Alsof zoiets komt door die 10km harder. Doe niet zo naief.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wil jouw nog wel eens horen als er iemand die niet truttig rijd een van je naaste de dood injaagt die je niet meer mag zien omdat hij/zij bij elkaar geschraapt is. Dan stuur ik je een bloemetje.
FOUT, FOUT, FOUT.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:27 schreef Premium_Quality het volgende:
Even de best case scenario: van Groningen naar Maastricht over de snelweg is 334 km. Uitgaande dat je constant op de volle snelheid kan rijden zonder te remmen of te stoppen.
Met 120 km/u doe je over die 334km -> 2 uur en 47 minuten.
130 km/u -> 2 uur en 34 minuten.
Dus het scheelt 13 minuten, niet erg veel imo. Normaal zijn de afstanden veel korter, moet je sowieso remmen of stoppen en zal het verschil nog veel kleiner zijn. Lijkt me totaal niet in verhouding met meer ongelukken en vervuiling.
De enige reden dat het complete linkse blok zo enorm loopt te huilen is omdat het een maatregel van rechts is. Ja: zo infantiel is links nu eenmaal.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
geef links maar weer de schuld ja,... jammer
Zoiets komt door het gehele plaatje. 10 kilometer harder rijden betekent meer gejaag, meer stress, meer agressie en bovendien wat toch heel belangrijk is een langere remweg.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:58 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Alsof zoiets komt door die 10km harder. Doe niet zo naief.
De snelwegen in Nederland zijn van hogere kwaliteit, dan in Duitsland hoor. De normen zijn hier veel strikter.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Zoiets komt door het gehele plaatje. 10 kilometer harder rijden betekent meer gejaag, meer stress, meer agressie en bovendien wat toch heel belangrijk is een langere remweg.
Nederlandse snelwegen zijn niet geschikt om overheen te blazen.
Het gaat niet over de kwaliteit, is de kwaliteit slecht in Duitsland dan gelden daar op dat stuk (forse) snelheidsbeperkingen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:56 schreef mlg het volgende:
[..]
De snelwegen in Nederland zijn van hogere kwaliteit, dan in Duitsland hoor. De normen zijn hier veel strikter.
Over de 5 km Moerdijkbrug kun je dus een tijdswinst behalen van 11 hele seconden, 2 minuten en 19 seconden i.p.v. 2 minuten en 30 seconden ik bedoel maar, waar gaat het over?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:51 schreef Rob310 het volgende:
Behalve mogelijke onveiligheid, extra milieuverontreiniging en alle andere nadelen van sneller rijden vind ik het bovendien geldverspilling.
Wat gaat het kosten aan promotiecampagnes, aanpassingen aan de bebording, evaluaties door duur betaalde bureau's, etc. etc. en waarvoor? Nog niet eens een paar minuten zoals TS beweerd, het gaat slechts om seconden.
Een eenvoudig rekensommetje leert dat als je al ergens (waar is in NL een stuk asfalt van die lengte zonder minstens één maal af te moeten remmen?) over een stuk van 30 Km de snelheid van 130 Km/h kunt rijden in plaats van 120 Km/h, je maar liefst 1 minuut en 9 seconden tijdswinst boekt.
Je doet er dan 13 minuten en 51 seconden over i.p.v. exact 15 minuten.
Het spreekt voor zich dat op alle kortere stukken de tijdswinst dan nagenoeg valt te verwaarlozen.
Ik zal het nog eens narekenen voor de kleine 5 Km over de Moerdijkbrug op de A16 zoals die in de proefperiode zit.
Niet?quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:05 schreef Rob310 het volgende:
In geld levert het dus sowieso niets op
Je kent ze persoonlijk?quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef eriksd het volgende:
Even kijken hoor naar die deskundigen;
- Iemand van een bedrijf; gratis reclame
- Een opleidingsmanager
- Anti-clubje voorzitter
Even wat kritischer naar je bronnen kijken.
Het gaat ook om de snelheidsverschillen, en dan is 10km extra op een plek waar 2 snelwegen samen komen, ineens een stuk minder veilig met al dat wevende verkeer.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:32 schreef Vinnie1985 het volgende:
Met haast wel iedere auto kan je zonder problemen makkelijk 150 a 160 km/u rijden.
Dus 130 km/u is ook niet zo heel snel.
Als dit wordt doorgevoerd dan win je van Groningen naar Maastricht zeven minuten. Dat zijn echt de tijdsverschillen waar je het om doet jaquote:Op donderdag 17 februari 2011 18:57 schreef Vinnie1985 het volgende:
Tjonge tjonge zeg, dat er sommige mensen tegen zijn ik snap het niet.
Dat is toch idiaal dat je harder mag rijden dan kan je sneller van a naar b!!
Van mij mag die snelheidslimiet wel verder omhoog bijvoorbeeld 140 of 150 km/u of nog hoger.
Je weet toch dat voor de rechtbank der publieke opinie de woorden van experts niet zoveel waard zijn? Nee, dan vraagt men bij SBS6 een voorbijrazende vrachtwagenchauffeur over zijn mening als ervaringsdeskundige.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als dit wordt doorgevoerd dan win je van Groningen naar Maastricht zeven minuten. Dat zijn echt de tijdsverschillen waar je het om doet ja
Buiten de randstad levert het dus ook weinig voordeel op, aangezien de tijdswinst nihil is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:00 schreef TripleS het volgende:
Ik rij altijd via de Duitse snelweg en moet zeggen dat ik het stuk A12 altijd 130km rijd. Vind het dus wel oké,in de Randstad lijkt het me weinig voordelen opleveren.
Het scheelt mij ong. 10 minuten en het aantal ongevallen zal op mijn route echt niet stijgen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Buiten de randstad levert het dus ook weinig voordeel op, aangezien de tijdswinst nihil is.
Jij rijdt dagelijks van Brussel naar Pieterburen ofzo? Per 10 kilometer waar je 130 ipv 120 kan rijden, scheelt het je zo'n 40 seconden. 10 minuten is 600 seconden, dus daarvoor moet je minstens 150 kilometer ongehinderd 130 rijden ipv 120.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:06 schreef TripleS het volgende:
[..]
Het scheelt mij ong. 10 minuten en het aantal ongevallen zal op mijn route echt niet stijgen.
Jij geeft aan dat een snelheidsverhoging van 7,5% een tijdswinst geeft van 25% ?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:19 schreef fruityloop het volgende:
Ik heb een poos regelmatig van Leeuwarden naar Schiphol gereden, en als ik op een rustige tijd via de afsluitdijk reed, scheelde 140 rijden waar mogelijk ~15 minuten, op 1 uur ofzo. En dat was echt in uitzonderlijke gevallen, denk aan zondagmorgen 8 uur etc, normaal gesproken maakte dat hardere rijden gewoon geen noemenswaardig verschil qua benodigde tijd. Dit wordt overigens ook bevestigd door alle bekende onderzoeken, maar goed, waarom zouden we daar beleid op baseren.
En 100% gevalideerd door mijn onderbuik.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat een snelheidsverhoging van 7,5% een tijdswinst geeft van 25% ?![]()
Bekende onderzoeken uitgevoerd door Grote Smurf zeker
Dan heb je dus 2 minuten tijdswinst door de hogere snelheid, en 13 minuten winst doordat je geen hinder hebt van ander verkeer. Als je daar 120 had gereden, was je dus 13 minuten eerder op je lokatie geweest dan normaal...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:32 schreef fruityloop het volgende:
ff serieus, dat was op een compleet lege weg van Leeuwarden tot aan Zaandam, en vanaf daar tot aan Schiphol zelf ook belachlijk weinig verkeer.
Het zal inderdaad door een combinatie van factoren zijn geweest.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan heb je dus 2 minuten tijdswinst door de hogere snelheid, en 13 minuten winst doordat je geen hinder hebt van ander verkeer. Als je daar 120 had gereden, was je dus 13 minuten eerder op je lokatie geweest dan normaal...
Is het je wel eens opgevallen dat het buiten de ring A10 ook nog Nederland is?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je wilt serieus de Autobahn vergelijken met het NL snelwegennet?![]()
Is het je wel eens opgevallen dat je hier om de paar kilometer opritten en afritten hebt en je in Duitsland eeuwen kan rijden zonder?
Na Belgie hebben we in Nederland de meeste vierkantemeters snelweg per vierkantemeters dat het land groot is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Is het je wel eens opgevallen dat het buiten de ring A10 ook nog Nederland is?
De eeuwige Nederland-is-druk/vol-'argumenten'...
Op naar de 150 km/u!
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Is het je wel eens opgevallen dat het buiten de ring A10 ook nog Nederland is?
De eeuwige Nederland-is-druk/vol-'argumenten'...
Op naar de 150 km/u!
Ja, dus? Dat zegt he-le-maal niks over het aantal op- en afritten en de afstand daartussen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Na Belgie hebben we in Nederland de meeste vierkantemeters snelweg per vierkantemeters dat het land groot is.
Probeer dat maar eens op de A1, waar dan ook tussen Amsterdam en Deventer. Dat gaat je ook daar niet lukken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 15:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Is het je wel eens opgevallen dat het buiten de ring A10 ook nog Nederland is?
De eeuwige Nederland-is-druk/vol-'argumenten'...
Op naar de 150 km/u!
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens op de A1, waar dan ook tussen Amsterdam en Deventer. Dat gaat je ook daar niet lukken.
Speciaal voor mensen zoals in jouw filmpje:quote:
Gaat prima daarquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens op de A1, waar dan ook tussen Amsterdam en Deventer. Dat gaat je ook daar niet lukken.
Op de snelwegen in Duitsland mag je bijna overal 130 rijden, vaak zelfs sneller.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Speciaal voor mensen zoals in jouw filmpje:
[ afbeelding ]
Flauwekul, ik woon in duitsland, ik kan op weg naar mijn werk slechts een paar km 120 rijden, de rest maar 100. De wegen zonder limiet bevinden zich enkel in de 'lege' gebieden, de wegen bij Nederland horen daar toevallig bij.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de snelwegen in Duitsland mag je bijna overal 130 rijden, vaak zelfs sneller.
Als ik van Barleben naar München rij kom ik zelden onder de 190. Stuttgart-München net zo, alleen dat stukje door de bergen is even 100.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Flauwekul, ik woon in duitsland, ik kan op weg naar mijn werk slechts een paar km 120 rijden, de rest maar 100. De wegen zonder limiet bevinden zich enkel in de 'lege' gebieden, de wegen bij Nederland horen daar toevallig bij.
Nederland moet je vergelijken met de snelwegen rondom Keulen of Frankfurt, wegen waar je niet sneller kan en mag rijden dan 120.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:26 schreef kingmob het volgende:
[..]
Flauwekul, ik woon in duitsland, ik kan op weg naar mijn werk slechts een paar km 120 rijden, de rest maar 100. De wegen zonder limiet bevinden zich enkel in de 'lege' gebieden, de wegen bij Nederland horen daar toevallig bij.
Nederland lijkt meer op de binnenstad van Istanbul, tijdens de spits.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland moet je vergelijken met de snelwegen rondom Keulen of Frankfurt, wegen waar je niet sneller kan en mag rijden dan 120.
Nee.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland moet je vergelijken met de snelwegen rondom Keulen of Frankfurt, wegen waar je niet sneller kan en mag rijden dan 120.
Roergebied?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:36 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Nee.
Randstad = Roergebied (vrijwel overal 100/120)
De rest van Nederland = De rest van Duitsland (soms geen limiet, soms 120, soms 100)
De tering... wat vermoeiend soms...
Kan jou auto zo hard ?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik van Barleben naar München rij kom ik zelden onder de 190. Stuttgart-München net zo, alleen dat stukje door de bergen is even 100.
Dat is alleen op de ring rond Keulen, stukje verder kan je gewoon weer blazen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Nederland moet je vergelijken met de snelwegen rondom Keulen of Frankfurt, wegen waar je niet sneller kan en mag rijden dan 120.
Er staat wel 300 op de teller johquote:
Dat heet Ruhrquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:43 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ja, die in Duitsland hè. Niet die bij je moeder tussen d'r benen...
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er staat wel 300 op de teller joh
Ik kom op de drie van Duisburg tot aan Passau toch heel veel bordjes tegen van 120 130 en zelfs 90, en dan niet alleen bei Nässe.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is alleen op de ring rond Keulen, stukje verder kan je gewoon weer blazen.
Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.quote:
Dat ligt in Limburg, bij Roermond.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik noem het altijd Roergebied. Gewoon, omdat het kan...
Tja, veel dienstverleningsindustriequote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat wat jij quote heet kut. Heeft in sommige gevallen wel wat weg van het Ruhrgebied trouwens.
Niet alle vrouwen zijn hoeren hoorquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, veel dienstverleningsindustrie
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Niet alle vrouwen zijn hoeren hoor
Ik bedoel dus de Duitse versie...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ligt in Limburg, bij Roermond.
Kompromis is 100.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Waarom open je dan geen topic dat alle maximumsnelheden op de snelweg naar 80 moeten? Scheelt maar een paar minuten.
Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:05 schreef Heerda het volgende:
[..]
Kompromis is 100.
Scheelt ook weer een heleboel vroegtijdige hersenbloedingen... Of wist je niet dat snel rijden alle functies in het lichaam extra belast. Ik moet dagelijks op en neer 2 x 100 km over de A 28. Nu ik ca. 100 rijd kom ik uitgerust aan. Alleen bij inhalen geef ik plank gas om de mensen die 120 rijden niet te irriteren.
Veel auto's rijden juist het lekkerste op 150/160km.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is wel een heel persoonlijk argument. Met 160kmu kun je ook relaxed aankomen, m.i.
Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.quote:Op maandag 21 februari 2011 00:03 schreef danos het volgende:
Vrachtwagens op tweebaanswegen altijd verplicht rechts laten rijden lijkt me een veel meer nuttige nieuwe regel. 130 is maar op een paar snelwegen haalbaar ivm de vele afslagen, dus dan is er in de randstad sowieso geen plaats voor, of misschien na 20.00 uur en in het weekend.
Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de filequote:Op woensdag 16 februari 2011 18:05 schreef Jojoortje het volgende:
Heerlijk het gaspedaaltje iets verder indrukken.
Het hele punt is dus dat je er niet noemenswaardig sneller van op de plek van bestemming komt.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Sta je 40 seconden eerder in de filequote:Op maandag 21 februari 2011 09:39 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat dus en op tijd aankomen das ook wat waard, anders sta je maar te stinken in de file
Mits hij al 10 kilometer 130 heeft kunnen rijden. Grote kans dat dat niet eens luktquote:Op maandag 21 februari 2011 10:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Sta je 40 seconden eerder in de file![]()
kunnen ze beter op de geschikte wegen de flitsers op max. 130 zetten, een druk op de computer et voila.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit dus, plus het feit dat er weer extra borden voor moeten komen, wat alleen maar meer verwarring gaat leveren. Wat mij betreft is het de tijd. geld en moeite niet waard als je ziet op welke paar suktjes snelweg het echt praktisch toepasbaar is.
Kijk hier maar eens, fileindex laat de realtime snelheden zien, en ik zie toch links en rechts stukken waar net wat langzamer gereden wordt dan de 120 die er toegestaan is, ondanks het feit dat het een mooie droge dag is, met nagenoeg geen spits ivm de voorjaarsvakantie. Oók op de A1, en dan vooral op de plekken waar de afslagen zijn.
quote:Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
De praktijk is meer zoals de cartoon hierboven al schetst, sommige zichzelf overschattende mensen zoeken altijd de grenzen op, en dus krijg je hetzelfde gemekker als het 130 ipv 120 is. Sterker nog, ik denk dat er door de vaker wisselende snelheden op een traject, nog meer verwarring zal ontstaan.quote:Op maandag 21 februari 2011 12:37 schreef giechelmeisje het volgende:
De praktijk moet het nog maar uitwijzen dat er meer doden zouden vallen in het verkeer. Natuurlijk is het goed dat er berekeningen zijn gemaakt, maar dat zegt nog niet dat het daadwerkelijk zou gaan gebeuren. Iedereen rijdt toch al 130 km of meer daar waar het verkeer goed doorstroomt. Een voordeel hiermee is dat je nu minder snel een boete krijgt, immers het limiet is naar boven gesteld.
Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:08 schreef Xaobotnik het volgende:
140-150 km/h, dàt had effect gehad. Ook op de manier waarop we kunnen rijden.
Ja, mensen die nu tegen 130 km/u omdat 180 km/u veel meer effect zou hebben gehad hebben niet helemaal begrepen hoe de politiek werkt,quote:Op maandag 21 februari 2011 17:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Goed plan. Volgende regeerperiode, of de huidige nog!, invoeren svp.
Ze had geen erg sterk verhaal gisterquote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:07 schreef betyar het volgende:
Schutltz heeft ook even vermeld dat er strenger gecontroleerd gaat worden d.m.v. trajectcontroles. Lekker die "vrijheid".
Ze prikten er zo doorheen, om maar even in D66 termen te blijven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 08:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze had geen erg sterk verhaal gister
Mag je daar ook al 130 km/h?quote:
Klopt, vrijheid blijheid.quote:
Eigen verantwoordelijkheid toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik wist niet dat je in de bebouwde kom ook straks 130 mag.
En dat komt door die 130 km limiet?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:29 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid toch?![]()
Veel vrijheid,maar wel de snelweg vol met trajectcontroles.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:29 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid toch?![]()
Door een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En dat komt door die 130 km limiet?
Goede analysequote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:32 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Door een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.Mensen die een 130 km/h norm willen hebben ook een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
Geen speld tussen te krijgen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |