abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:45:09 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970250
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:43 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, die in Duitsland hè. Niet die bij je moeder tussen d'r benen...
Dat heet Ruhr
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970323
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heet Ruhr
Ik noem het altijd Roergebied. Gewoon, omdat het kan...
pi_92970402
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er staat wel 300 op de teller joh
:|W

Aha, je rijdt met de hoge snelheidstrein naar Munchen ?
:)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:48:55 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92970426
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is alleen op de ring rond Keulen, stukje verder kan je gewoon weer blazen.
Ik kom op de drie van Duisburg tot aan Passau toch heel veel bordjes tegen van 120 130 en zelfs 90, en dan niet alleen bei Nässe.
pi_92970440
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat heet Ruhr
Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:49:41 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970465
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:46 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ik noem het altijd Roergebied. Gewoon, omdat het kan...
Dat ligt in Limburg, bij Roermond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:51:00 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970533
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.
Tja, veel dienstverleningsindustrie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970730
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, veel dienstverleningsindustrie
Niet alle vrouwen zijn hoeren hoor :P
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:58:17 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92970946
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet alle vrouwen zijn hoeren hoor :P
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92970974
ik voorspel: meer spookfiles, langere reistijden en meer ongelukken.
het enige voordeel is alsof het lijkt dat je harder gaat, maar met alle drukke verkeer en vele op en afritten zal de gemiddelde snelheid afnemen omdat de hardrijders vaker hun rem gaan gebruiken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_92970993
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ligt in Limburg, bij Roermond.
Ik bedoel dus de Duitse versie...

Excuses voor de verwarring.
pi_93078640
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waarom open je dan geen topic dat alle maximumsnelheden op de snelweg naar 80 moeten? Scheelt maar een paar minuten.
Kompromis is 100.
Scheelt ook weer een heleboel vroegtijdige hersenbloedingen... Of wist je niet dat snel rijden alle functies in het lichaam extra belast. Ik moet dagelijks op en neer 2 x 100 km over de A 28. Nu ik ca. 100 rijd kom ik uitgerust aan. Alleen bij inhalen geef ik plank gas om de mensen die 120 rijden niet te irriteren.
pi_93078880
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Heerda het volgende:

[..]

Kompromis is 100.
Scheelt ook weer een heleboel vroegtijdige hersenbloedingen... Of wist je niet dat snel rijden alle functies in het lichaam extra belast. Ik moet dagelijks op en neer 2 x 100 km over de A 28. Nu ik ca. 100 rijd kom ik uitgerust aan. Alleen bij inhalen geef ik plank gas om de mensen die 120 rijden niet te irriteren.
Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 20 februari 2011 @ 22:09:15 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93078969
quote:
14s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.
Veel auto's rijden juist het lekkerste op 150/160km.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93085611
Vrachtwagens op tweebaanswegen altijd verplicht rechts laten rijden lijkt me een veel meer nuttige nieuwe regel. 130 is maar op een paar snelwegen haalbaar ivm de vele afslagen, dus dan is er in de randstad sowieso geen plaats voor, of misschien na 20.00 uur en in het weekend.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_93091064
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 00:03 schreef danos het volgende:
Vrachtwagens op tweebaanswegen altijd verplicht rechts laten rijden lijkt me een veel meer nuttige nieuwe regel. 130 is maar op een paar snelwegen haalbaar ivm de vele afslagen, dus dan is er in de randstad sowieso geen plaats voor, of misschien na 20.00 uur en in het weekend.
Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.

Kijk hier maar eens, fileindex laat de realtime snelheden zien, en ik zie toch links en rechts stukken waar net wat langzamer gereden wordt dan de 120 die er toegestaan is, ondanks het feit dat het een mooie droge dag is, met nagenoeg geen spits ivm de voorjaarsvakantie. Oók op de A1, en dan vooral op de plekken waar de afslagen zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:39:47 #167
324665 meth77
to do or not to do
pi_93092022
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
Heerlijk het gaspedaaltje iets verder indrukken.
Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
pi_93093293
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Het hele punt is dus dat je er niet noemenswaardig sneller van op de plek van bestemming komt.
  maandag 21 februari 2011 @ 10:37:11 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_93093347
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Sta je 40 seconden eerder in de file 8)7 8)7
pi_93093368
Hoi.
pi_93093793
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Sta je 40 seconden eerder in de file 8)7 8)7
Mits hij al 10 kilometer 130 heeft kunnen rijden. Grote kans dat dat niet eens lukt :')
pi_93094011
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 08:48 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.

Kijk hier maar eens, fileindex laat de realtime snelheden zien, en ik zie toch links en rechts stukken waar net wat langzamer gereden wordt dan de 120 die er toegestaan is, ondanks het feit dat het een mooie droge dag is, met nagenoeg geen spits ivm de voorjaarsvakantie. Oók op de A1, en dan vooral op de plekken waar de afslagen zijn.
kunnen ze beter op de geschikte wegen de flitsers op max. 130 zetten, een druk op de computer et voila.
pi_93097028
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
Ik lach me suf..
  maandag 21 februari 2011 @ 12:52:51 #174
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93097601
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93097974
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
De praktijk is meer zoals de cartoon hierboven al schetst, sommige zichzelf overschattende mensen zoeken altijd de grenzen op, en dus krijg je hetzelfde gemekker als het 130 ipv 120 is. Sterker nog, ik denk dat er door de vaker wisselende snelheden op een traject, nog meer verwarring zal ontstaan.

Dat geeft weer meer bezwaren, en stoer brallende ventjes op de fora van flitsservice.nl, en netto geen enkel positief resultaat, niet voor de overheid (meer borden/regels = meer rompslomp en dus geld) als voor de weggebruikers, aangezien de snelheidswinst bewezen nihil is, en het onrustiger wegbeeld mogelijk nog meer ongelukken, en dus een hogere verzekeringspremies op zal leveren ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_93105841
Snelheid belangrijke factor bij verkeersongevallen
Ongeveer een derde van de dodelijke ongevallen wordt (mede) veroorzaakt door een te hoge of onaangepaste snelheid (OECD/ECMT, 2006
OECD/ECMT.Speed management. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development OECD/European Conference of Ministers of Transport ECMT, 2006.
). Door de combinatie van snelheid en massa ontstaat vaak letsel. Bij hogere snelheid en bij snelheid die te weinig is aangepast aan de omgeving (verkeer, weginrichting, weersgesteldheid) neemt de kans om bij een ongeval betrokken te raken exponentieel toe. Dit komt enerzijds door de langere remweg en de slechtere bestuurbaarheid van het voertuig. Anderzijds hebben mensen bij hogere snelheden minder tijd om informatie te verwerken en op grond daarvan te handelen. Daarnaast blijken ook grotere verschillen in snelheid tussen verkeersdeelnemers nadelig voor de verkeersveiligheid (Aarts & Van Schagen, 2006
Aarts LT, Van Schagen INLG.Driving speed and the rate of road crashes: a review. Accident Analysis and Prevention. 2006; 38: 215-224.
). Zie ook: SWOV factsheet 'De relatie tussen snelheid en ongevallen' (2009).
pi_93106203
Gewoon een typische vorm van symbool politiek dat dit kabinet zo goed past als het gaat om merkbare zaken in de samenleving. Met 10 km/h sneller ga je heus niet sneller aankomen op je bestemming. 140-150 km/h, dàt had effect gehad. Ook op de manier waarop we kunnen rijden.
  maandag 21 februari 2011 @ 17:46:07 #178
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93110907
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:08 schreef Xaobotnik het volgende:
140-150 km/h, dàt had effect gehad. Ook op de manier waarop we kunnen rijden.
Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_93111080
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:46 schreef Morendo het volgende:

[..]

Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.
Ja, mensen die nu tegen 130 km/u omdat 180 km/u veel meer effect zou hebben gehad hebben niet helemaal begrepen hoe de politiek werkt,
pi_93136944
De nadelen van deze populistische maatregel zijn groter dan de voordelen. Temeer omdat de voordelen (iets sneller kunnen rijden, iets korter over je reis doen) lang niet altijd worden gehaald, omdat de snelwegen vol zitten met linksrijdende slakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')