolpolitiek worden bestempeld, het gaat hier om een verhoging op alle snelwegen waar mogelijk. Dus de 80 km zones worden in de avonduren opgeschroefd naar 100 km/u. Ik erger me dood op de ring Rotterdam in de nacht als ik daar in m'n eentje 80 moet tuffen. Waarom staat er 220 km/u op m'n teller?

Wat betreft het CO2 of milieuvervuiling wil ik graag even hier naar verwijzen; http://www.nu.nl/politiek(...)sten-lucht-niet.html
Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:03:47 #44
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_92882490
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Big point.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_92882734
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik geef geen fuck om co2 het gaat mij om de veiligheid.
Ah dus zo ontkracht jij het hele argument (buiten de CO2 die ik aandroeg voor een post daarboven)?
  woensdag 16 februari 2011 @ 20:12:55 #46
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92883127
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 20:07 schreef gnilap het volgende:

[..]

Ah dus zo ontkracht jij het hele argument (buiten de CO2 die ik aandroeg voor een post daarboven)?
Natuurlijk, hoe sneller je rijdt hoe eerder de veiligheid in geding komt. Het duurt gewoon minstens 1 seconde voordat jouw waarnemingen via je hersenen bij je voeten terechtkomen. Als je sneller rijdt heb je nog minder tijd om te reageren.
pi_92896331
:O

@ TS, blijf maar lekker thuis achter je pc'tje of op de bank hangen. Ga maar verder met een uitkering trekken, dan blijven de werkenden die het heerlijk vinden om met 130 naar hun werk te gaan, voor je blijven zorgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92905125
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:44 schreef Lookbehind het volgende:
Allereerst wordt het gebracht alsof er nu twee oorzaken zijn waardoor er meer ongevallen zouden (kunnen) komen, namelijk als eerste grotere impact bij een botsing en als tweede grotere snelheidsverschillen. Het eerste dat genoemd is, is echter geen oorzaak, maar een gevolg als het ongeval eenmaal plaatsvindt, waardoor de kans op een ongeval niet toeneemt.
Als de ongevallen ernstiger worden door een grotere impact neemt ook de kans dat er meerdere auto's bij betrokken raken toe, dus de kans op ongevallen wordt wel degelijk groter.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:13:54 #49
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_92905981
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Als de ongevallen ernstiger worden door een grotere impact neemt ook de kans dat er meerdere auto's bij betrokken raken toe, dus de kans op ongevallen wordt wel degelijk groter.
Sinds wanneer wordt het aantal ongevallen aangeduid op basis van het aantal auto's dat erbij betrokken is? Het gaat om de totale gebeurtenis (oftewel één ongeval met één of meerdere betrokken auto's), daarom is er ook sprake van bijvoorbeeld eenzijdige of tweezijdige ongevallen. Al kan ik natuurlijk niet zeggen hoe het in de in dat artikel genoemde bron berekend is.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
pi_92906914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:13 schreef Lookbehind het volgende:
Sinds wanneer wordt het aantal ongevallen aangeduid op basis van het aantal auto's dat erbij betrokken is?
Het gaat niet om het aantal ongevallen, het gaat om de kans op een ongeval. Als het aantal auto's dat bij een ongeval betrokken is toeneemt, neemt de kans dat een individuele automobilist bij een ongeval betrokken raakt toe. De kans op ongevallen stijgt dus, en het aantal slachtoffers van een ongeval zal ook stijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')