Chasing Cars?quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:54 schreef GSbrder het volgende:
Ik word moe van het snow patrol liedje bij de Robin Hood taks.
Jaquote:
100 miljard uit de wereldeconomie herverdelen zal uiteraard invloed hebben op de reeele economie. De mensen achter dit project doen ook alsof het om zwart geld of speculatieve bedragen gaan die natuurlijke rechtspersonen niet verdient hebben. Als ik met m'n beleggingsrekeningetje 0,1 % meer voor m'n transacties moet betalen, reken maar dat ik risicovoller ga beleggen, want ik ben weer meer geld kwijt om ingewikkelde producten aan te schaffen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:48 schreef twaalf het volgende:
De arrogantie van die mensen. Ik druk op nee, krijg je deze tekst:
Not convinced by Bill the Banker and the homepage? We understand. It's a big idea.
Alsof ik te dom ben om het te snappen.
Verder vraag ik me af hoe ze aan die 100 miljard komen. Gewoon 0.05 procent nemen van de huidige transacties? Dat zou niet erg realistisch zijn.
Ik vind het wel grappig en daarom heb ik het ook in mij OP gezet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:48 schreef twaalf het volgende:
De arrogantie van die mensen. Ik druk op nee, krijg je deze tekst:
Not convinced by Bill the Banker and the homepage? We understand. It's a big idea.
Alsof ik te dom ben om het te snappen.
Verder vraag ik me af hoe ze aan die 100 miljard komen. Gewoon 0.05 procent nemen van de huidige transacties? Dat zou niet erg realistisch zijn.
Nee, wel individuen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Zijn er überhaupt landen in de wereld rijk geworden dmv. liefdadigheid?
Dat moeten we ook. Dan zal het welvaartsniveau in 'achtergestelde' landen snel stijgen. Immers, producten zijn daar immers goedkoper om te maken. Het betekent wellicht minder werk in Europa maar gezien het feit dat men hier an sich werk genoeg heeft kan het op lange termijn geen kwaad.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Laten we die barrières dan omdonderen en van de Robin Hood-taks iedereen goed onderwijs geven.
Dus daarom terroriseer je FOK en kaap je proefballonnetjes? Qadhafi is gewoon net zo een gek als Mugabe, maar dan met olie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoah, liever een systeem ala Moammar al-Qadhafi
Nee, het is ook een fabeltje dat het Marshallplan Europa erg heeft geholpen. Van handel word je rijk, niet van goede doelen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Zijn er überhaupt landen in de wereld rijk geworden dmv. liefdadigheid?
Een dergelijk initiatief kan ik dan wèl weer waarderen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen denken dat Robin Hood stal van de rijken en het aan de armen gaf. Dit is niet waar.
Hij stal het geld van de mensen die belastingen heften, om het terug te geven aan de mensen die het geld verdient hadden met werken.
Robin Hood stal van de overheid inderdaad.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Veel mensen denken dat Robin Hood stal van de rijken en het aan de armen gaf. Dit is niet waar.
Hij stal het geld van de mensen die belastingen heften, om het terug te geven aan de mensen die het geld verdient hadden met werken.
Is niet helemaal waar. Hij beroofde ook koetsen die rijken vervoerden en nam hun sieraden mee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een held was het toch.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar. Hij beroofde ook koetsen die rijken vervoerden en nam hun sieraden mee.
Dat is toch niet goed. Zij stalen niet van de armen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar. Hij beroofde ook koetsen die rijken vervoerden en nam hun sieraden mee.
Nee, maar zij waren wel belachelijk rijk ten kost van anderen. Dat is even erg.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is toch niet goed. Zij stalen niet van de armen.
Volgens mij niet die rijken die werden beroofd, maar goed. Zo goed ken ik het verhaal ook niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:03 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, maar zij waren wel belachelijk rijk ten kost van anderen. Dat is even erg.
Tsja, dat krijg je als de denivellering teveel wordt doorgedreven. Nee mlg, ik weet niet waarom Robin en zijn bosjesmannen dat deden. Nooit echt bij stilgestaan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:59 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat is toch niet goed. Zij stalen niet van de armen.
Loop jij elke dag met een schuldgevoel rond?quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:03 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, maar zij waren wel belachelijk rijk ten kost van anderen. Dat is even erg.
O wacht, dat is het idee. Iemand ziet geld en ze beginnen te kwijlen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:19 schreef Picchia het volgende:
Zit ik rustig dat filmpje te bekijken, legt het helemaal niks uit. Alleen dat ze een hoop geld kunnen afpakken.
Nee, hypocriet eigenlijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Loop jij elke dag met een schuldgevoel rond?
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Er zijn genoeg aanwijzingen die erop duiden dat ontwikkelingshulp niet het gewenste effect heeft. Corruptie in de betreffende landen is daar slechts één factor in.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:12 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Daarom moeten we de geldstromen van A tot Z volgen om te zien of het goed besteed wordt.
Een Tobinbelasting levert bijna geen cent op als deze ingevoerd wordt zoals Tobin het bedoeld had, dat komt omdat dankzij de Tobinbelasting de basis waarover zij berekend wordt bijna helemaal wegvalt. Meneer Van Hees moet dus vooral zijn economieboeken meer weer eens opduiken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:25 schreef Boze_Appel het volgende:
HAHA, 0,05 op alle financiele transacties. Dat is echt een buttload aan geld.
Nadeel is echter dat het allemaal in het lompe inefficiënte ambtenarenapparaat blijft hangen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 08:57 schreef eriksd het volgende:
Maak het nou niet te moeilijk, de linkse kerk ziet in (verdere) fiscalisering de oplossing van alle ellende
Nee, nee, er zijn een hoop mensen die bewust of onbewust allerlei leugens over de Tobinbelasting rond strooien.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:19 schreef Arolsen het volgende:
Ah zie weer een stel kabinetsaanhangers die met leugens strooien om te verbloemen dat ze alleen maar aan zichzelf denken.
Naar mijn mening doet iedereen alles uit eigenbelang, ook al is dit niet altijd wat je wilt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:19 schreef Arolsen het volgende:
Ah zie weer een stel kabinetsaanhangers die met leugens strooien om te verbloemen dat ze alleen maar aan zichzelf denken.
Ik denk dat een PvdA/GL/SP-kabinet daar ook helemaal niets aan gedaan zou hebben. Hopelijk komt er snel een einde aan protectionisme, maar ik geloof het niet eigenlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:03 schreef Arolsen het volgende:
En daar doet het kabinet al helemaal niets tegen
Ja, schieten op je eigen volk. Bloedbaden aanrichten omdat ze wat meer vrijheid willen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Mwoah, liever een systeem ala Moammar al-Qadhafi
Dan beginnen je linkse vrienden weer te mekkeren over marktwerking in de zorg en bouwquote:Op donderdag 17 februari 2011 15:03 schreef Arolsen het volgende:
En daar doet het kabinet al helemaal niets tegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |